|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Dzielone siedzenia w III rzędzie MCV
Moreno - 2011-04-04, 20:05 Temat postu: Dzielone siedzenia w III rzędzie MCV Witam
Czy ktoś zastanawiał się nad możliwością przedzielenia kanapy III rzędu tak aby można było niezależnie składać siedzenia 6 i 7 ?
( Może i nie zgodne z przepisami ale czy jest możliwe łatwe tego przerobienie)
pozdrawiam
laisar - 2011-04-04, 20:30
No jasne, że się zastanawiał! Dla mnie to jedna z Trzech Głównych Wad kombiaka...
Niestety, przeróbka oryginalnej nie jest zbyt prosta, choć wydaje mi się, że możliwa - spróbuje zaraz zmalować co wymyśliłem (;
marchewa - 2011-04-04, 22:04
A jakie są Pozostałe Dwie? :)
laisar - 2011-04-04, 22:30
Wyciszenie oraz środkowy pas 2. rzędu.
Moreno - 2011-04-08, 17:51
Zero pomysłów ?
laisar - 2011-04-08, 19:41
Nie, po prostu brak mocy przerobowych oraz - oczywiście - zmiana kilku szczegółów w trakcie malowania, zatem efekt to raczej praca drwala niż chirurga...
Ogólnie - łatwiej byłoby chyba jednak zamontować jakoś oryginalne pojedyncze fotele z innego modelu (np Scenica), ale przeróbka oryginalnej kanapy MCV-ki także wydaje się możliwa i koniec końców widziałbym ją tak:
Moreno - 2011-04-09, 22:17
Z tego co zauważyłem fabrycznie na środku jest jeden wspólny zatrzask.
Jakby rozdzielić siedzenia to po której stronie on zostanie i jak zabezpieczone będzie drugie siedzenie.
Według twojego rysunku są tam chyba dwa oddzielne zatrzaski ale raczej nie spasują na istniejące zapięcie w podłodze bagażnika.
I pozostaje jeszcze sprawa zatrzasku pasów bezpieczeństwa i przecięcie konstrukcji kanapy tak aby każde siedzenie miało osobno swój zatrzask.
I na końcu jakiś tapicer co wszystko ładnie pozszywa .
W sumie dobry rysunek poglądowy .
Kiedy przystępujesz do działania ?
pozdrawiam
laisar - 2011-04-10, 10:18
Owszem, zatrzask jest jeden - i to prawie dokładnie na środku, więc po podziale kanapy również jego trzeba by przesuwać, żeby dodać drugi.
MSZ bez problemu wpasują się w istniejące zapięcie oba, ale... w sumie nie jest to konieczne - można zostawić tylko jeden i założyć, że w razie potrzeby będzie się używać wyłącznie prawego siedzenia. (Bo wygodniej się na nie wsiada - od strony "chodnika", podnosząc tylko 1/3 drugiej kanapy - oraz lepiej używa się lewej części bagażnika, dzięki pierwszym, większym drzwiom z tyłu).
W takim układzie można by też tę dodatkową nóżkę ukształtować nieco inaczej, żeby jednocześnie służyła z blokadę podniesionej, lewej części.
(Vide: rys.).
Reszty zmian - np owych zapięć pasów - nie pokazywałem, bo są dość łatwe do wprowadzenia, ale oczywiste także są niezbędne.
Moreno napisał/a: | Kiedy przystępujesz do działania ? |
Rzecz w tym, że nie wiem, czy w ogóle (((; - to jest raczej przede wszystkim "proof of concept", wprawka w projektowaniu itp. Jeżeli ktoś chce wykorzystać - to bardzo proszę, ale tak jak pisałem wcześniej, sam nie jestem pewien, czy mimo wszystko nie prostsze byłoby przystosowanie gotowych siedzeń z innego auta.
Oglądałem dość dokładnie scenikowe, zewnętrzne drugiego rzędu, wszystkich 3 generacji - i wydaje mi się to trywialne. Choć zapewne w trakcie pojawiłyby się i tak mniejsze lub większe trudności... (;
laisar - 2011-04-17, 17:50
Ech... Skrewiłem... /:
Ale na szczęście - naprawialnie (:
Otóż nie jestem pewien co do przepisów (aczkolwiek też mam takie wrażenie), ale co najmniej ze względów techniczno-zdroworozsądkowych wymagane byłoby, żeby fotel miał trzy punkty mocowania.
Czyli nową, środkową nóżkę należałoby zmienić tak, żeby nie tylko podpierała siedzisko, ale również zaczepiała się o podniesioną, lewą część kanapy.
Ogólnie - nic trudnego: powinna mieć po prostu kształt nieco zbliżony do krzywego, pogiętego igreka (;
|
|