DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziwny hałas nonstop od przekręcenia stacyjki do wyłączenia
Autor Wiadomość
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-03-25, 21:23   Dziwny hałas nonstop od przekręcenia stacyjki do wyłączenia

Czytalem troche forum ale nie do konca czuje, zeby to bylo to o czym pisano wczesniej.

Piszczy/buczy mi cos jak tylko przekrece kluczyk w pozycje w ktorej pala sie zegary - przestaje piszczec/buczec w momencie gdy wlaczy sie immobilizer (czyli po wylaczeniu stacyjki buczy przez chwile, pozniej sluchac jakis przekaznik kilka razy pykajacy i ucicha gdy zaczyna migac dioda immobilizera) - jest to niezalezne od wlaczenia silnika i buczy/piszczy "nonstop" w sumie cicho i jednostajnie - na swoj nos podejrzewam jakis problem z montarzem alarmu - piszczy/buczy z okolic podszybia po stronie kierowcy a mam tam syrenke alarmu zamontowana ale nie wiem czy to z niej...

Czy sa jakies elementy aktywne w ten sposob znane z piszczenia czy raczej to slaby montaz/cos namieszane i jechac z tym do ASO? I tutaj pytanie - jechac tam gdzie montowali czy do tego gdzie mam blizej? (W sumie inne aso troche by sprawdzilo co tam narobilo macierzyste ale moze moga nie znac alarmu? (STER) )

Pomocy :)
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2011-03-25, 22:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-03-25, 21:33   

W 85-konnym dCi jest taki buczący elektrozawór - być może o to Ci chodzi?

Było to opisywane na forum (nie mam za bardzo czasu, ale może znajdę), nawet robiłem zdjęcia tego elektrozaworu

tutaj http://www.daciaklub.pl/f...ighlight=#35224
Ostatnio zmieniony przez wox 2011-03-25, 21:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-25, 21:46   

Oraz:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2419

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3173

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3961

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=45503#45503
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-25, 21:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-03-25, 21:48   

Z tego co pisal Laisar ten zawor jest tylko w 85km a ja mam 110km - ale nie wykluczam, ze to cos podobnego - tylko co? :/
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-25, 21:54   

Wtedy po prostu nie było dCi 110 (: - teraz precyzyjniej byłoby pewnie napisać: "od dCi 85"...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-25, 21:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-03-25, 21:55   

Laisar - u mnie to niezalezne od kierownicy i zaczyna sie zaraz po przekreceniu stacyjki ale BEZ wlaczania silnika - w tych linkach ludzie raczej pisza, o piszczeniu/buczeniu po wylaczeniu silnika - czy to nadal moze byc "to"?

Z tego co pisano to warto z tym pojechac, zeby cos zrobili/podgieli? :)
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-25, 22:00   

Podjechać do sprawdzenia nigdy nie zaszkodzi, natomiast można przecież samemu - otworzyć maskę, posadzić kogoś za kółkiem, żeby kręcił kluczykiem, a samemu słuchać i macać po silniku...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-25, 22:14   

W jednym Stepway dCI u jednego kolegi "Zygzak" z forum dokładnie tak samo buczał zawór EGR.
Byłem przy tym i buczenie było dokładnie takie samo jak opisujesz RnR u siebie.
Pojechał z tym do ASO i powiedzieli mu, że na razie zawór EGR działa poprawnie, a jak przestanie to dopiero go wymienią.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-03-25, 22:31, w całości zmieniany 4 razy  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-25, 22:26   

nagraj film z dźwiękiem i daj na Youtube ;) będziemy wiedzieć co to za pipczenie
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-03-25, 23:34   

http://www.youtube.com/watch?v=hZLNKhgeaAo - na koniec widac, ze jednak nie jest to 100% zwiazane z dioda immobilizera

No wiec - co to jest - tak na moj sluch to bardziej buczy przy tym zaworku/silniku? Jak powazny jest to problem?
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-26, 00:56   

Możesz odłączyć wtyczkę elektryczną od tego zaworka, żeby się upewnić, czy to on.


Cytat:
Jak powazny jest to problem?

Jeżeli to ten zawór, to albo 3TM, albo bezproblemowa wymiana.

Jeżdżenie z ewentualnie popsutym nie ma zdaje się żadnych innych odczuwalnych efektów poza przekroczeniem norm emisji spalin. No i nerwem na piszczka (;
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-03-26, 07:05   

Dzieki - jesli tak, to troche boje sie, o wplyw na dpf - sprobuje podjechac do jakiegos serwisu dzisiaj - dam znac co powiedza.
_________________
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-03-26, 07:38   

Ja, też bym pojechał jak najszybciej do serwisu, hałas wydobywa się chyba z zaworu sterowania turbosprężarką. Załączam rys. poglądowy z instrukcji serwisowej.

zaw-turbo.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 399 raz(y) 36,34 KB

 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-03-26, 08:21   

Chris - w serwisie powiedzieli, ze to ten elektrozawor i ze ten typ tak ma - sprawdze odlaczajac zaworek i dam znac pozniej :)
_________________
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-03-26, 08:37   

RnR,

Nie wiem z jakiego serwisu korzystasz, ale dla mnie odłączenie zaworu potwierdzi tylko miejsce i nadal nie usunie przyczyny.

Cytat:
ze to ten elektrozawór i ze ten typ tak ma


Na Twoim miejscu zażądałbym wymiany lub naprawy. Skoro już jest kilku użytkowników tej marki i nie zgłaszają dziwnego dźwięku to znaczy, że "ten typ tak nie ma".

Pozdrawiam
:-)
 
Roobertino 


Marka: KIA
Model: Sorento
Silnik: 2,5
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 112
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-26, 08:51   

Czekałeś na auto tyle czasu, zapłaciłeś furę kasy, to chyba masz prawo być zadowolony z zakupu? a nie jakieś buczenie będzie Ci psuło frajdę z jazdy. Stwierdzenie że ten typ tak ma nie załatwi sprawy, ja kategorycznie domagałbym się wymiany, tym bardziej że jak odbierałeś autko z salonu to tego nie było.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-03-26, 10:10   

Obejrzałem Twój filmik i to jest to o czym myślałem i napisałem Ci w pierwszym poście
U mnie piszczy dokładnie tak samo - od nowości i niezmiennie do dnia dzisiejszego
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-26, 10:34   

Najpierw to niech kolega RnR odłączy wtyczkę od tego elektrozaworu, aby się upewnić że to na pewno on - bo tak na słuch to niczego pewnym być nie można.
Nie zdziwiłbym się gdyby odłączył wtyczkę od tego elektrozaworu turbosprężarki a gwizd i piszczenie nadal byłoby słychać.
W innym aucie dokładnie tak samo piszczał elektrozawór EGR, także piszczeć może nie tylko elektrozawór turbosprężarki, ale dopóki nie odłączy wtyczki to nic pewnego, a ASO zapewne przyjęło wersję kolegi RnR i nawet dobrze nie otworzyło maski jak już zdało koledze auto z tekstem TTTM.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-03-26, 10:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-03-26, 10:36   

co nie zmienia faktu, że u mnie piszczo dokładnie tak samo (a przecież był już w ASO, więc ktoś to już zweryfikował)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-26, 10:40   

wox napisał/a:
przecież był już w ASO, więc ktoś to już zweryfikował


ASO zapewne przyjęło wersję kolegi RnR i nawet dobrze nie otworzyło maski jak już zdało koledze auto z tekstem TTTM. Wiadomo jak nieraz bywało w ASO. Koledze RnR nie zaszkodzi zdjąć na chwilę wtyczkę i przekonać się samemu czy piszczenie ustąpiło - potrwa to 10 sekund a będzie przynajmniej pewny.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-03-26, 10:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-26, 11:38   

RnR napisał/a:
w serwisie powiedzieli, ze to ten elektrozawor i ze ten typ tak ma

To ostatnie można zweryfikować, sprawdzając inne egzemplarze - jak u większości nie będzie piszczało, tzn. że nie ma piszczeć i już (;
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-03-26, 14:11   

U nie też tak sobie piszczy , zupełnie w niczym to nie przeszkadza. Nawet przez myśl mi nie przeszło aby z tym do serwisu isć;D
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-03-26, 14:28   

Wcześniej pisałem, że nie ma głosów, że coś wydaje niezidentyfikowane dźwięki, a teraz mamy w postach następne przypadki, dwa przypadki w opylaczu i jeden MCV (a może jest ich więcej). Pomimo wszystko pozostaje przy swoim, że taka usterka musi być usunięta a lokalizacja przez właściciela poprzez wyjęcie wtyczki nic nie daje. Proponuję aby wszyscy, którzy maja taka usterkę wpisywali się na forum. Wtedy będzie łatwiej przygotować skargę do Daci o usunięcie lub zamienienie piszczącego urządzenia.

W innych autach ale zasilanych benzyną takie dźwięki wydaje pompa paliwa, z tym że są one zdecydowanie bardziej wytłumione i trwają nie dłużej niż 3 do 5 sec.
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-26, 14:37   

U mnie też tak piszczy tyko wydaje mi się, że ciszej.
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 332
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-03-26, 17:03   

U mnie też tak buczy ale tak że tego nie słychać i po wyłączeniu silnika też buczy przez jakieś 5 do 10 sek potem pstryka przekaźnik i jest cisza. Zawsze tak było i to od nowości
_________________
Pawlo
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne