DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - klimatyzowany schowek

bodzio - 2011-05-03, 08:22
Temat postu: klimatyzowany schowek
Witam!!! w skrócie...czy da się pociągnąc klimę do schowka??? ewentualne pomysły mile widziane :-D proponuje by kolega Bebe rozebrał 25% samochodu i podzielił się swoimi uwagami :-D
Daster - 2011-05-03, 20:03

Chyba latwiej wstawic plazme na suficie :?:
limo - 2011-05-03, 20:45

to już chyba lepiej kupić lodówkę samochodową za 3 stówki
bodzio - 2011-05-05, 12:26

Sprawa nie jest beznadziejna, prawa scianka schowka przylega do prawego kanalu nawiewu, wystarczy mala dziurka(srednica 3 cm) w sciance, nastepnie w dziurke na wcisk wkladamy jakąś tuleje z siateczka i gotowe. Oczywiscie jesli pomiedzy nie ma jakiejs wiazki kabli itp. drzwiczki można uszczelnic uszczelka jesli bedzie taka potrzeba. Taki klimatyzowany schowek bedzie dzialal wydajniej przy rozdzieleniu nawiewu na boki/przód. przy rozdzieleniu na nogi czy szybe bedzie gorzej dzialal. Można tez podpiąc się do glownego kanalu nawiewu ale to chyba bardziej skomplikowane, wymaga demontazu duzej czesci przodu. Jak ktos ma schematy przebiegu/umiejscowienia kanalow nawiewu to niech wrzuci!!! Przydaly by sie tez informacje o ewentualnych kablach, wiazkach, czy tam przebiegaja czy nie. No to do roboty, prosze o dzielenie sie swoimi spostrzezeniami i uwagami.

"No to do roboty"=do wiercenia Panowie!!!

TD Pedro - 2011-05-05, 15:27

bodzio,
nie wiem jak duży jest schowek w Sandero, bo w Dusterze nie bardzo wiem co miałbym chłodzić (klimatyzować)... :-P no może kanapki :lol: więcej nic się nie zmieści, no może dwie kanapki... :lol:

laisar - 2011-05-05, 17:06

bodzio napisał/a:
Jak ktos ma schematy przebiegu/umiejscowienia kanalow nawiewu to niech wrzuci!!!

Proszę bardzo:

bebe - 2011-05-05, 17:24
Temat postu: Re: klimatyzowany schowek
bodzio napisał/a:
proponuje by kolega Bebe rozebrał 25% samochodu i podzielił się swoimi uwagami :-D

Przykro mi, ale potrzeba klimatyzowania kwitków ze stacji benzynowych, chusteczek higienicznych i pudełek na CD zajmuje dość odległe miejsce na liście moich naturalnych potrzeb. :P

Kabe - 2011-06-03, 22:47

XX
Beckie - 2011-06-04, 20:35

Kabe napisał/a:
95% czasu jadę z nawiewem skierowanym na szybę

Wyrzeźbić uchwyt zakładany na kratkę pod szybą! :idea: (Chyba się powtarzam :oops: ).
1,5 litrową butelkę wciskam między kratkę a szybę, daję nadmuch na szybę i mam kimatyzowaną butelkę... :->

Beckie - 2011-06-05, 10:32

Żałosne?
W takim razie czekam na rezultaty...

funyo - 2015-02-08, 13:10

http://www.daciaklub.pl/f...1661992#1661992
Cav napisał/a:
Jeszcze jedna rzecz, której bardzo brakuje - klimatyzowany schowek.
Wystarczy jedna rurka z zamykanym wylotem i sprawa załatwiona - max. kilka Eur więcej.
Duster ma na tyle duży schowek że jego niewykorzystywanie do chłodzenia napojów, to bezpodstawna strata możliwości.

Zastanawiam się nawet czy sam nie zlecić komuś wykonania czegoś takiego - ale nie wiem jaki rodzaj fachowca mógłby się tym zająć?

Złota rączka? ;-)

Cav - 2015-02-08, 13:21

funyo napisał/a:
Złota rączka? ;-)


Problem, że nie bardzo znam takowe osoby, którym chciałbym oddać auto do przeróbek.
Ale może ktoś zna w Poznaniu?

Karenzo - 2015-02-10, 12:33

Cav napisał/a:
Jeszcze jedna rzecz, której bardzo brakuje - klimatyzowany schowek.
Wystarczy jedna rurka z zamykanym wylotem i sprawa załatwiona - max. kilka Eur więcej.
Duster ma na tyle duży schowek że jego niewykorzystywanie do chłodzenia napojów, to bezpodstawna strata możliwości.

Zastanawiam się nawet czy sam nie zlecić komuś wykonania czegoś takiego - ale nie wiem jaki rodzaj fachowca mógłby się tym zająć?

http://www.daciaklub.pl/f...962e623808593ba

samo doprowadzenie nawiewu to banał
gorzej z klapką
Ja to widział bym w taki sposób że klapka w schowku była by podobnej konstrukcji co daciowe wyloty powietrza (zamykana ręcznie ) , dokupić tylko rurę , zrobić otwór i gotowe .


Pewną niewygodę będzie stanowiło manualne otwieranie tej klapki ale jest to rozwiązanie najprostsze

Marek1603 - 2015-02-10, 12:57

Najprostszym rozwiązaniem jest układ chłodzenia zamontowany w lodówkach turystycznych (bez podtekstów).

Montujesz na jednej ze ścianek radiator, a od zewnętrznej strony wentylator (np. z procesora), aby chłodził wymienni. Nawet jak będzie dmuchał ciepłym to i tak schłodzi. Pytanie tylko czy wystarczająco dla zainteresowanego.

Karenzo - 2015-02-10, 14:09

no tak ale skoro będzie już podłączony nawiew to będzie można też podgrzewać potrawy :D

"A ja mogę w swojej daci podgrzać kanapkę w schowku "


Ja bym wciął się do rury wentylacyjnej od górnych nawiewów bo można ja łatwo zamknąć i ustawić pełną moc na schowek .

Cav - 2015-02-10, 16:34

Karenzo napisał/a:

Ja bym wciął się do rury wentylacyjnej od górnych nawiewów bo można ja łatwo zamknąć i ustawić pełną moc na schowek .


Miałem tak w Ceedzie - odpada, nie sprawdza się.
Latem mam głównie nastawione nawiewy na szybę+nogi i z tego miejsca musiałoby być brane zimne powietrze.
Perier też odpada - nie dorównuje sprawnością klimatyzacji, a taka flaszka litrowa w schowku wystarcza latem na 1h max, a kolejna musi być schłodzona SZYBKO.

Więc może z tych wywiewów na nogi pobrać powietrze?

leo - 2015-02-10, 22:26

A może wykombinować po prostu jakieś trzymadło na butelkę (albo zaadaptować takie z gaśnicy) i umieścić tuż przy wylocie na nogi pasażera?
Wada:
- może trochę wolniejsze chłodzenie samej butelki (bo nie jest cała otoczona zimnym powietrzem).
Zalety:
- w pełni funkcjonalny schowek, którego nie trzeba opróżniać z drobiazgów, chcąc skorzystać z chłodzenia flaszki;
- zero kombinacji i przeróbek w "fabryce" układu klimy;
- nie spada wydajność i wykorzystanie klimy, bo chłodząc butelkę, i tak zimne powietrze wylatuje na kabinę;
- uchwyt na butelkę nie ogranicza w istotny sposób miejsca na nogi pasażera.

Karenzo - 2015-02-11, 00:35

równie dobrze można wtoczyć butelkę pod siedzenia a tam znajduje się wylot nawiewu kanapy
efekt będzie nawet lepszy bo bo jest to zamknięta przestrzeń w dwóch płaszczyznach

Cav - 2015-02-11, 16:42

Karenzo napisał/a:
równie dobrze można wtoczyć butelkę pod siedzenia a tam znajduje się wylot nawiewu kanapy
efekt będzie nawet lepszy bo bo jest to zamknięta przestrzeń w dwóch płaszczyznach


W Dusterze jest osobny nawiew na tylną kanapę?
Gdzie, bo nie zauważyłem?

Nie zauważyłem też, aby butelki pod siedzeniami były jakkolwiek chłodniejsze, a w czasie długich podróży zawsze tam są.

Nic nie zastąpi klimatyzowanego schowka.

Domel2250 - 2015-02-11, 17:25

Cav napisał/a:
Karenzo napisał/a:
równie dobrze można wtoczyć butelkę pod siedzenia a tam znajduje się wylot nawiewu kanapy
efekt będzie nawet lepszy bo bo jest to zamknięta przestrzeń w dwóch płaszczyznach


W Dusterze jest osobny nawiew na tylną kanapę?
Gdzie, bo nie zauważyłem?

Nie zauważyłem też, aby butelki pod siedzeniami były jakkolwiek chłodniejsze, a w czasie długich podróży zawsze tam są.

Nic nie zastąpi klimatyzowanego schowka.


Podgrzewać można, jakby przeszukać internety to i może coś co chłodzi by się i znalazło. Ja mam podobne tylko z końcówką wymienną i na USB. NIe gotuje to to , ale podgrzewa., a do chłodzenia wymiar też idealny akurat na puszeczkę, czy małą butelkę. A teraz głośno pomyślę -ciekawe, czy dałoby się to rozebrać i zamienić matę podgrzewającą na chłodzącą? Dla mnie byłaby to dobra opcja, bo :
-nie trzeba dłubać w aucie , ciąć, wiercić, przerabiać
-jest to wygodne-moja wersja tego termosu ma dwa uchwyty z boku na rzepy, ktore zapinam na rączce hamulca ręcznego, nie lata ten pojemnik po aucie i zawsze jest pod ręką :-) .

leo - 2015-02-11, 21:20

Karenzo napisał/a:
równie dobrze można wtoczyć butelkę pod siedzenia a tam znajduje się wylot nawiewu kanapy
efekt będzie nawet lepszy bo bo jest to zamknięta przestrzeń w dwóch płaszczyznach


Jednak trzeba byłoby zamontować jakiś uchwyt umożliwiający dmuchanie bezpośrednio z dyszy na dupelkę... ;-)
Flaszki pod siedzeniem pasażera mają tendencję do przetaczania się (dlatego preferuję butelki kanciaste w stylu Żywiec - są mniej ruchliwe :mrgreen: ). Żeby więc zapewnić stałe chłodzenie flachy, trzeba byłoby ją unieruchomić przy samym wylocie kanału - tak, żeby zimne powietrze stale ją owiewało.

wojtek_pl - 2015-02-13, 13:16

leo napisał/a:
(...) trzeba byłoby ją unieruchomić przy samym wylocie kanału - tak, żeby zimne powietrze stale ją owiewało.

A może wystarczy po prostu dodatkowe gniazdo zasilające w bagażniku i lodówka samochodowa? Oczywiście standardowych rozmiarów, pasująca do Dustera. :-> :lol:

Cav - 2015-02-13, 20:28

wojtek_pl napisał/a:
leo napisał/a:
(...) trzeba byłoby ją unieruchomić przy samym wylocie kanału - tak, żeby zimne powietrze stale ją owiewało.

A może wystarczy po prostu dodatkowe gniazdo zasilające w bagażniku i lodówka samochodowa? Oczywiście standardowych rozmiarów, pasująca do Dustera. :-> :lol:


Nie wystarczy, bo lodówka już jest, na drugą nie ma zazwyczaj miejsca, a chodzi o napoje wypijane w trakcie podróży.
Więc zatrzymanie w celu grzebania w bagażniku nie wchodzi w rachubę.

funyo - 2015-02-16, 00:09

Cav napisał/a:

Nie wystarczy, bo lodówka już jest, na drugą nie ma zazwyczaj miejsca, a chodzi o napoje wypijane w trakcie podróży.
Więc zatrzymanie w celu grzebania w bagażniku nie wchodzi w rachubę.

Sorry, Cav, ale czym więcej Cię czytam, tym jestem bardziej przekonany, że albo grasz, albo dokonałeś złego wyboru.
Powinieneś czym prędzej zmienić samochód, kobietę lub...lodówkę ;-)

Cav - 2015-02-16, 17:23

funyo napisał/a:
Cav napisał/a:

Nie wystarczy, bo lodówka już jest, na drugą nie ma zazwyczaj miejsca, a chodzi o napoje wypijane w trakcie podróży.
Więc zatrzymanie w celu grzebania w bagażniku nie wchodzi w rachubę.

Sorry, Cav, ale czym więcej Cię czytam, tym jestem bardziej przekonany, że albo grasz, albo dokonałeś złego wyboru.
Powinieneś czym prędzej zmienić samochód, kobietę lub...lodówkę ;-)


Czy to że pytam jak ulepszyć swoje auto, to rodzi w Twojej głowie jakiś problem?

Bo ja tam na swój wybór obecnie nie narzekam (odpukać).
A że każde z 20 aut które wcześniej posiadałem, miało jakieś plusy, to chciałbym je mieć i w aktualnym samochodzie, co w tym dziwnego?
Akurat pod względem klimatyzowanego schowka najlepsze było Megane, nie dość że wchodziły dwie flaszki 2 litrowe, to jeszcze chłodził się zawsze.
W żadnym innym aucie już tak dobrze nie miałem.
Duster jest drugi jeśli chodzi o wielkość schowka, więc nie bardzo rozumiem, czemu go jeszcze nie ulepszyć małą rurką doprowadzającą zimne powietrze?
Co w tym złego widzisz?

A jeśli w jakiś pokręcony sposób skojarzyłeś słowo "lodówka" negatywnie, to musisz jeszcze raz dokładnie przeczytać co napisałem, najlepiej ze zrozumieniem.
Jak się nie uda to jeszcze raz - i tak do skutku.

Ajgor - 2015-02-16, 21:05

Cav, Każdemu wolno marzyć(jak w temacie) tylko po co te nerwy i sarkazm? Chłopie to Forum ma być rozrywką, relaksem , a nie upuszczalnią frustracji...
mekintosz - 2015-02-16, 21:27

Cav napisał/a:

W Dusterze jest osobny nawiew na tylną kanapę?
Gdzie, bo nie zauważyłem?
Nie zauważyłem też, aby butelki pod siedzeniami były jakkolwiek chłodniejsze, a w czasie długich podróży zawsze tam są.
Nic nie zastąpi klimatyzowanego schowka.


Jest, tzn są nawiewy na tylną kanapę pod siedzeniem kierowcy/pasażera. Czasem je ciężko dostrzec bo są wąskie i ukryte w nacięciu tapicerki. Jeśli już bym chciał zrobić klimatyzowany schowek w tym miejscu to należałoby od jednego nawiewu poprowadzić szczelną rurkę do zamkniętego pojemnika na np dwie buterki 1/5 l. Ten pojemnik musiałby mieć aktywny system wysysania powietrza z układu chłodzenia daci. Najlepiej jakiś wiatraczek z PCta. Wtedy po ustawianiu klimy na szybę / nogi lub same nogi wiatraczek by zwiększał przepływ strumienia zimnego powietrza. Omiatało by one butelki dalej kierując się na siedzenia pasażera ;-) Więc mamy dwa w jednym - profesjonalnie klimatyzowany schowek podsiedzeniowy z nawiewem z prawdziwego zdarzenia na tył. Kurcze, chyba tak sobie na lato zrobię ;-)

Cav - 2015-02-16, 21:35

Ajgor napisał/a:
Cav, Każdemu wolno marzyć(jak w temacie) tylko po co te nerwy i sarkazm? Chłopie to Forum ma być rozrywką, relaksem , a nie upuszczalnią frustracji...


Zauważ tylko, że ja WYŁĄCZNIE reaguję na upuszczanie frustracji przez innych - więc może zmień adres tego typu pretensji?

Ajgor - 2015-02-16, 21:45

Albo to lubisz, albo się dajesz podpuścić ;-)
Cav - 2015-02-16, 21:55

Ajgor napisał/a:
Albo to lubisz, albo się dajesz podpuścić ;-)


Nie lubię nadstawiać drugiego policzka, jak ktoś zaczyna mnie obszczekiwać.
A wszystkich poszczekujących poplonkować, żeby był spokój - to chyba nie ma sensu.
Może któregoś otrzeźwi, jak przeczyta że źle odczytał przekaz i przestanie.

Ajgor - 2015-02-16, 21:59

Jak Ktoś zrozumie przekaz to czemu nie.
funyo - 2015-02-16, 22:40

Cav napisał/a:

Czy to że pytam jak ulepszyć swoje auto, to rodzi w Twojej głowie jakiś problem?

Żaden problem i w sumie masz rację: to Twoje problemy i takie dla mnie pozostaną. :-P
Cytat:

A jeśli w jakiś pokręcony sposób skojarzyłeś słowo "lodówka" negatywnie, to musisz jeszcze raz dokładnie przeczytać co napisałem, najlepiej ze zrozumieniem.
Jak się nie uda to jeszcze raz - i tak do skutku.

Właściwie to w tym temacie możesz sobie przerobić Dacię na Maybacha, ale tego typu kąśliwe uwagi nie świadczą bynajmniej o wielkości Twojego intelektu, więc je sobie daruj.
Pozostawiam Cię z Twoimi ambiwalentnymi odczuciami odnośnie Dustera.
Dla mnie EOT.

Cav - 2015-02-16, 22:44

funyo napisał/a:

Żaden problem i w sumie masz rację: to Twoje problemy.


Ale jakie konkretnie, potrafisz napisać jak człowiek o co Ci chodzi, czy umiesz tylko bredzić od rzeczy?
PLONK WARNING, jakbyś miał zamiar ponowić podobną akcję.

corrado - 2015-02-16, 23:01

Cav napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:
leo napisał/a:
(...) trzeba byłoby ją unieruchomić przy samym wylocie kanału - tak, żeby zimne powietrze stale ją owiewało.

A może wystarczy po prostu dodatkowe gniazdo zasilające w bagażniku i lodówka samochodowa? Oczywiście standardowych rozmiarów, pasująca do Dustera. :-> :lol:


Nie wystarczy, bo lodówka już jest, na drugą nie ma zazwyczaj miejsca, a chodzi o napoje wypijane w trakcie podróży.
Więc zatrzymanie w celu grzebania w bagażniku nie wchodzi w rachubę.





:shock: :mrgreen:

funyo - 2015-02-16, 23:21

Cav napisał/a:

Ale jakie konkretnie, potrafisz napisać jak człowiek o co Ci chodzi, czy umiesz tylko bredzić od rzeczy?

Czy zawsze inne od Twojego spojrzenie na daną rzeczywistość nazywasz bredzeniem...
...nie dostrzegając czasem humorystycznego wydźwięku, podkreślonego stosowną emotką?
W takiej sytuacji dalsza dyskusja nie ma chyba sensu, tym bardziej że zaczyna kuleć Twoja kultura konwersacji. :-(

Domel2250 - 2015-02-17, 09:00

mekintosz napisał/a:
Cav napisał/a:

W Dusterze jest osobny nawiew na tylną kanapę?
Gdzie, bo nie zauważyłem?
Nie zauważyłem też, aby butelki pod siedzeniami były jakkolwiek chłodniejsze, a w czasie długich podróży zawsze tam są.
Nic nie zastąpi klimatyzowanego schowka.


Jest, tzn są nawiewy na tylną kanapę pod siedzeniem kierowcy/pasażera. Czasem je ciężko dostrzec bo są wąskie i ukryte w nacięciu tapicerki. Jeśli już bym chciał zrobić klimatyzowany schowek w tym miejscu to należałoby od jednego nawiewu poprowadzić szczelną rurkę do zamkniętego pojemnika na np dwie buterki 1/5 l. Ten pojemnik musiałby mieć aktywny system wysysania powietrza z układu chłodzenia daci. Najlepiej jakiś wiatraczek z PCta. Wtedy po ustawianiu klimy na szybę / nogi lub same nogi wiatraczek by zwiększał przepływ strumienia zimnego powietrza. Omiatało by one butelki dalej kierując się na siedzenia pasażera ;-) Więc mamy dwa w jednym - profesjonalnie klimatyzowany schowek podsiedzeniowy z nawiewem z prawdziwego zdarzenia na tył. Kurcze, chyba tak sobie na lato zrobię ;-)

Wszystko super fajnie, ale mniej praktycznego miejsca we wnętrzu auta na schowek to chyba nie ma..... :-P

wojtek_pl - 2015-02-17, 13:19

corrado, niezły patent z tą rurą do odkurzacza...

Chłodzony schowek to fajna rzecz ale nie do zrobienia w Dacii. Dacia ma być tania i nie będzie mieć bajerów. Bo inaczej ludzie przestaną kupować Renaulta i Nissana.
IMHO zrobienie chłodzonego schowka wymaga dość znacznych ingerencji w układ nawiewu i konstrukcję deski rozdzielczej. Znaczy nie będą wydawać pieniędzy na R/D. Może za 10 lat zamontują rozwiązanie z obecnej generacji Renault...

Cav - 2015-02-17, 16:55

funyo napisał/a:
Cav napisał/a:

Ale jakie konkretnie, potrafisz napisać jak człowiek o co Ci chodzi, czy umiesz tylko bredzić od rzeczy?

Czy zawsze inne od Twojego spojrzenie na daną rzeczywistość nazywasz bredzeniem...


Każdy personalny, niesprowokowany i do tego kłamliwy atak, niezwiązany z meritum, samochodami itd nazywam bredzeniem, żeby nie używać mocniejszych słów, bo litościwy jestem. ;-)

Inne spojrzenie na rzeczywistość wygląda tak "moim zdaniem dana rzecz nie jest potrzebna w Dacii".
A Twoje wejście wyglądało tak:
"a bo ty taki owaki, czego Ty chcesz od tych wspaniałych samochodów, odwal się od nich, bo nic lepszego nie da się w nich zrobić, kup sobie inny samochód, bo nie podoba mi się, że kupiłeś Dacię ".
Itd itp

Czujesz różnicę?

Cav - 2015-02-17, 16:58

wojtek_pl napisał/a:
corrado, niezły patent z tą rurą do odkurzacza...

Chłodzony schowek to fajna rzecz ale nie do zrobienia w Dacii. Dacia ma być tania i nie będzie mieć bajerów. Bo inaczej ludzie przestaną kupować Renaulta i Nissana.
IMHO zrobienie chłodzonego schowka wymaga dość znacznych ingerencji w układ nawiewu i konstrukcję deski rozdzielczej.


W sensie że zrobienie jednej dziurki w rurce z nawiewem, drugiej w schowku i połączenie ich plastikową rurką z zamknięciem, to taka znaczna ingerencja w cokolwiek?
Ja jestem święcie przekonany, że nie o możliwości techniczne tu chodzi.
Dlatego pytam jak to zrobić samemu.

Karenzo - 2015-02-17, 17:32

Ty piszesz o prowizorce .
Profesjonalnie powinno być to rozwiązane w taki sposób aby pokrętłem sterowania nawiewu można było odciąć powietrze do schowka .
czyli dochodzą kolejne linki do rozdzielni .
No chyba ze zrobiono by całkowicie elektroniczne zamykanie klapek nawiewu .
Ale takie bajery raczej nie w daci .

48piotr - 2015-02-17, 17:33

Cav napisał/a:
Dlatego pytam jak to zrobić samemu

Kogo pytasz?
Siebie?
A w myśli nie można?
:shock: :shock: :mrgreen:

Cav - 2015-02-17, 21:41

Karenzo napisał/a:
Ty piszesz o prowizorce .
Profesjonalnie powinno być to rozwiązane w taki sposób aby pokrętłem sterowania nawiewu można było odciąć powietrze do schowka .


Żadna prowizorka - dokładnie tak to jest robione seryjnie w autach z ręczną klimą.
Tak było w Ceedzie i takiemu rozwiązaniu nie miałem nic do zarzucenia.
Za to właśnie miałem do zarzucenia BEZSENSOWNEMU łączeniu pokrętła sterowania z klimatyzowaniem schowka, bo uniemożliwiało mi chłodzenie schowka w DOWOLNEJ pozycji pokrętła.

funyo - 2015-02-17, 22:35

Cav napisał/a:

...A Twoje wejście wyglądało tak...


Cav, trochę więcej luzu - te emotikony do czegoś jednak służą...

wojtek_pl - 2015-02-18, 08:39

Cav napisał/a:
W sensie że zrobienie jednej dziurki w rurce z nawiewem, drugiej w schowku i połączenie ich plastikową rurką z zamknięciem, to taka znaczna ingerencja w cokolwiek?
Ja jestem święcie przekonany, że nie o możliwości techniczne tu chodzi.
Dlatego pytam jak to zrobić samemu.

To nie jest takie proste. Zaraz za parownikiem masz nagrzewnicę. I wylot powietrza do schowka powinien być za parownikiem ale przed nagrzewnicą. Tak czy siak trzeba przerobić układ nawiewu. Owszem, sam wlot powietrza do schowka, z klapką zamykaną ręcznie to stosunkowo prosta rzecz, chociaż nadal trzeba wygospodarować miejsce pod deską na tą rurę. No i dorobić wyloty powietrza ze schowka.
IMHO, teoretycznie proste, praktycznie i technologicznie już mniej.

Cav - 2015-02-18, 16:45

wojtek_pl napisał/a:
Cav napisał/a:
W sensie że zrobienie jednej dziurki w rurce z nawiewem, drugiej w schowku i połączenie ich plastikową rurką z zamknięciem, to taka znaczna ingerencja w cokolwiek?
Ja jestem święcie przekonany, że nie o możliwości techniczne tu chodzi.
Dlatego pytam jak to zrobić samemu.

To nie jest takie proste. Zaraz za parownikiem masz nagrzewnicę. I wylot powietrza do schowka powinien być za parownikiem ale przed nagrzewnicą.


Dlaczego tak?
W Ceedzie zimą schowek mógł się grzać, więc pewnie wylot był za nagrzewnicą.

Cav - 2015-02-21, 17:05

Przy okazji wiosennego gruntowego odkurzania wnętrza obejrzałem dokładnie wszystkie wywiewy.
I zadanie okazało się dziecinnie proste - wywiew na nogi pasażera z przodu nie jest zamknięty żadną kratką, nawet nie jest w konsoli środkowej, tylko za nią, to po prostu duża plastikowa puszka z kwadratowym otworem - bez jakiegoś specjalnego ukierunkowania na stopy, po prostu dziura skierowana w bok konsoli.
Do schowka jest z niego ze 20 cm (liczę do tylnej ściany schowka, do bocznej jest jeszcze mniej).

Dużo się nie zastanawiając pojechałem więc do Leroya, kupiłem kawałek wytrzymałej, czarnej rurki elektrycznej (rodzaj peszla), trzy złączki do instalacji wodnej (takie plastikowe do klejenia na rurach).
Jedna męska, druga żeńska i redukcja wielkości peszla.
Plus otwornica na wielkość gwintu złączki męskiej.
Całość to koszt 30 zł.

Pięć minut roboty, potrzebne na wywiercenie otworu w tylnej ścianie schowka, i wciśnięcie końca peszla do redukcji (przydała się opalarka do podgrzania, bo miał dokładnia taką średnicę jak redukcja) rurka wetknięta głęboko w wylot (ze 20 cm, wtedy nawet nie trzeba było jej mocować na obejmy czy trytyki) i sprawa załatwiona.

Jedno marzenie spełnione - schowek jest klimatyzowany bez konieczności uprawiania filozofii czy kupowania dodatkowych lodówek.

eplus - 2015-02-21, 17:47

No to jedna wada załatwiona pozytywnie, proponuję zabezpieczyć wylot peszla kratką, aby nie wpadło tam przypadkowo 20 groszy czy długopis ze schowka.
Cav - 2015-02-21, 19:36

eplus napisał/a:
No to jedna wada załatwiona pozytywnie, proponuję zabezpieczyć wylot peszla kratką, aby nie wpadło tam przypadkowo 20 groszy czy długopis ze schowka.


Po pierwsze - nie wejdzie.
Po drugie - demontaż całego patentu nie zajmie więcej niż minutę w razie czego (to są dwie złączki z obu stron schowka,skręcone jedna na drugą ).
Ponowny montaż tyle samo.
Po trzecie - wylot jest kilka cm (czyli o szerokość tarczy otwornicy) nad dnem schowka, więc nic tam nie ma szans wpaść.

jas_pik - 2015-02-21, 19:53

A możesz zrobić fotoreportaż sojego opracowania?
Cav - 2015-02-21, 20:03

jas_pik napisał/a:
A możesz zrobić fotoreportaż sojego opracowania?



http://www.leroymerlin.pl...0478,l1063.html





http://www.leroymerlin.pl...12309,l545.html





http://www.leroymerlin.pl...12310,l545.html






http://www.leroymerlin.pl...12359,l545.html




To ostatnie w mojej wersji ma gwint plastikowy, ale nie ma tego na stronie, więc wrzuciłem podobną.
W kolejności zdjęć wciskasz/skręcasz jedno w drugie, między 3 i 4 dajesz ścianę schowka i po robocie.
Jutro wrzucę zdjęcia wyglądu końcowego w samochodzie.

Karenzo - 2015-02-21, 20:30

pomyślał bym o jakimś manualnym zamknięciu , nie często potrzeba klimatyzowana schowka
a szkoda tracić na niego "mocy" w upalne dni

Ajgor - 2015-02-21, 20:34

Myślisz o jakimś szyberku? A może w instalację wpiąć zawór kulowy? Tylko tak żeby w miarę estetycznie wyglądało.
Cav - 2015-02-21, 22:03

Karenzo napisał/a:
pomyślał bym o jakimś manualnym zamknięciu , nie często potrzeba klimatyzowana schowka
a szkoda tracić na niego "mocy" w upalne dni


Zamknięcie też kupiłem, korek na tą ostatnią złączkę.

Ajgor - 2015-02-21, 22:08

Ciekaw jestem jak to wszystko do kupy pozbierałeś.Autko masz jeszcze na gwarancji, więc jadąc na serwis będziesz to demontował?
Cav - 2015-02-21, 22:17

Ajgor napisał/a:
Ciekaw jestem jak to wszystko do kupy pozbierałeś.Autko masz jeszcze na gwarancji, więc jadąc na serwis będziesz to demontował?


Mówisz, że ktokolwiek może się czepić jednej, 26 mm dziurki w schowku?
Bez żartów....

Karenzo - 2015-02-21, 23:18

gwarancja to nie jest niewolnictwo .
Robiąc coś takiego traci się gwarancje na elementy modyfikowane czyli korpus schowka .

eplus - 2015-02-22, 03:00

Hahaha Przecież sprężąrka klimy mogła zostać przeciążona przez tę dziurkę ! I teraz parownik zamarznie ! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Karenzo - 2015-02-22, 03:17

dziura ma wpływ na sprężarkę
sprężarka ma wpływ na silnik
silnik ma wpływ na wszystko 8-)

wojtek_pl - 2015-02-23, 12:49

A świstak zawija to wszystko w sreberka...

8-)

Ajgor - 2015-02-24, 14:12

Cav, Miałeś wstawić fotki efektu końcowego...
Cav - 2015-02-24, 17:04

Ajgor napisał/a:
Cav, Miałeś wstawić fotki efektu końcowego...


Aj sorry, zrobiłem zdjęcia, ale zapomniałem ich wrzucić tutaj.
Załączam.

Ajgor - 2015-02-24, 17:16

Jeśli w otwór na nogi pasażera włożymy trójnik to i schowek będzie chłodzony i część chłodnego powietrza pójdzie na kabinę, oczywiście
schowek w tym wypadku nie będzie chłodzony tak efektywnie jak bez trójnika

Cav - 2015-02-24, 17:32

Ajgor napisał/a:
Jeśli w otwór na nogi pasażera włożymy trójnik to i schowek będzie chłodzony i część chłodnego powietrza pójdzie na kabinę, oczywiście
schowek w tym wypadku nie będzie chłodzony tak efektywnie jak bez trójnika


Nie ma takiej potrzeby, to tylko tak wygląda że otwór jest zasłonięty, ale i tak więcej powietrza idzie na kabinę niż do rurki.
Wieje niewiele słabiej jak przedtem, to na pewno nie będzie problemem.

mekintosz - 2015-02-25, 22:10

Cav, to rozwiązanie działa bez wymuszenia "wysysania zimnego powietrza" np. wentylatorkiem w przebiegu tego połączenia nawiewu ze schowkiem ? Zastanawiam się, czy relatywnie o niewielkiej średnicy rurka- wężyk wciśnięta w otwór nawiewu wystarcza do jakiegokolwiek schłodzenia schowka ? Jak włączysz nawiew czuć mocny nawiew w schowku ? W jakiej pozycji ustawiasz pokrętło regulujące nawiewy - szyba i dół czy tylko dół oraz na którym biegu wentylatorka ?
Cav - 2015-02-25, 22:22

mekintosz napisał/a:
Cav, to rozwiązanie działa bez wymuszenia "wysysania zimnego powietrza" np. wentylatorkiem w przebiegu tego połączenia nawiewu ze schowkiem ? Zastanawiam się, czy relatywnie o niewielkiej średnicy rurka- wężyk wciśnięta w otwór nawiewu wystarcza do jakiegokolwiek schłodzenia schowka ? Jak włączysz nawiew czuć mocny nawiew w schowku ? W jakiej pozycji ustawiasz pokrętło regulujące nawiewy - szyba i dół czy tylko dół oraz na którym biegu wentylatorka ?


Wystarcza to co leci z nawiewu, powiew jest wyczuwalny.
Oczywiście im nawiew bardziej na nogi, a dmuchawa na wyższy bieg tym ruch powietrza w schowku mocniejszy.
W skrajnym przypadku powietrze aż gwiżdże w tej zakręconej rurce.

Nawiewy zazwyczaj ustawiam na szyba+nogi, dmuchawa najchętniej na 1.
Ruch powietrza z wylotu w schowku jest wtedy wyczuwalny, ale słaby.
Ale w Ceedzie też pęd powietrza nie był jakoś specjalnie mocny - wydaje się że tutaj jest podobnie, a może nawet lepiej, bo tam wiało przy ustawieniu na twarz, a tak nigdy nie jeździłem.

Oczywiście nie wiem jak to się sprawdzi latem, bo skoro w Dusterze nie sprawdza się klimatyzacja tak w ogóle, to schowek pewnie też nie będzie za bardzo schłodzony.
Ale i tak to lepsze niż nic, najwyżej więcej powietrza skieruję na nogi.

P.S.
A klimy w tym roku już Renault tak ogólnie nie odpuszczę - choćbym i miał kupić specjalny termometr do badania temperatury w wylotach po dłuższym czasie jazdy, bo chwilę po odpaleniu jest zwykle bardzo ok, potem czym dalej tym gorzej.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2015-04-13, 13:18 ]
Odpowiedź do PS - http://www.daciaklub.pl/f...1663727#1663727.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group