DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Dzielone siedzenia w III rzędzie MCV

Moreno - 2011-04-04, 20:05
Temat postu: Dzielone siedzenia w III rzędzie MCV
Witam

Czy ktoś zastanawiał się nad możliwością przedzielenia kanapy III rzędu tak aby można było niezależnie składać siedzenia 6 i 7 ?

( Może i nie zgodne z przepisami ale czy jest możliwe łatwe tego przerobienie)

pozdrawiam

laisar - 2011-04-04, 20:30

No jasne, że się zastanawiał! Dla mnie to jedna z Trzech Głównych Wad kombiaka...

Niestety, przeróbka oryginalnej nie jest zbyt prosta, choć wydaje mi się, że możliwa - spróbuje zaraz zmalować co wymyśliłem (;

marchewa - 2011-04-04, 22:04

A jakie są Pozostałe Dwie? :)
laisar - 2011-04-04, 22:30

Wyciszenie oraz środkowy pas 2. rzędu.
Moreno - 2011-04-08, 17:51

Zero pomysłów ?
laisar - 2011-04-08, 19:41

Nie, po prostu brak mocy przerobowych oraz - oczywiście - zmiana kilku szczegółów w trakcie malowania, zatem efekt to raczej praca drwala niż chirurga...

Ogólnie - łatwiej byłoby chyba jednak zamontować jakoś oryginalne pojedyncze fotele z innego modelu (np Scenica), ale przeróbka oryginalnej kanapy MCV-ki także wydaje się możliwa i koniec końców widziałbym ją tak:

Moreno - 2011-04-09, 22:17

Z tego co zauważyłem fabrycznie na środku jest jeden wspólny zatrzask.
Jakby rozdzielić siedzenia to po której stronie on zostanie i jak zabezpieczone będzie drugie siedzenie.
Według twojego rysunku są tam chyba dwa oddzielne zatrzaski ale raczej nie spasują na istniejące zapięcie w podłodze bagażnika.

I pozostaje jeszcze sprawa zatrzasku pasów bezpieczeństwa i przecięcie konstrukcji kanapy tak aby każde siedzenie miało osobno swój zatrzask.

I na końcu jakiś tapicer co wszystko ładnie pozszywa .
W sumie dobry rysunek poglądowy .

Kiedy przystępujesz do działania ?

pozdrawiam

laisar - 2011-04-10, 10:18

Owszem, zatrzask jest jeden - i to prawie dokładnie na środku, więc po podziale kanapy również jego trzeba by przesuwać, żeby dodać drugi.

MSZ bez problemu wpasują się w istniejące zapięcie oba, ale... w sumie nie jest to konieczne - można zostawić tylko jeden i założyć, że w razie potrzeby będzie się używać wyłącznie prawego siedzenia. (Bo wygodniej się na nie wsiada - od strony "chodnika", podnosząc tylko 1/3 drugiej kanapy - oraz lepiej używa się lewej części bagażnika, dzięki pierwszym, większym drzwiom z tyłu).

W takim układzie można by też tę dodatkową nóżkę ukształtować nieco inaczej, żeby jednocześnie służyła z blokadę podniesionej, lewej części.

(Vide: rys.).


Reszty zmian - np owych zapięć pasów - nie pokazywałem, bo są dość łatwe do wprowadzenia, ale oczywiste także są niezbędne.


Moreno napisał/a:
Kiedy przystępujesz do działania ?

Rzecz w tym, że nie wiem, czy w ogóle (((; - to jest raczej przede wszystkim "proof of concept", wprawka w projektowaniu itp. Jeżeli ktoś chce wykorzystać - to bardzo proszę, ale tak jak pisałem wcześniej, sam nie jestem pewien, czy mimo wszystko nie prostsze byłoby przystosowanie gotowych siedzeń z innego auta.

Oglądałem dość dokładnie scenikowe, zewnętrzne drugiego rzędu, wszystkich 3 generacji - i wydaje mi się to trywialne. Choć zapewne w trakcie pojawiłyby się i tak mniejsze lub większe trudności... (;

laisar - 2011-04-17, 17:50

Cytat:
k90_e2.5_3rz.png

Ech... Skrewiłem... /:

Ale na szczęście - naprawialnie (:

Otóż nie jestem pewien co do przepisów (aczkolwiek też mam takie wrażenie), ale co najmniej ze względów techniczno-zdroworozsądkowych wymagane byłoby, żeby fotel miał trzy punkty mocowania.

Czyli nową, środkową nóżkę należałoby zmienić tak, żeby nie tylko podpierała siedzisko, ale również zaczepiała się o podniesioną, lewą część kanapy.

Ogólnie - nic trudnego: powinna mieć po prostu kształt nieco zbliżony do krzywego, pogiętego igreka (;


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group