|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Duster - ESP do LPG
Karenzo - 2012-02-11, 20:55 Temat postu: Duster - ESP do LPG Nurtuję mnie czemu nie można zamontować esp z asr do silnika 1.6 16V 105 LPG
skoro do zwykłej benzyny jest montowana.
Czy jest możliwość montażu gdzieś indziej bez utraty gwarancji no i pytanie czy warto ?
laisar - 2012-02-11, 22:06
Karenzo napisał/a: | czemu nie można zamontować esp z asr do silnika 1.6 16V 105 LPG |
Technicznie - raczej nie ma realnych przeciwwskazań, więc jak się wydaje problem jest jedynie prawny: taka wersja po prostu do tej pory nie ma homologacji, więc nie znajduje się w ofercie.
Karenzo napisał/a: | Czy jest możliwość montażu gdzieś indziej bez utraty gwarancji |
W ogóle nie ma: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6227
Karenzo napisał/a: | czy warto ? |
A to już kwestia gustu, omawiana np tutaj: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3695
PS OT http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2343 ... (;
benny86 - 2012-02-11, 22:17
Karenzo napisał/a: | Czy jest możliwość montażu gdzieś indziej bez utraty gwarancji no i pytanie czy warto ? |
Kolego nie tędy droga. Zamawiasz w wybranych ASO benzynkę z ESP, zamawiasz u dealera LPG (np. w Świętochłowicach, ale pewnie nie tylko tam) i dealer w meijsce fabrycznej gwarancji udziela "swojej". Ma to pewne wady, ale masz dusterka z lpg i esp
Karenzo - 2012-02-11, 22:19
Samochód został zamówiony 20 stycznia więc jeszcze nie został wyprodukowany .
Jednak diler usilnie twierdzi że silnik z gazem uniemożliwia montaż takiego systemu , więc nie wiem czy to po prostu nie możliwe czy opieszałość sprzedawcy .
Już zamówiłem dustera z lpg ,chciałem 4x4 jednak gwarancja na gaz udzielana była by przez firmę zakładającą czyli w przypadku kłopotów z silnikiem gazownik odsyłał by mnie do ASO a ASO do gazownika i tak bez końca , czego chciał bym uniknąć.
benny86 - 2012-02-11, 22:23
Czyli zamówienie już złożone, a tym samym moja rada na niewiele się przyda...
bodzio - 2012-02-12, 09:12
Proponuje koledze Karenzo nazwać swojego dustera Łokietek, bo zamówiony w rocznice(20.01.1320) koronacji Władysława Łokietka...
piotr. z - 2012-06-24, 15:40 Temat postu: DD+LPG i brak ESP WItam,
czaję się na DD, jazda próbna za mną, oferta w przygotowaniu. Dziwi mnie tylko fakt, że przy wyborze LPG nie mogę zamówić ESP+ASR. W wersjach bez LPG tak. Sprzedawca też za bardzo nie wie dlaczego tak jest i dziwi się takiemu podejściu producenta. Czy szanowne grono ma może pojęcie, dlaczegóż Dacia tak traktuje swoich potencjalnych klientów odmawiając im możliwości zakupu ESP+ASR?... Inne rozłożenie mas na osie? Przecież jeśli zakupię DD i na własną rękę wpakuję gaz to efekt będzie taki sam- jest ESP+ASR z LPG na pokładzie. Naprawdę nie mam pojęcia co się za tym kryje... Że o braku kompa pokładowego nie wspomnę- ale to mniejszy problem bo mając LPG i tak zaopatrzyłbym się w komputer pokładowy dostępny na "allegrze".
bebe - 2012-06-24, 18:46 Temat postu: Re: DD+LPG i brak ESP
piotr. z napisał/a: | Naprawdę nie mam pojęcia co się za tym kryje... |
Obstawiam śmiechowy system informatyczny Renault. Prawdopodobnie wesołe misie w centrali nie wprowadziły do systemu takiej wersji i dlatego sprzedawca nie może jej wyklikać, a wiadomo, w dzisiejszych czasach jak czegoś nie ma w komputerze, to nie istnieje. ;)
Jeśli bardzo Ci zależy, to gnęb sprzedawcę, żeby gnębił przełożonego, żeby gnębił centralę, i może nagle będzie się dało zamówić ESP. :)
maciek - 2012-06-24, 18:54
http://dacia.de/dacia_duster_preise.php
*** Nicht in Verbindung mit 1.6 16V LPG 105 4x2
piotr. z - 2012-06-24, 20:08 Temat postu: Re: DD+LPG i brak ESP
bebe napisał/a: |
Jeśli bardzo Ci zależy, to gnęb sprzedawcę, żeby gnębił przełożonego, żeby gnębił centralę, i może nagle będzie się dało zamówić ESP. :) |
No właśnie to nie tylko kwestia systemu... Takie info jest też w papierowym katalogu, gdzie wyszczególniono gwiazdką, czegóż to model z LPG nie ma. Zastanawia mnie tylko co mogło być powodem takiej decyzji?...
maciek - 2012-06-24, 20:36
napisz do centrali
bebe - 2012-06-24, 21:30 Temat postu: Re: DD+LPG i brak ESP
piotr. z napisał/a: | Takie info jest też w papierowym katalogu, gdzie wyszczególniono gwiazdką, czegóż to model z LPG nie ma. Zastanawia mnie tylko co mogło być powodem takiej decyzji?... |
A, to w takim razie nie wiem. Złośliwość ludzka? :(
eplus - 2012-06-24, 22:10
ESP wymaga sterowania przepustnicą i wtryskiem - może nie dopracowali jeszcze tego układu dla zasilania LPG. Oczywiście w chałupniczym wykonaniu nikt sobie tego nie dobiera do głowy, montuje gaz i gotowe, natomiast oryginalny ESP musi dodawać gazu na gazie, musi też na tę okoliczność mieć atest.
piotr. z - 2012-06-25, 20:44
eplus napisał/a: | ESP wymaga sterowania przepustnicą i wtryskiem |
Więc wychodzi na to, że w wersji z LPG ma się ESP ale tylko na pokładzie, bo nie działające prawidłowo. Na szczęście moje prywatne ESP składa się z wyobraźni i jako takiego przewidywania, co się może wydarzyć na drodze.
maciej - 2013-01-15, 17:09 Temat postu: Duster LPG można z ESP czy nie?? Witam. Chcę kupi dustera 1.6 LPG ale koniecznie z ESP. Szukałem na portalach i nie ma żadnego auta z ESP. Pytałem u Dealera i mówią że jeśli LPG fabryczne to nie ma możłiwości zamontowania ESP?? Dzwoniłem do Dacia Deutschland i Pan powiedział, że mogę bez problemu zamówic w cenie 300euro. Jak to jest naprawdę??
Dar1962 - 2013-01-15, 18:01
ESP do DD kosztuje (przynajmniej kosztowało) 1200 PLN. Do 4x4 można je zamówić bez problemu (wersja 4x4 nie ma montowanego LPG fabrycznego) O 2x4 trzeba pytać ostatnio zamawiających. Sądzę, że będzie nadal dodatkowo płatną opcją ( DD ma starą homologację, w której ESP nie było jeszcze wyposażeniem obowiązkowym)
maciek - 2013-01-15, 21:37
Duster z LPG rożni się od reszty tym że nie ma komputera i możliwości dokupienia ESP za dopłatą w całej EUROPIE , najlepiej zrobić tak kupić Dustera z bajerami z jakimi chcesz a potem zgazować/dogadać się z Dealerem.
toomas08 - 2013-01-16, 09:27
Ale trzeba mieć na uwadze, że wersja z fabrycznym LPG ma inne niektóre części w silniku co może wpływać na większą wytrzymałość przy zasilaniu LPG.
Dyziek - 2013-01-16, 12:13
Laisar podawal kiedys diagramy, ktore to mialy potwierdzac.
Na Pulawskiej w salonie mi powiedzieli, ze nie ma zadnych zmian w silniku. Z pewnoscia nie wymieniaja glowicy na wzmocniona, jak to ma miejsce w Chevetce (+500 PLN za to).
laisar - 2013-01-16, 12:39
Cytat: | Na Pulawskiej w salonie mi powiedzieli, ze nie ma zadnych zmian w silniku |
Ja nie wiem, czy są - wiem natomiast, co twierdzi producent: nie głowica, tylko zawory i ich gniazda:
Kompendium Dacii » LPG » http://www.daciaklub.pl/forum/download.php?id=996
maciej - 2013-01-16, 16:50
No to Pan z niemieckiej centrali renault nie popisał się wiedzą:) Na 100% sprawdzał i mówił że można ESP zamówic. No nic terzeba będzie chyba kupic diesla:) Tylko teraz dylemat 90 czy 110KM? Oba mają już filtry cząstek stałych?
mekintosz - 2013-01-16, 17:03
Maja ale podobno sa przyjazne uzytkownikowi, bezobslugowe.
Piotr_K - 2013-01-17, 02:41 Temat postu: Re: Duster LPG można z ESP czy nie??
maciej napisał/a: | Witam. Chcę kupi dustera 1.6 LPG ale koniecznie z ESP. Szukałem na portalach i nie ma żadnego auta z ESP. Pytałem u Dealera i mówią że jeśli LPG fabryczne to nie ma możłiwości zamontowania ESP?? Dzwoniłem do Dacia Deutschland i Pan powiedział, że mogę bez problemu zamówic w cenie 300euro. Jak to jest naprawdę?? |
Ja zamówiłem Dustera 1,6 4x4 z esp i asr, jeszcze przed odbiorem z salonu ze Świdnicy miałem założony LPG, który sami zaproponowali w jeden z 3 firm, wybrałem BRC sequent 24.
Na razie wszystko jest OK, na liczniku 15,5 tys.
maciej - 2013-01-17, 14:49 Temat postu: Re: Duster LPG można z ESP czy nie??
Piotr_K napisał/a: | maciej napisał/a: | Witam. Chcę kupi dustera 1.6 LPG ale koniecznie z ESP. Szukałem na portalach i nie ma żadnego auta z ESP. Pytałem u Dealera i mówią że jeśli LPG fabryczne to nie ma możłiwości zamontowania ESP?? Dzwoniłem do Dacia Deutschland i Pan powiedział, że mogę bez problemu zamówic w cenie 300euro. Jak to jest naprawdę?? |
Ja zamówiłem Dustera 1,6 4x4 z esp i asr, jeszcze przed odbiorem z salonu ze Świdnicy miałem założony LPG, który sami zaproponowali w jeden z 3 firm, wybrałem BRC sequent 24.
Na razie wszystko jest OK, na liczniku 15,5 tys. |
Tak wiem że tak można tylko że ja chcę auto do Niemiec i nie chce mi się pozniej bawic z tlumaczeniami i zalatwianiem w niemieckim urzędzie. Jak jest fabryczna to problem z głowy. A ile dałeś za instalacje?
A co sądzicie o tej ofercie? Dostałem cenę 14500 euro to chyba dobrze za tą wersję?
http://www.autoscout24.de...00&asrc=st%7cas
Dziwne ale wszystkie dustery 4x4 diesle w Niemczech mają tylko silniki 110KM
Piotr_K - 2013-01-17, 16:44
Za LPG zapłacilem 2700 zł wtedy. W Niemczech do 4x4 wybierają praktyczny mocniejszy diesel, przy ich zarobkach ON jest tańszy ....
maciek - 2013-01-17, 19:52
Piotr_K napisał/a: | Za LPG zapłacilem 2700 zł wtedy. W Niemczech do 4x4 wybierają praktyczny mocniejszy diesel, przy ich zarobkach ON jest tańszy .... |
są rożne progi podatkowe odnośnie emitowanego CO do atmosfery
Piotr_K - 2013-01-17, 22:45
maciek napisał/a: | Piotr_K napisał/a: | Za LPG zapłacilem 2700 zł wtedy. W Niemczech do 4x4 wybierają praktyczny mocniejszy diesel, przy ich zarobkach ON jest tańszy .... |
są rożne progi podatkowe odnośnie emitowanego CO do atmosfery |
To ja powinienem już nie płacić ...
maciej - 2013-01-18, 13:24
Piotr_K napisał/a: | maciek napisał/a: | Piotr_K napisał/a: | Za LPG zapłacilem 2700 zł wtedy. W Niemczech do 4x4 wybierają praktyczny mocniejszy diesel, przy ich zarobkach ON jest tańszy .... |
są rożne progi podatkowe odnośnie emitowanego CO do atmosfery |
To ja powinienem już nie płacić ... |
Jeśli chodzi ci o podatek drogowy to różnica jest 100 euro na rok miedzy LPG a diesel:) Więc się opłaca
maciej - 2013-01-19, 19:58
Temat do zamknięcia. Czekam do wiosny i będzie diesel:)
maciek - 2013-01-19, 20:03
Wiosna nadejdzie i będziesz chciał Dustera FL
Hawki - 2013-01-19, 21:43
maciek napisał/a: | Wiosna nadejdzie i będziesz chciał Dustera FL |
Podobno trzeba będzie czekać do jesieni na FL
Dar1962 - 2013-01-19, 22:49
i nie wiadomo co tak naprawdę to FL oznacza - jak znam życie to jakieś pierdołki - no chyba że zmienią deskę
maciek - 2013-01-19, 23:14
Dar1962 pierdołki to ciągle zmieniają i nie nazywają tego FL
maciej - 2013-01-23, 19:51
Hawki napisał/a: | maciek napisał/a: | Wiosna nadejdzie i będziesz chciał Dustera FL |
Podobno trzeba będzie czekać do jesieni na FL |
Dziś robiłem jazdę próbną dusterem 4x4 110KM wersja prestige ( tylko na rynek niemiecki) Auto w środku ładne, skóra itd. Mieszkam w terenie pagórkowatym (wzniesienia 17-14%:)) zakręty ostre serpentyny. A więc tak wsiadłem ruszam i ... ojojoj to auto nie jedzie:( Przynajmniej pierwszy bieg jak w ciężarówce krótka jedynka i ledwo auto rusza, 2 lepiej i 3 juz ok. Sama jazda ok choc jak dla mnie trzeba często zmienia biegi. Wjechałem w spory rozjechany śnieg. 2WD nie dało rady a 4WD łądnie wyprowadza auto. Deska nie skrzypi anie nie stuka jak to czytałem w niektórych opiniach ( no chyba że na polskich drogach). I teraz pytanie czy takie auto warte jest 19500 euro?? Fakt pełne wyposażenie jak na dacie ale za tą kasę można poszukac.
kapelusznik - 2013-01-23, 20:08
1szy bieg w 6biegowej skrzyni wersji 4x4 jest biegiem "terenowym" - dlatego jest dużo krótszy
za normalną jedynkę to tam robi 2gi bieg
maciej - 2013-01-23, 20:32
kapelusznik napisał/a: | 1szy bieg w 6biegowej skrzyni wersji 4x4 jest biegiem "terenowym" - dlatego jest dużo krótszy
za normalną jedynkę to tam robi 2gi bieg |
Czyli co? należy startowac z 2-ki?
kapelusznik - 2013-01-23, 20:34
może niech się wypowie właściciel Dustera 4x4
bebe - 2013-01-23, 21:05
maciej napisał/a: | kapelusznik napisał/a: | 1szy bieg w 6biegowej skrzyni wersji 4x4 jest biegiem "terenowym" - dlatego jest dużo krótszy
za normalną jedynkę to tam robi 2gi bieg |
Czyli co? należy startowac z 2-ki? |
Tak, według instrukcji przy normalnej nawierzchni i na płaskim terenie można ruszać z dwójki.
maciek - 2013-01-23, 21:37
w Dusterze 4x4 1,5dci (110) TL8*000
ruszając od 1000 do 4750 obr/min
ruszając z 1 biegu 0,30km/h zajmie ci około 2,4s
ruszając z 2 biegu 0,30km/h zajmie ci około 1,5s (3000obr/min)
ruszając z 2 biegu 0-45km/h zajmie ci około 3,9s
TD Pedro - 2013-01-24, 12:55
kapelusznik napisał/a: | może niech się wypowie właściciel Dustera 4x4 |
sporadycznie ruszam z "jedynki", nie mam żadnego problemu z ruszaniem z "dwójki" samochód rusza płynnie, w miarę dynamicznie i po dwóch latach takiej eksploatacji (27 kkm) nic niepokojącego się nie dzieje...
Dar1962 - 2013-01-24, 16:05
teraz (permanentnie śliskie nawierzchnie) lepiej się rusza z dwójki, ASR ma mniej roboty
|
|