|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Duster 1.6 dziwne buczenie spod maski
Kolomanolo - 2011-04-01, 11:31 Temat postu: Duster 1.6 dziwne buczenie spod maski Witam. Mam nowego Dustera 2 dni :) wszystko pięknie ale coś mnie denerwuje buczenie spod maski. Na początku tego nie słyszałem ale później do mnie doszło, że coś jest nie tak i jestem ciekaw czy też tak macie ale pewnie nie ;)
Wydaje mi się, że jest to od wspomagania kierownicy bo jak nią poruszam to tonacja buczenia się zmienia.
Nagrałem filmik ( na filmiku jest o wiele głosniej niż w rzeczywistości) Zapalam silnik, później gaszę i przekręcam kluczyk w stacyjce tak do końca ale żeby nie odpalił silnik, wtedy to pracuje i buczy - podczas pracy silnika oczywiście tez buczy ale wtedy nie jest to słyszalne, specjalnie pod filmik zgasiłem silnik byście mi doradzili co jest grane :) Według mnie to pompa wspomagania i może coś tam jest nieszczelne dlatego tak slychać.
Link do filmu http://wyslijto.pl/download/c2y16zj2tq
jackthenight - 2011-04-01, 11:38
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5053
laisar - 2011-04-01, 11:41
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1524
(@jackthenight: Kolomanolo ma benzyniaka, więc to chyba nie to...).
jackthenight - 2011-04-01, 11:59
Fakt.
Kolomanolo - 2011-04-01, 12:00
Dokładnie benzyniak . U mnie buczy w innym miejscu niż u kolegi z tematu http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5053
Poza tym u mnie nie buczy po przekręceniu stacyjki dopiero po odpaleniu silnika zaczyna.
Będę czytał na forum bo widzę, że jest trochę tematów nt. buczenia :) Jak nie znajdę odpowiedzi to pojadę do dealera i zapytam .
piotrkrk - 2011-04-01, 12:45
Też mam 1.6 i u mnie nic nie buczy. Chyba, że jestem już głuchy na wysokie częstotliwości. To buczenie to taki pisk czy raczej basowe niskie tony?
Kolomanolo - 2011-04-01, 13:15
takie raczej średniego tonu ;) Na forum przeczytałem i też buczy u niektorych tylko w dieslach, jest to niby przyczyna zbyt malego poziomu oleju w pompie od wspomagania. Dziiś sprawdze poziom oleju :)
TD Pedro - 2011-04-01, 16:32
witaj w Klubie...
u mnie nic nie buczy, nie wiem dlaczego nie mogę odtworzyć i posłuchać... cały czas wczytuje się zawartość pliku i ... nic,
- udało się w końcu... czy "gasząc" silnik przekręciłeś kluczyk do najniższego położenia (poz. St) czy do pozycji akcesoria (poz. A)?
Daster - 2011-04-01, 17:31
Slychac wyraznie prace pompy elektrycznej. Ja stawiam na abs lub wspomaganie kierownika chociaz wydaje mi sie ze kierownik ma wspomaganie hydrauliczno-mechaniczne
Kolomanolo - 2011-04-01, 20:02
TD Pedro napisał/a: | czy "gasząc" silnik przekręciłeś kluczyk do najniższego położenia (poz. St) czy do pozycji akcesoria (poz. A)? |
Wydaje mi się że do tego poziomu Akcesoria , do poziomu zaraz przed rozruchem silnika Jeśli bym gasząc silnik przekręcił do najniższego położenia a potem do najwyższego ale przed odpaleniem silnika, nie buczałoby :)
Myślę, że to jest wina poziomu oleju w układzie wspomagania kierownicy bo sprawdziłem jego stan i jest na low zamiast pomiędzy high a low.
Niestety nie znalazłem informacji w instrukcji jaki to olej, tylko żebym do ASO podjechał więc jutro pojadę i niech mi doleją oleju :) , dziwny jakiś jest,wiśniowy kolor.
Dziwne , w fabryce żałują oleju w pompie od wspomagania ?
A że przyczyną może być poziom oleju przeczytałem w tym temacie http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=15
Piotres napisał/a: |
Dzisiaj dokonałem małego odkrycia nt. dziwnych odgłosów dochodzących z okolic pompy wspomagania.
Sprawdźcie, proszę poziom płynu w układzie wspomagania.
U mnie po prawie 4 latach osiągnął poziom nieco wyższy niż minimum (nb. zbiorniczek nigdy nie był napełniony do poziomu "max"). Szum wywoływany jest na skutek zjawiska kawitacji ("zimnego" wrzenia) na łopatkach pompy (głowiłem się: "skad ja go znam" ). Ta wynika z kolei z zbyt niskiego cisnienia po stronie ssącej łopatek. To prowadzi do erozji łopatek pompy. Dolanie płynu do poziomu "max-na gorąco" załatwiło problem gwizd zniknął.
BTW: Byłem dzisiaj ostatnim interesantem serwisu "Zodiac" w RZ. |
TD Pedro - 2011-04-01, 20:23
Kolomanolo,
- sprawdź jeszcze, czy po zgaszeniu silnika i ustawieniu kluczyka w najniższym położeniu (poz. St) buczenie ustaje - powinno...
- pompa wspomagania układu kierowniczego działa (chyba ) wyłącznie gdy silnik pracuje...
Kolomanolo - 2011-04-01, 21:06
TD Pedro napisał/a: | Kolomanolo,
- sprawdź jeszcze, czy po zgaszeniu silnika i ustawieniu kluczyka w najniższym położeniu (poz. St) buczenie ustaje - powinno...
- pompa wspomagania układu kierowniczego działa (chyba ) wyłącznie gdy silnik pracuje... |
Tak po zgaszeniu silnika pompa wyłącza się automatycznie. Ale jeśli zrobisz tak jak ja , czyli wyłącz silnik, przekręcając tylko o jeden tryb w dół a po tym przekręć kluczyk wyżej ale nie za mocno żeby nie odpalić silnika to powinieneś mieć to samo, pracującą pompę.
Sam na to się natknąłem dopiero jak zacząłem kombinować.
TD Pedro - 2011-04-01, 21:10
Kolomanolo,
ale to się uruchamia pompa paliwa, która po chwili się wyłącza ... natomiast poprzednia sytuacja dotyczyła "buczenia" po zgaszeniu silnika, a wtedy pompa paliwa już nie pracuje (buczy)...
Kolomanolo - 2011-04-01, 21:17
ja cały czas mam na myśli pompę od wspomagania kierownicy. Pompę paliwa słychać na początku ale ona pracuje normalnie cicho.
jackthenight - 2011-04-01, 21:28
Kolomanolo wyje ci ta pompa wspomagania kierownicy niemiłosiernie. Jedź z tym jak najszybciej do ASO - takie wycie niczego dobrego nie wróży, być może tylko mało oleju a może uszkodzone jakieś łożysko - trudno powiedzieć i nikt na forum tego nie będzie wiedział.
Auto na gwarancji - także czym szybciej do ASO tym lepiej.
piotrres - 2011-04-01, 21:33
Kolomanolo napisał/a: | ja cały czas mam na myśli pompę od wspomagania kierownicy. Pompę paliwa słychać na początku ale ona pracuje normalnie cicho. |
Tak dla porządku, zajrzyj, proszę, tutaj:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1223
jackthenight - 2011-04-01, 21:53
Kolomanolo napisał/a: | Niestety nie znalazłem informacji w instrukcji jaki to olej |
Według dokumentacji to jest olej : ELF RENAULT MATIC D2
Ja wiem, że masz auto na gwarancji i oleju doleją ci za darmo, ale podaję dla innych, może
się komuś przyda :
ELF RENAULT MATIC D2
Numer zamówieniowy w ASO : 77 01 402 037
Pojemność opakowania : 2 litry
Koszt : 96 zł brutto
Zamiennikiem (według producenta Elf) powyższego oleju jest ELF MATIC G3 , który można podobno łatwiej kupić w sklepach.
eplus - 2011-04-03, 19:23
Dorzucę, że u mnie często słychać na zewnątrz, na postoju przy pracującym silniku niezbyt regularne mruczenie (ciszej-głośniej albo wcale). Kręcąc kierownicą doszedłem, że musi to być zawór przelewowy (bezpieczeństwa) pompy wspomagania, gdyż przy ruchu kierownicy cichnie. Poziom płynu w połowie zakresu. W kabinie tego się nie zauważa.
TD Pedro - 2011-04-03, 19:41
eplus, eplus napisał/a: | Kręcąc kierownicą doszedłem, że musi to być zawór przelewowy (bezpieczeństwa) pompy wspomagania, gdyż przy ruchu kierownicy cichnie |
a czy przy pracy silnika na biegu jałowym, na postoju gdy kręcisz kierownicą występuje u Ciebie zauważalne na obrotomierzu wahnięcie (zmniejszenie i powrót) obrotów?
|
|