DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2010-03-12, 19:30
Duster w akcji
Autor Wiadomość
Marcin P. 


Marka: DACIA
Model: LOGAN MCV 7os
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 65
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-02-22, 12:09   napęd

Wróciłem wczoraj z Murzasichle k/Zakopanego. W sobotę sypnęło śniegiem, a czarna droga zrobiła się biała i mokra :evil: .Skutek był taki, że nie mogłem wygrzebać się spod ośrodka. Już miałem zakładać łańcuchy, ale na szczęście znaleźli się życzliwi (w dobrym znaczeniu tego słowa) co popchnęli. Zachorowałem chyba na napęd 4x4 :roll: Czy wiadomo coś na temat 7osobowej Dacii z takowym napędem :-P ? Bo chyba mojej MCV nie da się dołożyć napędu na drugą oś :mrgreen: ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-22, 12:31   

Nic pewnego - same plotki, bo hipotetyczny "Duster+2" na niektórych fotkach to tylko ich interpretacja.

Co do dołożenia - teoretycznie, być może tak, ale w praktyce okaże się to dopiero wtedy, gdy będzie można Dustera wrzucić na podnośnik [:
 
paweloo97 



Marka: (nie posiadam)Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 105 KM 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 269
Skąd: Nowy Kocin
Wysłany: 2010-02-22, 14:58   

te tabele na Google Dokumenty cały czas są aktualizowane...
_________________
W życiu najważniejszy jest zdrowy rozsądek.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-02-22, 18:09   

paweloo97 napisał/a:
ta tabela pokazuje, ze będą tapicerki Ducas/Plizz/Pliss i... skóropodobne fotele w standardzie Prestige.
EDIT: dodatkowo dane techniczne,.....


Essieu en H à profil déformable et épure programmée - ressorts hélicoïdaux
i ktoś się w tych danych technicznych mija chyba z prawdą, ponieważ: jest to opis standardowego renówkowo-daćkowego rozwiązania dla 4x2>
A w rzeczywistości wygląda to tak:

Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-02-22, 18:32, w całości zmieniany 4 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-22, 18:38   

Ale to na fotce jest chyba raczej w 4x4?
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-02-22, 19:21   

W rzeczy samej, ten na rycinie jest na 4 łapy. Morże wersje2x4bedą miały standardowe zawieszenie "loganiczne". A opis dotyczył wszystkich wersji napędowych.

Aha, czyżby 4x4 miały 6 biegów do przodu, a 2x4 5 biegów?
Ponadto doczytałem się, w skanach materiałów szkoleniowych (s. 19)następującej ciekawostki: wersja 4x4 ma bagażnik 380 L a wersja 4x2 475 L :shock:
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-02-23, 00:40, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-23, 02:33   

4x2 ma koło podwieszone w koszu, natomiast w 4x4 zapas jest we wnęce bagażnika - stąd różnica.

Przy okazji - rozmiary bagażnika: szerokość 1002 mm, głębokość 981 mm, wysokość 742 mm, próg załadunku 789 mm.

Pozostałe wymiary wnętrza - identyczne jak w sedanie.


Ze skrzyniami biegów sprawa jest bardziej skomplikowana: 5-biegowe faktycznie są tylko w 4x2, ale w tej wersji napędowej występuje również 6-biegowa, z mocniejszym dieslem. 4x4 tylko z 6-biegowymi.

Nie ma niestety prawdziwego reduktora, ale... jest dość sprytne rozwiązanie "pośrednie": w skrzyniach 6-biegowych pierwsze przełożenie jest bardzo krótkie, dając przy 1000 obr/min prędkość 5,8 km/h (sedan i hatchback od 7,24, kombi od 6,78, van i pikap od 6,19).

Nie znalazłem nic nt blokady dyfrów - jest tylko informacja, że tylny most pochodzi od Nissana i występuje w X-trailu, Koleosie, Qashqaiu i Murano, ale to za mało, by powiedzieć coś dokładnego, bo różne modele mają odmienne szczegóły konstrukcji. Jakby co: do Nissanów są pasujące zestawy do samodzielnego montażu (;

Zblokowany napęd 4x4 działa do prędkości 60 km/h.

4x4 jest dostępny w "golasie"! ((: (Oby tylko z ceną nie przegięli...).

"Golas" tylko z benzyniakiem i dwoma kolorami: białym i niebieskim.

ESP - tylko w Laureate/Prestige i tylko z mocniejszym dieslem.

Boczne poduchy - w standardzie od Ambiance. (Z kontrolkami zapięcia pasów daje to szansę na sporo gwiazdek EuroNCAP... (: ).

Klima - w standardzie w Laureate/Prestige.

Przeglądy - co dwa lata lub 30 tys. km.
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-02-23, 08:20   

laisar napisał/a:
4x2 ma koło podwieszone w koszu, natomiast w 4x4 zapas jest we wnęce bagażnika - stąd różnica.


Ha! Czyli 475 BEZ kola zapasowego. Czyli przewaga nad yeti schowala sie tak, jak Yeti sie ukrywal przed ludzmi do tej pory :-) ;-) :-) - bo gdyby tak wysoko zamocowac polke bagaznika w yeti - pojemnosci byly by te same

Pozostaje teraz cena - czy Duster Laureate 1.5 dCI 85 4x2 bedzie duzo tanszy od Yeti 1.2 TSI Active? Wyposazenie jest identyczne. Silniki - porownywalne. Wykonczenie wnetrza - sporo po stronie Yeti. Ciekawie moze byc :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-23, 09:03   

Nie-nie-nie: 475 razem z zapasem - choć tylko w 4x2.

No ale przecież i tak nie chciałeś 4x4?

Ale gdyby jednak: 4x4 razem z zapasem - 380. No i Yeti i tak w lesie (((;


Półka jest w obu autach tam gdzie jesti gdybologia nie ma zbytniego sensu, bo "jakby babcia miała wąsy..." <; - a tymczasem sama norma zdaje się mówi o pomiarze właśnie do krawędzi oparcia.


"dCi 85"? Nowo odkryta miłość do diesli?? (:

Ale ad rem: zależy co kto uważa za "dużo", nie?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-02-23, 09:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-02-23, 09:46   

laisar napisał/a:
Jakby co: do Nissanów są pasujące zestawy do samodzielnego montażu (;


MCV'kę mą widzę ogromną ? ;-)

laisar napisał/a:
szerokość 1002 mm, głębokość 981 mm, wysokość 742 mm


w sedanie 1005x1030x520 mm czyli 510 L różnica w pojemności dla 4x4 190 L ,
ale z drugiej strony różnica w wysokości 222 mm bezcenna.

laisar napisał/a:
Zblokowany napęd 4x4 działa do prędkości 60 km/h.

Ciekawe czy powyżej się automatycznie rozłącza....
laisar napisał/a:
(...) ESP - tylko w Laureate/Prestige(...) Boczne poduchy - w standardzie od Ambiance. Z kontrolkami zapięcia.... :-)


I o jest dobra wiadomość. Aby tylko cena... odpukać w twarde plastiki, w nędznej stylistyce :lol: (Nie to co w VAG ;-) )
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-02-23, 10:07, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-23, 10:21   

Cytat:
Ciekawe czy powyżej się automatycznie rozłącza

Właśnie tak.
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-02-23, 12:42   

laisar napisał/a:
Nie-nie-nie: 475 razem z zapasem - choć tylko w 4x2.

Zapas dla mnie jest niewazny - nie musze go wozic - liczy sie pojemnosc bagaznika.
A, ze i tak pierwszym, co robie, jest wyjecie tylnej polki - liczy sie szerokosc i dlugosc bagaznika.

laisar napisał/a:

"dCi 85"? Nowo odkryta miłość do diesli?? (:


Nie - to po prostu porownywalne silniki sa - nie ma sensu 1.2 TSI do 1.6 16V porownywac przeciez

laisar napisał/a:

Ale ad rem: zależy co kto uważa za "dużo", nie?
True - w Dacii bedzie mozliwosc wybrac za mniejsza kase cos bardziej spartanskiego jesli trzeba... W Yeti mozna za 2 kPLN mniej zrezygnowac tylko z klimy - bardziej sie ceny obnizyc nie da....
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-23, 13:27   

No to bez koła zapasowego Dacia przegrywa wobec Yeti jedynie w konfiguracji "4x4 + LPG" - 380 : 405 L [:

(Mniejsza tu o sensowność takiego rozwiązania).

We wszystkich pozostałych sytuacjach Yeti leży i kwiczy...

Duster: 1002 x 981 x 742 mm (choć ten ostatni wymiar pewnie dla 4x2)

Yeti: 1003 x 804 x 630 mm (główna podłoga -> linia okien, tak jak w Dacii)


...Ale, żeby nie było tak różowo dla Dustera, ma on jednak jedną inną, dość poważną wadę: tylna kanapa nie jest składana, a jedynie kładzione jest jej oparcie - i to też nie na płasko... Co prawda istnieje całkiem łatwe rozwiązanie - można po prostu wymontować siedzisko - ale jest to jednak lekka partyzantka. Bardzo, baaardzo się dziwię, że nie dali choćby w opcji kanapy z MCV-ki /:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-02-23, 13:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-02-23, 14:41   

laisar napisał/a:
o prawda istnieje całkiem łatwe rozwiązanie - można po prostu wymontować siedzisko - ale jest to jednak lekka partyzantka

Jeżeli samo siedzenie jest rozwiązane tak jak w sedanie, a tam z przodu trzyma się na dwóch zawiasko-haczykach ;-) to:
1. Podnosimy siedzisko do pionu, i opieram o plecy foteli przednich.
2. Kładziemy oparcia do przodu.
Jest prawie na płasko, a siedzenie stanowi pewną (tj,. jakąś) ochronę kierowcy i pasażera przed ładunkiem.

http://issuu.com/martini1...re_dacia_duster
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-02-23, 15:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-23, 16:25   

No właśnie to "prawie" jest niestety dość spore, bo zawias oparcia jest stosunkowo wysoko nad siedziskiem... ale z kolei też nie na tyle, żeby owo oparcie przylegało płasko swoją powierzchnią do tegoż siedziska.

Identycznie jest w Sandero i tak ogólnie to dziwaczne rozwiązanie /:
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-02-23, 18:01   

I z powodu tego "prawie" zgłaszam reklamację ;-) do Daciagroup. Du Perraille ergonomiczny a ileż uprościłby życie.
@ laisar:identycznie jest w Sandero i tak ogólnie to dziwaczne rozwiązanie /:

....iżby targeciku ojczymowi Reno nie przejąć :lol:

@laisar: No to bez koła zapasowego Dacia przegrywa wobec Yeti jedynie w konfiguracji "4x4 + LPG" - 380 : 405 L [:
(Mniejsza tu o sensowność takiego rozwiązania).
Totalnie bezsensowne. Mój kolega zagazował benzynowego Freelandera. I...porażka bo z kufra nie zostało "prawie" nic. Ponieważ, "kółko" :lol: zapasowe wozi w bagażniku. A tu dwójka dzieci....
W terenówce absolutnie nie rezygnowałbym z "zapasu". A po różnych wynalazków uszczelniających i innych "fix-kitów". to gumka jest raczej do wymiany. Już lepiej wezwać Eda ;-) Super fix-it

P.S.
Moja Kol. Małżonka "chlapnęła", że mi się podoba Duster i... dzisiaj ze 3 informacje (telefon, e-mail) w stylu "...jakbyś rezygnował z Logana to pamiętaj o mnie..." :-) Miłe. ;-)
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-02-23, 18:52, w całości zmieniany 6 razy  
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 539
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2010-02-23, 21:33   

Nigdy, przenigdy nie rezygnować z zapasu !

Strasznie mnie wkurzają rozwiązania w stylu "cudowny zestaw do załatania małej dziurki...". Dzisiaj w auto żony wjechał Civic'em jakiś chłopak, niezbyt szybko i wydaje się że zderzak wziął na siebie większość impetu, ale tak czy inaczej tylna prawa felga pogięta i opona flak.
Gdyby nie było zapasu, to mógłbym sobie buzię uszczelnić, żeby nie kląć, a potem czekać aż w swej łaskawości towarzystwo sprawcy podstawi nam lawetę... A stłuczka była 200 (słownie: dwieście) metrów o salonu Renault Carrara w Lublinie, więc wołać lawetę trochę głupio :lol:

A co do milimetrów Dustera i półeczki lub jej braku, to i tak kryterium decydującym o zakupie Dacii będzie jak zwykle cena. Jeśli ktoś będzie miał wybór: kupić tanio Dustera, albo dopłacić np. 5000 zł. za dodatkowe 50 dm3 bagażnika, to efekt będzie raczej oczywisty.

P.S.
Czy informacja o tym, że będzie goły Duster z napędem 4x4 jest oficjalna ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-23, 22:20   

Oficjalna - przynajmniej w takim stopniu, w jakim to możliwe w tej chwili: http://issuu.com/martini1...re_dacia_duster - str. 27 i kolejne [;


Co do "zapasu": pełna zgoda - a już w "terenówce", choćby nawet quasi, przecież tym bardziej... Niestety, zgodnie z aktualnymi trendami - standard w Dusterze to właśnie zestaw naprawczy, a koło jest opcją.


Cytat:
iżby targeciku ojczymowi Reno nie przejąć

Być to może - i w tym sęęęk...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-02-23, 22:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 2010-02-24, 20:54   

Np w sandero też teraz w standardzie oferowany jest zestaw naprawczy , a kolo zapasowe za 200 PLN. Ja odebrałem auto jeszcze w czasach gdy zapas był w standardzie i nie wyobrażam sobie innej opcji , jedyne rozwiązanie teraz wg mnie to dopłata.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-24, 23:00   

Jarosław P napisał/a:
Np w sandero też teraz w standardzie oferowany jest zestaw naprawczy , a kolo zapasowe za 200 PLN. Ja odebrałem auto jeszcze w czasach gdy zapas był w standardzie i nie wyobrażam sobie innej opcji , jedyne rozwiązanie teraz wg mnie to dopłata.

Ford Kuga tez domyslnie ma zestaw naprawczy .
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-25, 00:27   

Jarosław P napisał/a:
Np w sandero też teraz w standardzie oferowany jest zestaw naprawczy , a kolo zapasowe za 200 PLN


Naprawdę ?
Ale w jakiej wersji ? Access ? Ambiance ?
A czemu nic o tym w broszurze nie piszą. Hmmm
_________________

 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2010-02-25, 01:25   

Taki trend...

Dla odmiany w Citroenach C4 Picasso, w biedniejszych wersjach jest pełne koło zapasowe, w bogatszych - właśnie zestaw naprawczy, bo miejsce na koło zapasowe zabiera sprężarka powietrza zasilająca tylne zawieszenie... A wy się martwicie brakiem zapasu w Dacii... ;)
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2010-02-25, 20:32   

http://allegro.pl/listing...&category=18768

ciekawe czy mi się w bagażniku zmieści

--
pzdr
kierek
 
paweloo97 



Marka: (nie posiadam)Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 105 KM 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 269
Skąd: Nowy Kocin
Wysłany: 2010-02-26, 09:08   

kojejne materiały- tym razem z Niemiec (kolorowe, z cenami opcji itd.)
http://autohaus-tabor.de/...roduktinfo2.pdf

Pisze tam ,że od listopada wszystkie silniki będą spełniały Euro V, a w benzynie spalanie obniży się do 7/7,7 l i co ważne będzie .dCi 85 4x4
_________________
W życiu najważniejszy jest zdrowy rozsądek.
Ostatnio zmieniony przez paweloo97 2010-02-26, 09:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-02-26, 09:34   

paweloo97 napisał/a:
kojejne materiały- tym razem z Niemiec (kolorowe, z cenami opcji itd.)
http://autohaus-tabor.de/...roduktinfo2.pdf


Te materialy od Daci sa - wreszcie jakies konkrety. Ceny orientacyjne tez podali - troche za wysokie, moim skromnym zdaniem :)
Inna sprawa - w DE inne modele tez sa drozsze niz u nas. Zobaczymy, to Renault Polska powie....
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne