|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Drżenie całej karoserii przy prędkości 70-80 km/h
oberkron - 2017-09-26, 22:23 Temat postu: Drżenie całej karoserii przy prędkości 70-80 km/h Jak w tytule ,ostatnio w zakresie prędkości 70-80 km/h w trakcie przyśpieszania cała karoseria zaczyna mocno drgać (jak puszczę gaz to przestaje). Po przekroczeniu 80 km/h drgania ustają. Nie ma żadnych dziwnych dźwięków tylko te drgania. Ktoś miał podobnie ,z góry dzi ęki za pomoc.
jas_pik - 2017-09-26, 22:53
Przyczyn może być dużo ale najbardziej prawdopodobne to pochodzące z kół/opon.
Sprawdź czy jakiś kamień nie zablokował się w rowkach bieżnika czy też na wewnętrznej części felgi nie przykleiło się błotko i zaschło powodując dziwne niewyważenie w pewnym zakresie prędkości .Głupie ale często się zdarza. Jeśli jeszcze masz koło zapasowe słabo dokręcone które wpada w rezonans to taki efekt może spowodować że cały samochód się telepie.
Może też być nie dokręcona jedna śruba w jednym z kół powodować takie wrażenia .
oberkron - 2017-09-26, 23:00
jas_pik napisał/a: | Przyczyn może być dużo ale najbardziej prawdopodobne to pochodzące z kół/opon.
Sprawdź czy jakiś kamień nie zablokował się w rowkach bieżnika czy też na wewnętrznej części felgi nie przykleiło się błotko i zaschło powodując dziwne niewyważenie w pewnym zakresie prędkości .Głupie ale często się zdarza. Jeśli jeszcze masz koło zapasowe słabo dokręcone które wpada w rezonans to taki efekt może spowodować że cały samochód się telepie.
Może też być nie dokręcona jedna śruba w jednym z kół powodować takie wrażenia . |
Zapasówki nie wożę ,wydaje mi się ,że te wibracje pochodzą z prawej przedniej osi. Może faktycznie zacznę od zamiany kół.
route2000 - 2017-09-27, 07:25
Przede wszystkim sprawdź stan kół, czy nie ma kamyczków wciśniętych w bieżnik czy zeschniętego błota a dopiero zamiana kół i odpowiednie dokręcenie kół, tylko nie na siłę typu nogą dokręcać lecz kluczem dynamometrycznym, wartość 110 Nm.
RowerekCombi - 2017-09-27, 07:25
Drżenie powstaje przy uszkodzonej poduszce albo silnika albo skrzyni biegów, trzeba ublukać która i gdzie, i również podobne objawy daje zbulona lub skręcona opona, czasem ciężko jest to zauważyć ale trzeba dokładnie koła oblukać
pixa - 2017-09-27, 07:50
Jak już radzono - sprawdź wyważenie kół.
sobol1976 - 2017-09-27, 08:24
Sprawdź najpierw wyważenie kół. Ale jeśli to nie pomoże to stawiam na przegub wewnętrzny. W poprzednim samochodzie miałem tak samo. Przy obciążeniu i rozpędzaniu samochodu wszystko wibrowało. Puszczenie gazu to brak obciążenia osi dlatego nie drga. Powyżej 80 km/h obciążenie jest na tyle małe, że efekt ustępuje.
Jeśli efekt będzie się nasilał to tylko wymiana. Ja jeździłem jeszcze 2 miesiące ale w pewnym momencie zaczęło terkotać przy dodawaniu gazu.
oberkron - 2017-09-27, 09:07
sobol1976 napisał/a: | Sprawdź najpierw wyważenie kół. Ale jeśli to nie pomoże to stawiam na przegub wewnętrzny. W poprzednim samochodzie miałem tak samo. Przy obciążeniu i rozpędzaniu samochodu wszystko wibrowało. Puszczenie gazu to brak obciążenia osi dlatego nie drga. Powyżej 80 km/h obciążenie jest na tyle małe, że efekt ustępuje.
Jeśli efekt będzie się nasilał to tylko wymiana. Ja jeździłem jeszcze 2 miesiące ale w pewnym momencie zaczęło terkotać przy dodawaniu gazu. |
Wiesz może jak można zdiagnozować ,czy to przegub wewnętrzny ? Obawiam się ,że to może być to.
route2000 - 2017-09-27, 09:35
Na podnośnik i diagnozujesz czy nie ma luzów na przegubach.
Kręcisz lekko kołami w obie strony a druga ręką trzymasz za przegub i wyczuwasz czy jest luz czy nie ma. Stuki na przegubach kwalifikują do wymiany.
shrek - 2017-09-27, 13:35
Wewnetrzego nie wyczuje recznie. Przeguby to raczej wyzsze predkosci rzedu 120-130. 70-80 sprawdzic stan opon, felg, wywazenie 4 kol.
kicpra - 2017-09-27, 13:46
U mnie wewnętrzny objawiał się drżeniem auta podczas jazdy po łukach, tyle, że w Golfie.
Dymek - 2017-09-27, 14:14
pixa napisał/a: | Jak już radzono - sprawdź wyważenie kół. |
Wyważenie to raz. A dwa- to możliwe zniekształcenie opony. Kiedyś szukałem przyczyny bicia i drżenia na kierownicy, koła były dwa razy "wyważane" i wyważone były idealnie. Ale co z tego- okazało się, że jedna z opon była zniekształcona- miała duże bicie promieniowe, którego nikt nie zauważył. Samochód po prostu podskakiwał. Przekładali tylko ciężarki na feldze a nie patrzyli z boku czy opona jest okrągła. Czyli procedura "osłona koła opuszczona i maszyna start". Wyważyć można nawet trójkąt.
sobol1976 - 2017-09-27, 15:38
U mnie wewnętrzny objawiał się wibracjami tylko przy przyspieszaniu (najbardziej startując od zera). Raczej nie miało to związku z zakręcaniem. Z czasem to narastało i zamieniało się w "skakanie" samochodu. Najgorzej było jak się przegub praktycznie skończył - gdy przyłożyłem nogę do gazu samochód zaczynał skakać jak żaba. Po otwarciu przegubu okazało się, że był ostro wytarty i zniekształcony. To podobno przeskakiwało.
shrek - 2017-09-27, 16:25
kicpra napisał/a: | U mnie wewnętrzny objawiał się drżeniem auta podczas jazdy po łukach, tyle, że w Golfie. |
Cytat: | U mnie wewnętrzny objawiał się wibracjami tylko przy przyspieszaniu (najbardziej startując od zera). Raczej nie miało to związku z zakręcaniem. Z czasem to narastało i zamieniało się w "skakanie" samochodu. Najgorzej było jak się przegub praktycznie skończył - gdy przyłożyłem nogę do gazu samochód zaczynał skakać jak żaba. Po otwarciu przegubu okazało się, że był ostro wytarty i zniekształcony. To podobno przeskakiwało.
|
Przegub wew zawsze objawiea sie przy przyspieszaniu najczesciej w zakrecie. Po puszczeniu nogi z gazu ustaje.
goswee - 2017-09-28, 05:06
Jak nie kola, to poduszka pod silnikiem.
Gdyby byl to diesel to mogla by byc jeszcze dwumasa, sprzeglo bez dwumasy chyba nie powinno dawac takich objawow
shrek - 2017-09-28, 05:51
Objaw dwumasy zaczyna sie na pedale sprzegla.
oberkron - 2017-09-28, 17:55
Koła sprawdzone ,więc raczej na pewno to przegub. Dzięki wszystkim za pomoc.
oberkron - 2017-09-28, 21:20
Mógłby jeszcze może ktoś podać jakiś link do tego przegubu wewnętrznego. Chyba,że jest to komplet z półosią ,tylko czym się kierować kupując taką używaną półoś ,bo raczej chyba o nową będzie ciężko (czy to będzie z megane ,czy clio ?).
Czy wg Was wpływ na awarię tego przegubu mogło mieć to ,że przy wymianie sprzęgła ok. 5 miesięcy temu mechanik niestarannie to poskładał ?
route2000 - 2017-09-29, 08:03
oberkron, poszukaj tutaj .
sobol1976 - 2017-10-04, 07:50
Dasz nam znać jaka diagnoza? Udało się zdobyć przegub?
oberkron - 2017-10-08, 14:40
sobol1976 napisał/a: | Dasz nam znać jaka diagnoza? Udało się zdobyć przegub? |
Jasne ,że dam znać . Na razie z braku czasu muszę z tym jeździć. Staram się ustalić która część będzie właściwa (po przebojach z klockami i tarczami a także że sprzęgłem ) . Chętnie kupiłbym nowe ,ale musiałbym mieć pewność ,że będą pasowały a wiadomo jak to z Dacią jest.
kochelet1 - 2019-10-14, 23:20
Jaka była przyczyna?
Mam poodbny obiaw walczę juz z tym 2 lata.
Przy stałej prędkości 95-105 nie przyspieszając też odczówam wibracje na nadwoziu.
Popony nowe w ubiegłym tygodniu wymieniane jak i wYWAŻONE
Obiaw miałem też na innych laczkach. na pół ośkę to nie wygląda bo w trakcie przyspieszania wszystko jest OK. wkurza mnie to delikatnie.
Jutro dopompuję powietrrza i wywale kołpaki. Może najprostrze jest najskuteczniejsze?
corrado - 2019-10-15, 07:44
Przegub wewnetrzny kolego
kochelet1 - 2019-10-15, 07:46
PRZY 70 tkm? mało coś
corrado - 2019-10-15, 07:47
hahaha, to to dacia, ja tez mialem ponizej 100tkm
kochelet1 - 2019-10-15, 08:03
standardowo długa pół oś? przerabiałem to w focusie
corrado - 2019-10-15, 08:05
tak, długa = prawa
kochelet1 - 2019-10-15, 10:18
w jakich okolicznościach zaczęła ci napierdalać, też przy jednostajnej jeździe?
aleksandro55 - 2019-10-17, 09:18
Mam ten sam problem, tyle że przy ponad 100 km/h.
kochelet1 - 2019-11-19, 15:36
Jednak to nie półoś, nie trafiona inwestycja,
kochelet1 - 2019-11-23, 17:50
Temat rozwikłany. Lekko jajowate felgi.
Żadna wulkanizacja nie widziała tej usterki. Potwierdza to fachowość gumiarzy.
teraz czekam na hejt od wiadomych kolegów z forum
corrado - 2019-11-23, 18:15
O kurla to niezłe jaja z tych felg musiały byc
toka93 - 2019-11-24, 00:59
Pytanie zasadnicze. Jak im się to udało wyważyć z takim biciem?
Hiszpan_JS - 2019-11-24, 09:14
kochelet1 napisał/a: | Temat rozwikłany. Lekko jajowate felgi.
Żadna wulkanizacja nie widziała tej usterki. Potwierdza to fachowość gumiarzy.
teraz czekam na hejt od wiadomych kolegów z forum | To raczej próba wyjaśnienia, nie hejt. Jeżeli felgi miały odchyłkę, powiedzmy, 0,5 mm każda, to na wyważarce nie było tego widać (po dołożeniu odważników wyważenie było OK) . Natomiast po założeniu na samochód te odchyłki się sumowały i koła działały jak wibracja w telefonie.
lisek2 - 2019-11-24, 09:19
kochelet1 napisał/a: | Temat rozwikłany. Lekko jajowate felgi.
Żadna wulkanizacja nie widziała tej usterki. Potwierdza to fachowość gumiarzy.
teraz czekam na hejt od wiadomych kolegów z forum |
Link do forum
Mój wątek na temat felg.....3 z 4 posiadały wadę fabryczną bicia w pionie, owszem na maszynie do wyważania dawały się wyważyć (bo i kwadrat można wyważyć )... ale ewidentnie podczas wyważania było widać iż opona kręcąc się pracuje w pionie..co powodowało jej podskakiwanie podczas jazdy i drgania przenoszące się na całe auto..
Hiszpan_JS - 2019-11-24, 09:27
Wyjaśnienie masz już w 12 poście Dymek napisał/a: | pixa napisał/a: | Jak już radzono - sprawdź wyważenie kół. |
Wyważenie to raz. A dwa- to możliwe zniekształcenie opony. Kiedyś szukałem przyczyny bicia i drżenia na kierownicy, koła były dwa razy "wyważane" i wyważone były idealnie. Ale co z tego- okazało się, że jedna z opon była zniekształcona- miała duże bicie promieniowe, którego nikt nie zauważył. Samochód po prostu podskakiwał. Przekładali tylko ciężarki na feldze a nie patrzyli z boku czy opona jest okrągła. Czyli procedura "osłona koła opuszczona i maszyna start". Wyważyć można nawet trójkąt. |
kochelet1 - 2019-11-24, 09:32
Wyważyć wszystko można.
Co do bicia opony? nie wykazywały specjalnego bicia promieniowego czy osiowego.
Ranty felg raczej pływały góra dół dość sporo. co w zestawieniu z dość sztywną ścianka opony dawało taki efekt.
Przykre jest to żaden wulkanizator nie widział usterki.
Bicie promieniowe na feldze w granicach 2 do 3 mm na czujniku zegarowym. To już baaaaardzo dużo.
Cytat: | Pytanie zasadnicze. Jak im się to udało wyważyć z takim biciem? |
Jakie to bicie? słowem nie wspolniałem o jego parametrach wcześniej.
Hiszpan_JS - 2019-11-24, 10:01
kochelet1 napisał/a: | Przykre jest to żaden wulkanizator nie widział usterki. | Bo jej nie szukał Dymek napisał/a: | Czyli procedura "osłona koła opuszczona i maszyna start" |
|
|