Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zaworek zwrotny spryskiwaczy szyb
Autor Wiadomość
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-10, 23:41   

Spryskiwacz wkurzył mnie przy pierwszym użyciu, zwłaszcza ten z tyłu (5 min trzymania za gałę :evil: ).
Pojechałem więc dzisiaj do serwisu Fiata i kupiłem trójnik z zaworkiem zwrotnym i zamontowałem go do spryskiwaczy przednich w miejsce oryginalnego trójnika.
Oraz kupiłem zaworek zwrotny przelotowy który zamontowałem na wężyku do tylnego spryskiwacza.
Koszt 25 PLN , 5 minut pracy.
Efekt: Przednie spryskiwacze podają płyn odrazu ze wszystkich 4 dziur.
Tylny spryskiwacz po przekręceniu gały odrazu podaje płyn.
Przestałem się wkurzać. :mrgreen:
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-14, 14:13   

Mamert napisał/a:
Spryskiwacz wkurzył mnie przy pierwszym użyciu, zwłaszcza ten z tyłu

Z tylu co prawda spryskiwacza nie mam i sila rzeczy mnie on nie denerwuje ;-)
Przedni faktycznie czasem troche "zasypia".
Mamert napisał/a:
do serwisu Fiata i kupiłem trójnik z zaworkiem zwrotnym i zamontowałem go do spryskiwaczy przednich w miejsce oryginalnego trójnika.

Jesli to rozwiazuje ten problem - mozesz napisac cos wiecej (numer katalogowy, foto)?
Chetnie bym zastosowal to u siebie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-14, 14:36   

Wg informacji z niemieckiego forum Renault też ma coś takiego: http://www.1ro.de/dacia/forum/ftopic2297.html - zwrotny przelotowy to 7700826561, cena u nas bardzo podobna, ok. 12zł (ale może bez VAT, tego nie wiem).
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-15, 09:37   

KaS602 napisał/a:
Jesli to rozwiazuje ten problem - mozesz napisac cos wiecej (numer katalogowy, foto)?


Numeru katolowego nie znam, a na foto i tak nie będzie nic widać, poszedłem po prostu do sklepu firmowego przy serwisie Fiata i poprosiłem o : " TRÓJNIK Z ZAWORKIEM ZWROTNYM DO SPRYSKIWACZA" oraz o : "ZAWOREK ZWROTNY PRZELOTOWY DO SPRYSKIWACZA SZYBY TYLNEJ" (części takie występują np. Palio Weekend). Facet w serwisie odrazu wiedział o co chodzi, więc nawet nie zaglądał do kompa z częściami.
Jedno co trzeba "zepsuć" w Dacii to trzeba przeciąć wężyk do tylnego spryskiwacza (mam nadzieję że nie stracę gwarancji :mrgreen: )
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-15, 22:06   

Mamert,
Dzieki. Jutro podjade do Fiata i obadam sprawe...
Mamert napisał/a:
(mam nadzieję że nie stracę gwarancji )

Tak lekkomyslnie pozbywac sie gwarancji na wezyk do spryskiwacza... Do tego jeszcze tylnej szyby... Odwazny jestes... ;-) :mrgreen:
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-02, 20:59   

"Podłączę" się, żeby nie tworzyć nowego tematu. Czy też tak macie w MCV, że po uruchomieniu spryskiwacza tylnej szyby płyn zaczyna lecieć dopiero po paru sekundach? Może to i drobiazg, ale denerwujący, bo przez ten czas wycieczarka pracuje na sucho, trąc po szybie pełnej błota, zwłaszcza w taką pogodę, jak teraz.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-02, 21:39   

Tak, znamy to.
Rozwiązaniem są takie zaworki :

na tylny spryskiwacz :
http://allegro.pl/item518...wacza_fiat.html

na przednie spryskiwacze :
http://allegro.pl/item516...ojnik_fiat.html

Zwróć uwagę na strzałkę na tych zaworkach - jest to pokazany kierunek w jakim ma przemieszczać się płyn.

A całość opisał Mamert w tym poście : http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=740
_________________

Ostatnio zmieniony przez KaS602 2010-02-05, 10:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-01-02, 21:48   

U mnie leci płyn od razu jak włączę spryskiwacz
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-02, 22:41   

Cytat:
U mnie leci płyn od razu jak włączę spryskiwacz

Zapewne dzięki kombinacja kilku czynników:
- inny rodzaj samej tylnej dyszy niż w MCV-ce (konkretnie - wzięta tym razem ze Scenica);
- sporo mniejsza długość przewodu doprowadzającego płyn;
- mała różnica poziomów między zbiornikiem płynu a spryskiwaczem (w MCV-ce jest bardzo wysoko).
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-01-09, 10:10   

Niepokoi mnie, że długa droga jaką pokonuje płyn aby spryskać tylną szybę powoduje cztero-pięciokrotny ruch wycieraczki po brudnej szybie. Nie mogli tam wymyślić czegoś w stylu zawór zwrotny?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-09, 10:14   

Koszty, koszty, koszty... <;

Ogólnie http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=392 a szczególnie http://www.daciaklub.pl/f...p?p=11235#11235 i dalej.
 
Yoda 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 129
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-23, 00:41   

Kilka dni temu zamontowałem w samochodzie zaworki do spryskiwaczy oraz dysze spryskiwaczy mgłowych.

Zaworki oznaczone były jako pasujące m.in do Fiata, Lancii, Alfa Romeo.
Do przodu oczywiście trójnik, z montażem którego nie ma żadnego problemu.
Do wycieraczki tylnej jest zwykły zaworek zwrotny. Nie trzeba przecinać żadnego przewodu. Wystarczy tylko zdjąć kratkę przy zbiorniczku i zastąpić plastikowy łącznik tym zaworkiem (oczywiście ważny jest kierunek). Ten łącznik to z pewnością robota francuskiego księgowego...

Z kolei dysze spryskiwaczy to te pasujące m.in. Citroena, Peugeota czy RENAULT MEGANE COUPE CLASSIC SCENIC 1995-2002. Do Logana pasują, ale.....
Otwór w klapie silnika jest okrągły z prostokątnym wycięciem. W Loganie wycięcie to jest skierowane w lewo. W rzeczonych dyszach - do tyłu (w stosunku do kier. jazdy).
Aby spryskiwacze były skierowane na szybę, a nie w lewą stronę trzeba obciąć/spiłować wystający z nich "ząbek". Efekt uboczny jest taki, że teoretycznie mogą się obracać, chociaż w praktyce siedzą na tyle mocno, że na samoczynny obrót nie ma szans.
Oryginalne dysze wyjmuje się bez większego problemu - trzeba tylko przycisnąć wszystkie cztery zatrzaski jednocześnie.

Jak to wszystko się sprawuje ?
Krótko mówiąc - doskonale.
O zaworkach była już wcześniej mowa. Efekt, przynajmniej na początku, jest niesamowity: płyn leci OD RAZU !!!. Potem człowiek się przyzwyczaja do luksusu ;-) i zaczyna to być normalne. Teraz nie wyobrażam już sobie że mogłoby być inaczej.
Co do dysz mgłowych, to mam na razie takie spostrzeżenia:
- nie są regulowane (i w zasadzie nie ma takiej potrzeby)
- gdy samochód stoi to płyn zwilża mniej więcej dolne 2/3 wysokości szyby, przy czym rzeczywiście płyn jest rozprowadzony dość równomiernie.
- przy ok 80 km/h zwilża dolną połowę szyby
- należy przyznać, że takie zwilżenie szyby w zupełności wystarcza - wycieraczki NIE pracują na sucho
- nie miałem jeszcze okazji wypróbować jak to jest przy większej prędkości
- raczej nie ma co liczyć na mniejsze zużycie płynu. Przepustowość nowej dyszy jest mniej więcej taka sama jak oryginalnej. Co najwyżej zamiast pompować płyn przez 2s można to robić przez 1,5s.

Opisane powyżej operacje są w 100% odwracalne i w każdej chwili można wrócić do rozwiązań fabrycznych (tylko po co ?).

Wszystkie elementy kupiłem na Allegro. Koszt łącznie z przesyłką to niecałe 50 zł (15 zł za dwa zaworki + ok 34 za dwie dysze). Linków do aukcji nie podaję, bo i tak wkrótce staną się nieaktualne.

Teraz czeka mnie jeszcze wymiana wycieraczek, niech tylko mrozy ustąpią. Może na opisywane ostatnio na forum płaskie ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-23, 11:30   

Po pierwsze - oczywiście gratulacje za udaną modyfikację (;

Cytat:
Linków do aukcji nie podaję, bo i tak wkrótce staną się nieaktualne.

Jeśli użytkownik Allegro ma je na stałe w ofercie i dobre opinie to zawsze można podać link do niego...

Hmm... A może gdyby zebrało się więcej chętnych, dałoby się wynegocjować jakiś zakup hurtowy? Już nawet mniejsza o jakieś rabaty, bardziej - jak dla mnie - liczy się sprawdzony towar i firma.
 
Yoda 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 129
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-23, 12:55   

Ależ proszę bardzo:
Zaworki: Andy_Moto
http://www.allegro.pl/sea...60429&country=1
na chwilę obecną jest tylko trójnik. Jak wyglądał zaworek do tylnego spryskiwacza można póki co zobaczyć tutaj.
Dysze spryskiwaczy mgłowe: kbarann
http://www.allegro.pl/sea...21243&country=1
Akurat te moje miały w opisie aukcji "RENAULT". Z tą uwagą, że - jak pisałem - trzeba wyciąć ząbek. Zresztą na Allegro nie widziałem innych. Chociaż kto wie, jak będzie kworum to może i wersja do Logana się znajdzie....
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-31, 09:11   

Dodatkowo założyłem sobie zaworki zwrotne na przód i na tył.
Efekt oczywiście rewelacyjny. Nawet jest większe ciśnienie spryskiwanego płynu jaki leci na szyby - tak mi się przynajmniej wydaje, płyn leci bardzo mocnym strumieniem. Poprzednio ten strumień nie był taki "zdecydowany".
Ma ktoś schematy hydrauliczne od spryskiwaczy ? hihi - taki żarcik mi się nawinął :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-04-09, 11:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-02, 00:49   Re: Jeśli kogoś wkurzają spryskiwacze w MCV.

Mamert napisał/a:
zaworek zwrotny przelotowy który zamontowałem na wężyku do tylnego spryskiwacza.

Straszliwe ilości soli jakie zużywają nasi "kochani" drogowcy i mnie popchnęły do tego kroku - rozpylone słone błocko po prostu momentalnie zasycha na ciepłej szybie /:

A zanim płyn poleci to wycieraczka się majta... i majta... i majta...

Z zaworkiem płyn leci od razu - co jest oczywiście bardzo fajne, ale należy też ostrzec naśladowców: w przypadku bardzo dużych mrozów stojący w wężyku płyn może jednak zamarznąć. Co prawda wydaje się, że przewód jest chyba raczej wystarczająco elastyczny, żeby ewentualny lód go nie zniszczył, ale jak prawie zawsze: "coś za coś" - rozwiązanie nie jest jednak idealne...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-02-02, 00:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-02, 06:45   

U mnie po 1.5 roku zaworek zwrotny na tylną szybę niestety uległ uszkodzeniu.
Któregoś zimnego dnia, najnormalniej przestał lecieć płyn na tylną szybę.
Na przednią leciał, a na tylną nie. Silnik pompki było słychać, a na tylnej szybie płynu nie było widać.
Winowajcą okazał się zaworek zwrotny, który z niewiadomych mi przyczyn blokował przepływ płynu.
Po rozebraniu zaworka, żadnych przyczyn braku działania zaworka nie dostrzegłem, wyglądał na sprawny - może jakaś sól podeszła + temp ujemne --- no nie wiem.
Teraz mam bez zaworka i na razie tak zostanie.
Przednie szyby jak na razie działają z zaworkiem zwrotnym.
_________________

 
Kaczy 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 5
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-02-14, 16:51   

Mamert napisał/a:
KaS602 napisał/a:
Jesli to rozwiazuje ten problem - mozesz napisac cos wiecej (numer katalogowy, foto)?


Numeru katolowego nie znam, a na foto i tak nie będzie nic widać, poszedłem po prostu do sklepu firmowego przy serwisie Fiata i poprosiłem o : " TRÓJNIK Z ZAWORKIEM ZWROTNYM DO SPRYSKIWACZA" oraz o : "ZAWOREK ZWROTNY PRZELOTOWY DO SPRYSKIWACZA SZYBY TYLNEJ" (części takie występują np. Palio Weekend). Facet w serwisie odrazu wiedział o co chodzi, więc nawet nie zaglądał do kompa z częściami.
Jedno co trzeba "zepsuć" w Dacii to trzeba przeciąć wężyk do tylnego spryskiwacza (mam nadzieję że nie stracę gwarancji :mrgreen: )


Ot i tu u mnie pojawił się problem.

O ile w przypadku spryskiwaczy przednich sytuacja znacznie się poprawiła (oba piskają równo i z tą samą mocą, co przed montażem zaworka fiatowskiego), to w ze spryskiwaczem tylnym zrobiła się kupa.

Po dołożeniu zaworka (przeciąłem przewód od strony komory silnika) ciśnienie płynu z tyłu spadło i teraz zamiast na szybę płyn spływa na lampkę stopu, po niej spływa na karoserię a później wokół szyby. Na razie problem rozwiązałem przyklejając kawałek taśmy na lampkę stopu, karoserię i szybę dzięki czemu płyn spływa tam gdzie powinien. Dla osób nie rozumiejących mojego opisu wrzucę jutro zdjęcia.

Nie wiem co się stało, zwłaszcza że po podłączeniu przewodu spryskiwacza bezpośrednio do pompy (z pominięciem zaworu zwrotnego) płyn nadal tak niemrawo ciurka.

Rozebrałem też dyszę z tyłu, żeby sprawdzić czy nie naleciało tam jakiegoś syfu, który mógłby zakłócać przepływ płynu, ale oczywiście tam wszystko jest ok.

No i jestem w kropce. Moje podejrzenie padło na załamanie się węża gumowego gdzieś pod deską rozdzielczą, ale jej zdejmowanie nie wchodzi w grę (gwarancja).

Z rzeczy które jeszcze przychodzą mi do głowy, które mogłyby teoretycznie rozwiązać problem są jeszcze:
Zamontowanie silniejszej pompki, która by przepchnęła płyn pod większym ciśnieniem,
Wymiana oryginalnej dyszy na jakąś inną z mniejszą średnicą, która spowodowałaby, że płyn zamiast wyciekać będzie tryskał.

Niestety nie wiem czy takie części w ogóle istnieją, a jeśli tak to gdzie je dostać.

Koledzy help!!
Ostatnio zmieniony przez Kaczy 2010-02-14, 16:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-14, 18:32   

Kaczy napisał/a:
Moje podejrzenie padło na załamanie się węża gumowego gdzieś pod deską rozdzielczą, ale jej zdejmowanie nie wchodzi w grę (gwarancja)


Deski nie trzeba zdejmować.
Od strony pasażera przy nogach, pod wykładziną jest prowadzony wąż.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-14, 18:49   

Najbardziej prawdopodobne miejsce załamanie to przejście pod kratką zaraz po wyjściu ze zbiornika płynu - dopiero potem szukałbym dalej...

Miejsce widać tu - zaraz nad górnym mocowaniem prawego amortyzatora:


(To niestety jedno z miejsc, gdzie bardzo widać taniość Daćki...).

motor0024.jpg
Plik ściągnięto 15996 raz(y) 16,34 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-02-14, 18:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
Kaczy 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 5
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-02-14, 19:22   

Tam patrzyłem. Wydaje się, że jest wszystko w porządku. Jest tam taka złączka w kształcie kolanka pod kątem 90 stopni i kawałek pianki, która ma zabezpieczać wąż przed przetarciem o blachę.

Nie wiem czy sam gdzieś tego węża nie załamałem w momencie montażu zaworka bo żeby zrobić nieco luzu na wężu lekko go wyciągnąłem (pewnie z 1 cm) z kabiny i może dlatego przestało lecieć. Popatrzę w następny weekend pod tapicerką, bo teraz mam nawał pracy, a taśma powinna tydzień wytrzymać. Chociaż krew mnie zalewa, jak muszę patrzeć na tę "fastrygę".
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-02-14, 19:24   

Prawdę mówiąc u mnie tylny spryskiwacz też nie rozpyla płynu na szybę tylko jakby wylewa się z dyszy strumieniem. Jest tak od początku.
_________________
 
Kaczy 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 5
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-02-14, 19:53   

Zgadza się, mi też wypływał, a strumień trafiał bezpośrednio na szybę.

Teraz się porobiło tak, że zamiast wypływać ciurka tak, jakby wąż był gdzieś zatkany i zamiast na szybę płyn płynie po drzwiach wokół szyby, czyli mówiąc krótko bez zastosowanego przeze mnie chwytu spryskiwacz nie działa.

A nie działania spryskiwacza nie ma w opcji :mrgreen: .
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-14, 20:07   

@Beckie: 3TM...
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-02-14, 20:16   

laisar napisał/a:
3TM


Hę ??? Do mnie rozmawiasz? :roll:
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne