DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Duster - ESP do LPG

Karenzo - 2012-02-11, 20:55
Temat postu: Duster - ESP do LPG
Nurtuję mnie czemu nie można zamontować esp z asr do silnika 1.6 16V 105 LPG
skoro do zwykłej benzyny jest montowana.
Czy jest możliwość montażu gdzieś indziej bez utraty gwarancji no i pytanie czy warto ?

laisar - 2012-02-11, 22:06

Karenzo napisał/a:
czemu nie można zamontować esp z asr do silnika 1.6 16V 105 LPG

Technicznie - raczej nie ma realnych przeciwwskazań, więc jak się wydaje problem jest jedynie prawny: taka wersja po prostu do tej pory nie ma homologacji, więc nie znajduje się w ofercie.


Karenzo napisał/a:
Czy jest możliwość montażu gdzieś indziej bez utraty gwarancji

W ogóle nie ma: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6227


Karenzo napisał/a:
czy warto ?

A to już kwestia gustu, omawiana np tutaj: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3695



PS OT http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2343 ... (;

benny86 - 2012-02-11, 22:17

Karenzo napisał/a:
Czy jest możliwość montażu gdzieś indziej bez utraty gwarancji no i pytanie czy warto ?

Kolego nie tędy droga. Zamawiasz w wybranych ASO benzynkę z ESP, zamawiasz u dealera LPG (np. w Świętochłowicach, ale pewnie nie tylko tam) i dealer w meijsce fabrycznej gwarancji udziela "swojej". Ma to pewne wady, ale masz dusterka z lpg i esp 8-)

Karenzo - 2012-02-11, 22:19

Samochód został zamówiony 20 stycznia więc jeszcze nie został wyprodukowany .
Jednak diler usilnie twierdzi że silnik z gazem uniemożliwia montaż takiego systemu , więc nie wiem czy to po prostu nie możliwe czy opieszałość sprzedawcy .
Już zamówiłem dustera z lpg ,chciałem 4x4 jednak gwarancja na gaz udzielana była by przez firmę zakładającą czyli w przypadku kłopotów z silnikiem gazownik odsyłał by mnie do ASO a ASO do gazownika i tak bez końca , czego chciał bym uniknąć.

benny86 - 2012-02-11, 22:23

Czyli zamówienie już złożone, a tym samym moja rada na niewiele się przyda...
bodzio - 2012-02-12, 09:12

Proponuje koledze Karenzo nazwać swojego dustera Łokietek, bo zamówiony w rocznice(20.01.1320) koronacji Władysława Łokietka... :lol:
piotr. z - 2012-06-24, 15:40
Temat postu: DD+LPG i brak ESP
WItam,
czaję się na DD, jazda próbna za mną, oferta w przygotowaniu. Dziwi mnie tylko fakt, że przy wyborze LPG nie mogę zamówić ESP+ASR. W wersjach bez LPG tak. Sprzedawca też za bardzo nie wie dlaczego tak jest i dziwi się takiemu podejściu producenta. Czy szanowne grono ma może pojęcie, dlaczegóż Dacia tak traktuje swoich potencjalnych klientów odmawiając im możliwości zakupu ESP+ASR?... Inne rozłożenie mas na osie? Przecież jeśli zakupię DD i na własną rękę wpakuję gaz to efekt będzie taki sam- jest ESP+ASR z LPG na pokładzie. Naprawdę nie mam pojęcia co się za tym kryje... Że o braku kompa pokładowego nie wspomnę- ale to mniejszy problem bo mając LPG i tak zaopatrzyłbym się w komputer pokładowy dostępny na "allegrze".

bebe - 2012-06-24, 18:46
Temat postu: Re: DD+LPG i brak ESP
piotr. z napisał/a:
Naprawdę nie mam pojęcia co się za tym kryje...

Obstawiam śmiechowy system informatyczny Renault. Prawdopodobnie wesołe misie w centrali nie wprowadziły do systemu takiej wersji i dlatego sprzedawca nie może jej wyklikać, a wiadomo, w dzisiejszych czasach jak czegoś nie ma w komputerze, to nie istnieje. ;)

Jeśli bardzo Ci zależy, to gnęb sprzedawcę, żeby gnębił przełożonego, żeby gnębił centralę, i może nagle będzie się dało zamówić ESP. :)

maciek - 2012-06-24, 18:54

http://dacia.de/dacia_duster_preise.php


*** Nicht in Verbindung mit 1.6 16V LPG 105 4x2

:roll:

piotr. z - 2012-06-24, 20:08
Temat postu: Re: DD+LPG i brak ESP
bebe napisał/a:

Jeśli bardzo Ci zależy, to gnęb sprzedawcę, żeby gnębił przełożonego, żeby gnębił centralę, i może nagle będzie się dało zamówić ESP. :)


No właśnie to nie tylko kwestia systemu... Takie info jest też w papierowym katalogu, gdzie wyszczególniono gwiazdką, czegóż to model z LPG nie ma. Zastanawia mnie tylko co mogło być powodem takiej decyzji?...

maciek - 2012-06-24, 20:36

napisz do centrali :mrgreen:
bebe - 2012-06-24, 21:30
Temat postu: Re: DD+LPG i brak ESP
piotr. z napisał/a:
Takie info jest też w papierowym katalogu, gdzie wyszczególniono gwiazdką, czegóż to model z LPG nie ma. Zastanawia mnie tylko co mogło być powodem takiej decyzji?...

A, to w takim razie nie wiem. Złośliwość ludzka? :(

eplus - 2012-06-24, 22:10

ESP wymaga sterowania przepustnicą i wtryskiem - może nie dopracowali jeszcze tego układu dla zasilania LPG. Oczywiście w chałupniczym wykonaniu nikt sobie tego nie dobiera do głowy, montuje gaz i gotowe, natomiast oryginalny ESP musi dodawać gazu na gazie, musi też na tę okoliczność mieć atest.
piotr. z - 2012-06-25, 20:44

eplus napisał/a:
ESP wymaga sterowania przepustnicą i wtryskiem


Więc wychodzi na to, że w wersji z LPG ma się ESP ale tylko na pokładzie, bo nie działające prawidłowo. Na szczęście moje prywatne ESP składa się z wyobraźni i jako takiego przewidywania, co się może wydarzyć na drodze.

maciej - 2013-01-15, 17:09
Temat postu: Duster LPG można z ESP czy nie??
Witam. Chcę kupi dustera 1.6 LPG ale koniecznie z ESP. Szukałem na portalach i nie ma żadnego auta z ESP. Pytałem u Dealera i mówią że jeśli LPG fabryczne to nie ma możłiwości zamontowania ESP?? Dzwoniłem do Dacia Deutschland i Pan powiedział, że mogę bez problemu zamówic w cenie 300euro. Jak to jest naprawdę??
Dar1962 - 2013-01-15, 18:01

ESP do DD kosztuje (przynajmniej kosztowało) 1200 PLN. Do 4x4 można je zamówić bez problemu (wersja 4x4 nie ma montowanego LPG fabrycznego) O 2x4 trzeba pytać ostatnio zamawiających. Sądzę, że będzie nadal dodatkowo płatną opcją ( DD ma starą homologację, w której ESP nie było jeszcze wyposażeniem obowiązkowym)
maciek - 2013-01-15, 21:37

Duster z LPG rożni się od reszty tym że nie ma komputera i możliwości dokupienia ESP za dopłatą w całej EUROPIE :roll: , najlepiej zrobić tak kupić Dustera z bajerami z jakimi chcesz a potem zgazować/dogadać się z Dealerem.
toomas08 - 2013-01-16, 09:27

Ale trzeba mieć na uwadze, że wersja z fabrycznym LPG ma inne niektóre części w silniku co może wpływać na większą wytrzymałość przy zasilaniu LPG.
Dyziek - 2013-01-16, 12:13

Laisar podawal kiedys diagramy, ktore to mialy potwierdzac.
Na Pulawskiej w salonie mi powiedzieli, ze nie ma zadnych zmian w silniku. Z pewnoscia nie wymieniaja glowicy na wzmocniona, jak to ma miejsce w Chevetce (+500 PLN za to).

laisar - 2013-01-16, 12:39

Cytat:
Na Pulawskiej w salonie mi powiedzieli, ze nie ma zadnych zmian w silniku

Ja nie wiem, czy są - wiem natomiast, co twierdzi producent: nie głowica, tylko zawory i ich gniazda:

Kompendium Dacii » LPG » http://www.daciaklub.pl/forum/download.php?id=996

maciej - 2013-01-16, 16:50

No to Pan z niemieckiej centrali renault nie popisał się wiedzą:) Na 100% sprawdzał i mówił że można ESP zamówic. No nic terzeba będzie chyba kupic diesla:) Tylko teraz dylemat 90 czy 110KM? Oba mają już filtry cząstek stałych?
mekintosz - 2013-01-16, 17:03

Maja ale podobno sa przyjazne uzytkownikowi, bezobslugowe.
Piotr_K - 2013-01-17, 02:41
Temat postu: Re: Duster LPG można z ESP czy nie??
maciej napisał/a:
Witam. Chcę kupi dustera 1.6 LPG ale koniecznie z ESP. Szukałem na portalach i nie ma żadnego auta z ESP. Pytałem u Dealera i mówią że jeśli LPG fabryczne to nie ma możłiwości zamontowania ESP?? Dzwoniłem do Dacia Deutschland i Pan powiedział, że mogę bez problemu zamówic w cenie 300euro. Jak to jest naprawdę??


Ja zamówiłem Dustera 1,6 4x4 z esp i asr, jeszcze przed odbiorem z salonu ze Świdnicy miałem założony LPG, który sami zaproponowali w jeden z 3 firm, wybrałem BRC sequent 24.
Na razie wszystko jest OK, na liczniku 15,5 tys.

maciej - 2013-01-17, 14:49
Temat postu: Re: Duster LPG można z ESP czy nie??
Piotr_K napisał/a:
maciej napisał/a:
Witam. Chcę kupi dustera 1.6 LPG ale koniecznie z ESP. Szukałem na portalach i nie ma żadnego auta z ESP. Pytałem u Dealera i mówią że jeśli LPG fabryczne to nie ma możłiwości zamontowania ESP?? Dzwoniłem do Dacia Deutschland i Pan powiedział, że mogę bez problemu zamówic w cenie 300euro. Jak to jest naprawdę??


Ja zamówiłem Dustera 1,6 4x4 z esp i asr, jeszcze przed odbiorem z salonu ze Świdnicy miałem założony LPG, który sami zaproponowali w jeden z 3 firm, wybrałem BRC sequent 24.
Na razie wszystko jest OK, na liczniku 15,5 tys.


Tak wiem że tak można tylko że ja chcę auto do Niemiec i nie chce mi się pozniej bawic z tlumaczeniami i zalatwianiem w niemieckim urzędzie. Jak jest fabryczna to problem z głowy. A ile dałeś za instalacje?

A co sądzicie o tej ofercie? Dostałem cenę 14500 euro to chyba dobrze za tą wersję?
http://www.autoscout24.de...00&asrc=st%7cas

Dziwne ale wszystkie dustery 4x4 diesle w Niemczech mają tylko silniki 110KM

Piotr_K - 2013-01-17, 16:44

Za LPG zapłacilem 2700 zł wtedy. W Niemczech do 4x4 wybierają praktyczny mocniejszy diesel, przy ich zarobkach ON jest tańszy ....
maciek - 2013-01-17, 19:52

Piotr_K napisał/a:
Za LPG zapłacilem 2700 zł wtedy. W Niemczech do 4x4 wybierają praktyczny mocniejszy diesel, przy ich zarobkach ON jest tańszy ....



są rożne progi podatkowe odnośnie emitowanego CO do atmosfery ;-)

Piotr_K - 2013-01-17, 22:45

maciek napisał/a:
Piotr_K napisał/a:
Za LPG zapłacilem 2700 zł wtedy. W Niemczech do 4x4 wybierają praktyczny mocniejszy diesel, przy ich zarobkach ON jest tańszy ....



są rożne progi podatkowe odnośnie emitowanego CO do atmosfery ;-)


To ja powinienem już nie płacić ... :lol:

maciej - 2013-01-18, 13:24

Piotr_K napisał/a:
maciek napisał/a:
Piotr_K napisał/a:
Za LPG zapłacilem 2700 zł wtedy. W Niemczech do 4x4 wybierają praktyczny mocniejszy diesel, przy ich zarobkach ON jest tańszy ....



są rożne progi podatkowe odnośnie emitowanego CO do atmosfery ;-)


To ja powinienem już nie płacić ... :lol:


Jeśli chodzi ci o podatek drogowy to różnica jest 100 euro na rok miedzy LPG a diesel:) Więc się opłaca

maciej - 2013-01-19, 19:58

Temat do zamknięcia. Czekam do wiosny i będzie diesel:)
maciek - 2013-01-19, 20:03

Wiosna nadejdzie i będziesz chciał Dustera FL :-)
Hawki - 2013-01-19, 21:43

maciek napisał/a:
Wiosna nadejdzie i będziesz chciał Dustera FL :-)


Podobno trzeba będzie czekać do jesieni na FL :-/

Dar1962 - 2013-01-19, 22:49

i nie wiadomo co tak naprawdę to FL oznacza - jak znam życie to jakieś pierdołki - no chyba że zmienią deskę
maciek - 2013-01-19, 23:14

Dar1962 pierdołki to ciągle zmieniają i nie nazywają tego FL ;-)
maciej - 2013-01-23, 19:51

Hawki napisał/a:
maciek napisał/a:
Wiosna nadejdzie i będziesz chciał Dustera FL :-)


Podobno trzeba będzie czekać do jesieni na FL :-/


Dziś robiłem jazdę próbną dusterem 4x4 110KM wersja prestige ( tylko na rynek niemiecki) Auto w środku ładne, skóra itd. Mieszkam w terenie pagórkowatym (wzniesienia 17-14%:)) zakręty ostre serpentyny. A więc tak wsiadłem ruszam i ... ojojoj to auto nie jedzie:( Przynajmniej pierwszy bieg jak w ciężarówce krótka jedynka i ledwo auto rusza, 2 lepiej i 3 juz ok. Sama jazda ok choc jak dla mnie trzeba często zmienia biegi. Wjechałem w spory rozjechany śnieg. 2WD nie dało rady a 4WD łądnie wyprowadza auto. Deska nie skrzypi anie nie stuka jak to czytałem w niektórych opiniach ( no chyba że na polskich drogach). I teraz pytanie czy takie auto warte jest 19500 euro?? Fakt pełne wyposażenie jak na dacie ale za tą kasę można poszukac.

kapelusznik - 2013-01-23, 20:08

1szy bieg w 6biegowej skrzyni wersji 4x4 jest biegiem "terenowym" - dlatego jest dużo krótszy
za normalną jedynkę to tam robi 2gi bieg

maciej - 2013-01-23, 20:32

kapelusznik napisał/a:
1szy bieg w 6biegowej skrzyni wersji 4x4 jest biegiem "terenowym" - dlatego jest dużo krótszy
za normalną jedynkę to tam robi 2gi bieg


Czyli co? należy startowac z 2-ki?

kapelusznik - 2013-01-23, 20:34

może niech się wypowie właściciel Dustera 4x4
bebe - 2013-01-23, 21:05

maciej napisał/a:
kapelusznik napisał/a:
1szy bieg w 6biegowej skrzyni wersji 4x4 jest biegiem "terenowym" - dlatego jest dużo krótszy
za normalną jedynkę to tam robi 2gi bieg

Czyli co? należy startowac z 2-ki?

Tak, według instrukcji przy normalnej nawierzchni i na płaskim terenie można ruszać z dwójki.

maciek - 2013-01-23, 21:37

w Dusterze 4x4 1,5dci (110) TL8*000
ruszając od 1000 do 4750 obr/min
ruszając z 1 biegu 0,30km/h zajmie ci około 2,4s
ruszając z 2 biegu 0,30km/h zajmie ci około 1,5s (3000obr/min)
ruszając z 2 biegu 0-45km/h zajmie ci około 3,9s

TD Pedro - 2013-01-24, 12:55

kapelusznik napisał/a:
może niech się wypowie właściciel Dustera 4x4

sporadycznie ruszam z "jedynki", nie mam żadnego problemu z ruszaniem z "dwójki" samochód rusza płynnie, w miarę dynamicznie i po dwóch latach takiej eksploatacji (27 kkm) nic niepokojącego się nie dzieje...

Dar1962 - 2013-01-24, 16:05

teraz (permanentnie śliskie nawierzchnie) lepiej się rusza z dwójki, ASR ma mniej roboty

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group