Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
korozja / zabezpieczenia antykorozyjne w Dacii
Autor Wiadomość
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 534
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-03-21, 14:09   

[quote="Kratylos"]spokojnei dasz rade 6 lat pojezdzic na gwarancji co wiosne odmaluja Ci auto no a po 6 zimie proponuje sprzedac auto albo trzeba sie pogodzic ze bedzesz jezdzil centkowanym tygrysem..[/quot


Wcale nie wydaje mi się to takie zabawne :-(
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Wiek: 55
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-03-21, 14:23   

Jarosław P napisał/a:
Powiem Wam że od wczoraj spędza mi to zabezpieczenie antykorozyjne sen z powiek , byłem pewien że teraz wszystkie samochody mają ocynk. Obawiam się żeby za jakiś czas zakup daci nie okazał się wtopą bo blacharka to w aucie podstawa. I żeby było jasne autko jest super pod względem wyglądu wielkości jest funkcjonalne super się prowadzi ma duży prześwit duży bagażnik po prostu w sam raz dla mnie i mojej rodzinki :-) Ale , no właśnie jakość montażu i użytych tanich materiałów może za jakiś czas przeważyć o negatywnej opini o marce dacia :-(
Byłem podobnie jak ty przekonany o tym ocynku. Za 1 m-c odbieram swoje Sandero, ale dopiero wczoraj dowiedziałem się o tym, iż Dacia nie stosuje ocynkowanych blach. Do tej pory jeżdżę Seicento (11 lat) - samochód cały czas stoi pod chmurką, nie jestem zbyt skrupulatny jeżeli chodzi o auto - myjka i inne czynności bardzo rzadko - ale nie wiem co to rdza na aucie (Seicento). Jestem tylko ciekaw jednego, czy te problemy z rdzą to rzeczywiście prawdziwe problemy , czy tylko niewielkie "duperele". Jak blachy Sandro mają się np. do Fiata 125p - moje poprzednie auto (i tu z rdzą byłem na "co dzień"). Czy ktoś z członków forum z długim stażem (najstarsze Logany), mógłby odpowiedzieć, ale rzetelnie bez "histerii" i czarnowidztwa - poprostu obiektywnie. Mamy rzeczywiście się bać i myśleć o sprzedaży auta po 5-6 latach, czy problem rdzy jest powiedzmy nie taki jak go niektórzy malują. Będę na prawdę wdzięczny, za prawdziwe odpowiedzi.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 4 razy
Wiek: 72
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1000
Skąd: krakow
Wysłany: 2010-03-21, 14:54   

Jak masz zamiar trzymac auto dłuzej, to porzadnie umyj spód i zakonserwuj podwozie, oraz profile. W uniaku, tak zrobiłem po kupnie. Teraz ma 8 rok, jezdzi nim syn, i póki co nie ma problemu z korozją. Też nie ma ocynku. pozdr
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 342 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-21, 17:54   

@krakry1: Poczytaj po prostu podany wcześniej temat...
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 534
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 2010-03-21, 20:40   

Kolega Krakry 1 chce usłyszeć konkretne odpowiedzi , anie czytać wyrywkowych wypowiedzi , które w żaden sposób nie dają odpowiedzi na Jego konkretne pytanie ( PANIE KRECIKU )
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 342 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-21, 21:23   

M.in. w tamtym temacie są właśnie konkretne odpowiedzi - do poczytania, zanim / jeśli ktokolwiek się wypowie za zadane pytania.

Ale faktycznie, byłem nieprecyzyjny - powinien być jeszcze ciąg dalszy:

"...i skorzystaj z szukaczki".

<;

Efekt to np. http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2320


(Łopatologicznie chodzi o to, że trudno chyba oczekiwać, żeby wszyscy raz po raz będą odpowiadać na to samo pytanie zadane przez kogoś nowego...).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-03-21, 21:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 534
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-03-21, 21:36   

Właśnie Kogoś nowego trzeba odpowiednio i z szacunkiem tutaj przyjąć i odpowiedzieć , żeby się się nie zraził.
I nie obrażajmy nikogo wywołując hasło ŁOPATOLOGIA.( chyba po to jest forum żeby rozmawiać , nie koniecznie na nowe tematy )
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2010-03-21, 21:48, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 342 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-21, 21:54   

Nikt, a już na pewno nie ja, się nie wywyższa, bez względu na miejsce zamieszkania - wręcz przeciwnie, ponieważ jesteśmy stosunkowo niewielkim forum, to oczekiwana odpowiedź może po prostu nigdy nie nadejść (z powodów, o których napisałem wyżej).

Dlatego zaproponowałem koledze krakry1 gdzie ich może poszukać, zanim / jeśli... itd


Już chyba grzeczniej i łoptalogiczniej się nie da wytłumaczyć... (;



Aha - "łopatologia" to nie ma być termin obraźliwy, sugerujący... no nie wiem... np łopaciarską inteligencję - wręcz przeciwnie, to żartobliwe w zamierzeniu określenie mojego poziomu tłumaczenia rzeczy, które mnie wydają się oczywiste.



Ale jeśli ktoś się gdziekolwiek poczuł urażony - to profilaktycznie przepraszam [:
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 4 razy
Wiek: 72
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1000
Skąd: krakow
Wysłany: 2010-03-22, 10:01   

Lopatologia - rzecz jak najbardziej pożądana. Jesli jestem słaby w temacie, sam proszę o odpowiedż łopatologiczną. To co dla jednego będzie oczywistą oczywistością, dla mnie np. może być czarną magią. I wtedy bez łopatologii nie ruszę z miejsca. pozdr
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-03-23, 10:58   

Widziałem :evil: ! Logan z 2005, lub z I połowy 2006 roku. Kolor biały, nie-metallic. Krawędzie tylnych błotników nad czarną listwą zderzaka tuż przy jego zakończeniu. Kilkucentymetrowe napuchnięcia lakieru (tzw. bąble, purchle), na lewym już popękane z niewielkimi rdzawymi naciekami. Przykre, ale prawdziwe. Po kolejnej śnieżnej zimie bez naprawy zjedzą połowę błotnika.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2010-03-23, 10:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2520
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-03-23, 14:01   

ian napisał/a:
Widziałem :evil: ! Logan z 2005, lub z I połowy 2006 roku. Kolor biały, nie-metallic. Krawędzie tylnych błotników nad czarną listwą zderzaka tuż przy jego zakończeniu. Kilkucentymetrowe napuchnięcia lakieru (tzw. bąble, purchle), na lewym już popękane z niewielkimi rdzawymi naciekami. Przykre, ale prawdziwe. Po kolejnej śnieżnej zimie bez naprawy zjedzą połowę błotnika.


Zwróć uwagę Ianie, że dość szybko zaprzestano malować Logany na biąły niemetaliczny i czerwony torreador (a to taki ładny kolorek). To one sprawiały statystycznie najwięcej kłopotów...
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Wiek: 55
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-03-23, 19:04   

laisar napisał/a:
Nikt, a już na pewno nie ja, się nie wywyższa, bez względu na miejsce zamieszkania - wręcz przeciwnie, ponieważ jesteśmy stosunkowo niewielkim forum, to oczekiwana odpowiedź może po prostu nigdy nie nadejść (z powodów, o których napisałem wyżej).

Dlatego zaproponowałem koledze krakry1 gdzie ich może poszukać, zanim / jeśli... itd


Już chyba grzeczniej i łoptalogiczniej się nie da wytłumaczyć... (;



Aha - "łopatologia" to nie ma być termin obraźliwy, sugerujący... no nie wiem... np łopaciarską inteligencję - wręcz przeciwnie, to żartobliwe w zamierzeniu określenie mojego poziomu tłumaczenia rzeczy, które mnie wydają się oczywiste.



Ale jeśli ktoś się gdziekolwiek poczuł urażony - to profilaktycznie przepraszam [:
W żadnym wypadku nie poczułem się urażony. Chciałem tylko konkretnych odpowiedzi "żre rdza Dacię, czy nie żre". Te odnośniki wszystkie czytałem już wcześniej i powiem nie wiele z nich wynika. Opisywane są min. przypadki jakiś malutkich rdzawych plamek, a mnie, po prostu interesuje, czy komuś pojawiają się np dziury itp. naprawdę poważne przypadki rdzy, bo wiemy wszyscy, że duperele zdarzają się i w Mercedesach.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 342 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-23, 20:03   

Tak sobie myślę, że gdyby ktoś miał jakieś nowe problemy, to by po prostu o nich napisał, nie czekając na pytanie...

...ale zawsze można spróbować zrobić kolejną edycja ankiety podobnej do wspomnianej wyżej. Tylko tym razem proponowałbym dodanie również odpowiedzi typu "Moja Dacia NIE rdzewieje, a ma [rok / dwa / trzy] lata"... (;
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 102 razy
Wiek: 46
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7149
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-03-23, 20:10   

Poważnych rzeczy nie było. Prawdopodobnie lakier jest słabej jakości i zdarzają się "blędy w zabezpieczeniu antykorozyjnym", ale to początki produkcji. Trzeba szczególnie uważać na lakier i traktować go najlepiej nanotechnologią. Reszta to tak jak pisałeś plamki i czasami łączenia blach (przedni błotnik z nadwoziem w okolicach zawiasów drzwi). Oczywiście wykluczając przypadek mojego sedana, ale to też były plamki usunięte z początku na gwarancji bo druga tura naprawy się nie doczekała.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Wiek: 55
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-03-23, 20:36   

laisar i Marek1603, dzięki za konkretna odpowiedź. A swoją droga propozycja takiej ankiety jest jak najbardziej na miejscu.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 342 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-23, 20:41   

No to śmiało (; - do odpalenie ankiety nie potrzeba żadnym specjalnych uprawnień, jedynie trochę wysiłku...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 342 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-31, 00:54   

Udało mi się znaleźć w dokumentacji chyba w miarę kompletny opis zabezpieczeń antykorozyjnych Daciek, dzięki któremu zakończymy chyba ostatecznie dyskusję nt [braku] ocynku (;


NT0592A-07/2009-EN-04E-3 napisał/a:
Elektrogalwanizacja cynkiem stosowana jest do maski, drzwi bocznych oraz błotników przednich i tylnych.



MR400-02/2009-EN-04F-1-2 napisał/a:
I. Przed montażem:
    1. spray antykorozyjny;
    2. kit wyciskany;
    3. kit nakładany pędzlem;
    4. preformowane kształtki z kitu.



MR400-02/2009-EN-04F-10-11 napisał/a:
II. Po montażu:
    1. elektrogalwanizacja cynkiem;
    2. kit wyciskany;
    3. kit napylany;
    4. kit nakładany pędzlem;
    5. wosk do profili zamkniętych.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Wiek: 55
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-03-31, 17:36   

Super wstawka laisar, gdzie to znalazles?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-03-31, 23:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 342 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-31, 20:06   

J.w.: dokumentacja = podręczniki serwisowe [MR] + noty techniczne [NT]
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-03-31, 23:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Wiek: 55
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-03-31, 21:30   

laisar napisał/a:
(Dokumentacja = podręczniki serwisowe + noty techniczne).

Dzięki za odpowiedź - po tej informacji o ocynku na pewno będę spał spokojniej. :-P :-/ :roll:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-03-31, 23:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
czorek 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Wiek: 44
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 19
Skąd: Rogoźnik / śląskie
Wysłany: 2010-04-02, 22:00   

U mnie pojawiła się rdza pod uszczelkami na drzwiach i kilka plamek na dachu. Zgłosiłem w serwisie w na poczatku lutego, w połowie lutego na gwarancji pomalowano mi cały samochód.
_________________
15.01.2010r. - 110 000 km na liczniku
Ostatnio zmieniony przez czorek 2010-04-02, 22:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-10, 13:06   

Sporo masz tego. Mi po zimie wyskoczyła mała plamka na tylnych drzwiach. Poszło do akceptacji przez Renault. Podobno do malowania idą zarówno przednie jak i tylne - żeby nie było widać.
_________________
MCV Laureate dCi
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-25, 10:01   

Kratylos jak tam auto po malowaniu? Ja zgłosiłem swoje drzwi już ponad 2 tyg. temu i wciąż czekam na akceptację Renault. Podobno zmieniają jakiś system informatyczny i przez ten czas nie robią żadnych napraw gwarancyjnych (tak mi mówią wszystkie serwisy w Warszawie). Dowiedziałem się, że dopiero pod koniec przyszłego tygodnia może coś się ruszyć.
_________________
MCV Laureate dCi
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-18, 10:04   

Mam pytanie w kwestii korozji. Na rancie drzwi wyszła mi mała plamka rdzy. Widoczne jest lekkie uszkodzenie lakieru, więc pewnie pojawiła się tam nieszczelność. Byłem z tym w dwóch serwisach w sprawie naprawy gwarancyjnej. Jeden serwis sfotografował usterkę i wysłał do Renault Polska w celu akceptacji naprawy i akceptację taką dostał. W drugim serwisie wzięli szmatkę i pastę woskową i mi tą rdzę starli twierdząc, że nie trzeba malować całych drzwi a wystarczy przed zimą zabezpieczyć zaprawką. Którego z fachowców posłuchać? Kto ma rację i co Wy byście zrobili na moim miejscu?
_________________
MCV Laureate dCi
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Wiek: 55
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-05-18, 20:59   

Jak chcą zrobić na gwarancji to robić - to moje zdanie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne