DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Lodgy 1.6 Sce - zagazowanie.

Purelogic - 2023-04-22, 06:54
Temat postu: Lodgy 1.6 Sce - zagazowanie.
Witam!
Wiem, że pewnie temat wałkowany, ale szukam jakiejś nadziei i opinii osób, które mają już na tym silniki zagazowanym tysiące przerobione.

Wczoraj kupiłem rocznik 2019 z 40tys na blacie w w zasadzie od dealera. W swojej głupocie byłem przekonany, że jest to niezły silnik do zagazowania. Facet w serwisie Renault mocno wyprowadził mnie z błędu. Stwierdził, że te nissanowskie silniki na łańcuchu ludzie gazuja a potem są same problemy. Że za 40tys muszę się liczyć z wymianą/regeneracją głowicy, a to rok temu kosztowało już ponad 5 tysięcy. Ja robię ok. 10tys km rocznie.

Tak więc...Jak wynika z waszego doświadczenia?
Dacia stoi mi już na placu i nie wyobrażałem sobie żeby jej od razu nie zagazować. Czy może pomimo wszystko-warto?

laisar - 2023-04-22, 09:38

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15795

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=12807

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=8344

http://www.daciaklub.pl/forum/viewforum.php?f=21


Skoro jedne egzemplarze przejeżdżają bez większych kłopotów np 200 tys. km, a inne padają przy 50, to znaczy że problemem nie jest sam silnik, tylko coś innego.

Nie znamy statystyk awaryjności, ale gdyby była wysoka, to mielibyśmy wręcz zalew informacji o usterkach, a tymczasem pojawiają się one okazjonalnie, chyba nie częściej niż o innych częściach auta.

Największym faktycznym utrudnieniem jest nieco bardziej pracochłonny serwis, bo nawet sama kontrola luzów zaworowych nie jest zbyt prosta.

keisyzrk - 2023-04-22, 11:39

76tys przejechane na LPG w dusterze;) żadnych problemów;)
michauek22 - 2023-04-22, 13:42

laisar napisał/a:
Skoro jedne egzemplarze przejeżdżają bez większych kłopotów np 200 tys. km, a inne padają przy 50, to znaczy że problemem nie jest sam silnik, tylko coś innego.

np. co ?

laisar - 2023-04-22, 15:00

michauek22 napisał/a:
np. co ?

Części instalacji, jej montaż, regulacja, eksploatacja, serwisowanie... Pojedynczo lub w różnych zestawieniach.

Czasem owszem, także po prostu rzeczywiście słabszy egzemplarz samego silnika - to w końcu tylko produkcja masowa, przy setkach tysięcy jednostek, składających się z setek elementów, zawsze może się zdarzyć.

dacia - 2023-04-24, 20:13

Ja osobiście widziałem lodówy właśnie z tym silnikiem u znajomego na regeneracji głowic. Mówił,że ten silnik to śmietnik pod lpg,że ma co chwilę co robić.
laisar - 2023-04-24, 22:06

To oczywiste, że na regenerację przyjeżdżają silnik w kiepskim stanie - ale żeby stwierdzić, że sam ich projekt lub wykonanie są kiepskie pod kątem współpracy z LPG, to trzeba by wiedzieć jaki jest odsetek motorów z problemami.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group