DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Fabryczny LPG = pułapka?

jan ostrzyca - 2012-05-17, 17:47
Temat postu: Fabryczny LPG = pułapka?
Przy okazji wizyty u gazownika dowiedziałem się, że polscy przedstwiciele Landi Renzo nie serwisują fabrycznych instalacji LPG tej firmy do Dacii. Powodem jest zablokowanie sterownika przez producenta na zamówienie Dacii. Nikt poza ASO nie ma wejścia do sterownika instalacji dlatego serwisowanie i naprawy poza ASO są niemożliwe. Nie dowiedziałem się czy wszystkie ASO Dacii w Polsce posiadają odpwiednie softu i czy dostępne są one za granicą.

Skutki:
1. byle awaria skutkuje powrotem na lawecie,
2. sieć ASO jest rzadsza niż Landiego i z byle gównem trzeba jechać do ASO,
3. ceny w ASO są wyższe niż serisach Landi,
4. po upływie gwarancji nie można zmienić serwisu gazowego.

Tyle przychodzi mi do głowy. I jeszcze jedno: dilernie nie informują kilentów o tym fakcie.

Co o tym sądzicie?

benny86 - 2012-05-17, 17:50

Kiepsko, w dodatku autoryzowany dystrybutor i monter Landi Renzo u mnie bierze za Omegas 2990zł, a to o 1000zł taniej. To sprawdzona informacja?
jan ostrzyca - 2012-05-17, 17:57

benny86 napisał/a:
To sprawdzona informacja?


Tak, potwierdzona u dilera, ale dopiero jak sam zapytałem.

benny86 - 2012-05-17, 18:10

Dużo zależy zatem od różnicy w kosztach serwisowania takiej instalacji pomiedzy ASO a autoryzowanym warsztatem LR. Istotne jest też to, czy wszystkie ASO obsługują fabryczne LPG, bo ostatnio w innym wątku wspominałeś że Lubelszczyzna nie obfituje w ASO Renault...
jan ostrzyca - 2012-05-17, 18:21

benny86 napisał/a:
Dużo zależy zatem od różnicy w kosztach serwisowania takiej instalacji pomiedzy ASO a autoryzowanym warsztatem LR. Istotne jest też to, czy wszystkie ASO obsługują fabryczne LPG, bo ostatnio w innym wątku wspominałeś że Lubelszczyzna nie obfituje w ASO Renault...


No... Kwestie ekonomiczne wychodzą zupełnie kiepsko:
1. 1000 zł droższa fabryczna instalka LPG,
2. wyższe koszty serwisowania w ASO niż u bardzo dobrego gazownika,
3. koniecznośc dojazdów do ASO ( w Lubelskim są aż 2)
4. ewentualne urlopy na odstawienie wozu do ASO,
5. nie wiem co jeszcze, może powrót z np Chorwacji samolotem w razie awarii wozu...

Jako alternatywa, wywalenie sterownika i przełącznika i wstawienie Landi bez blokady = koszt ok. 1000 zł.

Tak czy tak, fabryczny LPG będzie kosztował znacznie więcej niż niefabryczny.

benny86 - 2012-05-17, 18:24

jan ostrzyca napisał/a:
Jako alternatywa, wywalenie sterownika i przełącznika i wstawienie Landi bez blokady = koszt ok. 1000 zł.

Kiepsko to alternatywa... Wtedy instalacja LPG kosztowałaby z przeróbką coś około 5kzł,za to można Prince zamontować :mrgreen:

Już lepsza alternatywa to chyba montaż poza ASO i liczyć, że nic się nie spieprzy

jan ostrzyca - 2012-05-17, 18:28

benny86 napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Jako alternatywa, wywalenie sterownika i przełącznika i wstawienie Landi bez blokady = koszt ok. 1000 zł.

Kiepsko to alternatywa... Wtedy instalacja LPG kosztowałaby z przeróbką coś około 5kzł,za to można Prince zamontować :mrgreen:

Już lepsza alternatywa to chyba montaż poza ASO i liczyć, że nic się nie spieprzy


Właśnie, zrobiłem już 30 tys. km z Landi Renzo Omegas od przedstawiciela i mam same oszczędności i zero kłopotów.

laisar - 2012-05-17, 18:31

Nie, no - to jakaś chała jest! :evil: Ciekawe tylko czy to wymysł RP, czy jednak ogólnodaciowa polityka...
mekintosz - 2012-05-17, 19:05

Jak takie praktyki mają się do prawa do serwisu samochodu poza aso podczas obowiązywania gwarancji? Przecież autoryzowany gazownik ma lepsze pojęcie o instalacji LPG niż niejedno aso.
TD Pedro - 2012-05-17, 19:11

mekintosz napisał/a:
Jak takie praktyki mają się do prawa do serwisu samochodu poza aso

kasiorka rządzi światem... :lol: :-(

jan ostrzyca - 2012-05-17, 19:44

To jest coś więcej niż tylko prawo do serwisowania wozu w ASO lub poza ASO, gdy człek ryzykuje tylko utratę gwarancji. W tym wypadku producent uniemożliwia użytkowanie auta, jeśli nie jest ono serwisowane i naprawiane w ASO. Jeśli nie chcesz korzystać z ASO nie możesz korzystać z samochodu bo nikt go nie naprawi i nie wyserwisuje, ani w czasie gwarancji ani poza tym okresem. Ciekawe.
krakry1 - 2012-05-17, 19:52

Zwykłe chamstwo ... cieszę sie, że nie mam fabrycznego LPG. A zastanawiałem się przy kupnie nad tym: diesiel czy LPG? :evil:
Mikele - 2012-05-17, 20:13

Jestem niezagazowany, więc zwyczajnie nie wiem jak to jest - jeśli uszkodzi się instalację gazową, to na benzynie też już nie da się jechać ?

Nie informowanie klientów to jest jakaś zupełna porażka. To jest zwyczajne okłamywanie klientów i moim zdaniem może podpadać pod oszustwo, a na pewno jedna sprawa sądowa zlikwidowałaby problem.

A jak nie sąd, to przynajmniej jakieś TVN Turbo, albo podobne medium motoryzacyjne. Podobno mają zdolność czynienia cudów jeśli chodzi o głupoty robione przez przedstawicieli różnych marek samochodów.

r_lukas - 2012-05-17, 20:20

Pewnie, że się da :lol:
art - 2012-05-17, 21:46

a można zagazować i nie stracić gwarancji ? Bo jak nie to chyba z daćki zrezygnuje na rzecz chevroleta...
benny86 - 2012-05-17, 21:48

art, popytaj u dealera w Świętochłowicach. Gdy nie było jeszcze fabrycznego LPG, on oferował lpg i swoją gwarancję w zamian fabrycznej chyba. No i nie odbierają gwarancji jako całości uprawnień, jedynie odmówią naprawy gwarancyjnej gdy usterka była wynikiem montażu lpg poza ASO...
48piotr - 2012-05-18, 07:18

Wczoraj byłem na drugim przeglądzie i słowem się nie odezwali na temat instalacji LPG
zamontowanej u gazownika poza ich wiedzą.
Trzeba montować u FACHOWCA.
Mój tani i porządny./5 instalek w rodzinie i wszyscy zadowoleni/

Auto Krytyk - 2012-05-18, 08:29

Wystarczy że jak komuś się coś zepsuje to zmieni sterownik na landi niezablokowany a reszta instalacji zostaje, przy kosztach serwisowania w aso i tak to się będzie opłaciło.Do tej pory to gazownicy elektronicy rozpracują ten zablokowany sterownik i go odblokują. Polak potrafi. :mrgreen:
benny86 - 2012-05-18, 11:28

vulcanor napisał/a:
Wystarczy że jak komuś się coś zepsuje to zmieni sterownik na landi niezablokowany a reszta instalacji zostaje

Kosztuje to 1000zł. Różnica w serwisie instalacji ASO-LR wynosi około 80zł (75-80zł vs 150zł). Po 12 przeglądach jako-tako wyjdziemy na swoje.

eastcowboy - 2012-05-19, 18:19
Temat postu: Re: Fabryczny LPG = pułapka?
jan ostrzyca napisał/a:
Nikt poza ASO nie ma wejścia do sterownika instalacji dlatego serwisowanie i naprawy poza ASO są niemożliwe. Nie dowiedziałem się czy wszystkie ASO Dacii w Polsce posiadają odpwiednie softu i czy dostępne są one za granicą.


maciek - 2012-05-19, 18:43

eastcowboy, co to za plik ??
laisar - 2012-05-19, 19:01

Strasznie tajniacki (; nie wiem czemu... W środku plik tekstowy, z dwoma adresami internetowymi - z odblokowanym firmwarem oraz chyba programem do obsługi sterownika instalacji.
Nikita_Bennet - 2012-05-20, 08:39

ciekawe jest to że jak brałem pickupu to sprzedawca proponował mi jeszcze przejażdzkę dusterem z instalacją BRC bo tylko takie zakładali.
laisar - 2012-05-20, 09:02

Bo BRC nie była instalacją fabryczną, tylko montowaną u dilera (lub jakiegoś podwykonawcy, ale "na konto" salonu).
jan ostrzyca - 2012-05-20, 18:29

laisar napisał/a:
Strasznie tajniacki (; nie wiem czemu... W środku plik tekstowy, z dwoma adresami internetowymi - z odblokowanym firmwarem oraz chyba programem do obsługi sterownika instalacji.


Nie mogę tego otworzyć. W pliku jest program do odblokowania zablokowago sterownika?

laisar - 2012-05-20, 19:14

Pewnie m.in. do wgrywania firmware, ale nie instalowałem.
Daster - 2012-05-22, 11:21

Rozmawialem dzis z czlowiekiem montujacym LandiRenzo. Powiedzial ze byl niedawno na szkoleniu i przekazano autoryzowanym warsztatom nowy soft ktory pozwala na konfigurowanie tych "brandowanych" sterownikow od Daci i innych.
maciek - 2012-05-22, 11:25

jeszcze trochę to simlocka będą zakładać na samochód ;-)
_Big_Mac_ - 2012-05-22, 18:28

Co jeden założy, to drugi ściągnie, tak jest od zarania komputeryzacji ;)
benny86 - 2012-05-22, 18:32

Wnioskuję zatem, że problem można uznać za rozwiązany.
art - 2012-05-22, 22:55

a tak z czystej ciekawości, czym się różni samochód z LPG a bez ? wiem, butlą :P ale chodzi mi tutaj zmiany w silniku, czy są jakieś inne (lepsze) rzeczy pomontowane, żeby niby LPG nie zepsuło czegoś ?
TD Pedro - 2012-05-22, 23:11

art napisał/a:
wiem, butlą :P

bingo... :P

laisar - 2012-05-22, 23:23

art napisał/a:
czym się różni samochód z LPG a bez ?

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1648

art - 2012-05-23, 21:24

nie wiem czy dobrze wywnioskowałem, niczym ;) nie wiem skąd oni biorą tak wysokie stawki za wersję PB+LPG...
benny86 - 2012-05-23, 21:27

art napisał/a:
nie wiem skąd oni biorą tak wysokie stawki za wersję PB+LPG...
dopłata do fabrycznego LPG to 3900zł. Autoryzowany warsztat LR taką instalacje wycenił na 3000zł, więc 900zł kosztuje fabryczność+gwarancja itp.
laisar - 2012-05-23, 23:43

art napisał/a:
nie wiem czy dobrze wywnioskowałem, niczym

Źle - punktem nr 8 na obrazku z LPG.

jan ostrzyca - 2012-05-24, 07:34

laisar napisał/a:
art napisał/a:
nie wiem czy dobrze wywnioskowałem, niczym

Źle - punktem nr 8 na obrazku z LPG.


No tak, zawory i gniazda. Z tego ma wynikać, ze fabrycznie dają mocniejsze, twardze, bardziej odporne na wypalanie?

laisar - 2012-05-24, 09:04

Tak twierdzą.
ajax - 2012-05-28, 19:51

Kiedyś za "złego" ustroju i jeszcze gorszego PRL Partia zawsze była prawdomówna i jak twierdziła że nie da to nie dawała, a jak twierdziła że da, to twierdziła. Czy i tutaj z zaworami nie będzie tak samo? Błękitna fala przejechała >230 kkm na LPG, zjadła panewki, zjadła pierścienie na tłokach, wydmuchała wszystkie uszczelki a zawory nadal jak chodziły tak chodziły do zeszłego tygodnia. I pewnie pochodziłyby jeszcze długo, tyle że młody miał bliskie spotkanie IV stopnia zostawiając drapieżnemu "łoplowi" przedni zderzak na pamiątkę.
laisar - 2012-05-28, 19:56

Rzecz głównie w gniazdach, bo zawory mimo wszystko łatwiej wymienić...

Się okaże, jak to będzie.

Chosek - 2012-07-04, 06:20

Kupowałem Sandero Stepway z instalacją gazową --a le posiadam BRC nie Landi Renzo,z osobnym zbiorniczkiem smarującym zawory.Jak to się będzie sprawować to się okaże.
Jest to mój czwarty samochód z instalacją gazową,pierwszy raz całkiem nowy,ale jak dotychczas nie miałem z żadnym problemów i mam nadzieję że tak pozostanie... :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group