DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII
Portal - Premiera z niespodzianką
laisar - 2012-09-27, 11:19 Temat postu: Premiera z niespodziankąW czasie tegorocznego autosalonu w Paryżu nastąpiła długo oczekiwana oficjalna premiera nowych generacji logana i sandero. Atmosferę miały podgrzać opublikowane już wcześniej zdjęcia, a producent zadbał, żeby nie zabrakło także małej niespodzianki, i zaprezentował odnowioną wersję stepwaya:laisar - 2012-09-27, 11:37 Silniki: 1.2 16V 75, TCe 90, dCi 75 i dCi 90. Pod koniec roku ma dojść 1.2 LPG.
4 poduchy, ESC+ASR, DRL i czarne nielakierowane zderzaki w standardzie.
Stepway: Ambiance i Prestige, na razie tylko dCi 90, pod koniec roku TCe 90, tempomat jako standard w Prestige.
We Francji sandero od 7900€, stepway od 10590€.maciek - 2012-09-27, 11:42 Czyli tyle samo co teraz kosztujelaisar - 2012-09-27, 11:49 W loganie składa się kanapa z tyłu.
I JEST TERMOMETR!!! (((:kapelusznik - 2012-09-27, 11:53
laisar napisał/a:
W loganie składa się kanapa z tyłu.
!!!
szok
mam nadzieję że poprzeczną belkę też wyrzucili
powoli już mi się klaruje, jakie auto będę za 4.5 roku kupował Prezes - 2012-09-27, 11:54
laisar napisał/a:
I JEST TERMOMETR!!!
Awans do premium
I na co teraz będzie można narzekać... wat - 2012-09-27, 11:55 na brak kompasulaisar - 2012-09-27, 11:56
gdyby nie wielkość Dustera to Stepway miażdży Dustera 4x2 :)tweeciak - 2012-09-27, 14:13 Kurcze
Czemu nie dadza StepWay'a 4x4:(Dar1962 - 2012-09-27, 15:36 bo kosztowałby 10 tys więcejMarmach - 2012-09-27, 16:48 Tylko wciąż nic nie zmieniło się w kwestii tyłów... we wszystkich daciach tył jest nieładny, w tych nowych też!! :P A przynajmniej z reguły jakoś, mam wrażenie, nie pasuje do przodu...
Poza tym faktycznie prześwit Stepwaya budzi uznanie no i byłoby nieźle, gdyby dało się kupić nowe modele w takich nowych kolorach - może i jaskrawe, ale jak patrzę na kolorystykę samochodów w Polsce, to mi się zbiera na pogrzeb...mekintosz - 2012-09-27, 16:49
Seal napisał/a:
Nie źle w dieslach podciągnęli Nm: 75KM 200 a 90 KM 220.
Czyli kuźwa można firmowy chip tuning project2010 - 2012-09-27, 17:22
Fajne!TD Pedro - 2012-09-27, 17:32
Marmach napisał/a:
we wszystkich daciach tył jest nieładny
o tym już "przewaliła" się dyskusja, to sprawy bardzo indywidualne a oceny subiektywne i tak: mnie tył Dustera bardzo się podoba i choćby nie wiem jak sugestywne, odmienne od mojej opinie na pewno nie wpłyną na zmianę mojej Dar1962 - 2012-09-27, 17:52 jak wiadomo, gust ma każdy - tylko, że zwykle każdy inny , więc dyskusja o tymże sensu nie ma. Moim zdaniem zmiany stylistyczne idą w dobrym kierunku. Pierwsze modele - szczególnie logan, były kanciaste i mało finezyjne. Nieco obłych kształtów nie zaszkodzi kapelusznik - 2012-09-27, 18:03 akurat nowy Logan, to MSZ dalej ta sama bryła
ale i tak wygląda lepiej
jest zdecydowanie ładniejszy, choć w zasadzie zmienił się niewiele (z zewnątrz jak i z wewnątrz)benny86 - 2012-09-27, 18:24
kapelusznik napisał/a:
jest zdecydowanie ładniejszy, choć w zasadzie zmienił się niewiele (z zewnątrz jak i z wewnątrz)
I właśnie to mi się podoba najbardziej - poprawiono tylko lekkie niedociągnięcia, a wygląda od razu lepiej. Nie wiem jak będą wyglądać wymiary/przestronność, ale niektóre rozwiązania(np.składana kanapa z tyłu) są bardziej praktyczne i już mi się podobają;)Jarosław P - 2012-09-27, 18:34 Nowe sandero ma szersze światła z tyłu. Czy to nie wpłynie na zwęrzenie dostepu do bagaznika w stosunku do obecnego sandera?
Ale autko mi się podoba i myslę że fajnie byłoby za kilka lat nabyć nowe sandero może stepwaya , a może za kilka lat ( 5-6 ) będzie kolejny lifting ?
Póki co moje trzyletnie autko jest dalej jak nowe Marmach - 2012-09-27, 18:49
TD Pedro napisał/a:
o tym już "przewaliła" się dyskusja, to sprawy bardzo indywidualne a oceny subiektywne i tak: mnie tył Dustera bardzo się podoba i choćby nie wiem jak sugestywne, odmienne od mojej opinie na pewno nie wpłyną na zmianę mojej
Akurat tył Dustera jest najlepszy. W sumie w nowych modelach bardziej od "brzydkości" tyłów przeszkadza mi to, że po prostu nie przystają do przodów - ten w Sandero wygląda, jak kradziony z innego samochodu (któreś Clio?), sam w sobie jest zupełnie ładny.
Ale to w sumie takie czepialstwo, tak jak pisałem w innym wątku, postęp wizualny jest uderzający ;)Dyziek - 2012-09-27, 19:31 zgoda, postep wizualny jest zaskakujacy
gdyby tylko tak silnikow nie zmniejszali... wiem, swiadoma polityka
caly czas sie zastanawiam, jak bedzie wygladal nowy Duster.maciek - 2012-09-27, 19:31 http://www.dacia.fr/gamme-dacia/nouvelle-sandero/
KONFIGURATOR TD Pedro - 2012-09-27, 19:52
Marmach napisał/a:
Ale to w sumie takie czepialstwo,
ależ nie powinieneś się ograniczać tylko otwarcie pisać o swoich refleksjach/spostrzeżeniach (może styliści od Dacii/Renault to czytają i uwzględnią w kolejnych lifftingach ) maciek - 2012-09-27, 20:14 http://0-100.hotnews.ro/f...-la-paris-2012/
parę zdjęć myślę że ciekawych RenaultDacia - 2012-09-27, 20:17
Dyziek napisał/a:
...
gdyby tylko tak silnikow nie zmniejszali...
Cóż zrobić, też nad tym ubolewam... Liczyłem nadal na benzynowy 1.6 z LPG, ale teraz jedyną alternatywą wydaje się tylko 1.5 Dci 90 KM, którego cholernie się boję (filtr cząstek stałych, drogie naprawy w przypadku awarii itp.)kapelusznik - 2012-09-27, 20:19
RenaultDacia napisał/a:
Liczyłem nadal na benzynowy 1.6 z LPG,
ale przecież w tym roku 1.6 był dostępny tylko w Stepwayumekintosz - 2012-09-27, 20:52 W koncu zrezygnowali z osmiozaworowek Jednak szkoda, ze nie ma 1.2 tce tylko trzycylindrowy maluszek 0.9 L tce ;-(RenaultDacia - 2012-09-27, 21:03 kapelusznik -> "ale przecież w tym roku 1.6 był dostępny tylko w Stepwayu" - skąd takie info? W zwykłym "starym" Sandero też możesz dostać 1.6 84 KM, zadzwoń do dowolnego salonu w Polsce :)
mekintosz -> "W koncu zrezygnowali z osmiozaworowek " - z czego tu się cieszyć? Jak myślisz, który silnik 0.9 Tce czy 1.6 MPI dłużej pojeździ bezawaryjnie? :) Jak przy 1.6 MPI coś się stanie to naprawisz przysłowiowym śrubokrętem i młotkiem, przy Tce zapraszam do ASO. Do Tce LPG nie włożysz (jak się uprzesz to oczywiście tak, ale wiadomo o co chodzi); widzę, że masz 1.5 Dci - nie przekonasz mnie do diesli. Jak mi się nigdzie nie spieszy i ecodriving "uprawiam" to mój wehikuł na trasie potrafi spalić 7-7,5 LPG. Na gazie zrobiłem ponad 100 tys. km i nawet nie liczę, ile zaoszczędziłem na paliwie. A, że trzeba dodatkowe rzeczy wymieniać? OK, komplet filtrów co jakiś czas za 50 PLN i przy 80 tys km poszedł czujnik gazu - 200 PLN. Ile wydasz na wtryski jak się zaczną sypać?
Nie wiem czy masz u siebie filtr cząstek stałych? Znajomi z pracy (1 ma Passata 2.0 TDI, 2 Lagunę II 1.9 Dci, 3 Megankę też 1.9 Dci) oczywiście opowiadają o super oszczędnych silnikach, ale najbardziej "śmieszy" mnie sytuacja, gdy już każdy z nich minimum raz zdążył też opowiedzieć jak to zapaliła się kontrolka od filtra i musieli specjalnie wyjeżdżać na autostradę (akurat w Poznaniu to nie problem:)) i "przepalać", bo auto przestało dosłownie jechać (wiadomo co się dzieje, jak filtr zapchany). Dziękuję za takie nowoczesne diesle, wolę 8 zaworówkę z LPG.maciek - 2012-09-27, 21:31 RenaultDacia każdy ma swoje priorytety i jeśli nie kupuje samochodu dla sąsiada lub na przyszłość ( może kiedyś zacznę robić długie trasy itp. ) to wybierze mądrze nie zależnie od technologi silnika.
Z mojego punktu widzenia silnik 0,9TCE to dla mnie wielki plus, małe przebiegi po mieście, małe spalanie a na trasie lubię dynamiczną jazdę. Mały silnik niesie ze sobą małe ubezpieczanie co przy moich zwyżkach ma spore znaczenie .
To ze ludziska jeżdżą dieslem po mieście to ich problem że im Fap zatyka a nie tego że jest sam w sobie FAP
PROSZĘ O KONIEC DYSKUSJI NA TEMAT TYCH "ZŁYCH" SILNIKÓW TCE i DCi I KONTYNUACJE DYSKUSJI W STOSOWNYM WĄTKU laisar - 2012-09-27, 21:40
RenaultDacia napisał/a:
Passata 2.0 TDI, 2 Lagunę II 1.9 Dci, 3 Megankę też 1.9 Dci
Nie przepadam za dieslami, ale nie należy też panikować w drugą stronę - wszystkie powyższe to już stare rumple d; a FAP-y w daćkach są ponoć najnowszej, "bezautostradowej" generacji (czyli z piątym wtryskiwaczem paliwa, właśnie do układu wydechowego). "Cezarowi co cesarskie...".
A downsizing nie byłby taki zły, gdyby robiono go z głową - i może właśnie TCe to już będzie ta dojrzała forma...? Bo choć też uważam, że 1.6 8v jest fajny, to jednocześnie nie da się ukryć, że jest żarłoczny, skubaniutki, zwłaszcza w mieście. I naprawdę niewiele można by już z niego wykrzesać w tej kwestii - takie mamuty strasznie ciężko ewoluują (;RenaultDacia - 2012-09-27, 21:40 maciek -> mądrze piszesz :) FAP nie nadaje się totalnie do jazdy po mieście i stania w korkach; wiem, że to de facto wina użytkowników (brak wiedzy), ale to producenci zachwalają jakie to diesle są super i w ogóle - i do tego oczywiście barwna reklama telewizyjna jak to autko z dieslem po mieście "zapieprza" i "prawie nic nie pali"; nikt się nie zająknie o filtrze :) Jasna sprawa, że technologia idzie do przodu i silniki benzynowe są mniejsze, mniej palą, dzięki turbosprężarkom mają większą sprawność. Ale o ile kiedyś gadania typu, że producenci nie zarabiają na samochodach tylko na serwisie wydawały mi się przesadzone, to teraz nie mogę wobec tej tezy przejść obojętnie. Silniki są nowocześniejsze, ale w parze z tym nie poszła ich mniejsza awaryjność. Wręcz przeciwnie.
KOŃCZĘ DYSKUSJĘ ZE SWOJEJ STRONY :)Marmach - 2012-09-27, 21:50
TD Pedro napisał/a:
Marmach napisał/a:
Ale to w sumie takie czepialstwo,
ależ nie powinieneś się ograniczać tylko otwarcie pisać o swoich refleksjach/spostrzeżeniach (może styliści od Dacii/Renault to czytają i uwzględnią w kolejnych lifftingach )
Od kiedy zobaczyłem Dustera jestem przekonany, że aparycja Dacii małymi krokami zmierza ku lepszemu. A zresztą zawsze będą to samochody odstające od jakichś najnowszych trendów, jeśli mają być tanie - tu zresztą warto zadać sobie pytanie, czy to z oznacza "źle". Mnie wygląd samochodu dość szybko się nudzi, za to duży bagażnik nie ulega dewaluacji :D
Co do silników to dobrze że wprowadzają coś nowszego. Ja naprawdę rozumiem, że 8V to mało awaryjna konstrukcja, ale ileż można katować nieruchawe 8V, które przerabia benzynę głównie na toster wydechowy ;P. Równie dobrze można by oczekiwać silników parowych, wszak nie trzeba było do nich nawet stacji benzynowych i na pewno były bezawaryjne w porównaniu do wysilonych 8V ;P
Ja z radością kupiłbym MCV 16V, gdyby nie to, że nie chcieli mi go sprzedać w przystępnej cenie ;P. A teraz z utęsknieniem czekam na turbodoładowane benzyny, coś się musi ruszyć w technologii, bo inaczej do wyboru będą tylko chlejące paliwo konstrukcje muzealne i napchane filtrami, ultranowoczesne diesle.
Mnie najbardziej szkoda, że Dacia nie skorzystała z jakiejś starszej benzyny turbo z repertuaru Renault (bez wtrysku bezpośredniego). Z tego co czytałem, niektóre miały niezłe osiągi i, biorąc pod uwagę wyższą moc, niższe spalanie od 8V. To byłby niezły kompromis między kosztownym wysileniem, a rozsądną awaryjnością - jako stare konstrukcje byłyby pewnie tańsze w naprawach.maciek - 2012-09-27, 22:06 nie wiem czy zwróciliście uwagę, ale koło zapasowe chyba będzie chowane od środka a nie od zewnątrz
laisar - 2012-09-27, 22:48
maciek napisał/a:
koło zapasowe chyba będzie chowane od środka
W loganach sedanach i sandero zawsze tak było.
POPRAWKA: Oczywiście, że tylko w sedanach od zawsze - w sandero nie!
(A jedyny inny niż sedan model z zapasem w bagażniku to rzecz jasna duster 4x4).Seal - 2012-09-27, 23:24 A tu mamy broszurę: http://www.dacia.fr/media...2-aout-2012.pdf
oraz już po Polsku: http://www.francuskie.pl/wiadomosci/8540.esdziewiaty - 2012-09-28, 01:22 No no no . Dacia szaleje. Fajne nowoczesne silniki, ładny wygląd, fajne wyposażenie i termometr.
Jest jak trzeba, z odświeżoną gamą Dacia poszybuje w statystykach sprzedaży.
Prześwit Stepwaya robi wrażenie
Ładne auto wyszło, im dłużej je oglądam, tym bardziej mi się podoba wat - 2012-09-28, 07:15
Ech, no tak, rozpędziłem się i dałem plamę... Poprawiłem, dzięki za czujność (:
Żeby mi to było ostatni raz maciek - 2012-09-28, 12:31
Axia - 2012-09-28, 12:35 Widać, że grupą docelową są tu ludzie młodzi i bardzo młodzi :)piotrres - 2012-09-28, 18:30
Axia napisał/a:
Widać, że grupą docelową są tu ludzie młodzi i bardzo młodzi :)
Ech, "...za mną już Liczba Chrystusowa ofiarmym kozłom przypisana..." a i tak mi się
nowe inkarnacje Drakulek podobają. Jedno tylko zastrzeżenie: brak kurtyn nawet w opcji.
________________________________________________________________________________
Pod Skryptem:
A my tu z kol. Laisarem grupy docelowe, targety itp. no, wiecie co.... benny86 - 2012-09-28, 18:34
piotrres napisał/a:
Jedno tylko zastrzeżenie: brak kurtyn nawet w opcji.
Otóż to... Podoba mi się gama silnikowa, praktyczne nadwozie, ceny, wyposażenia, ale po ostatnim crash-teście w wydaniu life wolałbym w następnym aucie mieć kurtyny...
Tak inną szosą - znane są konkretne "wymiarówki" nowego logana? Instalacja elektryczna klasyczna czy z tą szyną CAN czy jak to się zwie?docktor - 2012-09-28, 18:37 Czyli krotki logan bedzie nowy, ale MCV pozostaje bez zmian?mekintosz - 2012-09-28, 19:14
RenaultDacia napisał/a:
mekintosz -> "W koncu zrezygnowali z osmiozaworowek " - z czego tu się cieszyć? Jak myślisz, który silnik 0.9 Tce czy 1.6 MPI dłużej pojeździ bezawaryjnie? :) Jak przy 1.6 MPI coś się stanie to naprawisz przysłowiowym śrubokrętem i młotkiem, przy Tce zapraszam do ASO.....
Nie twierdze, ze nowy nowoczesny silnik 0.9 tce jest superwytrzymały, solidny, mocny i długowieczny. Czas pokaże czy mamy się bać czy się cieszyć z jego obecności w gamie daci. Jednak jest to mimo wszystko skok technologiczny w stosunku do poczciwych MPI 8V. Częściowo podzielam Twoj pogląd i dziwie się, ze nie dali klasycznego 1.6 16V z Dustera albo podstawowego 1.2 TCe 105 KM czyli 1.2 16V 75 km + turbinka. Dostaliśmy bonus od renault w postaci tego maleństwa, mam nadzieje, ze nie do testów Osobiście tez planowałem kupić Sandero 1.2 16V 75 KM ale trafił się dieslek bez FAPA i dwumasy. Przy okazji zauważyłem na jednym z filmów oraz regulacje wysokosci kierownicy w Stepwayu II wiec pewnie tez fotel jest regulowany ! Pierwsza była totalnym kastratem w tej materii ;-(Dyziek - 2012-09-28, 21:15 Tez nie jeden raz sie irytuje lub zachwycam rozwiazaniami w prezentowanych nowych samochodach, ktorych... nie mam.
Ano, jak bede zmienial, to sie bede martwil na poważnie. A jak mi silnik lub cokolwiek innego nie przypasuje, to mam kilka wyjsc:
a) pogodzic sie i pojsc na kompromis z producentem
b) olac to i zostawic swoje pieniadze innej marce
c) kupic uzywke godzac sie na kompletnie inne kompromisy, jak w pkt. a)
Wiem, forum skupia pasjonatow i sympatykow danej marki i / lub produktu (dlatego tu jestem).
Osobiscie czekam na nowa wersje DD.maciek - 2012-09-28, 21:25
Dyziek napisał/a:
Osobiscie czekam na nowa wersje DD.
W przyszłym roku Hawki - 2012-09-29, 06:28
maciek napisał/a:
Dyziek napisał/a:
Osobiscie czekam na nowa wersje DD.
W przyszłym roku
Oj tak, również czekam, to nowe radyjko montowane w Sandero, Loganie będzie dopełnieniem DD A przez zime pobujam się swoim "maleństwem" Jarosław P - 2012-09-29, 11:10
docktor napisał/a:
Czyli krotki logan bedzie nowy, ale MCV pozostaje bez zmian?
MCV został już wycofany z produkcji zastąpiła go logy. Co do termometra w komp pokład to myślę ze na nasz rynek go nie będzie , u nas pewno będą uboższe wersje.
a jaką ma moc taki 0,9 TCE ? jest żwawszy od 1,2 16 v i czy będzie dużo droższy ?maciek - 2012-09-29, 11:28
Cytat:
Co do termometra w komp pokład to myślę ze na nasz rynek go nie będzie , u nas pewno będą uboższe wersje.
a jaką ma moc taki 0,9 TCE ? jest żwawszy od 1,2 16 v i czy będzie dużo droższy ?
Częściowo podzielam Twoj pogląd i dziwie się, ze nie dali klasycznego 1.6 16V z Dustera albo podstawowego 1.2 TCe 105 KM czyli 1.2 16V 75 km + turbinka. (...) Osobiście tez planowałem kupić Sandero 1.2 16V 75 KM ale trafił się dieslek bez FAPA i dwumasy.
Dokładnie, do "starego" 1.2 TCe nie miałbym uwag. A co do Twojego diesla, to jak bez FAP i dwumasy, to jest OK - już się nie czepiam :)DrOzda - 2012-10-01, 13:30 A tu można zwiedzić targi i obejrzeć hade w trzyde :
http://www.caradisiac.com...le/#xtor=AD-154tweeciak - 2012-10-01, 13:55 Fiat 500L....fajne wnetrze:)maciek - 2012-10-01, 14:13
tweeciak napisał/a:
Fiat 500L....fajne wnetrze:)
DS Cabrio + murzyn w zestawie tweeciak - 2012-10-01, 14:49 To ja wole.....FIATA:)Domel2250 - 2012-10-01, 14:59 Temat postu: Nowy logan, sandero oraz stepwayMedia podłapały temat nowych odsłon daciek. http://moto.wp.pl/gid,14965366,galeriazdjecie.htmlchriskb - 2012-10-01, 15:27 murzyn w zestawie
It wasn't very politejjmalin - 2012-10-01, 17:18 0,9 TCE?? i 90 KM ?? to jakaś kpina... minimum 1,2 to powinno być... jakoś nie przekonują mnie takie silniki ( tak samo jak jak 1,0 Ecoboost 100 KM od Forda i 0,9 TwinAir 85 km od fiata )Prezes - 2012-10-01, 20:08
jjmalin napisał/a:
0,9 TCE?? i 90 KM ?? to jakaś kpina...
A ja mam ochotę go wypróbować mekintosz - 2012-10-01, 21:09
jjmalin napisał/a:
0,9 TCE?? i 90 KM ?? to jakaś kpina... minimum 1,2 to powinno być... jakoś nie przekonują mnie takie silniki ( tak samo jak jak 1,0 Ecoboost 100 KM od Forda i 0,9 TwinAir 85 km od fiata )
Poczekajmy na testy dziennikarzy oraz zwyklych uzytkownikow. Jednak dla Sandero lepszy sie wydaje 1.2 tce 105 km niz ten 90 KM. Chyba, ze bedzie o wiele dynamiczniejszy niz 1.2 16 V 75 KM. Zatem moze juz czas zapomniec o parametrze pojemnosci a patrzec na moc i moment ? Przy okazji osoby po raz pierwszy nabywajace samochod beda mogly miec w miare dynamiczny samochodzik z relatywnie niskim OC ( 900 cm3 ).laisar - 2012-10-01, 22:29
mekintosz napisał/a:
moze juz czas zapomniec o parametrze pojemnosci
To nigdy nie był mądry parametr... Ale moc i moment max też nie są - najważniejszy jest ich przebieg.bebe - 2012-10-01, 23:45
laisar napisał/a:
To nigdy nie był mądry parametr... Ale moc i moment max też nie są - najważniejszy jest ich przebieg.
...pod warunkiem, że przebiega powyżej 400 Nm. :> Bo wybacz, ale 120 Nm, nawet idealnie płaskie, czemuś mnie nie porywa. :]laisar - 2012-10-02, 03:07 Nie Ciebie ma porywać, a samochód d; - a to z kolei zależy od wagi, przełożeń, aerodynamiki i fafnostu innych czynników... Co wszystko jednak nie zmienia faktu, że pojemność oraz osiągi max dalej są duże "g" warte, QED.michal_suchy - 2012-10-02, 09:47
Hawki napisał/a:
maciek napisał/a:
Dyziek napisał/a:
Osobiscie czekam na nowa wersje DD.
W przyszłym roku
Oj tak, również czekam, to nowe radyjko montowane w Sandero, Loganie będzie dopełnieniem DD A przez zime pobujam się swoim "maleństwem"
A tak na poważnie to wiadomo coś konkretnie na temat daty pojawienia się nowego Dusteralaisar - 2012-10-02, 10:56 Konkretnie? Nie - ale z fusów można obstawiać jesień 2013 (czyli autosalon we Frankfurcie?)...ian - 2012-10-03, 20:34 Logan II cena od 7700 euro to pewniak, czy tylko spekulacje? Silnik 1.2 75 KM jakoś się zdzierży. Trudno, mus to mus. Konkurencja tanich sedanów postępuje podobnie-Citroen Elysee i Peugeot 301 w wersji podstawowej będą miały silnik 1.2 o mocy 72 KM i 110 Nm. Normalnie Wartburg się przypomina z silnikiem VW http://polskajazda.pl/Samochody/Wartburg/13/4417laisar - 2012-10-03, 20:50
ian napisał/a:
ogan II cena od 7700 euro to pewniak, czy tylko spekulacje?
To oficjalna cena - choć z Francji.maciek - 2012-10-03, 21:07
laisar napisał/a:
ian napisał/a:
ogan II cena od 7700 euro to pewniak, czy tylko spekulacje?
To oficjalna cena - choć z Francji.
w Rumuni 6990
Myślę że w Polsce ceny zostaną na tym samym poziomie, jedynie TCE 90 będę droższe o ~1,5k zł od analogicznej wersji 1,6MPIyadoctor - 2012-10-03, 22:14 Ja jestem ciekaw jak będzie wyglądała sprawa wyposażenia w Access tudzież nowym odpowiedniku, np. czy pokuszą się o centralny zamek (wydaje mi się, że w starym Loganie nie było), wspomaganie kierownicy czy, w opcji, fabryczne LPG. Bo rozumiem, że w najuboższej wersji dostępny będzie silnik 1.2 16V 75KM, a on do gazu (w teorii) nic mieć nie powinien.ian - 2012-10-04, 00:05
Cytat:
Ja jestem ciekaw jak będzie wyglądała sprawa wyposażenia w Access
Obstawiam te elementy jako wyposażenie podstawowe. Ciekawe, czy zderzaki będą lakierowane (stylistyczne jakoś nie pasują do takiego muscle car )
• ABS + układ wspomagania nagłego hamowania
• Poduszka powietrzna kierowcy
• Poduszka powietrzna pasażera z przodu z możliwością dezaktywacji
• Boczne poduszki powietrzne z przodu
• Felgi stalowe 14
• Wspomaganie układu kierowniczego (elektryczne? fuj...)
I tyle...
Wersja Ambiance to prawdopodobnie:
• Centralny zamek drzwi zdalnie sterowany falami radiowymi (musi być )
• Elektrycznie podnoszone szyby przednie ( być może)
• Felgi stalowe 15
• Kanapa dzielona w układzie 1/3 - 2/3
• Przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości
• Oświetlenie bagażnika
• Przygotowanie do montażu radioodtwarzacza
Metalowa osłona silnika od spodu to już chyba standard...
Bardziej interesujące jest pytanie, czy Dacia pofolguje sobie w bogatszych wersjach wyposażenia (ESP+ASR, Media NAV, Plug&Play, ekran dotykowy, klimatyzacja, komputer pokładowy, podgrzewane fotele przednie, regulator prędkości, regulacja wysokości fotela i kolumny kierownicy-jest w czym wybierać...).laisar - 2012-10-04, 00:47 Najprawdopodobniej wyposażenie logana będzie bardzo podobne do sandero, a te już zostało powyżej upublicznione - w standardzie są m.in. 4 poduchy, ESP, dzienne, (elektro?-)hydrauliczne wspomaganie kierownicy, felgi 15, kontrolki pasów, dzielona kanapa, koło zapasowe, korbki szyb.ian - 2012-10-04, 01:34
Cytat:
dzielona kanapa, koło zapasowe
Nie ma co się sprzeczać, ale dzielona kanapa to nawet w Clio była dostępna jedynie w droższych wersjach (w podstawowej jedynie składana), a koło zapasowe to teraz taki luksus (a może moda?), że traktowane jest coraz częściej jako opcja... Ciekawe, czy będą listwy boczne w droższych wersjach...
Cytat z innego postu - Lodgy będzie służyła za wzorzec wersji wyposażeniowych...
Cytat:
Pan pogadał o sprzedaży (że świetna), pokazał nowego Logana, Sandero i Stepwaya (które już widzieliśmy), opowiedział o wyposażeniu (takie samo jak w Lodgy)
bebe - 2012-10-04, 07:28
ian napisał/a:
Cytat z innego postu - Lodgy będzie służyła za wzorzec wersji wyposażeniowych...
Cytat:
Pan pogadał o sprzedaży (że świetna), pokazał nowego Logana, Sandero i Stepwaya (które już widzieliśmy), opowiedział o wyposażeniu (takie samo jak w Lodgy)
Problem w tym, że to pisałem ja na podstawie tego, co zrozumiałem z konferencji prasowej na oglądanej na żywo. Weź pod uwagę, że nie znam francuskiego. :]DrOzda - 2012-10-04, 08:12
ian napisał/a:
• Felgi stalowe 14
Montaż ESP wymusza większe zaciski a te z kolei nie wchodzą do felg 14.
Przynajmniej w Lodgy ale zapewne Logan i Sandero współdzielą układ hamulcowy z nią.laisar - 2012-10-04, 09:17
DrOzda napisał/a:
Montaż ESP wymusza większe zaciski a te z kolei nie wchodzą do felg 14.
Nowe sandero, posiadające w standardzie ESP, ma co prawda w najniższej wersji felgi 15, ale tarcze tylko 258 - a moja MCV-ka ma tarcze o średnicy 269 mm, które bez problemów mieszczą się do felg 14.
Zatem dla logana i sandero - technicznie 3 x nie (:
1. To tarcza ma być większa.
2. Nawet przy większych tarczach wielkość zacisków zmienia się niewiele.
3. Takie większe hamulce wciąż mieszczą się do felgi 14.
DrOzda napisał/a:
Przynajmniej w Lodgy ale zapewne Logan i Sandero współdzielą układ hamulcowy z nią
Współdzielą, ale nie całkowicie: w lodgy są tarcze zarówno 258, jak i - faktycznie, z ESP - 280. Te drugie rzeczywiście nie mieszczą się już do felg 14, ale jak widać powyżej - wcale nie są niezbędne do montażu ESP w modelach o niższej DMC.yadoctor - 2012-10-04, 19:27
ian napisał/a:
Obstawiam te elementy jako wyposażenie podstawowe. Ciekawe, czy zderzaki będą lakierowane (stylistyczne jakoś nie pasują do takiego muscle car )
ABS + układ wspomagania nagłego hamowania
Poduszka powietrzna kierowcy
Poduszka powietrzna pasażera z przodu z możliwością dezaktywacji
Boczne poduszki powietrzne z przodu
Felgi stalowe 14
Wspomaganie układu kierowniczego (elektryczne? fuj...)
Myślę, że zamiast wspomagania z powodzeniem mogliby wstawić centralny zamek :) A najlepiej jedno i drugie. Rozumiem, że cena wciąż powinna oscylować w okolicach 30 000 zł ? :)laisar - 2012-10-04, 20:17
yadoctor napisał/a:
Rozumiem, że cena wciąż powinna oscylować w okolicach 30 000 zł ?
Na to wychodzi, patrząc na wcześniejsze zapowiedzi i znane już ceny we FR i RO.maciek - 2012-10-12, 20:59 ciekawe kiedy pojawi się polski cennikRenaultDacia - 2012-10-13, 19:51 Z tego co słyszałem z dobrze poinformowanych źródeł, to w ciągu max 2 tygodni coś już powinno być wiadomo :)maciek - 2012-10-22, 19:57 może czegoś się dowiem podczas dni otwartych Renault w ten weekend, bo ja chcę kupić samochód tylko chcę poznać cennik i pokazać zalety Dacii Tacie maciek - 2012-10-23, 09:48 http://www.dacia.co.uk/ve...chure041012.pdf
dane techniczne, w Wielkiej Brytanii można już zamawiaćPrezes - 2012-10-23, 11:57 Sandero to i na Rumuśnkiej stronie Dacii też jest w konfiguratorze. Wczoraj sprawdzałem, a jestem ciekaw jak Logana cenowo postawią.maciek - 2012-10-23, 19:00
Prezes napisał/a:
Sandero to i na Rumuśnkiej stronie Dacii też jest w konfiguratorze. Wczoraj sprawdzałem, a jestem ciekaw jak Logana cenowo postawią.
już od dawna, ale nigdzie nie było danych technicznych, skrzynia biegów, spalanie vmax itp.laisar - 2012-10-23, 19:39
maciek napisał/a:
nigdzie nie było danych technicznych
Jak nie jak tak??? http://www.daciaklub.pl/f...p=143163#143163yadoctor - 2012-10-23, 19:48 Też jestem ciekaw cen Logana. Wydaje mi się, że optymalną wersją byłby silnik dCi 90, oszczędny i wystarczająco dynamiczny. Bo do TCe 90 nie idzie 'dać gazu', co powoduje, że robi się drogo.laisar - 2012-10-23, 20:31 Przecież było już powiedziane, że w zasadzie nie ulegną zmianie - więc jeżeli komuś wystarcza dokładność rzędu tysiąca-dwóch, to można się zapoznać właśnie z rumuńskimi (1 leja to mniej więcej 1 zł, a kurs leja/euro też jest podany).maciek - 2012-10-27, 15:35 jest już cennik w Salonach
jutro jest dzień otwarty RenaultpaweLUB - 2012-10-27, 16:19 jakieś szczegóły odnośnie cen?
interesuje mnie wersja ambience 1.2TD Pedro - 2012-10-27, 16:28 no nieźle, silnik TCe pojemność 899 ccm i 90KM... kiedyś w Syrence silnik 842 ccm i 40 KM maciek - 2012-10-27, 16:39
TD Pedro napisał/a:
no nieźle, silnik TCe pojemność 899 ccm i 90KM... kiedyś w Syrence silnik 842 ccm i 40 KM
dzisiaj jechałem Clio z tym silnikiem i nie powalił mnie, może ta kiepska pogoda miała na to wpływ, jeśli chce się mieć niezłe przyśpieszenie to i tak trzeba redukować. I jeszcze parę rzeczy które mnie zniechęciło w samym Clio i niestety odpadł ten samochód po jeździe próbnej. Resztę opisu w innym dziale i za parę dni
średnie spalanie 7,6 RenaultDacia - 2012-10-27, 18:37 Maciek -> to co piszesz nie dziwie mnie w sumie, trudno oczekiwać cudów po momencie 135 Nm i 90 KM - wiem, że Renault chwali się, że ten moment (90%) jest praktycznie od początku, ale sama wartość nie powala. Z drugiej strony trudno chcieć więcej po silniku 0.9 - jestem natomiast przekonany, że do ecodrivingu nadaje się jak najbardziej.laisar - 2012-10-27, 19:05 Ja jechałem dziś takim nowym clio TCe 90 i jest zupełnie spoko.
A że trzeba redukować? No na tym polega jeżdżenie benzyniakiem ze skrzynią manualną - narzekanie na to jest bez sensu, to jakby ktoś jęczał, że jabłka są okrągłe d:
paweLUB napisał/a:
jakieś szczegóły odnośnie cen?
Mniej więcej takie, jak obecnych wersji z podobnymi mocami.
Demówki w salonach oraz początek przyjmowania zamówień - w połowie listopada.Prezes - 2012-10-27, 20:32 Też dziś jeździłem 0,9 TCe i bardziej "ujdzie" niż jest "spoko". Ale opiszę to w innym temacie.RenaultDacia - 2012-10-28, 21:40 Prezes -> też jeździłeś Clio czy Daćką?Prezes - 2012-10-29, 08:25
RenaultDacia napisał/a:
Prezes -> też jeździłeś Clio czy Daćką?
Jak post wyżej - Clio. Dacii nie ma z tym silnikiem do jazdy na razie. Chętnie bym sprawdził Lodgy z 1.2 TCe 115KM.Marek1603 - 2012-10-29, 09:22
Prezes napisał/a:
Chętnie bym sprawdził Lodgy z 1.2 TCe 115KM.
Ja też. laisar - 2012-10-29, 11:00 Jeżeli kogoś bardzo interesuje sam silnik, to już można spróbować się przejechać megane - http://www.samar.pl/renau...ce-man-6-hat-5dmekintosz - 2012-10-29, 19:23 Masa porownywalna obu aut oraz skrzynia identyczna ? Jesli nie to dokładajac klockowatosc lodgy ten sam silniczek w megance zaskoczy nas a w lodgy go zaakceptujemy. O roznicach w wyciszeniu Lodgy vs Megane tez warto pamietac.RenaultDacia - 2012-10-29, 20:07 Do Meganki jak najbardziej w sam raz, tutaj nawet 1.6 110 KM w miarę jeździ, więc te 5 KM więcej + stado niutonometrów muszą zrobić swoje "na plus".Hawki - 2012-10-29, 21:32 ciekawe jak wypadnie DD z tym silniczkiem?laisar - 2012-10-29, 21:38
mekintosz napisał/a:
Masa porownywalna obu aut oraz skrzynia identyczna ?
Mniej więcej tak - ale dlatego też pisałem o "samym silniku", bo to da oczywiście tylko zgrubne pojęcie i posłuży jako tymczasowa zapchajdziura (;
Bo TCE w daciach, nawet w demówkach - dopiero po Nowym Roku...mekintosz - 2012-11-05, 17:36 Ceny i wyposazenie Sandero we Francji za francuskie.pl
Nowe Sandero oferowane jest w trzech wersjach wyposażeniowych, do których dochodzą jeszcze dwie odmiany Sandero Stepway, któremu także poświęcimy tu kilka słów.
Najtańszą odmianą jest po prostu Sandero. Seryjnie montowane jest w nim wspomaganie układu kierowniczego, dzielona tylna kanapa, czołowe i boczne poduszki powietrzne oraz system stabilizacji toru jazdy wraz z systemem ASR. Naturalnie seryjny jest także ABS. Klienci cieszyć się będą mogli także ze świateł dziennych oraz dwukolorowego wykończenia deski rozdzielczej. Ta odmiana oferowana jest wyłącznie z podstawowymi silnikami benzynowymi, również fabrycznie przystosowanymi do zasilania LPG.
Środkowy poziom wyposażenie, Ambiance, oprócz zmian w wyglądzie zewnętrznym (m.in. zderzaki w kolorze nadwozia), przynosi centralny zamek sterowany pilotem, elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich, a także Dacia Plug&Radio – system audio wyposażony w czytnik płyt CD/mp3, gniazda USB i Jack, obsługę bezprzewodowej łączności Bluetooth oraz sterowanie przy kierownicy. Tu wybierać będzie można spośród wszystkich silników benzynowych oraz 75-konnego diesla.
Wersja Laureate, najbogatsza w gamie, wyposażana jest seryjnie w klimatyzację, komputer pokładowy oraz Pakiet Modularny – sterowane na wysokość fotel kierowcy, kolumna kierownicza oraz wysokość kotwiczenia pasów bezpieczeństwa. Znajdziecie w niej także podgrzewane lusterka zewnętrzne, lampy przeciwmgłowe, a także najbogatsze wykończenia zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz samochodu.
A teraz cennik we Francji:
Sandero 1.2 16v 75 KM – 7.900 euro
Sandero 1.2 16v 75 KM LPG – 8.600 euro (dostępny pod koniec roku 2012)
Ambiance 1.2 16v 75 KM – 8.800 euro
Ambiance 1.2 16v 75 KM LPG – 9.500 euro (dostępny pod koniec roku 2012)
Ambiance TCe 90 KM – 9.900 euro (dostępny pod koniec roku 2012)
Ambiance 1.5 dCi 75 KM – 10.900 euro
Laureate 1.2 16v 75 KM – 9.900 euro
Laureate 1.2 16v 75 KM LPG – 10.600 euro (dostępny pod koniec roku 2012)
Laureate TCe 90 KM – 11.000 euro (dostępny pod koniec roku 2012)
Laureate 1.5 dCi 75 KM – 12.000 euro
Laureate 1.5 dCi 90 KM – 12.600 euro
Ceny opcji:
Media Nav – 240 euro (dostępne do wersji Ambiance i Laureate)
mapy Europy – 99 euro (dostępne do wersji Ambiance i Laureate)
klimatyzacja – 900 euro (dostępne do wersji Ambiance)
tempomat z ogranicznikiem prędkości – 150 euro (dostępne do wersji Ambiance i Laureate)
radar cofania – 200 euro (dostępne do wersji Laureate)
elektrycznie sterowane szyby w drzwiach tylnych – 150 euro (dostępne do wersji Laureate)
15-calowe alufelgi – 400 euro (dostępne do wersji Laureate)
lampy przeciwmgłowe – 150 euro (dostępne do wersji Ambiance)
koło zapasowe – 120 euro (dostępne do wszystkich wersji)
lakier metalizowany – 410 euro (dostępne do wersji Ambiance i Laureate)
kierownica obszyta skórą – 80 euro (dostępne do wersji Laureate)
skórzana tapicerka – 600 euro (dostępne do wersji Laureate)
zderzaki w kolorze nadwozia – 90 euro (dostępne do wersji Sandero)
Dacia Sandero Stepway, którą także poddano restylingowi, dostępna jest we Francji w cenie od 10.590 euro. W gamie tego modelu przewidziano jedynie najmocniejsze jednostki napędowe oferowane w gamie Sandero, ale to bardzo słuszne posunięcie.
Przewidziano dwa poziomy wyposażenia Sandero Stepway: Ambiance i Prestige. W tym pierwszym standard wyposażenia jest taki dam, jak w Dacii Sandero Ambiance, ale wzbogacono go o elementy oczekiwane w crossoverach, jak np. zwiększony prześwit, elementy stylistyczne, płyty poślizgowe pod zderzakami, relingi dachowe, lampy przeciwmgłowe itp. Auto posadowiono też na 16-calowych kołach, a lakier metalizowany jest standardem.
Z kolei w wersji Prestige Dacia Sandero Stepway klienci znajdą system Media Nav, klimatyzację, tempomat z ogranicznikiem prędkości elektrycznie sterowane szyby w tylnych drzwiach i oczywiście radar cofania. Do tego dochodzą podgrzewane lusterka zewnętrzne, skórzane wykończenie kierownicy i lewarka zmiany biegów, komputer pokładowy itp.
Ceny Dacii Sandero Stepway we Francji przedstawiają się następująco:
Stepway Ambiance TCe 90 KM – 10.590 euro (dostępny pod koniec roku 2012)
Stepway Ambiance 1.5 dCi 90 KM – 12.190 euro
Stepway Prestige TCe 90 KM – 11.990 euro (dostępny pod koniec roku 2012)
Stepway Prestige 1.5 dCi 90 KM – 13.590 euro
Ewentualnej dopłaty wymagają:
Media Nav – 240 euro (standard w wersji Prestige)
mapy Europy – 99 euro
klimatyzacja – 900 euro (standard w wersji Prestige)
tempomat z ogranicznikiem prędkości – 150 euro (standard w wersji Prestige)
radar cofania – 200 euro (standard w wersji Prestige)
elektrycznie sterowane szyby w drzwiach tylnych – 150 euro (standard w wersji Prestige)
koło zapasowe – 120 euro (dostępne do wszystkich wersji)
skórzana tapicerka – 600 euro (dostępne do wersji Prestige)RenaultDacia - 2012-11-05, 19:55 Próbując przeliczać te ceny za złotówki to co do LPG widzę, że utrzymałaby się dopłata w granicach 3 tys. To dobrze, bo obawiałem się, że Dacia zacznie szaleć, jak to czynią co poniektórzy producenci, gdzie za LPG i 4 tys trzeba dołożyć.malygabrys - 2012-11-06, 19:53
RenaultDacia napisał/a:
Próbując przeliczać te ceny za złotówki to co do LPG widzę, że utrzymałaby się dopłata w granicach 3 tys. To dobrze, bo obawiałem się, że Dacia zacznie szaleć, jak to czynią co poniektórzy producenci, gdzie za LPG i 4 tys trzeba dołożyć.
Przecież fabryczna instalka LPG kosztuje w tej chwili 3900 pln ... RenaultDacia - 2012-11-06, 20:35 Racja, "pomroczność jasna" mnie dopadła i czytając ciekawe porównanie aut z fabrycznym LPG na jednym z vortali zobaczyłem 3000 zamiast 3900 mekintosz - 2012-11-08, 21:13 NOWE DACIE
I dane techniczne oraz rumuńskie ceny i wyposażenie, gdyby ktoś nie znalazł...
http://www.daciagroup.com...12_parolata.xlsDj Brabus - 2012-11-13, 11:46 Z nieoficjalnych informacji - najtańsze Sandero będzie kosztowało 29 900 zł (bodajże ok. 31k za auto z klimatyzacją), najdroższe ok. 51 000 zł (Stepway 1.5 dCi). Wkrótce pojawią się oficjalne cenniki.Rysiob - 2012-11-13, 22:23 31,5 tys za 1.2 z klima to bdb cena! A Stepway z topowym wyposażeniem też kosztuje niedrogo.neoXs - 2012-11-14, 21:06 Oficjalny, polski cennik: http://www.dacia.pl/media...98/AM12_SAN.pdfmarszelest - 2012-11-14, 21:41 znikł z oferty 1,6_Big_Mac_ - 2012-11-14, 21:56 Bardzo przyzwoite ceny IMOokey32 - 2012-11-15, 08:43 Jak i wyposażenie.
Porównując moja wersje z nową to chętnie dopłacił bym te 2 tyś .
Jeśli dobrze licze to dostał bym dodatkowo regulowana kierownice ,regulowany fotel kierowcy, kurtyny boczne, elektryczne i podgrzewane lusterka, system kontroli trakcji , komputer pokładowy , no i można dokupić Media NAV za 950złlaisar - 2012-11-15, 08:58
okey32 napisał/a:
kurtyny boczne
Nie - w daciach są zwykłe boczne poduchy, czyli takie tylko dla pasażerów z przodu, piersiowe (w starych loganach) lub piersiowo-głowowe (w reszcie).okey32 - 2012-11-15, 09:03 Dobre i to . Za to nie ma alusów , chociaż poszerzyli oponki do 205/55 nie wiem czy potrzebne sa takie szerokie.laisar - 2012-11-15, 09:38
okey32 napisał/a:
czy potrzebne sa takie szerokie
Do lansu? Koniecznie! <;okey32 - 2012-11-15, 13:41 Ale do jazdy w koleinach tragedia. Chciaż nie wiem czy to wina samej szerokości opon bo teraz po wymianie na zimówki 195/65/15" problem znikł .
No to już bedzie koniec świata gdy Dacia stanie sie samochodem do lansu i wyrywania panienek Prezes - 2012-11-15, 14:05
okey32 napisał/a:
Dacia stanie sie samochodem do lansu
przecież już jest -> patrz Duster.
Widziałem też kilka dni temu nieźle zrobionego Logana. Przyciemnione szyby, lotka (blenda, czy jak to się nazywa) na szybę, oryginalny oliwkowy kolor, przyciemnione światła i nie wiem czy dach nie był czarny. Ogólnie bez super wielkiego tłumika, czy karmnika na klapie bagażnika, ale tak ze smakiem zrobiony i wyglądał ekstra laisar - 2012-11-15, 15:30
Prezes napisał/a:
przecież już jest -> patrz Duster
Bez przesady - wydaje się, że większość używa go jednak bardziej do celów praktycznych, niż lanserskich, więc raczej nie tyle "jest", co "może być". W końcu nie za każdym dusterem latają tłumy panienek... (;Dar1962 - 2012-11-15, 15:45
laisar napisał/a:
nie za każdym dusterem latają tłumy panienek... (;
zaryzykuję twierdzenie, że nawet się nie oglądają - za to na dowolnym parkingu interesują się nim zawsze kierowcy innych aut - często nawet prestiżowych vw w tedeiku Prezes - 2012-11-15, 15:53
Dar1962 napisał/a:
za to na dowolnym parkingu interesują się nim zawsze kierowcy innych aut
czyli lans jest Jest też jak kogoś przewieziesz przez dziurawą łąkę tudzież krawężniki lub leżących policjantów bez zwalniania Prezes - 2012-11-15, 15:55 Patrzyłem i w rumuńskim cenniku nowy Logan jest 300 EUR tańszy od nowego Sandero.
Czyli w Polsce będzie to 900 lub 1000 PLN różnicy. Ciekawe jaką dadzą dopłatę za kombi.. i jak będzie wyglądać, bo zaczynam sobie zęby ostrzyć na kombi.laisar - 2012-11-15, 16:35
Prezes napisał/a:
Czyli w Polsce będzie to 900 lub 1000 PLN różnicy
Albo i nie d: 29900 brzmi dumnie...laisar - 2012-11-15, 16:44
Prezes napisał/a:
Ciekawe jaką dadzą dopłatę za kombi
Cena powinna być niższa niż za MCV-kę, która ostatnio normalnie kosztowała 35 kzł, co daje aktualną wyprzedażową cenę obecnego kombi - ok. 33 kzł.
Ale obawiam się, że może zostać jednak te 35 tys (za 1.6 8v)...