DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Co to tak rdzewieje w D.D?

GerardC - 2013-02-11, 13:02
Temat postu: Co to tak rdzewieje w D.D?
Element znajduje się pod prawą lampą (strona pasażera) wygląda na jakiś dociążnik.Co to jest?jak u was?Fatalnie to wygląda.
laisar - 2013-02-11, 13:48

Kto zagląda tam gdzie nie ma po co, ten sam jest sobie winien (;

Oprócz numeru części nic nie znalazłem w dokumentacji, ale wygląda po prostu na jakiś tłumik masowy drgań? Pewnie jakiś rodzaj żeliwa. Dzięki braku malowania firma zaoszczędziła kolejne 3 eurocenty. Taka to już dacia...

A jeżeli faktycznie tak Cię dręczy wygląd, to po prostu wyjmij i pomaluj. Kto wie, może dzięki temu nawet przedłużysz żywotność tej części z 28 do 35 lat? [;

kilazz - 2013-02-11, 13:56

nie chce cie straszyc ale jak uszkodzisz lakier na jakims elemencie nadwozia to dopiero zacznie rdzewiec bo duster jest niocynkowany na zewnetrznych blachach...
GerardC - 2013-02-11, 14:26

laisar napisał/a:
Kto zagląda tam gdzie nie ma po co, ten sam jest sobie winien (;
[;

Ciekawa uwaga,w Daci tylko w okno patrzymy?W instrukcji nic nie napisali gdzie nie zaglądać.Ten klocek to wytrzyma do końca świata i jeden dzień dłużej,gorzej z blachą na której leży.Czy ta rdza z klocka nie przejdzie na blache?Blacha od środka nie ocynkowana?Jak pisze KILAZZ?A to ciekawe....

laisar - 2013-02-11, 14:37

GerardC napisał/a:
w Daci tylko w okno patrzymy?

Nie tylko w dacii, w mercedesie też (:

Cytat:
Czy ta rdza z klocka nie przejdzie na blache [na której leży]?

Nie, jeżeli nie zostanie uszkodzona powłoka z farby ochronnej na tej blasze, to nie zardzewieje - rdza nie jest zaraźliwa w taki sposób.

Jeżeli natomiast powłoka zostanie uszkodzona, to blacha zardzewieje nawet bez klocka nad sobą.

(Czy klocek - zardzewiały lub nie - może ją uszkodzić, to nie powiem, bo nie mam pojęcia jak to tam dokładnie wygląda. Na obrazu w serwisówce są tylko zaznaczone 2 śruby i tyle...).

GerardC napisał/a:
Blacha od środka nie ocynkowana?

Nie.


PS http://www.daciaklub.pl/forum/viewforum.php?f=14 [:

kilazz - 2013-02-11, 15:01

ocynk w praktyce :)
GerardC - 2013-02-11, 15:21

Ale to chyba nie D.D kolegi?Wygląda na ...letnie auto?A gdybym tam psiknął farbą w te żeliwo?jakąś odpowiednią oczywiście.
kilazz - 2013-02-11, 15:26

Duster, Duster..
laisar - 2013-02-11, 15:32

GerardC napisał/a:
Wygląda na ...letnie auto?

Wystarczy tydzień.

Na szczęście to tylko powierzchniowe - po dobrym wyczyszczeniu i pomalowaniu nie powinno nic wychodzi. Jeżeli wychodzi - to wina złej naprawy.

(Dobrze ocynkowane auto można po prostu gorzej naprawić...).


GerardC napisał/a:
A gdybym tam psiknął farbą w te żeliwo?

Jeżeli Ci to poprawi humor, to psikaj (:

TomaszDuster - 2013-02-11, 15:45

A ja też miałem zapytać o ten paskudny żeliwny chyba element. U mnie też razi po oczach i też spływa po blasze pod nim rdza... Masakra... Sam w sobie mi nie przeszkadza, ale jest rdzawy naciek pod nim na blasze i to niepokoi.... Samochód ma miesiąc... Wstyd...
GerardC - 2013-02-11, 16:23

TomaszDuster napisał/a:
żeliwny chyba element. U mnie też razi po oczach i też spływa po blasze pod nim rdza... Masakra... Sam w sobie mi nie przeszkadza, ale jest rdzawy naciek pod nim na blasze i to niepokoi.... Samochód ma miesiąc... Wstyd...


O to właśnie chodzi,też mam takie odczucia,auto kilka dni i póki co spotykam podrdzewiałe elementy,Co ciekawe wszystko przypadkowo,nie szukam dziury w całym.Ja sobie poprawię humor jak pisze Laisar,i czymś to zneutralizuje w odpowiednim kolorze.
Mogli to zrobić z ołowiu i zero rdzy,no chyba że to jest jakiś magiczny element bez którego D,D ani ruszy ;-)
zapasowa szczęka DRACULI......?

chriskb - 2013-02-11, 16:29

Ciekawe ja mam rocznik 2011 i takiego patentu nie mam. Co prawda mój to diesel.
kakus - 2013-02-11, 16:29

spoko ..... cytując tu jednego z uczestników forum ten brązowy nalot wbrew pozorom może ograniczać korozję :mrgreen:
TomaszDuster - 2013-02-11, 16:36

kakus napisał/a:
spoko ..... cytując tu jednego z uczestników forum ten brązowy nalot wbrew pozorom może ograniczać korozję :mrgreen:


Tak... bo każda obca rdza na widok pordzewiałego elementu w samochodzie prosto z salonu umiera ze śmiechu... Zanim dopadnie element, który chce ugryźć. To jest chyba wyjaśnienie na czym polega ta tajemnicza Daciowa ochrona galwaniczna... Zabijanie rdzy śmiechem... hihi :lol:

GerardC - 2013-02-11, 17:02

Ten element powoduje mniejsze spalanie ;-) i tego sie trzymamy.
pluto - 2013-02-11, 17:27

chriskb napisał/a:
Ciekawe ja mam rocznik 2011 i takiego patentu nie mam. Co prawda mój to diesel.

W roczniku 2012 także brak ;-)
Chyba wystepuje to ustrojstwo tylko w wersji benzynowej

GerardC - 2013-02-11, 17:33

No to zagadka ,co to jest?A jak by tak to odkręcić?przemalować.Widać ze przykręcone od spodu.
pluto - 2013-02-11, 17:39

A może odkręcić i już nie zakładać :mrgreen:
greg1367 - 2013-02-11, 17:41

GerardC napisał/a:
No to zagadka ,co to jest?
pewnie Duster miał niedowagę :mrgreen: w moim tego patentu brak :-D
GerardC - 2013-02-11, 17:45

pluto napisał/a:
A może odkręcić i już nie zakładać :mrgreen:


A może i tak.. Auto 10 dni ,ale jaja.

,,Spokojnie to tylko Dacia,,

Dominus - 2013-02-11, 18:34

Co do zdjęcia kilazz to ten samochód już na zdjęciach widziałem w okresie letnim z tym uszkodzenie i o ile się nie myle to sprowadzany Duster.
Widocznie kolega do tej pory z nim nie zrobił a przy obecnych warunkach nie dziwie się że na uszkodzonym lakierze wychodzi ruda...

kilazz - 2013-02-11, 18:44

wystarczy jeden opad deszczu na uszkodzony do golej blachy lakier i taki bedzie efekt, nie musi stac kilku miesiecy :)
Dominus - 2013-02-11, 18:54

kilazz napisał/a:
wystarczy jeden opad deszczu na uszkodzony do golej blachy lakier i taki bedzie efekt, nie musi stac kilku miesiecy :)


Tak wiem o tym. Nawet żeliwne bebny już są rude w nowych samochodach które stoją na placu po odbiór wiec nie jestem zdziwiony że uszkodzony lakier jest u Cb rudy

Dar1962 - 2013-02-11, 19:13

podpowiedzcie mi,gdzie dokładnie tego szukać? pod obudową reflektora? po obu stronach? - muszę sprawdzić u siebie ;-)
pluto - 2013-02-11, 19:23

Jak w pierwszym poście "Element znajduje się pod prawą lampą (strona pasażera)"
Dusterjack - 2013-02-11, 19:37

pluto napisał/a:
chriskb napisał/a:
Ciekawe ja mam rocznik 2011 i takiego patentu nie mam. Co prawda mój to diesel.

W roczniku 2012 także brak ;-)
Chyba wystepuje to ustrojstwo tylko w wersji benzynowej


i sprawa sie wyjaśniła, ten element występuje tylko w benzynowych bo równoważy brak FAP-a (przeciwaga) :-D

pluto - 2013-02-11, 19:43

No nie do końca, kolega greg1367 ma benzyne i nie ma tego elementu ;-)
Ciekawe czym jeszcze konstruktorzy DACI nasz zaskoczą :mrgreen:

mariush_78 - 2013-02-12, 09:22

Też mam i zauważyłem to już pierwszego dnia.
ASO twierdzi, że jest to przeciwwaga do pompy wspomagania umieszczonej w rocznikach 2012 pod lewym reflektorem. Tylko benzyna.
"Zardzewiałe bo żeliwne ale to nie szkodzi reszcie auta :shock:

_Marcin_ - 2013-02-12, 10:48

U siebie też mam ten dziwny element, wiele razy zaglądałem pod maskę ale do tej pory nie zwróciłem na niego uwagi. Wygląda jak wygląda - w końcu nie patrzę na niego codziennie. ;-)
Jest to jedyny element pokryty rdzą w moim Dusterze i nie widzę powodów do przejmowania się tym faktem :mrgreen:

GerardC - 2013-02-12, 12:23

mariush_78 napisał/a:
Też mam i zauważyłem to już pierwszego dnia.
ASO twierdzi, że jest to przeciwwaga do pompy wspomagania umieszczonej w rocznikach 2012 pod lewym reflektorem. Tylko benzyna. :shock:


A to ciekawe,roczniki 2010- 2011 mają inne rozwiązania?

Dar1962 - 2013-02-12, 16:05

znalazłem i u siebie ten cenny kawałek żeliwa, siedzi w tej wnęce pod reflektorem od strony pasażera -tak na oko ze 2-3 kg żelastwa. Ponieważ u mnie jest klasyczna pompa wspomagania po drugiej stronie a pod reflektorem kierowcy jest pusta wnęka, więc może ta teoria z przeciwwagą jest trafna? ;-) A co z wersjami, gdzie jest elektrowspomaganie?
_Marcin_ - 2013-02-12, 16:22

Dar1962 napisał/a:
znalazłem i u siebie ten cenny kawałek żeliwa, siedzi w tej wnęce pod reflektorem od strony pasażera -tak na oko ze 2-3 kg żelastwa. Ponieważ u mnie jest klasyczna pompa wspomagania po drugiej stronie a pod reflektorem kierowcy jest pusta wnęka, więc może ta teoria z przeciwwagą jest trafna? ;-) A co z wersjami, gdzie jest elektrowspomaganie?


Ja mam elektrowspomaganie po stronie kierowcy i kawał żelastwa po stronie pasażera :mrgreen:

_Marcin_ - 2013-02-12, 16:25

GerardC napisał/a:
mariush_78 napisał/a:
Też mam i zauważyłem to już pierwszego dnia.
ASO twierdzi, że jest to przeciwwaga do pompy wspomagania umieszczonej w rocznikach 2012 pod lewym reflektorem. Tylko benzyna. :shock:


A to ciekawe,roczniki 2010- 2011 mają inne rozwiązania?


W rocznikach < 2012 pompa wspomagania napędzana jest z silnika, w rocznikach >= 2012 napędza ją silniczek elektryczny. Z tego co wiem nie dotyczy to benzyn 4x4, tam jest cały czas starsze rozwiązanie.

Dar1962 - 2013-02-12, 16:39

czy założenie,że ten cenny kawałek żeliwa mają tylko 1,6 pB - bez względu na rodzaj napędu i rodzaj wspomagania kierownicy jest prawidłowe?
_Marcin_ - 2013-02-12, 16:49

Dar1962 napisał/a:
czy założenie,że ten cenny kawałek żeliwa mają tylko 1,6 pB - bez względu na rodzaj napędu i rodzaj wspomagania kierownicy jest prawidłowe?


Kolega greg1367 ma 1.6 z 2010 roku i twierdzi, że tego wynalazku nie ma ;-)

Dar1962 - 2013-02-12, 18:03

to niech żałuje :-P
marszelest - 2013-02-12, 18:10

mam to paskudztwo na szczęście nie rzuca się w oczy, jedynie nie sądziłem ,że to będzie tak zardzewiałe
zastanawia mnie czemu są dwie kieszenie (ile firma by zaoszczędziła montując jedną kieszeń :lol: ).

GerardC - 2013-02-12, 18:18

marszelest napisał/a:

zastanawia mnie czemu są dwie kieszenie (ile firma by zaoszczędziła montując jedną kieszeń :lol: ).


Kieszeń na sztuczne zęby Drakuli?

Dusterjack - 2013-02-12, 20:41

Drażni nas nawet małe gniazdo rdzy i słusznie, ale co to jest w porównaniu z taka ilością złomu i rdzy :shock:

http://www.militaryphotos...hicle-graveyard

Dar1962 - 2013-02-12, 21:51

to jest specjalnie nie zabezpieczone,żeby cała rdza z auta pełzła w tym kierunku i skupiała się na spożywaniu tego kawałka żeliwa - to takie zabezpieczenie antykorozyjne - "skupiacz rudej"
Lukas87 - 2013-02-12, 22:01

Bębny hamulcowe też rdzewieją i czym się tu przejmować :roll:
Domel2250 - 2013-02-13, 17:31

Dusterjack napisał/a:
Drażni nas nawet małe gniazdo rdzy i słusznie, ale co to jest w porównaniu z taka ilością złomu i rdzy :shock:

http://www.militaryphotos...hicle-graveyard

Złomiarze wszystkich krajów łączcie się :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

TD Pedro - 2013-02-13, 20:33

chyba "obalę mit"
rocznik 2010, wersja benzynowa - szukałem dzisiaj i "rdzawej wkładki" (ani innej) nie znalazłem... :-)

Dar1962 - 2013-02-13, 22:03

bo: albo ci już odpadła, albo w twoim egzemplarzu zapomnieli zamontować, ewentualnie jeszcze wtedy tego układu scalonego wysokiej integracji nie montowali
eplus - 2013-02-13, 22:42

TD Pedro napisał/a:
chyba "obalę mit"
rocznik 2010, wersja benzynowa - szukałem dzisiaj i "rdzawej wkładki" (ani innej) nie znalazłem... :-)

Ja tak samo i przecież tak właśnie piszą, że od 2012 montowali.

Cendra - 2013-02-14, 09:15

Od 2010r to ruda już to zjadła do cna :P
Domel2250 - 2013-02-16, 19:51

"... wszyscy mają rdzawą płytkę, m-a-m i ja :mrgreen: . Swoją drogą to naszukałem się tego cho...stwa.....autor wątku musiał bardzo się cieszyć z zakupu autka, że tak zaglądał daćce w każdy zakamarek :-P . Gdyby nie ten temat, to bym ni wiedział o czymś takim, no chyba, że by mi się rzuciło w oko przy wymianie żarówki :-) .
PS. Widziałem też podobne (też rude) elementy pod maską w prawie nowej skodzie - Octawka I.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group