Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 15:04
Duster 4x4 - usterka napędu 4WD
Autor Wiadomość
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-12-16, 00:22   Duster 4x4 - usterka napędu 4WD

Witam. Śniegu już chyba pół metra , więc samochodem jestem zachwycony z racji jego technicznych atrybutów. Jednakże dziś już 2 raz w przeciągu tygodnia na desce rozdzielczej zaobserwowałem zapalone kontrolki "2WD " i "świece żarowe/usterka elektryczna" . Zatrzymałem sie wyłączyłem silnik, po chwili go włączyłem i wszystko działa okej. Postanowiłem zajrzeć do instrukcji obsługi , a tam stosowna tabela zna taki komunikat "kontrolkowy" i klasyfikuje go jako usterkę napędu 4WD. Jutro i tak rano jadę do salonu , na montaż akcesoriów , które nie dojechały na czas... Tam będę interweniował w tej sprawie. Może komuś juz się takie coś pojawiło i miał z tym styczność?

W tym temacie będe Was na bieżąco informował o statusie sprawy , gdyż wydaje mi sie to być dosyć ważną kwestią.

Pozdrawiam , i dodam , że przebieg aktualny na 16.12.2010 to 820km.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-01-23, 02:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek22 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-12-16, 00:44   

Mi się dzisiaj też udało zobaczyć tą kontrolkę i przełączenie automatyczne na 2WD. Pomęczyłem samochód w kopnym śniegu jazdą do przodu i do tyłu. Wydaję mi się że gdzieś wyczytałem że ten napęd tak się zachowuje w momencie przegrzania.
 
akofreda 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 220
Skąd: Płock
Wysłany: 2010-12-16, 07:17   

Też miałem to 1 raz a było to przedwczoraj. Po zgaszeniu silnika i uruchomieniu ponownie wszystko wróciło do normy. Jeździłem na auto. Ciekawe jakie informacje uzyskasz w serwisie. Przebieg ok. 8300 km.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-16, 08:03   

@esdziewiaty: Jeżeli to było po bardziej forsownej jeździe w trybie "Auto" lub "Lock", to pewnie nie usterka, tylko automatyczne awaryjne przełączenie się w inny tryb.

Przypuszczam, że wszystko jest w instrukcji - ale jeżeli nie, to proszę:

    "Auto":
      • kiedy temperatura sprzęgła międzyosoiowego przekroczy 160°C, napęd przechodzi w tryb "Lock" i miga jego kontrolka;

      • jeżeli temperatura przekroczy 220°C, następuje przełączenie na "2WD" i miga jego kontrolka;

      • tryb "Auto" włączy się ponownie sam, kiedy temperatura spadnie do 142°C.



    "Lock":
      • jeżeli temperatura przekroczy 220°C, napęd przechodzi w tryb "2WD" i miga jego kontrolka;

      • kiedy temperatura spadnie do 142°C, nastąpi przełączenie w tryb "Auto".



Trochę dodatkowych informacji: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=71435#71435
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-12-16, 08:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-12-16, 15:42   

Niestety przegrzanie to to na pewno nie było. pierwszy raz komunikat wyskoczył podczas ruszania z miejsca parkingowego w śniegu, ale bez żadnych problemów z wyjazdem nie było , więc przegrzania tez. Drugi raz podczas zwykłej jazdy miejskiej. Napęd w obu przypadkach był w pozycji AUTO. Serwis przyjął zgłoszenie , ale na tą chwilę zadnych informacji.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
akofreda 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 220
Skąd: Płock
Wysłany: 2010-12-16, 19:19   

W instrukcji doczytałem, że jeśli jest różnica w ciśnieniu opon lub stopniu zużycia to może taki komunikat się pojawić. Chciałem sprawdzić i dopompować koła ale jak na złość na 3 stacjach kompresory z kartkami o awarii :-( ZIMA!!!!
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-16, 19:22   

U mnie podobnie, niektóre zepsute a niektóre nieczynne przy mrozach zawsze (spuszczają ciśnienie z układu czy coś takiego) Mam to szczęście że u mojego wulkanizatora sprawdzenie ciśnienia i dopompowanie w razie potrzeby mam za free - zawsze u niego zmieniam opony, niejeden komplet też już kupiłem od nich więc nie kasują za byle co
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
  Wysłany: 2010-12-16, 19:30   

A nie za bardzo koledzy forsowali tryb 4WD?

Bo "kurzaczyk" ma w sobie coś takiego, że aż chce się udowodnić, że jest lepszy od innych 4WD (2WD wiozłem swoim 2-mce temu 3 wojaków: byli zachwyceni! O czym dowiedziałem się... dzisiaj 0 15:05)
Ja biorąc pod uwagę własności X-traila (ćwiczyłem go) i obiekcje Żony ( 6-biegów?! nie będę tym jeździła!, zakopiesz się w trudnym miejscu-znam cię!: a ja kocham swoją Pania 8-) ) z bólem serca wybrałem... 2WD

A sprzęgło wiskotyczne też można ugotować (łatwiej!)
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-12-16, 19:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-16, 20:28   

esdziewiaty napisał/a:
Niestety przegrzanie to to na pewno nie było. [...] Serwis przyjął zgłoszenie , ale na tą chwilę zadnych informacji.

Dlatego napisałem "jeżeli" - w innym przypadku pozostaje czekać na wieści z serwisu...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-12-16, 20:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-12-19, 10:42   

Samochód wrócił z serwisu , a diagnoza to brak diagnozy. Polecono obserwować auto , i gdy będzie się to powtarzało , mam się zgłosić ponownie. Dodam , że napęd 4x4 działa oprócz tych dwóch występków bardzo dobrze i całkowicie poprawnie.

Pozdrawiam
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2010-12-19, 11:36   

nie ma czasem czujnika przeciążenia sprzęgła i stąd to rozłączanie?lub nie katuj często w ciężkim terenie(być może te rozłączenia to przypałka sprzęgła)przeszukaj fora Nissana(ten sam napęd) może coś więcej się dowiesz.
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2010-12-19, 11:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2010-12-19, 12:06   

a masz te same opony z tym samym bieżnikiem?? kiedyś było coś takiego w Turbo Kamerze w Nissanie Navarze ...
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2010-12-19, 12:58   

napędowi Dustera bliżej do napędu Nissana X-TRAIL-a czy "kaszkaja"niż NAVARRY.tu bym szukał.
 
akofreda 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 220
Skąd: Płock
Wysłany: 2010-12-21, 08:39   

Dziś znowu wyświetliła się mi ta sygnalizacja. Odpaliłem auto, przełączyłem na 4x4 i pojechałem wokół bloku. Przy ruszaniu na drogę główną (puszczałem sprzęgło, z 2ki) zapaliły mi sie lamplki. Samochód był zimny, temp. zewnętrzna ok. -8st. C. Tak więc sprzęgło napędu 4x4 nie powinno się zagrzać. Przejechałem kilkaset metrów na parking przed sklepem. Tam wyłączyłem silnik i włączyłem go ponownie. Wszystko wróciło do normy. dałem 4x4 i zrobiłem kilka ostrych manewrów i nic się nie stało. Przełączyłem na auto i tak dojechałem do pracy. Tam przy dojeździe na parkingu znowu 4x4 i dynamicznie - i również nic się nie zadziąło.
Opony sprawdzałem i dałem 2atm. Lecz mam wrażenie, że przednie są bardziej ugięte i może to powoduje taki efekt. Trzeba by spróbować je troche podpompowac tylko na ile. Zobaczę. ;-)
Ostatnio zmieniony przez akofreda 2010-12-21, 08:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2010-12-21, 10:58   

W oponki daj tyle atm ile zaleca producent, niestety nie wiem ile to jest, musisz spojrzeć w instrukcję lub gdzieś na naklejkę w aucie ;)
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2010-12-21, 13:53   

Ciśnienie 2 atm na drzwiach kierowcy :->
_________________
48piotr
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2010-12-21, 13:54   

jeśli producent podaje np 2.0atm w te mrozy bym dołożył i utrzymywał 2.2 lub 2.3 i powinno być dobrze.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2010-12-21, 14:07   

Pompować-nie żałować :!: ;-)
_________________
48piotr
 
kisu 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 124
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2010-12-21, 14:10   

znalazłem takie coś na forum nissana - problem dotyczył X-traila 4x4

Cytat:
Tak jak kolega napisał okazała się awaria przeniesienia napędu. Mój poprzednik "zapomniał mi wspomnieć" że sprzęgło elektromagnetyczne w tylnym moście jest uszkodzone - było przewijane uzwojenie - dość spartańsko - bez obciążenia tył szedł ale moment jaki był przenoszony na tył był zbyt mały - przez co powstawała potężna różnica pomiędzy prędkością osi przedniej i tylniej co prowadziło do wytwarzania się sporych temp. w skrzyni - efekt końcowy zapalona lampka awarii i odłączenie napędy 4x4. Szczęśliwym dla siebie jestem już po wymianie i wszystko jest w absolutnym porządku.
 
akofreda 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 220
Skąd: Płock
Wysłany: 2010-12-21, 14:27   

Miejmy nadzieję, że nie jest to co znalazł kolega kisu.
Skłaniam się do wersji z podpompowaniem. Po wymianie opon ana zimowe sprawdziłem powietrze dopiero po jakimś miesiącu i okazało się, że jest około 2,4, 2,5 atm. Spuściłem do 2,0 i może to to ;-)
Sprawdzę dzisiaj chyba, że znowu kompresory będą KAPUT.. :!: :evil:
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2010-12-21, 14:34   

kolego całkiem możliwe że to przypałka(jeszcze kilka)i wymiana sprzęgła chyba że już porządnie dostało auto po tyłku w głębokim śniegu i jest po ptokach :-( Sugerowałbym delikatniejsze obchodzenie się z autem chyba że "choroba wieku dziecięcego" :shock: choć napęd w użyciu od kilku lat u innych producentów.
 
akofreda 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 220
Skąd: Płock
Wysłany: 2010-12-21, 14:40   

Nie był męczony, tylko kilka kółek na placyku i wtedy nic się nie zapaliło.
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2010-12-21, 14:50   

w przypadku upalania stopniowego sprzęgła nic nie będziesz odczuwał,lampka też nie musi się zapalić od razu,raz,drugi,trzeci...dziesiąty upalisz i mając dołączane 4x4 zrobi Ci się 4x2.Swego czasu(przed kupnem SGVII a była chęć na RAV4) czytałem o tym na forum TOYOTY w przypadku RAV4.Tak kolo załatwił nową ravkę,na 15 tyś(przegląd)wymieniał na swój koszt sprzęgło,koszt w aso TOYOTY-5tyś plus robocizna.Odpuściłem ten rodzaj napędu.Może dopompowanie kół wystarczy.W razie czego weź obserwatora niech popatrzy jak Ci się koła kręcą(czy równo obie osie)przy ruszaniu w 4x4LOCK.
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2010-12-21, 14:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-12-21, 15:09   

Dziś po raz kolejny , zapięty napęd w trybie LOCK, aby wyjechac z zaspy na parkingu , ruszyłem i 2WD oraz świece żarowe. Szybkie wyłaczenie zapłonu , i już wszystko działało :mrgreen: . Ciekawa to przypadłość
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-12-21, 15:30   

Hmm ten problem plus filmik jest przedstawiony także tu:

http://translate.google.p...pl&hl=&ie=UTF-8

http://www.daciaclub.ro/P...la-t195190.html
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-12-21, 15:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne