Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-04-12, 15:26 Tryb diagnostyczny komputera pokładowego
Dokładny opis trybu diagnostyki komputera:
WEJŚCIE DO TRYBU DIAGNOSTYCZNEGO I ZMIANA STRON
Wejście:
– Wciśnięcie przycisku "wyzerowanie" licznika kilometrów przez 5 sekund podczas włączania zasilania APC(przekręcenie kluczyka w pozycje zapłon - czyli tak aby zaświeciły się zegary).
Przewijanie:
– Przewijanie informacji wyświetlanych przez komputer pokładowy dokonuje się poprzez naciskanie przycisku "wyzerowanie" licznika kilometrów.
Wyjście:
– Automatyczne wyjście z fazy diagnostycznej po 5 minutach.
– Wyjście z fazy diagnostycznej po wyłączeniu zapłonu.
– Wyjście z fazy diagnostycznej poprzez dłuższe wciśnięcie przycisku "wyzerowanie" licznika kilometrów, ta czynność powoduje usunięcie usterek zapisanych w pamięci.
Strona pierwsza: wszystkie lampki kontrolne są wyświetlone wraz z wersją oprogramowania + zegar na stronie
komputera pokładowego.
Strona druga: wszystkie segmenty są zapalone na komputerze pokładowym.
Strona trzecia: "wyświetlanie ilości litrów paliwa pozostałego w zbiorniku"
Jeśli obecna jest usterka typu "obwód przerwany lub zwarcie", wyświetlane jest "- - -".
Strona czwarta: "wydatek paliwa w litrach na godzinę" informacja przy włączonym silniku.
Jeśli obecna jest usterka typu "obwód przerwany lub zwarcie", wyświetlane jest "- -".
Strona piąta: "zapisane w pamięci usterki czujnika" żadna usterka obecna lub zapisana w pamięci, wyświetlane jest "- - - - -".
– Usterki "temperatura płynu" obecne lub zapisane w pamięci, wyświetlane są jako
"- - -TO" w przypadku obwodu przerwanego,
"- - -TC" w przypadku zwarcia.
Usterki "temperatura płynu" nie są znaczące, a usterka "TO" nie powinna być brana pod uwagę gdy silnik jest zimny.
– Usterki "czujnik poziomu paliwa" obecne lub zapisane w pamięci, wyświetlane są jako
"-JO- -" w przypadku obwodu przerwanego,
"-JC- -" w przypadku zwarcia.
– Usterki "wydatek paliwa" obecne i zapisane w pamięci są wyświetlane jako "D- - - -" w przypadku braku sygnału o wydatku paliwa.
Usterki "wydatek paliwa" powinny być brane pod uwagę jedynie w wersjach z komputerem pokładowym.
Wszystkie usterki wyświetlone na stronie "usterki czujnika zapisane w pamięci" są usterkami które zostały wykryte, ale które nie zostały potwierdzone jako nadal występujące.
W przypadku wielu usterek obecnych lub zapisanych w pamięci, wyświetlane są one w jednym i tym samym wierszu.
Aby usunąć usterki zapisane w pamięci i wyjść z sekwencji autodiagnostyki, należy dłużej wcisnąć przycisk "wyzerowanie" licznika kilometrów
OPIS SEKWENCJI TESTU WSKAźNIKÓW ANALOGOWYCH
Wszystkie wskaźniki analogowe włączają się jednocześnie.
Prędkościomierz wyświetla przez 1 sekundę i w odstępach 40 km/h prędkości od 0 do 170 km/h.
Obrotomierz wyświetla przez 1 sekundę i w odstępach 1000 obr/min wartości od 0 do 7000 obr/min.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-05-14, 21:23, w całości zmieniany 4 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum