|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Skrzynka bezpieczników i przekaźników w komorze silnika
laisar - 2009-07-24, 13:10 Temat postu: Skrzynka bezpieczników i przekaźników w komorze silnika Skrzynka bezpieczników i przekaźników w komorze silnika występuje w dwóch odmianach, różniących się umiejscowieniem i rozkładem elementów wewnętrznych, ale funkcjonalnie identycznych:
- stara była montowana tylko w Loganach sedanach (L90) sprzedawanych przed 17 maja 2005 i otaczająca akumulator;
- nowa, montowana we wszystkich modelach Dacii sprzedawanych po 17 maja 2005.
1. Umiejscowienie (wersja stara / nowa):
- pokrywa zamknięta:
- pokrywa otwarta:
2. Rozkład i opis elementów:
(wersja stara):
(wersja nowa - silniki: benzynowe / diesla):
UWAGA: Jeśli ktoś korzystał z ilustracji przed 30.11.2009, to niech zwróci uwagę na płytkę 1047 - na poprzednim rysunku były bowiem błędy: przekaźniki 236 i 238 oraz bezpieczniki 597A-1 i 597A-2 zostały zamienione miejscami.
Uwaga: obecność niektórych jest uwarunkowana poziomem wyposażenia i opcjami dodatkowymi.
Płytka 597A / 597-3
benzyna
F1 - (60A) - Bezpiecznik stacyjki - dźwigni zespolonej - przekaźnik świateł dziennych
F2 - (60A) - Bezpiecznik dźwigni zespolonej - skrzynka bezpieczników kabiny
diesel
F1 - (70A) - Bezpiecznik moduł grzania świec żarowych
Płytka 597B / 1047 (lub raczej 597-...6 (?) - bo 1047 to prawdopodobnie błąd)
F1 - (30A) - Bezpiecznik zasilania płytki przekaźników
F2 - (25A) - Bezpiecznik zasilania przekaźnika wtrysku
F3 - (5A) - Bezpiecznik zasilania przekaźnika wtrysku - komputer wtrysku
Płytka 597C / 597-1
F1 - (50A) - Bezpiecznik modułu elektronicznego ABS
F2 - (25A) - Bezpiecznik modułu elektronicznego ABS
Płytka 597D / 597-2
F1 - (40A) - Bezpiecznik zasilania przekaźnika dużej prędkości zespołu wentylatora - płytka zespołu 2. przekaźników sterowania
F2 - (30A) - Bezpiecznik zasilania przekaźnika centralnego modułu wtrysku
Płytka 597E / 597-4
diesel
F1 - (80A) - Bezpiecznik zasilania przekaźnika dodatkowego ogrzewania 1 - przekaźnika dodatkowego ogrzewania 2
F2 - (80A) - Bezpiecznik zasilania zespołu elektrycznego pompy wspomagania kierownicy
Płytka 597F / 597-5
diesel
F1 - (60A) - Bezpiecznik stacyjki - dźwigni zespolonej - przekaźnika świateł dziennych
F2 - (60A) - Bezpiecznik dźwigni zespolonej - skrzynki bezpieczników w kabinie
Płytka 299-1
231 - Przekaźnik przednich świateł przeciwmgielnych
753 - Przekaźnik pompy spryskiwacza reflektora
Płytka 299-2
233 - Przekaźnik nawiewu zimnego powietrza
Płytka 784
336 - Przekaźnik dużej prędkości zespołu wentylatora
474 - Przekaźnik włączania klimatyzacji
700 - Przekaźnik małej prędkości zespołu wentylatora
Płytka 1034
288 - Przekaźnik świateł dziennych
289 - Przekaźnik świateł dziennych
290 - Przekaźnik świateł dziennych
Płytka 1047
236 - Przekaźnik pompy paliwowej
238 - Przekaźnik blokady wtrysku
F1 - (30A) - Bezpiecznik zasilania płytki przekaźników
F2 - (25A) - Bezpiecznik zasilania przekaźnika wtrysku
F3 - (5A) - Bezpiecznik zasilania przekaźnika wtrysku - modułu elektronicznego układu wtrysku
F4 - (15A) - Bezpiecznik zasilania przekaźnika elektrozaworu gazu
Przekaźniki jednostkowe
diesel
983 - Przekaźnik zasilania modułu elektronicznego układu wtrysku diesel
jackthenight - 2009-07-24, 17:37
Kurcze a ja szukałem opisu tej nowszej skrzynki w komorze silnika i znaleźć nie mogłem.
A kolega Laisar jak zawsze wszystko znajduje - jestem niezmiernie wdzięczny.
laisar - 2009-07-24, 20:06
Proszę bardzo (: - chociaż szczerze mówiąc: nie tyle znalazłem (bo też wciąż szukam nowych schematów), co po prostu podedukowałem na podstawie eksperymentów na własnym samochodzie oraz strzępów informacji w innych (głównie diagnostycznych) notach technicznych.
Natomiast dopiero teraz zauważyłem, że chyba dieslowa skrzynka będzie się trochę różnić, więc bardzo bym prosił jakiegoś posiadacza o zrobienie w wolnej chwili fotki.
laisar - 2009-11-30, 11:32
Aktualizacja: Znalazłem aktualny opis skrzynki, w tym także do diesla, zatem poprawiłem obrazki i opisy [:
UWAGA: Jeśli ktoś korzystał z opisu rozmieszczenia elementów składowych nowej wersji przed dniem dzisiejszym, to niech zwróci uwagę na płytkę 1047 - na poprzednim rysunku były bowiem błędy: przekaźniki 236 i 238 oraz bezpieczniki 597A-1 i 597A-2 zostały zamienione miejscami.
jackthenight - 2009-12-20, 15:09
Jeszcze można dodać, że płytka przekaźników :
597A = 597-3
597B = 1047
597C = 597-1
597D = 597-2
laisar - 2009-12-21, 17:35
"Bardzo słusznie, nad-Króliku!" - dzięki (:
Chociaż... "597B = 1047" z oryginalnego obrazka i jego opisu to raczej błąd (producenta dokumentacji) - to powinno być jakieś "597-X"... I tak zresztą występuje na faktycznych schematach.
No ale na razie zostawiam /:
eastcowboy - 2009-12-22, 14:17
Silnik Diesla, Phase1, z klimatyzacją
Do silników benzynowych, Phase2, bez klimatyzacji
laisar - 2009-12-22, 14:36
Dzięki, eastcowboy, ale w załączonym dokumencie schemat i opis skrzynki do benzyniaków jest dokładnie taki sam jak w pierwszym poście (łącznie z tym 1047 zawierającym F1-F4)...
Natomiast podpis na drugiej fotce - "597-6" - to, jak rozumiem, Twój własny domysł?
eastcowboy - 2009-12-22, 14:46
Masz rację. To jest błąd na mój obraz
laisar - 2009-12-22, 14:59
Kiedy właśnie bardzo prawdopodobne, że to nie błąd - tylko że tak powinno być... (:
eastcowboy - 2010-01-23, 23:53
Oryginalny przekaźnik świateł do jazdy dziennej -Sandero w Słowenii (odłączone kable w Niemczech)
Pawlo - 2011-02-13, 13:09
Mam pytanko czy w skrzynce bezpieczników jest jakiś taki bezpiecznik gdzie po przekręceniu kluczyka w stacyjce pojawia się napięcie cały czas (bez przerw) a zanika dopiero po wyłączeniu kluczyka i zgaszeniu silnika.
laisar - 2014-09-20, 12:26
Pawlo napisał/a: | czy w skrzynce bezpieczników jest jakiś taki bezpiecznik gdzie po przekręceniu kluczyka w stacyjce pojawia się napięcie cały czas |
Nie - wszystkie bezpieczniki w komorze silnika są pod napięciem cały czas, bezpośrednio z akumulatora.
Plus po zapłonie można tam znaleźć tylko na przekaźnikach (np 983-5, 336-1 czy 700-5) - jak zawsze należy jednak zachować ostrożność w kwestii dodatkowego obciążania danej linii.
(Natomiast bezpieczniki zasilane po zapłonie znajdują się w skrzynce w kabinie).
|
|