|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Montaż wskaźnika analogowego ilości paliwa w baku
jjmalin - 2011-02-27, 16:14 Temat postu: Montaż wskaźnika analogowego ilości paliwa w baku Witam. Da się podłączyć taki czujnik?? ponieważ jakoś nie wierzę tym cegiełkom ... Wystarczy się podpiąć pod kable czujnika w baku czy coś jeszcze trzeba wykonać??
laisar - 2011-02-27, 18:59
Pewnie da się podłączyć, ale... po co? Przecież te cegiełki, to właśnie są analogowe - po prostu proporcjonalne do oporu elektrycznego. Czy to będą cegiełki, czy wskazówka - niczego to nie zmieni.
lep - 2011-02-27, 19:25
Poziom paliwa mierzony jest poprzez zmianę oporności potencjometru na osi którego zamontowany jest pływak.
Można mierzyć napięcie na potencjometrze lub prąd płynący w tym obwodzie.
Potem taki sygnał trzeba wyświetlić na jakimś wyświetlaczu LCD takim jak tu przy pomocy prostego mikroprocesora, który ma wiele wejść i wyjść
łącznie z obsługą wyświetlacza LCD.
Tak na marginesie to fajnie by było zainicjować idee takiego dodatkowego komputera pokładowego z pomiarem temperatury wewnątrz
i na zewnątrz + automatyczna klimatyzacja i chociażby dokładne wskazanie
poziomu paliwa w baku z dokładnością do litra można by z czasem dokładać dodatkowe
możliwości.
jackthenight - 2011-02-27, 20:05
lep napisał/a: | Tak na marginesie to fajnie by było zainicjować idee takiego dodatkowego komputera pokładowego z pomiarem temperatury wewnątrz
i na zewnątrz + automatyczna klimatyzacja i chociażby dokładne wskazanie
poziomu paliwa w baku z dokładnością do litra można by z czasem dokładać dodatkowe
możliwości. |
Już taka idea jest zainicjowana i to na etapie bardzo zaawansowanym, czeka na ciepłe dni jak zostanie zamontowany w aucie : http://www.daciaklub.pl/f...p?p=65332#65332
A żeby dodać odczyt paliwa ze zbiornika to już zabieg kosmetyczny.
Aha, lep również komputer pokładowy pokazuje ilość paliwa w litrach w trybie diagnostycznym (jest to strona trzecia) :
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3787
Natomiast co do pytania kolegi jjmalin o wyświetlacz analogowy to faktycznie nie ma sensu, gdyż będzie wskazywał dokładnie to samo co wskaźnik cegiełkowy.
jjmalin - 2011-02-27, 21:35
bo jakoś powiem szczerze wole wskazówkę niż te ciegiełki... nie przemawiają do mnie ... czasem za szybko znikają a robie tyle samo KM co zawsze ...
jackthenight - 2011-02-27, 21:40
No tak, na pewno analogowy będzie płynniej się poruszał.
Takie wskaźniki mają wyprowadzone trzy kable : plus, minus i sygnał.
Plus i minus wiadomo gdzie podłączyć, natomiast sygnał podłączyć do kabla sygnałowego z pływaka z tyłu liczników.
Jak już sobie kupisz taki wskaźnik paliwa to powiem ci dokładnie jak go podłączyć.
Np. taki wskaźnik: http://allegro.pl/wskazni...1450153538.html
Ale aby dobrać odpowiedni wskaźnik, należy przedtem sprawdzić oporność potencjometra pływaka przy pustym zbiorniku. Według dokumentacji wynosi ona od 30(pełny zbiornik) do 330 omów (pusty zbiornik), ale w dieslu może dali inny potencjometr - trzeba by było to zmierzyć dokładnie miernikiem w aucie na pustym zbiorniku.
Edit: Takie wskaźniki mogą mieć jednak 4 przewody : plus, minus i +sygnał oraz -sygnał od potencjometru pływaka oraz jeszcze jeden do podświetlania wskaźnika. Ale nie zmienia to rzeczy -sygnał i +sygnał należy podłączyć do kabli najlepiej z tyłu licznika lub jak się okazuje przy lewym słupku obok fotela kierowcy pod wykładziną jest złączę R2 przez które przechodzą kable +sygnał i -sygnał potencjometra pływaka.
Także podłączenie wskaźnika analogowego jest jak najbardziej możliwe.
laisar - 2011-02-27, 21:55
jackthenight napisał/a: | na pewno analogowy będzie płynniej się poruszał |
Bo??? Sugerujesz, że elektronika tablicy przyrządów wprowadza do pomiaru jakieś zakłócenia? Przecież albo miernik wskazówkowy będzie po prostu pokazywał aktualną oporność - czyli będzie skakał w górę i w dół, jak omometr (bez sensu) - albo będzie miał dołożone jakieś opóźnienie pomiaru / ograniczenie przed wzrostem wartości w czasie jazdy (ponieważ tankuje się wyłącznie przy wyłączonym pojeździe) - czyli identycznie jak jest obecnie... Nie?
bebe - 2011-02-27, 22:01
laisar napisał/a: | jackthenight napisał/a: | na pewno analogowy będzie płynniej się poruszał |
Bo??? Sugerujesz, że elektronika tablicy przyrządów wprowadza do pomiaru jakieś zakłócenia |
Podejrzewam, że chodzi o rozdzielczość cegiełek. :) No bo taka cegiełka jednak mówi niewiele. Ile właściwie jest paliwa w danej cegiełce? Cała cegiełka, czy może już łyżka skrobie po dnie i cegiełka zaraz zgaśnie? ;) A analogowa wskazówka może opuścić się pół milimetra poniżej kreski w podziałce, potem sobie spokojnie siedzi gdzieś między kreskami, potem opiera się na kresce, a potem, niestety, kreskę zasłania i wiadomo, że kolejna podziałka za nami. :] A podziałek może być naćkane bandyliard, w porównaniu z dziesięcioma cegiełkami - różnica w odbiorze kolosalna. ;)
jackthenight - 2011-02-27, 22:06
Laisar wskazówkowy będzie płynnie opadał , a nie o jedną cegiełkę jak cyfrowy.
Wskazówkowy opadanie o milimetr, a cegiełkowy nawet nie drgnie, gdyż zakres napięciowy czy tam oporności potencjometru pływaka nie zostanie przekroczony aby komputer wygasił jedną cegiełkę.
Nie będzie skakał, gdyż pływak w zbiorniku również nie skacze w górę i w dół, to pływak jest tak skonstruowany aby nie skakał jak zając w zbiorniku. To nie licznik kolego wykonuje opóźnienia, a dokładnie to chodzi ci o bezwładność pomiaru - to robi pływak, to pływak ma właśnie dużą bezwładność, aby wskaźniki nie szalały jak zające.
Skoro kolega chce mieć wskaźnik analogowy to czemu nie, po prostu będzie miał tak jak w starszych autach.
jjmalin - 2012-05-06, 08:21 Temat postu: Montaż analogowego wskażnika poziomu paliwa Witam. Czy jest możliwość podpięcia się pod cyfrowy wskażnik w sensie bezpośrednio od pływaka do analogowego wskażnika czy trzeba byloby montować drugi pływak?? A może jest tez inny sposób?? dla pytajacych dlaczego chce to zrobić ( a raczej komuś zlecić ) odpowiadam: nie ufam tym cegiełkom... dziwnie się zachowują. są nieprecyzyjne
TD Pedro - 2012-05-06, 09:11
a może "te cegiełki" tylko pokazują to co pokazują na podstawie otrzymanych danych z pływaka? i każdy inny wskaźnik (cegiełki) jaki byś nie podłączył to też - na bazie tych danych - będzie nieprecyzyjny... (zastrzegam: nie posiadam takiej wiedzy a jest to jedynie mój domysł)...
benny86 - 2012-05-06, 12:05
Ja mam w swoim aucie analogowy.... i guano to daje, też jest nieprecyzyjny gdy jest poniżej 1/4zbiornika... Np. wskażnik pokazuje 1/8 zbiornika (ok5,5-6litrów powinno być teoretycznie), jadę zalać do pełna do 3 odbicia(bez znaczenia, między 1 a 3 odbiciem 0,6litra różnicy) i wchodzi 35litrów.
P.S. A może celowo producenci robią taki myk żeby nie jeżdzić na oparach?
Auto Krytyk - 2012-05-06, 14:14
Nie warto montować analogowego wskaźnika bo nie będzie to za ładnie wyglądać a i może się okazać ze będzie miał tak dokładność jak cyfrowy. Jak ci coś źle pokazuje to jeźdź do aso niech wymieniają na gwarancji.
Cendra - 2012-05-06, 14:19
Ja myślę, że to wina zbiorników które to już nie są idealnie "kształtne", nie da się idealnie wskazać pływakiem ile paliwa znajduje się w środku.
TD Pedro - 2012-05-06, 14:45
Cendra napisał/a: | że to wina zbiorników które to już nie są idealnie "kształtne" |
szczególnie jest to zwodnicze w przypadku Dstera 4x4 gdzie zbiornik jest "podzielony" na dwa i ten fakt dodatkowo zniekształca odczyt... mnie osobiście to przestało już przeszkadzać, wiem ile przejechałem km od ostatniego tankowania, przybliżone zużycie również znam a wskaźnik poziomu paliwa traktuję bardzo "orientacyjne"...
|
|