Witam. Proszę o pomoc w sprawie wymiany termostatu. Mój się otwiera przy 83 st. C natomiast chciałbym zamontować otwierany przy 89 st.C. ASO robi problem bo sam z siebie nie wymieni na inny niż jest fabrycznie zamontowany. Kwestia jest taka. Jaki kupić w ASO ( numer referencyjny ) oraz jak się do niego dobrać ( bo możliwe że sam go wymienie )
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-15, 16:34
Pewnie magiczne cztery kreski zimą . Też o tym marzyłem ale podobno silnik sie slabo rozgrzewa do 80 stopni, stad wymiana na 89 stopni niewiele pomoze. Jednak probowac warto - czekamy na relacje po tej operacji.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-09-15, 16:35, w całości zmieniany 1 raz
Ja mam co prawda silnik benzynowy, ale u mnie cztery kreski nawet latem to bardzo rzadki widok. Po roku, zdarza się że stojąc w korku zobaczę cztery. W trasie nigdy. Czy to nasza krajowa fala upałów, czy Chorwacki skwar - dwie.
ASO przyjrzało się zgłoszonym zastrzeżeniom, pobadano, pomierzono i... TTM.
Bałem się zimy 2011/12 ale mocnego wzrostu spalania nie zauważyłem.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-09-15, 19:57
Stepway napisał/a:
Ja mam co prawda silnik benzynowy, ale u mnie cztery kreski nawet latem to bardzo rzadki widok. Po roku, zdarza się że stojąc w korku zobaczę cztery. W trasie nigdy.
To masz coś źle.
Dostałeś wydruk z pomiarów temperatury w ASO ? Pokazali ci na wydrukach miejsce w którym termostat się otwiera ? Bo jak nie i tylko powiedzieli, że TTM to cię oszukali, bo z takim przypadkiem w benzynie jesteś odosobniony, jedyny, więc to nie jest TTM.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-09-15, 20:03, w całości zmieniany 2 razy
Ja mam co prawda silnik benzynowy, ale u mnie cztery kreski nawet latem to bardzo rzadki widok. Po roku, zdarza się że stojąc w korku zobaczę cztery. W trasie nigdy. Czy to nasza krajowa fala upałów, czy Chorwacki skwar - dwie.
ASO przyjrzało się zgłoszonym zastrzeżeniom, pobadano, pomierzono i... TTM.
Nie prawda - sprawne benzyny nie mają problemu z temperaturą! Dojeżdżam teraz rano do pracy (<10stopni) i po 3-4km mam 4kreski (i to bez wchodzenia na obroty)
Auto kupiłem w lipcu więc 2 kreski w środku lata nie były niepokojącym objawem. Po dwóch tygodniach, przy okazji wymiany oleju, w ASO "na słowo" przekonano mnie że TTM.
W listopadzie, przy 20tyś km, na głównym przeglądzie (w innym mieście) zgłosiłem uwagę wyświetlanej temperatury. Na papierze co prawda nie dostałem nic, ale zapewniono mnie że wszystko jest w normie. Pamiętam, że serwisant mówił że również moment załączenia wentylatora jest w prządku - co sugerowało, że być może w warunkach warsztatowych (na postoju) udało się im osiągnąć właściwą temperaturę.
Zima, momentami ekstremalnie zimna, niczym mnie nie zaskoczyła. Ani "na ucho", ani w zużyciu paliwa.
Zauważyłem, że po roku ubyło płynu chłodniczego (nadal jest powyżej min.), co akurat jest rzeczą normalną.
Jeżdżę bardzo spokojnie, na niskich obrotach. Ostatnimi czasy przyszło mi więcej stać w korkach i jeździć w mieście. Zauważam, że momentami potrafię osiągnąć cztery kreski. Podobnie jak kręcę motor powyżej 3tyś obrotów. Ale gdy upłynniam jazdę wracają dwie.
Gorzej byłoby gdyby wychył był w drugą stronę. Wolę mniej, niż więcej. Szczególnie biorąc właśnie pod uwagę mój styl jazdy.
Jako ciekawostkę, powiem że przy pierwszym przeglądzie Laurete ASO samo od siebie wymieniło termostat. Pomimo, że tam zawsze były cztery cegiełki.
_________________ ---
Stepway
Ostatnio zmieniony przez Stepway 2012-09-16, 16:53, w całości zmieniany 1 raz
właśnie mi też wcieło płyn chłodniczy. mam w połowie pomiędzy max a min... czemu tak się dzieje??
Układ chłodniczy nie jest w pełni szczelny. Niewielkie ubytki w skali roku to norma. Wynika to z odparowywania wody. Nie ma co się martwić. Gorzej, jeżeli jest to zauważalne "z dnia na dzień" m.in. może to oznaczać kończącą się uszczelkę pod głowicą.
jackthenight napisał/a:
ha, czyli fabryczny sprawny termostat wymienili ci na zły termostat, pewnie wymienili ci na termostat o temp. otwarcia 83 stopnie.
Niee... Skrót myślowy. W Laurete - drugiej Daćce. Żona jeździ Laurete, ja Stepway'em.
Po roku, przy pierwszym przeglądzie dla drugiego auta, przedłużył się czas odbioru samochodu. Na serwisie poinformowano mnie, że ma to związek z wymianą termostatu.
Nie dopytywałem, ważne że było to robione na gwarancji. Zarówno przed, jak i po ingerencji ASO, wskaźnik pokazywał 4 kreski - różnicy nie odczułem.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-09-17, 11:59
Taka mała ciekawostka ostatnio zmieniałem termostat w ciągniku rolniczym temp jego to 78*C do całego układu wchodzi 12L płynu i nawet w ciężkich pracach polowych nie osiągam połowy skali cały czas utrzymuje się na początku zielonego pola
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Jakiej firmy kupić termostat :
Wahler , Facet EPS, Gates czy Vernet ?
Wszystkie mają temp otwarcia 83st C
Wahler najdroższy , poźniej Gates i EPS, a Vernet najtańszy
Cytat:
Witam. Proszę o pomoc w sprawie wymiany termostatu. Mój się otwiera przy 83 st. C natomiast chciałbym zamontować otwierany przy 89 st.C. ASO robi problem bo sam z siebie nie wymieni na inny niż jest fabrycznie zamontowany. Kwestia jest taka. Jaki kupić w ASO ( numer referencyjny ) oraz jak się do niego dobrać ( bo możliwe że sam go wymienie )
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-08-08, 10:22
ja zawse bralem wahlera jak trzeba bylo zmieniac, jezeli nie ma duzo roboty zeby go przelozyc to bralbym najtanszy, jezeli trzeba wyjac pol silnika spuszcza caly plyn itp to bym zalozyl drozsze zeby w razie W nie bawic sie z tym drugi raz
WYMIANA TERMOSTATU i CZUJNIKA TEMP. PŁYNU CHŁODZĄCEGO
W związku ze zwiększonym spalaniem, nadchodzącą zimą i 4 rokiem daćki, postanowiłem wymienić termostat z czujnikiem płynu chłodzącego, ponieważ udało mi się go nabyć tanio krótko używanego i wlepszym stanie niż mój , który otwierał się przy ok 78 st C ze starości. Wymiana dotyczy wszystkich 1.5 DCI EURO 4 ( 68, 86KM i inne )
Do wymiany potrzebna jest :
- reklamówka - niedziurawa!
- klucz 8 , 10 najlepiej fajkowy!
- obcęgi
Zaczynamy oczywiście od zdjęcia osłony silnika. Najlepiej poczekać żeby ostygł silnik.
Odkręcamy 2 śrubki trzymające zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego ( 10mm) i odchylamy go gdzieś w bok , żeby nie przeszkadzał .
nowy termostat W OBUDOWIE
Zdejmujemy wszystkie przeszkadzające przewody, m.in. przepywomierze, rury IC - EGR , pompy podciśnienia , rurki doładowania i odchylamy.
Nastawiamy reklamówkę tak by złapać w nią płyn chłodzący.
Przystawiłem reklamówkę do wejścia płynu chłodzącego go głowicy silnika.
Zdejmujemy obcęgami zacisk i czekamy aż spłynie płyn do reklamówki.
Możemy zacząć demontaż rurek z termostatu ( obcęgi )
Po zdemontowaniu zacisków obcęgami, odkręcamy termostat a właściwie plastik obudowy termostatu z czujnikiem płynu chłodząego - kluczem fajkowym 8 mm.
Po wyjęciu obudowy termostatu i wyjęciu zawuleczki z czujnika płynu chłodzącego , możemy przykręcić nowy termostat,
ja kupiłem tanio używkę ale podobno z rozbitka i krótko używanego - nowy w ASO powyżej 300pln.
pO PRZYKRĘCENIU 3 ŚRUBEK 8MM , pozakładaniu rurek z termostatu, wlewamy spowrotem płyn z reklamówki do zbiornika wyrównawczego
Układ jest zapowietrzony, więc płynu będzie więcej niż przed :)
Trzeba odkręcić zaworek w obudowie termostatu az zacznie syczeć i lecieć z niego płyn, wtedy zakręcamy .
Poziom płynu spadł...
Skręcamy wszystko spowrotem i zakładamy osłonę.
SPrawdzamy czy nic nie cieknie i można jeździć.
Termostat w dusterze i innych 1.5 dci Euro4 ma temp otwarcia 83st C, w starych daćkach i renówkach 1.5 dci były z temp . 89st C.
Tak teraz przeglądając przypadkiem części z ASAM do dustera, zobaczyłem że też robią termostaty na temp otwarcia 89st C
Jako nr referencyjne podają też np :
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum