DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII
Dział ogólny o daciach - Słabe ogrzewanie na postoju
karol85 - 2014-01-11, 09:32 Witam,
jeśli odpowiedź na moje pytanie już się gdzieś przewinęła, to proszę o wyrozumiałość - na prawdę szukałem.
Dacia Logan 1.6
Czy to normalne, że na wolny obrotach silnika, a nadmuchu rzędu 3-4, po ok. 30 sekundach powietrze z nagrzewnicy jest letnie? Temperatura na zewnątrz rzędu +7 stopni. Po przegazowaniu napływa cieplejsze powietrze. Po chwili znów stygnie. Pompa wody wymieniona 3 miesiące temu, układ odpowietrzony.
PozdrawiamMarek1603 - 2014-01-11, 11:40 Jeżeli masz na wskaźniku cztery kreski po rozgrzaniu auta, to zawsze powinno lecieć ciepłe.
Sprawdzę po obiedzie z nadmuchem 3-4 to dam znać.
Odwrotną sytuację tj. na postoju leci ciepłe, a podczas jazdy chłodniejsze to można by jeszcze zrozumieć, sugerując się większym przepływem powietrza.
Podejrzewałbym jednak zapowietrzony układ lub przytkany gdzieś. Może podczas wymiany dostał się jakiś "brud" i przytkał nagrzewnicę. Może pompa była osadzana na silikonie i ten się oderwał.
Sprawdź pod maską czy rurki idące do nagrzewnicy też stygną.karol85 - 2014-01-11, 12:16
Marek1603 napisał/a:
Jeżeli masz na wskaźniku cztery kreski po rozgrzaniu auta
Są cztery.
Marek1603 napisał/a:
Odwrotną sytuację tj. na postoju leci ciepłe, a podczas jazdy chłodniejsze to można by jeszcze zrozumieć, sugerując się większym przepływem powietrza.
Albo wyższe obroty silnika = szybszy przepływ cieczy przez nagrzewnicę. U mnie ewidentnie tak się dzieje.
Marek1603 napisał/a:
Podejrzewałbym jednak zapowietrzony układ
Wstawiłem specjalnie dodatkowy odpowietrznik na powrocie z nagrzewnicy. Fabrycznie był tylko na zasilaniu (z punktu widzenia hydrauliki trochę dziwny patent).
Marek1603 napisał/a:
Sprawdź pod maską czy rurki idące do nagrzewnicy też stygną.
Jak nagrzewnica jest wyłączona lub bez wentylatora to temperatury zasilania i powrotu na wolnych obrotach się wyrównują. Dlatego pytam, czy szukać dalej przyczyny, czy po prostu uznać, że tak ma być.Marek1603 - 2014-01-12, 11:49
karol85 napisał/a:
Jak nagrzewnica jest wyłączona lub bez wentylatora to temperatury zasilania i powrotu na wolnych obrotach się wyrównują. Dlatego pytam, czy szukać dalej przyczyny, czy po prostu uznać, że tak ma być.
Jak nie ma odbioru ciepła to muszą się wyrównać, a przynajmniej być prawie takie same.
U mnie po zatrzymaniu leci prawie takie samo ciepłe powietrze. A przynajmniej nie wyczuwam różnicy..
Ja mam nawiew ustawiony zawsze na 2. Sporadycznie przełączam na 3.karol85 - 2014-01-12, 18:10
Cytat:
Jak nie ma odbioru ciepła to muszą się wyrównać, a przynajmniej być prawie takie same.
U mnie po zatrzymaniu leci prawie takie samo ciepłe powietrze. A przynajmniej nie wyczuwam różnicy...
Dzięki za odpowiedź. Może ja przewrażliwiony jestem, bo to auto używane, które dopiero poznaję.
Pozdrawiamkarol85 - 2014-01-27, 21:10 Witam,
zima przycisnęła, a ogrzewanie słabnie...
Po wyeliminowaniu wszystkich przyczyn zewnętrznych, jako winowajcę typuję nagrzewnicę.
Chcę zacząć od wypłukania jej.
Czy ktoś z szanownych forumowiczów już się tego podejmował? Jakieś wskazówki, porady?
Chciałbym płukać bez wyjmowania jej z kokpitu, przeciwbieżnie, na wężach od silnika.
Pozdrawiamlaisar - 2014-01-27, 22:21
karol85 napisał/a:
zima przycisnęła, a ogrzewanie słabnie...
Po wyeliminowaniu wszystkich przyczyn zewnętrznych, jako winowajcę typuję nagrzewnicę.
Chcę zacząć od wypłukania jej.
"Rocznik: 2008" - naprawdę nie sądzę, żeby przyczyną było zanieczyszczenie nagrzewnicy...
karol85 napisał/a:
Czy to normalne, że na wolny obrotach silnika, a nadmuchu rzędu 3-4, po ok. 30 sekundach powietrze z nagrzewnicy jest letnie? Temperatura na zewnątrz rzędu +7 stopni. Po przegazowaniu napływa cieplejsze powietrze. Po chwili znów stygnie. Pompa wody wymieniona 3 miesiące temu, układ odpowietrzony.
Ale najprawdopodobniej nieprawidłowo. Na początku grudnia miałem bowiem dokładnie takie same objawy i przyczyną było właśnie niedokładne odpowietrzenie. Po poprawieniu i uzupełnieniu ilości płynu wszystko wróciło do normy. Nawet w ostatni weekend, przy -15°C, na postoju leciał z nawiewów żar (:
Prawidłowe odpowietrzanie:
MR388LOGAN2-19A napisał/a:
1) odkręcić zawór odpowietrzający na wężu;
2) napełnić układ przez zbiornik wyrównawczy;
3) zakręcić zawór odpowietrzający, gdy płyn zacznie wypływać ciągłym strumieniem;
4) napełnić zbiornik wyrównawczy aż do przelania się płynu;
5) zamknąć zbiornik wyrównawczy;
6) uruchomić silnik;
7) pozostawić silnik pracujący z prędkością obrotową 2500 obr/min, aż do trzeciego uruchomienia wentylatora, w celu przeprowadzenia procedury odpowietrzenia automatycznego;
8) wyrównać poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym.
UWAGA: Nie otwierać zaworu odpowietrzającego przy pracującym silniku!
karol85 - 2014-01-28, 19:06
laisar napisał/a:
4) napełnić zbiornik wyrównawczy aż do przelania się płynu;
przelania, czyli "pod korek"?pluto - 2014-01-28, 19:25
laisar napisał/a:
Nawet w ostatni weekend, przy -15°C, na postoju leciał z nawiewów żar (:
Tego mi brakuje u mnie Karenzo - 2014-01-28, 19:28
karol85 napisał/a:
laisar napisał/a:
4) napełnić zbiornik wyrównawczy aż do przelania się płynu;
przelania, czyli "pod korek"?
Można i tak
ale jak będzie za dużo to po uzupełnianiu to musisz usunać żeby nie przekraczało MAX
ja bym wlał do MAX a jak cały zbiorniczek wyrównawczy zasie to dolałkarol85 - 2014-01-28, 20:36
pluto napisał/a:
laisar napisał/a:
Nawet w ostatni weekend, przy -15°C, na postoju leciał z nawiewów żar (:
Tego mi brakuje u mnie
No cóż. Zrobiłem zgodnie z opisaną procedurą.
Do ideału daleko... Jak dam na 4 to powietrze na wolnych obrotach leci ledwo ledwo.
Wcześniej przedmuchałem nagrzewnicę, na otwartym zaworze ogrzewania. Poszło normalnie.
Sprawdziłem czy cięgło temperatury się porusza w pancerzu - też działa.
Brakuje mi pomysłów...corrado - 2014-01-29, 14:10 A tak wogóle termostat nie jest w pozycji półotwartej i nie powoduje dużego obiegu płynu chłodzącego ? karol85 - 2014-01-29, 15:33
corrado napisał/a:
A tak wogóle termostat nie jest w pozycji półotwartej i nie powoduje dużego obiegu płynu chłodzącego ?
Sprawdzone w pierwszej kolejności...jackthenight - 2014-01-29, 18:54 karol85 a sprawdzałeś czy rurki wchodzące do nagrzewnicy są ciepłe/gorące ?
Wentylator dmucha powietrze czy tylko hałasuje a powietrze żadne nie leci ?
Jeśli rurki od nagrzewnicy są gorące i dmuchawa dmucha to musi lecieć ciepłe powietrze, no cudów nie ma.
Rurki od nagrzewnicy są blisko pedału gazu, jak zanurkujesz pod deskę to je zobaczysz i sprawdź czy są gorące, kiedy wskaźnik temp. pokazuje 4 cegiełki.
Poza tym sprawdź jaka jest sprawność dmuchawy w dwóch przypadkach :
1. Kiedy pokrętło temp. dasz na min. temp.
2. Kiedy pokrętło temp. dasz na max. temp.
Siła wydmuchiwanego powietrza w obu przypadkach powinna być prawie taka sama.
Jak nie jest to pewnie masz zapchaną nagrzewnicę liśćmi, i innym brudem.
Cytat:
Jak nagrzewnica jest wyłączona
Nagrzewnicy nie da się wyłączyć. Zawsze przez nią przepływa płyn chłodnicy - niezależnie od tego jak masz ustawione pokrętła.
Druga sprawa to rocznik 2008 nie miał filtra kabinowego, a to oznacza że cała twoja nagrzewnica jest zapchana od liści, brudu itp. - z pewnością przepływ przez nagrzewnice jest ograniczony, co skutkuje z pewnością słabą wydajnością
Załóż sobie filtr kabinowy, oczyść przy okazji nagrzewnicę z liści i innych śmieci, co pewnie rozwiąże twój problem.
Temat o montażu filtra kabinowego jest na forum - wystarczy poszukać.karol85 - 2014-01-29, 20:07 Witam,
dziękuję bardzo wszystkim za zainteresowanie moim problemem.
jackthenight napisał/a:
[b] a sprawdzałeś czy rurki wchodzące do nagrzewnicy są ciepłe/gorące ?
Nie idzie ręki utrzymać.
Cytat:
Wentylator dmucha powietrze czy tylko hałasuje a powietrze żadne nie leci ?
Dmucha.
Cytat:
Jeśli rurki od nagrzewnicy są gorące i dmuchawa dmucha to musi lecieć ciepłe powietrze, no cudów nie ma.
Przez pierwsze powiedzmy 30sek. tak. Ale później zaczyna stygnąć. Przegazówka na 1200obr. i znów dmucha ciepłym. A po 30 sek. znów ledwo ciepłe.
Cytat:
Poza tym sprawdź jaka jest sprawność dmuchawy w dwóch przypadkach :
1. Kiedy pokrętło temp. dasz na min. temp.
2. Kiedy pokrętło temp. dasz na max. temp.
Raczej tak samo, może głośniej ciszej. To samo przy ustawianiu na obieg zamknięty i ciąg z zewnątrz.
Cytat:
Cytat:
Jak nagrzewnica jest wyłączona
Nagrzewnicy nie da się wyłączyć. Zawsze przez nią przepływa płyn chłodnicy - niezależnie od tego jak masz ustawione pokrętła.
Jak nie ma odbioru ciepła przez nagrzewnicę, to węże zasilania i powrotu mają podobną temperaturę.
Głównie martwi mnie ten spadek temperatury przy małych obrotach silnikach.mendelmax - 2014-01-29, 20:21 Uwzględnij, że na niskich obrotach pompa chłodziwa pracuje mało wydajnie. Jeśli otwarty jest termostat silnika, to przepływ przez chłodnicę daje dużo mniejszy opór, niż rurkami nagrzewnicy, stąd płynie do niej mniej gorącego płynu niż zwykle. Jak do tego odbierasz z nagrzewnicy dużo ciepła (szybki przepływ powietrza), to po prostu temperatura jej spada.
Słabnięcie ogrzewania w takich warunkach jest całkowicie normalne, tylko pytanie brzmi, czy tobie słabnie mocniej niż jest to normalne dla tego modelu samochodu czy nie. To by trzeba po prostu porównać mając dwa auta obok siebie, każda inna metoda jest subiektywna.karol85 - 2014-01-29, 20:36
mendelmax napisał/a:
pytanie anie brzmi, czy tobie słabnie mocniej niż jest to normalne dla tego modelu samochodu czy nie
Właśnie :(
Tylko jak na tak dużą budę, to życzyłbym sobie, żeby układ działał sprawniej.
Za górną półką przewiesiłem już koc pod sufitem za 2 rzędem siedzeń, żeby paki nie grzać...laisar - 2014-01-29, 20:55
karol85 napisał/a:
Cytat:
rurki wchodzące do nagrzewnicy są ciepłe/gorące?
Nie idzie ręki utrzymać
To mało miarodajne...
Jeżeli wentylator dmucha normalnie, to winna musi być albo niska temperatura cieczy, albo jej zbyt wolny przepływ przez nagrzewnicę.
Temperaturę łatwo odczytać przez OBD, ale 4 cegiełki sugerują, że jednak jest w porządku.
Najbardziej podejrzaną staje się więc pompa wody - tym bardziej, że niedawno była wymieniana...
Czy przed tą wymianą było tak samo, jak teraz, czy prawidłowo?karol85 - 2014-01-29, 21:05
laisar napisał/a:
Najbardziej podejrzaną staje się więc pompa wody - tym bardziej, że niedawno była wymieniana...
Czy przed tą wymianą było tak samo, jak teraz, czy prawidłowo?
Nie mam porównania, auto kupione niedawno, zaraz po zakupie zrobiłem rozrząd z pompą.
Dziwi mnie tylko, że wąż zasilania jest gorący. Powrotu chłodny. Więc wymiana temperatury w nagrzewnicy przebiega prawidłowo.
A nie ma to przełożenia na temperature na nawiewach. Nagrzewnicę wczoraj wypłukałem, najlepiej jak umiałem, w odwrotną stronę, czyli w stronę termostatu - oczywiście na zdjętych wężach.
Następnie odpowietrzyłem, zgodnie z zalecaną instrukcją.
Termostat otwiera się po osiągnięciu 4 "cegiełek". Następnie spada na 2, i wraca po chwili na 4.
W zbiorniczku poziom cieczy powyżej minimum.
Przez górny wąż od naczynka wzbiorczego po zagrzaniu leci ciągły strumień wody, który wraz ze wzrostem obrotów zwiększa przepływ.
Żadnych wycieków płynu nie stwierdziłem, tak samo jak i jego ubytków.jackthenight - 2014-01-29, 21:34 Gdyby pompa była zła to by się chyba przegrzewał, czyli zapaliłoby się więcej kresek niż 4.
Pompa zła czyli gdyby miała za małą wydajność, za małe łopatki czy np. gdyby łopatki pompy były pastikowe i by popękały.
Skoro utrzymuje się temp. na 4 kreskach to wynikałoby z tego że wydajność pompy jest dobra.
Ale z drugiej strony zimą może przy słabej wydajności pompy wcale się nie przegrzewać, ciekawe jak będzie latem.
A jaką pompę kupiłeś ?
Ja mam silnik 1.4 i z kratek leci gorące powietrze nawet na niskich obrotach, oczywiście nie parzy, ale jest gorące. Jutro z ciekawości zmierzę tą temperaturę jaka wydostaje się z kratek na gorącym silniku na wolnych obrotach i ci podam, bo być może oczekujesz zbyt wysokiej temp.Karenzo - 2014-01-29, 21:48 A możne problem leży w linkach od pokręteł nawiewu
miałem to w innym aucie że ustawiam na full gorąco a tak naprawdę było do połowymendelmax - 2014-01-29, 21:51
karol85 napisał/a:
Dziwi mnie tylko, że wąż zasilania jest gorący. Powrotu chłodny. Więc wymiana temperatury w nagrzewnicy przebiega prawidłowo.
To akurat jest właśnie typowe dla zbyt małego przepływu. Płynie powoli, więc wpada gorąca a wypływa zimna.
Przykładowo gdy nagrzewnica jest przytkana lub zakamieniona jest dokładnie odwrotnie- oba węże są gorące.
Jest na tyle zimno teraz, że auto nawet z częściowo niesprawną pompą może się nie przegrzewać.
Sugerowałbym, żeby nie pchać się w koszty i robotę z wymianą pompy, to o ile możesz to słabe grzanie wytrzymać, poczekaj do wiosny i zobacz, czy się będzie przegrzewał. Wtedy będziesz miał pewną diagnozę.karol85 - 2014-01-29, 22:11 Dziękuję wszystkim za rady.
Na razie rozczytuję się winnym wątku, "Eksploatacja w warunkach zimowych", i jakby nie czuję się odosobniony w spostrzeżeniach.
Winę pompy na razie odrzucam. Linkę sprawdzałem wczoraj. Może trzeba czekać cieplejszych dni...
Jak jeszcze coś mi przyjdzie do głowy to napiszę.
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.jackthenight - 2014-01-30, 15:47 Sprawdziłem temp. na biegu jałowym wydobywa się z kratek 62 stopnie na obiegu zamkniętym.
Podczas jazdy temp. rosła do 65 stopni.
Otwarcie obiegu otwartego spowodowało nieznaczny spadek temperatury do około 60.
Jeśli zmieniałem np. obieg zamknięty na otwarty, oraz na postoju to czekałem około 3 minut, aby temp. się ustabilizowała. Czujnik temp. wsunąłem w kratkę przy szybie na około 4 cm do wnętrza.mekintosz - 2014-01-30, 16:48 Ech benzyniarze, macie upały w tej wentylacji. My kopciuchy marzniemy ;-(karol85 - 2014-01-30, 16:54
jackthenight napisał/a:
Sprawdziłem temp. na biegu jałowym wydobywa się z kratek 62 stopnie na obiegu zamkniętym.
.
Niestety, u mnie wyniki "gołym okiem" mają dużo większą rozpiętość. Na obrotach idzie cieło, na wolnych już niestety nie... A przy pracy wentylatora powyżej 2, nagrzewnica studzi się momentalnie...
Wyczyszczę w wolnej chwili zaciąg powietrza...
Dzięki jeszcze raz za zainteresowanie.Karenzo - 2014-01-30, 17:00 Może zbocze z tematu ale nie wiem czy to normalne
Moje pokrętła nawiewu działają jak w systemie 01
W każdym innym aucie po lekkim rozgrzaniu ustawiłem pokrętło na środku żeby grzało lekko tak ok 30 C
w daci się tak nie da żeby leciało ciepło to muszę dać na maksa a jak jest na maks to leci za ciepłe powietrze i drażni . Jak dam 4-5 kropek to leci już zimne . Właściwie zakres zimnego to 70 % pokrętła a w upały i tak się używa 100 % zimno . Właściwie regulacja ciepła to 3-4 ostatnie kropki a i tak nie ma tam zbyt dużej regulacji .laisar - 2014-01-30, 17:06
Karenzo napisał/a:
nie wiem czy to normalne
Moje pokrętła nawiewu działają jak w systemie 01
U mnie regulacja działa poprawnie, stopniowo zmniejszając temperaturę.krakry1 - 2014-01-30, 17:48 U mnie ciepło leci od połowy pokrętła i można za połową regulować płynnie. Jednak bez dmuchawy ani rusz. Pod tym względem Seicento bije Dacie na głowę. Tam bez dmuchawy bardzo ciepło. Swoją drogą nie jest to dobre, bo szybko zużywa dmuchawę (jej elementy), a bez niej ani rusz w lecie - klima._Marcin_ - 2014-01-31, 08:20
Karenzo napisał/a:
Może zbocze z tematu ale nie wiem czy to normalne
Moje pokrętła nawiewu działają jak w systemie 01
W każdym innym aucie po lekkim rozgrzaniu ustawiłem pokrętło na środku żeby grzało lekko tak ok 30 C
w daci się tak nie da żeby leciało ciepło to muszę dać na maksa a jak jest na maks to leci za ciepłe powietrze i drażni . Jak dam 4-5 kropek to leci już zimne . Właściwie zakres zimnego to 70 % pokrętła a w upały i tak się używa 100 % zimno . Właściwie regulacja ciepła to 3-4 ostatnie kropki a i tak nie ma tam zbyt dużej regulacji .
U mnie regulacja działa płynnie i skok nawet o jedną kropkę daje odczuwalną różnicę w temperaturze powietrza w całym zakresie regulacji. Przy ustawieniu pokrętła na środku powietrze jest letnie, a od 6-7 kropki (licząc od maksymalnego grzania) leci już ciepłe powietrze.karol85 - 2014-02-03, 11:46 Witam,
wczoraj nagrzewnica poddała się ewidentnie, i to podczas jazdy autostradą, czyli na obrotach silnika rzędu 4000/min.
Rozebrałem jeszcze raz węże małego obiegu, wybmuchałem i wypłukałem... i jeszcze raz. i przeciwprądowo. A potem jeszcze raz.
Podczas odpowietrzania temperatura w kabinie momentalnie osiągnęła 28 stopni...
Problem został usunięty :) co pomimo odwilży i tak cieszy.
Dodatkowo przeczyściłem rynienkę pod szybą, ale w czerpni powietrza niczego nie było.
Czy udało mi się wypłukać cały syf z nagrzewnicy czas pokaże.
Dziękuję wszystkim za pomoc i zaangażowanie.jaraspol - 2015-10-06, 16:04 Witam. Dacia Logan 1.4 MPI 2007r. 118tys. przebiegu, bez klimy,
Problem polega na letnim powietrzu wydobywającym się z nawiewu. Nie chce mieć sałny ale powietrze naprawdę jest letnie przy ustawieniu temp. na max przy 4 kreskach na wyświetlaczu. Co sprawdziłem:
-odpowietrzyłem tak jak jest opisane w tym temacie na str 1, nie był zapowietrzony
-termostat ok
-wycieków brak, płyn jest ponad min
-rurka zasilająca nagrzewnicę jest na tyle ciepła że nie idzie jej dotknąć
-rurka powrotu jest nieco chłodniejsza ale wciąż bardzo ciepła (czy to jest w pożądku)
-sprawdziłem linkę na pokrętle jest ok nic nie spadło itp i idzie do takiego cięgna i nim porusza więc chyba też ok
-nie ma znaczenia czy gazuje czy są to wolne obroty
Nagrzewnica zatkana ? może jakaś klapka się zawiesza ? są tam jakieś klapki?
Dzieki i szerokośc.
PS. jak go kupowałem to wymieniana pompa + rozrzad SKF, i płyny na nowe pozdrcorrado - 2015-10-06, 16:14
Cytat:
-rurka zasilająca nagrzewnicę jest na tyle ciepła że nie idzie jej dotknąć
i tak powinno byc , u mnie tez parzy
Cytat:
-rurka zasilająca nagrzewnicę jest na tyle ciepła że nie idzie jej dotknąć
-rurka powrotu jest nieco chłodniejsza ale wciąż bardzo ciepła (czy to jest w pożądku)
- jeśli nie ma wymiany ciepla na nagrzewnicy to moze byc tak jak piszesz , moze byc wlasnie przez zatkana nagrzewnice
- mam pewien pomysl by zdjac jedynie radio i tam zgrabnymi rekoma siegnac jakos do nagrzewnicy i jej dotknac czy faktycznie ciepla.
Cytat:
-sprawdziłem linkę na pokrętle jest ok nic nie spadło itp i idzie do takiego cięgna i nim porusza więc chyba też ok
jesli to od regulacji cieplo/zimno to raczej ok, ale tu moze byc pies pogrzebany czyli porusza czyms ale nie otwiera na nagrzewnice , bo jednak powrotna jak piszesz rurka praktycznie prawie taka samajaraspol - 2015-10-06, 16:22 Dziękuję za odp.
Tylko czy jak by była to nagrzewnica zatkana to rurka powrotu była by gorąca? a gdybym zdjął panel centralny od tych pokręteł był by dostęp do nagrzewnicy na tyle żeby sprawdzić czy jest gorąca? aha w moim aucie nie ma wyboru obiegu, chyba jest cały czas zewnętrzny.corrado - 2015-10-06, 16:36
Cytat:
Tylko czy jak by była to nagrzewnica zatkana to rurka powrotu była by gorąca?
-raczej nie, sluszna uwaga, ale moze byc tez zapchana prawie na samym "poczatku zeberek", wtedy niby bedzie obieg ale nie bedzie odprowadzac ciepla cala powierzchnia .
-ewentualnie jest możliwość, że klapa na nia nie otwiera sie
Cytat:
a gdybym zdjął panel centralny od tych pokręteł był by dostęp do nagrzewnicy na tyle żeby sprawdzić czy jest gorąca?
dokladnie, albo radio i ten panel pokretel regulacji i wtedy sprobowac.
nie ma co robic dodatkowej sobie roboty zanim nie bedzie diagnozy, mozna tez zanurkowac od strony kierowcy "w nogi" i tam dojsc do nagrzewnicy, chociaz nie wiem czy pedaly nie beda przeszkadzac no i jednak plastikiKarenzo - 2015-10-06, 16:38 Miałem tak kiedyś jak wpadłem na wspaniały pomysł użycia uszczelniacza do chłodnic .
Wymiana nagrzewnicy pomogłajaraspol - 2015-10-06, 16:46 Dzięki za odpowiedzi. Jutro postaram się zdemontować panel i ustalić czy nagrzewnica cała się nagrzewa, czy ewentualna wymiana= demontaż deski całej jak to jest w większości przypadków?corrado - 2015-10-06, 16:50 niestety takMarek1603 - 2015-10-06, 17:12 Bez włączonego wentylatora ale z przełącznikiem w pozycji ciepłej rurka na powrocie po chwili powinna być porównywalnej temperatury. Będzie to świadczyć, że nagrzewnica nie jest zapchana.
Możesz też ściągnąć kratkę podszybia i tam sprawdzić czy nie ma jakichś liści przed wlotem (wentylatorem) do kanałów.kali - 2015-10-08, 06:51
Marek1603 napisał/a:
Bez włączonego wentylatora ale z przełącznikiem w pozycji ciepłej rurka na powrocie po chwili powinna być porównywalnej temperatury. Będzie to świadczyć, że nagrzewnica nie jest zapchana.
Znowu się pośmiałem............. Już innych panów cytować nie będę a było by co........
Pokrętło ogrzewania w tym samochodzie jak i w większości współczesnych nie steruje zaworem wodnym tylko klapą powietrza. Nagrzewnica w tym samochodzie jest szeregowa i płyn krąży tam cały czas. A to że wyrównuje się temperatura bez wentylatora świadczy o tym że jest tam jakiś przepływ. Ale nie ma mowy by po takim teście stwierdzić jaki i czy nie jest zamulona. Natomiast jak włączysz wentylator na pełną moc i podniesiesz obroty silnika to wtedy patrząc na temperaturę na powrocie i wdmuchiwana będziesz miał jakieś pojęcie o przepływie wewnętrznym i zamuleniu nagrzewnicy.
jaraspol napisał/a:
Dzięki za odpowiedzi. Jutro postaram się zdemontować panel i ustalić czy nagrzewnica cała się nagrzewa, czy ewentualna wymiana= demontaż deski całej jak to jest w większości przypadków?
Na ścianie grodziowej masz wejście nagrzewnicy. Zawsze można zdjąć przewody i przepłukać w obu kierunkach wodą bez demontażu deski.Marek1603 - 2015-10-08, 08:06
kali napisał/a:
Znowu się pośmiałem............. Już innych panów cytować nie będę a było by co........
Pokrętło ogrzewania w tym samochodzie jak i w większości współczesnych nie steruje zaworem wodnym tylko klapą powietrza.
Fajnie, że masz poczucie humoru.
A czy ktoś napisał, że jest zawór wodny?
Nie rozumiem w takim razie czemu sobie coś dopowiadasz.wojtek_pl - 2015-10-08, 09:00 A właśnie. jaraspol, czy wentylator ci działa ? Bo jak nie ma przedmuchu przez nagrzewnicę to nie zagrzeje powietrza.
IMHO coś z klapką nawiewu, może padła linka od pokrętła do klapki ?
1. Ustawić wentylator na maks.
2. ustawić pokrętło grzania na minimum
3. sprawdzić, czy dmucha jak wściekłe z nawiewów (przypominam, wentylator na 4)
4. przestawić pokrętło temperatury na maks
5. sprawdzić, czy nadal dmucha jak wściekłe. Może dmuchać odrobinkę słabiej, ale tylko odrobinkę
6. sprawdzić, czy leci gorące powietrze.
Jak nie leci ciepłe to niestety zdjąć panel pokręteł nawiewu i patrzeć co tam nie bangla...
Jak nie dmucha w ogóle to ... zatkany przepływ powietrza przez nagrzewnicę (liście, śmieci, rdza...). Będzie drogo.kali - 2015-10-08, 09:06
Marek1603 napisał/a:
Fajnie, że masz poczucie humoru.
Też tak uważam
Marek1603 napisał/a:
A czy ktoś napisał, że jest zawór wodny?
A czy ktoś napisał że go nie ma?
Marek1603 napisał/a:
Bez włączonego wentylatora ale z przełącznikiem w pozycji ciepłej
Po przeczytaniu tego zdania uważasz, że logika mi szwankuje? Sedno ci wyłuszczyłem.
Ewentualnie spytam jako ADVOCATUS DIABOLI czy po ustawieniu przełącznika ( chociaż dla mnie to pokrętło) w pozycje zimną to co rurki twoim zdaniem będą zimne?
Marek1603 napisał/a:
Nie rozumiem w takim razie czemu sobie coś dopowiadasz.
A teraz wyciągnij sensowne i logiczne wnioski odpowiadając na postawione powyżej pytanie. Które specjalnie dla ciebie wzbogaciłem niżej o pytania uzupełniające. Tak byś w przyszłości nie pytał.
Marek1603 napisał/a:
Nie rozumiem w takim razie......
Co z twojej wypowiedzi wynika na logikę? I co będzie jak zamknę pokrętło ogrzewania? Czy rurki staną się zimne? Jak zachowa się wtedy obieg wody w układzie nagrzewnicy? Czy coś się w nim zmieni?wrzesi - 2015-10-30, 21:27 Byłem dzis w serwisie, mam to samo w silniku TCE w Lodgy. Powiedzieli, że z powodu wymogów emisji, eko itp, w silnikach tych jest zarządzanie przepływem ciepła i jest priorytet na silnik a nie na kabinę. Ponoć jako opcję za ok 400zł można zamontować moduł ogrzewający powietrze o mocy 1kW.
Czy ktoś z posiadaczy Lodgy miał podobne doświadczenia czy robio mnie w konia? :)
PozdrawiamKarenzo - 2015-10-30, 23:18 Ekspertem nie jestem ale jak na razie silniki emituje ciepło które jest odprowadzane przez układ chłodzenia .
Więc w jaki sposób może być jego niedostatek ?????
Zresztą czy ten super skomplikowany system zarządzania ciepłem nie nazywa się termostatem z super nowoczesną parafiną znaną ludzkości od kilku tysięcy lat
przeczytaj ten temat
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7689laisar - 2015-10-30, 23:43
Karenzo napisał/a:
czy ten super skomplikowany system zarządzania ciepłem nie nazywa się termostatem
Nie - ale oczywiście termostat zawiera (m.in.):
http://www.greencarcongre...t-20100607.htmlKarenzo - 2015-10-31, 01:43 tu jest napisane że ten system przyspiesza nagrzewanie silnika
Jeżeli ten system ulegnie uszkodzeniu to przecież silnik sie przegrzeje bo nie będzie doprowadzonego do niego cieczy .
Nawet nie będzie dało się tego zauważyć bo nie ma wskaźnika temperatury laisar - 2015-10-31, 02:48
Karenzo napisał/a:
Jeżeli ten system ulegnie uszkodzeniu to przecież silnik sie przegrzeje
Nie - bo nawet jeśli ten dodatkowy zawór pozostanie zamknięty, to przy wzroście temperatury w końcu otworzy się termostat, w zasadzie nie ma więc większego niebezpieczeństwa przegrzania niż w klasycznym układzie.
Ewentualnym minusem jest natomiast właśnie opóźnienie działania nagrzewnicy kabiny oraz brak możliwości ratowania się nią w sytuacji awaryjnej - aczkolwiek ta opcja i tak byłaby dostępna jedynie w chłodne dni, bo już przy średnich temperaturach, pod 20°C, nagrzewnica nie odprowadzi wystarczającej ilości ciepła.
Karenzo napisał/a:
nie ma wskaźnika temperatury
Ależ jest - kontrolka przegrzania <;
A bardziej serio: zaletą faktycznego wskaźnika jest możliwość wcześniejszego zauważenia problemu oraz oceny ilości czasu jaki pozostał do momentu konieczności wyłączenia silnika.
To oczywiście źle, że się z niego rezygnuje, ale nie demonizujmy - jego obecność też wcale nie zapobiegnie przegrzaniu.krakry1 - 2015-10-31, 12:31 Temat wraca jak bumerang - Dacie niestety nigdy nie były (przynajmniej te z dieslem) dogrzane na postoju. Dopiero dobrze rozgrzany silnik i jazda (bez włączonej dmuchawy) dają przyjemne ciepło. W każdym innym wypadku trzeba niestety używać dmuchawy, o czym już pisałem.Karenzo - 2015-10-31, 12:40 Przecież koledzy pisali że wynika to z zastosowania termostat otwieranego przy 83 C
wystarczy zamienić na 89 i jest cieplej .
Można też zasłonić kawałek chłodnicy
shrek - 2015-11-02, 17:48
wrzesi napisał/a:
Byłem dzis w serwisie, mam to samo w silniku TCE w Lodgy. Powiedzieli, że z powodu wymogów emisji, eko itp, w silnikach tych jest zarządzanie przepływem ciepła i jest priorytet na silnik a nie na kabinę. Ponoć jako opcję za ok 400zł można zamontować moduł ogrzewający powietrze o mocy 1kW.
Czy ktoś z posiadaczy Lodgy miał podobne doświadczenia czy robio mnie w konia? :)
Pozdrawiam
Ja mam oryginalnie zamontowana nagrzewnice elektryczna .NIe jest to jakies super cudo ktore grzeje niewiadomo jak mocno a przynajmniej za 400 zl. Po zalaczeniu silnika w zime z kratek leci letnie powietrze ale przy objetosci jaka ma Lodgy jest to kropla w morzu.Nagrzewnica wylacza sie jak silnik osiagnie 50 stopni . W moim przypadku pomogla wymiana termostatu na 89 i zobaczymy jak w tym roku po wygluszeniu calego auta.jaraspol - 2016-01-25, 11:21 Witam ponownie.
Dalej ogrzewanie w moim samochodzie nie działa.
Zrobione do tej pory:
przepłukana nagrzewnica płynem Prestone.
wymiana termostatu na nowy 89°C, samochód się nagrzewa na 4 cegełki przy -10 po przejechaniu ok 3-4 km
Dmuchawa dmucha na 1 biegu leci letnie powietrze i z każdym biegiem w górę coraz chłodniejsze. Chyba czeka mnie wymiana nagrzewnicy, jak już pisałem wcześniej odpowietrzałem według instrukcji z forum, rurki od zasilania i powrotu nagrzewnicy ciepłe.
Moja teoria albo jest zapchana i w nagrzewnicy zrobił się mały obieg, albo jest zasyfiona i obieg przez nią jest na tyle mały że nie nadąża się nagrzewać, bo jak wyłączę dmuchawę i odczekam chwile, włączę pierwszy bieg dmuchawy to przez 15 sek leci cieplejsze powietrze a później wszystko wraca do "normy'. sam nie wiem pozdrKarenzo - 2016-01-25, 11:54 jeszcze możesz spróbować z kamykiem dużo to nie kosztuje a nagrzewnice można uratować
Maximus - 2016-01-25, 13:27 W megance jak czyściłem układ chłodzenia - to zdjąłem wszystkie gumowe przewody, wyczyściłem je ręcznie, następnie wlałem jakiś środek ze sklepu z wodą demineralizowaną, zrobiłem kilkanaście km., wylałem , potem znowu (pełno syfu nadal było). Jak było trochę mniej już tego brudu to wlałem na tydzień ten środek z woda demineralizowaną, potem przepłukałem i tak 3 tygodnie (płukanie i wymiana środka co tydzień). Dopiero potem wlałem płyn i było już czysto. Jak masz dużo syfu to niestety jest żmudna robota. Nagrzewnice tez tak wymieniłem. A wszystko dzięki ASO Starogard Gdański które na przeglądach zamiast płynu to wodę wlewało do układu chłodzenia przez 10 pierwszych lat użytkowania samochodu przez wujka.jaraspol - 2016-01-25, 18:00 Trochę się boję kamyka :D bo jak rozszczelnię nagrzewnice to.... ale może się skuszę na kamyka, ale samą nagrzewnice bo cały układ to raczej nie, u mnie dodawanie gazu nie zmienia nic czy mam niske obroty czy wysokie mam to temperatura wydobywającego się powietrza nie zmienia się ale może zaryzykuję, a jak zaryzykuję to dam znać pozdrKarenzo - 2016-01-25, 18:50 to co ?jaraspol - 2016-01-25, 19:33 Powiem wam że znalazłem filmik który mnie mega ucieszył, https://www.youtube.com/watch?v=W1VNipkYH44
wynika z niego że wymiana nagrzewnicy w logankach nie wiąże się z rozbieraniem połowy auta pozdrwojtek_pl - 2016-01-25, 22:48 Ja bym najpierw przepłukał porządnie nagrzewnicę. Może być zgodnie z opisem od Jeepa :)
Cytat:
By Discotheque:
Procedura jest banalnie prosta. Zdejmujemy węże od nagrzewnicy,
wsadzamy końcówkę węża ogrodowego w jedną dziurę.
Na druga dziurę zakładamy inny wąż i kierujemy w kierunku Chin żeby zalało skurczybyków, twórców tandety i bomb atomowych i odkręcamy dopływ wody najpierw powoli a potem cała naprzód. Po czym z przerażeniem obserwujemy ile brudu wylewa się z nagrzewnicy.
Potem podłączamy odwrotnie i znowu ta sama procedura. Po paru takich przełożeniach jak już leci ładna czysta woda pitna staramy się założyć węże tak szybko żeby nam woda z nagrzewnicy nie zeszła po to aby uniknąć zapowietrzonej nagrzewnicy.
Dolewamy płynu tyle ile brakuje. Włączamy silnik, zdejmujemy kurtkę, sweter, polar,
szalik, czapkę, gogle narciarskie, wełniane skarpety, golf, podkoszulek z polartecu i
zostajemy w samym t-shirtcie ciesząc się jak dziecko że powietrze lecące z ogrzewania jest w końcu gorące!.
:)
Można też użyć odkamieniacza lub po prostu octu. :)Karenzo - 2016-01-25, 22:52 kranówka w nagrzewnicy to chyba nie jest dobry pomysł
a odpowietrzenie następuje automatyczniekali - 2016-01-25, 23:17 A podczas jazdy masz ogrzewanie?
Ciepły przewód na zasilaniu i powrocie to brak odbioru. Czyli klapa, zakamieniona nagrzewnica w środku, lub oblepiona kurzem z zewnątrz.jaraspol - 2016-01-26, 09:12 Nie mam ogrzewania (letnie powietrze) na postoju, podczas jazdy , czy mam wysokie czy niskie obroty. Jeżeli wymiana nagrzewnicy jest taka "trudna" jak na filmiku to poświecę te 100zł za nową i będę miał pewność że nowa, nie zakamieniała itd itp.
PS. Płukałem wężem ogrodowym, zalewałem jakimś środkiem do płukania chłodnic- nagrzewnic i nic, jeszcze mógłbym się pokusić o ten środek do odkamieniania czajników ale po co? nowe jest nowe :D pozdrcookie - 2016-01-26, 10:36 Instalacji gazowej tam nie masz? Miałem tak kiedys w innym samochodzie, że płyn wolał płynąc przez parownik niż nagrzewnicę. Pomogło zdławienie odgalezienia z parownikiem.Lza - 2016-01-26, 14:14 A pompka płynu chłodzącego Ci działa? może po prostu kłękła i płyn krąży tylko grawitacyjnie.wojtek_pl - 2016-01-26, 17:55 To by mu się ogólnie silnik przegrzewał jakby pompa nie działała. 100 zł za nagrzewnicę to w sumie grosze. Ja bym w takim razie wymieniał.jaraspol - 2016-01-26, 18:54 Rozrząd z pompą wody (SKF) był wymieniany jak kupowałem samochód latem i nie sprawdzałem wtedy ogrzewania heh, termostat miesiąc temu na 89°C. Mam LPG i może rzeczywiście woda robi sobie obieg przez parownik a nie przez nagrzewnice tego jeszcze jedynie nie sprawdziłem i jest to jakaś teoria do sprawdzenia przed wymianą nagrzewnicy dzięki za zainteresowanie tematem pozdrLza - 2016-01-26, 20:40
wojtek_pl napisał/a:
To by mu się ogólnie silnik przegrzewał jakby pompa nie działała. 100 zł za nagrzewnicę to w sumie grosze. Ja bym w takim razie wymieniał.
Zimą niekoniecznie.jaraspol - 2016-01-30, 13:28 Przydławiłem zasilanie od LPG, nic się nie zmieniło więc chyba tylko nagrzewnica pozostała do wymiany pozdr