DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - ESP w Dusterze 1,5 dCi 4x4 - świecąca kontrolka

Dusterjack - 2011-02-26, 21:10
Temat postu: ESP w Dusterze 1,5 dCi 4x4 - świecąca kontrolka
U mnie pojawił się kłopot z kontolką ESP. Po odpaleniu silnika, gdy zgasną kontrolki, po 2-3 sekundach zapala się kontroka ESP. Po rogrzeniu samochodu i przejechaniu np. 20 km nadal się świeci, ale gdy się zatrzymam, wyłącze silnik i znów go odpalę, lampka się już nie świeci. Byłe z tym w ASO, podłączyli pod komputer, coś przprogramowali i nic. na drugi dzie to samo. Dodam jeszcze, że gdy pali sie kontrolka odczuwam że coś przyblokowuje silnik, tak jak by nie pracował na pełnej mocy. W przyszłym tygodniu mam odstawić Dustera na 2-3 dni na diagnostykę.

Czy ktoś z Was miał podobną usterkę?

eplus - 2011-02-26, 22:50

Tam chyba jest elektryczna przepustnica - może ciężko chodzi na zimnym silniku? Ona współpracuje z ESP - stąd kontrolka... :?:
laisar - 2011-02-27, 15:19

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4445 ???
eplus - 2011-02-27, 16:23

A to ta sama kontrolka? Bo ja mieszczuch 4x2... :-(
esdziewiaty - 2011-02-27, 16:24

Mi potrafi się czasami zapalić kontrolka ESP(nie miga, świeci stale), po wyjeździe z głębokiego śniegu. Wtedy też ESP nie pracuje , bo to sprawdziłem. Zdaje się , że gdzieś na czujnik dostaje się śnieg, i system głupieje. Po kilkuset metrach system wraca do normy. Jest też inna opcja na pozbycie się problemu. Zatrzymanie pojazdu, zgaszenie silnika, oraz odpalenie go ponownie pomaga.
eplus - 2011-02-27, 16:56

Nie śnieg na czujniku - raczej ESP nie może skoordynować wrażeń pochodzących z czujnika przyspieszeń i czujników kół - każde koło w swoją stronę, a samochód stoi. I może nie jest to sygnał awarii, ale po prostu informacja o "taktycznym" wyłączeniu, aby nie komplikować reakcji samochodu, gdy system ESP i tak jest nieprzydatny.
Dusterjack - 2011-02-27, 18:44

laisar napisał/a:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4445 ???


Napęd dział bez zarzutu, kontolki zapalają się zgodnie z włączoną opcją, chodzi tylko o kontrolkę ESP.

Po rozgrzaniu silnika, zatrzymaniu pojazdu, wyłączeniu silnika i ponownym rozruchu lampka już się nie zapala.

Martwi mnie tylko to, że właśnie rano gdy ruszam do pracy i jest ślisko zapala się lampka ESP, nie reaguje na ręczne włączenie i wyłączenie ESP, świeci swiatłem ciągłym.

Dodatkowo silnik lub koła lekko się "chaczą" i nie mam pewności czy ESP wogóle działa, zwiększam wtedy czujność, ale nie po to jest ten system abym sie domyślał czy on działa czy nie). Tak jak pisałem w ASO nie zdiagnozowali awarii. Odczekam parę dni jak ustąpią mrozy i zobaczymy co dalej.

laisar - 2011-02-27, 18:46

Auto nowe, więc nie ma co dywagować tylko trzeba udać się do ASO i nie odpuszczać - kontrolka nie może się świecić na stałe i tyle.

A z tą linką po prostu się pomyliłem, przepraszam - miało być http://www.daciaklub.pl/f...p?p=71322#71322 czyli http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4374

Dusterjack - 2011-02-27, 19:12

Już byłem i na razie brak diagnozy :-/
Dusterjack - 2011-04-21, 21:19

Aby pociągnąć temat zapalającej się kontrolki ESP.
Po nastania dodatnich temperatur, problem ze swiecącą się kontrolką ESP przy porannych przymrozkach znikł. Zobaczymy czy pojawi się na początku następnej zimy.

RnR - 2011-04-22, 18:51

Jack - jedna sprawa - jak sie bawilem na trawniku pare tygodni temu to specjalnie tez sprobowalem podjazdu ciut po mokrej trawie zaraz po zapaleniu - ale wlaczylem lock i mam wrazenie, ze wtedy nie przeprowadzany byl ten test - przynajmniej przy predkosci ktora jechalem - czy kiedykolwiek zapalila Ci sie ta kontrolka gdy byles w trybie lock?
Dusterjack - 2011-04-22, 20:49

Tak, próbowałem na zimnym silniku we wszystkich trybach. zapalała się zawsze rano po odpaleniu silnika, przy temperaturze minisowej lub około zera.
Co ciekawe jak juz się zapaliła ta lampka, to nie reagował też wyłącznik ESP.

Po przejechaniu kilkunastu kilometrów i rozgrzaniu silnika, po zatrzymaniu i wyłączeniu, po ponownym właczeniu wszystko było już OK.

Temat skończył się wraz z ustąpieniem mrozów. Byłem ostatnio wymieniać olej i serwisant pamiętał o tej świecącej lampce ESP i pytał czy temat się powtarza. Powiedziałem tak jak wyzej że po ustąpieniu mrozów temat się zakończył.

Czy się znowu pojawi przy nastepnej zimie? Zobaczymy.

RnR - 2011-04-23, 06:57

Ja w sumie wyłączałem też esp zgodnie z terenowymi zaleceniami może też warto spróbować? :) a powtórzyło się to na zimym dwa razy pod rząd?
Marek1603 - 2011-08-09, 20:34

Nie zrozumcie mnie źle, ale czy zdarza się też coś takiego w wersji benzynowej.

Może poprostu w trakcie montażu w danych wersjach coś gdzieś jest nie tak jak powinno i tyle. Na pewno trzeba sprawdzić co jest powodem.

maciek - 2011-08-09, 20:50

w benzynowych nie ma esp
Marek1603 - 2011-08-10, 09:00

Oki. Poprostu nie sprawdzałem dostępnej konfiguracji.
RnR - 2011-12-31, 14:56

Wlasnie wrzucilem maly update do mojego watku - moze oba problemy sa ze soba zwiazane? http://www.daciaklub.pl/f...p=112730#112730
Dusterjack - 2012-01-22, 13:30

U mnie wraz z temperaturami około zera wrócił problem lampki ESP (zapalanie się ESP po kilku sekundach od zapalenia rano silnika). Pod koniec ubiegłej zimy byłem z tym w ASO, nic nie znaleźli. Powiedzieli aby obserwować kiedy to się dzieje i oddać auto na kilka dni do obserwacji u nich. Skończyła sie zima, temperatury dodatnie i o problemie zapomniałem.

Mamy styczeń 2012 r. i przy temperaturze ok. +3 w dól do minusowych rano zawsze zpala mi sie ESP, parę sekund po odpaleniu silnika. Kombinuję na różne sposoby dojść co to może być. Np. odpalam samochód rano, czekam chwilę i słyszę pstykanie chyba przekaźników. Pierwsze słyszę po ok. 4-5 s. od odpalenia silnika, potem mija następne 4-5 s. i przekaźnik daje następny sygnał. Po 4-5 s. słysze 3 stuknięcie przekaźnika i wtedy jeśli usłyszę pochwili 4 pstyknięcie, ESP się nie zapali, jest OK. Jesli po 3 pstyknięciu nie ma 4, po chwili zapala się ESP. Tak jak gdzieś w postach czytałem podejrzewam że jest to test, ale jak to dokłądnie działa, czy ktoś z forumowiczów analizował to dokładnie?

RnR - 2012-01-22, 20:57

Test o którym ja pisałem jest przy 20 kmh więc to raczej coś innego.

A tak btw: nie rejestruje najmniejszych problemów z wyjeżdżaniem z zasp ale staram się wtedy mieć lock.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group