DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Jaki wybrać silnik w Daci Sandero stepway 2?? pomocy

Jedrek - 2012-06-10, 20:45
Temat postu: Jaki wybrać silnik w Daci Sandero stepway 2?? pomocy
Witam wszystkich użytkowników Daci. Przemierzam się do zakupu Daci Sandero Stepway 2 tylko mam dylemat jaki wybrać silnik Diesel czy Benzyna. Boję się tych nowych disli gdyż mają one filtr cząstek stałych, jak to jest rozwiązane w 1.5 Dci czy macie jakies problemy z tymi filtrami, bo każdy pluje na filtry. A z kolei benzyna ile to pali ?, czy jest glośnym silnikiem. Proszę pomocy bo auto jest ładne i na moją kieszeń. Z tego co wiem kiedyś silniki 1.5 dci konstrukcji renault to była pomyłka, nie wiem jak jest teraz. Jestem ciekaw co będzie się działo z tymi silnikami po 100000km.
ajax - 2012-06-10, 20:50

Radzę, abyś się najpierw zastanowił do czego potrzebujesz samochodu. Jeśli nie potrzebujesz dużego momentu obrotowego, lepszych właściwości terenowych, jeśli nie masz bardzo dużych przebiegów to diesel nie jest dla ciebie potrzebny. Lepszy będzie benzyniak + LPG. A jeśli będziesz robił bardzo małe przebiegi to benzyna bez LPG.
benny86 - 2012-06-10, 20:52

Silnik 1.5 dci ma/miał kilkadziesiąt wariantów różniących się : osprzętem, mocą, turbiną, awaryjnością i światopoglądem konstruktorów :mrgreen: Filtr cząstek stałych - laisar kiedyś wspominał, że obecne generacje mają inną formę (wtryskiwacz paliwa za katalizatorem podwyższający temperaturę spalania czy jakoś tak, ogólnie bezproblemowe rozwiązanie).
Kwestia przebiegów, ceny itp --> argumenty są tak oczywiste że nie wypada wspominać, napiszę tylko że za cenę diesla możesz mieć benzyniaka z LPG.
Powodzenia w wyborze ;-)

Jedrek - 2012-06-10, 21:18

A jakie spalanie ma w benzynie 1.6 MPI cykl miejski i trasa??
Lukas87 - 2012-06-10, 21:52

Jedrek, ile km rocznie robisz??
mekintosz - 2012-06-10, 22:39

Skoro zalozyles, ze 1.5 dci to pomylka to zostaje do wyboru paliwozerny sprawdzony 1.6 MPI 8V. Ew. plus LPG jesli dluzsze przebiegi. Ja bym jednak doradzil te "pomylke" 1.5 dci, szczegolnie, ze 90 KM i 200 NM na niewielkie Sandero bedzie w sam raz parametry trakcyjne/spalanie.
mrówa - 2012-06-11, 07:51

Tak jak Lukas87 pyta, do małych/krótkich przebiegów nie warto brać diesla.
czaju - 2012-06-11, 10:10

Słuchaj - to ile samochód pali zależy od całej gamy czynników.
Ja w zależności od trasy spalam ok. 7l LPG (jak jadę w Świętokrzyskie z Dąbrowy), ok 8l Dąbrowa G. - Olkusz - Kraków, a w ten weekend... 900km ze średnią ~11l/100 (autostrada Kraków - Wrocław (~150licznikowego, a mam ten mniejszy silnik - 1.4MPI więc średnia na poziomie 100km/h+ nie jest jego żywiołem)). Jak wjedziesz do miasta i stoisz wiecznie w korkach to wersja autostradowa.

ON przynajmniej 2x droższy od LPG, stąd śmiem twierdzić że LPG jest tańszym rozwiązaniem (precz ze stereotypami o problemach - po prostu trochę częstszy serwis i tyle).

lep - 2012-06-11, 15:19

Jak masz kasę to bierz diesla.
Zero problemów z filtrem cząstek nawet nie wiem kiedy się regeneruje.
Sam robię małe odcinki po kilka km. i wszystko gra.
Jak wyskoczę w trasę to miło ciągnie i mało spala około 5-5.5 l.
Z LPG zawsze będą problemy to zawory wypalone, wydmuchana uszczelka pod głowicą.
Zawsze musisz i tak pojeździć trochę na benzynie bo inaczej głupieje komputer i zatykają się wtryski.

benny86 - 2012-06-11, 15:21

lep napisał/a:
Z LPG zawsze będą problemy to zawory wypalone, wydmuchana uszczelka pod głowicą.

Bzdura. Regularnie serwisowana instalacja LPG nie stwarza żadnych problemów.

czaju - 2012-06-11, 15:23

Cytat:
bo inaczej głupieje komputer

Możesz rozwinąć? U mnie nic nie głupieje...

Moja ma 65kkm na gazie i kilka pierdół (czyli regulacja zaworów, częstsza wymiana świec i kabli) i nie ma ŻADNYCH problemów. filtr cząstek stałych to nie jedyny element dlaczego diesel jest droższy w utrzymaniu... warto pamiętać o turbinie (no chyba że lubimy zostawiać za sobą smugę czarnego dymu) i zimą spalania też nie są raczej takie słodkie na krótkich odcinkach (bo raczej większość użytkowników narzeka że dłuuugo się nagrzewają)

I tak jest to dyskusja bez większego celu, bo wszystko zależy od preferencji użytkownika końcowego - nie ma uniwersalnych samochodów (ostatnim takim był pewien Fiat 126p)

lep - 2012-06-11, 15:27

Sam sobie odpowiedziałeś "regularne serwisowania" czyli co ile? 1, 2, 3 razy w roku. Na pewno jedna regulacja w zimie i w lecia bo LPG się inaczej zachowuje. Pytanie czy ktoś na czas pojedzie do serwisu. LPG to kolejna niezależna instalacja do utrzymania. Okazuje się że przy średniej jeździe to co zaoszczędzisz na gazie wydajesz na przegląd, legalizacje i wymiany związane z LPG. Nie każdy też wyczuwa że coś jest nie tak z LPG i jeździ aż coś walnie poważniejszego. LPG jest dla ludzi, którzy czują trochę mechanikę pojazdów.
benny86 - 2012-06-11, 15:41

lep, jedno proste pytanie: miałeś kiedyś samochód z LPG? Jeśli tak - ile km na LPG zrobiłeś?

lep napisał/a:
Sam sobie odpowiedziałeś "regularne serwisowania" czyli co ile? 1, 2, 3 razy w roku.

To - jak wiele innych czynności w aucie - jest uzależnione od przebiegów, nie od czasu. Co 15 000km, przegląd u autoryzowanego montera Landi Renzo to 80zł

lep napisał/a:
Okazuje się że przy średniej jeździe to co zaoszczędzisz na gazie wydajesz na przegląd, legalizacje i wymiany związane z LPG. Nie każdy też wyczuwa że coś jest nie tak z LPG i jeździ aż coś walnie poważniejszego. LPG jest dla ludzi, którzy czują trochę mechanikę pojazdów.

Argumenty typu "u cioci na imieninach wujek powiedział".

lep - 2012-06-11, 15:52

Na LPG zrobiłem około 70k i gdyby nie to że sam podłączałem się do kompa to musiał bym jeździć do panów "gazowników" ;-) .
Tak jak już było wspomniane dyskusja na ten temat nie ma sensu. Jedynie człowiek, który ma dokonać wyboru musi dostać pewne informacje wynikające z osobistych doświadczeń innych ludzi i ja opisałem swoje. A znam też podobne opinie.
Co do turbiny w dieslu to nie jest to taki słaby element jak wszyscy straszą. Wynika to raczej z faktu że większość diesli to te z ogromnym przebiegiem sprowadzane z zachodu i tam turbina ma prawo niedomagać.
Natomiast nówka dci to nie jest jakiś tam szajs przeznaczony na 100k przebiegu.

benny86 - 2012-06-11, 16:00

Ja zrobiłem na LPG ok. 130-140kkm, kompletnie nic związanego z LPG nie robiłem we własnym zakresie. MImo to, wg skrupulatnych wyliczeń kwota zaoszczędzona z tego tytułu to 57% ceny obecnego auta (w chwili kupna w 2009, obecnie te auta są zdecydowanie tańsze).
Warto dodać, że LPG oferowane przez Dacię to Landi Renzo Omegas - naprawdę dobra instalacja,wystarczy poczytać opinie np. na gazeo.pl

krakry1 - 2012-06-11, 16:41

Bierz diesla, a będziesz miał frajdę z jazdy i przy okzaji będziesz jeździł tanio. Sam tak mam i dobrze mi z tym. :-)
laisar - 2012-06-11, 17:01

Nikogo nie słuchaj - tak naprawdę najlepiej zrobić jazdę próbną jednym i drugim silnikiem i wybrać ten, który będzie Ci się bardziej podobał.
okey32 - 2012-06-11, 17:07

Najlepiej przejechać sie benzyna jak i dieslem . Mialem kilka LPG i praktycznie z kazdym były problemy. Również jazda dieslem bardziej przypadła mi do gustu. różnica w zakupie LPG i dci jest niewielka. Spalanie w moim przypadku to 4-5l przy normalnej jeździe nie żadnej eko.
Każde rozwiazanie ma swoje plusy jak i minusy a wybór należy do Ciebie ;-)

jan ostrzyca - 2012-06-11, 19:29

Znam dwie meganki z 1.5 dci, które przeleciały 200 i 300 tys. km bez żadnych problemów. Inna rzecz, że obie były i są nadal serwisowane w ASO bez żadnych oszczędności-podatnik płaci;) Oba wozy bez fap. W sumie to bardzo dobry silnik. Jak masz szczęście. Bo jak masz pecha to...bardzo niedobry.
Lukas87 - 2012-06-11, 19:36

krakry1 napisał/a:
Bierz diesla, a będziesz miał frajdę z jazdy i przy okzaji będziesz jeździł tanio. Sam tak mam i dobrze mi z tym. :-)


jeśli planujesz mieć autko na dłużej bierz diesla tak jak krakry1 pisze fajnie się jeździ bo czuć moc i moment :mrgreen: a w trasie spala tyle co nic ;-)

Seal - 2012-06-12, 12:25

laisar napisał/a:
Nikogo nie słuchaj - tak naprawdę najlepiej zrobić jazdę próbną jednym i drugim silnikiem i wybrać ten, który będzie Ci się bardziej podobał.

No jak sam wiesz to będzie ciężko bo Stepwaya to raczej nie mają nigdzie w dCI 90 KM do jazd próbnych :-P

okey32 - 2012-06-12, 12:33

U mnie też nie było Stepwaya w dci ale był Logan ;-)
Seal - 2012-06-12, 12:38

okey32 napisał/a:
U mnie też nie było Stepwaya w dci ale był Logan ;-)

Ale na pewno tylko dCI 68 lub 75 KM :-D

laisar - 2012-06-12, 13:11

Seal napisał/a:
jak sam wiesz to będzie ciężko bo Stepwaya to raczej nie mają nigdzie w dCI 90 KM do jazd próbnych

Po prawdzie to nie wiem - dlaczego mieliby nie mieć?

Dar1962 - 2012-06-12, 17:58

jeśli jeden z poniższych warunków (lub więcej) jest spełniony:

-parkujesz często auto "pod chmurą" - również zimą
-jeździsz głównie po mieście i okolicy
-poza tobą auta używać będzie więcej kierowców(żona, dzieciaki, rodzice itp)
-dziennie przejeżdżasz mniej niż 20 km w międzyczasie robiąc kilka przystanków
-rocznie jeździsz mniej niż 10-12 tys km
-zależy ci na nieskomplikowanym i tanim serwisie w okresie gwarancji
-oraz na łatwym i tanim usuwaniu ewentualnych usterek po gwarancji

bierz benzynę :-P

tomala72 - 2012-06-12, 18:39

laisar napisał/a:
Nikogo nie słuchaj - tak naprawdę najlepiej zrobić jazdę próbną jednym i drugim silnikiem i wybrać ten, który będzie Ci się bardziej podobał.



Jak się Kolega zapytał to raczej chce posłuchać :)

Benzynę sobie kup kolego, będziesz sobie spokojnie jeździł. Ta wielka przewaga diesli to mitologia jest i takie pitulenie o elastyczności i oszczędności a tak naprawdę to benzynka się ładnie wkręca na wysokie obroty i przy 1.6 to w sandero jest fajna i przyjemna jazda (miałem okazję) a diesla to do dużych przebiegów dla akwizytorów i dojeżdżających do pracy.

krakry1 - 2012-06-12, 19:08

tomala72 napisał/a:
... Ta wielka przewaga diesli to mitologia jest i takie pitulenie o elastyczności i oszczędności ...
Pitulenie? Pirdu, pirdu - nie masz pojęcia o tym o czym piszesz. Twój silnik w "elastyczności i oszczędności" (nie mówiąc o nowoczesnych rozwiązaniach) nie umywa do dCi. Jak było żal na diesla trochę więcej kasy - to nie znaczy, że inni nie zechca kupić własnie jego. :evil:
esdziewiaty - 2012-06-12, 19:18

Ja osobiście polecam 1.5 dCi. 90 koni jeździło przyzwoicie( oczywiście bez szaleństw) w Megane 3, więc sądzę, że tutaj musi jeździc jeszcze lepiej paląc przy tym jeszcze mniej. Archaiczny benzynowy silnik owszem nie ma skomplikowanej techniki w sobie i to może byc dla wielu zaleta, ale jego spalanie wcale zaletą nie jest.
pluto - 2012-06-12, 21:48

W pełni popieram silniki 1.5 dCi. 90 są bardzo ekonomiczne ,a zarazem bezawaryjne i w miare elastyczne w pełnym zakresie obrotów. W Dusterze sprawdza sie znakomicie :-D
monopios - 2012-06-12, 22:30

Jedrek napisał/a:
Diesel czy Benzyna

Warto przeczytać.
www.motofakty.pl/artykul/diesel-czy-benzyna.html
Jedrek napisał/a:
Jestem ciekaw co będzie się działo z tymi silnikami po 100000km.

Tego to nikt nie wie, wszystko zależy od kierownika.

Lukas87 - 2012-06-13, 11:09

monopios napisał/a:
www.motofakty.pl/artykul/diesel-czy-benzyna.html


"Ale kto twierdzi, że diesla kupujemy tylko dla oszczędności? Niektórzy kierowcy wybierają go z zupełnie innych powodów. Duży moment obrotowy sprawia, że nowoczesnym dieslem jeździ się bardzo przyjemnie W niektórych przypadkach auto z takim silnikiem jest bardziej dynamiczne niż jego benzynowy odpowiednik, a często jest to najmocniejsza dostępna wersja. Tak więc niektórzy wybierają diesla tylko ze względu na przyjemność jazdy, natomiast już niekoniecznie z powodów ekonomicznych. "

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

benny86 - 2012-06-13, 11:19

Kumpel z którym jeżdżę na zmianę do pracy zmienił 6letniego logana 1.4 75KM na sandero 1.5 dci 75KM i różnica w dynamice jest bardzo duża, nie wiem jak w sprincie do setki ale takie nie są zbyt istotne w budżetowym aucie. Natomiast kolosalna różnica jest w wyciszaniu wnętrza, nie wiem czy to różnica diesel/benzyna czy od 2005 coś zmienili po prostu w wygłuszeniu ale przy prędkości powyżej 90-100km/h dci jest znacznie cichsze.

Osobiście sam do końca nie wiem co bym wybrał,po tych 50-60kkm zarówno diesel jak i lpg się zwróci, LPG nawet szybciej.

monopios - 2012-06-13, 11:29

Lukas87, Nie wiem czego ma się tyczyć Twój cytat, który można odczytać jako Twoją wypowiedz. Następnym razem zaznacz że to jest cytat, łatwiej będzie to ogarnąć. ;-)

benny86 napisał/a:
przy prędkości powyżej 90-100km/h dci jest znacznie cichsze.

Przy większych prędkościach, Diesel ma mniejsze obroty silnika, co wpływa na wytwarzanie hałasu.

benny86 - 2012-06-13, 11:37

monopios napisał/a:
Przy większych prędkościach, Diesel ma mniejsze obroty silnika, co wpływa na wytwarzanie hałasu.

"Oczywista oczywistość", dlatego zastanawiałem się czy
benny86 napisał/a:
nie wiem czy to różnica diesel/benzyna czy od 2005 coś zmienili po prostu w wygłuszeniu ale przy prędkości powyżej 90-100km/h dci jest znacznie cichsze.

a sprawa może być jeszcze bardziej złożona - czy diesel i benzyna, utrzymując te same obroty, emitują ten sam poziom hałasu?

Lukas87 - 2012-06-13, 11:58

benny86 napisał/a:
a sprawa może być jeszcze bardziej złożona - czy diesel i benzyna, utrzymując te same obroty, emitują ten sam poziom hałasu?


diesel zawsze głośniejszy gdyż oprócz różnicy w spalaniu mieszanki która się zapala nierównomiernie niż w benzynie od iskry to dochodzą jeszcze stuki wtrysków, pompy

benny86 - 2012-06-13, 12:01

Tylko że tak jak wspomniałem - w realnych warunkach, w zakresie od 90 do 150km/h diesel jest jednak lata świetlne cichszy. Że ma niższe obroty? No i co, pod tym konkretnym względem jest zdecydowanie lepszy.
Marek1603 - 2012-06-13, 12:12

Odczycie hałasu jest stricte indywidualne więc lepiej się nie wypowiadać na ten temat.

A tak nawiasem mówiąc to dacie nie są projektowane na 200km/h więc nie ma dużej różnicy w obrotach przy prędkościach rzędu 140km.
W związku z powyższym powyżej 120 spalanie w dieslu też idzie do góry.
U mnie 120-140 w trasie spalanie około 7,5l więc sam porównaj ile MCV-ka w dieslu przy tej prędkości spali.

laisar - 2012-06-13, 12:14

benny86 napisał/a:
czy diesel i benzyna, utrzymując te same obroty, emitują ten sam poziom hałasu?

Nie, teoretycznie diesel jest głośniejszy - ale właśnie dlatego auto z nim lepiej się wycisza, więc w efekcie jest cichszy...

W dodatku cała sytuacja nie jest taka prosta, bo zazwyczaj pracuje jednak z niższymi obrotami do benzyny, a w dodatku sam klang jest po prostu inny w brzmieniu, co może w dużym stopniu zmieniać subiektywny odbiór uciążliwości hałasu (w dowolną stronę, rzecz jasna).


Dlatego jedynym słusznym sposobem wyboru jest samodzielne przetestowanie opcji - cudze opinie mogą służyć jedynie jako wskazówki na co być może warto zwrócić uwagę.

benny86 - 2012-06-13, 12:35

Marek1603 napisał/a:
Odczycie hałasu jest stricte indywidualne więc lepiej się nie wypowiadać na ten temat.

Odczucie jest subiektywne, ale jednak poziom hałasu wyrażony w decybelach można zmierzyć i porównać (choć nie znam danych odnośnie dacii).

laisar - 2012-06-13, 12:53

benny86 napisał/a:
poziom hałasu wyrażony w decybelach można zmierzyć i porównać

...Co może być niemal doskonale do niczego nie przydatne biorąc pod uwagę zmienną osobniczo wrażliwość na tonację hałasu - np mojej Pani Żonie przewraca się w bebechach od basów, a mnie cierpnie skóra od piszczenia styropianu, podczas gdy odwrotnie każde z nas zachowuje niezmącony spokój.

Jazda próbna - i wszystko będzie jasne [:

Prezes - 2012-06-13, 13:14

Zestawiając w Dusterze 1.5 dCi 85KM z 1.6 benzyną, to silnik benzynowy to straszny muł. Moment obrotowy i elastyczność są fantastyczne w dieslach. Ale jakoś takoś na moich trasach nie ma za bardzo kiedy tego wykorzystywać, a dźwięk diesla mi się trochę znudził - stąd teraz mam benzynę, która jak samochód się zatrzyma to się wydaje, że silnik nie pracuje. No i do mułowatości człowiek w ciągu 4 tysięcy kilometrów się przyzwyczaja i już myśli, że tak jest OK (pewnie póki znów do diesla nie wsiądzie).
Podobnie myślałem, że Polonez to strzała i błyskawica, a jak kupiłem Temprę 2.0, pojeździłem nią trochę i potem znów wsiadłem do tegoż Poloneza, to cały czas sprawdzałem, czy przypadkiem ręczny nie jest zaciągnięty. Człowiek do wszystkiego się przyzwyczaja, a diesel nie przeszkadza na krótką metę, ale im dłużej nim jeździłem, tym bardziej klekot mnie drażnił - szczególnie zimą wydawał się głośniejszy.

Seal - 2012-06-13, 14:06

Lukas87 napisał/a:


"Ale kto twierdzi, że diesla kupujemy tylko dla oszczędności? Niektórzy kierowcy wybierają go z zupełnie innych powodów. Duży moment obrotowy sprawia, że nowoczesnym dieslem jeździ się bardzo przyjemnie W niektórych przypadkach auto z takim silnikiem jest bardziej dynamiczne niż jego benzynowy odpowiednik, a często jest to najmocniejsza dostępna wersja. Tak więc niektórzy wybierają diesla tylko ze względu na przyjemność jazdy, natomiast już niekoniecznie z powodów ekonomicznych. "

Nic dodać nic odjąć. Tym się kierowałem wybierając diesla a nie tam jakąś "ekonomią " :mrgreen: :mrgreen:

jjmalin - 2012-06-13, 14:21

hmmm cena diesla troche zaporowa ale te 90 KM warto. i wyposazenie nawet oki. jest radio ze sterowaniem pod kierownicą między innymi. różni się od mojego i to bardzo
yakov - 2012-06-13, 18:54

W ramach głośności przytoczę moje obliczenia na podstawie materiałów firmowych:
- benzyna 5ty bieg -> 36,84 x 3,75 = 138 km/h -> 72,7 dB
- olej n. 5ty bieg -> 39,34 x 2,813 = 110 km/h -> 72,6 dB

Auto Krytyk - 2012-06-13, 19:15

Dacia nie jest stworzona do jazdy po autostradach, brak wyciszenia i skrzynia za krótko zestopniowana, chyba że kupujesz do miasta to ok, diesel do 2-2,5 tys obr jest cichy i do 80-100km/j potem silnik burczy i szum powietrza daj znać do tego słabe wyciszenie i mamy symfonie. Zobacz ofertę na clio bo może się okazać w takiej samej cenie po rabatach i lepszym wyposażeniem.
TD Pedro - 2012-06-13, 20:45

Prezes napisał/a:
Zestawiając w Dusterze 1.5 dCi 85KM z 1.6 benzyną, to silnik benzynowy to straszny muł.

mocno subiektywne wrażenie...

Marek1603 - 2012-06-13, 21:07

Powiem tak.

Kiedyś wracając od kumpla z firmy w Zawiercia, ja drakulą kumpel mondeo kombi 130KM, był pod wrażeniem autka bo ledwo nadążył za mną. Słowa jakie wypowiedział to: ładnie musiałem deptać i ledwo cię doganiałem. Więc ta 8-mio zaworówka nie jest taka mułowata i zła pod warunkiem jeżeli wiadomo jak z niej wyciągnąć jej możliwości.
Fakt trzeba deptać i spalanie rośnie ale nie o to chodzi tylko o przyjemność z jazdy, a naprawdę nie ma nic lepszego jak benzyna wkręcająca się na obroty. Najlepiej powyżej 2.0.
Teraz już mi przeszła taka jazda co widać na spalaniu w granicach 6.6l. Po prostu dojechać z punktu A do B bezpiecznie i w miarę szybko.

MarkD - 2012-06-13, 21:09

Prezes napisał/a:
diesel nie przeszkadza na krótką metę, ale im dłużej nim jeździłem, tym bardziej klekot mnie drażnił - szczególnie zimą wydawał się głośniejszy.

Jest na to rozwiązanie ;-) Benzyna z turbiną. Jako, że forum Dacii to niech będzie nowy TCE.
Moment jak w klekocie a dźwięk benzyny :mrgreen:
A w temacie, ja bym wybrał Diesla.

wox - 2012-06-13, 21:32

I ja dodam - bo jeżdżę "benzyną z turbiną", a wkrótce silniki TCe będą i w Daciach (co prawda w tym temacie moje zdanie jest na razie bezsensowne) - nie zamieniłbym się teraz na diesla (a dieslami przejeździłem prawie 200 tys. km). Benzyna górą (przynajmniej dla mnie).
Prezes - 2012-06-14, 07:49

Marek1603 napisał/a:
Więc ta 8-mio zaworówka nie jest taka mułowata i zła pod warunkiem jeżeli wiadomo jak z niej wyciągnąć jej możliwości.
W Dusterze jest bardziej ekologiczne 16V.
Marek1603 - 2012-06-14, 08:36

O tej ekologii to już nie rozmawiajmy, bo wystarczy popatrzeć na żarówki zwykłe i energooszczędne, a raczej na problem i koszty utylizacji tych drugich.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2012-06-14, 15:41 ]
Odpowiedź nt świetlówek i cd o eko: http://www.daciaklub.pl/f...p=132835#132835.

Prezes - 2012-06-14, 11:52

"bardziej ekologiczne" = "bardziej skomplikowane i przytłumione" ?
Marek1603 - 2012-06-14, 12:20

I w efekcie więcej części i problem z utylizacją niektórych elementów.
benny86 - 2012-06-14, 12:44

Macie jakieś dane odnośnie emisji spalin diesel vs pb+lpg? Nie chodzi mi o co2, bo to przereklamowany bajer, ale o emisję innych związków/substancji
laisar - 2012-06-14, 12:53

benny86 napisał/a:
Macie jakieś dane odnośnie emisji spalin diesel vs pb+lpg?

http://en.wikipedia.org/w..._passenger_cars - a montaż gazu nie może pogarszać wyników.

http://pl.wikipedia.org/w...j_w_samochodzie - "24% [mniej] tlenku azotu" (ale nie ma źródła).

Chosek - 2012-07-03, 07:50
Temat postu: 1.6 benzyna-gaz Sandero Stepway
Miałem ten sam dylemat.Ale skusiłem się na 1.6 benzyna -z gazem, instalacja BRC z dozownikiem smarowania zaworów.Poruszam się głównie po mieście---spalanie gazu 9 litrów,liczone kilkakrotnie.
Do miasta diesla bym nie kupował. Silnik 1.6 8 V dobrze współpracuje z instalacją gazową.

jjmalin - 2012-07-03, 20:35

ja z ręką na sercu polecam diesla. mój ma 68 KM i daje radę natomiast optymalnym rozwiązaniem jest właśnie 90 KM. da sie go pewnie spokojnie chipem potraktować do około 105 KM i z 240 / 250 NM. Wtedy to byłaby jazda. Co do gazu miałem okazję jeździć dwoma Pandami 1.2, Seicento 1.1 i Fabią sedan... Masakra...
krakry1 - 2012-07-04, 17:23

Ależ długo się autor tematu zastanawia co wybrać?
Chyba już wszystko napisano: za i przeciw.

Powiem krótko - bierz hybrydę: silnik wodorowo-spalinowo-gazowo-elektryczno-wysokoprężny ... będzie najbardziej optymalny. ;-) :lol:

Xrzysioo - 2012-07-04, 18:08

lep napisał/a:
Jak masz kasę to bierz diesla.
Zero problemów z filtrem cząstek nawet nie wiem kiedy się regeneruje.
Sam robię małe odcinki po kilka km. i wszystko gra.
Jak wyskoczę w trasę to miło ciągnie i mało spala około 5-5.5 l.
Z LPG zawsze będą problemy to zawory wypalone, wydmuchana uszczelka pod głowicą.
Zawsze musisz i tak pojeździć trochę na benzynie bo inaczej głupieje komputer i zatykają się wtryski.


uwielbiam takie posty.... heh piszesz takie głupoty, że aż strach czytać.
Silniki fabrycznie przystosowane do LPG są fabrycznie przystosowane mają m. in. utwardzone gniazda zaworowe itd. To że kiedyś miałeś auto na gaz... pamiętasz te pseudo warsztaty, które powstawały jak grzyby po deszczu? i pseudo mechanicy montujący gaz, robili to byle jak i stąd problemy. Dacia (przynajmniej w Poznaniu) montuje LPG firmy Landirenzo, miałem instalację gazową tej firmy założoną w Tico i... totalna kaszana, jeździłem do tych papudraków 5 razy i wreszcie znalazłem przedstawiciela na Polskę Landirenzo - zakład mieści się w Turku.
Po 1 wizycie (panowie kręcili głowami) miałem spokój, odwiedzałem ich raz w roku i nic zero kłopotów. Warsztat tak czysty, że z podłogi można jeść dlatego jestem przekonany, że instalacja gazowa Landirenzo zakładana w tej firmie w Turku (z salonu wiem, że tam jadą Dacie do montażu) jest wykonana profesionalnie.

Lukas87 - 2012-07-04, 21:23

Xrzysioo napisał/a:
Silniki fabrycznie przystosowane do LPG są fabrycznie przystosowane mają m. in. utwardzone gniazda zaworowe itd.


to co jest w silniku włożone tego nawet najstarszy indianin nie wie :mrgreen: nie widziałem nigdzie takiej oficjalnej informacji :roll:

laisar - 2012-07-04, 22:29

Lukas87 napisał/a:
nie widziałem nigdzie takiej oficjalnej informacji

Czytaj forum, to zobaczysz (;

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1648



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group