DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Galeria naszych samochodów - Grand Scenic

wox - 2011-01-22, 23:17
Temat postu: Grand Scenic
Przyszedł mi do głowy szaleńczy :?: pomysł
- silnik 1,4 16V TCe 130
- wersja privilege (najbogatsza)
Rabat 9 tys. zł na rocznik 2011 (dlaczego?)
Cena po rabacie 74850 zł (bez lakieru metalic)

Odradźcie mi ;-)

słabe strony silnika?

Ernest - 2011-01-22, 23:33

Bierz Dustera w najbogatszej wersji ! Skóra 4x4 itp itd :D
wox - 2011-01-22, 23:35

Muszę brać pod uwagę dodatkowe 2 miejsca (nieważne jakie), czyli auto 7-osobowe
laisar - 2011-01-22, 23:44

Ale dlaczego odradzać? Fajne autko... Owszem, może to sporo pieniędzy, ale 1) to kwestia subiektywna, a już 2) stosunek "cena/jakość" - jeszcze bardziej.

Jedyne wada to te 2 dodatkowe miejsca - małe, małe!



Cytat:
Rabat 9 tys. zł na rocznik 2011 (dlaczego?)

"Kryzys"? <;

Albo po "kryzysie" = walka o klienta...

billbill666 - 2011-01-23, 01:03

kolego leży Ci to auto to bierz,Ty nim będziesz jeździł,znasz swoje potrzeby i rodziny,jeśli cena odp. to w czym problem? ;-)
maciek - 2011-01-23, 01:32

jak dla mnie zajebiste auto, silnik jest bardziej żwawy od 1,4tsi(122km) ale więcej pali niestety ;(

Najgorszą cechą tego samochodu jest predkosciomierz cyfrowy ( wprowadzili nowy 6 wzór który jest chyba najbrzydrzy ze wszystkich)

Po za tym auto jest ok jeśli ci nie zależy na wielkości 3rzędu

Mariusz - 2011-01-23, 07:41

WOX miałem okazję jeździć tym samochodem z tym silnikiem kilka godzin. Jak dla mnie rewelacja. W tym samochodzie jeździ się jak byś siedział na fotelu przed telewizorem. Rozmawiałem z zaprzyjaźnionymi kolegami z serwisu o tym aucie. Silnik bardzo dobry, mało awaryjny. Do serwisu właściciele tych aut nie przyjeżdżają. Mnie w sierpniu urodzi się drugie dziecko i jak będzie mnie stać to sobie właśnie to autko kupię. :-)
Auto Krytyk - 2011-01-23, 10:42

Za 68100 masz wersję 1,6 110KM bez turbiny i kłopotów hehe, albo nissana evalię za podobne pieniądze, a tak w ogóle to najtańszy grand scenic jest droższy od MCV z takim samym benzyniakiem o 20 tys i oferuje niestety mniej miejsca w 3 rzędzie ale wygoda lepsza niż MCV. Ja czekam jak za 2-3 lata Dacia wypuści MPV i zobaczymy.

Na tą chwilę faworytem jest Nissan NV200 Evalia 7-os z bagażnikiem 900l przy 7 osobach.

Ale Grand Scenic kusi wypasem ale skomplikowanie konstrukcji może być przyczyną wielu upierdliwych awarii: np.elektryczny automatyczny hamulec ręczny.

Edit: co do tych 2 miejsc to w scenicu idzie przesuwać fotele w 2 rzędzie i zrobić więcej miejsca dla tych z tyłu, w mcv nie ma tego.

maciek - 2011-01-23, 11:36

TAXI AIRPORT napisał/a:
1,6 110KM bez turbiny i kłopotów hehe


wcale silnik 1,6 nie jest takie dobry jest z dwumasą która niestety figle sprawia nawet po 80tys. km , Grand Scenic trochę waży i potrzebna jest mu moc jaką oferuje 1,4Tce choć na forum czytałem że brakuje ludziom wersji z 150KM.

El Diablo - 2011-01-23, 12:16

Grand Scenic w tej cenie to dobra oferta :-D .Pamietajcie, że MCV skierowana jest raczej do klientów powiedzmy mniej wymagających.Stąd też niższa cena w stosunku do GS.
Mi osobiście bardziej podoba się Grand Scenic.Lecz wiadomo, pieniązki, pieniążki :-P Zresztą niedługo będę musiał zmienić mojego Logana na coś wiekszego.Przybyło 2 dziecko i wkrótce przy 2 fotelikach z tyłu będzie ciasnawo dla jeszcze 1 osoby.Także albo MCV a może MPV?Albo GS jakaś używka do 5 lat.
Natomiast gdybym dysponował większą gotówką to kupiłbym GS.Pamiętajcie, że wyższa cena to dopiero początek wydatków.Dojdzie wyższe ubezpiecznie, przeglądy itd.I tu jednak MCV jest na wygranej pozycji.Nawet jak utraci na wartości powiedzmy połowę to i tak nie wywaliłeś 70 tysi lecz 50 8-)
Jak kolega ma ochotę na zakup to nie ma co odradzać, tylko życzyć szerokości i oczywiście jakiś wpisów na naszym forum.
Pozdrawiam :mrgreen:

benny86 - 2011-01-23, 14:19

wox napisał/a:
Przyszedł mi do głowy szaleńczy pomysł

Nie taki szaleńczy, ale na pewno miły w razie jego realizacji:)
wox napisał/a:
- silnik 1,4 16V TCe 130

wygląda to na papierze fajnie, ale trzeba by poczytać opinie użytkowników np na stronce PIKURa
wox napisał/a:
Rabat 9 tys. zł na rocznik 2011 (dlaczego?)

Taktyka stosowana przez wieku producentów w różnych branżach. Klient jest bardziej zadowolony gdy kupi auto za 75 tys. zł które teoretycznie wg katalogu kosztuje 84tys zł niż w przypadku kupna za cenę katalogową, nawet gdy jest ono niska

maciek - 2011-01-23, 14:26

a może tą wersje Bose Edition 1.4 16V TCe 130 Euro 5 G11 7-miejscowy
zawsze będzie można ją drożej odsprzedać, no i pewnie lepiej będzie wyciszony a prawie niczym się nie różnią wyposażeniem
http://www.francuskie.pl/wiadomosci/6233

Auto Krytyk - 2011-01-23, 17:23

Silnik 1.6 16V w Meganie i Scenicu ma koło dwumasowe pierwsze słyszę, na forum megane i scenic nie znalazłem żadnych problemów z kołem zamachowym, wątpię bo i po co by tam miało być, tce ma zapewne koło dwumasowe bo i moment podobny do diesla.

Chyba chodzi o koło zmiennych faz rozrządu to ono lubi się sypnąć często w tych silnikach.

maciek - 2011-01-23, 19:26

TAXI AIRPORT napisał/a:
Silnik 1.6 16V w Meganie i Scenicu ma koło dwumasowe pierwsze słyszę, na forum megane i scenic nie znalazłem żadnych problemów z kołem zamachowym, wątpię bo i po co by tam miało być, tce ma zapewne koło dwumasowe bo i moment podobny do diesla.

Chyba chodzi o koło zmiennych faz rozrządu to ono lubi się sypnąć często w tych silnikach.


dzięki za poprawienie oczywiście chodziło o KZFR - koło zmienych faz rozrządu

Przepraszam za wprowadzenie w błąd :-(

r70 - 2011-01-23, 21:04

To inna liga niż dacia; wygoda, dbałość o szczegóły, estetyka. Moim zdaniem nie ma co porównywać. Niestety, kosztem większego skomplikowania a więc i ewentualnie większej awaryjnosci. Silnik fajnie ciągnie, choć przestawinie się z 1.5dci na 1.4tsi pod względem kwot zostawianych na stacjach beznyznowych będzie trudne do przyzwyczajenia - zwłaszcza w jeździe miejskiej ;)
wszystko zależy Tylko od Ceibie - jeśli zależy Ci na tej "lepszości" to tylko kupować :)

laisar - 2011-01-23, 21:23

A zresztą, co mi tam:

wox napisał/a:
Odradźcie mi

- odradzam, ja bym nie brał: za ułamek tej ceny możesz przerobić i doposażyć swój wózek tak, że w większości aspektów będzie lepszy (wyciszenie, fotele itp).

Aczkolwiek oczywiście w jednej, bardzo istotnej kwestii, niestety renówki nie dogoni: w bezpieczeństwie... (kurtyny, napinacze itd.).

wox - 2011-01-23, 21:39

Dzięki za niektóre opinie; jutro (przynajmniej telefonicznie) zacznę "szukać", zwłaszcza możliwości przejechania się. Prosiłem o Wasze wsparcie bo ostatnio mam strasznie mało czasu (zachciało mi sie kolejnych studiów podyplomowych, więc nawet soboty i niedziele mam zajęte od rana do wieczora).
maciek - 2011-01-23, 22:00

r70 napisał/a:
Silnik fajnie ciągnie, choć przestawinie się z 1.5dci na 1.4tsi pod względem kwot zostawianych na stacjach beznyznowych będzie trudne do przyzwyczajenia - zwłaszcza w jeździe miejskiej ;)


ale to ma być silnik TCE a nie TSI


Jednostka 1.4 jest już znacznie bardziej wymyślną konstrukcją. Z mocą wynoszącą 130 KM celuje bezpośrednio w silniki 1.4 T-Jet 120 KM i 1.4 TSI 122 KM. Jednostka o pojemności 1397 ccm nie wywodzi się jednak z (całkiem udanego) wolnossącego silnika Renault 1.4 98 KM. Za bazę posłużyły wolnossące silniki Nissana 1.5 i 1.6.
Jednostka o oznaczeniu fabrycznym H4Jt ma więc typowo japońską budowę:
- krótkoskokowa (średnica cylindra 78 mm, skok tłoka 73,1)
- wyposażona w dwa wałki rozrządu, napędzające bezpośrednio (bez użycia dźwigienek) zawory
- napęd rozrządu poprzez łańcuch - tym przypadku zębaty, jego trwałość ma wynosić 300 tys. km
- aluminiowy kadłub.
Wałek rozrządu zaworów dolotowych wyposażony jest w hydrauliczny mechanizm płynnej zmiany faz rozrządu. Łyżką dziegciu są krzywki współpracujące bezpośrednio z szklankami zaworów - straty tarcia są wyższe niż w układach z dźwigienkami jednostronnymi i rolkami. Kłóci się to z koncepcją budowy wysokosprawnego, ekonomicznego silnika.
Podobnie jak silnik 1.2 1.4 TCe jest wyposażony w intercooler, natrysk oleju i zmodyfikowane kanały dolotowe. Zasilanie jest realizowane poprzez tradycyjny system wtrysku wielopunktowego do kolektora dolotowego.

Porównanie z urzędującym królem w tej kategorii mocy: VW 1.4 TSI 122 KM.

Silnik VW podobnie jak Renault ma jedną, małą turbosprężarkę, szesnaście zaworów i dwa wałki rozrządu (w tym dolotowy z regulacją faz rozrządu) napędzane łańcuchem. Zawory napędzane są jednak przez dźwigienki jednostronne z rolkami, podparte na hydraulicznych kompesatorach luzu zaworowego. Jest to rozwiązanie o małych stratach mechanicznych, małych masach ruchomych (a więc sprzyjające wysokoobrotowości) i za razem całkowicie bezobsługowe. Tu niemieckie wzorce wygrywają z japońskimi.
Kolejną sprawą jest intercooler, Renault stosuje chłodnicę powietrze-powietrze o znacznych wymiarach i objętości. VW zastosował intercooler powietrze-ciecz co zredukowało pojemność układu dolotowego z 11 do 4,8 litra i co ma bezpośrednie odbicie w zmniejszeniu tzw. turbodziury i w poprawie reakcji na dodanie gazu.
Silnik TSI wykorzystuje bezpośredni wtrysk paliwa, który pozwala na zastosowanie wysokiego stopnia sprężania (10:1) - powietrze w cylindrze jest chłodzone poprzez odparowywanie benzyny odsuwając tym samym problem spalania detonacyjnego. Renault, zrażone chyba problemami z silnikiem 2.0 IDE, nadal unika stosowania wtrysku bezpośredniego.
Reasumując, silnikowi TCe nadal wiele brakuje do TSI, choć z drugiej strony nie ustępuje on zaawansowaniem technicznym (a prawdopodobnie nawet go przewyższa) 1.4 T-Jet Fiata.

http://blogsilnika.blogspot.com/search/label/TCe

r70 - 2011-01-24, 10:49

maciek127 napisał/a:
ale to ma być silnik TCE a nie TSI



Myślałem oczywiście o TCE(Renault) a nie TSI (VW).
Nie liczyłby też że TCE będzie palił mniej niż TSI - raczej więcej ;)

Resident - 2011-01-24, 13:06

Scenic będzie miał więcej praktycznych schowków (szuflady pod fotelami, schowki w podłodze, itp.)
maciek - 2011-01-24, 18:38

r70 napisał/a:
Nie liczyłby też że TCE będzie palił mniej niż TSI - raczej więcej ;)


tak będzie palił więcej benzyny(TCE), ale za to w TCE dasz zwykłą instalacje Sekwencyjną LPG za około 3200zł i będzie bez problemowo palił LPG. W TSI nawet instalacje za 7tys. nie dają gwarancji że będzie działała jak należy przeważnie będzie palił LPG i benzynę jednocześnie co jest nonsensem instalacji LPG w silniku 1,4 TSI ( od 122 do 200KM)

r70 - 2011-01-24, 18:51

maciek127 napisał/a:
r70 napisał/a:
Nie liczyłby też że TCE będzie palił mniej niż TSI - raczej więcej ;)


tak będzie palił więcej benzyny(TCE), ale za to w TCE dasz zwykłą instalacje Sekwencyjną LPG za około 3200zł i będzie bez problemowo palił LPG. W TSI nawet instalacje za 7tys. nie dają gwarancji że będzie działała jak należy przeważnie będzie palił LPG i benzynę jednocześnie co jest nonsensem instalacji LPG w silniku 1,4 TSI ( od 122 do 200KM)


No tak... z racji całkowitego nie myślenia o gazie, nie przyszł omi do głowy takie prównanie.
Masz rację, jeśli się myśli o zagazowaniu to TCE ma w takim razei zdecydowaną przewagę :)

Rysiob - 2011-01-24, 21:42

Grand Scenic trzeciej generacji wygląda naprawdę dobrze (w "dwójce" grand nadwozie było nieco nieproporcjonalne), wykończenie jest naprawdę ładne i ma sporo bajerów. Nie wiem, jak się nim jeżdzi, ale podejrzewam, że przy zastosowaniu układu jezdnego z Mégane III nie można mieć większych zastrzeżeń :)

A cenowo Scénic wypada naprawdę przyzwoicie :)

Mikele - 2011-01-25, 00:24

Jeżeli auto ma być do wesołego, komfortowego i bezpiecznego bujania się wraz z rodziną, to Grand Scenica można tylko polecić.

Nowej wersji co prawda jeszcze dokładnie nie oglądałem, ale poprzednia (która wcale nie była brzydka i nieproporcjonalna :mrgreen: ) robiła na mnie bardzo dobre wrażenie. Oczywiście GS w wielu rzeczach jest od MCV o wiele lepszy, ale w innych znacznie ustępuje (wspomniana wygoda w trzecim rzędzie, czy półka dla 2 rzędu.

Głównym problemem nie jest moim zdaniem słabość silników, a już na pewno nie 1,4 130 KM, bo to wystarczająca moc. Renault to 5 gwiazdek, a Daćka tylko 3, jeśli ktoś jeździ z dziećmi i ma realny wybór między tymi dwoma, to ilość poduszek, napinacze i tak dalej jednak robią różnicę. W Daćce nie ma szans na poduchy dla 2 rzędu, o ESP nawet nie wspominając...

Jest jeszcze jeden argument za Daćką, który dla mnie się liczy - pakuję auto dość często i przyznam, że mam nieco poobcierane plastiki w bagażniku oraz kilka rysek na wewnętrznej części skrzydeł drzwi o dużych i długich przedmiotów i jakoś nie robi to na mnie wrażenia - Daćkę traktuję jako wspaniałego konia roboczego, a gdybym miał Renault to bym się zastanawiał przy każdej okazji czy może czegośtam nie zostawić, żeby mi się wnętrze bagażnika nie pobrudziło/podrapało/itp.

EDIT:
Spać mi się jeszcze nie chce, więc selektywnie niektóre tylko rzeczy:

MCV 1,6 16V vs. Grand Scenic 1,4

1. przyspieszenie 12 s. 11,5 s. (niemal identyczne)
2. prędkość maks 175 kmh 190 kmh (wygrywa Renault)
3. spalanie śr. 7,5 l/100 km 7,4 l/100 km (różnica niezauważalna)
4. pojemność baku 50 l 60 l (wygrywa Renault)

5. bagażnik b. 3 rzędu 700 l 564 l (wygrywa Dacia)
6. komfort 3 rzędu dość dobry miejsca za karę (wygrywa Dacia)
7. klima kiepski manual dobry automat (wygrywa Renault)

8. airbagi maks. 4 maks. 6 (wygrywa Renault)
9. ESP, ASR... nie tak (wygrywa Renault)
10. EuroNCAP 3 p. 5 p. (wygrywa Renault)

11. cena ok. 50 tyś. ponad 70 tyś. (wygrywa Dacia)

fi - 2011-01-25, 08:02

maciek127 napisał/a:
przeważnie będzie palił LPG i benzynę jednocześnie co jest nonsensem instalacji LPG w silniku 1,4 TSI ( od 122 do 200KM)


Doprostuje: nie przewaznie tylko na pewno musi palic benzyne - 15 - 20% dotychczasowej dawki i o tylez mniej LPG, niz by spalil palac tylko to paliwo. Wychodzi drozej niz przy LPG w TCe ale wciaz taniej niz na samej benzynie.
Z pozytywow, to odpadaja problemy z ukladem zasilania benzyna pojawiajace sie w autach, ktore jezdza tylko na LPG :-)

r70 - 2011-01-25, 12:01

fi napisał/a:
maciek127 napisał/a:
przeważnie będzie palił LPG i benzynę jednocześnie co jest nonsensem instalacji LPG w silniku 1,4 TSI ( od 122 do 200KM)


Doprostuje: nie przewaznie tylko na pewno musi palic benzyne - 15 - 20% dotychczasowej dawki i o tylez mniej LPG, niz by spalil palac tylko to paliwo. Wychodzi drozej niz przy LPG w TCe ale wciaz taniej niz na samej benzynie.
Z pozytywow, to odpadaja problemy z ukladem zasilania benzyna pojawiajace sie w autach, ktore jezdza tylko na LPG :-)


Czyli po stronie TCE pozostaje już tylko (aż?) mniejszy koszt instalacji. Biorąc pod uwagę że TSI mniej pali niż TCE koszty expsloatacji powinny być podobne.

benny86 - 2011-01-25, 12:06

Chyba już wszyelkie różnice, wady i zalety zostały wymienione, Nie ujmując nic MCV-ce, osobiście gdyby tylko portfel mi pozwalał bez zastanowienia brałbym Grand Scenica. Nie wiem czy była mowa o ocynku blach i łatwiejszej sprzedaży Renault, to też może mieć jakieś tam znaczenie...
r70 - 2011-01-25, 12:13

benny86 napisał/a:
Chyba już wszyelkie różnice, wady i zalety zostały wymienione, Nie ujmując nic MCV-ce, osobiście gdyby tylko portfel mi pozwalał bez zastanowienia brałbym Grand Scenica. Nie wiem czy była mowa o ocynku blach i łatwiejszej sprzedaży Renault, to też może mieć jakieś tam znaczenie...

Z tą odsprzedażą to nie byłbym takim optymistom. Jeśli będziesz chciał sprzedać w tej samej cenietaki sam rocznik daci i renault to prawdopodobnie renia zmienia właściciela szybciej. Ale biorąc pod uwagę wyższą cenę zakupu znacnzie więcej na niej stracisz. A jeśli założysz porównywalną stratę kwotową na daci i renie to już może się okazać że znacznie tańsa używana dacia szybciej się sprzeda.

fi - 2011-01-25, 14:54

r70 napisał/a:
Czyli po stronie TCE pozostaje już tylko (aż?) mniejszy koszt instalacji. Biorąc pod uwagę że TSI mniej pali niż TCE koszty expsloatacji powinny być podobne.


Zeby wychodzilo na "0" TSI musialby palic 10% mniej niz TCe - ciekawe czy jest tyle oszczedniejszy :?:

maciek - 2011-01-25, 14:55

r70 napisał/a:
Z tą odsprzedażą to nie byłbym takim optymistom. Jeśli będziesz chciał sprzedać w tej samej cenietaki sam rocznik daci i renault to prawdopodobnie renia zmienia właściciela szybciej. Ale biorąc pod uwagę wyższą cenę zakupu znacnzie więcej na niej stracisz. A jeśli założysz porównywalną stratę kwotową na daci i renie to już może się okazać że znacznie tańsa używana dacia szybciej się sprzeda.


dlatego pisałem żeby brał Bose Edition (limitowana seria )

Cendra - 2011-01-25, 15:09

Z Grand Scenicem mam co jakiś czas do czynienia od roku (auto moich "prawie teściów").
Silnik 1.9 dCi. Niestety jest to wersja z kratką, więc tylko 5 osobowa, ciężko mi się wypowiedzieć na temat komfortu w 3 rzędzie siedzeń.
Auto jest bardzo wygodne, dobrze wykonane i jak na 13 miesięcy dość intensywnej eksploatacji (kilka wyjazdów za granicę, przebieg obecnie coś ponad 30 tyś km) kompletnie bezawaryjne.
Mam porównanie z krótkim Scenicem II 1.9 dCi, bo taki odziedziczyła moja dziewczyna i na pewno autko ma przyjemniejsze wykończenie wnętrza (na moje oko lepsze materiały) i chyba jest ogólnie bardziej dopracowane. Jest cichsze, pewniej się prowadzi itp, ale to norma, skoro to nowszy model :)
Bardzo fajny bajer to fabryczna nawigacja i szklany uchylny dach :)

wox - 2011-01-25, 17:26

Pierwsze informacje:
- promocja obowiązuje,
- o przejażdżce 1,4 TCe na razie muszę zapomnieć (jest w Krakowie jeszcze jeden dealer - zadzwonię),
- MCV-kę w rozliczeniu chętnie wezmą (ale cena jeszcze niewiadomą),
- auto mogło by być już (zakładałem, że minimum to 3 miesiące) w połowie marca.

Prawie się zdecydowałem. Decyzja zapadnie do 2 tygodni.

Auto Krytyk - 2011-01-25, 19:55

To daj znać ile za MCV dają a jaka jest fatyczna wartość samochodu na rynku, bo chyba lepiej samemu sprzedać. W sumie silnik tce jest fajny, ma łańcuch rozrządu ale ta turbina mnie martwi i odporność tłoków w silniku, które np w tsi lubią stopić się. Ja bym brał sprawdzony 1.6 , skrzynia 6, tańszy o 4 tys. można za tą kasę gaz założyć.
Tak z ciekawości ile MCV masz najechane że już myślisz o zmianie?
Zepsuło ci się coś konkretnego?

maciek - 2011-01-25, 20:20

wox, zobaczyłem wycene będzie tak około 29tys zł przy przebiegu 36tys km ( nie wiem ile masz). Oczywiście w Renault zaproponują mniej, ciekawe czy nadal jest ta promocja że do wyceny samochodu dorzucają jeszcze 4 tys zł
maciek - 2011-01-25, 21:22

a może Latitude Expression 2.0 16v 140 KM bioethanol Euro5 - 79.900 zł
byś mógł prezesić :mrgreen:

MarkD - 2011-01-25, 21:34

TAXI AIRPORT napisał/a:
To daj znać ile za MCV dają a jaka jest fatyczna wartość samochodu na rynku, bo chyba lepiej samemu sprzedać. W sumie silnik tce jest fajny, ma łańcuch rozrządu ale ta turbina mnie martwi i odporność tłoków w silniku, które np w tsi lubią stopić się.


Stopić tłoki? Rzuć linkami do opisu takich zdarzeń (tylko nie, ktoś tam, gdzieś słyszał).

wox - 2011-01-25, 21:47

maciek127 napisał/a:
wox ciekawe czy nadal jest ta promocja że do wyceny samochodu dorzucają jeszcze 4 tys zł

Ciekawa sprawa, ale podczas telefonicznej rozmowy nie wspominali o tym (oczywiście auto chętnie by wzięli).

Przy sprzedaży auto prawdopodobnie będzie miało 93 - 95 tys. km przebiegu.

Dlaczego? Kto śledzi forum dowie się, że na auto nie narzekam, nic się nie psuje (wymieniam tylko H4 i mam pecha z szybą przednią ;-) ), a ja zwykle zmieniam auta co 3 - 4 lata (Grand Scenik byłby moim piątym autem kupionym w salonie).

maciek - 2011-01-25, 22:34

27644zł :-(

zobacz sobie forum megane.com.pl

wox - 2011-01-25, 22:46

maciek127 jeśli możesz (dostaniesz punkcik ;-) ), to weź poprawkę na datę pierwszej rejestracji (4 luty 2008) i nie wiem czy ma znaczenie (chyba, że to już jest uwzględnione) poziom wyposażenia (klimatyzacja, 4 poduchy, lakier metalic).
maciek - 2011-01-25, 22:52

klima +500zł poduchy +500zł

czyli możesz dodać około 1000zł

dodaje już poprawioną wersję
sugerowałem się tym co masz w profilu ;-)

28503+1000= 29503[zł]

maciek - 2011-01-25, 22:58

wycena Scenica z 2009r.
marektbg - 2011-01-26, 07:56

Moi drodzy - wycena to jedno - a znalezienie klienta drugie - może się okazać, że jednak skorzystanie z oferty dealera na odkupienie auta okaże się najszybszym i najmniej stresującym rozwiązaniem.
Znajoma sprzedaje od grudnia wyniunianą Corsę D 1.2 z 2006 z klimą i elektryką, przebieg 39tys., której jest pierwszą właścicielką - ceni ją w tej chwili 24tys. - chętnych brak - dealer chce ją brać za 21ys. i jak nie sprzeda do końca stycznia to zostanie u niego - bo odbiór nowej Corsy ma na 7 luty. Na początku grudnia cena wyjściowa była 27tys.
Myślę, że łatwiej znaleźć klienta na używaną Corsę niż MCV.

laisar - 2011-01-26, 18:03

@wox: Tak z ciekawości (; - czy na priv ktoś już sobie wstępnie zaklepał Twoje autko, gdybyś się zdecydował na zmianę? Bo jeśli nie, to ja mam chętnego (((:

(Moja rodzona siostra zadzwoniła dziś zapytać, czy nie znam kogoś to sprzedaje daćkę...).

wox - 2011-01-26, 21:16

:) pytanie było, ale na razie bez żadnych konkretów
r70 - 2011-01-26, 21:51

laisar napisał/a:
@wox: Tak z ciekawości (; - czy na priv ktoś już sobie wstępnie zaklepał Twoje autko, gdybyś się zdecydował na zmianę? Bo jeśli nie, to ja mam chętnego (((:

(Moja rodzona siostra zadzwoniła dziś zapytać, czy nie znam kogoś to sprzedaje daćkę...).


i Ty siostrze klekota chcesz zaproponować ? ;)

wox - 2011-01-29, 19:57

Decyzja zapadła :!:

Zamówiony: Grand Scenic Privilege 1,4 TCe 130

Przewidywana data wydania: 18 marzec

Moja MCV-ka będzie wkrótce do sprzedania (ale to pewnie w innym wątku)

Mariusz - 2011-01-29, 20:00

Wox, ale mi narobiłeś apetytu na grand scenica :-D
benny86 - 2011-01-29, 21:23

Wox gratuluję decyzji, mam nadzieję że pochwalisz się fotkami jak już odbierzesz, mimo że to forum dacii:)?
laisar - 2011-01-30, 00:22

r70 napisał/a:
i Ty siostrze klekota chcesz zaproponować ? ;)

Nie, nie chcę, ale nawet jako "przeciwnik" diesli nie odbieram innym możliwości wyboru - co najwyżej będę odwodził od pomysłu.

Po drugie, nawet jako "przeciwnik" diesli dostrzegam sytuacje, kiedy wybór tego silnika rzeczywiście ma sens.

Po trzecie, tak po prawdzie, w pierwszej chwili nie zwróciłem uwagi na wersje woxa (((: - podaż MCV-ek jest bardzo mała (nie tylko w PL, ale w ogóle), a silnik jest dla mnie mimo wszystko drugorzędny w sensie osiągów, bo każdy ma je MSZ wystarczające, więc nie jest to sprawa o której myślę w pierwszej kolejności.


Natomiast tymczasem sytuacja się zmieniła i zakup na razie zostaje i tak zawieszony...


wox napisał/a:
Decyzja zapadła :!:

Gratulacje! (:

TD Pedro - 2011-01-30, 11:56

Gratuluję piękne autko...
- no to koszty eksploatacji w jeździe miejskiej Ci podskoczą w porównaniu do obecnych, ale za to jaki prestiż :lol: a tak na poważnie to zastanawia mnie duża rozpiętość w zużyciu paliwa w jeździe miejskiej i pozamiejskiej 9,9 l/100 : 5,9 l/100... :-(

wox - 2011-01-30, 13:51

Na forum Megane (Scenica) ktoś pisał o żużyciu 5,5 - 6 l (przy "spokojnej jeździe"), co mnie by bardzo satysfakcjonowało, a jeżdżę głównie w trasie.
Auto Krytyk - 2011-01-30, 15:11

Wątpię, ja czytałem narzekanie na autocentrum , niestety że palą 2-3 litry powyżej normy producenta i wątpię żeby grand scenic palił 5-5-6 l na 100km,
Zresztą w testach to samo wychodzi:
http://www.furious.pl/aut...-14tce-priv.htm
Jak chciałeś spalanie 5,5-6 to trzeba było brać 1.5 dci.

maciek - 2011-01-30, 15:31

taka jest prawda że ma więcej mocy od 1,6 ale też i więcej pali jakieś o 10% więcej. Na trasie przy niewielkich obrotach (bez tempomatu) wyjdzie ci te 5,5l/100km
wox - 2011-01-30, 16:48

Mnie testy nie interesują - nie jestem typowym kierowcą. O spalanie się nie martwię - lubię ecojazdę (średnie spalanie w MCV-ce po przejechaniu prawie 90 tys. km wynosi 4,55 l). Zresztą skończmy ten co najmniej setny wątek o spalaniu.
marektbg - 2011-01-31, 12:33

wox gratki wyboru. Mi się Nowy Scenic podoba bardzo - auto przykuwa uwagę i jest bardzo ciekawie zrobione. Wyższe spalanie - e tam :lol: - w 100% wynagrodzi lepszy komfort i super wyposażenie. Ja uważam, że auto najpierw musi się podobać, dawać jak najwięcej komfortu. Trochę więcej paliwka może i spali ale ile więcej radości za fajerą :mrgreen:
Z ciekawości jaki kolorek :?:

wox - 2011-01-31, 15:20

Ciekaw jestem tego "komfortu".

Za "flagowy" uznają "brązowy moka" (dla mnie za ciemny); wybrałem "beż popielaty".

r70 - 2011-01-31, 16:05

gratuluję decyzji :)
Cendra - 2011-01-31, 16:43

wox napisał/a:
brązowy moka


Takim się "wożą" moi prawie teście ;)
W połączeniu ze skórą w kolorze czekoladowym robi dobre i eleganckie wrażenie :)

eplus - 2011-01-31, 20:26

benny86 napisał/a:

wox napisał/a:
Rabat 9 tys. zł na rocznik 2011 (dlaczego?)

Taktyka stosowana przez wieku producentów w różnych branżach. Klient jest bardziej zadowolony gdy kupi auto za 75 tys. zł które teoretycznie wg katalogu kosztuje 84tys zł niż w przypadku kupna za cenę katalogową, nawet gdy jest ono niska


No a gdyby nasz kochany rząd wprowadził nagle dopłaty do nowych samochodów :roll: , to promocja by się skończyła, ale nie byłoby żadnej podwyżki cen :idea: :!:

maciek - 2011-01-31, 20:40

http://www.francuskie.pl/wiadomosci/6548
wox - 2011-02-28, 18:17

A to się Renault uwinęło - dzisiaj miałem telefon, że auto już jest na miejscu. A ja jeszcze swojej MCV-ki nawet nie wystawiłem na sprzedaż.
benny86 - 2011-02-28, 18:34

No to gratuluję, jak już będzie w Twoich rękach wrzuć jakieś fotki:)
Z MCV-ką żaden problem - wstawiaj ogłoszenie w dziale Sprzedam, auto z historią "forumową" a to też spory plus

matucha - 2011-02-28, 19:29

Mnie tylko zastanawia czemu tych forumowych Dacii nikt nie sprzedawał jak ja auta szukałem :-P
wox - 2011-03-01, 18:48

Pierwsze zdjęcia
TD Pedro - 2011-03-01, 19:08

szerokości , przyczepności i bezawaryjnego używania życzę... :-)
El Diablo - 2011-03-02, 19:08

WOX- piękne to auto dbaj o nie!! :-D Powodzenia 8-)
TD Pedro - 2011-03-02, 19:19

TD Pedro napisał/a:
szerokości , przyczepności i bezawaryjnego używania (użytkowania?) życzę... :-)

maciek - 2011-03-02, 21:18

ale kawał auta :mrgreen: , gratuluje autka
wox - 2011-03-02, 21:48

Nie dziękuję ;-)
maciek - 2011-03-02, 23:41

dzisiaj widziałem na mieście Espace IV kawał auta dla dużej rodziny ale drogi w utrzymaniu
marektbg - 2011-03-03, 08:12

wox gratki auta :mrgreen:
Kolor mocno kompromisowy, ale vanik zacny 8-)

wox - 2011-03-08, 20:18

Już stoi w garażu - 8 marzec - prezent dla moich Pań.
laisar - 2011-03-08, 20:21

Gratulacje!

I bardzo liczymy na test porównawczy z MCV-ką... (;

wox - 2011-03-08, 20:23

Jak trochę ochłonę :lol:
maciek - 2011-03-08, 20:29

wox, masz teraz MCV i Grand Scenica ??
hmmm załóż firmę przewozową :mrgreen: 14 miejsc :-o

TD Pedro - 2011-03-08, 20:42

wox napisał/a:
Już stoi w garażu - 8 marzec - prezent dla moich Pań.

kiedyś to był goździk i rajstopy... :lol: a teraz to jakiś tam Grand Scenic... :-(
szerokości, przyczepności i dużo frajdy z użytkowania a przedewszystkim bezawaryjności życzę... :-)

matucha - 2011-03-08, 21:41

TD Pedro napisał/a:
...kiedyś to był goździk i rajstopy... :lol: a teraz to jakiś tam Grand Scenic... :-( ...

Cytuję mojego ojca:

Od tego dobrobytu, to się wszystkim w dup.ach poprzewracało :-P

benny86 - 2011-03-08, 21:56

Oj tam bez przesady, kiedyś nowy maluszek czy polonez to dopiero był przejaw luksusu, dziś nowy samochód mimo że drogi itp itd jest jednak bardziej dostępny, a i legitymacji partyjnej posiadać nie trzeba:))

Chętnie obejrzę pare fotek i poczytam porównanie z MCV-ką, choć pod wieloma względami to różne auta

wox - 2011-03-21, 20:06

Tak na szybko pierwsze wrażenia
Zacznę od tego (o czym wielu zapewne już wie), że MCV-ka jako auto 7-osobowe, bije Grand Scenica, może nie tyle ilością (w ogóle) miejsca w 3 rzędzie, co łatwiejszym dostępem do tego 3 rzędu i rozplanowaniem podłogi (ilością miejsca na nogi).
Na korzyść Dacii przemawia (oczywiście; z tym, że byłem tego świadom) zużycie paliwa - ostatnio 4,6 - 4,7 l/100 km ON, a w Renault (przejechane około 1200 km) 6,8 l/100 km benzyny.
Opisywać auta może nie ma sensu - napiszę co mnie "cieszy" najbardziej:
- cisza (opony głośniejsze od silnika),
- system bluetooth,
- auto, które mi się podoba z zewnątrz i wewnątrz (MCV-ka była wyborem zdroworozsądkowym, więc nie musiała sie podobać),
- duża ilość schowków (przepastny podłokietnik, te dwa schowki w podłodze II rzędu to taki odpowiednik półki pod sufitem w MCV-ce),
- kwestia regulacji i ustawień foteli w I i II rzędzie (i samo to, że w konfiguracji 5-osobowej jest więcej miejsca),
- "elektroniczne bajery" (zapewne dyskusyjne, ale ja się pocieszam, że auto garażowane, więc wilgoć może nie będzie destrukcyjna dla elektroniki).
Denerwuje trochę kwestia zamykania samochodu, a z ciekawostek dodam, że auto na oponach letnich zachowywało się lepiej niż Dacia na zimówkach (przejechałem tą samą oblodzoną drogę obydwoma autami) i to bez zmuszania do działania ESP/ASR/ABS.

benny86 - 2011-03-21, 21:45

wox, może to dziwne pytanie z uwagi na różne silniki w tych samochodach, ale jak oceniasz dynamikę? Lepiej się zbiera, chętniej wchodzi na obroty? Możesz porównac np. obroty jakie auto ma na 5 biegu przy określonej prędkości?
wox - 2011-03-21, 22:14

Na razie docieram, ale auto żwawiej reaguje. To benzyna, ale z turbiną, więc świetnie ciągnie przy niskich obrotach (przy 1500 - 2000 obr.). Nie wiem co będzie dalej (przy wyższych obrotach), bo raczej 3000 obr. nie przekraczam (sporadycznie do 3500). Autko posiada "ekonomizer" i przy rozgrzanym silniku, na prostej drodze zaleca wrzucić 6 bieg juz przy prędkości 57 km/h (i zbiera się). Co do obrotów, to kojarzę tylko, że przy 130 km/h na 6 biegu ma 3500 obr.
wox - 2011-04-07, 17:12

Jako ciekawostkę przedstawiam zdjęcie - jest to zużycie paliwa podczas jazdy z pracy do domu. W odwrotnym kierunku jest jednak trochę więcej, bo średnio wychodzi mi około 6,8 l/100 km.
maciek - 2011-04-28, 19:26

wox, jak Sceniol? moc wystarcza? sprawdzałeś na hamowni? Mam nadzieje że się nie psuje.
wox - 2011-04-28, 21:32

Czy moc wystarcza?
Można zostać przy przyzwyczajeniach z diesla - korzystać z niskich obrotów - bo "dół" jest bardzo dobry. Wydaje mi się, że niewiadomo jak długo "ciągnę" na jednym biegu, a tu dopiero 3500 obr. Dziwne odczucia, bo wydaje się, że auto nie jedzie (ale to pewnie kwestia wyciszenia, komfortu), a jednak jedzie.
Na liczniku prawie 5 tys. km i (odpukać) wszystko gra.
Na hamownię możnaby się przejechać, ale w moich okolicach ciężko znaleźć.

maciek - 2011-04-28, 21:50

niektórzy dostali 15KM w prezencie :mrgreen:
wox - 2011-05-26, 19:48

Kia Cee'd, 90-konny diesel - tym teraz jeżdżę (w ramach assistance - wiem, wiem przysługuje mi coś większego, ale to mój wybór, bo teraz dużo jeżdżę sam - codziennie ponad 100 km, włącznie z sobotą i niedzielą - a "toto" niewiele pali). Moje auto czeka na wymianę szyby czołowej - znowu kamyczek.
maciek - 2011-05-26, 19:55

wox, co się stało ?
wox - 2011-05-26, 20:29

Oberwałem kamieniem - powstał odprysk i około 2,5 cm pęknięcie - z tym, że blisko krawędzi. Rano (w środę) wsiadam do auta, a tu już 50 cm pęknięcie.
Auto na lawecie pojechało do serwisu, a spod serwisu wyjechałem już kijanką.

Kijanką prawdopodobnie pojeżdżę do poniedziałku ("zrobię" nią ponad 600 km).

wox - 2011-06-13, 20:24

"Kijanką" pojeździłem do wtorku 31 maja (7 dni; 800 km). Auto odebrałem o 16. Dzisiaj dostałem maila od ubezpieczyciela, że naprawa kosztowała (wg faktury z ASO) 1612,44 zł (szyba czołowa z czujnikiem deszczu). Wg mnie to "przyzwoicie" ;-) (jak na ASO), skoro w MCV-ce kosztowało to prawie 1000 zł (tu szyba dwa razy większa + czujnik deszczu).

Na liczniku około 8500 km. Jesli chodzi o zużycie paliwa, to ocieram się o wartości na poziomie 6,5 l/100 km (średnia z ostatnich 2500 km), ale dzisiejsza jazda do i z pracy (105 km) zakończyła się zużyciem niewiele przekraczającym 6 l/100 km.

maciek - 2011-06-13, 21:26

wox, dane z trasy ?
wox - 2011-06-13, 21:30

Tak, z trasy, ale dochodzą do tego krótkie 2 - 3 km przejazdy, no i spore górki po drodze - jeśli chodzi o dzisiejsza jazdę.

A tak w ogóle, to oczywiście dochodzi trochę jazdy miejskiej.

Autostrady jeszcze nie zaliczyłem, ale ekspresówki dwujezdniowe tak - 120 km/h - cichutko, spokojnie, a spalanie na poziomie 6,5 l.

Cendra - 2011-06-13, 21:33

Spalanie rewelacja (biorąc pod uwagę wielkość samochodu, moc itp czynniki).
fi - 2011-06-14, 06:39

E tam - ja ostatnio non stop mam spalanie srednie ponizej 5 l/100 - a auto wieksze (choc silnik mniejszy nieco) :-)
maciek - 2011-06-14, 09:17

fi napisał/a:
E tam - ja ostatnio non stop mam spalanie srednie ponizej 5 l/100 - a auto wieksze (choc silnik mniejszy nieco) :-)


koloryzujesz ze spalaniem fi a że Yeti jest większe od Grand Scenica to już cię całkiem

fi - 2011-06-14, 09:30

Nie koloryzuje. Ostatnio jezdze wlasciwie tylko trasy i typowe spalanie po trasie to 4.9 l/100 km. A komp jeszcze nie przeklamuje.

Yeti jest troche mniejsze, ale wazy podobnie i ma gorszy Cx - wiec wszelkie przeslanki ku wiekszemu spalaniu.

wox - 2011-06-14, 21:13

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jeżeli masz 1,2 TSI (trudno dyskutować jeśli masz zakamuflowane informacje o aucie, a nie mam czasu szukać po Twoich postach), to waży toto 1360 kg (Grand Scenic waży "tylko" trochę ponad 1500 kg). Średnie zużycie (katalogowe) wynosi w Skodzie 6,3 a w Grand Scenicu 7,4. Jedyna prawda to większy Cx.

Ja w trasie (tylko w trasie) uzyskuję np, tyle http://www.daciaklub.pl/f...p?p=85860#85860 i jest to wynik uzyskany na miesięcznym, docieranym aucie (teraz mam zużycie mniejsze o prawie 10 %, czyli spokojnie mieszczę się w 5 litrach).
Dodam jeszcze, że komputer zawyża mi spalanie o kilka % (inaczej mówiąc: o 0,2 l/100 km).
Najzabawniejsze jest stwierdzenie w pierwszym poscie "a auto większe"; niby za chwilę poprawiasz się: "troche mniejsze". Ja Skodę Yeti widziałem, ale Ty chyba Grand Scenica nie? ;-)

maciek - 2011-06-14, 21:42

fi, tylko szuka zaczepki, nasz prowokatorek klubowy :mrgreen: , po zatym mógłby innym klubowiczom ujawnić czym jeździ :mrgreen:
wox - 2011-06-14, 21:58

:mrgreen:

Miałem nie odpowiadać, ale skoro "wdepnął" w mój temat ...

fi - 2011-06-15, 07:09

Tak, to 1.2 TSI

Wynik ze zdjecia jest niemiarodajny - sam przyznales, ze w drodze powrtonej masz spalanie o 1.4 litra wieksze. A moje 4.9 to spalanie srednie z ponad 1000 km roznych tras.

wox - 2011-06-15, 23:02

6,5 to spalanie w cyklu mieszanym (w tym jazda po Krakowie, Nowym Sączu oraz codzienne kilkukrotne 2 - 3 km przejazdy po sporych górkach + jeszcze krótsze rozwożenie i zbieranie 2 dzieci).

Sama (typowa) trasa - spokojnie mieszczę się w 5 litrach (większy, mocniejszy silniki, większe, cięższe auto niż Yeti; na moją korzyść przemawia tylko lepszy Cx).

wox - 2011-07-25, 23:45

Dzisiaj (właściwie to wczoraj) trasę Zakopane (spod samej Wielkiej Krokwii) - (prawie) Nowy Sącz pokonałem ze śr. prędkością trochę ponad 60 km/h i zużyciem 4,9 l/100 km. Na pokładzie 2 os. dorosłe i 3 dzieci; klimatyzacja 50 %; trochę deszczu (ale cała droga mokra).
fi - 2011-07-26, 08:25

Kiepsko - takie spalanie uzyskiwalem w trasach, gdzie srednia predkosc wynosila 74 km/h :idea:
maciek - 2011-07-26, 09:48


Auto Krytyk - 2011-07-26, 15:33

Dziwne to spalanie w tym sceniku, większość na forach i w opiniach narzeka na te silniki tce że palą bardzo dużo 8-10l na trasie. Tym bardziej jeszcze z klimatyzacją, która lekko podnosi spalanie o 0,2-0,5 litra. W oszczędność diesli to ja wierzę ale benzyną sam lekkim autem bez klimatyzacji stosując max ecodriving i max prędkość 80-90 na trasie zszedłem do 4,9 l/100km z silnikiem megane 1,4 16V benzyna.
fi - 2011-07-26, 16:00

maciek napisał/a:
Obrazek


To byl Pickard, nie ten.... :-)

laisar - 2011-07-26, 16:34

Też mam takiego znajomego jak fi - on też ma zawsze lepiej / gorzej... ("Zdechł mi chomik..." - "Ja to miałem gorzej, mnie jeszcze narzygał!")

<<<:


fi napisał/a:
To byl Pickard, nie ten

Sisko - ale proszę bardzo, może być Picard (i to z bonusem!):


maciek - 2011-07-26, 17:43


wox - 2011-07-26, 20:19

TAXI AIRPORT napisał/a:
Dziwne to spalanie w tym sceniku, większość na forach i w opiniach narzeka na te silniki tce że palą bardzo dużo 8-10l na trasie. Tym bardziej jeszcze z klimatyzacją, która lekko podnosi spalanie o 0,2-0,5 litra. W oszczędność diesli to ja wierzę ale benzyną sam lekkim autem bez klimatyzacji stosując max ecodriving i max prędkość 80-90 na trasie zszedłem do 4,9 l/100km z silnikiem megane 1,4 16V benzyna.

Rzadko zeruję komputer i w cyklu mieszanym spokojnie mieszczę się w 7 litrach (w typowym tygodniu to schodzę poniżej 6,5 l). Sama jazda miejska sporo podnosi zużycie (kwestia częstego rozpędzania ciężkiego auta). W trasie jak się jednak utrzymuje stałą prędkość, to jest już dużo lepiej.
Ta jazda z Zakopanego, to była dość spokojna jazda po pustawej drodze (późny wieczór) i najprościej pisząc: zgodnie z przepisami ("zakopianką" do Nowego Targu i dalej 969 na Nowy Sącz).
Auto ma ekonomizer (ja już się przyzwyczaiłem i nie muszę na niego zwracać uwagi) i 6 bieg można wrzucać przy 57 - 58 km/h.

benny86 - 2011-07-26, 20:31

Jak dla mnie wyniki rewelacyjne, stosując maxymalnie jak potrafię eco-driving taki wynik osiągnąłem w sporo mniejszym clio 1.2 16v.... Za to na dystansie 2700km
MarkD - 2011-07-26, 20:50

TAXI AIRPORT napisał/a:
W oszczędność diesli to ja wierzę ale benzyną sam lekkim autem bez klimatyzacji stosując max ecodriving i max prędkość 80-90 na trasie zszedłem do 4,9 l/100km z silnikiem megane 1,4 16V benzyna.

To Ci powiem Taxi, że jestem bardzo zaskoczony spalaniem TSI. Właściwie silnik stworzony do ecojazdy. Z trasy 2,5 tys km po Polsce, średnie spalanie 5,4l, 3 osoby, bagaż + klima 80% czasu. Jazda daleka od eco.

fi - 2011-07-27, 08:43

laisar napisał/a:
Też mam takiego znajomego jak fi - on też ma zawsze lepiej / gorzej... ("Zdechł mi chomik..." - "Ja to miałem gorzej, mnie jeszcze narzygał!")


To nie tak - tu to jest sprawa honoru - nie bedzie jakis scenic z jakims tce mial lepszych wynikow spalania niz super yeti z super tsi! :lol:

laisar napisał/a:

Sisko - ale proszę bardzo, może być Picard (i to z bonusem!):


O, ten bardzo ladny!

fi - 2011-07-27, 08:51

MarkD napisał/a:

To Ci powiem Taxi, że jestem bardzo zaskoczony spalaniem TSI. Właściwie silnik stworzony do ecojazdy. Z trasy 2,5 tys km po Polsce, średnie spalanie 5,4l, 3 osoby, bagaż + klima 80% czasu. Jazda daleka od eco.


No do fabii to jest optymalny silnik. Yeti jest jednak ciezsze i mniej oplywowe, wiec dla 5.4 trzeba jednak jechac z zamiarem oszczedzania :)

wox - 2011-07-27, 22:20

Nie karmić trolla
wox - 2011-08-21, 14:29

Spędziłem kilka dni na Wyspie Sobieszewskiej. Cała wyprawa to ponad 1600 km. Dojazd i powrót po 700 km, a reszta to jazda po Trójmieście.
Jadąc TAM (w nocy) zużycie paliwa wyniosło 5,8 l/100 km przy średniej prędkości 73 km/h. (klimatyzacja od czasu do czasu; 2 osoby dorosłe, 3 dzieci, pełen bagażnik).
Całość (te ponad 1600 km) zakończyła się zużyciem 6,5 l/100 km przy średniej prędkości 53 km/h, ale doszła jazda po Trójmieście i POWRÓT w dzień (klimatyzacja prawie cały czas, sporo korków; wystarczy dodać, że powrót był dłuższy o 4 godziny).

Auto Krytyk - 2011-08-31, 08:15

Mam prośbę do kolegi Wox. Jak ogólnie wygląda jazda w 3 rzędzie siedzeń czy da się tam normalnie jechać dorosłemu człowiekowi 100-200km. Jak byś mógł to zrób zdjęcia przestrzeni na nogi. Oglądałem Grandscenica w salonie ale wszystkie miały złożone te siedzenia. Plusem na pewno jest to że można 2 rząd przesunąć i w 3 rzędzie bez problemu powinny wejść osoby. Ile jest miejsca nad głową w 3 rzędzie?
wox - 2011-08-31, 23:57

Tak na szybko (na razie):
- przy max przesuniętych do tyłu fotelach 2 rzędu w 3 rzędzie raczej nie da się siedzieć (za mało miejsca na nogi); ale w 2 rzędzie jest b. dużo miejsca wtedy,
- przesuwając fotele 2 rzędu do przodu robimy miejsce w 3 rzędzie (można przesunąć tylko 2 fotele, jak chcemy jechać w 6 osób, wtedy jedna osoba w 2 rzędzie ma dalej sporo miejsca),
- fotele w 3 rzędzie są tak samo wygodne jak w 2, z tym że nie można już pochylać oparcia,
- w 3 rzędzie mogą siedzieć swobodnie osoby o wzroście poniżej 170 cm (chodzi o miejsce nad głową); na szerokość jest sporo miejsca,
- gorzej pod nogami - nie ma równej podłogi jak w MCV-ce (są prowadnice dla 2 rzędu).
Do niedzieli może wyrobię sie z jakimiś zdjęciami (ew. pytaj, jak coś niezbyt jasno napisałem).

laisar - 2011-09-01, 09:00

TAXI AIRPORT napisał/a:
Oglądałem Grandscenica w salonie ale wszystkie miały złożone te siedzenia.

I nie można było sobie podnieść???

Auto Krytyk - 2011-09-01, 15:12

Nie bo było zamknięte auto a ja tak z ciekawości zaglądałem. Chociaż jechałem jako pasażer nowym grandceniciem 1,9 dci 130km i fajnie się jechało ale chwilę tylko. Na nowego granscenica około 70-80 tys.zł mnie raczej nie będzie stać i raczej za 3-4 lata celowałbym albo w nowego Popstera albo w 2-3 letnią używkę grandscenica.
wox - 2011-09-03, 16:37

Obiecane zdjęcia:
wox - 2011-09-03, 16:39

c.d.
wox - 2011-09-03, 16:42

c.d.
wox - 2011-09-03, 16:44

c.d.
Auto Krytyk - 2011-09-04, 09:48

Dzięki za zdjęcia, czyli faktycznie ta regulacja przesuwania foteli dużo daje i idzie wypośrodkować miejsce w 2 i 3 rzędzie i będzie podobnie jak w MCV. Ja 5-6 pasażerów wiozę bardzo rzadko ale przydają się te miejsca w 3 rzędzie. Tutaj w Grandscenicu jest plus taki ze jest więcej miejsca w 2 rzędzie jak się fotele odsunie do tyłu max. Trochę mogą przeszkadzać nogom w 3 rzędzie te szyny od foteli ale nie jest źle.
limo - 2012-01-24, 20:31

dziś się woziłem takim tylko dieselem, rewelacyjne auto. W środku jak w samolocie :mrgreen:
wox - 2012-02-13, 20:45

Mam nadzieję, że pod względem awarii (jeśli w ogóle można to nazwać awarią) Scenic będzie się spisywał tak jak MCV-ka ;-)
Bo zaczyna się podobnie - pierwszy mały kłopot z MCV-ką, to była wymiana H4 po przejechaniu 28 tys. km. W Sceniku właśnie stuknęło 28 tys. km (dokładnie 28250) i padła mi żarówka (tu są H7).
Najśmieszniejsze jest to, że cała operacja zajęła mi około godziny (instrukcja wprowadza w błąd, bo na rysunku jest strzałka wskazująca na to, że trzeba coś przekręcić; dużo czasu straciłem na szukanie pomocy w internecie - bezskutecznie), a żarówkę tak naprawdę wymienia sie w sposób banalny (doszedłem do tego, gdy spróbowałem wyjąć drugą żarówkę) - po prostu wyjmuje się ją (jest na wcisk).
Oryginalną Osram wymieniłem na Tungsram.

wox - 2012-03-04, 00:12

Jestem po pierwszym przeglądzie (30 tys. km) za który zapłaciłem 660 zł (plotki niosły że w 1000 zł się nie zmieszczę): olej (Castrol Magnatec Professional 5W40; ma normę RN0710 - zapłacone za 5 litrów, ale 0,5 l dostałem w butelce bo tak chciałem), filtr oleju, podkładka, trochę płynu chłodzącego, filtr przeciwpyłkowy.
limo - 2012-03-04, 10:28

jak tak to dość uczciwe pieniądze
wox - 2012-03-30, 21:20

Dzisiaj byłem na gwarancyjnej wymianie znaczka Renault na tylnej klapie i literek "scenic". Działo się z nimi coś dziwnego, coś jakby korodowały?; pokryte były ledwo widocznymi pomarańczowymi kropeczkami; tak jak by coś się działo pod warstwą chromu (literki i znaczek plastikowe, pokryte chromem); powierzchnia była gładka; wyczyścić tego niczym się nie dało, nawet pastą lekko ścierną. Na klapie jeszcze są literki "tce", ale z nimi (przynajmniej na razie) nic się nie dzieje.
Cała akcja poszła w ASO (Nowy Sącz) dosyć sprawnie; po zgłoszeniu, obfotografowaniu w tamtym tygodniu, dzisiaj miałem telefon, że mogę przyjechać na "przekładkę" znaczka i przeklejenie literek. Całość trwała pół godziny.

benny86 - 2012-03-30, 21:22

Coś wspólnego z Dacią musi mieć, stare loga z naklejkami też bywały felerne w drakulach z tego co czytałem ;-) Oby tylko takie "awarie" były
wox - 2012-03-30, 22:05

Widocznie ten sam podwykonawca i zdarza im się puścić felerną partię
wox - 2016-07-14, 14:43

W związku z tym, że podpisałem już umowę zakupu nowego auta (planowany odbiór pod koniec października) będę żegnał się ze Scenikiem. Zostaję w grupie Renault, bo przesiadam się do Espace (wersja Zen, silnik Tce). Ostatecznie zachęciła mnie akcja odkupu auta (Scenic wyceniony wg Eurotaxu, cena wpisana do umowy - bez targowania) i rabat 10 tys. zł (lipcowa promocja Renault).
Marek1603 - 2016-07-14, 14:55

Gratulacje.
zdzisiu27 - 2016-07-15, 05:44

wox napisał/a:
W związku z tym, że podpisałem już umowę zakupu nowego auta (planowany odbiór pod koniec października) będę żegnał się ze Scenikiem. Zostaję w grupie Renault, bo przesiadam się do Espace (wersja Zen, silnik Tce). Ostatecznie zachęciła mnie akcja odkupu auta (Scenic wyceniony wg Eurotaxu, cena wpisana do umowy - bez targowania) i rabat 10 tys. zł (lipcowa promocja Renault).


Pochwal się na forum jak odbierzesz, jestem bardzo ciekaw jak ten nowy Espace się sprawuje.

wox - 2016-09-15, 20:54

Z trzech miesięcy oczekiwania zrobiły się dwa. Dzisiaj miałem telefon, że auto już jest :-)
Marek1603 - 2016-09-16, 04:35

No i super. Czekamy na fotki i opinię później.
wox - 2016-09-20, 21:55

Krótkie podsumowanie (Scenic):
-kochane autko było :cry:
-można powiedzieć bezawaryjne (tylko urwana gumowa osłona amortyzatora oraz gwarancyjna wymiana znaczka Renault i literek na tylnej klapie)
-przebieg 110 000 km (od marca 2011)
-śr. spalanie 6,8 l/100 km
-koszt wszystkich przeglądów 1800 zł + sam wymieniałem po razie filtry powietrza i kabinowy (w sumie trochę ponad 100 zł)

a Espace? No, fajny ;-) Na razie ogarniam

laisar - 2016-09-20, 22:57

wox napisał/a:
a Espace? No, fajny ;-)

No, fajny - gratulacje! - tylko gdzie w nim ta espace: ot, grand scenic...

Ale oczywiście najważniejsze, żeby Wam pasował i dobrze się sprawował (:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group