|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - głośniejsza praca wspomagania przy maksymalnym skręceniu
Mariusz - 2009-06-04, 18:08 Temat postu: głośniejsza praca wspomagania przy maksymalnym skręceniu Mam jedno pytanie!!!
Podczas postoju samochodem z włączonym silnikiem kiedy skręce maksymalnie kierownicę w lewo lub prawo pompa głośniej pracuje, ale tylko w skrajnych położeniach. Jak delikatnie odkręce to pracuje normalnie.
Czy u was występuje to samo czy jednak muszę udać się do serwisu?
KaS602 - 2009-06-04, 18:47
To jest normalne. Takze to, ze w skrajnym polozeniu kierownicy minimalnie spadaja obroty silnika.
Warto tu rowniez przypomniec, ze producent nie zaleca dlugotrwalego trzymania kola kierownicy w skrajnych polozeniach.
wox - 2009-06-04, 19:32
W wersji dCi pracę pompy wspomagania słychać cały czas. Podczas kręcenia kierownicą dźwięk ten wzmaga się, a w skrajnych położeniach dodatkowo pojawia się syczenie. Obroty silnika nie zmieniają się.
Pawel26 - 2009-06-07, 11:27
Witam
Zgadazam się. Tak samo wygląda u mnie sprawa z wspomaganiem.
Pozdrawiam
Paweł
dogberry - 2009-06-07, 20:37
Nie trzymaj w skrajnych położeniach kierownicy (tz. jak masz opór to odpuść trochę!)!
DUCATI - 2009-06-08, 10:26
Chyba tylko w Daciach..., bo w zadnym innym sprawnym samochodzie zadnych odglosow nie slyszalem... Zglos to w serwisie i zarządaj potwierdzenia zgloszenia na pismie.
KaS602 - 2009-06-08, 12:48
DUCATI, ja z kolei mam zupelnie inne doswiadczenia. W kazdym jednym samochodzie wyposazonym we wspomaganie ukladu kierowniczego (zwykle hydrauliczne, elektryczne) przy skrajnym polozeniu kola kierownicy slychac bylo jakies dzwieki odmienne anizeli w pozycji "neutralnej". Moj Logan, ponadto: Magane II 1.6 16V, Clio III 1.5 dCi, Polonez ATU, Focus 2005, Focus 2007, Clio II 1.2, Toyota Yaris, Suzuki Jimny, Ford Fusion, poprzednia Megane 1.9 dti, Laguna I, Laguna II, Modus, Ford Escort TD i w jeszcze parunastu innych, ktorymi mialem okazje podrozowac dzwieki takie mozna bylo uslyszec... Dziwne.
DUCATI - 2009-06-08, 13:44
To moze pytanie jak glosne to jest... Moze jest to tak ciche, ze nie zwrocilem uwagi, ale jesli jest to wyrazne, glosne jakies piszczenie, czy "rzezenie" to raczej prawidlowy objaw nie jest.
Beckie - 2009-06-08, 13:54
DUCATI napisał/a: | "rzezenie" |
albo też terkotanie tak jakby zbyt duże obciążenie pompy. Też tak mam.
Wzrost obrotów można też zaobserwować przy kręceniu kierownicą na postoju zaraz po uruchomieniu silnika.
Jarosław P - 2010-02-01, 15:46 Temat postu: Maksymalny skręt kierownicą Dziś zwróciłem uwagę na fakt , że przy maksymalnym skręcie kierownicą w prawo lub w lewo słyszalny jest głuchy odgłos , zdecydowany ruch kierownica do końca.
Czy ktoś zwrócił na to uwagę ? Czy to normalne ?
Wierzchucki - 2010-02-01, 16:24
To chyba wina gęstego oleju (mróz),w pompie wspomagania. Ja też tak mam.
Minią mrozy to samo przejdzie...
czaju - 2010-02-01, 20:41
to pewnie głos waszych drążków. W tłumaczeniu na polski krzyczą "Ała nie rób tak" ;p
Zaciekawiliście mnie, bo ze pół roku już nie kręciłem kierownicą do oporu...
jackthenight - 2010-02-01, 20:46 Temat postu: Re: Maksymalny skręt kierownicą
Jarosław P napisał/a: | Dziś zwróciłem uwagę na fakt , że przy maksymalnym skręcie kierownicą w prawo lub w lewo słyszalny jest głuchy odgłos , zdecydowany ruch kierownica do końca.
Czy ktoś zwrócił na to uwagę ? Czy to normalne ? |
Też to mam, to normalne.
To jest taki odgłos jakby odbicia, występujący w momencie kiedy kierownicą skręcisz do oporu - przy samym właśnie końcu słychać taki odgłos odbicia - według mnie to jest normalne.
marcinelectro - 2010-02-01, 20:54
W mojej Daćce jest tak samo, kiedyś miałem Poldka Atu Plus i tam też to podobnie wyglądało z tą różnicą, że tam przy maksymalnym skręcie spadały obroty (na biegu jałowym), a na zakręcie to i zgasnąć umiał...
Beckie - 2010-02-01, 20:59
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2128
Wszystko już było.
Mariusz - 2010-02-06, 09:51
U mnie też to jest.
|
|