Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana termostatu
Autor Wiadomość
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2012-09-15, 11:31   Wymiana termostatu

Witam. Proszę o pomoc w sprawie wymiany termostatu. Mój się otwiera przy 83 st. C natomiast chciałbym zamontować otwierany przy 89 st.C. ASO robi problem bo sam z siebie nie wymieni na inny niż jest fabrycznie zamontowany. Kwestia jest taka. Jaki kupić w ASO ( numer referencyjny ) oraz jak się do niego dobrać ( bo możliwe że sam go wymienie )
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-09-15, 13:53   

Co chcesz osiągnąć, jaki jest cel Twoich planów?
_________________
---
Stepway
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-15, 16:34   

Pewnie magiczne cztery kreski zimą ;-) . Też o tym marzyłem ale podobno silnik sie slabo rozgrzewa do 80 stopni, stad wymiana na 89 stopni niewiele pomoze. Jednak probowac warto - czekamy na relacje po tej operacji.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-09-15, 16:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2012-09-15, 18:02   

dokładnie magiczne 4 kreski na jesień i w zimie
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-09-15, 19:20   

Ja mam co prawda silnik benzynowy, ale u mnie cztery kreski nawet latem to bardzo rzadki widok. Po roku, zdarza się że stojąc w korku zobaczę cztery. W trasie nigdy. Czy to nasza krajowa fala upałów, czy Chorwacki skwar - dwie.

ASO przyjrzało się zgłoszonym zastrzeżeniom, pobadano, pomierzono i... TTM.

Bałem się zimy 2011/12 ale mocnego wzrostu spalania nie zauważyłem.
_________________
---
Stepway
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-09-15, 19:56   

w lodzi i dokerze już nikt nie bedzie marudził na kreski bo ich nie ma
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-09-15, 19:57   

Stepway napisał/a:
Ja mam co prawda silnik benzynowy, ale u mnie cztery kreski nawet latem to bardzo rzadki widok. Po roku, zdarza się że stojąc w korku zobaczę cztery. W trasie nigdy.

To masz coś źle.
Dostałeś wydruk z pomiarów temperatury w ASO ? Pokazali ci na wydrukach miejsce w którym termostat się otwiera ? Bo jak nie i tylko powiedzieli, że TTM to cię oszukali, bo z takim przypadkiem w benzynie jesteś odosobniony, jedyny, więc to nie jest TTM.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-09-15, 20:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-09-16, 08:13   

Cytat:

Ja mam co prawda silnik benzynowy, ale u mnie cztery kreski nawet latem to bardzo rzadki widok. Po roku, zdarza się że stojąc w korku zobaczę cztery. W trasie nigdy. Czy to nasza krajowa fala upałów, czy Chorwacki skwar - dwie.

ASO przyjrzało się zgłoszonym zastrzeżeniom, pobadano, pomierzono i... TTM.


Nie prawda - sprawne benzyny nie mają problemu z temperaturą! Dojeżdżam teraz rano do pracy (<10stopni) i po 3-4km mam 4kreski (i to bez wchodzenia na obroty)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-09-16, 10:49   

jjmalin napisał/a:
Witam. Proszę o pomoc w sprawie wymiany termostatu. Mój się otwiera przy 83 st. C natomiast chciałbym zamontować otwierany przy 89 st.C.


Ja kiedyś specjalnie zobaczyłem po przyjechaniu z trasy miałem 4 kreski a temp 88*C
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-09-16, 10:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-09-16, 13:06   

jackthenight napisał/a:
z takim przypadkiem w benzynie jesteś odosobniony, jedyny, więc to nie jest TTM.

Zgadzam się z kolegą, to nie jest normalne.
_________________
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2012-09-16, 13:37   

ja wg pomiarów z komputera mam w lato 84/85 max
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-09-16, 16:52   

Ja już o tym pisałem na naszym forum.

Auto kupiłem w lipcu więc 2 kreski w środku lata nie były niepokojącym objawem. Po dwóch tygodniach, przy okazji wymiany oleju, w ASO "na słowo" przekonano mnie że TTM.

W listopadzie, przy 20tyś km, na głównym przeglądzie (w innym mieście) zgłosiłem uwagę wyświetlanej temperatury. Na papierze co prawda nie dostałem nic, ale zapewniono mnie że wszystko jest w normie. Pamiętam, że serwisant mówił że również moment załączenia wentylatora jest w prządku - co sugerowało, że być może w warunkach warsztatowych (na postoju) udało się im osiągnąć właściwą temperaturę.

Zima, momentami ekstremalnie zimna, niczym mnie nie zaskoczyła. Ani "na ucho", ani w zużyciu paliwa.

Zauważyłem, że po roku ubyło płynu chłodniczego (nadal jest powyżej min.), co akurat jest rzeczą normalną.

Jeżdżę bardzo spokojnie, na niskich obrotach. Ostatnimi czasy przyszło mi więcej stać w korkach i jeździć w mieście. Zauważam, że momentami potrafię osiągnąć cztery kreski. Podobnie jak kręcę motor powyżej 3tyś obrotów. Ale gdy upłynniam jazdę wracają dwie.

Gorzej byłoby gdyby wychył był w drugą stronę. Wolę mniej, niż więcej. Szczególnie biorąc właśnie pod uwagę mój styl jazdy.

Jako ciekawostkę, powiem że przy pierwszym przeglądzie Laurete ASO samo od siebie wymieniło termostat. Pomimo, że tam zawsze były cztery cegiełki.
_________________
---
Stepway
Ostatnio zmieniony przez Stepway 2012-09-16, 16:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2012-09-16, 19:12   

właśnie mi też wcieło płyn chłodniczy. mam w połowie pomiędzy max a min... czemu tak się dzieje??
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-09-16, 20:25   

Stepway napisał/a:
Jako ciekawostkę, powiem że przy pierwszym przeglądzie Laurete ASO samo od siebie wymieniło termostat. Pomimo, że tam zawsze były cztery cegiełki.

Aha, czyli fabryczny sprawny termostat wymienili ci na zły termostat, pewnie wymienili ci na termostat o temp. otwarcia 83 stopnie.
_________________

 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-09-16, 23:20   

jjmalin napisał/a:
właśnie mi też wcieło płyn chłodniczy. mam w połowie pomiędzy max a min... czemu tak się dzieje??


Układ chłodniczy nie jest w pełni szczelny. Niewielkie ubytki w skali roku to norma. Wynika to z odparowywania wody. Nie ma co się martwić. Gorzej, jeżeli jest to zauważalne "z dnia na dzień" m.in. może to oznaczać kończącą się uszczelkę pod głowicą.

jackthenight napisał/a:
ha, czyli fabryczny sprawny termostat wymienili ci na zły termostat, pewnie wymienili ci na termostat o temp. otwarcia 83 stopnie.


Niee... ;-) Skrót myślowy. W Laurete - drugiej Daćce. Żona jeździ Laurete, ja Stepway'em.

Po roku, przy pierwszym przeglądzie dla drugiego auta, przedłużył się czas odbioru samochodu. Na serwisie poinformowano mnie, że ma to związek z wymianą termostatu.

Nie dopytywałem, ważne że było to robione na gwarancji. Zarówno przed, jak i po ingerencji ASO, wskaźnik pokazywał 4 kreski - różnicy nie odczułem.
_________________
---
Stepway
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-09-17, 11:59   

Taka mała ciekawostka ostatnio zmieniałem termostat w ciągniku rolniczym temp jego to 78*C do całego układu wchodzi 12L płynu i nawet w ciężkich pracach polowych nie osiągam połowy skali cały czas utrzymuje się na początku zielonego pola
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
acco 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCE lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2012-09-27, 11:13   

U mnie nie ma znaczenia czy lato,czy zima do pracy mam okolo 3km i nawet przy silnym mrozie dojezdzajac mam cztery cegielki.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-08, 09:05   

Jakiej firmy kupić termostat :
Wahler , Facet EPS, Gates czy Vernet ?
Wszystkie mają temp otwarcia 83st C

Wahler najdroższy , poźniej Gates i EPS, a Vernet najtańszy :roll:

Cytat:

Witam. Proszę o pomoc w sprawie wymiany termostatu. Mój się otwiera przy 83 st. C natomiast chciałbym zamontować otwierany przy 89 st.C. ASO robi problem bo sam z siebie nie wymieni na inny niż jest fabrycznie zamontowany. Kwestia jest taka. Jaki kupić w ASO ( numer referencyjny ) oraz jak się do niego dobrać ( bo możliwe że sam go wymienie )


VERNET 6666.89J ( oznacza temp. otwarcia)

http://allegro.pl/termost...4474513795.html
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-08-08, 09:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-08-08, 10:22   

ja zawse bralem wahlera jak trzeba bylo zmieniac, jezeli nie ma duzo roboty zeby go przelozyc to bralbym najtanszy, jezeli trzeba wyjac pol silnika spuszcza caly plyn itp to bym zalozyl drozsze zeby w razie W nie bawic sie z tym drugi raz
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-30, 21:58   Wymiana termostatu i czujnika płynu chłodzącego 1.5 DCI

WYMIANA TERMOSTATU i CZUJNIKA TEMP. PŁYNU CHŁODZĄCEGO



W związku ze zwiększonym spalaniem, nadchodzącą zimą i 4 rokiem daćki, postanowiłem wymienić termostat z czujnikiem płynu chłodzącego, ponieważ udało mi się go nabyć tanio krótko używanego i wlepszym stanie niż mój , który otwierał się przy ok 78 st C ze starości. Wymiana dotyczy wszystkich 1.5 DCI EURO 4 ( 68, 86KM i inne )

Do wymiany potrzebna jest :
- reklamówka - niedziurawa!
- klucz 8 , 10 najlepiej fajkowy!

- obcęgi




Zaczynamy oczywiście od zdjęcia osłony silnika. Najlepiej poczekać żeby ostygł silnik.
Odkręcamy 2 śrubki trzymające zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego ( 10mm) i odchylamy go gdzieś w bok , żeby nie przeszkadzał .


nowy termostat W OBUDOWIE

Zdejmujemy wszystkie przeszkadzające przewody, m.in. przepywomierze, rury IC - EGR , pompy podciśnienia , rurki doładowania i odchylamy.
Nastawiamy reklamówkę tak by złapać w nią płyn chłodzący.

Przystawiłem reklamówkę do wejścia płynu chłodzącego go głowicy silnika.
Zdejmujemy obcęgami zacisk i czekamy aż spłynie płyn do reklamówki.

Możemy zacząć demontaż rurek z termostatu ( obcęgi )




Po zdemontowaniu zacisków obcęgami, odkręcamy termostat a właściwie plastik obudowy termostatu z czujnikiem płynu chłodząego - kluczem fajkowym 8 mm.

Po wyjęciu obudowy termostatu i wyjęciu zawuleczki z czujnika płynu chłodzącego , możemy przykręcić nowy termostat,
ja kupiłem tanio używkę ale podobno z rozbitka i krótko używanego - nowy w ASO powyżej 300pln.


pO PRZYKRĘCENIU 3 ŚRUBEK 8MM , pozakładaniu rurek z termostatu, wlewamy spowrotem płyn z reklamówki do zbiornika wyrównawczego

Układ jest zapowietrzony, więc płynu będzie więcej niż przed :)

Trzeba odkręcić zaworek w obudowie termostatu az zacznie syczeć i lecieć z niego płyn, wtedy zakręcamy .

Poziom płynu spadł...

Skręcamy wszystko spowrotem i zakładamy osłonę.
SPrawdzamy czy nic nie cieknie i można jeździć.

Termostat w dusterze i innych 1.5 dci Euro4 ma temp otwarcia 83st C, w starych daćkach i renówkach 1.5 dci były z temp . 89st C.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-03, 09:06   

Tak teraz przeglądając przypadkiem części z ASAM do dustera, zobaczyłem że też robią termostaty na temp otwarcia 89st C
Jako nr referencyjne podają też np :

8200039885
8200171021
8200244402
8200374994
8200558783
8200954285



Dlaczego w orginale siedzi termostat z temp otwarcia 83st C?
Czy może jednak nie kupić tego 89st C , lepiej byłby dogrzany silnik ...
Co myślicie ?

Tu przykładowe referencje do tych termostatów z 89st C
http://www.eautosklep.com...8200954285.aspx
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-09-03, 09:25   

po 4 latach może warto było wymienić jeszcze płyn, używany termostat to też chyba słaba oszczędność, pewnie za 100 można kupić dobry zamiennik
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-03, 09:45   

Płyn był wymieniany rok temu.

Pytanie jednak było o termostaty 89st C ....
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-04, 21:07   

Można jakoś softem przez OBD np. Torque Pro zmierzyć/zaobserwoać temp. otwarcia termostatu ?
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2014-09-04, 21:29   

Torque bez problemu, ale trzeba obserwować temperaturę. Jest wyraźny punkt otwarcia, temperatura spadnie o kilka stopni.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne