Witam. Śniegu już chyba pół metra , więc samochodem jestem zachwycony z racji jego technicznych atrybutów. Jednakże dziś już 2 raz w przeciągu tygodnia na desce rozdzielczej zaobserwowałem zapalone kontrolki "2WD " i "świece żarowe/usterka elektryczna" . Zatrzymałem sie wyłączyłem silnik, po chwili go włączyłem i wszystko działa okej. Postanowiłem zajrzeć do instrukcji obsługi , a tam stosowna tabela zna taki komunikat "kontrolkowy" i klasyfikuje go jako usterkę napędu 4WD. Jutro i tak rano jadę do salonu , na montaż akcesoriów , które nie dojechały na czas... Tam będę interweniował w tej sprawie. Może komuś juz się takie coś pojawiło i miał z tym styczność?
W tym temacie będe Was na bieżąco informował o statusie sprawy , gdyż wydaje mi sie to być dosyć ważną kwestią.
Pozdrawiam , i dodam , że przebieg aktualny na 16.12.2010 to 820km.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-01-23, 02:51, w całości zmieniany 1 raz
Mi się dzisiaj też udało zobaczyć tą kontrolkę i przełączenie automatyczne na 2WD. Pomęczyłem samochód w kopnym śniegu jazdą do przodu i do tyłu. Wydaję mi się że gdzieś wyczytałem że ten napęd tak się zachowuje w momencie przegrzania.
Też miałem to 1 raz a było to przedwczoraj. Po zgaszeniu silnika i uruchomieniu ponownie wszystko wróciło do normy. Jeździłem na auto. Ciekawe jakie informacje uzyskasz w serwisie. Przebieg ok. 8300 km.
@esdziewiaty: Jeżeli to było po bardziej forsownej jeździe w trybie "Auto" lub "Lock", to pewnie nie usterka, tylko automatyczne awaryjne przełączenie się w inny tryb.
Przypuszczam, że wszystko jest w instrukcji - ale jeżeli nie, to proszę:
"Auto":
• kiedy temperatura sprzęgła międzyosoiowego przekroczy 160°C, napęd przechodzi w tryb "Lock" i miga jego kontrolka;
• jeżeli temperatura przekroczy 220°C, następuje przełączenie na "2WD" i miga jego kontrolka;
• tryb "Auto" włączy się ponownie sam, kiedy temperatura spadnie do 142°C.
"Lock":
• jeżeli temperatura przekroczy 220°C, napęd przechodzi w tryb "2WD" i miga jego kontrolka;
• kiedy temperatura spadnie do 142°C, nastąpi przełączenie w tryb "Auto".
Niestety przegrzanie to to na pewno nie było. pierwszy raz komunikat wyskoczył podczas ruszania z miejsca parkingowego w śniegu, ale bez żadnych problemów z wyjazdem nie było , więc przegrzania tez. Drugi raz podczas zwykłej jazdy miejskiej. Napęd w obu przypadkach był w pozycji AUTO. Serwis przyjął zgłoszenie , ale na tą chwilę zadnych informacji.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
W instrukcji doczytałem, że jeśli jest różnica w ciśnieniu opon lub stopniu zużycia to może taki komunikat się pojawić. Chciałem sprawdzić i dopompować koła ale jak na złość na 3 stacjach kompresory z kartkami o awarii ZIMA!!!!
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-16, 19:22
U mnie podobnie, niektóre zepsute a niektóre nieczynne przy mrozach zawsze (spuszczają ciśnienie z układu czy coś takiego) Mam to szczęście że u mojego wulkanizatora sprawdzenie ciśnienia i dopompowanie w razie potrzeby mam za free - zawsze u niego zmieniam opony, niejeden komplet też już kupiłem od nich więc nie kasują za byle co
Bo "kurzaczyk" ma w sobie coś takiego, że aż chce się udowodnić, że jest lepszy od innych 4WD (2WD wiozłem swoim 2-mce temu 3 wojaków: byli zachwyceni! O czym dowiedziałem się... dzisiaj 0 15:05)
Ja biorąc pod uwagę własności X-traila (ćwiczyłem go) i obiekcje Żony ( 6-biegów?! nie będę tym jeździła!, zakopiesz się w trudnym miejscu-znam cię!: a ja kocham swoją Pania ) z bólem serca wybrałem... 2WD
A sprzęgło wiskotyczne też można ugotować (łatwiej!)
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-12-16, 19:34, w całości zmieniany 1 raz
Samochód wrócił z serwisu , a diagnoza to brak diagnozy. Polecono obserwować auto , i gdy będzie się to powtarzało , mam się zgłosić ponownie. Dodam , że napęd 4x4 działa oprócz tych dwóch występków bardzo dobrze i całkowicie poprawnie.
Pozdrawiam
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz. Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 172 Skąd: PL
Wysłany: 2010-12-19, 11:36
nie ma czasem czujnika przeciążenia sprzęgła i stąd to rozłączanie?lub nie katuj często w ciężkim terenie(być może te rozłączenia to przypałka sprzęgła)przeszukaj fora Nissana(ten sam napęd) może coś więcej się dowiesz.
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2010-12-19, 11:54, w całości zmieniany 1 raz
Dziś znowu wyświetliła się mi ta sygnalizacja. Odpaliłem auto, przełączyłem na 4x4 i pojechałem wokół bloku. Przy ruszaniu na drogę główną (puszczałem sprzęgło, z 2ki) zapaliły mi sie lamplki. Samochód był zimny, temp. zewnętrzna ok. -8st. C. Tak więc sprzęgło napędu 4x4 nie powinno się zagrzać. Przejechałem kilkaset metrów na parking przed sklepem. Tam wyłączyłem silnik i włączyłem go ponownie. Wszystko wróciło do normy. dałem 4x4 i zrobiłem kilka ostrych manewrów i nic się nie stało. Przełączyłem na auto i tak dojechałem do pracy. Tam przy dojeździe na parkingu znowu 4x4 i dynamicznie - i również nic się nie zadziąło.
Opony sprawdzałem i dałem 2atm. Lecz mam wrażenie, że przednie są bardziej ugięte i może to powoduje taki efekt. Trzeba by spróbować je troche podpompowac tylko na ile. Zobaczę.
Ostatnio zmieniony przez akofreda 2010-12-21, 08:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 124 Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2010-12-21, 14:10
znalazłem takie coś na forum nissana - problem dotyczył X-traila 4x4
Cytat:
Tak jak kolega napisał okazała się awaria przeniesienia napędu. Mój poprzednik "zapomniał mi wspomnieć" że sprzęgło elektromagnetyczne w tylnym moście jest uszkodzone - było przewijane uzwojenie - dość spartańsko - bez obciążenia tył szedł ale moment jaki był przenoszony na tył był zbyt mały - przez co powstawała potężna różnica pomiędzy prędkością osi przedniej i tylniej co prowadziło do wytwarzania się sporych temp. w skrzyni - efekt końcowy zapalona lampka awarii i odłączenie napędy 4x4. Szczęśliwym dla siebie jestem już po wymianie i wszystko jest w absolutnym porządku.
Miejmy nadzieję, że nie jest to co znalazł kolega kisu.
Skłaniam się do wersji z podpompowaniem. Po wymianie opon ana zimowe sprawdziłem powietrze dopiero po jakimś miesiącu i okazało się, że jest około 2,4, 2,5 atm. Spuściłem do 2,0 i może to to
Sprawdzę dzisiaj chyba, że znowu kompresory będą KAPUT..
Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz. Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 172 Skąd: PL
Wysłany: 2010-12-21, 14:34
kolego całkiem możliwe że to przypałka(jeszcze kilka)i wymiana sprzęgła chyba że już porządnie dostało auto po tyłku w głębokim śniegu i jest po ptokach Sugerowałbym delikatniejsze obchodzenie się z autem chyba że "choroba wieku dziecięcego" choć napęd w użyciu od kilku lat u innych producentów.
Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz. Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 172 Skąd: PL
Wysłany: 2010-12-21, 14:50
w przypadku upalania stopniowego sprzęgła nic nie będziesz odczuwał,lampka też nie musi się zapalić od razu,raz,drugi,trzeci...dziesiąty upalisz i mając dołączane 4x4 zrobi Ci się 4x2.Swego czasu(przed kupnem SGVII a była chęć na RAV4) czytałem o tym na forum TOYOTY w przypadku RAV4.Tak kolo załatwił nową ravkę,na 15 tyś(przegląd)wymieniał na swój koszt sprzęgło,koszt w aso TOYOTY-5tyś plus robocizna.Odpuściłem ten rodzaj napędu.Może dopompowanie kół wystarczy.W razie czego weź obserwatora niech popatrzy jak Ci się koła kręcą(czy równo obie osie)przy ruszaniu w 4x4LOCK.
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2010-12-21, 14:54, w całości zmieniany 1 raz
Dziś po raz kolejny , zapięty napęd w trybie LOCK, aby wyjechac z zaspy na parkingu , ruszyłem i 2WD oraz świece żarowe. Szybkie wyłaczenie zapłonu , i już wszystko działało . Ciekawa to przypadłość
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum