DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Podniesienie Lodgy?

kukubara - 2012-09-28, 14:28
Temat postu: Podniesienie Lodgy?
Czesc :)

Zastanawiam sie czy byloby to mozliwe zeby podniesc Logdy do przeswitu
takiego jaki ma miec Dokker, czyli o 7cm...

Mam na tym punkcie fiola, bo mialem watpliwa przyjemnosc rozwalic mise
olejowa w Octavii (przeswit taki jak Logdy) co mnie kosztowalo duzo kasy
i jeszcze wiecej nerwow...

Jezdze czasami po lekkich wertepach - zadnego terenu, po prostu drobga polna
i jak sie pojawi wiekszy dolek, albo koleina to Octavia szoruje brzuchem...
Wiekszy o te 7cm przeswit chetnie bym widzial.

Zastanawiam sie jak jest osiagniety znacznie wiekszy przeswit w Dokkerze -
czy to tylko kwestia sprezyn i wymiana ich dalaby ten sam efekt, czy tez innej
budowy zawieszenia?

Ps. Wiekszy przeswit ma tez MCV, ale ten niestety ma tylko metr szerokosci
bagaznika, a duuuuzy bagaznik to jest to dlaczego wogole mysle o Dacii -
musze miec te 115x115cm powierzchni do dyspozycji.

Jakub

Dar1962 - 2012-09-28, 16:50

Nawet standardowy prześwit Lodgy jest lepszy niż z skodzie, która ma -mylę się? ok 15 cm.
kukubara - 2012-09-28, 16:55

Niestety nie masz racji - przeswit Lodzi wynosi 12cm, dokladnie tyle samo co Octavii...

Dokker ma 19cm, a te 7cm w tym wypadku to przepasc...

q

Seal - 2012-09-28, 20:13

kukubara napisał/a:
Niestety nie masz racji - przeswit Lodzi wynosi 12cm, dokladnie tyle samo co Octavii...

Dokker ma 19cm, a te 7cm w tym wypadku to przepasc...

Z Laisarem zastanawiamy się czy te 12 cm jest np. od zderzaka czy nie?
Tak więc ci co już kupili Lodgy niech wezmą miarki w dłoń i to sprawdzą :-)

mekintosz - 2012-09-28, 20:16

Mysle ze od najnizszego elementu podwozia, innaczej bylo by to informacja bezuzyteczna.
Dar1962 - 2012-09-28, 20:17

ciekaw jestem, jak mierzy się prześwit? - bo na zdrowy łeb powinno się dokonywać pomiaru od najniżej wysuniętego punktu podwozia do nawierzchni, a nie np od dolnej krawędzi zderzaka
Seal - 2012-09-28, 20:25

Z tym zderzakiem to jest tak, że może to być tak jak w UNO. Ci co mieli to wiedzą o co chodzi.
Po prostu podłamywało się go i od razu był większy prześwit bez szkody np. miski olejowej.

bebe - 2012-09-28, 22:06

Dar1962 napisał/a:
ciekaw jestem, jak mierzy się prześwit?

W terenówkach są dwa prześwity - poprzeczny (między kołami, może być pogorszony przez zwisające dyfra i/lub elementy zawieszenia) i podłużny (między osiami), i ten ostatni chyba jest podawany dla osobówek. Generalnie jest to odległość między podłożem a najniżej położonym punktem samochodu, odpowiednio - między kołami/osiami. Czyli kładziesz się na ziemi, patrzysz, co zwisa, i mierzysz od tego do ziemi. :]

I rysunki poglądowe:




Dar1962 - 2012-09-29, 06:43

thank you very much ;-)
wieza - 2012-09-29, 08:03

sprzodu jest pod silnikiem zalozona metalowa blacha :) wiec luzik a octavka mogla by jej pozazdroscic jak i wiele innych aut...
kukubara - 2012-09-29, 08:05

Do Octavii tez sa oslony silnika o czym dowiedzialem sie poniewczasie ;(

Nie zmienia to faktu, ze wieksza koleina - wisisz i machasz nozkami w powietrzu ;)

q

Marckok - 2012-09-29, 08:58

Jak będę miał chwilę to pomierzę, ale przejechałem już Lodgy trochę wertepów bez żadnego zagrożenia

wizualnie jestem pewien, że jest bezpieczniej niż w Octavii; problematyczne są plastiki pod przednim zderzakiem - to jest najniżej zwisający element auta

kukubara - 2012-09-29, 09:04

Plastiki chrzanic ;)

W Octavii chyba najnizszym punktem jest koniec ...misy olejowej.
Jak walniesz spodem to walisz wlasnie misa olejowa.

Rozgrzany pogrzebacz temu kto to tak zaprojektowal.

J.

Dyziek - 2012-09-29, 09:09
Temat postu: Lodgy
wieza napisał/a:
sprzodu jest pod silnikiem zalozona metalowa blacha ...

Lodgy ma metalowa blache pod silnikiem? Jestes pewien?
Wiem, ze DD 4x4 ma taka, ale 4x2 ma plastik - rozmawialem ze sprzedawca w salonie.

wieza - 2012-09-30, 08:34

ps mozesz jeszcze wrzocic wyzszy profil oponki... bedzie zawsze wyzej ;)
mekintosz - 2012-09-30, 09:21
Temat postu: Re: Lodgy
Dyziek napisał/a:
wieza napisał/a:
sprzodu jest pod silnikiem zalozona metalowa blacha ...

Lodgy ma metalowa blache pod silnikiem? Jestes pewien?
Wiem, ze DD 4x4 ma taka, ale 4x2 ma plastik - rozmawialem ze sprzedawca w salonie.


Ide o zakład ze ma;-)

https://picasaweb.google.com/lh/photo/V8XZVXJzEQZJYNEp5qkvXyNpMwxblDtmhzAXfAeGd1A?feat=directlink

Polecam uwadze powyzszt film mego autorstwa.

monopios - 2012-09-30, 17:56
Temat postu: Re: Podniesienie Lodgy?
kukubara napisał/a:
Jezdze czasami po lekkich wertepach - zadnego terenu, po prostu drobga polna i jak sie pojawi wiekszy dolek, albo koleina to Octavia szoruje brzuchem...
Wiekszy o te 7cm przeswit chetnie bym widzial.

Na drogach polnych, proponuje jeździć tak aby kolejna była między kołami, bo jak pojawi się kamień ukryty w trawie między koleinami, to i te dodatkowe 7cm może być mało.

kukubara - 2012-09-30, 18:03
Temat postu: Re: Podniesienie Lodgy?
Drogi polne sa o tyle problemowe, ze rzadko kiedy wielopasmowe ;)
i nie ma wyboru co do tego gdzie ma byc koleina...

q

monopios - 2012-09-30, 18:14

Ale rzadko kiedy są tak wąskie aby się tego nie dało zrobić.
kukubara - 2012-09-30, 18:18

No kurcze jak mam jakies inne polne drogi w okolicy chyba :)

Zeby zjechac o polowe szerokosci w bok musialbym zazwyczaj
albo kosic krzaki, albo jechac z jedna strona podniesiona o 20-30cm
albo scinac drzewa ;)

q

monopios - 2012-09-30, 18:21

No to faktyczni, kicha z tymi drogami u Ciebie.
wiciu_r - 2012-09-30, 19:12

U nas mam fajną polną drogę, wąska na jakieś 2,5m. Właściciel pola (bo mu wjeżdżali na pole) położył deske z gwoździami. Jechał gość, przebił opony i oczywiście pretensje zakończone w sądzie. Po rozprawach okazało się, że w zasadzie jest to droga powiatowa o ustawowej szerokości 6m, właściciel pola musiał zapłacić odszkodowanie i na dodatek .... rozebrać 1,5m kurnika, który wchodził wdrogę :)
Domel2250 - 2012-10-01, 11:36

I bardzo mu tak dobrze :-D . Miałem kiedyś wątpliwą przyjemność na drodze polnej omijać się z kombajnem (na szczęście rowerem) zjeżdzając na kawałek łąki i załatwiłem sobie obie oponki w rowerze, żona także....... :cry: . Dobrze, że nie szliśmy na spacerze, bo decha z gwożdziami była zarośnięta w trawie i pewnikiem byśmy wleżli na te zardzewiałe gwożdzie. :evil:
EDIT; żeby nie było jestem zwolennikiem prawa wlasności i nie jestem za tym , żeby jeżdzić komuś bez jego zgody autem po łące, czy polu .

Axia - 2012-10-01, 11:54

Ale jak w końcu z tym podniesieniem? :P Da się czy się nie da? :-P
DrOzda - 2012-10-01, 12:09

Zawsze się da. Pytanie czy ma to sens i o ile mniej banknotów w portfelu będzie po takiej operacji.
kukubara - 2012-10-01, 12:51

Pewnie narazie malo kto wie czym rozni sie zawieszenie Lodgy i Dokkera.
Obawiam sie, ze to nie jest po prostu kwestia dluzszych o 7cm srub amorow.

Poki co czekam na Dokkera az bedzie dostepny do przetestowania...

J.

wojtek_pl - 2012-10-01, 13:06

7 cm to bardzo dużo. W terenówkach przeważnie da się podnieść zawieszenie o 2 cale (5 cm) dając tylko inne sprężyny lub podkładki pod sprężyny ale to jest maksimum jakie można osiągnąć bez poważniejszych ingerencji w zawieszenie. Większy lift wymaga wymiany wahaczy, amortyzatorów, przewodów hamulcowych na dłuższe, czasem wału napędowego i półosi (zależnie od rodzaju mostów). Jak również zmian w układzie kierowniczym. Innymi słowy zaczyna to kosztować wielokrotnie więcej za każdy centymetr niż pierwsze 5 cm. W plaskaczu może się nie dać zwiększyć prześwitu nawet o te 5 cm bez drastycznego pogorszenia geometrii podwozia czy dużych kosztów związanych z przeróbkami zawieszenia.

Moim zdaniem, jeśli już musisz jeździć po takiej paskudnej drodze to kup zupełnie inne auto. Duster 4x4 na przykład. Bo wymiana zawieszenia na inne może kosztować dużo więcej niż byś dopłacił do zakupu innego samochodu mającego od początku takie parametry jakich potrzebujesz.
Ale zrobisz jak uważasz... Bogatemu nie zabronisz... :lol:

kukubara - 2012-10-01, 13:12

Duster niestety jak dla mnie nie posiada bagaznika ;)

Kolega ma do sprzedania 6-letnie Subaru Forester z pierwszej reki -
kupilbym to auto, ale tez nie ma bagaznika ;-)

Mam w tej chwili Octavie i mi ciasno, ze wzgledow zawodowo/hobbystycznych
potrzebuje kwadratowy bagaznik 115x115cm, z 60cm gleboki.
Z dostepnych aut w gre wchodzi Lodgy i Dokker jak juz sie pojawi...
Dokker ma poza przeswitem jeszcze jedna przewage nad Lodgy -
wiekszy otwor zaladowczy.

Poczekam narazie na Dokkera, mam czym jezdzic...

q

PiotrWie - 2012-10-01, 14:51
Temat postu: Re: Lodgy
Dyziek napisał/a:
wieza napisał/a:
sprzodu jest pod silnikiem zalozona metalowa blacha ...

Lodgy ma metalowa blache pod silnikiem? Jestes pewien?
Wiem, ze DD 4x4 ma taka, ale 4x2 ma plastik - rozmawialem ze sprzedawca w salonie.

ale ten plastik jest wytrzymały - kiedyś przywaliłem tym plastkim w przeciwległy brzeg rowu kórego nie zauważyłem na łące i tylko delikatńie uszkodziłem przy jednej śróbie.

mekintosz - 2012-10-01, 22:01

kukubara napisał/a:
Duster niestety jak dla mnie nie posiada bagaznika ;)

Kolega ma do sprzedania 6-letnie Subaru Forester z pierwszej reki -
kupilbym to auto, ale tez nie ma bagaznika ;-)

....
Dokker ma poza przeswitem jeszcze jedna przewage nad Lodgy -
wiekszy otwor zaladowczy.

Poczekam narazie na Dokkera, mam czym jezdzic...

q


Warto przy Twoich oczekiwaniach, dokker sprosta. Jezdzilem , fajnie jest, pojemny i w nawet w miare komfortowy.

laisar - 2012-10-02, 13:52

Dokładnie porównywałem i mierzyłem wczoraj prześwit stojących obok siebie w salonie na Puławskiej MCV-ki i lodgy i stwierdzam: to nie jest kwestia plastików - minivan siedzi po prostu wyraźnie niżej na zawieszeniu niż kombi.

(Dla ilustracji zrobiłem fotki, ale muszę je jutro poprawić, bo słabo to na nich widać).

Natomiast sprawdzenie, czy da się z tym coś zrobić - np przez przeszczep od dokkera (co wydaje się nawet realne) - będzie musiało zaczekać, aż kombivan także stanie się dostępny do porównań.

(Oraz, najlepiej, jeśli uda się znaleźć jego dokumentację techniczną...).

kukubara - 2012-10-02, 15:06

Takie uniesione o 5-7cm Lodgy mogloby fajnie wygladac :)

q

Axia - 2012-10-02, 15:07

Ano właśnie też mi się tak wydaje.
mekintosz - 2012-10-02, 15:51

Moze Dacie powinna wprowadzic Lodgy/Dokkera 4x4 ze zwiekszonym przeswitem? W gamie renault byly Kango Campa 4x4 czy Scenic 4x4.
kukubara - 2012-10-02, 16:19

Powiem Ci, ze wlasnie Dokker z dolaczana tylna osia to bylby ideal.

Nawet nie musialby byc to zaden sprytny naped - prymitywne dolaczenie
tylnej osi i zablokowanie mechanizmow roznicowych - tyle zeby wyjechac
z blota, czy przejechac po sliskiej trawie prosto a nie bokiem ;) To by bylo idealne!

Kiedys nad Wisla bylbym zostal na noc chcac przejchac po trawie - okazalo sie,
ze pod trawa jest cieniutka warstwa maselka, a teren lekko pochyly ale w bok ;)
Nie dalo sie z miejsca ruszyc... Ma szczescie jechal gosc 4x4 i mnie te 100m po
prawie plaskim(!) przeciagnal.

VW ma takiego Caddy , ale kosztuje tyle co Lodgy i Duster do kupy ;)
http://www.youtube.com/watch?v=uRjimFbzYj0


q

marszelest - 2012-10-02, 17:38

w 32 sek filmu (prom) widać białe autko wygląda na Dustera :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
esdziewiaty - 2012-10-02, 17:44

Czujny jesteś. To Duster.

Moim zdaniem podniesienie Lodgy źle wpłynie na prowadzenie i zachowanie podczas gwałtownych manewrów, a także podczas jazdy z wysokimi prędkościamil

laisar - 2012-10-02, 18:21

esdziewiaty napisał/a:
podniesienie Lodgy źle wpłynie na prowadzenie i zachowanie podczas gwałtownych manewrów, a także podczas jazdy z wysokimi prędkościamil

...Które to zachowanie wykazuje właśnie tak podniesiony dokker?

laisar - 2012-10-02, 18:32

mekintosz napisał/a:
Moze Dacie powinna wprowadzic Lodgy/Dokkera 4x4

Ale co to znaczy "powinna"? Że byliby klienci? No na pewno. Ale: ilu? Czy na tyle dużo, żeby to się firmie opłacało? To już kompletne wróżenie z fusów - a Duże Firmy (jak papa Reno) niezbyt lubią takie wróżenie (a już zwłaszcza ostatnio, w "kryzysie") i wolą stukać nudne pewniaki...

(Aczkolwiek częściowo winne są też horrendalne koszty opracowywana nowych produktów, biorące się ze średniowiecznych metod projektowania - np zbyt niskiego carry-over. I Dacia już dawno mogłaby tu rządzić, ale Renault chyba za bardzo skupia się na rżnięciu kosztów, żeby coś takiego wdrożyć. Wygląda więc na to, że prekursorem i zwycięzcą będzie jednak VW z MQB/MLB...).

esdziewiaty - 2012-10-02, 20:43

O dziwo Lodgy na torze testowym "Auto moto- czyli Auto Zeitung" naprawdę niewiele odstaje od Tourana. Bardzo powątpiewam, żeby Dokker dorównał Lodgy w tej konkurencji. Jak się tak stanie, zwrócę honor ;-)
laisar - 2012-10-02, 20:55

esdziewiaty napisał/a:
powątpiewam, żeby Dokker dorównał Lodgy

Chodzi o to, że między "niedorównywaniem" a "złym wpływem na prowadzenie" jest pewne - i to wcale nie małe - miejsce na zmiany. Oczywiście, w podanych przez Ciebie warunkach podniesione lodgy będzie gorsze od niepodniesionego - ale to przecież nie znaczy, że od razu będzie złe i beznadziejne (:

A bardzo prawdopodobne jest, że i tak wciąż będzie lepsze od dokkera - bo lodzia jest trochę niższa, a duży rozstaw osi też ma spory wpływ na stabilność...

laisar - 2012-10-02, 21:06

kukubara napisał/a:
nie musialby byc to zaden sprytny naped

Problemem daciek nie są kwestie techniczne - potrzebne rozwiązania są dostępne właściwie bez problemu i możliwe do zastosowania przy stosunkowo niewielkich kosztach. Pozostaje jednak kwestia Polityki marketingowej Reno - a to jest znacznie gorsze niż wszystkie problemy technologiczne świata wzięte razem do qpy ):

esdziewiaty - 2012-10-02, 21:08

Trudno się z tym nie zgodzic ;-) :-?
Domel2250 - 2012-10-02, 21:48

marszelest napisał/a:
w 32 sek filmu (prom) widać białe autko wygląda na Dustera :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Tak zdecydowanie, cały transport daciek, widać sandero mcv-ke i cale stado dusterów :mrgreen:

tomala72 - 2012-10-03, 06:11

Można by zaplanować atak piracki na tą barkę:)
laisar - 2012-10-05, 11:28

Znalazłem, obejrzałem, porównałem (:

Ostatecznym sprawdzeniem byłoby oczywiście pomierzenie części obu modeli na podnośnikach obok siebie, ale na podstawie dokumentacji zaryzykowałbym stwierdzenie, że można przełożyć potrzebne części zawieszenia z dokkera do lodgy, żeby zwiększyć prześwit minivana.

Książkowo - na pewno: wahacze x2, amortyzatory x4, sprężyny x4. Teoretycznie różne są także referencje sań z przodu, ale to już trzeba by oglądać na żywo...

W każdym razie - jest nadzieja [:

wojtek_pl - 2012-10-05, 11:39

A półosie i drążki kierownicze ?
laisar - 2012-10-05, 12:38

Słuszna uwaga - skupiłem się na samym zawieszeniu, ale te części pewnie też, wszak zmienia się geometria.

Do tego dojść mogą jeszcze jakieś pierdółki jak np przewody hamulcowe...

Konkluzji to jednak nie zmienia - powinno się dać (:

wojtek_pl - 2012-10-05, 13:27

Dolicz jeszcze do tego koszt robocizny... Taniej chyba wyjdzie kupić od razu auto mające duży bagażnik i prześwit.
Nawet jakby dało się to zrobić samemu to i tak jestem bardzo ciekaw czy po przeróbkach Lodgy będzie się dobrze prowadzić. Nie mówiąc już o tym, że w razie jakiegoś wypadku ubezpieczyciel będzie mógł odmówić wypłaty odszkodowania ze względu na niefabryczne przeróbki dość istotnych elementów samochodu...
Ale może jestem zbytnim pesymistą. :mrgreen: Chociaż lubię być adwokatem diabła i wyszukiwać różne wredne szczegóły. :-P :mrgreen:

Axia - 2012-10-05, 14:04

Generalnie, chodziło pewnie o to czy da się to zrobić małym kosztem :D
Jak widać nie. Szkoda, że o tym nie pomyśleli i od razu nie zrobili troszkę wyższego autka, ale pewnie zaczęły tu wchodzić koszty.

kukubara - 2012-10-05, 14:26

Tak czy owak wydaje mi sie, ze Dokker bedzie ciekawszy :)

J.

DrOzda - 2012-10-05, 14:35

Axia napisał/a:

Jak widać nie. Szkoda, że o tym nie pomyśleli i od razu nie zrobili troszkę wyższego autka, ale pewnie zaczęły tu wchodzić koszty.

No przecież zrobili Dokkera osobowego.

Prezes - 2012-10-06, 08:30

Dokładnie, jak ktoś chce prześwit ma Dokkera albo Dustera, a jak ktoś będzie chciał bezpieczniej w zakręty wchodzić, to weźmie Lodgy.
kukubara - 2012-10-06, 08:49

Z tym to moze byc roznie. Spodziewam sie, ze Lodzia jako osobowka bedzie
zestrojona bardziej miekko, a Dokker biorac pod uwage to ze mozna mu nawalic
750kg bardziej twardo. Moze okazac sie ze wcale nie jest mniej stabilny...

Tu widac troche jazdy:
http://www.youtube.com/watch?v=DDaNpKE15Ko

J.

MZ000 - 2012-10-11, 19:56

kukubara napisał/a:
Powiem Ci, ze wlasnie Dokker z dolaczana tylna osia to bylby ideal.

Nawet nie musialby byc to zaden sprytny naped - prymitywne dolaczenie
tylnej osi i zablokowanie mechanizmow roznicowych - tyle zeby wyjechac
z blota, czy przejechac po sliskiej trawie prosto a nie bokiem ;) To by bylo idealne!

q


A może po prostu Kangoo Off-road. Jeszcze niedawno był w cenniku.

Nie robią już Kangoo/Scenic 4x4 bo było małe zainteresowanie. :cry:

laisar - 2012-10-11, 20:09

kukubara napisał/a:
prymitywne dolaczenie tylnej osi

Mówisz i masz: http://www.truma.com/uk/e.../mover-te-r.php ((((;

marszelest - 2012-10-11, 20:14

??? :shock:
to jest system pakowania przyczep jeśli lubisz zasuwać samochodem 5km/h
no to powodzenia :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
chociaż wątpię czy te te 5km/h wyciągnie 8-)

laisar - 2012-10-11, 21:59

@marszelest: Najpierw czytać, potem odpowiadać! <: Pozostałe założenia kol. kukubary były bowiem właśnie mniej więcej takie na max 5 km/h:
Cytat:
tyle zeby wyjechac z blota, czy przejechac po sliskiej trawie prosto a nie bokiem

marszelest - 2012-10-11, 22:17

nie wyjedziesz tym z błota bo układ przenosi napęd poprzez oponę,
jak będziesz miał zabłocona to się będzie ślizgać,
jak już wspomniałem system ten ma służyć do wspomagania parkowania,
a nie do jazdy :-P

laisar - 2012-10-11, 23:07

Obejrzyj sobie materiały promocyjne Trumy - reklama, nie reklama, ale zbliżenie rolki widać. I jeżeli jest w stanie pociągnąć 2000 kg pod wzniesienie 25%, to zaprawdę, powiadam Ci: w błocku też dokkerowi pomoże (((;

(A jak się bardzo boisz, to sobie domontuj przed rolką elastyczny grzebień-drapaczkę, do zeskrobywania błotka z oponki... <: ).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group