DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII
Portal - Duster w akcji
laisar - 2010-02-04, 03:16 Temat postu: Duster w akcjiNa hiszpańskiej stronie Dacii rozpoczęła się oficjalna kampania reklamowa Dustera - pojawiły się w niej m.in. nowe, nieznane z wcześniejszych przecieków zdjęcia oraz dwa filmy.
Pierwszym jest krążąca już od jakiegoś czasu w Internecie klasyczna reklama, natomiast drugi to będący częścią intra króciutki - jedynie 5-sekundowy - fragment ukazujący Dustera w prawdziwym terenie.laisar - 2010-02-04, 03:21 Temat jest także kontynuacją dyskusji z http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2837.piotrres - 2010-02-04, 23:37 Sęk w tym, że widzę, że nic nie widzę na załączonych lineczkach laisar - 2010-02-04, 23:46 Hmm? Na żadnej czy którejś konkretnej? SOA#1... Np intro: http://dacia-h79-prod.teq...ntroLoader.flvlpaweloo97 - 2010-02-05, 19:23 u mnie na stronie działa tylko intro (ale mam wtyczki), a dziś w szkole chodziłopiotrres - 2010-02-05, 22:54
To dotyczy wszystkich...
u mnie sistiema nie rozpoznaje typu pliku, i sieci też niemoże znaleźć odopwiedniego "otwieracza" do
****.flvl
"avi" zamieszczony na bratnim, rumuńskim forum jest również (dla mnie) nieczytelny....
http://www.daciaclub.ro/i...t&id=1627590146laisar - 2010-02-05, 23:22 Może zależy od przeglądarki? (U mnie mutacja Mozilli/Firefoxa).
A tak w ogóle to najprościej użyć pierwszego linku - prowadzi tu: http://www.dacia.es/descubre-dacia-duster/ - i na pewno wszystko zadziała (:piotrres - 2010-02-07, 22:10 Dla tych co mieli ten sam problem co ja: pomogło zainstalowanie Applian FLV Player'apaweloo97 - 2010-02-08, 15:42 ,,wywiad'' znowu znalazł kolejne informacje- na http://www.gandul.info/li...-duster-5482802 w tabelce podano dane techniczne Dustera dCi 105 4x4 - 12,1 s. do setki, 178 km/h i średnie spalanie 5,4 l/100 kmMikele - 2010-02-09, 09:24 To spalanie to chyba przy wyłączonym napędzie na 4 koła :)laisar - 2010-02-10, 10:06 Jeśli komuś nie udało się do tej pory obejrzeć - to proszę:
Najistotniejszy chyba fragment ma... 3 sekundy (: 16-19 - nie wiem czy dobrze interpretuję to, co widzę, ale wygląda na to, że Duster ma blokadę tylnego mechanizmu różnicowego.piotrres - 2010-02-10, 23:17 w rzeczy samej....
aha i jeszcze jedno
Se pare că nu există absolut nici un motiv logic (altele apoi noutate, desigur <;) pentru preţul de Duster va fi mai mare atunci MCV cu motor similar şi echipamente.
Deci, în cazul în care 12000€ va fi pentru Duster 1.6 110 CP Laureate - acesta ar fi preţul corect.
Acelaşi lucru pentru 4x4: în Polonia, diferenţa dintre Qashqai 4x2 şi 4x4 este de cca 2000€ - atât de 1800 suplimentare pentru Duster 4x4 sunete corespunzătoare.
Dar ...
Personal, am sperat, de asemenea, pentru cal reale de muncă "" - cu preturi mai ieftine bazate pe MCV, numai echipate cu motor deja menţionate (rezultând cu 10000€) şi cu Availabilty de 4x4 (ca mai sus - 2000€) ...
It seems that there is absolutely no logical reason (other then novelty, of course <; ) for the price of Duster shall be higher then MCV with similar engine and equipment.
So, if 12000€ will be for Duster 1.6 110 PS Lauréate - it'd be fair price.
The same for 4x4: in Poland, difference between Qashqai 4x2 and 4x4 is ca 2000€ - so 1800 extra for Duster 4x4 sounds appropiate.
But...
Personally, I hoped also for real "work horse" - with prices based on cheapest MCV, only equipped with already mentioned engine (resulting with 10000€) and with availabilty of 4x4 (as above - 2000€)...
a czy Kolega wliczył tu pakiet Confort ? Jeśli tak to w pełni popieram zdanie Pana Prezesa
_____________________________________________________________________
P.S> świat jest mały: "Dr Livingstone jak sądzę...." laisar - 2010-02-11, 10:11 (Ależ, doprawdy, jaki tam doktor... (; ).
Nie, żadnych pakietów - po prostu porównywalna, "goła" wersja.
I oczywistym jest więc również, że jeśli będzie jeszcze jakieś dodatkowe wyposażenie - np ESP czy FAP w dieslach - to i "dopuszczalna" cena wzrośnie.
informacje są prawdziwe, to wersja 4x2 w zależności od wyposażenia kosztowałaby
od 53 500...68 300 PLN Strzał we własną stopę.
Zatem 4x4 full opcja to zapewne jakieś 76 000...77 000 PLN
W tej cenie można już znaleźć coś podobnego z lepszym wyposażeniem i bardziej "prestiżastego" (koleos, quashkai), toteż nie do końca wierzę w te oszacowanialaisar - 2010-02-11, 22:02 To nie oszacowania, tylko pierwsze oferty niemieckich dilerów poprzez portal Mobile.DE - i nie bardzo w nie wierzę, bo faktycznie nie mają najmniejszego sensu... Może ci sprzedawcy strzelają w ciemno? Sama Dacia twierdzi, że żadnych cen jeszcze nie ujawniono nikomu.
No, ale już niedługo się przekonamy.
Na osłodę - oto, co dzięki samemu oprogramowaniu można wykrzesać z nissanowego napędu 4x4:
(W daćce raczej tego nie zobaczymy... chyba że udałoby się zhackować kompa sterującego (; ).piotrres - 2010-02-11, 22:47
laisar napisał/a:
i nie bardzo w nie wierzę, bo faktycznie nie mają najmniejszego sensu
....."Łowcy jeleni"
laisar napisał/a:
W daćce raczej tego nie zobaczymy... chyba że udałoby się zhackować kompa sterującego (;
No jak nie ? W pogwarancyjnej laisar - 2010-02-11, 22:57 Niekoniecznie zaraz "łowcy jeleni" - nawet nie znając cen mogli przecież założyć, że rzeczywista cena będzie w tych okolicach i na tej podstawie przyjmować zamówienia (zaliczki?). A po oficjalnej premierze - zweryfikować ceny i podpisać z klientami faktyczne umowy. (Bo podobno na razie i tak nie mogą jeszcze przyjmować żadnych rzeczywistych zamówień na Dustera).piotrres - 2010-02-11, 23:08 Hmm, te ceny wynikają z ekstrapolacji cen segmentu SUV'nic. Co ciekawe, moi koledzy z pracy stwierdzili, oglądając zdjęcia Dustera, że takie auto to w zależności od wyposażenia MUSI kosztować min. 65...80 kPLN
laisar napisał/a:
A po oficjalnej premierze - zweryfikować ceny i podpisać z klientami faktyczne umowy
Czyli : najpierw klient kredytuje zakup wózka przez dealera, a potem się cieszy, że dostał jeszcze zwrot środków płatniczych.
A tak autre chausse Ładny ten Nysa'n . Strach się bać jak padnie w czasie jazdy któryś z tych czujników laisar - 2010-02-11, 23:41 ŁADNY?! Ożeż kwazarrr... Dobrze, że w ogóle mu jakieś okna zostawili, a nie poszli na całość i zlikwidowali ten niemodny ostatnio dodatek... d:
Czujniki: tak to jest z nowoczesną techniką, że się komplikuje, ale bez przesady - w przypadku problemu auto będzie po prostu jechało jak normalny 4x2 i tyle.
A od zaliczki do kredytowania droga raczej daleka (;
Niemniej jednak: 10k€ za golasa, +2k za 4x4, +1500 za Laureate, +200 ESP, +1100 za dCi 85 KM, +2100 za dCi 105 KM, +200 za FAP, +500 za klimę/radio/boczne poduchy - albo na drzewo d:piotrres - 2010-02-12, 00:39 Na "dżewfo" w Himalajach to miał uciekać Yeti Sz. . Banany prostować.
A czegóż to ESP tak potaniało, hę Poza tym wyliczenie prawdopodobne.
Pytanie tylko co obejmuje opcja Laureate. Bo rozumiem, że w stosunku do Logana
to "podróż w klasie wyższej" laisar - 2010-02-12, 00:56 ESP kosztuje w Scenicu 1500 zł - ale z ASR, więc w Dacii, do tego pewnie jakiś prostszy układ, powinien kosztować odpowiednio mniej.
Laureate to mniej więcej Laureate jak w innych Daćkach - nic więcej, nic mniej...
Tip-top wychodzi w sumie 16500 euro, więc jako kupno hurtowe opcji powinno być de facto mniej (;piotrres - 2010-02-12, 15:47 W Pandzie F. AD 2010 ESP+ASR+HillHolder (to ostatnie to dla tych co nie umieją ruszać z ręcznego to ca. 2,5 kPLN kurtyny 1,5 KPLN
A inkryminowana Panda4x4 "all inclusive" (w tym 18 s do "100" ) to nawet 70 kPLN tak więc "taniość" jest rzeczą względną.laisar - 2010-02-12, 15:59 No to korzystnie się składa, że Dacia jest na częściach Reno a nie Fiata... (;
(Ale kurtyn to raczej w ogóle pewnie nie będzie w najbliższej przyszłości. Może w Loganie II? Albo w Logano-scenicu?...).maciek - 2010-02-12, 16:43 myślę że w polsce będą ceny niższe o 1-3tys tańsze niż wychodzi z przeliczenia z eurolaisar - 2010-02-12, 23:44 Nie założyłbym się... Wyliczenia oparte na logice - jak te powyżej - mają to do siebie, że nie biorą pod uwagę marketingu, a ten może znacząco namieszać w cenach.
Przy okazji: wyśledzone - tym razem na... tureckiej stronie Dacii ("Oni" robią to na pewno specjalnie...) - nowe fotki wnętrza, dla odmiany w wersji 4x2:
piotrres - 2010-02-14, 00:52 Ano, już w czasach studiów i praktyk przemysłowych ( Heavy-Metal Industries Inc. 1986..1991/92 soc/.kapit. ) przekonałem się, że ekonomia ma niewiele wspólnego, niezależnie od proweniencji, z naukami ścisłymi a więcej z psychologią (tłumu). Obawiam się więc, że zamiast Łady Nivy + XXI wieku dostaniemy cenowo "Kaszjaka-minus"
cenowo nieuzasadnionego. A byłaby to spora strata dla nabywców, i per saldo dla producenta (il. szt.)Mikele - 2010-02-14, 07:53 Ze strony dacia.pl i dacia.fr znikły liczniki wsteczne do premiery Dustera i w ogóle nie ma już prawie nic na temat tego modelu. Ktoś się orientuje może o co kaman ?laisar - 2010-02-14, 13:49 Obstawiam, że po prostu tymczasowo popsuli w ramach wymiany na wersję znaną już z Hiszpanii (i ostatnio - Rumunii) <:piotrres - 2010-02-14, 22:31 ???
http://www.sfin.ro/artico...00_de_euro.html
Podane wartości też wydają mi się zawyżone. Zwłaszcza górny pułap.laisar - 2010-02-14, 23:14 Gdyby nawet ceny się potwierdziły, to wciąż niewiele wiadomo o wyposażeniu - jak to-to wystartuje od czegoś przypominającego Laureate w reszcie Daciek, albo będzie miało klimę czy ESP w standardzie, to 12k€ może faktycznie być dość logiczne.
Natomiast górny pułap może być tak naprawdę dowolnie wysoki - przez dostępne opcje, np skórę na fotelach, automatyczną klimę itp bajery.
Dla mnie jednak i tak najciekawszą kwestią pozostaje cena wersji z 4x4...paweloo97 - 2010-02-15, 07:43 jak na razie z autoscout 24.pl wyszło że Laureate kosztowało 16k€ z metalikiem, 4 airbagami, ABS, wspomaganiem, elektryką, alufelgami, relingami, klimą , c.zamkiem. Tylko właśnie kwestia- co w standardzie w opcji. Porównałem też ceny z Niemiec MCV- ki i Dustera, podobnie wyposażona MCV-ka (też 1.6 16V) kosztowała 13600 € (różnica 2400€, czyli u nas było by to z 9-9,5 tys. zł). U nas taka MCV-ka kosztuje 48 tys, więc wychodziło by... 57 tysięcylaisar - 2010-02-15, 08:41
paweloo97 napisał/a:
różnica 2400€
No właśnie - zależy za co. Bo za sam napis "Duster" na tylnej klapie to jednak trochę drogo... <;
Po prawdzie - mnie tam w sumie Duster niepotrzebny. Ważne, że będzie kilka nowych technologii w Dacii - a że części pasują między modelami... "MCV-ką mą widzę ogromną" (;piotrres - 2010-02-15, 12:56 Krtku, tylko kółka może ciut większe
laisar napisał/a:
No właśnie - zależy za co.
Za żywota. Jakzwykle. A może felgi i oponki takie drogie ?
A za sam napis "Odkurzacz" nikt rozsądny tyle nie zapłaci
Myślę jednak, że to celowa "deza", będąca częścią kampanii reklamowej (Operacja "Przerażenie iSzok" ), bo za 15,6 k€ to masz lepiej wyposażonego "Kiszkaja" 4x2
(Tajemnice "coś" zaraz pod radiem wygląda chyba - m.in. - jak kontrolka zapięcia pasa pasażera?...).wojtus - 2010-02-16, 14:33 W ubiegły czwartek jadąc 8 w stronę Katowic na wysokości Rawy Mazowieckiej minąłem się z lawetą wiozącą nowe Daćki w kierunku Warszawy i wśród nich wydaje mi się, że był srebrny Duster, choć może to był jakiś inny SUV
Jeśli to był Duster to pewnie wieźli go do któregoś z salonów w Warszawie, a może do Centrali.maciek - 2010-02-16, 17:29
laisar napisał/a:
Tajemnice "coś" zaraz pod radiem wygląda chyba - m.in. - jak kontrolka zapięcia pasa pasażera?...)
może ikonka ESP albo termometr zewnętrzny, albo zapięte pasy, albo drzwi otwarte paweloo97 - 2010-02-16, 18:56
(Tajemnice "coś" zaraz pod radiem wygląda chyba - m.in. - jak kontrolka zapięcia pasa pasażera?...).
http://www.daciaclub.ro/G...69508-s960.html
Tylko (IMHO)na jednym ze zdjęć wygląda, jakby tam było więcej niż dwie ikonki...piotrres - 2010-02-16, 19:08 I jeszcze parę naturalnych (prawie nie poprawianych) zdjęć w plenerze:
(...) prix du Duster qui seront officiellement en dessous des 15 000 € pour l’entrée de gamme en deux roues motrices mais selon nos sources, plus proches des 14 000 €. (...)
Gdyby w Bolanda 2x4 zaczynał się nawet od tej drugiej kwoty to będzie porażka rynkowa... Cóż czekamy na Genewę 2010laisar - 2010-02-16, 19:42 No przecież nie zgadywałem tylko wydawało mi się, że dopatrzyłem się na fotce z AutoPlusa właśnie... d: (((:fi - 2010-02-17, 08:39
piotrres napisał/a:
(...) prix du Duster qui seront officiellement en dessous des 15 000 € pour l’entrée de gamme en deux roues motrices mais selon nos sources, plus proches des 14 000 €. (...)
Moze celowo rozsiewaja plotki o wysokiej cenie, zeby potem zrobic niespodzianke z niskiej?
Jak dla mnie sprawa rozbija sie tylko o koszt napedu 4x4 z uwagi na to, ze Duster przez swoje wymiary powinien sie dobrze sprawowac w terenie.
Tam najwiekszy, jak dla mnie, konkurent - Yeti, przegrywa. Do tego w Skodzie za 4x4 placi sie duuuuzo (moze nie za sam naped, ale za drogie silniki).
Wiec jesli 4x4 w Dacii bedzie tanie - wszyscy ktorzy potrzebuja auta naprawde w teren kupia Dustera.
W przypadku 4x2 bitwa jest wlasciwie przegrana - przy takim napedzie wlasciwosci terenowe sie nie licza za bardzo, tylko wiekszy przeswit do jazdy po gorszych drogach. Tutaj Duster nie ma zandych szans z Yeti, ktory jest z innego swiata - to naprawde porzadnie wykonane (i w srodku zdecydowanie wygodniejsze), ocynkowane (!), doskonale jezdzace auto - Duster konkuruje tylko i wylacznie bagaznikiem.
Edit: Ale!! Dopatrzylem sie na zdjeciach - bagaznik dustera jest sztucznie "napompowany" - gorna polka jest POWYZEJ gornej krawedzi tylnej kanapy - jeszcze takiego patentu nie widzialem. Udalo im sie ugrac w ten sposob pewnie z 50l pojemnosci.
Jedynym ratunkiem bylo by, gdyby Duster Laureate (czyli wyposazony jak najbiedniejsza wersja Skody), z klima kosztowal mniej niz 50 kPLN - no a na to sie nie zapowiada.
Do tego 1.2 TSI - o cale lata swietlne wyprzedzajacy 1.6 16V. Sprawia, ze nie trzeba w ogole myslec o dieslu.wieza - 2010-02-18, 08:24 http://moto.onet.pl/15991...kul.html?node=2laisar - 2010-02-18, 11:12
piotrres napisał/a:
Gdyby nie to przejście przedni błotnik-drzwi, to wygląda to całkiem, całkiem
Przepraaaszaaam - no ale to "dzieło" powstało w mniej niż 100 sek., więc nic dziwnego, że efekt nie jest porażający... (albo: właśnie jest <; ).
...Z drugiej strony, jak się tak przyjrzeć, to w samym Dusterze to "przejście" jest... prawie identyczne! Tzn. też go brak <:
KaS602 - 2010-02-18, 11:24 Bo drzwi, zdaje się, są takie same jak w Sandero i chyba nikt się nie pokwapił o ich nowy profil. Koszty, koszty... :)laisar - 2010-02-18, 11:50 Przednie - dokładnie tak. Sławetne carry-on... Ale: bez przesady - w sumie nie jest źle, nawet jeśli faktycznie ociupinkę dziwnie wygląda.
Natomiast pozytywny aspekt jest taki, że można sobie poskładać swojego osobistego daćkowego potwora z różnych modeli (((:
I np ja, im dłużej patrzę na tę swoją MCV4x4, tym bardziej mi się ona podoba... [:
(Prawie jak Forrester! (; - bo, ciekawostka: długość MCV-ki jest prawie identyczna jak w dwóch pierwszych generacjach tego Subaru).Potworny - 2010-02-18, 12:47
laisar napisał/a:
potwora
KaS602 - 2010-02-18, 14:09 laisar, mój post nie miał mieć negatywnego wydźwięku. To nie pierwsza Daćka, która korzysta z częsci innych modeli... ;)laisar - 2010-02-18, 15:01 Ależ wcale go tak nie odebrałem (: - odnosiłem się raczej do wcześniejszego własnego postu o "porażającym efekcie"...
fi napisał/a:
W przypadku 4x2 bitwa jest wlasciwie przegrana
Tylko wtedy, gdy kogoś interesują wyłącznie właściwości jezdne i osiągi. Tyle że naonczas i SKoda przegrywa z jeszcze lepszymi konkurentami...
Natomiast jeśli jednak traktować auto całościowo - to zawsze jest tak samo: w pewnych kategoriach lepsze są jedne modele, a w innych drugie, i tylko od priorytetów klienta zależy, które uważa za cenniejsze dla siebie.
Z Dusterem będzie więc dokładnie tak samo jak z resztą Daciek - będzie walczył po prostu ekonomicznością: ceną, rozmiarami, niezawodnością. Ale na pewno bez fajerwerków technicznych...fi - 2010-02-18, 15:18
laisar napisał/a:
ylko wtedy, gdy kogoś interesują wyłącznie właściwości jezdne i osiągi. Tyle że naonczas i SKoda przegrywa z jeszcze lepszymi konkurentami...
Wiadomo, ze na koncu dotrze sie do jakiegos Lexusa - tylko nie wolno zapominac o stosunku mozliwosci/cena.
Poczekajmy na ceny oficjalne z dalszymi dywagacjami - bo mozna sie powaznie zdziwic.
Przy obecnych "plotkowych" cenach wyglada to zle. Wyglada tak, ze Dacia chce zrobic cos innego niz proste, niezawodne, TANIE auto. Chce zrobic auto proste, niezawodne (nie ma postaw by podejrzewac co innego - z informacji wynika, ze bedzie oparte na wczesniejszych modelach, ktore niezawodne sa), NIE ZA TANIE i "dopasione" kilkoma rzeczami ktore efekt moga raczej popsuc niz poprawic - to sie nie moze udac :)
Za niewiele wieksze pieniadze Skoda oferuje auto ktore naprawde ma klase. I oparte jest tez na technologii, ktora swoja niezawodnosc udowodnila.
No zobaczymy co z tymi oficjalnymi cenami.laisar - 2010-02-18, 15:36
Cytat:
to sie nie moze udac
Jeśli chodzi o nas czy Rumunię - zapewne masz rację.
Ale...
Sądząc po reakcjach we Francji czy w Niemczech - może być jednak dokładnie tak samo, jak z pozostałymi Daćkami: wielki sukces! [:
Pod jednym warunkiem: że cena będzie się trzymała sumy wartości elementów składowych, to nikt nie będzie miał podstaw do jej kwestionowania.
"Golasów" i tak sprzedaje się najmniej (zawsze można je wprowadzić później - precedensy istnieją), a konkurencja jest jednak sporo droższa.
Ale fakt: za 2 tygodnie wszystko się okaże... (((:piotrres - 2010-02-18, 21:02
fi napisał/a:
Wiadomo, ze na końcu dotrze sie do jakiegos Lexusa - tylko nie wolno zapominac o stosunku możliwości/cena.
Akurat tutaj Duster może zawalczyć. Pod warunkiem, że:
laisar napisał/a:
że cena będzie się trzymała sumy wartości elementów składowych
Trudno uznać by Sz. Yeti była autem w pełni 5 miejscowym. W Dusterze jest raczej wiecej miejsca niż w Loganie (5dorosłych miejsc) no i ten bagażnik. Mam również nadzieję, ze jak w pozostałych Daćkach da się wymienić żarówki bez udziału ASO Nie wiem jak to wygląda w Yeti. Stylistyka Yeti jest dla mnie taka...nijaka. Z kolei Duster jest "z charakterem", ale trzeba by nad wyglądem jeszcze popracować.
laisar napisał/a:
...Z drugiej strony, jak się tak przyjrzeć, to w samym Dusterze to "przejście" jest... prawie identyczne!
Ja miałem dokładnie te same przemyślenia, po obejrzeniu zdięć z cardisiac'a.
Możnaby tę lnię przejścia błotnik-drzwi przeprowadzić ciut inaczej.
Mój brat, grafik, po obejrzeniu zdjęć doszedł do wniosku:
"No, mooooże być, do Azteca czy Soul to mu z urodą jeszcze daleko "
Tak czy inaczej trzeba będzie koniecznie zbadać autko organoleptycznie , bo jak uczy doświadczenie, Daćki zyskują w kontakcie osobistym (Logan w realu wygląda lepiej jak na zdjęciach, co potwierdzają sceptycy)
http://www.skoda-auto.pl/pl/download/file/537
Aha, i jeszcze taka oto tabelka porównawcza (kliknij na nią, aby powiększyć):
No, ale piszą enigmatycznie, w materiałach źródłowych, że prześwit to H>200 mmfi - 2010-02-19, 11:02
piotrres napisał/a:
Trudno uznać by Sz. Yeti była autem w pełni 5 miejscowym. W Dusterze jest raczej wiecej miejsca niż w Loganie (5dorosłych miejsc) no i ten bagażnik.
Gdzies wczesniej bylo porownanie obrysow Logana i Dustera - rozstaw osi byl, o ile pamietam, identyczny. Wiec gigantyczny w srodku Duster nie bedzie. Nie wiadomo dokladnie, nikt nie siedzial :) Zas Yeti male wcale nie jest - z uwagi na bardziej "pionowe" siedzenie niz w Octavii 2, miejsca na nogi jest tam wiecej (w O2 jest go malo) - kabina nie rozczarowuje pojemnoscia, choc nie rozpieszcza (zwlaszcza gdy porownuje do mojego obecnego Matrixa - on w srodku jest wiekszy od VW passata! mimo dlugosci calkowitej nieco ponad 4m)
O bagazniku Dustera juz wspominalem - polka jest ponad gorna krawedzia siedzen! Gdyby tak samo zrobic polke w Yeti, tez by mial z 440 litrow pojemnosci - wcale nie duzo mniej...
A jadac z dzecmi mozna tam sobie fotele z tylu poprzesuwac do przodu co zaowocuje bagaznikiem 500+ litrow - tego Duster nie przebije :)
piotrres napisał/a:
Stylistyka Yeti jest dla mnie taka...nijaka. Z kolei Duster jest "z charakterem", ale trzeba by nad wyglądem jeszcze popracować.
No w kwestiach gustu nie dojdziemy do consensusu :)
piotrres napisał/a:
Aha, i jeszcze taka oto tabelka porównawcza (kliknij na nią, aby powiększyć):
Wszystko OK - tylko te porownania przydaja sie w przypadku wersji 4x4 - i tu nie twierdze, ze Yeti cudem jest, bo jest mierne. Natomiast w 4x2 to juz tylko charakterystyka zawieszenia = pewnosc prowadzenia na dziurach. A Yeti w tej konkurencji jest rewelacyjny - przeciez mozecie wybrac sie na jazde probna, przekonac sie samemu Seal - 2010-02-19, 11:11 Tak tylko problem z YETI jest taki, że ma ceny różnych wersji zwaląjace z nóg
A przcież Skoda też miała być tanią firmą piotrres - 2010-02-19, 11:19 Pewnie przetestuję oba. Gdzieś w w maju. Jak zauważyłeś trzeba rzecz sprawdzić organoleptycznie.
Co do prowadzenia po dziurach w 4x2 to rok temu mocno zdziwił się mój kolega właściciel Oktawii... jadąc Loganem stwierdził, że rewelacja
Co do ilości miejsca, to powinno być go w środku ciut więcej niż w Loganie (bo rozstaw osi ten sam długość niemal identyczna, a autko nieco zyskało na szerokości), a ten z tyłu ma więcej miejsca na nogi i nad głową na kanapie niż niejeden automobil klasę wyżej.fi - 2010-02-19, 13:41
Seal napisał/a:
Tak tylko problem z YETI jest taki, że ma ceny różnych wersji zwaląjace z nóg
A przcież Skoda też miała być tanią firmą
Ja pisze tylko o 4x2 1.2TSI - czyli silnik robiacy konkurencje calej gamie silnikowej Dustera - kulturalny jak to benzyna (do tego prosty - 8 zaworow i rozrzad na lancuchu!), harmonijnie rozwijajacy moc jak diesel i rownie malo palacy (jak sie chce ) - dla mnie cala reszta silnikow w Skodzie (i nie tylko) nie istnieje - nie jestem zwolennikiem szybkiej jazdy.
W takiej konfiguracji cena skody nie jest przesadnie duza - 4 tys. wyzsza od ceny anologicznej Octavii 2 (ktora jak dla mnie wyglada obciachowo)
Ceny 4x4 to jakis absurd - juz pisalem w pierwszym poscie, ze Duster tu ma duze szanse.fi - 2010-02-19, 13:44
piotrres napisał/a:
Co do prowadzenia po dziurach w 4x2 to rok temu mocno zdziwił się mój kolega właściciel Oktawii... jadąc Loganem stwierdził, że rewelacja
Sie nikomu nie dogodzi.... Loganem MCV najezdzilem sie sporo (i nie moge narzekac), Octavia 2 nie jechalem wcale - wiec nie wiem, ale Yeti prowadzilo mi sie lepiej niz MCV - celowo wpakowalem sie na dziurawa droge. Nie mowiac, ze przy 120+ jest znacznie pewniejsze.laisar - 2010-02-19, 15:22
Cytat:
O bagazniku Dustera juz wspominalem - polka jest ponad gorna krawedzia siedzen! Gdyby tak samo zrobic polke w Yeti, tez by mial z 440 litrow pojemnosci - wcale nie duzo mniej...
Czy ja wiem? Wg danych fabrycznych ma 405 L (niektórzy podają, że 422) - tyle że to bez koła zapasowego. A z nim zostaje tylko 322 L - tu to nawet przesuwane fotele nie pomogą... (które TSD są bardzo fajnym gadżetem).
Z drugiej strony, jak wyjmiemy zapas z Dustera, to... carrramba! (;
Cytat:
Co do ilości miejsca, to powinno być go w środku ciut więcej niż w Loganie (bo rozstaw osi ten sam długość niemal identyczna, a autko nieco zyskało na szerokości)
Wątpię - co prawda niby faktycznie +13 cm, ale wydaje się, że większość tego "zjadły" chyba po prostu błotniki... W środku może będzie max ze 3-4 cm więcej - ale przypuszczam, że raczej i tyle nie.
Niemniej jednak:
Cytat:
Trudno uznać by Sz. Yeti była autem w pełni 5 miejscowym
- to lekka przesada, aczkolwiek faktycznie: szału nie ma.
Wg danych fabrycznych, szerokość przód/tył w ramionach to 1446/1437, a w Loganie niby tylko 1390/1420, ale w Dacii szerokość na wysokości bioder, czyli liczona po siedzisku, zmniejsza się znacznie mniej niż u większości konkurencji - a co prawda nie znalazłem danych Skody, ale nie sądzę, żeby odbiegały od przeciętnej.
Ogólnie, trzeba pamiętać o jednym - oba auta nie są chyba jednak mimo wszystko bezpośrednią konkurencją.
Duster wywodzi się z Logana, ale wydaje się, że był projektowany jako (mniej lub bardziej) quasi-terenówka, natomiast Yeti to czysty SUV - rozmiarowo jest kompaktem, ale właściwości terenowe ma bardzo ograniczone. (Chociaż z drugiej strony nic dziwnego, że może i lepsze niż MCV-ka, prawda? (; ).
Ale jak jest naprawdę, to, rzecz jasna, dopiero się dowiemy... [:fi - 2010-02-19, 18:37
laisar napisał/a:
Czy ja wiem? Wg danych fabrycznych ma 405 L (niektórzy podają, że 422) - tyle że to bez koła zapasowego. A z nim zostaje tylko 322 L - tu to nawet przesuwane fotele nie pomogą... (które TSD są bardzo fajnym gadżetem).
Z drugiej strony, jak wyjmiemy zapas z Dustera, to... carrramba! (;
Ja kola zapasowego nie biore pod uwage - z uwagi na obecne uprzedzenie do diesli wchodzi w gre albo benzyna + LPG (czyli kola zapasowego brak, bo bak) albo... 1.2TSI gdzie LPG nie potrzeba
Pragne zwrocic uwage, ze od poczatku pisze o porownaniu D vs Y z mojego punktu widzenia, jako potencjalnego kupca na oba - wiec liczy sie dla mnie to co dla mnie wazne
Inna sprawa, ze Yeti bez kola bedzie mialo duzy bagaznik, a Duster? Okragle, nie wykonczone zaglebienie w bagazniku - nie wiem czy bym sie cieszyl?
laisar napisał/a:
Duster wywodzi się z Logana, ale wydaje się, że był projektowany jako (mniej lub bardziej) quasi-terenówka, natomiast Yeti to czysty SUV - rozmiarowo jest kompaktem, ale właściwości terenowe ma bardzo ograniczone.
Przy 4x2 oba sa mini SUVami, czyli dokladnie tym, czego potrzebuje - normalnymi autami, ktorymi mozna sobie pozwolic wjechac na troche gorszy teren.
Od taplania sie blocie jest Samurai piotrres - 2010-02-19, 18:45 Drogi Krtku,
co do tej 4 1/2 miejscowości to zoczyłem kiedyś tekst w der AŚ udowadniający wyższość Yeciaka nad Kaszkajem (trzymam, się PL nazwy etnograficznej ) z którego wynikało, że z tyłu bywa ciasno, ale jak się wyjmie środkowe siedzenie (skrót tekstu tutaj) to 4 os. mają pełny komfort.("wprawdzie tow. Breżniew był drugi ale za to prez. Carter był przedostatni".Wyniki wyścigu przywódców wg Radia Erewań )
skrót, tekstu jest tutaj:
http://www.auto-swiat.pl/...=25901&Strona=1
Autre chausse: przesuwne tylne siedzenia (jak w Twingo I i Beskidzie ) siedzenia i możliwość ich łatwego wyjmowania jest godna pochwały.
Szkoda, że w Dusterze nie ma jakiegoś 1.2, 1.4 TCe i, no ale "...koszty, koszty, jak mawiał Książę..." (z różnych względów, podobnie jak kolega fi, nie uznaję Zbawiciela Diesla ON za jedynie słuszny zespół napędowy)
Myślę, że miejsca w środku jest nie mniej niż w Loganie, natomiast w Dusterze nadkola raczej "wypierają powietrze" na zewnątrz kabiny i w bagażniku. Stąd z 510L zostało 470 L
Prywatnie projekt Duster podoba mi się z kilku względów:
-perspektywicznie rozglądam się za kombiakiem o możliwościach terenowych mniejszego od MCV a większego od Stepwaya (bardzo prywatnie jestem narciarzem biegowym i aa czyli astronomem-amatorem)
-nie przekombinowanym konstrukcyjnie (iżbym jako prosty inż. mech. mógł go zrozumieć, a i żarówki samemu wymienić. Nie powiem jak z kolegą patroszyliśmy Scenica pod okiem Policji Państwowej, bo żarówesia padła)
-5cio miejscowego
-jakby miał 4x4 (po paru przygodach nie zawadzi) to super
Jedyna niewiadoma to cena....laisar - 2010-02-19, 19:26
fi napisał/a:
Ja kola zapasowego nie biore pod uwage - z uwagi na obecne uprzedzenie do diesli wchodzi w gre albo benzyna + LPG (czyli kola zapasowego brak, bo bak) albo... 1.2TSI gdzie LPG nie potrzeba
Czy koło, czy zbiornik - jeden czort, miejsce trzeba odliczyć. I Yeti wtedy cienko piszczy... (;
(Oczywiście, pozostaje kwestia, ile tego bagażnika faktycznie jest komuś potrzebne).
Cytat:
Yeti bez kola bedzie mialo duzy bagaznik, a Duster? Okragle, nie wykonczone zaglebienie w bagazniku - nie wiem czy bym sie cieszyl?
Za zapewne ułamek różnicy cen zrobisz sobie wykończenie sam albo każesz je sobie wykonać u jakiegoś majstra (((:
Cytat:
Przy 4x2 oba sa mini SUVami
Zatem różnica w tej dyscyplinie sprowadzi się tradycyjnie do ekonomiczności: niska (miejmy nadzieję) cena za normalne właściwości jezdne, albo dość wysoka cena za bardzo dobre prowadzenie.piotrres - 2010-02-20, 11:06 @laisar: Z drugiej strony, jak wyjmiemy zapas z Dustera, to... carrramba! (;
Nawet nie wyjmując zapasu mamy schowek na różne drobiazgi, wokół koła zapasowego. Vide: załącznik.
Carramba, don Pedro Carramba! Jak mawiał X-54
P.S.:
fi napisał/a:
O bagazniku Dustera juz wspominalem - polka jest ponad gorna krawedzia siedzen!
Dzisiaj zoczyłem, byłem coś takiego w O. Zafirze !maciek - 2010-02-20, 11:16 hm, szkoda że nie zrobili bagażnika na styl Scenic RX4 koło zapasowe na klapie. Było by bardzo dużo miejsca w bagażnikupiotrres - 2010-02-20, 11:22 Maciku,
Właśnie o tym sobie pomyslałem, gdy wysyłałem poprzedniego posta. Kółko zapasowe w plecaku. Aerodynamiki nie zepsuje (oderwanie), przyda rasowego wyglądu a bagażnik, że hoo hoo !maciek - 2010-02-20, 14:49 paweloo97 - 2010-02-20, 17:54 na daciaclub.ro pojawiła się jakaś specyfikacja wyposażenia Dustera
http://spreadsheets.googl...d=0&output=htmllaisar - 2010-02-20, 21:42
Cytat:
szkoda że nie zrobili bagażnika na styl Scenic RX4
I może jeszcze ... i ... oraz ...? <;
A CENĘ TEŻ? d:
Ja się nawet zgadzam, zapas z tyłu jest fajny - ale chyba jednak nie na "hatchbackowej" klapie, nieprawdaż? (;
No a drzwi skrzydłowe musiałby być sporo solidniejsze, żeby utrzymały dość duże przecież koło - i cena rośnie...
Cytat:
na daciaclub.ro pojawiła się jakaś specyfikacja wyposażenia Dustera
Oczywiście, nie wiadomo na ile to wiarygodne dane, ale wygląda to nieźle - żeby jeszcze cena golasa była z 11k€... No i ciekawe, czy 4x4 będzie dla niego w opcji...
Z tej specyfikacji jeżeli jest prawdziwa to widać, że ESP będzie w opcji w wersjach Laureate i Prestige a klimatyzacji automatycznej nie będzie nawet w opcji pozostaje tylko manualna.maciek - 2010-02-20, 22:58
Z tej specyfikacji jeżeli jest prawdziwa to widać, że ESP będzie w opcji w wersjach Laureate i Prestige a klimatyzacji automatycznej nie będzie nawet w opcji pozostaje tylko manualna.
szkoda bo już się robi standardem że jest opcja klima automatyczna w samochodach nowych klasy B. ale może brak miejsca, a może ma to w planach Dacia żeby zaskoczyć czymś w liftingach,
według mnie Dacia w Duster powinna dać inne wnętrzepaweloo97 - 2010-02-21, 08:26 ta tabela pokazuje, ze będą tapicerki Ducas/Plizz/Pliss i... skóropodobne fotele w standardzie Prestige.
EDIT: dodatkowo dane techniczne, cennik i trochę różniące się od powyższej wyposażenieSeal - 2010-02-21, 11:22 Jeżeli te ceny by zostały przeniesione na nasze podwórko to nie wróżę dobrej sprzedaży np: wersja 1,5 dCI 78 kw 4x4 Laureate w cenie 18360 euro x 3,9 zł = 71604 zł plus parę dodatków jak lakier i np. ESP. Kto to kupi
No to czekamy na oficjalny Polski cennik laisar - 2010-02-21, 14:10 To są cały czas czyjeś prywatne hipotezy, nawet jeśli oparte na strzępach przecieków z "głuchego telefonu" - nie przywiązywałbym się więc do nich zbytnio i nie wydawał na razie ostatecznych ocen...
Automatyczna klima należy do kategorii bajerów, doskonale zbędnych w samochodzie z założenia maksymalnie prostym, jakim jest Dacia.
Oczywiście, najlepiej, jakby był wybór, ale dyskutowaliśmy o tym wielokrotnie - już samo udostępnienie danej opcji sporo kosztuje, wpływa więc także na cenę również tych egzemplarzy, w których klient nie zdecydował się na jej montaż. To ja jednak dziękuję...
(Inną sprawą jest rzecz jasna brak opcji, które już są dostępne w innych modelach - to należy krytykować, bo wynika jedynie z jakichś marketoidalnych wymysłów).
Natomiast aktualne wnętrze jest bardzo dobre i nie widzę najmniejszego powodu, by je jakoś gruntowanie zmieniać - a żeby było wręcz idealne, wystarczyłoby właściwie poprawić jedynie fragment środkowej konsoli, żeby te nieszczęsne pokrętła wentylacji stały się dostępniejsze.
Sama zmiana tylko po to, żeby coś zmienić? Bez sensu - są ważniejsze sprawy.paweloo97 - 2010-02-21, 20:45 teraz ,,coś konkretniejszego''- katalog Dustera http://www.megaupload.com/?d=9IY5ERPCpiotrres - 2010-02-21, 23:46 I jeszcze coś takiego:
http://www.zf.ro/zf-24/de...e-foto-5581891/laisar - 2010-02-22, 09:29 To nie katalog, tylko jakieś materiały szkoleniowe dla dilerów - ale oczywiście tym bardziej ciekawe! [: I to bardzo-bardzo (: Szkoda tylko, że tak mało widać...Marcin P. - 2010-02-22, 12:09 Temat postu: napędWróciłem wczoraj z Murzasichle k/Zakopanego. W sobotę sypnęło śniegiem, a czarna droga zrobiła się biała i mokra .Skutek był taki, że nie mogłem wygrzebać się spod ośrodka. Już miałem zakładać łańcuchy, ale na szczęście znaleźli się życzliwi (w dobrym znaczeniu tego słowa) co popchnęli. Zachorowałem chyba na napęd 4x4 Czy wiadomo coś na temat 7osobowej Dacii z takowym napędem ? Bo chyba mojej MCV nie da się dołożyć napędu na drugą oś ?laisar - 2010-02-22, 12:31 Nic pewnego - same plotki, bo hipotetyczny "Duster+2" na niektórych fotkach to tylko ich interpretacja.
Co do dołożenia - teoretycznie, być może tak, ale w praktyce okaże się to dopiero wtedy, gdy będzie można Dustera wrzucić na podnośnik [:paweloo97 - 2010-02-22, 14:58 te tabele na Google Dokumenty cały czas są aktualizowane...piotrres - 2010-02-22, 18:09
paweloo97 napisał/a:
ta tabela pokazuje, ze będą tapicerki Ducas/Plizz/Pliss i... skóropodobne fotele w standardzie Prestige.
EDIT: dodatkowo dane techniczne,.....
Essieu en H à profil déformable et épure programmée - ressorts hélicoïdaux
i ktoś się w tych danych technicznych mija chyba z prawdą, ponieważ: jest to opis standardowego renówkowo-daćkowego rozwiązania dla 4x2>
A w rzeczywistości wygląda to tak:
laisar - 2010-02-22, 18:38 Ale to na fotce jest chyba raczej w 4x4?piotrres - 2010-02-22, 19:21 W rzeczy samej, ten na rycinie jest na 4 łapy. Morże wersje2x4bedą miały standardowe zawieszenie "loganiczne". A opis dotyczył wszystkich wersji napędowych.
Aha, czyżby 4x4 miały 6 biegów do przodu, a 2x4 5 biegów?
Ponadto doczytałem się, w skanach materiałów szkoleniowych (s. 19)następującej ciekawostki: wersja 4x4 ma bagażnik 380 L a wersja 4x2 475 L laisar - 2010-02-23, 02:33 4x2 ma koło podwieszone w koszu, natomiast w 4x4 zapas jest we wnęce bagażnika - stąd różnica.
Przy okazji - rozmiary bagażnika: szerokość 1002 mm, głębokość 981 mm, wysokość 742 mm, próg załadunku 789 mm.
Pozostałe wymiary wnętrza - identyczne jak w sedanie.
Ze skrzyniami biegów sprawa jest bardziej skomplikowana: 5-biegowe faktycznie są tylko w 4x2, ale w tej wersji napędowej występuje również 6-biegowa, z mocniejszym dieslem. 4x4 tylko z 6-biegowymi.
Nie ma niestety prawdziwego reduktora, ale... jest dość sprytne rozwiązanie "pośrednie": w skrzyniach 6-biegowych pierwsze przełożenie jest bardzo krótkie, dając przy 1000 obr/min prędkość 5,8 km/h (sedan i hatchback od 7,24, kombi od 6,78, van i pikap od 6,19).
Nie znalazłem nic nt blokady dyfrów - jest tylko informacja, że tylny most pochodzi od Nissana i występuje w X-trailu, Koleosie, Qashqaiu i Murano, ale to za mało, by powiedzieć coś dokładnego, bo różne modele mają odmienne szczegóły konstrukcji. Jakby co: do Nissanów są pasujące zestawy do samodzielnego montażu (;
Zblokowany napęd 4x4 działa do prędkości 60 km/h.
4x4 jest dostępny w "golasie"! ((: (Oby tylko z ceną nie przegięli...).
"Golas" tylko z benzyniakiem i dwoma kolorami: białym i niebieskim.
ESP - tylko w Laureate/Prestige i tylko z mocniejszym dieslem.
Boczne poduchy - w standardzie od Ambiance. (Z kontrolkami zapięcia pasów daje to szansę na sporo gwiazdek EuroNCAP... (: ).
Klima - w standardzie w Laureate/Prestige.
Przeglądy - co dwa lata lub 30 tys. km.fi - 2010-02-23, 08:20
laisar napisał/a:
4x2 ma koło podwieszone w koszu, natomiast w 4x4 zapas jest we wnęce bagażnika - stąd różnica.
Ha! Czyli 475 BEZ kola zapasowego. Czyli przewaga nad yeti schowala sie tak, jak Yeti sie ukrywal przed ludzmi do tej pory - bo gdyby tak wysoko zamocowac polke bagaznika w yeti - pojemnosci byly by te same
Pozostaje teraz cena - czy Duster Laureate 1.5 dCI 85 4x2 bedzie duzo tanszy od Yeti 1.2 TSI Active? Wyposazenie jest identyczne. Silniki - porownywalne. Wykonczenie wnetrza - sporo po stronie Yeti. Ciekawie moze byc :)laisar - 2010-02-23, 09:03 Nie-nie-nie: 475 razem z zapasem - choć tylko w 4x2.
No ale przecież i tak nie chciałeś 4x4?
Ale gdyby jednak: 4x4 razem z zapasem - 380. No i Yeti i tak w lesie (((;
Półka jest w obu autach tam gdzie jesti gdybologia nie ma zbytniego sensu, bo "jakby babcia miała wąsy..." <; - a tymczasem sama norma zdaje się mówi o pomiarze właśnie do krawędzi oparcia.
"dCi 85"? Nowo odkryta miłość do diesli?? (:
Ale ad rem: zależy co kto uważa za "dużo", nie?piotrres - 2010-02-23, 09:46
laisar napisał/a:
Jakby co: do Nissanów są pasujące zestawy do samodzielnego montażu (;
MCV'kę mą widzę ogromną ?
laisar napisał/a:
szerokość 1002 mm, głębokość 981 mm, wysokość 742 mm
w sedanie 1005x1030x520 mm czyli 510 L różnica w pojemności dla 4x4 190 L ,
ale z drugiej strony różnica w wysokości 222 mm bezcenna.
laisar napisał/a:
Zblokowany napęd 4x4 działa do prędkości 60 km/h.
Ciekawe czy powyżej się automatycznie rozłącza....
laisar napisał/a:
(...) ESP - tylko w Laureate/Prestige(...) Boczne poduchy - w standardzie od Ambiance. Z kontrolkami zapięcia....
I o jest dobra wiadomość. Aby tylko cena... odpukać w twarde plastiki, w nędznej stylistyce (Nie to co w VAG )laisar - 2010-02-23, 10:21
Cytat:
Ciekawe czy powyżej się automatycznie rozłącza
Właśnie tak.fi - 2010-02-23, 12:42
laisar napisał/a:
Nie-nie-nie: 475 razem z zapasem - choć tylko w 4x2.
Zapas dla mnie jest niewazny - nie musze go wozic - liczy sie pojemnosc bagaznika.
A, ze i tak pierwszym, co robie, jest wyjecie tylnej polki - liczy sie szerokosc i dlugosc bagaznika.
laisar napisał/a:
"dCi 85"? Nowo odkryta miłość do diesli?? (:
Nie - to po prostu porownywalne silniki sa - nie ma sensu 1.2 TSI do 1.6 16V porownywac przeciez
laisar napisał/a:
Ale ad rem: zależy co kto uważa za "dużo", nie?
True - w Dacii bedzie mozliwosc wybrac za mniejsza kase cos bardziej spartanskiego jesli trzeba... W Yeti mozna za 2 kPLN mniej zrezygnowac tylko z klimy - bardziej sie ceny obnizyc nie da....laisar - 2010-02-23, 13:27 No to bez koła zapasowego Dacia przegrywa wobec Yeti jedynie w konfiguracji "4x4 + LPG" - 380 : 405 L [:
(Mniejsza tu o sensowność takiego rozwiązania).
We wszystkich pozostałych sytuacjach Yeti leży i kwiczy...
Duster: 1002 x 981 x 742 mm (choć ten ostatni wymiar pewnie dla 4x2)
Yeti: 1003 x 804 x 630 mm (główna podłoga -> linia okien, tak jak w Dacii)
...Ale, żeby nie było tak różowo dla Dustera, ma on jednak jedną inną, dość poważną wadę: tylna kanapa nie jest składana, a jedynie kładzione jest jej oparcie - i to też nie na płasko... Co prawda istnieje całkiem łatwe rozwiązanie - można po prostu wymontować siedzisko - ale jest to jednak lekka partyzantka. Bardzo, baaardzo się dziwię, że nie dali choćby w opcji kanapy z MCV-ki /:piotrres - 2010-02-23, 14:41
laisar napisał/a:
o prawda istnieje całkiem łatwe rozwiązanie - można po prostu wymontować siedzisko - ale jest to jednak lekka partyzantka
Jeżeli samo siedzenie jest rozwiązane tak jak w sedanie, a tam z przodu trzyma się na dwóch zawiasko-haczykach to:
1. Podnosimy siedzisko do pionu, i opieram o plecy foteli przednich.
2. Kładziemy oparcia do przodu.
Jest prawie na płasko, a siedzenie stanowi pewną (tj,. jakąś) ochronę kierowcy i pasażera przed ładunkiem.
http://issuu.com/martini1...re_dacia_dusterlaisar - 2010-02-23, 16:25 No właśnie to "prawie" jest niestety dość spore, bo zawias oparcia jest stosunkowo wysoko nad siedziskiem... ale z kolei też nie na tyle, żeby owo oparcie przylegało płasko swoją powierzchnią do tegoż siedziska.
Identycznie jest w Sandero i tak ogólnie to dziwaczne rozwiązanie /:piotrres - 2010-02-23, 18:01 I z powodu tego "prawie" zgłaszam reklamację do Daciagroup. Du Perraille ergonomiczny a ileż uprościłby życie.
@ laisar:identycznie jest w Sandero i tak ogólnie to dziwaczne rozwiązanie /:
....iżby targeciku ojczymowi Reno nie przejąć
@laisar: No to bez koła zapasowego Dacia przegrywa wobec Yeti jedynie w konfiguracji "4x4 + LPG" - 380 : 405 L [:
(Mniejsza tu o sensowność takiego rozwiązania).
Totalnie bezsensowne. Mój kolega zagazował benzynowego Freelandera. I...porażka bo z kufra nie zostało "prawie" nic. Ponieważ, "kółko" zapasowe wozi w bagażniku. A tu dwójka dzieci....
W terenówce absolutnie nie rezygnowałbym z "zapasu". A po różnych wynalazków uszczelniających i innych "fix-kitów". to gumka jest raczej do wymiany. Już lepiej wezwać Eda Super fix-it
P.S.
Moja Kol. Małżonka "chlapnęła", że mi się podoba Duster i... dzisiaj ze 3 informacje (telefon, e-mail) w stylu "...jakbyś rezygnował z Logana to pamiętaj o mnie..." Miłe. Mikele - 2010-02-23, 21:33 Nigdy, przenigdy nie rezygnować z zapasu !
Strasznie mnie wkurzają rozwiązania w stylu "cudowny zestaw do załatania małej dziurki...". Dzisiaj w auto żony wjechał Civic'em jakiś chłopak, niezbyt szybko i wydaje się że zderzak wziął na siebie większość impetu, ale tak czy inaczej tylna prawa felga pogięta i opona flak.
Gdyby nie było zapasu, to mógłbym sobie buzię uszczelnić, żeby nie kląć, a potem czekać aż w swej łaskawości towarzystwo sprawcy podstawi nam lawetę... A stłuczka była 200 (słownie: dwieście) metrów o salonu Renault Carrara w Lublinie, więc wołać lawetę trochę głupio
A co do milimetrów Dustera i półeczki lub jej braku, to i tak kryterium decydującym o zakupie Dacii będzie jak zwykle cena. Jeśli ktoś będzie miał wybór: kupić tanio Dustera, albo dopłacić np. 5000 zł. za dodatkowe 50 dm3 bagażnika, to efekt będzie raczej oczywisty.
P.S.
Czy informacja o tym, że będzie goły Duster z napędem 4x4 jest oficjalna ?laisar - 2010-02-23, 22:20 Oficjalna - przynajmniej w takim stopniu, w jakim to możliwe w tej chwili: http://issuu.com/martini1...re_dacia_duster - str. 27 i kolejne [;
Co do "zapasu": pełna zgoda - a już w "terenówce", choćby nawet quasi, przecież tym bardziej... Niestety, zgodnie z aktualnymi trendami - standard w Dusterze to właśnie zestaw naprawczy, a koło jest opcją.
Cytat:
iżby targeciku ojczymowi Reno nie przejąć
Być to może - i w tym sęęęk...Jarosław P - 2010-02-24, 20:54 Np w sandero też teraz w standardzie oferowany jest zestaw naprawczy , a kolo zapasowe za 200 PLN. Ja odebrałem auto jeszcze w czasach gdy zapas był w standardzie i nie wyobrażam sobie innej opcji , jedyne rozwiązanie teraz wg mnie to dopłata.mekintosz - 2010-02-24, 23:00
Jarosław P napisał/a:
Np w sandero też teraz w standardzie oferowany jest zestaw naprawczy , a kolo zapasowe za 200 PLN. Ja odebrałem auto jeszcze w czasach gdy zapas był w standardzie i nie wyobrażam sobie innej opcji , jedyne rozwiązanie teraz wg mnie to dopłata.
Ford Kuga tez domyslnie ma zestaw naprawczy .jackthenight - 2010-02-25, 00:27
Jarosław P napisał/a:
Np w sandero też teraz w standardzie oferowany jest zestaw naprawczy , a kolo zapasowe za 200 PLN
Naprawdę ?
Ale w jakiej wersji ? Access ? Ambiance ?
A czemu nic o tym w broszurze nie piszą. HmmmKaS602 - 2010-02-25, 01:25 Taki trend...
Dla odmiany w Citroenach C4 Picasso, w biedniejszych wersjach jest pełne koło zapasowe, w bogatszych - właśnie zestaw naprawczy, bo miejsce na koło zapasowe zabiera sprężarka powietrza zasilająca tylne zawieszenie... A wy się martwicie brakiem zapasu w Dacii... ;)kier - 2010-02-25, 20:32 http://allegro.pl/listing...&category=18768
Pisze tam ,że od listopada wszystkie silniki będą spełniały Euro V, a w benzynie spalanie obniży się do 7/7,7 l i co ważne będzie .dCi 85 4x4fi - 2010-02-26, 09:34
Te materialy od Daci sa - wreszcie jakies konkrety. Ceny orientacyjne tez podali - troche za wysokie, moim skromnym zdaniem :)
Inna sprawa - w DE inne modele tez sa drozsze niz u nas. Zobaczymy, to Renault Polska powie....laisar - 2010-02-26, 09:52 W tamtej wcześniejszej broszurze były ciekawsze rzeczy d:
... ((((;Gość - 2010-02-26, 11:56 Witam serdecznie. To mój pierwszy post, forum (i MCV-ki) obserwuję od dłuższego już czasu.
Chciałbym nawiązać do kwestii tylnich foteli - dla mnie jest to poważna wtopa (oczywiście). Cenię sobie wyjazdy mocno niezależne - dlatego Duster mnie mocno interesuje. Dlatego niekiedy przychodzi mi spać w samochodzie. Jakiś czas temu byłem ciekaw Skody Yeti - ale na to jest chyba za krótka. Duster wydawał się ok. Jest dość zasmucające, że mój poczciwy 10 latek Opel został tak pomyślany, że siedzenia rozkładają mu się na płasko, a w Dacii - niestety nie. A czy ktoś się orientuje czy np. tak często porównywany z Dacią Qasquai oferuje taką możliwość?
PS. Pozdrawiam serdecznie wszystkich użytkowników!laisar - 2010-02-26, 12:56 Witojcie [:
W Dusterze można by chyba prędzej spać, kładąc oparcie przedniego fotela, przy maksymalnym przesunięciu go do przodu - w MCV-ce powierzchnia co prawda nie jest płaska z tylną kanapą, ale coś tam się da wykombinować, a miejsca na długość jest wystarczająco dużo.
Jak wyglądają położone tylne oparcia "SUV-a" Dacii - można obejrzeć w ostatnim PDF-ie.
U Kolegów Rzymian(wg. guglarskiego tłumacza) nastroje raczej minorowe:
@aphophis: ~ 12.400 euro cena wywoławcza za łachman w germania. Różnica 1500 euro do wygrania. 1200 euro różnicy między 1.6 16V i 1.5 dCi 85 KM. Czy ktoś ma czas do obliczenia ceny poprzez porównanie cen w Niemczech, Rumunii Sandero i Logan?
MSZ: jeżeli w CE ceny na Dustera będą EU to wróżę porażkę na rynkach Eur. Śr-Wsch. A szkoda byłoby...
No chyba, że... Duster jest dedykowany tak na prawdę nabywcy zachodnioeuropejskiemu.
Może sie okazać że nadal nas stać na Dackie Duster taką oto właśnie:
Nb. cóś takiego w kolorze czerwonym wyprzedziłem wczoraj rano na pseudoobwodnicy RZlaisar - 2010-02-26, 15:32 No faktycznie, z takimi cenami w krajach "na dorobku" Dacia raczej by nie poszalała ze sprzedażą - ale...
1) to wciąż tylko przewidywania;
2) wydaje się, że i tak zaczęli celować raczej w zachodnich klientów - MCVka w Niemczech:
- ich to nawet 15 k€ nie odstraszy jeśli Duster będzie porządną maszynką...piotrres - 2010-02-26, 16:58 Krtku,
Mam rozumieć, że to są różnice w celach pomiędzy DE i PL ?
Użyłem daciowego konfiguratora i wyszło mi, że "jadąc po grani" z wyposażeniem MCV'ki 5 os. 85 dCi dostaję 53 210 PLN ca. 13620 euro doliczając ubezpieczenie 2655 PLN = ca.667 Euro dostaję ca. 14287 Euro, czyli zgodnie z artykułem w der AB 14 kEuro. Tak więc cena PL = cena DE i to trochę martwi....laisar - 2010-02-26, 18:20 Nie ((((: - to udziały poszczególnych wersji w wolumenie sprzedaży...piotrres - 2010-02-26, 18:36 Yhyyy....
Jarosław P napisał/a:
Np w sandero też teraz w standardzie oferowany jest zestaw naprawczy , a kolo zapasowe za 200 PLN....
to jakaś nowa modła Megane Grandtour +200 PLN za "zapas"benny86 - 2010-02-26, 18:51 Nie tylko w Dacii ta moda przyszła, niektórzy idą jeszcze dalej - np. w takim oplu za darmo to dostaniemy tylko kiepski zestaw naprawczy, chcesz dojazdówkę-->płać, chcesz pełnowymiarowe koło zapasowe -->płać więcej...maciek - 2010-02-26, 18:52 w wszystkich renówkach i daciach jest zapas za 200złpaweloo97 - 2010-02-26, 18:56 teraz przez zupełny przypadek znalazłem ciut rozszerzoną wersję:, z adresu tej dzisiejszej broszurki zmazałem 2, czyli: http://autohaus-tabor.de/...produktinfo.pdf
Na przedostatniej (dodatkowe 3 strony)stronie piszą o doradztwie ws.wersji. O Laureate mówią o kompromisie w wyglądzie, Ambiance w wyposażeniu i... polecają ciemne kolory(czarny i brązowy mahoń- tak to się nazywa) , ponieważ mają bardziej podkreślać linię auta...piotrres - 2010-02-26, 19:37
paweloo97 napisał/a:
polecają ciemne kolory(czarny i brązowy mahoń- tak to się nazywa) , ponieważ mają bardziej podkreślać linię auta...
jeśli chodzi o te "drobiazgi" to się zgadzam: ciemny kolor + Laureate
ale... poczekamy, zobaczymy jakąż to piękną cenę wysolą nam w PL
Ciekawe dane 90% benzyny w wolumenie sprzedaży no i Ambiance 44%
Myślełem, że u nich wersja Laureate to ok.90% sprzedaży
Ale u nas to chyba więcej procentowo idzie dieseli i wersji Laureate.
Jestem ciekaw procentów z naszego rynku laisar - 2010-02-26, 21:17 http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=820
- nowszej wersji niestety nie ma...
(Chociaż zacząłem coś tam robić na okoliczność przekroczenia liczby 500 forumowiczów - i wyniki nie były jakoś drastycznie odmienne).Seal - 2010-02-26, 21:25 Dzięki Laisar.
Wiem, że to pracochłonne ale może jakieś uaktualnienie laisar - 2010-02-26, 21:28 Jasne, śmiało, nie krępuj się, drogi kolego: http://www.daciaklub.pl/forum/memberlist.php (:
<;Seal - 2010-02-26, 21:55 Rozumiem robota na piechotę
Nie mówię nie ale z czasem krucho laisar - 2010-02-26, 22:08 Pół-ręcznie trzeba tylko przygotować dane - a potem już odpowiednie programy (np arkusz kalkulacyjny) sobie radzą [:piotrres - 2010-02-28, 10:14 @laisar: Nie ma niestety prawdziwego reduktora, ale... jest dość sprytne rozwiązanie "pośrednie": w skrzyniach 6-biegowych pierwsze przełożenie jest bardzo krótkie, dając przy 1000 obr/min prędkość 5,8 km/h
Tzn, należy usilnie "wajchować" dźwignią zamiany biegów.
Aha ciekawa rzecz z materiałów przeznaczonych dla .DE: od listopada ma być silnik 1.6 16V palący o 0,5 L na 100 km mniej niż dotychczasowe.... (w wersji 4X2)laisar - 2010-02-28, 14:08 Wajchowanie nie jest czymś strasznym - a zawsze można jeszcze ruszać z dwójki... (;
TSD: przyjrzałem się dokładniej owej pierwszej broszurze - i jak się okazało, de facto są to... (co najmniej) dwa różne dokumenty! (:
Wajchowanie nie jest czymś strasznym - a zawsze można jeszcze ruszać z dwójki... (;
Tej zimy zmuszony byłem robić to dość często (; A Moja Żona... (jak mawiał Insp. Columbo) ma po długoletnich doświadczeniach z Maluchem i Punto taki nawyk, że jak tylko auto ruszy to zaraz wrzuca 2 Taki Duster jest dla Niej więc wręcz stworzony
...mais, trop cher ?Mikele - 2010-03-01, 10:00 Wg. moto.pl w Genewie nie będzie żadnej premiery Dacii Duster
A przynajmniej na liście premier takowego auta nie znalazłem:
Chociaż w sumie Dacia to nie samochód, więc czego się spodziewać
I słusznie bo Dacia, to nie auto, taki lajfstajl
a nazwa samochód tłumaczy się na niemiecki min. jako Das Auto®laisar - 2010-03-01, 11:46 Jeszcze a propos bagażników i kół zapasowych - rozwiązanie nieco skomplikowane (więc jak to określono na francuskim forum: "nie w duchu Dacii"), ale być może w ramach walki o litry i/lub imidż (: do przyjęcia dla kogoś:
- KIA Sportage I.piotrres - 2010-03-01, 12:22 O czymś takim myślałem, ale pojawia się odwieczny problem konstruktora-modyfikatora:
-do czego konstrukcyjnie dowiązać ?
w "Odkurzaczu" trzeba by wygospodarować miejsce na tablicę rejestracyjną itd.
Jedena zmiana pociąga za sobą szereg innych.
I jeszcze jedno:
http://www.samar.pl/__/__...poruszenie.htmlmaciek - 2010-03-01, 17:03 martwicie się o cenę Duster w polsce dla pocieszenia podam wam przykład dlaczego nie musicie się martwić
Renault megane GT III 1,5dci 85 wersja Authentique w polsce kosztuje 65700zł bez rabatów w francji kosztuje 20550euro x kurs złotego(w sprzedaży) 3,99 = 82179,45zł
czyli w polsce jest tańszy o 16479.45zł - cena dokupienia radia bo to jedyna różnica między polską a francją czyli 1500zł czy ostatecznie różnica wynosi 14979,45złlaisar - 2010-03-01, 18:37 Chyba należałoby raczej patrzeć na ceny Dacii w różnych krajach, nieprawdaż? <;
Ale spokojnie, "wróbelki" ćwierkają, że będzie dobrze - no, zobaczymy...
A jutro o 14:45 (naszego czasu) na DaciaGroup.com bezpośrednia transmija z premiery - oby tylko łącza wytrzymały... (;marchewa - 2010-03-01, 22:00 W sam raz na tapetę piotrres - 2010-03-01, 23:14
laisar napisał/a:
A jutro o 15:45 na DaciaGroup.com bezpośrednia transmija z premiery - oby tylko łącza wytrzymały... (;
Uwaga na strefy czasowe! W Rumunii jest godzinę później!laisar - 2010-03-01, 23:21 Bardzo słusznie, piotrres, dzięki - co prawda na stronie jest napisane jak byk, że to wg czasu rumuńskiego, ale na wszelki wypadek zmieniłem powyżej [:mekintosz - 2010-03-01, 23:34 [quote="laisar"]Jeszcze a propos bagażników i kół zapasowych - rozwiązanie nieco skomplikowane (więc jak to określono na francuskim forum: "nie w duchu Dacii"), ale być może w ramach walki o litry i/lub imidż (: do przyjęcia dla kogoś:
Moze jak w moim AX 4x4, tez mozna upchac zapas w srodku laisar - 2010-03-02, 09:21 NO TO JUŻ wszystko wiadomo - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3004 (((:r70 - 2010-05-18, 16:31 nie widzialem żeby było na forum, a robi wrażenie :
http://www.youtube.com/wa...player_embeddedDrOzda - 2010-05-18, 17:14 Ehhh gdyby jeszcze była blokada mechanizmów różnicowych :)
Nic to od przyszłego roku wchodzi obowiązkowe ESP więc trochę to zniweluje ten brak.Seal - 2010-05-18, 18:03
DrOzda napisał/a:
Nic to od przyszłego roku wchodzi obowiązkowe ESP więc trochę to zniweluje ten brak.
Z tym ESP to bym na miejscu kolegi za wcześnie się nie cieszył http://www.daciaklub.pl/f...ighlight=#49312r70 - 2010-05-18, 19:16 tak jak napisał tester z AŚ - gdyby duster dostał blokady mostów nic by go nie zatrzymało ;)
Ale duster to nie prawdziwa terenówka - ja wierzę że w zastosowaniach do których będzie wykorzystywana (przynajmniej w moim przypadku) ESP z ASR zastąpi go w 100%. Fakt, szkoda że nie można go dołożyć do wersji benzynowej. Tak samo jak szkoda że nie ma wersji 4x4 1.5dCi 85Ps - ale na te niedostatki już narzekaliśmy ;) Z braku laku trzeba kupować 1.5 dCi 110km z ESPmaciek - 2010-05-18, 19:23 gdzieś był przetłumaczony wywiad z prezesem Dacii w którym zapytany nad wprowadzeniem ESP jako opcji w reszcie silników odpowiedział że będzie to zależne od sprzedaży wersji z ESP.
Ale niczego się nie spodziewajmy do końca roku przynajmniej w Polsce. Importer trochę nas olewa.ian - 2010-05-27, 10:48 Mając kilka spraw do załatwienia w Bytomiu zajrzałem też do salonu, by zobaczyć Dustera w wersji Laureate z turbodieslem. Pełen wypas: radioodtwarzacz, klimatyzacja, boczne poduszki, okleina udająca drewno.
Samochód dokładnie obejrzałem, nawet od spodu . Osłona silnika jest, układ wydechowy zbyt nisko zawieszony, praktycznie bez żadnych zabezpieczeń będzie często narażony na uszkodzenie w terenie. Zachwycają ogromne, tylne nadkola, lakierowanie zderzaków powinno być zawsze opcją nawet w najdroższej wersji. Jest i praktyczniej i bardziej oszczędnie, czyli w zgodzie z założeniami koncernu Dacii . Opony powinny być o większym profilu 70, lub 75, nie 65. Widoczność do tyłu ograniczona, przeszkadzają przede wszystkim duże tylne słupki i niewielkie boczne, tylne szyby. Cofanie Dusterem może nastręczać sporo problemów. Nadwozie powinno mieć bardziej pudełkowaty kształt. Opadająca linia dachu może jest i jest modna i ładnie się prezentująca, ale z tyłu ogranicza jednak widoczność.
Zachwycające: pokrywa bagażnika unoszona samoczynnie przez podnośnik. Podnośnik w tanim samochodzie! Nie żaden stalowy pręt, który trzeba wyciągać i podstawiać jak np. w pierwszym, starym Loganie. Rewelacyjne wykończenie wnętrza, pokrycie deski rozdzielczej, tapicerka foteli i kanapy. W porównaniu do tego, co prezentował na początku Logan, to luksus w czystej postaci, a Logan typowa limuzyna dla biedaków!. Na pokrywie schowka po stronie pasażera praktyczna szufladka.
Przerażające: beznadziejna miękka, obstrzępiona na krawędziach wykładzina bagażnika . Gąbka, którą jest od spodu wyłożona już się odkleiła i powoli wykrusza. Jest to zaskakujące przy sporych, starannie zamontowanych, wykonanych z tworzywa osłonach nadkoli w bagażniku. Samo tworzywo chyba zbyt miękkie, przy mocowaniu rolety już wyraźnie porysowane. Wymiary bagażnika: szerokość pomiędzy nadkolami 98 cm, głębokość maksymalna 95 cm do oparcia, wysokość do zasuniętej rolety 55 cm.
Duży minus za małe, zbyt wąskie przy głośnikach kieszenie w drzwiach przednich, brak lampki tylnej części kabiny nad kanapą. Jest tam zdecydowanie za ciemno chyba, że na oświetlenie wnętrza wpływa umieszczenie samochodu w salonie. Gigantyczna pokrywa wlewu paliwa to przykład słabości myśli technicznej? Wyżej umieszczony wlew paliwa pozwoliłby na zmniejszenie wytłoczenia w nadkolu. Tak duża pokrywa powinna być już otwierana dźwigienką umieszczoną przy fotelu kierowcy. Koszty montażu takiego mechanizmu chyba niewielkie?
Ps. znów miałem kłopot z regulacją wysokości fotela kierowcy. Jakaś taka dziwna. W dół szybko i bez problemu, do góry z dużymi oporami. Podczas jazdy próbnej kilka lat temu też sporo się z nią napracowałem.krakry1 - 2010-05-27, 12:20
ian napisał/a:
... brak lampki tylnej części kabiny nad kanapą. Jest tam zdecydowanie za ciemno chyba, że na oświetlenie wnętrza wpływa umieszczenie samochodu w salonie ....
No pewnie trzeba samochód wstawić do salonu po co będzie się kurzył, albo brudził. r70 - 2010-05-27, 12:26
ian napisał/a:
. Osłona silnika jest,
A z czego jest ta osłona ? Odniosłem wrażenie że zaróno osłona pod silnikiem jak i te srebrne zabezpieczenia zdeżaków od dołu z pakietu look to to delikatne tworzywo, ktre średnio zabezpieczy samochód w terenie, ale mogę się mylić ?toon - 2010-05-27, 14:32
ian napisał/a:
pokrywa bagażnika unoszona samoczynnie przez podnośnik
pokrywa silnikalaisar - 2010-05-27, 15:17 Pokrywa bagażnika też - ma nawet dwa podnośniki [:
Co do osłony silnika: to bez mała prawdziwa płyta pancerna, jak najbardziej stalowa - a najlepsze, że występuje we wszystkich Daciach, nie tylko w Dusterze.
Natomiast to, co widać z przodu pod osłoną zderzaka, albo to srebrne cuś na niej samej, to jedynie warstwy zewnętrzne, łącząca jedynie osłonę zderzaka z osłoną silnika - i rzeczywiście, wygląda na dość delikatną...
...Ale za to ową płytą denną można bez obaw naprawdę solidnie w coś przygrzmocić (((;
- MCV-ki, ale w reszcie modeli wygląda bardzo podobnie.
A tu jeszcze cały spód: http://www.dacia-logan-mc...ath-my-mcv.htmlr70 - 2010-05-27, 16:02 o w mordę... naprawdę solidnie to wygląda. Czyli w takim dusterze, jedynie trzeba by pomyśleć o zabezpiecznieu układu wydechowego żeby całkowicie spokojnie wjechać np. w głębokie koleiny lesnej/polnej drogi (najwyżej się zawiesi, ale nic nie urwie).billbill666 - 2010-05-27, 16:36 "r70"jak osłonisz wydech to obniżysz prześwit(znacząco,kąt zejścia)a wtedy jazda tzw off-road blado będzie wyglądać.W mojej ZUZCE wydech też jest najniżej podwieszonym elementem ale jeżdżąc po ciekawych zakamarkach(żwirownie,różne bagienka,leśne dukty)nie zahaczyłem nim o podłoże.Trakcja w DUSTERZE ma się dobrze i wynika z dobrego prześwitu +dopędzany tył na śliskich i miękkich podłożach,ale tu bym nie przesadzał(teren)Brak reduktora,ale zabawa w błotku warta świeczki:)ESP i ASR nie zastąpi reduktora i nie słuchaj tego typu"kitów".laisar - 2010-05-27, 16:54 @billbill666: Żaden tam "dopędzany tył" d: - Duster ma uczciwą blokadę 4x4! (:billbill666 - 2010-05-27, 17:02 jak wszystkie "SUVARY";)blokada a raczej pomocnik w wyjściu z opresji(np na lodzie)załączana guzikiem lub pokrętłem,po prostu elektronika a nie czysta skrzynia rozdzielcza(elektryczno-mechaniczna)Jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach:)laisar - 2010-05-27, 17:18 No właśnie nie, nie jak wszystkie - sprzęgło międzyosiowe jest co prawda faktycznie sterowane elektro-magnetycznie, ale samo w sobie jest podobno mechaniczne.billbill666 - 2010-05-27, 19:55 "laisar"no właśnie to sterowanie(tu każdy producent ma swoje rozwiązanie i nazwę)ale o to samo chodzi,blokada o której piszesz to jest równy rozdział mocy na osie,tzw fifty/fifty czyli pół na pół załaczać np na oblodzonej nawierzchni czy błocie.Natomiast jeżdżąc po komfortowych nawierzchniach to napęd ciągnie na przód,tył załącza(w przypadku DUSTERA sprzęgło elektromagnetyczne) się gdy koła wpadają w poślizg,gdy jest jeszcze ciężej zapinasz mu blokadę ale to nie jest reduktor tak jak Suzuki Grand Vitara,Jimny czy Toyocie Land Cruiser.Dusterowi z tym rozwiązaniem napędu bliżej do Nissana X-trail,Suzuki SX4 czy Toyoty Rav4 i Hondy CRV.Blokady używasz tylko na śliskim nawierzchniach,dłuższa jazda na suchym asfalcie kończy się awarią napędu,zapuścić się w głębokie bagienko lub śnieg czy piach można spalić sprzęgło elektro-magnetyczne(tu przykre koszty)gwarancja tego nie obejmie.Krótko zapuszczać się w teren z rozsądkiem lub nabyć auto z reduktorem.laisar - 2010-05-27, 20:26 Nie, no, zaraz - przecież reduktor to de facto zupełnie co innego niż blokada.
Można mieć tylko jedno, tylko drugie, albo (oczywiście najlepiej) oba.
Tyle że nawet w reduktorze i tak jest sprzęgło napędu 4x4 - więc chyba nie do końca rozumiem, o co Ci chodzi...
W "zwykłych" SUV-ach natomiast rzeczywiście często nie ma klasycznego sprzęgła mechanicznego - ciernego, tylko jest wiskotyczne, które jako część napędu 4x4 ma spore ograniczenia. O to chodziło???billbill666 - 2010-05-27, 21:13 "laisar"idziemy trochę bokiem ale w dobrym kierunku,zwał jak zwał ale krótko DUSTER,ma blokadę i dopędzany tył(rozwiązanie NISSANA)czyli potocznie nazywaną(nie obraźliwą w stosunku do żadnej marki) "protezę"na wiskozie czy jeszcze inne rozwiązanie napędu4x4 ale w ekstremalnych warunkach bardzo przydatną bez reduktora.Chodziło o to aby nie mylić pojęć,gdzieś wcześniej pojawił się post "gdyby miał sztywne mosty..."i jeszcze ESP I ASR zastąpi wspomniany reduktor.To już radosna twórczość że te bardzo przydatne układy w aucie zastąpią wspomniany reduktor czy nawet stały napęd 4x4.Reasumując to wszystko fajne auto z Dustera Rumuni zrobili,w rozsądnych pieniądzach na śliskie nawierzchnie,deczko błotka.To by było na tyle:)r70 - 2010-05-27, 21:35 a kto napisał że asr + esp zastąpi reduktor ? Jak już, to w zamiarze konstruktorów było takie zestopniowanie pierwszego biegu żeby "zastąpić reduktor".
Ja na ten przykład ;) napisałe że w wielu sytacjach ASR zastąpi blokadę dyfrów i nadal to podtrzymuję - bo tak ten sstem działa i przetestowałem to w kangurze 4x4 (z prostszym napędem niż duster) wyposażonym właśnie w ESP +ASR. A że w ciężki teren się nie duster nie nada, to chyba nikogo nie dziwi. Ale w taki to nawet Twoja Vitara się nie nada pomimo tego że jest bardziej terenowa niż duster.laisar - 2010-05-27, 21:52 No ale właśnie jaki "dopędzany", skoro można go zapiąć na stałe? Oczywiście - w granicach wytrzymałości sprzęgła, ale to z kolei dokładnie tak samo jak we wszystkich innych czteronapędowcach - i akurat Dusterowi bliżej do poważnych terenówek, bo nie ma s. wiskotycznego, jak większość SUV-ków.
(A "dopędzanie" owszem, występuje w Dusterze - ale tylko jako opcja do wyboru, obok "tylko przód" i "stałe 4x4").
Reduktor zaś to inna bajka - jest przecież zupełnie niezależny od blokady rozdziału napędu, tzn. nie ma przeciwskazań technicznych, żeby go włączyć nawet przy napędzie tylko na przód (choć mało w tym rzecz jasna sensu).
(No i co prawda fabrycznie go nie ma, ale - tak samo jak np blokadę dyfrów - można by zamontować. Ja zresztą obstawiam, że i fabrycznie się takie pojawią, na jakieś konkretne zamówienia - SG itp).
A to że koniec końców Duster nadaje się jednak tylko na deczko błota... to oczywiście fakt - ale jednocześnie wygląda na to, że to "deczko" jest sporo większe niż u reszty suv-nicowej konkurencji. A jeszcze fajniej, jak się weźmie pod uwagę cenę...
W sumie to Duster wydaje się być fajną bazą do jakiejś przeróbki (; - tani i prosty, więc chyba dość łatwo dałoby się z nim coś tam zrobić ciekawego...
(I np to "znaczne" obniżanie prześwitu poprzez montaż osłon wydechu to chyba jednak przesada - ileż to może ująć? 3 cm? Zawsze można to przecież spróbować skompensować na zawieszeniu...).billbill666 - 2010-05-27, 23:00 "r70"zwracam honor,, ASR+ESP może zastąpić blokady???(to zawsze kojarzy mi się z trudnym terenem),to tylko asystent.Moja ZUZKA ma pewien kres gdzie możesz wjechać jak każde auto,na totalne bagno to rosyjski WSZĘDOŁAZ(widziałem to kiedyś w akcji)lub UNIMOG albo poduszkowiec;)lepiej być nad terenem niż po nim jechać:)laisar - 2010-05-27, 23:08 Jak się okazuje, ASR działa w tych sytuacjach prawie tak samo, jak... zwykły hamulec (; Oczywiście - owo "prawie" jest pewną różnicą, bo elektronika se przyhamuje wybiórczo tylko te koła, które utraciły przyczepność, ale... koniec końców znacząco większa jest tylko wygoda, efektywność pozostaje bardzo podobna.
A ja wciąż z utęsknieniem czekam na jakiś poważny test, przeprowadzony od fachowców od off-roadu...
Lansowana na prawdziwą terenówkę Dacia Duster jest zarazem najtańszym SUV-em na rynku. My wiemy już też najważniejsze – jak jeździ.
Tytuł jest obiecujący: "Kawał fajnego auta" [:billbill666 - 2010-05-27, 23:17 Dopiero wchodzi na rynek,trzeba poczekać,ostatnio czytałem (tylko krótki opis)w 4x4 OFF ROAD,jeśli się za to złapią a zapewne nastąpi to szybciej niż nam się wydaje(choćby zwykła ciekawość-rumuńskie auto więc jak to daje radę)to będzie rzetelny i obiektywny test.Na AUTO Świat nie liczę bo oni w swych testach np,porównawczych wrzucą kilka marek z różnymi silnikami,także ich testy są mało obiektywne i oczywiście niemieckie auto jeśli jest to nr1;)reszta to takie sobie.Poczekajmy:)Tu dokładny opis napędu Dustera i zakres jego pracy,czyli jak pisałem wcześniej"proteza4x4"z dopędzanym tyłem http://www.auto-swiat.pl/...ec,29247,1.html i chyba wszystko w temacie.r70 - 2010-05-28, 09:34
billbill666 napisał/a:
"r70"zwracam honor,, ASR+ESP może zastąpić blokady
Proste - w pofałdowanym terenie gdzie łatwo osiągnąć kres możliwości wykrzyżu (a duster taki kres osiągnie pewbnie dość szybko), ASR często pomaga. Teren to niekoniecznie błocko po linię okienbillbill666 - 2010-05-28, 09:50 "r70"teren to pojęcie względne,rasową terenówką zajedziesz dalej,Suv-em troszkę potaplać się w delikatnym błotku(z głębszego sam może nie wyjechać lub zjaramy sprzęgło a to ból dla kieszeni) i założenia wszystkich konstruktorów tego napędu jest dać maksymalne bezpieczeństwo na śliskich,mokrych nawierzchniach,zwłaszcza w mieście(oblodzenie,itp)w porównaniu do napędu na jedną ośkę.r70 - 2010-05-28, 10:16
billbill666 napisał/a:
"r70"teren to pojęcie względne,rasową terenówką zajedziesz dalej,Suv-em troszkę potaplać się w delikatnym błotku(z głębszego sam może nie wyjechać lub zjaramy sprzęgło a to ból dla kieszeni) i założenia wszystkich konstruktorów tego napędu jest dać maksymalne bezpieczeństwo na śliskich,mokrych nawierzchniach,zwłaszcza w mieście(oblodzenie,itp)w porównaniu do napędu na jedną ośkę.
A Ty dalej swoje... starasz się wrzucić wszystkich do jednego wora - amatorów rajdów przeprawowych i tym podobnych.billbill666 - 2010-05-28, 10:29 A Ty swoje:)ale wiemy o co biega:)wiesz podrążyć temat zawsze warto,a nóż coś nowego się dowiemy,zresztą od tego są takie fora.Wiedzy i doświadczeń nigdy dość.miłego dnia:)DrOzda - 2010-05-28, 14:25
laisar napisał/a:
A ja wciąż z utęsknieniem czekam na jakiś poważny test, przeprowadzony od fachowców od off-roadu...
Lansowana na prawdziwą terenówkę Dacia Duster jest zarazem najtańszym SUV-em na rynku. My wiemy już też najważniejsze – jak jeździ.
Tytuł jest obiecujący: "Kawał fajnego auta" [:
No niestety przeglądałem ten "test" i kicha. Oczywiście sam Duster jest chwalony ale to tylko relacja ze spędu dziennikarzy na prezentację Dustera. Mieli okazję trochę pojeździć i porobić zdjęcia.
Niestety dopóki jakaś redakcja nie dostanie go na tydzień i nie pojadą np. na poligon w Zielonce to rzetelnego testu terenowego nie będziemy mieli.Jaras - 2010-05-28, 19:06 Koledzy
Duster to Suv lub Crossover i tak należy go klasyfikować. Nie jest przewidziany do katowania w ciężkim terenie. Może być fajnym autem wyprawowym oczywiście z odpowiednim szpejem. Co do ASR i ESP to bardziej się przyda jako asystent zjazdu w ciężkich warunkach (śnieg lód błoto), lub kontrola trakcji przy ruszaniu na lodzie.
Przerabiałem to w poprzednim moim aucie Land Rover Freelander.
W ubiegłym roku byłem w zimie w górach Muszyna, dom wypoczynkowy na wysokim wzniesieniu długi stromy podjazd\zjazd. Po sporych opadach śniegu i przy sporym olodzeniu drogi zdecydowałem się zjechać do miasta. Włączyłem kontrolę zjazdu i ruszyłem oczywiście zgodnie z instrukcją operowałem tylko kierownicą. Samochód zjechał jak po sznurku. System sam hamował odpowiednie koło tak więc zero uślizgów. Moim śladem ruszył kolega Fiatem Bravo. Wieczorem przy kolacji zwierzył się że pojechał bo zobaczył u mnie zapalone światła stop i że wóz się nie ślizga. Po 400 metrach na zapiętych hamulcach miał 40 km/h i dalej się rozpędzał. Miał fart nikt na dole nie jechał ale co przeżył to jego.
Myślę że Daster 4x4 też będzie świetnym samochodem do wypraw na narty w góry lub na leśne dukty.
Pozdrawiam Jareklaisar - 2010-05-28, 21:33 Do katowania - nie, ale jednocześnie można jednak zauważyć, że akurat możliwości terenowe ma chyba jednak znacząco lepsze od dużej części pozostałych SUV-ów (:
@DrOzda: Dzięki za info - nie miałem dziś okazji zajrzeć. Szkoda, że tak mało napisali, ale faktycznie chyba zbyt entuzjastycznie podszedłem do tego - przeoczyłem, że tekst jest w dziale "Intro", a nie jakimś testowym ):
No nic - trzeba czekać dalej...billbill666 - 2010-05-28, 21:38 jeszcze do tego jak założymy odpowiednie "kapcie"np MICHELIN LATITUDE CROSS to na pewno. http://opony.webwweb.pl/x...-115510002.htmlJaras - 2010-05-29, 10:21 Dla zainteresowanych
Znalazłem na allegro ogłoszenie, iż Duster dostępny jest od ręki http://renault-mory.otomoto.pl/ - nie sprawdzałem czy to prawda bo nie chcę się w.....wić
ja na swój model przed płaciłem w kwietniu i jeszcze czekam. Miał być w tym tygodniu ale odbiór przesunęli na wtorek 1.06 zobaczymy?
Co do własności terenowych - czytałem test w off-road pl ale niewiele tam napisali.
A tak naprawdę to interesuje mnie bardziej trwałość podzespołów 4x4 w terenie.
Mam pewne niezbyt dobre doświadczenia w terenie z moim LR Freelander.
Wjechałem kiedyś w piach dość głęboki moja działka leży blisko terenów morenowych więc piaskownic dostatek. Landek poradził sobie przeszedł ale spalił sprzęgło. System spiął zablokował na sztywno koła ale uślizgiwało się sprzęgło. Naprawa 2500 zł.
Po kilku innych "szaleństwach" w tzw terenie - zablokowała się wiskoza efekt wyrąbany tylny dyfer i przednia skrzynia kątowa nazywany czasami błędnie reduktorem. O cenie naprawy nie wspomnę bo jeszcze mnie serce boli.
Chcę nadmienić , że Freelander nie był sprowadzony z Niemiec od dziadka z Wermachtu ani od starszej pani która jeździła nim do kościoła.
Był kupiony nowy w Polsce- od firmy leasingowej wiek 1,5 roku przebieg udokumentowany serwisowany
Przy drugiej naprawie w servisie powiedziano mi , że podzespoły nie są liczone na "katowanie" w terenie.
Jareklaisar - 2010-05-29, 10:53 No tak to jest - jakieś tam egzemplarze prawie zawsze są dostępne od ręki, tylko że wtedy wiadomo: nic już nie można do nich domówić (np klimy itp).
Co do trwałości - wyjdzie "w praniu" (; ale w razie problemów przynajmniej naprawa powinna być tania, bo to w końcu Dacia (((:
Natomiast Freelander jest zdaje się jeszcze mniej "terenówkowy" - to po prostu zwykły SUV, czyli prawie zwykłe auto: troszkę wyższy prześwit, 4x4 i... tyle (;
Tyle że pewnie więcej niż trochę spływa na niego fama Defendera...r70 - 2010-05-29, 11:27 z awaryjnością tych najdroższych elementów chyba nie powinno być źle - niewiele się słysz o awarjach napędów azblo zawieszenia X-traila. Wręcz przeciwnie - X-trail jest pdobno w czołówce niezawodności SUVów.krakry1 - 2010-05-29, 11:29
Jaras napisał/a:
... ja na swój model przed płaciłem w kwietniu i jeszcze czekam. Miał być w tym tygodniu ale odbiór przesunęli na wtorek 1.06 zobaczymy?
No to będziesz miał piękny prezent na Dzień Dziecka. piotrres - 2010-05-29, 11:46
laisar napisał/a:
Natomiast Freelander jest zdaje się jeszcze mniej "terenówkowy" - to po prostu zwykły SUV, czyli prawie zwykłe auto: troszkę wyższy prześwit, 4x4 i... tyle (;
Tyle że pewnie więcej niż trochę spływa na niego fama Defendera...
Potwierdzam, powyższe, w mojej rodzinie mamy Frelkę. To auto nieludzkiego doktora .
krakry1 napisał/a:
Jaras napisał/a:
... ja na swój model przed płaciłem w kwietniu i jeszcze czekam. Miał być w tym tygodniu ale odbiór przesunęli na wtorek 1.06 zobaczymy?
No to będziesz miał piękny prezent na Dzień Dziecka.
No to czekamy na wrażenia.
Ja nie mogę się doczekać, a graniczna data to...10 lipca. Zamawiałem końcem kwietnia krakry1 - 2010-05-29, 11:57
piotrres napisał/a:
Ja nie mogę się doczekać, a graniczna data to...10 lipca. Zamawiałem końcem kwietnia
Czyli zbliżają się (salony) do terminu takiego jak mój (Sandero): 1.02.2010 - zamówienie; 04.05.2010 - odbiór; no jest to wkur ... . A podobno mamy kryzys na rynku motoryzacyjnym. r70 - 2010-05-29, 20:15
a może duster 4x4 będzie miał takie w standardzie ? Z "bełkotu marketingowego" MICHELIN wynika że do dustera byłby super - 65% szosa/35%offroad. Bardziej szosowe (komfortowe) niż typowe ATki które mogłby by być dla daci trochę uciążliwe przy stosowaniu szosowym.piotrres - 2010-05-29, 21:17 Temat postu: Opony dla DusteraA skoro już jesteśmy przy "obuwiu", to jak wiadomo, Duster ma w standardzie Continentale M+S (Mould & Snow) a więc coś co może uchodzić, za opony zimowe. Nieprawdaż?
Wielu testerów zwracało uwagę na hałas od opon w czasie jazdy Dusterem.
Czy nie celowa byłaby zmiana obuwia na letnie, i zostawienie "standardowych na zimę.
Wiadomo:
-zużycie paliwa
-droga hamowania
-poziom hałasu
Mam w związku z tym pytanie jakie letnie opony nadawałyby się do Dustera 4x2 ?krakry1 - 2010-05-30, 09:54 Temat postu: Re: Opony dla Dustera
piotrres napisał/a:
A skoro już jesteśmy przy "obuwiu", to jak wiadomo, Duster ma w standardzie Continentale M+S (Mould & Snow) a więc coś co może uchodzić, za opony zimowe.
Nie znam się za bardzo na tym - ale M+S bardziej chyba będzie oznaczało coś w rodzaju opon wielosezonowych.
A'propos tematu obuwia dla naszych autek to chyba wszędzie dają teraz Continentale - ja w swoim Sandero też takie dostałem. Co do zimowych to wytargowałem przy odbiorze komplet, ale nie pamiętam jakiej firmy (jakieś nieznane).piotrres - 2010-05-30, 10:48
krakry1 napisał/a:
ale M+S bardziej chyba będzie oznaczało coś w rodzaju opon wielosezonowych.
błoto + śniegkrakry1 - 2010-05-30, 11:19
piotrres napisał/a:
krakry1 napisał/a:
ale M+S bardziej chyba będzie oznaczało coś w rodzaju opon wielosezonowych.
błoto + śnieg
Jaki jest bieżnik, czy typowo zimowy, czy raczej letni? (bo że znaczy to "błoto i snieg" również wiem).Jaras - 2010-05-30, 12:00 Użytkowałem opony Michelin M+S XPC 4x4
Producent klasyfikuje je jako letnie/wielosezonowe ale nie poleca jako zimowe.
Widziałem , iż niektóre hipermarkety sprzedawały je jako zimowe
Na zimę w/g mnie w ogóle się nie nadają. O ile mamy napęd 4x4 to jeszcze jakoś dają sobie radę to przy napędzie na tylko jedną oś ślizgają się na odrobinie śniegu. Sprawdziłem to w tym roku a w tę zimę śniegu było dostatek.
Moim zdaniem jeżeli coś jest do wszystkiego to oznacza , że jest do niczego.r70 - 2010-05-30, 12:06 bo M+S najczęściej stosuje się jako okreslenie bieznika na opodnach zimowych. Ale tak naprawdę, to oznaczenie okresla rodzaj bieznika lepiej odprowadzającego bryję posniegową i błoto a nie dcyduje o składzie mieszanki np. Także w przypadku opon do samochodów 4x4 M+S może się własnie pojawiać na oponach teoretycznie szosowo-terenowych.krakry1 - 2010-05-30, 12:56
Jaras napisał/a:
Moim zdaniem jeżeli coś jest do wszystkiego to oznacza , że jest do niczego.
I tu się z Tobą zgadzam. To trochę podobnie jak np. z aparatami fotograficznymi w komórkach - nawet najbardziej wypasiony aparat w komórce nie dorówna zwykłemu aparatowi fotograficznemu. Każda rzecz ma swoje określone przeznaczenie - opony wielosezonowe w zimie na pewno nie dorównują prawdziwym zimowym.r70 - 2010-05-31, 18:27 z tym że opony fabryczne w dusterze nie są wg producenta wielosezonowe - to letnie obuwie ;)
http://www.conti-online.c...tact_lx_pl.html
Także raczej trzeba by pomyśleć o dokupieniu czegoś na zimę, bo podobno mieszanka w nich użyta jest w miarę odporna na uszkodzenia w terenie, ale nie nadaje się do eksploatacji w niskich temperaturach.Jaras - 2010-05-31, 20:53 Na zimę polecam Falken HS 439 Eurowinter. Produkcja Japonia asymetryczna w miarę cicha
doskonała na lód śnieg i inne tam atrakcje zimowe. Co do ceny to trzeba będzie pogrzebać w necie przed zimą.
Pozdrawiambillbill666 - 2010-05-31, 23:38 Czyli już,jak początkiem maja szukałem letnich kapci do Zuzki(już były niedobory duże) natomiast oferta zimowa opon-pełen wachlarz marek,rozmiarów.Rynek opon 4x4 rządzi się ciut innymi prawami,letnie najlepiej kupić od przełomu stycznia/lutego,zimowe od końca kwietnia.Im bliżej jesieni,zimy tym trudniej dostać coś z wiodących marek.Proponuję na zimę te oponki- http://www.skapiec.pl/img...65r16-98-t.html świetna trakcja w sypkim,świeżym śniegu,brei pośniegowej,na lodzie nie najgorzej(tu nie mocnych,bez kolcy o idealnej jeżdzie trzeba zapomnieć),niskie zużycie bieżnika.Opony zaliczane do długodystansowych(przebieg km)Sam od trzech sezonów na nich śmigam i jestem bardzo "by happy" z nich.laisar - 2010-06-02, 22:40