DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Działanie spryskiwaczy i wycieraczek - razem i osobno

Gregosa - 2007-11-09, 21:18
Temat postu: Działanie spryskiwaczy i wycieraczek - razem i osobno
Jak oceniacie to rozwiązanie w naszych daciach, że spryskiwanie szyby nie uruchamia automatycznie wycieraczek?

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2017-12-22, 02:13 ]
Regulacja dysz spryskiwaczy - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9554

Zmiana dysz na inne - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15557

Zaworki zwrotne - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=10191

GeRRaD - 2007-11-09, 22:02

Jestem ZA bo mogę spryskać dobrze szybę a nie trzeć na sucho, bo zmiowy płyn do spryskiwaczy dobrze usuwa poranny szron z szyb nie niszcząc piór wycieraczek, bo mogę sam ustalić liczbę przetarć po spryskaniu :lol:
laisar - 2007-11-09, 22:02

Wszystko mi jedno - zwłaszcza, że jak ktoś zdesperowany to może to zmienić ;)
Choć, oczywiście, najlepiej byłoby mieć "pstryczek" do wybierania.

Pablo78 - 2007-11-09, 22:23

Dałem B, może byc.
psur - 2007-11-09, 22:34

Na początku się zdziwiłem, ale potem uznałem, że to nawet OK - mam nad tym mechanizmem większą kontrolę. Coś za coś.
Karpiu66 - 2007-11-09, 23:08

psur napisał/a:
Na początku się zdziwiłem, ale potem uznałem, że to nawet OK - mam nad tym mechanizmem większą kontrolę. Coś za coś.

Rozwiazanie jest SUPER :lol:
W poprzednim aucie mi zawsze 3 razy machały po spryskaniu po suchej szybie :-(

KaS602 - 2007-11-10, 02:04

To, ze sie nie wlaczaja po "spryskaniu" to nie jest problem, bym powiedzial, ze to nawet zaleta bo nie jezdza po suchej szybie. Jedyne czego mi brakuje - przyzwyczajenie ze Sieny - to "luzna" pozycja jednorazowego machniecia wycieraczek...
jan ostrzyca - 2007-11-10, 07:53

We fiacie bywało, że pojechałem wycieraczkami po suchej i brudnej szybie, kiedy zabrakło płynu (lub zamarzł). Takie są uroki "automatu". We loganie najpierw myślałem, że coś się zepsuło:), ale tak jest dużo lepiej.
Pablo - 2007-11-10, 09:26

Mnie osobiście to rozwiązanie bardzo odpowiada. Jak już wcześniej zauważyli Koledzy nie trzeba trzeć wycieraczką po suchej szybie i ma się lepszą kontrolę nad czyszczeniem przedniej szyby (ja płynu do spryskiwaczy raczej nie oszczędzam :-) )
Łukasz - 2007-11-10, 09:46

Trudno mi powiedzieć bo nie jeździłem Loganem, ale wydaje mi się że wolałbym tradycyjne rozwiązanie, bo za jednym pociągnięciem dźwigienki od razu mi spryska i wytrze szybę, co zazwyczaj wystarcza jeśli nie mamy czegoś trwałego na niej. ;-)
baba za kółkiem - 2007-11-10, 17:20

kas602 napisał/a:
Jedyne czego mi brakuje - przyzwyczajenie ze Sieny - to "luzna" pozycja jednorazowego machniecia wycieraczek...


O tak, tak! Bardzo.

KaS602 - 2007-11-10, 17:39

baba za kółkiem napisał/a:
kas602 napisał/a:
Jedyne czego mi brakuje - przyzwyczajenie ze Sieny - to "luzna" pozycja jednorazowego machniecia wycieraczek...


O tak, tak! Bardzo.


To bylo genialne w swej prostocie... w Loganie jest jeszcze prostsze ;-)

dmas - 2007-11-10, 20:29

kas602 napisał/a:
To, ze sie nie wlaczaja po "spryskaniu" to nie jest problem, bym powiedzial, ze to nawet zaleta bo nie jezdza po suchej szybie. Jedyne czego mi brakuje - przyzwyczajenie ze Sieny - to "luzna" pozycja jednorazowego machniecia wycieraczek...


... dokladnie tak....

Łukasz - 2007-11-10, 21:42

No muszę przyznać że ta opcja jednokrotnego machnięcia wycieraczkami to majątek, nie mam tego w swoim aucie, ale jak jeżdżę Audi mojej mamy to zawsze doceniam to... :-D
Yoda - 2007-11-10, 23:09

Ja się przyzwyczaiłem bardzo szybko i teraz nie wyobrażam sobie, że mogłoby być inaczej.
Dla mniejszości, której nie podoba się rozwiązanie fabryczne:
http://www.daciaclub.ro/A...een-t11523.html
Uwaga na kolory kabelków - mogą być inne niż tam podane.

ZeneC - 2007-11-11, 16:56

Ja też popieram większość.
Ale i tak wielu dziennikarzy powie, że to wada, skutek ceny samochodu etc.

Black Eryk - 2007-11-12, 09:39

Ja też z przyzwyczajenia polubiłem , ale uważam że to dobry pomysł bo przecież nie zawsze chcemy od razu załączać wycieraczki...
Łukasz - 2007-11-12, 09:47

No sprawa wysoce dyskusyjna, ale podam jeden przykład dla czego byłoby lepsze tradycyjne rozwiązanie, np. gdyby ktoś chciał zrobić z Logana rajdówkę i jadąc OS-em z prędkością często dochodzącą do 160 km/h po wybojach i przejeżdza przez kałuże błota która chlapie na szybę, wtedy lepiej jest za jednym pociągnięciem gdzwigienki spryskać i umyć szybę na raz, a nie bawić się w osobne pryskanie i wycieranie, ale jak każdy patent to zastosowanie ma wady i zalety, a wszystko zależy od celów do jakich wykożystujemy auto i własnych upodobań. :-D
ZeneC - 2007-11-12, 12:06

Łukasz napisał/a:

No sprawa wysoce dyskusyjna, ale podam jeden przykład dla czego byłoby lepsze tradycyjne rozwiązanie, np. gdyby ktoś chciał zrobić z Logana rajdówkę ...


Nawet w klasie N - samochodów seryjnych z modyfikacjami - systemy wycieraczek można wymienić, tak jak katalizator czy filtr powietrza. Jeżeli ktoś ma aspiracje rajdowe (czytaj: sponsora) to koszt tej operacji nie będzie ciężarem.

Tymczasem 99,99% właścicieli Loganów to zwykli użytkownicy. Jedni uznają to za ergonomiczne rozwiązanie, inni za rzecz gustu. Można by też ubolewać nad lokalizacją klaksonu, też nietypową, ale mi odpowiada - siedząc za kierownicą piszę różne rzeczy w motatniku opartym mocno na kierownicy.

waski - 2007-11-12, 17:35

Ja nie ogę się przyzwyczaić do tego rozwiązania, tymbardziej że mam jeszcze renault kangoo gdzie przez spryskanie szyby załączają się same wycieraczki, żeby oczyścić szybę. Bardzo głupie rozwiązanie zastosowało renault :-(
Pawlo - 2008-01-06, 14:44
Temat postu: Spryskiwacze + współdziałanie z wycieraczkami
Od niedawna jestem posiadaczem Daci Logan MCV i mam pytanie czy we wszystkich Loganach wycieraczki nie załączają sie automatycznie gdy spryskujemy przednią szybę???
Bo w serwisie powiedzieli ze tak ma być - mam Logana Lauret.
Pozdrawiam i czekam na jakieś wieści.

Pablo78 - 2008-01-06, 14:47

Zgadza się, ten typ tak ma ;-)

Pozdrawiam również

Pawlo - 2008-01-06, 14:51

No to szkoda myślałem że grają w gumy. Dzięki za tak szybką odpowiedz bo do końca im nie wierzyłem.
KaS602 - 2008-01-06, 15:05
Temat postu: Spryskiwacze + współdziałanie z wycieraczkami
Pawlo napisał/a:
mam pytanie czy we wszystkich Loganach wycieraczki nie załączają sie automatycznie gdy spryskujemy przednią szybę???

Jesli ktos preferuje takie rozwiazanie (aby wycieraczki wlaczaly sie wraz ze spryskiwaczem), da sie to zalatwic...
http://www.daciaclub.ro/A...een-t11523.html

stes - 2008-01-08, 12:29

Żeby tak jeszcze po naszemu pisało :-)
Mi też brakuje załączania wycieraczki wraz ze spryskaniem szyby

psur - 2008-01-08, 16:42

Kiedyś był o tym wątek na forum i napisałem, że mi to właściwie obojętne. Teraz przyszła zima i radykalnie zmieniłem zdanie: o wiele lepiej, że się wycieraczki automatycznie nie włączają! Gdy przednia szyba jest cała zamarznięta często pryskam i wtedy odmrażanie radykalnie się skraca. Gdyby się automatycznie włączały to albo by się silniczki przepaliły (zamarznięte) albo by się pióra zniszczyły.
Black Eryk - 2008-01-09, 08:56

Ja jestem za tym co mam - czyli włączam kiedy chcę i jest to o wiele lepsze.

Poza tym myślę o jakiś innych spryskiwaczach - tak aby spryskiwały większą część szyby - tylko muszę najpierw wyczaić w jakim aucie są lepsze i czy do mnie podejdą- bodajże skody mają większe pole pryskania.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2017-12-21, 23:26 ]
O dyszach spryskiwaczy - http://www.daciaklub.pl/f...php?p=6333#6333.

Andrzej - 2008-01-09, 09:42

Black Eryk napisał/a:
Ja jestem za tym co mam - czyli włączam kiedy chcę i jest to o wiele lepsze


Popieram, przecież nie jest problemem niewielki ruch dźwigenką w dół...

O wiele bardziej brakuje mi tego, co miałem w Fiacie - tylko nie wiem jak się to nazywa - ale pozwala na pojedyncze uruchomienie wycieraczek - ruch dźwigieką do góry [dźwigienka sama wraca]...

WojaK - 2008-01-09, 20:23

w moim poprzednim aucie (Fiat Multipla) miałem po trzy strumienie z każdej dyszy i automatyczne przetarcie szyby po użyciu spryskiwacza. Powiem tak, wole to co mam teraz, poprzednio, jak zostało już zauważone, niszczyły mi się pióra wycieraczek. Panowie chwalmy to co mamy i nie wybrzydzajmy.
wox - 2008-02-06, 16:06

Czyli wniosek (bo mnie akurat ta sprawa zainteresowała - wczoraj odebrałem swoją MCV). Nie ważne co piszą w instrukcji obsługi (bo w instrukcji napisano, że po włączeniu spryskiwacza uruchamiają się wycieraczki) WŁĄCZENIE SPRYSKIWACZA NIE URUCHAMIA WYCIERACZEK. Pewnie się przyzwyczaję, ale na razie trochę mnie to denerwuje.
Marcin - 2008-04-11, 18:50

Mamert napisał/a:
Aha, już kumam, tobie chodzi o takie spryskiwacze jakie stosuje VW ostatnio, czyli prawie cała szyba pokryta taką al'a pianą.
Nie wiem czy to jest aż takie dobre rozwiązanie, VW proponowuje do nich podgrzewacze czyli chyba coś przekombinowali.

Mam wlasnie takie spryskiwacze w Ibizie i musze powiedziec, ze sa bardzo dobre. Nie mam z nimi najmniejszych problemow ;-) Podgrzewaczy do nich nie mam i zima zero problemow :mrgreen: Wlewalem jedynie plyn zimowy, nic wiecej :-D
Nakrecilem nawet filmik jak sie sprawuja w akcji :-P
Gdyby ktos chcial moge podac ich numer katalogowy, bo byc moze podejda do dacii :mrgreen: Nie wiem niestety ile kosztuja nowe, bo sie nie orienowalem ;-)

Filmik do sciagniecia: spryskiwacze.mp4

laisar - 2008-11-11, 21:11

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=20332#20332
gigi303 napisał/a:
Zauważyłem że jak nacisnę spryskiwacz od przednich wycieraczek to na szybę leci tylko płyn a wycieraczki nie włączają się automatycznie... muszę je manualnie włączać. ten typ tak ma ????? czy wkradła się jakaś usterka? a może znowu niewiedza :oops: :mrgreen:


Wycieraczki - ten typ tak ma (chociaż da się zmienić).

gigi303 - 2008-11-11, 21:13

laisar napisał/a:
Wycieraczki - ten typ tak ma (chociaż da się zmienić).


wielkie dzięki wszystkim za pomoc

jurek - 2008-11-12, 12:25

laisar- u mnie od razu włączają się wycieraczki, a dla mnie to feler. czy da się to zmienić? to jest thalia. pozdr
laisar - 2008-11-12, 12:51

W Thalii - nie mam pojęcia, trzeba by popytać raczej na innych, odpowiedniejszych forach... Aczkolwiek niewykluczone, że rozwiązanie problemu może być podobne do tego w Daćce (tylko rzecz jasna na odwrót). No i zawsze można zrobić coś samemu - tzn dodatkowy kabelek do pompki i guziol na desce... (;
grzel73 - 2008-12-23, 21:10
Temat postu: Re: Automatyczne spryskiwanie przedniej szyby
Cytat:
http://www.daciaclub.ro/A...een-t11523.html

a może ktoś z klubowiczów mógł by przetłumaczyć opis na język polski

Yoda - 2009-01-02, 23:13

grzel73 napisał/a:
a może ktoś z klubowiczów mógł by przetłumaczyć opis na język polski

W skrócie jest to tak:
Jest możliwość w sterowniku UCH w Loganie, żeby wycieraczki włączały się razem ze spryskiwaczem:
- uruchomienie pompki spryskiwacza na ok 1 s (w każdym razie mniej niż 3 s) uruchamia wycieraczki raz
- uruchomienie pompki spryskiwacza na 3 s lub dłużej powoduje włączenie wycieraczek 3 razy.
W obu przypadkach wycieraczki włączane są z 1-2 s zwłoką.

Do sterowanie w/w funkcją służy pin A7 w komputerze UCH (moduł zespolony w kabinie 645). Podanie 12 V na mniej niż 3s włącza wycieraczki raz, a na więcej niż 3 sekundy - uruchamia wycieraczki trzykrotnie.
Pin A7 jest na 40-to pinowym złączu EH1 (to mniejsze złącze, a nie duże białe).
W to złącze wchodzą dwie "wtyczki": zielona i brązowa - pin A7 jest w tej brązowej.
Samego komputera/sterownika UCH nie trzeba wyjmować - wystarczy rozłączyć złącze EH1.
Rzeczony pin A7 łączymy kabelkiem z wyłącznikiem pompki - pin 4 na złączu przełącznika wycieraczek (czwarty od prawej w górnym rzędzie patrząc z pozycji kierowcy w kierunku deski rozdzielczej) - ostatnie zdjęcie, zielony kabelek pomiędzy dwoma szarymi (akurat na zdjęciu jest odwrotnie, jest czwarty od lewej w dolnym rzędzie). To stąd bierzemy potrzebne 12V do sterowania linią A7.
Na zdjęciach opisywane połączenie jest wykonane cienkim brązowym przewodem.

Co ciekawe, w pliku podanym przez jackthenight
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=22677#22677
ścieżka A7 figuruje jako nieużywana.

jackthenight - 2009-01-03, 01:02

Yoda napisał/a:
Co ciekawe, w pliku podanym przez jackthenight
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=22677#22677
ścieżka A7 figuruje jako nieużywana.


:) Bo to prawda, faktycznie w Dacii wejście A7 w EH1 nie jest wykorzystywane, nie ma tam żadnego kabla, jest puste - jest nieużywane.
Pewnie w schematach i opisach np. Renault Tahlii lub Clio ten pin A7 jest już opisany i oznaczony, bo w tych autach A7 jest już używane :)

Martens - 2009-01-03, 13:32

Dziękuję za porady.
Yoda - 2009-01-03, 23:54

jackthenight napisał/a:
[...] faktycznie w Dacii wejście A7 w EH1 nie jest wykorzystywane, nie ma tam żadnego kabla, jest puste - jest nieużywane.
Ja to wiem, ale właśnie na tym polega przeróbka opisywana tutaj, że do nieużywanego (do tej pory) i nieudokumentowanego wejścia A7 podłączamy 12 V ze sterowania pompką.
Ja w każdym razie pozostanę przy obecnym systemie: pompka osobno, wycieraczki osobno. Za to zamontuję zaworki i zastanawiam się nad mgiełką.

jackthenight - 2009-01-04, 11:39

Zapewne Dacia w ten sposób wprowadza oszczędności, jeden kabelek mniej.
Poza tym ta funkcja jest fajna ale nie zawsze, nieraz chcemy spryskać mocniej szybę i nie życzymy sobie aby wycieraczka się włączała, więc przydałby się jakiś wyłącznik tej funkcji, którego również musiałaby Dacia wprowadzać - może programowy wyłącznik a może zwykły jakiś przełącznik co wiązałoby się z zamontowaniem droższej wersji przełączników wycieraczek/spryskiwaczy.

Z tego względu, również pozostaje przy manualnej wycieraczce.
Jak na razie zamierzam dodać tylko zaworek, i to tylko na tył.

Po za tym zamierzam zamontować : czujniki parkowania, oraz automatyczne zamykanie drzwi przy prędkości powyżej 20km/h wykorzystując alarm Cobrę,

laisar - 2009-01-04, 13:51

Cytat:
Pewnie w schematach i opisach np. Renault Tahlii lub Clio ten pin A7 jest już opisany i oznaczony, bo w tych autach A7 jest już używane :)

W rzeczy samej, w Thalii jest opisany - i kilka innych, o których napiszę jak skończę porównywać (Clio ma sporo wersji i jeszcze się nie przebiłem).

wox - 2009-01-17, 22:15

A ja wrócę do kwestii tytułowej (po lekturze tematu o automatycznej tylnej wycieraczce).

Po odbiorze auta napisałem w tym temacie, że denerwuje mnie to, iż włączenie spryskiwacza nie załącza wycieraczek. Po przesiadce z Fusiona, w którym kwestia działania wycieraczek (przednich i tylnej) była rewelacyjna, rozwiązania w Dacii (m.in. brak załączania wycieraczek) wydały mi się prehistorią.

Teraz (zwłaszcza przy zimowej eksploatacji) mogę stwierdzić, że niezałączanie wycieraczek jest jednak korzystniejsze.

laisar - 2009-01-17, 22:22

Witamy w klubie zadowolonych (;

Nie da się jednak ukryć, że zasadniczo najlepiej, jakby się tę kwestię albo dało ustawić, albo była wbudowana w obsługę jako opcjonalna - np w Suzukim delikatne pociągnięcie wajchy wycieraczek do siebie włączało sam spryskiwacz, a mocne dołączało do niego wycieraczki. No i można sobie było lekko nacisnąć dźwigienkę w górę, bez stałego przełączania na inną pozycję, i wycieraczki też machały póki się ją utrzymywało.

Tyle że rzecz jasna Suzuczek kosztował jednak inne pieniądze - więc jeśli nie ma wyboru, to też preferuję jednak aktualne rozwiązanie.

wox - 2009-01-17, 22:43

laisar napisał/a:
Witamy w klubie zadowolonych

Zadowolony to ja jestem od początku. Z tymi wycieraczkami to był tylko niuansik. Napisałem to tylko dla "kolejnych niezadowolonych" ;-)

jackthenight - 2009-03-29, 00:59

No i dzisiaj już sobie podłączyłem przewód pomiędzy UCH A7 wtyczka brązowa, a wtyczką od zespolonego przełącznika wycieraczki/spryskiwacza pin A4.

Automatyczne wycieraczki działają rewelacyjnie. Miałem pewne wątpliwości, czy mi będzie to potrzebne, ale teraz wiem, że jest to pożyteczna funkcja.
I faktycznie jest tak, że jak krótko przytrzymam spryskiwacz, to tylko będzie jeden ruch wycieraczki. Jak przytrzymam dłużej spryskiwacz to wtedy wycieraczka wykona trzy cykle.



Problem jaki może kogoś spotkać, to brak wsuwki w pinie A7 od UCH. Tam jest tylko dziura, a wiadomo że kabel się tak nie wsunie. Można wziąść od starej myszki - takie piny są wykorzystywane. Ja akurat wziąłem od starego alarmu, który miał takie malutkie wsuweczki z już zarobionymi kablami. Gotowy kabel (ten zielony właśnie) z aluminiową maluteńką wsuwką po prostu włożyłem w otwór Piny A7 przy UCH. Wsuwka weszła do środka, zaskoczyła i zablokowała się przed przypadkowym wysunięciem się. Mam jeszcze takie trzy kabelki z gotowymi wsuwkami - pasują idealnie do wtyczki UCH oraz na długość do wtyczki przy dźwigni. Jakby ktoś chciał to na priv.

filmik : http://arturszymczak.wrzuta.pl/film/ngLbQZj0gw/

Kilka fotek :

stempik - 2009-03-29, 21:37

Jak zrobi się cieplej to popróbuję u siebie , mam nadzieję że sandero i logan mają podobny układ elektryczny.
Baaardzo pożyteczna funkcja, i zawsze mi jej brakowało.

laisar - 2009-03-29, 21:48

Powiedzmy, że latem, to być może i jakoś tam pożyteczna (chociaż mnie zupełnie je nie brak) - ale zimą to już zdecydowanie nie. Do tego stopnia, że bardzo poważnie zacząłem się zastanawiać, jakby tu tylną przerobić wręcz odwrotnie, czyli rozdzielić włączanie wycieraczki od spryskiwacza...


(TSD wychodzi na to, że uruchamianie części funkcji - np właśnie tytułowa czy ABS - powinny być może zostać zgrupowane pod wspólnym przełącznikiem "lato/zima" (; ).

jackthenight - 2009-03-29, 22:46

A według mnie jest to bardzo przydatna rzecz w każdą porę roku.
Też tak sądziłem jak ty Laisar, ale jeździłem ostatnio astrą i nie mogłem się nacieszyć tym udogodnieniem.
Ja też potrafię ręcznie prysnąć a później wajchę na dół aby wycieraczki ruszyły, tylko po co ? jak może to zrobić się samo automatycznie. A w końcu jak pryskasz szybę, to musisz później uruchomić wycieraczkę, czy chcesz tego czy nie - po prostu musisz.



Co do Tylnej wycieraczki to :

Całkiem inna historia. Bo tam najpierw trze wycieraczka po całym brudzie jaki jest na szybie, a dopiero potem możemy włączyć spryskiwacz.
Przerobić się tego nie da, możesz tylko dodać dodatkowy włącznik spryskiwacza, który włączy pompkę - spryskasz tym samym szybę a później włączysz wycieraczkę tylną.

laisar - 2009-03-30, 00:42

Po co? A po to, żebym sobie mógł zimą spryskać zamarzniętą szybę i albo ją wyczyścić ręcznie, albo odczekać i dopiero po chwili użyć wycieraczek. Oczywiście, można użyć po prostu jakiegoś ręcznego psikacza z dodatkowym płynem, ale jakoś nie lubię mnożyć bytów ponad potrzebę (;

Ja nikogo nie odwodzę od przerabiania Daćki, rzecz jasna - jak ktoś chce, to niech mu idzie na zdrowie [: a mnie się po prostu naprawdę podoba tak, jak jest. Lepsze byłoby już tylko opisane już przeze mnie wcześniej rozwiązanie jak w Suzukim.


Tylna wycieraczka: jak to się nie da przerobić, jak sam podałeś na to sposób? (; Np drugi to wpięcie dodatkowego wyłącznika w aktualny obwód włączania tylnej wycieraczki - taki ja mam pomysł, a pewnie można by ich jeszcze kilka wymyślić...

jackthenight - 2009-03-30, 05:46

laisar napisał/a:
Po co? A po to, żebym sobie mógł zimą spryskać zamarzniętą szybę i albo ją wyczyścić ręcznie, albo odczekać i dopiero po chwili użyć wycieraczek. Oczywiście, można użyć po prostu jakiegoś ręcznego psikacza z dodatkowym płynem, ale jakoś nie lubię mnożyć bytów ponad potrzebę (;


No akurat to jest dla mnie żadnym powodem, aby nie mieć automatycznej wycieraczki.
Zimą skrobię szybę bez płynu, lub używam odmrażacza do szyb.
Płyn w spryskiwaczu używam tylko w roli do czyszczenia szyby, a nie do jej odmrażania.

Beckie - 2009-03-30, 08:02

laisar napisał/a:
Tylna wycieraczka: jak to się nie da przerobić, jak sam podałeś na to sposób? (; Np drugi to wpięcie dodatkowego wyłącznika w aktualny obwód włączania tylnej wycieraczki - taki ja mam pomysł, a pewnie można by ich jeszcze kilka wymyślić...

A może dałoby radę zamienić miejscami funkcje w przełączniku? Pierwsze położenie uruchamia spryskiwacz, drugie wyłącza spryskiwacz i uruchamia wycieraczkę.

Endi85 - 2009-03-30, 08:20

chyba by dało, wydaje mi się że jest ot tylko kwestia podłączenia we włączniku...
jackthenight - 2009-03-30, 08:26

Chyba się nie da.
Włącznik spryskiwacza załącza dwie linie - masę i napięcie na odpowiednie wyjścia i tylko on może zasterować pompką spryskiwacza na tylną szybę.
Na te same wyjścia, ale już odwrotnie spolaryzowane podawane jest napięcie na pompkę spryskiwacza przedniej szyby.

Nie podmienicie miejscami funkcji, bo nie można z funkcji wycieraczki na przełączniku zaadoptować funkcji spryskiwacza.

Chyba że wewnątrz cały przełącznik się przebuduje, ale jest to raczej niemożliwe, a jeśli już to wyjdzie z tego tandeta, która długo nie wytrzyma.


Można co najwyżej zastosować oddzielny włącznik spryskiwacza tylnej szyby - taki włącznik musi posiadać min. dwa styki normalnie otwarte.

Chyba że można wykorzystać UCH do sterowania spryskiwaczem. Ale to już całkiem poważniejszy temat. Może w schematach np. z CLIO było by to pokazane, jak jest podłączone do UCH, tak aby właśnie UCH sterowało pompką spryskiwacza.
Wtedy można by było podmienić funkcję przełącznika pomiędzy wycieraczką a spryskiwaczem.


Ogólnie potrzebne są schematy do Sandero.

laisar - 2009-03-30, 09:22

Nawet gdyby się dało zamienić kabelki, to wtedy po przekręceniu włącznika na dźwigni na pierwszą pozycję będzie cały czas leciał płyn, a dopiero na drugiej pozycji włączą się wycieraczki - i to też tylko tak długo, jak się go będzie trzymać, bo jest przecież samopowrotny (do pierwszej pozycji).


Natomiast sterowanie tylnym spryskiwaczem i wycieraczką przez UCH musiałoby chyba polegać na uruchamianiu tylnej wycieraczki dopiero np po 2 sekundach ciągłego włączenia na pozycji 1. (nie wystarczyłoby tylko "przelecieć" przez to położenie w drodze na pozycję 2. - spryskiwacza).


Inna możliwość to po prostu wymiana dźwigni na inny model - i wtedy odpowiednie dostosowanie okablowania (z ewentualnym wykorzystaniem prawdopodobnie faktycznie obecnej w UCH funkcji sterowania tylną pompką).


(O przednim spryskiwaczu i wycieraczkach nie ma co dalej dyskutować - to już dla każdego wyłącznie kwestia osobistej wygody).

Beckie - 2009-04-09, 17:17

laisar napisał/a:
chyba że ktoś uważa, że coś z niej przydałoby się jednak zachować.

Może ostateczną wersję schematu? :-)

laisar - 2009-04-09, 20:25

Takowej jak na razie brak. Wygląda też na to, że Sandero jednak może różnić się od Logana...
skz - 2009-05-12, 21:45

próbowałem dzisiaj wprowadzić w życie ową modyfikację i nic z tego nie wyszło - mam inne kolory przewodów (wiem że to nie powinno mieć znaczenia), wycieraczki nie uruchamiają się wraz ze spryskiwaczem, a po włączeniu wycieraczek nie można ich wyłączyć, chyba że kluczykiem :)
Tak na marginesie nigdzie nie wyczytałem że nie tyczy MCV-ki.

jackthenight - 2009-05-12, 22:23

Po prostu źle podłączyłeś.

Lepiej nie patrzyć na kolory przewodów, tylko na numeracje pinów.
Z wtyczki od włącznika wycieraczki pin A4 kabel idzie do Pinu A7 we wtyczce brązowej w UCH.
Piny są opisane na wtyczkach.

Sprawdź czy na pewno podłączyłeś pod A4, bo sądzę że się pomyliłeś i podpiąłeś się pod PIN B4, gdzie jest non stop napięcie :)


Lub zamiast pinu A7 w UCH podpiąłeś się pod inny.

Modyfikacja ta działa w Daciach Logan, działa w Sandero to i na pewno działa w MCV.

skz - 2009-05-13, 19:51

dzięki za odpowiedz ale

przeanalizowałem całą sytuację jeszcze raz i nic - drogą prób i błędów też nie działa, próbowałem wszystkie piny (wolne oczywiście) i nie działa

Jeśli ktoś w mcv ma cosik takiego zrobione prosze o wypowiedź

jackthenight - 2009-05-13, 19:57

skz napisał/a:
dzięki za odpowiedz ale

przeanalizowałem całą sytuację jeszcze raz i nic - drogą prób i błędów też nie działa, próbowałem wszystkie piny (wolne oczywiście) i nie działa

Jeśli ktoś w mcv ma cosik takiego zrobione prosze o wypowiedź


Boże jak czytam coś takiego, to może lepiej nic już więcej nie grzeb przy tym.
Drogą prób i błędów możesz co najwyżej zepsuć centralkę UCH.

A wyżej nie pisałem o wolnych pinach tylko o A4 we wtyczce w kolumnie kierownicy.
Może zrób zdjęcia jak podłączasz, tych wtyczek - wtedy może coś będzie widać, bo twoja analiza może być marna :) - nie obraź się oczywiście. A ze zdjęć może będzie widać coś konkretnego.

A jeszcze napisz, co się dzieje u ciebie teraz jak włączysz spryskiwacz tylnej szyby ?

skz - 2009-05-13, 20:01

no widzisz nie jest jedna ze mną aż tak źle bo nie zepsułem centralki, jednak od której bądz strony nie upatrzyłbym sobie tego pinu A4 to i tak nie działa, ale spoko zrobie zdjęcia i zobaczymy może żeczywiście padło mi na oczy albo na coś więcej :)
jackthenight - 2009-05-13, 20:02

A jeszcze napisz, co się dzieje u ciebie teraz jak włączysz spryskiwacz tylnej szyby ?
skz - 2009-05-13, 20:04

działa jak działał czyli pierwsze przekręcenie wycieraczka, przekręcam dalej leci płyn :)
jackthenight - 2009-05-13, 20:05

Oki.

Także zrób zdjęcie wtyczki przy UCH z widocznym dodatkowym kablem, oraz
zdjęcie wtyczki przy kolumnie kierownicy z widocznym kabelkiem :)

Jarosław P - 2009-10-11, 17:36

Uważam , że dobrze jest tak jak fabryka zrobiła , jak skończy mi się płyn to wycieraczki nie przejadą cztery razy po suchej szybie i nie porysują jej tak jak w moim poprzednim clio.
Pawlo - 2010-01-09, 12:27

jackthenight napisał/a:
Oki.

Także zrób zdjęcie wtyczki przy UCH z widocznym dodatkowym kablem, oraz
zdjęcie wtyczki przy kolumnie kierownicy z widocznym kabelkiem :)


Temat stary jak rzeka.
Ale dalej korci mnie żeby spryskiwacz załączał wycieraczki.
Mam pytanie czy A4 i A7 są w tej samej kostce? bo oznaczenie tak jak by po kolei a to by sugerowało że jest na jednej kostce a Ty kolego na zdjęciach łączyłeś kostkę brązową z białą.
A w poście piszesz jeszcze coś o kolumnie kierownicy......
Chyba się gdzieś zgubiłem :-(
Proszę o wskazówki

jackthenight - 2010-01-09, 13:12

Pawlo to jest tak :

styk pin A7 wtyczki brązowej od komputera pokładowego UCH łączysz z pinem A4 wtyczki białej przy kolumnie kierownicy.

Tu to wszystko dokładnie opisałem wraz ze zdjęciami :

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=30109#30109

Pawlo - 2010-01-09, 16:21

To powiedz mi jeszcze gdzie szukać tej białej kostki przy kolumnie kierownicy ew. co trzeba rozebrać żeby się do niej dostać.
Bo ja to widzę trochę inaczej i tak właśnie robiłem
Brązowa wtyczka pin A7 w złączu UCH ta wielopinowa składająca się z dwóch kostek,
a Twój kabelek wg rozpiski którą posiadam znajduje się w białej kostce PI więc nie trzeba ciągnąć kabelka pod kolumnę kierownicy skoro mamy go w tej kostce. Załączam zdjęcia i ja to właśnie tak łaczyłem.I nie działa.

jackthenight - 2010-01-09, 19:18

Pawlo to źle łączyłeś.

Aby dostać się do białej wtyczki przy kolumnie kierownicy musisz zdjąć plastykową osłonę kolumny kierownicy - dwie śruby od dołu kolumny odkręcasz i plastykową osłonę kolumny zdejmujesz.
I teraz po prawej stronie kolumny tam gdzie jest dźwignia od włączania wycieraczek, spryskiwaczy masz białą wtyczkę(z niej bierzesz A4), widoczna również na drugim zdjęciu jest zespolona dźwignia i miejsce na żółto do którego właśnie nasza biała wtyczka wchodzi.

Pawlo - 2010-01-09, 20:03

A no to chyba że tak. Jak się trochę cieplej zrobi to pogrzebie i dam znać czy mi się udało i czy działa.
Dzięki serdeczne za uświadomienie, skoro Tobie działa to może i mnie się uda :-)

Przeróbki jeszcze nie próbowałem ale za to kupiłem na allegro spryskiwacze mgłowe i już je założylem.
Działają rewelacyjnie cała szyba mokra wycieraczki mają więc na całej powierzchni mokro i szyba czyściutka. Wymagają naprawdę maleńkiej przeróbki.
Uważam że warto.

Pawlo - 2010-01-20, 22:23

Muszę się pochwalić,zrobiłem dzisiaj przeróbkę tak jak opisywał to kolega jackthenight, i działa rewelacyjnie wycieraczki załączają sie chwilkę po tym jak zostanie podany płyn na szybkę a przy spryskiwaczach mgłowych to rewelacja . I tak właśnie chciałem od początku.
Dla wszystkich ta przeróbka w MCV też działa. :-)

Jarosław P - 2010-02-01, 22:00

A czy przez brak automatycznego uruchamiania wycieraczek przy spryskiwaniu szyby nie powoduje szybszego zużycia się przełącznika zespolonego wycieraczek - po każdym użyciu spryskiwacza trzeba włączyć i wyłączyć wycieraczki , a w automacie same się włączają.
laisar - 2010-02-01, 23:01

Sądząc po tym, że można kupić sprawne, pełnoletnie już przełączniki o identycznej konstrukcji, to nie bałbym się jednak o ich zużycie... (;
Jarosław P - 2010-02-01, 23:34

Oby było tak jam mówisz Kolego , bo nie chcę nic przerabiać w nowym autku :-)
leszek_z1 - 2010-05-04, 19:51

spryskiwacz niezależny od wycieraczek to dobry pomysł, sam w 2 poprzednich samochodach odłączałem przewód sterujący aby wycieraczki nie pracował po suchej szybie
tomi - 2010-05-05, 06:18

Takie samo rozwiązanie miałem w poprzednim samochodzie, jak dla mnie jest to w porządku.
benny86 - 2010-05-05, 11:07

Dla mnie rozwiązanie świetne, np chcę sobie szmatką umyć całą szybe (nie tylko tam gdzie wycieraczki sięgają) to spryskam sobie szybę, wytrę do sucha i szyba czyściutka:)
robertp1983 - 2010-05-05, 12:31

mnie rozwiązanie w pełni satysfakcjonuje, podobnie i w dużym fiacie było i nigdy mi nie przeszkadzało:)
jackthenight - 2010-05-05, 12:40

Mnie standardowe rozwiązanie nie satysfakcjonowało to zrobiłem sobie automat i teraz wycieraczka sama się włącza po pryśnięciu płynem. Więcej info nt. tutaj :

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=30109#30109

Jarosław P - 2010-05-05, 17:55

jackthenight napisał/a:
Mnie standardowe rozwiązanie nie satysfakcjonowało to zrobiłem sobie automat i teraz wycieraczka sama się włącza po pryśnięciu płynem. Więcej info nt. tutaj :

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=30109#30109



A ile razy machną Twoje wycieraczki w automacie po uruchomieniu spryskiwacza ?


To rozwiązanie fabryczne nie jest złe bo nie porysuje się szyba gdy np. braknie płynu , trzeba po prostu się przyzwyczaić. Automatyczne włączanie jest na pewno wygodniejsze tak to w życiu bywa wszystko ma swoje plusy i minusy.

jackthenight - 2010-05-05, 18:31

jak krótko przytrzymam spryskiwacz, to tylko będzie jeden ruch wycieraczki. Jak przytrzymam dłużej spryskiwacz to wtedy wycieraczka wykona trzy cykle.
Jarosław P - 2010-05-05, 19:03

Ciekawe ile w aso skasowali by mnie za takie przepięcie przewodów , żeby działało mi to tak jak Tobie bo sam boje się za to brać. A może są jakies przeciwskazania do takiego połączenia bo niby dlaczego fabryka tego nie zrobiła ? Bo chyba nic dodatkowego nie potrzeba do tej przeróbki.
jackthenight - 2010-05-05, 20:48

To nie jest przepięcie przewodów- tu trzeba dodać jeden przewód.
Fabryka jednym kablem wprowadza oszczędności.
Przeciwwskazań nie ma bo jest to oryginalne połączenie, jakie przewidział producent.

Jarosław P - 2010-05-06, 17:04

Koszt jednego przewodu razy tysiące wyprodukowanych aut równa się duża kasa , ale gdyby koszt tego przewodu dodać do ceny każdego auta to różnica w cenie byłaby niewidoczna i nie było by rozważań na ten temat :-)

A moze podasz bardziej szczegółowa instrukcję do przeróbki niż wyżej podany link to może pojmę jak to zrobić :-)

jackthenight - 2010-05-06, 17:19

Link który wcześniej podałem oraz to :

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=44382#44382

Jeszcze możesz skorzystać z tego :

http://www.daciaclub.ro/A...een-t11523.html

Wszystko w tych materiałach zostało wyjasnione - nie wiem jak mógłbym to bardziej szczegółowo napisać.
Jak będziesz miał jakiś konkretny problem przy modyfikacji to napisz - wtedy oczywiście pomogę.

Gość - 2010-07-22, 09:44
Temat postu: Spryskiwacz w Dacii - oryginalne chybione rozwiązanie
Postanowiłem też się wypowiedzieć. Od niedawna jestem użytkownikiem Dacii i to rozwiązanie nie przypadło mi do gustu. Po co robić coś w dwóch ruchach skoro można za jednym. Jak ktoś cie zachlapie na drodze przy 100 km/h to zanim zdążysz włączyć wycieraczkę wszystko już spłynie tym bardziej, że płyn pryska jakoś dziwnie wysoko i na boki szyby.

Bardziej mnie martwi ta powolność tych wycieraczek. Jeszcze w porządnej ulewie nie miałem okazji sprawdzić, ale chyba nie nadążą zbierać wody...

PiotrWie - 2010-07-22, 11:11

Idealnym rozwiązaniem według mnie jest takie, że wycieraczki włączają się automatycznie ale z opóźnieniem - tak mam w BMW. W Lagunie włączają sie od razu i nie podoba mi się że trze po suchej szybie. Niestety to idealne rozwiązanie pewnie jest dość kosztowne - widziałem tylko w samochodach wyższej klasy.
emka - 2010-07-22, 15:45

Ja przyzwyczajona jestem do zsynchronizowanego systemu, teraz nie używam często więc ciężko się wypowiedzieć ale będę testować w okresie jesienno-zimowym i odpowiednio skomentuję. Jak na mój gust jest to kwestia przyzwyczajenia.
jackthenight - 2010-07-22, 21:10

Cytat:
Idealnym rozwiązaniem według mnie jest takie, że wycieraczki włączają się automatycznie ale z opóźnieniem - tak mam w BMW. W Lagunie włączają sie od razu i nie podoba mi się że trze po suchej szybie. Niestety to idealne rozwiązanie pewnie jest dość kosztowne - widziałem tylko w samochodach wyższej klasy


I właśnie w naszych Daciach można zrobić tak jak jest w autach z wyższej półki - wycieraczka włącza się dopiero po chwili jak już płyn zaczyna spływać po szybie.

damian85 - 2010-12-07, 01:00

Witam. Od zawsze, czyli od października w moim Dusterze mam (chyba?) problem a mianowicie: W momencie gdy włączę spryskiwacz przedniej szyby to wycieraczki się nie włączają automatycznie i muszę przerzucić sam dźwignie. Czy to normalne w tym modelu?
Pozdrawiam.

laisar - 2010-12-07, 01:19

Absolutnie normalne - w pozostałych Daciach też - i nie jest to żaden problem, a może być zaleta. Ale można to zmienić: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=392
sereq - 2010-12-07, 09:36

laisar napisał/a:
Absolutnie normalne - w pozostałych Daciach też - i nie jest to żaden problem, a może być zaleta. Ale można to zmienić: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=392



Pare dni temu zamarzl mi płyn do spryskiwaczy w Clio, kilkakrotnie próbowałem spryskiwac szyby (po probach rozmrożenia samochodu ;) i za kazdym razem wycieraczki skrobały po suchej szybie. Tak wiec zaczynam uważać że to co jest w Dacii to jednak zaleta, szczególnie w zimie.

jackthenight - 2010-12-07, 10:06

A ja automatyczną wycieraczkę bardzo sobie chwalę.
Zamarzł ci płyn zimowy ?
Mnie jeszcze przez jakieś 7 lat nigdy się to nie zdarzyło aby zimowy płyn zamarzł.
Poza tym funkcja automatycznej wycieraczki w Dacii działa bardzo dobrze - dopiero jak skończymy psikać szybę płynem to wycieraczka włącza się.
Jak psikamy krótko to wycieraczka robi jeden ruch.
Jak psikamy dłużej to wycieraczka robi 3 ruchy.

sereq - 2010-12-07, 10:59

jackthenight napisał/a:
A ja automatyczną wycieraczkę bardzo sobie chwalę.
Zamarzł ci płyn zimowy ?
Mnie jeszcze przez jakieś 7 lat nigdy się to nie zdarzyło aby zimowy płyn zamarzł.


nie zimowy :oops:

Jutro odbieram Daćkę w końcu to napisze swoje wrażenia :-)

bebe - 2010-12-10, 22:35

A jeszcze tak sobie myślę... (Wiem, nieprzyzwyczajonym szkodzi. :> ) Jeśli dobrze rozumiem instrukcję, sprzężenie spryskiwacza z wycieraczkami to kwestia tylko jednego kabelka, nie trzeba nic przeprogramowywać w kompjutrze. A co by się stało, gdyby na owym kabelku zrobić jeszcze pstryczek-elekstryczek? :) Wtedy miałbym dwa tryby działania wycieraczek i spryskiwacza - po daciowemu albo po "reszta świata" - i mógłbym sobie wybierać tryb zależnie od "warunu" bądź mojego kaprycha. :] Czymś strasznym grozi takie rozwiązanie?

Ogólnie - zamysł stojący za rozwiązaniem daciowym rozumiem i go nie neguję. Faktycznie, w pewnych warunkach to rewelacyjne rozwiązanie. Ale za prawdę powiadam, po paru godzinach snucia się po zasyfionym mieście i ciągłego wachlowania "jeden bryzg, dwa kliki do dołu, trzy machnięcia wycieraczkami, wyłączyć" dostrzegam, czemu akurat tą czynność w większości pojazdów zautomatyzowano. :) To jest dokładnie to, co jest potrzebne w jeździe po mieście w deszczu/śniegu/syfie.

laisar - 2010-12-10, 23:01

bebe napisał/a:
Czymś strasznym grozi takie rozwiązanie?

Nie.

eplus - 2011-01-11, 22:28

jackthenight napisał/a:
Mnie standardowe rozwiązanie nie satysfakcjonowało to zrobiłem sobie automat i teraz wycieraczka sama się włącza po pryśnięciu płynem.


Dzięki za opracowanie tematu - nie mogłem przyzwyczaić się do fabrycznego rozwiązania i w końcu to Duster musiał przyzwyczaić się do moich upodobań. ;-)

jackthenight - 2011-01-12, 16:31

eplus napisał/a:

Dzięki za opracowanie tematu - nie mogłem przyzwyczaić się do fabrycznego rozwiązania i w końcu to Duster musiał przyzwyczaić się do moich upodobań. ;-)


To się cieszę, że się komuś przydało.
Jakbyś czegoś nie zrozumiał z moich wypocin wcześniejszych to pytaj - postaram się wyjaśnić.

eplus - 2011-02-06, 16:19

jackthenight napisał/a:
Problem jaki może kogoś spotkać, to brak wsuwki w pinie A7 od UCH. Tam jest tylko dziura, a wiadomo że kabel się tak nie wsunie. Można wziąść od starej myszki - takie piny są wykorzystywane. Ja akurat wziąłem od starego alarmu, który miał takie malutkie wsuweczki z już zarobionymi kablami. Gotowy kabel (ten zielony właśnie) z aluminiową maluteńką wsuwką po prostu włożyłem w otwór Piny A7 przy UCH. Wsuwka weszła do środka, zaskoczyła i zablokowała się przed przypadkowym wysunięciem się.


Ja zastosowałem taką złączkę - z jakiegoś starego radia czy monitora. Trzeba szukać wtyku z cienkim kabelkiem - zbyt gruby nie wejdzie w zielone złącze. Sztukować należy oczywiście parę cm za plastikiem złącza.

bebe - 2011-03-11, 22:37

Ze źródeł zbliżonych do kręgów ;) wiem, że ASO (przynajmniej to na Puławskiej w Warszawie) montuje nasz forumowy kabelek. :) Zaczęło się od Dustera do jazd testowych, widać sprzedawcom nie chciało się tłumaczyć za każdym razem, że "ten typ tak ma". ;) Kilka nowych samochodów już wyjechało z tym udogodnieniem, niestety cena montażu kabelka po wyjechaniu z salonu nie jest znana (flaszka?).
homik123456 - 2011-04-13, 18:38
Temat postu: Włączanie wycieraczek
Witam.
Chciał bym się dowiedzieć czy jak popryskam sobie szybę, to wycieraczki powinny same się załączyć jak to jest we wszystkich innych autach czy muszę sam przełączyć na pierwszy bieg wycieraczek?? Bo w innych autach 20 letnich nawet to standard to w nowym tym bardziej powinno być. Więc pytam czy to ja mam coś zepsute czy tak po prostu jest w daćkach??
Proszę o odpowiedz. Pozdrawiam.

maciek - 2011-04-13, 18:41

1.) Dacia to nie jest wszystkie inne auta
2.) Fakt był już głęboko poruszany na forum więc trzeba poszukać.
3.) Można zmodyfikować tak wycieraczki żeby było tak jak chcesz ;-)

Xrzysioo - 2011-04-13, 18:45

a nie zostałeś o tym poinformowany podczas odbierania autka z salonu??? mi spokojnie przez 30 min objaśniono obsługę i zwrócono uwagę również na sprawę spryskiwacza i wycieraczek.
homik123456 - 2011-04-13, 19:21

maciek, ok dzieki. Wiem ze nie jest jak inne ale takie podstawowe rzeczy myslalem ze ma.

Xrzysioo, no mi tez mowili wszystko ale tego nie.

wat - 2011-04-13, 21:41

ale mam nadzieje instrukcje Ci dali a tam te podstawy są opisane wystarczy troche poczytać ;-)
laisar - 2011-04-14, 09:12

homik123456 napisał/a:
takie podstawowe rzeczy myslalem ze ma

Bo ona nie jest żadna "podstawowa" - dla niektórych osób aktualne rozwiązanie jest po prostu lepsze...

Jarosław P - 2011-04-14, 09:38

Dokładnie, jest lepsze , na początku też mi to przeszkadzało , ale po pewnym czasie przyzwyczaiłem się i sobie chwalę. Najpierw porządnie spryskam szybę i dopiero załączam wycieraczki. Kiedy szyba jest zaszroniona to spryskuję czekam kilka chwil i załączam wycieraczki , które zgarniają już roztopiony szron. A kiedy zabraknie płynu wycieraczki nie trą i nie rysują suchej szyby.
48piotr - 2011-04-14, 10:38

Jarosław P napisał/a:
przyzwyczaiłem się i sobie chwalę

Mam takie samo zdanie. :-D

jacusb - 2011-04-14, 10:50

A ja się przyzwyczaiłem i sobie nie chwalę i to bardzo. Gdyby jeszcze była możliwość przełączenia dźwigni w taką pozycję że sama wraca (jak w mojej hondzie) to jeszcze. Jak wsiadam do swojego 18letniego nissana gdzie jednym ruchem spryskuję i załączam 2x wycieraczkę to czuję się jak w aucie luksusowym :-)
48piotr - 2011-04-14, 11:16

jacusb napisał/a:
A ja się przyzwyczaiłem i sobie nie chwalę i to bardzo

Wola Twoja Panie ;-)

homik123456 - 2011-04-14, 14:54

Niby nie jest to najgorsze bo mozna sterowac jak sie chce. Ale jak juz sie przyzwyczai to pozniej dziwnie tak.
48piotr - 2011-04-14, 15:54

homik123456 napisał/a:
Ale jak juz sie przyzwyczai to pozniej dziwnie tak

Bez obrazy-jeszcze wiele razy będziesz musiał zmieniać przyzwyczajenia. :roll:
Więc do niczego zbytnio się nie przyzwyczajaj :-D

bebe - 2011-05-30, 18:40

Zdradziłem jedynie słuszny Zakon Tryskającej Ręki™ ;) i zainstalowałem ręcyma pana elektryka z ASO Puławska Święty Kabielek z Antiochii. :> Kosztowało to jedynie stówę i trwało jakieś 15 minut. Całą Puławską turlałem się w korku i spryskiwałem z radości. ;)

Żeby było śmieszniej, teraz będę myślał, jak sobie to udogodnienie wyłączać na życzenie. :D

laisar - 2011-05-30, 20:04

bebe napisał/a:
jak sobie to udogodnienie wyłączać na życzenie

To przecież bardzo proste, drogi Watsonie - kabelek należy przeciąć, a pomiędzy końcówki założyć przełącznik...

bebe - 2011-05-30, 20:17

laisar napisał/a:
To przecież bardzo proste, drogi Watsonie - kabelek należy przeciąć, a pomiędzy końcówki założyć przełącznik...

Anienienienienienienie. :] Przecięcie kabielka spowoduje utratę gwarancji na Wszechświat i tym samym zakrzywienie czasoprzestrzeni. ;)

Póki co mam plan wymyślić, co to za wtyczki siedzą w UCH i wiązce (są wspólne dla Siemensa i Sagema) i zrobić magiczne pudełko, które pozwoli dowolnie ingerować w komunikację UCH z resztą świata bez cięcia oryginalnych kabelków. Niestety, myślenie idzie opornie.

Jeśli to zawiedzie, to oczywiście przetnę kabelki, wyczekawszy tylko, aż Gwiazdy będą w Porządku. :]

laisar - 2011-05-30, 20:25

Ja niestety poległem na próbie odszukania typu gniazdka w UCH ): - najprościej byłoby chyba nabyć cały moduł (choćby nawet z totalnego rozbitka, dla ograniczenia kosztów) i z niego wydłubać...
krakry1 - 2011-05-31, 19:09

bebe napisał/a:
Anienienienienienienie. :] Przecięcie kabielka spowoduje utratę gwarancji na Wszechświat i tym samym zakrzywienie czasoprzestrzeni. ;)
... i na dodatek ... aproksymację abiwalentnych inowarjancji w temacie stricte: "i kuropatwa na gruszy". ;-) :-P :mrgreen:
maciek - 2011-05-31, 19:17

krakry1 napisał/a:
bebe napisał/a:
Anienienienienienienie. :] Przecięcie kabielka spowoduje utratę gwarancji na Wszechświat i tym samym zakrzywienie czasoprzestrzeni. ;)
... i na dodatek ... aproksymację abiwalentnych inowarjancji w temacie stricte: "i kuropatwa na gruszy". ;-) :-P :mrgreen:


a świat stanie się całką nieoznaczoną :mrgreen:

bebe - 2011-05-31, 21:15

Pięknie, panowie. :> "Ontologiczny aspekt kabielka w świetle lampy naftowej". :>
mrówa - 2011-06-01, 08:41

Nie ma to jak dyskusja na profesjonalnym poziomie :mrgreen:
robo1973 - 2011-08-04, 16:35

Nie wiem czy gdzieś to już było ale ja w swojej DD odebranej 2 dni temu mam zautomatyzowany spryskiwacz fabrycznie. W chwili włączenia przedniego spryskiwacza włączają sie wycieraczki :lol: :mrgreen:
mekintosz - 2011-08-04, 21:14

robo1973 napisał/a:
Nie wiem czy gdzieś to już było ale ja w swojej DD odebranej 2 dni temu mam zautomatyzowany spryskiwacz fabrycznie. W chwili włączenia przedniego spryskiwacza włączają sie wycieraczki :lol: :mrgreen:


Pewnie czytali nasze forum i zrobili jak w wiekszosci wspolczesnych samochodow ;-)

Pat13 - 2011-08-04, 23:25

no i to błąd bo jak zachlapie błotem szybę , to najpierw trzeba ją mocno spryskać a dopiero potem uruchomić wycieraczki
Beckie - 2011-08-05, 22:22

Oczywiście! Ja tam wolę jak fabryka dała. I pewnie sie powtarzam...
laisar - 2011-08-05, 23:26

Ja też, ale trzeba przyznać, że przeróbka w drugą stronę powinna być chyba w sumie prostsza (:
jackthenight - 2011-08-11, 12:26

A ja wolę jak spryskiwacz włącza wycieraczki automatem :mrgreen:
chriskb - 2011-08-11, 13:00

W nowych DD Laureate zauważyłem, że spryskiwacz włącza z automatu wycieraczki zgodnie z tym co zamieścił już 2009-03-29 jackthenight. Wygląda na to, że teraz fabrycznie jest montowany cudowny kabelek pomiędzy UCH A7 i pin A4 wtyczki przełącznika zespolonego wycieraczki/spryskiwacze.
robo1973 - 2011-08-12, 07:58

Tak potwierdzam już o tym pisałem. Po wciśnięciu sprskiwacza wycieraczki włączają się automatycznie po 2 s
mekintosz - 2011-08-16, 13:51

W Dusterze 2011 dziala z automatu. Strumien wody wystarczajacy by zetrzec syf zanim ruszy wycieraczka. Mozna oczywiscie dodatkowo ekstra dluzej potrzymac psikanie. Jestem za automatycznym wspoldzialaniem ;-)
wojtek_pl - 2011-08-24, 17:33

Mój Duster 2011, odebrany 22 sierpnia. Wycieraczki włączają się automatycznie. Czyli albo fabryka przestała się wygłupiać albo dealer (Wa-wa, Puławska) montuje kabelek.
RnR - 2011-08-24, 20:12

A ja im dłużej jeżdżę bez tym bardziej jestem do tego przekonany :) a możliwość polania płynem w zimie zamarzniętej szyby będzie dodatkowym bonusem :)
Jarosław P - 2011-08-26, 15:02

RnR napisał/a:
A ja im dłużej jeżdżę bez tym bardziej jestem do tego przekonany :) a możliwość polania płynem w zimie zamarzniętej szyby będzie dodatkowym bonusem :)


Dokładnie tak , ja też przekonałem się w zimie do fabrycznego rozwiązania tzn bez automatu.
Nie muszę drapać szyby tylko dobrze ją zpryskam chwile odczekam i załączam wycieraczki.

Pewno ze najlepszym rozwiązaniem byłoby działanie wycieraczek na dwa sposoby.
Gorszy problem dla mnie stanowił tzw trójkąt zagłady ,ale z nim sam sobie poradziłem korzystając z porad Laisara.

stempik - 2011-08-26, 19:55

RnR napisał/a:
a możliwość polania płynem w zimie zamarzniętej szyby będzie dodatkowym bonusem :)

To akurat z pewnością, :)
Zaraz potem zamarza na amen. I nawet wiem dlaczego tak się dzieje, .... mam poprostu stary samochód. :))

Jarosław P - 2011-08-26, 20:14

stempik napisał/a:
RnR napisał/a:
a możliwość polania płynem w zimie zamarzniętej szyby będzie dodatkowym bonusem :)

To akurat z pewnością, :)
Zaraz potem zamarza na amen. I nawet wiem dlaczego tak się dzieje, .... mam poprostu stary samochód. :))


Z pewnością - to stosujesz w zimie letni płyn albo jakiś najtańszy zimowy z promocji w tesco

Beckie - 2011-08-27, 00:49

Akurat to nie zależy tylko od faktycznej temperatury krzepnięcia płynu (IMHO).
Bo może się zdarzyć, że przetrzesz spryskaną szybę do czysta i po sekundzie będzie z powrotem oszroniona... Niezależnie od jakości płynu - wiem bo stosuję najlepszy. :)

Ammianus - 2011-11-17, 10:21

jackthenight napisał/a:
A to nie czasem te bebe kupowałeś ? : http://allegro.pl/spryski...1892371000.html

Podaj numer aukcji, to sprawdzi się w archiwum allegro cenę za jaką kupiłeś.



A to cwaniak jeden - cena podana za 1 sztukę :lol:

art350 - 2012-01-31, 11:18

Nie wiem czy już ktoś o tym pisał ale od listopada ubiegłego roku wszystkie Dustery które są budowane mają już fabrycznie zrobione,że jak dajemy spryskiwacz to wycieraczki zaczynają działać czyli tak jak jest wszędzie w innych samochodach.Nie wiem czy w innych modelach Dacii to też jest czy tylko w Dusterze. :mrgreen:
Piotr_K - 2012-01-31, 12:51

art350 napisał/a:
Nie wiem czy już ktoś o tym pisał ale od listopada ubiegłego roku wszystkie Dustery które są budowane mają już fabrycznie zrobione,że jak dajemy spryskiwacz to wycieraczki zaczynają działać czyli tak jak jest wszędzie w innych samochodach.Nie wiem czy w innych modelach Dacii to też jest czy tylko w Dusterze. :mrgreen:


Potwierdzam, krótkie nasićnięcie dzwigni powoduje zroszenie szyby i jednokrotne przetarcie, dluzsze naciśnięcie - zroszenie i kilka razy wycieraczka, potem jest automat - przetarcie co kilka sekund, wolne przecieranie i szybkie przecieranie. Ze wzrostem prędkości ostatnie funkcje automatycznie przyśpieszają ;-D wow

chriskb - 2012-01-31, 15:31

Ja ma Dusterka produkcja z 18 Maja 2011 i cudowny kabelek był już zamontowany (krótkie naciśnięcie - bez spryskania jedno wahniecie, dłuższe naciśniecie ze spryskaniem szyby - trzy wahnięcia wycieraczek)
Prezes - 2012-01-31, 16:58

W Aveo mam automat, jak w samochodach przed Dacią.. ale tęskno mi za rozwiązaniem Dacii - szczególnie przy minusowej temperaturze! Przyznam, że jak byłem przyzwyczajony do automatu, to przez pierwszy miesiąc Duster mnie drażnił brakiem automatyzacji - ale potem doceniłem rozwiązanie i twierdzę, że powinna być możliwość włączenia i wyłączania w każdym synchronizacji spryskiwacza z wycieraczkami w każdym aucie.
jacenty_m - 2012-03-22, 13:25

Piotr_K napisał/a:
art350 napisał/a:
Nie wiem czy już ktoś o tym pisał ale od listopada ubiegłego roku wszystkie Dustery które są budowane mają już fabrycznie zrobione,że jak dajemy spryskiwacz to wycieraczki zaczynają działać czyli tak jak jest wszędzie w innych samochodach.Nie wiem czy w innych modelach Dacii to też jest czy tylko w Dusterze. :mrgreen:


Potwierdzam, krótkie nasićnięcie dzwigni powoduje zroszenie szyby i jednokrotne przetarcie, dluzsze naciśnięcie - zroszenie i kilka razy wycieraczka, potem jest automat - przetarcie co kilka sekund, wolne przecieranie i szybkie przecieranie. Ze wzrostem prędkości ostatnie funkcje automatycznie przyśpieszają ;-D wow


A ten "upgrade", to tylko "kabelkowy" czy również zmiana w 'sofcie" ?

No i najważniejsze - co zrobić, żeby w wersji 2010 mieć ten "wypas" ? ;-)

laisar - 2012-03-22, 19:29

http://www.daciaklub.pl/f...php?p=3220#3220
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=30109#30109

matucha - 2014-01-17, 20:56

Ja zaobserwowałem, że u mnie dźwignia działa jeszcze tak, że przy krótkim pociągnięciu wycieraczki przejadą po szybie 1 raz.
Przy dłuższym spryskiwacze + 3 przejazdy - Logan MCV 2012.

Kalwar - 2021-05-08, 22:07
Temat postu: Nie załączanie się wycieraczki po uruchomieniu spryskiwacza
Czy w Waszych Dusterach uruchamiają się wycieraczki po załączeniu spryskiwacza przedniej szyby? Pierwszy raz się spotkałem z czymś takim i nie wiem czy to usterka czy norma. Jeśli usterka to może ktoś wie czego szukać.
laisar - 2021-05-08, 22:14

To zależy: starsze modele nie miały automatycznego włączania wycieraczek po spryskiwaniu - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=392 - a później to zmieniono - http://www.daciaklub.pl/f...p?p=97598#97598
Kalwar - 2021-05-09, 05:09

laisar napisał/a:
To zależy: starsze modele nie miały automatycznego włączania wycieraczek po spryskiwaniu - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=392 - a później to zmieniono - http://www.daciaklub.pl/f...p?p=97598#97598

No i wszystko w temacie. Dzięki za szybkie wyjaśnienie. Jakoś strasznie Mi tego nie brakuje, ale bardziej ździwiło, że w tak wysokiej klasie samochodu nie ma takiej funkcji :))) Pozdrawiam.

eplus - 2021-05-09, 05:40

I jest też gdzieś na forum opisana przeróbka - trzeba podciągnąć kabelek od przełącznika wycieraczek do UCH i po pryśnięciu wycieraczki ruszają same. Zrobiłem to zaraz po zakupie i więcej nie pamiętam.
laisar - 2021-05-09, 09:03

Tamże.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group