DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Żarówki H7 oraz H1 - które modele warto kupić i używać?

leo - 2012-07-29, 01:50
Temat postu: Żarówki H7 oraz H1 - które modele warto kupić i używać?
Witam.
Awaria dustera! :-o Spaliła się oryginalna żarówka świateł mijania. Z kronikarskiego zacięcia dodam, że to H7, 20 kkm przebiegu, ponad półtora roku.
W zapasie miałem jakiegoś Tungsrama, więc na szybko założyłem. Ale chciałbym zaopatrzyć auto w jakieś naprawdę dobre, jednakowe żarówki. Instrukcja obsługi poucza, że muszą to być żarówki ze zmniejszonym promieniowaniem ultrafioletowym.
Ponieważ do tej pory nie korzystałem z tego typu żarówek i nie mam rozeznania, zapytuję więc oto Was (po negatywnym rozpatrzeniu mojej sprawy przez forumową "szukajkę") o Wasze spostrzeżenia: jakie macie doświadczenia z żarówkami typu H7 (światła mijania) i H1 (drogowe)? Żarówki jakiej firmy polecilibyście i dlaczego?
Nie ukrywam, że zależałoby mi na nieco lepszym oświetleniu niż standardowe, fabryczne żarówki (mam np. pozytywne doświadczenia związane z H4 Tungsrama +60%). No i oczywiście chodzi mi o normalne, białe światło, nie żadne wynalazki rodzaju "xenon...". W akceptowalnej cenie.
Co warto kupić? :?:

mekintosz - 2012-07-29, 01:56

Był watek o H4, H7 to nowosc w gamie daci. Moze sie zasugerowac testem H4:

http://www.auto-swiat.pl/...wieca-najlepiej

lub testy H7

http://www.auto-swiat.pl/...-warto-montowac

http://www.auto-swiat.pl/...przez-przypadek

http://www.auto-swiat.pl/...wieca-najlepiej

http://www.auto-swiat.pl/...wieca-najlepiej

Milej lektury ;-)

leo - 2012-07-29, 02:42

Jak pisałem, o H4 mam wyrobione zdanie i trochę wątpliwości, czy warto się sugerować tymi doświadczeniami przy wyborze H7 i H1. Jednak to inne żarówki...
Dzięki za sznurki, oczywiście poczytam. Chociaż ciekaw jestem także subiektywnych wrażeń doświadczonych kierowców z forum. ;-)

kakus - 2012-07-29, 08:17

w lidlu będą w tym tygodniu żarówki h4 i h7 :-) jedne w wykonaniu LONG LIFE :lol: .................... osobiście wożę ze sobą zawsze parę .... wymiana jest bardzo prosta .... wymieniałem już 2 razy .... zawsze wymieniam obydwie .... i zawsze na te z lidla :mrgreen: ........ ale LONG LIFE -ów jeszcze nie miałem :-/
czaju - 2012-07-29, 09:26

ja mam jakąś jedną żarówkę na zapasie, ale wymieniam dopiero na stacji po zakupie dwóch. Niestety zauważam dziwną zależność w Daćce - czym droższe żarówki i czym bardziej producent podkreśla "LONG LIFE" tym szybciej lecą.

"białe" światło daje tylko xenon, anyway jak sporo jeździłem w nocy lubiłem zakładać wszelkiego rodzaju "blue vision" i pokrewne, ale podobno z wiekiem człowiek toleruje cieplejsze barwy bardziej niż zimne (jak to jest w moim przypadku), więc to raczej kwestia gustu... i tak moje światła są zazwyczaj ustawione jak najniżej (bo nie lubię jak co 2 samochód w kolumnie jadącej z naprzeciwka wypala mi oczy i tak samo jadący za mną naparza mi po lusterkach (środkowe żaden problem, ale boczne już raczej tak).
Podnoszą się jedynie w środku nocy jak już naprawdę nikogo nie ma na drodze, a np. z powodu okolicznych domów nie chce używać drogowych...

Konkludując - czy w dzisiejszych czasach ma to jakiekolwiek znaczenie? Szczególnie na lato kiedy ludzie wypalają dobre żarówki, żeby później zimą jeździć bez świateł, a że zimno to nie chce się wymienić :D

Marek1603 - 2012-07-29, 09:48

A ja kupuję w cerrefour i mam dopiero trzeci komplet. Myślę, że jak na 92000 to i tak niezły wynik.
leo - 2012-07-29, 13:35

czaju napisał/a:
Niestety zauważam dziwną zależność w Daćce - czym droższe żarówki i czym bardziej producent podkreśla "LONG LIFE" tym szybciej lecą.

Podejrzewam, że ta zależność dotyczy nie tylko Daciek. :mrgreen:
A tak serio - moim zdaniem, poza jakością żarówek decydujące znaczenie ma tu sprawność układu elektrycznego, a przede wszystkim regulatora napięcia. W niektórych samochodach żarówki padają często, w innych umiarkowanie... a w moim tico przez 14 lat i 170 kkm spaliła się jedna pozycyjna z przodu i jedna z tyłu. Żarówki w reflektorach wymieniałem raz z powodu zestarzenia się, nie przepalenia.

czaju napisał/a:
Konkludując - czy w dzisiejszych czasach ma to jakiekolwiek znaczenie? Szczególnie na lato kiedy ludzie wypalają dobre żarówki, żeby później zimą jeździć bez świateł, a że zimno to nie chce się wymienić :D


Znaczenie ma, gdy wreszcie przyjdzie Ci użyć świateł mijania zgodnie z ich przeznaczeniem, tzn. w nocy. :-> Żarówka żarówce nierówna, niestety.
BTW właśnie podjąłem decyzję o montażu lamp do jazdy dziennej. Szkoda dobrych żarówek, szkoda reflektorów, nie widzę sensu świecenia pozycyjnymi tylnymi w środku dnia.

leo - 2012-07-29, 13:46

Marek1603 napisał/a:
A ja kupuję w cerrefour i mam dopiero trzeci komplet. Myślę, że jak na 92000 to i tak niezły wynik.


W Carrefour nie szukałem, ale przeglądałem ofertę w Tesco. Były żarówki kilku producentów i nawet po kilka modeli tego samego typu - np. H7 Bosch był dostępny w trzech odmianach: "Pure Light", "Plus 90" i "Xenon Blue", w cenach od 14 do 30 zł/szt. I właśnie ciekawi mnie, czy będzie większa różnica w świeceniu "Plusa 90" za 30 zł a "Pure Light" za 14 zł. ;-)

Dar1962 - 2012-07-29, 20:02

leo napisał/a:
ciekawi mnie, czy będzie większa różnica w świeceniu "Plusa 90" za 30 zł a "Pure Light" za 14 zł. ;-)

dla kieszeni z pewnością :-P , dla wzroku może być mało zauważalna
- ja okres eksperymentów z żarówkami mam już za sobą. Reguła jest taka - im droższe żarówki i im bardziej wysilone, tym zwykle ich żywot krótszy. A ponieważ kupowanie kompletu kosztującego circa 60 czy 80 zet zwyczajnie się nie opłaca, najlepiej zaopatrywać się w STANDARDOWE bańki przyzwoitego producenta (np NARVA, BOSCH itp) bez żadnych +90 czy co tam obiecują. Te świecą najdłużej i problemów z nimi najmniej

wojtek_pl - 2012-07-30, 10:20

Osram +30% lub Philips +30% (czy jak ona tam się nazywa) to minimum skuteczności.
Dalej może być wersja +50% ale podobno w związku z większą jasnością mają krótszy czas działania.
Te z "xenonowymi" :-? powłokami być może tylko ładnie wyglądają ale w rzeczywistości ta powłoka pochłania jakąś część światła i taka żarówka świeci słabiej niż mogłaby.
leo napisał/a:
Żarówka żarówce nierówna, niestety.
Żarówka żarówce nie równa NA SZCZĘŚCIE ! Jak uczy doświadczenie wszelka urawniłowka równa w dół i gdyby wszystkie były takie same to mielibyśmy świeczki zamiast reflektorów.

Ja mam teraz Philips Visionplus, mają +50% i działają póki co od roku, 15 tys. km. Polecam.

TD Pedro - 2012-07-30, 10:29

wojtek_pl napisał/a:
Osram +30% lub Philips +30% (czy jak ona tam się nazywa) to minimum skuteczności.

możesz wyjaśnić co masz na myśli? - chodzi o "minimum skuteczności"...
a następnie:
wojtek_pl napisał/a:
Dalej może być wersja +50% ale podobno w związku z większą jasnością mają krótszy czas działania.

oraz
wojtek_pl napisał/a:
Ja mam teraz Philips Visionplus, mają +50% i działają póki co od roku, 15 tys. km. Polecam*.


ad. * - akcent mój...

wojtek_pl - 2012-07-30, 10:42

Minimum skuteczności to ilość światła/jakość za rozsądne pieniądze. W życiu nie kupiłbym i używał żarówki za 5 zł z supermarketu.

Te +50% to oznakowanie producenta. Subiektywnie napiszę, że rzeczywiście sprawiają wrażenie lepiej świecących niż te +30% czy tzw. zwykłe ;-) żarówki. Co do trwałości to skoro świecą mocniej to zapewne będą działać krócej.

IMHO na pewnych rzeczach nie należy oszczędzać a dobre oświetlenie drogi przed pojazdem jest jedną z tych rzeczy. Szczególnie, że im człowiek starszy tym gorzej widzi i z racji swojego wieku wolę mocniejsze żarówki. :mrgreen:

mrówa - 2012-07-30, 11:14

kakus napisał/a:
w lidlu będą w tym tygodniu żarówki h4 i h7

Skąd masz takie informacje? Na stronie lidla ani słychu...

leo - 2012-07-30, 11:28

wojtek_pl napisał/a:
Dalej może być wersja +50% ale podobno w związku z większą jasnością mają krótszy czas działania.
(...)
Ja mam teraz Philips Visionplus, mają +50% i działają póki co od roku, 15 tys. km. Polecam.


Te dodatkowe procenty... to bardziej taki "chłyt matetindody". Jak pisałem, przy wyborze H4 polecam niedrogie Tungsram +60%. Po ich założeniu stwierdziłem, że świecą nieco lepiej niż zwykłe, ale niekoniecznie aż o 60% jaśniej ;-) . A są trwałe - 7 lat w użyciu i działają nadal.

wojtek_pl napisał/a:
Te z "xenonowymi" :-? powłokami być może tylko ładnie wyglądają ale w rzeczywistości ta powłoka pochłania jakąś część światła i taka żarówka świeci słabiej niż mogłaby.


Nie ma o czym gadać, nikt zdrowy na umyśle nie bierze takich pod uwagę. :->

TD Pedro - 2012-07-30, 11:55

mrówa napisał/a:
Na stronie lidla ani słychu...

też sprawdzałem i... cisza, ale znalazłem gazetkę reklamowa i są :-P do wyboru żarówki (po 2 szt. w kpl.) H4 lub H7 w cenie 22,99 pln za kpl., do wyboru:
cyt.: "Blue Effect, Long Life lub dające 50 % więcej światła" - koniec cyt. :-)

Hakama 4x4 - 2012-07-30, 11:56

Ja od lat kupuję do wszystkich samochodów na H7 Philipsa plus 30%. Świecą prawie tak jasno jak te najdroższe , które kosztują nawet 100 za komplet (też kiedyś próbowałem) a są trwałe. Generalnie H7 mają z natury gorsze chłodzenie wiec i krótszą trwałosć niż H4.
W Lecettim wytrzymywały mi 4 miesiące (ok.9kkm)(ale Lacetti generalnie palił żarówki. Markowe tzw"plusy" czyli mocniej świecące wytrzymywały 1 miesiąc, magneti mirelli 6 miesięcy) , w Dusterze od razu po kupnie wymieniłem żarówki na Philipsa premium plus 30%. Są to żarówki przelożone z Lacettiego, gdzie przejechały ok.2-3 kkm. Póki co przejechałem 6kkm i nic. Ładnie świecą.
H1 - długie też przełożyłem z poprzedniego auta - Osram Silverstar - światło super. Żarówki te przejechały w poprzednim aucie prawie 75kkm plus aktualnie w tym 6kkm. Polecam.

mrówa - 2012-07-30, 12:37

No tak, oglądałam przecież dzisiaj gazetkę z lidla, ale jakoś ostatnie strony (samochodowe) mi umknęły. Chyba zbyt wcześnie (przed kawą) rano to było :-P

A propos, które z tych trzech rodzajów najlepiej wybrać (blue effect, long life, 50% więcej światła)?

wojtek_pl - 2012-07-30, 12:39

H1 od drogowych u siebie nie zmieniałem. Mam fabryczne, ale to są jakieś Philipsa chyba. Grunt, że markowe. :-D Zresztą, przy moim używaniu świateł drogowych te żarówki powinny wytrzymać do końca życia samochodu. :lol:
Dar1962 - 2012-07-30, 13:15

rada dla tych, co pierwszy raz :-P - nie kupujcie żarówek na stacjach paliw (chyba,że was potrzeba przyciśnie i nie ma innej możliwości) CPN-y liczą sobie jak za zboże nawet za najtańsze i dość byle jakie (zresztą porządne trudno tam kupić)
Hakama 4x4 - 2012-07-30, 13:40

Dar1962 napisał/a:
rada dla tych, co pierwszy raz :-P - nie kupujcie żarówek na stacjach paliw (chyba,że was potrzeba przyciśnie i nie ma innej możliwości) CPN-y liczą sobie jak za zboże nawet za najtańsze i dość byle jakie (zresztą porządne trudno tam kupić)

Prawda.
Philips plus 30 na BP kosztuje ok.28 zł a w sklepie,lub all...nawet 14zł

mlodyprzem - 2012-07-30, 13:48

Dar1962 napisał/a:
rada dla tych, co pierwszy raz :-P - nie kupujcie żarówek na stacjach paliw (chyba,że was potrzeba przyciśnie i nie ma innej możliwości) CPN-y liczą sobie jak za zboże nawet za najtańsze i dość byle jakie (zresztą porządne trudno tam kupić)


A ja mam inne spostrzeżenia. Zawsze kupowałem najlepsze żarówki typu Nightbraker, Blue Vision, itp. Święcą super, ale wytrzymują max 2 miesiące. Ostatnio też byłem zmuszony kupić na Orlenie żarówki po 8 złotych za sztukę. Co prawda święcą trochę ciemniej, ale mam je już prawie rok. Od pół roku wożę na zapas Tungsramy +90%, myślałem że te żarówki z CPN'u szybciej szlag strzeli, a tu nic... świecą dalej;)

leo - 2012-07-30, 18:42

Dzięki za ciekawą opinię.
Hakama 4x4 napisał/a:
Generalnie H7 mają z natury gorsze chłodzenie wiec i krótszą trwałosć niż H4.

Po czym wnosisz? :?:

BTW te krótkie czasu użytkowania żarówek w lacettim... masakra... :shock: Aż trudno uwierzyć. Przynajmniej mi, dla mnie kwestia zakupu żarówek w miejsce spalonych jest tak incydentalna...

Dar1962 - 2012-07-30, 19:51

h4 ma po prostu nieco większą bańkę od h7 więc się mniej rozgrzewa - ergo? - dłużej (przynajmniej teoretycznie - porównując żarówki o tym samym standardzie) wytrzymuje. Poza tym to żarówka dwuwłóknowa i żarniki (i ile mi wiadomo) świecą naprzemiennie, co automatycznie wydłuża ich żywotność
wojtek_pl - 2012-07-31, 07:04

Dar1962 napisał/a:
h4 ma po prostu nieco większą bańkę od h7 więc się mniej rozgrzewa - ergo? - dłużej (przynajmniej teoretycznie - porównując żarówki o tym samym standardzie) wytrzymuje. Poza tym to żarówka dwuwłóknowa i żarniki (i ile mi wiadomo) świecą naprzemiennie, co automatycznie wydłuża ich żywotność
Nie świecą naprzemiennie tylko jeden żarnik jest do świateł mijania a drugi do świateł drogowych... :roll: :roll: :roll:
leo - 2012-08-01, 00:02

Dar1962 napisał/a:
h4 ma po prostu nieco większą bańkę od h7 więc się mniej rozgrzewa - ergo? - dłużej (przynajmniej teoretycznie - porównując żarówki o tym samym standardzie) wytrzymuje.

OK, faktycznie, tak może być. Porównam, tak z ciekawości. Długość banieczki będzie raczej podobna, ale faktycznie H4 ma większą średnicę.

Dar1962 napisał/a:
Poza tym to żarówka dwuwłóknowa i żarniki (i ile mi wiadomo) świecą naprzemiennie, co automatycznie wydłuża ich żywotność

Pracuje albo jedno, albo drugie włókno, ale tu nie widzę powodu do wydłużenia żywotności. Wręcz przeciwnie - świecące jedno włókno niepotrzebnie podgrzewa drugie, akurat niedziałające... co ma raczej niekorzystny wpływ na to drugie. ;-)
Wadą H4 jest to, że w przypadku przepalenia się jednego włókna trzeba wymienić całą żarówkę. Zaletą zaś jest polepszenie się obu typów świateł (mijania i drogowych) po wymianie żarówki - wszak nowa żarówka lepiej świeci; a to wszystko za porównywalną cenę jednej H7 lub H1... :mrgreen: IMHO lepsza jest H4, choć reflektorki z H7+H1 wyglądają ładniej. Żeby jeszcze oprócz kierunkowskazu miały dodatkowe "oczko" na białą, zwykłą żarówkę 21W, czyli światła dzienne... pięknie byłoby.
(Ech, nawet na taki temat pofilozofować można. :lol: )

kodek - 2014-10-31, 14:24
Temat postu: Żarówki H7 na zimę
Witam wszystkich,
Mam dylemat związany z wyborem żarówek. seryjne nie świecą fajnie, wiec szukam czegoś co będzie dawało fajne, zimne i mocne światło przed autem. Chodzi o żarówkę H7. Co możecie polecić, aby zimą jeździło się lepiej

gbyrka - 2014-10-31, 15:04

Ja używam Tungsramów takich:

http://allegro.pl/zarowki...4719460698.html

I jestem zadowolony

Dar1962 - 2014-10-31, 15:36

te chwalą - dobrze i długo świecą
http://nocar.pl/halogen/g...extra_life.html

kodek - 2014-11-12, 15:31

Miałem już kiedyś Tungsramy, ale miały świecić długo, a nie świeciły. Biorę pod uwagę raczej zaufane i renomowane marki, więc chciałbym coś o dobrych parametrach. Zdaję sobie sprawę, że lepsze światło= krótsza żywotność, ale mimo wszystko bardziej zależy mi na "jakości światła".
wojtek_pl - 2014-11-12, 15:35

Philips Vision Plus. Ku mojemu zaskoczeniu u mnie prawie trzy lata wytrzymały i ok 35 tys km. Z czego sporo było jeżdżenia w nocy.
corrado - 2014-11-12, 16:09

Kupiłem właśnie boscha h7 + 90%.
Miałem właśnie tungsram +90% megalight , ale przepalily się po ok. Roku- były Ok!

corrado - 2014-11-15, 18:33

Za szybko pochwaliłem te żarówki boscha +90.
Otóż chciałem wymienić i pchałem mocno , myśląc że to moja wina, po 5 - 10min męczenia się z jedną stroną wydaje mi się że ten dzyndzelek w żarówce H7 który wskakuje w sprężynowy zaczep na dole lampy jest po prostu fabrycznie za szeroki. Na fotce jest u góry...

W efekcie nawet wygiąłem styki i nie mogłem poźniej podłączyć wtyczki :mrgreen:
Teraz spróbuję ją wyjąć i podpiłować ten dzyndzel i wstawić drugą żarówkę normalnie, no i tą poprawić ...

benyo - 2014-11-15, 18:42

corrado napisał/a:
Teraz spróbuję ją wyjąć i podpiłować ten dzyndzel i wstawić drugą żarówkę normalnie, no i tą poprawić ...


Pewnie do żarówki należy dokupić narzędzia Boscha w tym pilnik :-D

fotorobart - 2014-11-15, 18:43

mam H7 w C4 większego dziadostwa nie widziałem, niezależnie od marki wytrzymuje około 6 m-cy....
johnson - 2014-11-15, 19:20

corrado napisał/a:
Kupiłem właśnie boscha h7 + 90%.
Miałem właśnie tungsram +90% megalight , ale przepalily się po ok. Roku- były Ok!

tungsramy sa ok, ja w drugim aucie uzywam TUNGSRAM H4 60/55W Megalight Ultra +120% i swieca najlepiej ze wszystkich zarowek +% ktore uzywalem. Do tego automat zapala swiatla jeszcze przed zapaleniem silnika wiec widac sa odporne na wahania napiecia, swieca juz dobrze ponad rok. W Dusterze jeszcze sa fabryczne, jak sie przepala tez takie zaloze.

Dusterjack - 2014-11-15, 19:21

Używałem H7 55W Philipsa typ 12972PR, wytrzymują tylko ok. 20 tys. km jazdy.
Zamieniłem na OSRAM typ PX26d, prawa wytrzymała 42 tys. km, lewa już przekroczyła 44 tys. km i jeszcze działa.

wojtek_pl - 2014-11-15, 20:16

fotorobart napisał/a:
mam H7 w C4 większego dziadostwa nie widziałem, niezależnie od marki wytrzymuje około 6 m-cy....

To raczej nie jest wina typu żarówki tylko być może za wysokiego napięcia w instalacji. :roll:

corrado - 2014-11-15, 22:49

Zamontowałem. Coś miałem już nadszarpnięte w tym zaczepie dolnym , tej blaszce sprężynującej lewej lampy .
Prawa lampa już poszła ok, bez piłowania :)
Ale czy one takie super są te bosche ?hmmm... takie same jak poprzednie wg mojego wnikliwego oka - w prawej lampie miałem jednak OSRAM NIGHTBREAKER a nie Tungsrama :) i wg mnie praktycznie nie widać różnicy , może lekko lepiej z tymi nowymi ...

Karenzo - 2014-11-15, 23:17

Jaki żarówki polecicie z dobrą żywotnością ?
mam teraz jakieś żarówki za 9 zł 2 szt i świecą juz pół roku ale chce wymienić na zimę
Na allegro ciężko kupić coś poza wielkimi producentami w stylu phiplips/osram itp a od takich nie chce .

chce kupić takie
http://allegro.pl/zarowka...4728994710.html

wiem że te wszystkie + 10000 % nie mają żadnego sensu bo przepisy pozwalają tylko na 10 %

fotorobart - 2014-11-16, 09:47

wojtek_pl - brałem taką opcję pod uwagę, ale za 7,5 roku (auto z salonu), spaliły się tylko dwie inne żarowki - na tej podstawie uważam że H7 to "lipa"
corrado - 2014-11-16, 09:58

Prawie wszystko zależy od napięcia zasilania żarówek, co innego jak to jest 13V - dłużej pożyje a 14V ( u mnie ) - mocniej poświeci - ale i krócej pożyje. Mi ta żarówka padła w tydzień po jak poprawiłem ładowanie alternatora właśnie na 14.2V co na wtyczkach żarówek dało 13.95 V na wolnych obrotach :) 8-)
Dusterjack - 2014-11-16, 14:53

Karenzo napisał/a:
Jaki żarówki polecicie z dobrą żywotnością ?
mam teraz jakieś żarówki za 9 zł 2 szt i świecą juz pół roku ale chce wymienić na zimę
Na allegro ciężko kupić coś poza wielkimi producentami w stylu phiplips/osram itp a od takich nie chce .

chce kupić takie
http://allegro.pl/zarowka...4728994710.html

wiem że te wszystkie + 10000 % nie mają żadnego sensu bo przepisy pozwalają tylko na 10 %


Jak pisałem wyżej: OSRAM typ PX26d. Cena ok. 30,- zł za szt, ale warto.

Dar1962 - 2014-11-16, 14:55

nie wiem jakie zamontowano oryginalne, ale w styczniu upłynie 3 lata eksploatacji i spaliła mi się tylko jedna, prawa gdzieś po półtora roku. Na jej miejsce założyłem jakiegoś niewysilonego Boscha. Lewa nadal jest od nowości
marszelest - 2014-11-16, 15:08

jeśli chodzi o philips to miałem wersje od eco do + 70%
i średnio wysiadały po 2 latach i przebiegu poniżej 20 tys. niezależnie od wersji
a światło nie jest rewelacyjne niestety
teraz w dusterze mi siadły po 1,5 roku oryginalne i właśnie zużywam ostatni komplet philipsów
wypróbuje żarówki marki norauto zobaczymy jak długo to poświeci bo philipsów mam już dość,
czas poeksperymentować :D

kodek - 2014-11-18, 15:34

Nie przesadzajmy, ze H7 sa złe. Zalezy od zarówki, instalacji, warunków w jakich uzytkujemy samochod. Tak z grubsza patrzac to najczesciej wybiera sie Philipsy, Osramy i Tungsramy, ale te ostatnie odrzucam, bo ostatnio mnie zawiodły.
Daster - 2014-11-19, 15:12

Kupuję od 3 lat w Auchan H7 uniTEC koszt 5-7zł/szt
W ciągu 3 lat wymieniłem w sumie 3szt wydatki nie przekroczyły 20zł

corrado - 2014-11-19, 15:22

Pojeździłem i jednak zwracam honor - BOSCHe +90% na pewno nie są złe , daje światełko elegancko :) Nie jakieś zimno białe , ale jasność jest b.dobra
Dar1962 - 2014-12-05, 14:32

http://www.auto-swiat.pl/...najlepiej/q54dd
tomekh086 - 2020-02-27, 22:36

Czy ktoś z Was ma doświadczenia z żarówkami Philips Racing Vision +150% lub Osram Night Breaker +150%? Jeżeli tak to czy Waszym zdaniem różnica jest zauważalna gołym okiem?
Obejrzałem sobie poniższy filmik:

https://www.youtube.com/w...68pMpzlL7SoRbCg

Zachęcony większą trwałością postanowiłem zainwestować i zakupiłem H7 Philips Racing Vision oraz H1 Osram Night Breaker. H1 Osram kupiłem ponieważ Philips nie ma H1 Racing Vision.
Otóż moje gołe oko nie dostrzega absolutnie żadnej różnicy. Postanowiłem zrobić test razem z bratem, pobawiliśmy się w wymianę żarówek porobiliśmy zdjęcia i dalej twierdzę brak różnicy. Różnica w jasności na zdjęciach raczej wynika z innego ustawienia czułości ISO itd. Niestety bardzo głupio zrobiliśmy i bardzo nieprofesjonalnie, czyli zdjęcia były robione telefonem komórkowym w trybie automatycznym. Ale gdyby robić zdjęcia lustrzanką w potężnej rozdzielczości i porównywać zdjęcia to już nie jest różnica widoczna na pierwszy rzut oka tylko po wnikliwej obserwacji a nie o to chodzi.
Zdjęcia poniżej.

H7 standard, telefon nr 1, ƒ/1.75, 1/14, 4.75 mm, ISO 25600


H7 Philips, telefon nr 1, ƒ/1.75, 1/14, 4.75 mm, ISO 20118



H7 standard, telefon 2, ƒ/2, 1/8, 4.4 mm, ISO 5000


H7 Philips, telefon 2, ƒ/2, 1/8, 4.4 mm, ISO 4000


H7 standard, telefon 1, ƒ/1.75, 1/50, 4.75 mm, ISO 6146


H7 Philips, telefon 1, ƒ/1.75, 1/50, 4.75 mm, ISO 1699



H1 standard, telefon 1, ƒ/1.75, 1/14, 4.75 mm, ISO 25600



H1 OSRAM, telefon 1, ƒ/1.75, 1/14, 4.75 mm, ISO 25484


H1 standard, telefon 2, ƒ/2, 1/8, 4.4 mm, ISO 6400



H1 OSRAM, telefon 2, ƒ/2, 1/8, 4.4 mm, ISO 5000


laisar - 2020-02-28, 00:30

@tomekh086: W przypadku solidnych, markowych produktów _nie_może_ być żadnych drastycznych różnic, bo poważne firmy dość dokładnie pilnują przestrzegania norm, a one dokładnie określają _maksymalną_ jasność.

Wszystko, co można uzyskać, to w najlepszym razie _wrażenie_ większej jasności i ewentualnie lepsze rozłożenie strumienia światła.

https://www.unece.org/ Transport / Areas of Work / Vehicle Regulations / Agreements and Regulations / UN Regulations (1958 Agreement) / Regs 21-40 / 37 / UN Regulation No. 37 - Filament lamps

https://www.unece.org/fil...015/R037r8e.pdf

Kauris - 2020-02-28, 21:32

Statystyczne oko przy kiepskim oświetleniu, łopatologicznie to ujmując, lepiej widzi w zimniejszym świetle (widzenie skotopowe), stąd pomysł na malowanie bańki na niebiesko dla zmiany barwy. Farba zjada światło po czerwonej stronie spektrum... Ciężko z tej metody uzyskać więcej lumenów, z tym że dla oka lumen lumenowi nie równy.

Zdjęć nie widać, ale zakładając, że kadry są identyczne, to z parametrów wychodzi jakieś +0,25 EV na korzyść drogich żarówek, ale że nie są identyczne świadczy przy jednym porównaniu różnica 2EV :) i fakt, że konieczność trzymania identycznego kadru jest jeszcze mniej oczywista niż zablokowanie ekspozycji :P

Miałem H4 osramy nightbreaker (+130%?) i tungsramy (+90%?) za 1/3 ceny osrama. Nie widzę różnicy.

subiel - 2020-03-02, 10:08

nie wiem jak w innych daciach, ale w dusterze lampy świecą przeciętnie. nie chciałem kupować wynalazków +120%, bo mam wrażenie, że nieco szybciej zdychają. longlife z osrama uzywałem (takie zielone pudełko) -> jest spoko, ale dosyć słabo świeci (co w pewien sposób potwierdza moją teorie o żarówkach +XX%).

na bazie tego kupiłem żarówki typu ZENON z OSRAMA o super białym świetle. tam było chyba +20%. świecą na biało. po prostu jak latarka LED. nie świecą dalej, nie świecą mocniej, tylko światło jest białe i jeździ się lepiej. na ile jest to trwałe jeszcze nie wiem, przejeździłem na razie jakieś 5000km.

w sumie to polecam :)

tomek73 - 2020-03-02, 10:49

subiel napisał/a:
nie chciałem kupować wynalazków +120%, bo mam wrażenie, że nieco szybciej zdychają

To nie wrażenie, to fakt i fizyka. Żeby było więcej światła trzeba podnieść temperaturę żarnika, a to skraca jego żywotność. Kilka, kilkanaście % mozną uzyskać zmieniając gaz, szkło czy inne detale. Ale więcej % wiąże się ze spadkiem żywotności.

laisar - 2020-03-02, 12:46

tomek73 napisał/a:
to fakt i fizyka

Bynajmniej - http://www.daciaklub.pl/f...1804764#1804764

(3 posty wyżej...)

Pedros - 2020-03-02, 15:08

Cytat:
nie wiem jak w innych daciach, ale w dusterze lampy świecą przeciętnie.

:shock: Uważam że w obecnie produkowanej wersji Dustera z żarówek halogenowych wyciśnięto chyba wszystko co się da. Ne wiem do czego porównujesz ale jak dla mnie świecą naprawdę super. Powiem więcej - uważam że mam w swoim Dusterze lepsze światła niż kolega w Subaru Foresterze - choć tam są ksenony. Jeśli jednak szukasz lepszych żarówek to warte uwagi są OSRAM night breaker, OSRAM cool blue intense, a także Philips White vision.

defunk - 2020-03-02, 15:59

Kauris napisał/a:
Statystyczne oko przy kiepskim oświetleniu, łopatologicznie to ujmując, lepiej widzi w zimniejszym świetle (widzenie skotopowe), stąd pomysł na malowanie bańki na niebiesko dla zmiany barwy. Farba zjada światło po czerwonej stronie spektrum... Ciężko z tej metody uzyskać więcej lumenów, z tym że dla oka lumen lumenowi nie równy.


No dobrze, ale zdaje się, że zaniebieszczone światło jest bardziej "zjadane" przez atmosferę (w tym drobinki wody zawieszone w powietrzu), więc może subiektywnie "mocniej" je widać, ale w pewnych warunkach obiektywnie strumień światła będzie słabszy.

Kauris - 2020-03-02, 21:41

W pewnych warunkach na pewno tak. Zanim przyszła moda na nowoczesne zimno ledów, przeciwmgielne "od zawsze" były żółte. Napisałem o tym by zainteresowani mieli co wpisać w googla jeśli to dla nich nowość.

Różnica w czułości oka (dla widzenia skotopowego) na niebieski i czerwony to coś w okolicy 5:1. Rozpraszanie tego nie skompensuje. Pewnie dlatego bursztynowe podświetlenie w zegarach nie męczy, smartfony włączają cieplejszą paletę barw na noc, na łodziach podwodnych używają alarmowo czerwonego, a z drugiej strony niebieskie diody w ciemnym pokoju, albo kolejowe niebieskie semafory nocą wypalają mózg ;)


Wszelkie metodyczne (niesponsorowane/prawdziwe) pomiary różnic pomiędzy halogenami zwykłymi i różnymi ulepszonymi, jakie widziałem w necie, dotyczyły rynku amerykańskiego. Z wyników można wnioskować, że nie mają norm :) W Europie natomiast marketingowo przejdzie chyba wszystko, skoro można pisać (na allegro widziałem), że żarówka w technologii halogenowej wypełniona jest ksenonem, a konsumenci zadowolą się każdą magiczna wartością na pudełku byle była poprzedzona określeniem "up to".

subiel - 2020-03-03, 08:39

Pedros napisał/a:
Cytat:
nie wiem jak w innych daciach, ale w dusterze lampy świecą przeciętnie.

:shock: Uważam że w obecnie produkowanej wersji Dustera z żarówek halogenowych wyciśnięto chyba wszystko co się da. Ne wiem do czego porównujesz ale jak dla mnie świecą naprawdę super. Powiem więcej - uważam że mam w swoim Dusterze lepsze światła niż kolega w Subaru Foresterze - choć tam są ksenony. Jeśli jednak szukasz lepszych żarówek to warte uwagi są OSRAM night breaker, OSRAM cool blue intense, a także Philips White vision.


hyundai i30, volvo v40 i ford focus :)
wszystkie te samochody maja niżej światła, może to przez to? różnica była odczuwalna. i nie porównuje halogenow do xenonów, projektorów czy czegoś innego -> wszystko to h7 :D

i nie chcę się licytować, nie o to chodzi. to było tylko tło fabularne do faktu że białe światła drogowe podniosły mi komfort prowadzenia po zmroku. światła drogowe pozostały fabryczne, lekko ciepłe.

Pedros - 2020-03-03, 09:10

subiel napisał/a:
białe światła drogowe podniosły mi komfort prowadzenia po zmroku

W takim razie myślę że powinieneś być zadowolony z żarówek OSRAM cool blue intense. Zmiany powinny pójść w kierunku bardziej białej barwy.

Kauris - 2020-03-04, 17:47

"Mały" błąd logiczny z mojej strony...
Samo malowanie bańki na niebiesko nie doda ilości światła po zimnej stronie, więc żaden z tego zysk dla oka. Przytnie czerwone, czym zmieni postrzeganą ogólną barwę żarówki i tyle.

sobol1976 - 2020-03-05, 08:59

Kauris napisał/a:
Przytnie czerwone, czym zmieni postrzeganą ogólną barwę żarówki i tyle.


Zgadza się. Dodam, że ograniczając na dodatek strumień świetlny. Zysk żaden - wrażenie że lepiej widać to raczej złudzenie. Białe światło to pełny zakres fal widzialnych - filtrowanie to zawsze strata dla oświetlenia.

DrOzda - 2020-03-05, 09:26

Używam Philips Vision +30% i uważam że są najlepsze jeśli chodzi o stosunek cena/jakość/trwałość. Cena ok 10PLN/szt wymieniłem drugi raz komplet w ciągu ośmiu lat eksploatacji.
Jeśli ktoś uważa że Dacia ma słabe światła to polecam nocną podróż C4 Picasso ze zwykłymi lampami :
http://c4owners.org/plugi...opic.php?222153
Miałem wrażenie że jadę maluchem z prądnicą i żarówkami R4.

Kauris - 2020-03-05, 15:04

sobol1976 napisał/a:
Dodam, że ograniczając na dodatek strumień świetlny. Zysk żaden - wrażenie że lepiej widać to raczej złudzenie.
Nie można zapominać, że jeśli niemalowana i malowana żarówka trzyma normę i obie dają te (przykładowo dla H4) 1000 lumenów, to procesy zachodzące w bańce tej malowanej MUSZĄ być bardziej wydajne w zakresie niefiltrowanym dla kompensacji.
kicpra - 2020-03-05, 18:42

DrOzda napisał/a:
Używam Philips Vision +30% i uważam że są najlepsze jeśli chodzi o stosunek cena/jakość/trwałość. Cena ok 10PLN/szt wymieniłem drugi raz komplet w ciągu ośmiu lat eksploatacji.
Jeśli ktoś uważa że Dacia ma słabe światła to polecam nocną podróż C4 Picasso ze zwykłymi lampami :
http://c4owners.org/plugi...opic.php?222153
Miałem wrażenie że jadę maluchem z prądnicą i żarówkami R4.

Wg mnie najlepszymi są Tungsram Sportlight oraz Powertec SuperWhite, bielutkie światło, tanie i wytrzymałe. Kolega kiedyś zapytał mnie czy w Loganie mam ksenony :D.
Ale jeżdzę teraz nowym Ceedem i światła w Kii są o niebo lepsze niż w Dacii.

LexxRG - 2021-01-03, 16:15
Temat postu: H7 żarówki o zimnej barwie
Witam.
Wymieniał ktoś żarówki na inne o zimnej barwie? Obecne fabryczne świecąc z ledami wyglądają według mnie trochę nie teges... Jeśli tak to co polecacie?

yurec1st - 2021-01-03, 19:00

OSRAM H7 NIGHT BREAKER LASER +150
Pedros - 2021-01-03, 20:30

yurec1st napisał/a:
OSRAM H7 NIGHT BREAKER LASER +150

Jak najbardziej potwierdzam, ewentualnie nieco tańsza a równie fajna alternatywa to Osram Cool Blue Intense.

uno0 - 2021-10-21, 18:36

czy ktoś podmieniał oryginalne żarówki świateł drogowych w Sandero Stepway 3? Oryginalnie są tam H15 i po prostu wstyd je używać przy super oświetleniu ledami mijania....Wywala (może wywalać) jakiś błąd? Pozdrawiam
syn marnotrawny - 2021-10-25, 18:13

uno0 napisał/a:
czy ktoś podmieniał oryginalne żarówki świateł drogowych w Sandero Stepway 3? Oryginalnie są tam H15 i po prostu wstyd je używać przy super oświetleniu ledami mijania....Wywala (może wywalać) jakiś błąd? Pozdrawiam


Siemanko. Potwierdzam wygląda to komicznie z tymi "żółtymi" długimi. Na razie tylko grzebałem żeby sprawdzić co tam siedzi za żarówka i tak rzeczywiście to H15. Tak samo będę musiał się dostać do halogenów w zderzaku...tam pewnie siedzi H16. Żeby to fajnie wyglądało to pewnie trzeba by kupić żarówki z temperaturą barwową min. 5000K, tylko już nie pamiętam czy i która firma ma na to homologację drogową.

Cytrynola - 2021-10-27, 17:44
Temat postu: Re: H7 żarówki o zimnej barwie
LexxRG napisał/a:
Witam.
Wymieniał ktoś żarówki na inne o zimnej barwie? Obecne fabryczne świecąc z ledami wyglądają według mnie trochę nie teges... Jeśli tak to co polecacie?


Ja od pół roku mam w Dusterze komplet H1 + H7 Tungsram SPORTLIGHT EXTREME 5000 i jestem zadowolony. Mając dzienne LEDowe zwykłe żarówki miały słabo pasującą barwę. Po wymianie różnica jest znacznie mniejsza a przy koszcie nieco ponad 60 za całość, to nie ma się chyba nad czym zastanawiać.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group