Witam wszystkich,
Mam dylemat związany z wyborem żarówek. seryjne nie świecą fajnie, wiec szukam czegoś co będzie dawało fajne, zimne i mocne światło przed autem. Chodzi o żarówkę H7. Co możecie polecić, aby zimą jeździło się lepiej
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Miałem już kiedyś Tungsramy, ale miały świecić długo, a nie świeciły. Biorę pod uwagę raczej zaufane i renomowane marki, więc chciałbym coś o dobrych parametrach. Zdaję sobie sprawę, że lepsze światło= krótsza żywotność, ale mimo wszystko bardziej zależy mi na "jakości światła".
Za szybko pochwaliłem te żarówki boscha +90.
Otóż chciałem wymienić i pchałem mocno , myśląc że to moja wina, po 5 - 10min męczenia się z jedną stroną wydaje mi się że ten dzyndzelek w żarówce H7 który wskakuje w sprężynowy zaczep na dole lampy jest po prostu fabrycznie za szeroki. Na fotce jest u góry...
W efekcie nawet wygiąłem styki i nie mogłem poźniej podłączyć wtyczki
Teraz spróbuję ją wyjąć i podpiłować ten dzyndzel i wstawić drugą żarówkę normalnie, no i tą poprawić ...
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-11-15, 19:20
corrado napisał/a:
Kupiłem właśnie boscha h7 + 90%.
Miałem właśnie tungsram +90% megalight , ale przepalily się po ok. Roku- były Ok!
tungsramy sa ok, ja w drugim aucie uzywam TUNGSRAM H4 60/55W Megalight Ultra +120% i swieca najlepiej ze wszystkich zarowek +% ktore uzywalem. Do tego automat zapala swiatla jeszcze przed zapaleniem silnika wiec widac sa odporne na wahania napiecia, swieca juz dobrze ponad rok. W Dusterze jeszcze sa fabryczne, jak sie przepala tez takie zaloze.
Używałem H7 55W Philipsa typ 12972PR, wytrzymują tylko ok. 20 tys. km jazdy.
Zamieniłem na OSRAM typ PX26d, prawa wytrzymała 42 tys. km, lewa już przekroczyła 44 tys. km i jeszcze działa.
Zamontowałem. Coś miałem już nadszarpnięte w tym zaczepie dolnym , tej blaszce sprężynującej lewej lampy .
Prawa lampa już poszła ok, bez piłowania :)
Ale czy one takie super są te bosche ?hmmm... takie same jak poprzednie wg mojego wnikliwego oka - w prawej lampie miałem jednak OSRAM NIGHTBREAKER a nie Tungsrama :) i wg mnie praktycznie nie widać różnicy , może lekko lepiej z tymi nowymi ...
Jaki żarówki polecicie z dobrą żywotnością ?
mam teraz jakieś żarówki za 9 zł 2 szt i świecą juz pół roku ale chce wymienić na zimę
Na allegro ciężko kupić coś poza wielkimi producentami w stylu phiplips/osram itp a od takich nie chce .
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2014-11-16, 09:47
wojtek_pl - brałem taką opcję pod uwagę, ale za 7,5 roku (auto z salonu), spaliły się tylko dwie inne żarowki - na tej podstawie uważam że H7 to "lipa"
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2014-11-16, 09:47, w całości zmieniany 2 razy
Prawie wszystko zależy od napięcia zasilania żarówek, co innego jak to jest 13V - dłużej pożyje a 14V ( u mnie ) - mocniej poświeci - ale i krócej pożyje. Mi ta żarówka padła w tydzień po jak poprawiłem ładowanie alternatora właśnie na 14.2V co na wtyczkach żarówek dało 13.95 V na wolnych obrotach :)
Jaki żarówki polecicie z dobrą żywotnością ?
mam teraz jakieś żarówki za 9 zł 2 szt i świecą juz pół roku ale chce wymienić na zimę
Na allegro ciężko kupić coś poza wielkimi producentami w stylu phiplips/osram itp a od takich nie chce .
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-11-16, 14:55
nie wiem jakie zamontowano oryginalne, ale w styczniu upłynie 3 lata eksploatacji i spaliła mi się tylko jedna, prawa gdzieś po półtora roku. Na jej miejsce założyłem jakiegoś niewysilonego Boscha. Lewa nadal jest od nowości
jeśli chodzi o philips to miałem wersje od eco do + 70%
i średnio wysiadały po 2 latach i przebiegu poniżej 20 tys. niezależnie od wersji
a światło nie jest rewelacyjne niestety
teraz w dusterze mi siadły po 1,5 roku oryginalne i właśnie zużywam ostatni komplet philipsów
wypróbuje żarówki marki norauto zobaczymy jak długo to poświeci bo philipsów mam już dość,
czas poeksperymentować :D
Nie przesadzajmy, ze H7 sa złe. Zalezy od zarówki, instalacji, warunków w jakich uzytkujemy samochod. Tak z grubsza patrzac to najczesciej wybiera sie Philipsy, Osramy i Tungsramy, ale te ostatnie odrzucam, bo ostatnio mnie zawiodły.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Czy ktoś z Was ma doświadczenia z żarówkami Philips Racing Vision +150% lub Osram Night Breaker +150%? Jeżeli tak to czy Waszym zdaniem różnica jest zauważalna gołym okiem?
Obejrzałem sobie poniższy filmik:
Zachęcony większą trwałością postanowiłem zainwestować i zakupiłem H7 Philips Racing Vision oraz H1 Osram Night Breaker. H1 Osram kupiłem ponieważ Philips nie ma H1 Racing Vision.
Otóż moje gołe oko nie dostrzega absolutnie żadnej różnicy. Postanowiłem zrobić test razem z bratem, pobawiliśmy się w wymianę żarówek porobiliśmy zdjęcia i dalej twierdzę brak różnicy. Różnica w jasności na zdjęciach raczej wynika z innego ustawienia czułości ISO itd. Niestety bardzo głupio zrobiliśmy i bardzo nieprofesjonalnie, czyli zdjęcia były robione telefonem komórkowym w trybie automatycznym. Ale gdyby robić zdjęcia lustrzanką w potężnej rozdzielczości i porównywać zdjęcia to już nie jest różnica widoczna na pierwszy rzut oka tylko po wnikliwej obserwacji a nie o to chodzi.
Zdjęcia poniżej.
H7 standard, telefon nr 1, ƒ/1.75, 1/14, 4.75 mm, ISO 25600
H7 Philips, telefon nr 1, ƒ/1.75, 1/14, 4.75 mm, ISO 20118
H7 standard, telefon 2, ƒ/2, 1/8, 4.4 mm, ISO 5000
H7 Philips, telefon 2, ƒ/2, 1/8, 4.4 mm, ISO 4000
H7 standard, telefon 1, ƒ/1.75, 1/50, 4.75 mm, ISO 6146
H7 Philips, telefon 1, ƒ/1.75, 1/50, 4.75 mm, ISO 1699
H1 standard, telefon 1, ƒ/1.75, 1/14, 4.75 mm, ISO 25600
H1 OSRAM, telefon 1, ƒ/1.75, 1/14, 4.75 mm, ISO 25484
H1 standard, telefon 2, ƒ/2, 1/8, 4.4 mm, ISO 6400
@tomekh086: W przypadku solidnych, markowych produktów _nie_może_ być żadnych drastycznych różnic, bo poważne firmy dość dokładnie pilnują przestrzegania norm, a one dokładnie określają _maksymalną_ jasność.
Wszystko, co można uzyskać, to w najlepszym razie _wrażenie_ większej jasności i ewentualnie lepsze rozłożenie strumienia światła.
https://www.unece.org/ Transport / Areas of Work / Vehicle Regulations / Agreements and Regulations / UN Regulations (1958 Agreement) / Regs 21-40 / 37 / UN Regulation No. 37 - Filament lamps
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum