Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Parę rad by dacia była lepsza
Autor Wiadomość
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-24, 13:08   Parę rad by dacia była lepsza

Piszę jako przyszły "konsument" Dacii, możecie podzielać moją opinię lub nie. Zapraszam też do dyskusji.

1.) Chciałbym żeby we wszystkich Daciach był środek taki jak w Sandero Lub w Dusterze, Wnerwia mnie to że w części MCV jest nowe wnętrze a w biedniejszych te stare które jest brzydsze.
2.) Wolałbym żeby przyciski od szyb elektrycznych były tak jak w brazylijskim Loganie na drzwiach a nie w konsoli centralnej.
3.) Więcej opcji do wyposażenia (mówię żeby te biedne wersje można by wyposażyć w co się zechce) Wprowadzenie prawdziwego radia fabrycznego a nie jakiego Blaupunkta z sterowaniem przy kierownicy.
4.) Wprowadzenie silniejszych silników do Sandero, Logana (1,6 16V) MCV (1,4 TCE 130) Do Dustera 1,4 TCE 130 i nowego diesla 1,6 o którym usłyszymy niedługo
5.) Wprowadzenie Automatu do każdego modelu
6.) Wprowadzenie małego samochodu w klasie A/B w cenie około 23tys. zł
7.) Wprowadzenie dużego sedana (limuzyny) i jego siostry Kombi
8.) Większy przydział samochodów na Polskę
9.) Oddzielenie salonów i ASO od Reanault.
10. ) Prowadzenie upragnionego ESP w opcji
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-09-24, 13:19   

Maciek przy każdym życzeniu zapomniałeś dopisać: wysłuchaj nas Panie...
A tak poważnie to się z grubsza się zgadzam, może skrzynia automat, silnik TCE i limuzyny mi nie potrzeba ale reszta OK :-)
_________________
Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-09-24, 13:51   

Zgadzam się ale limuzyny nie potrzebuję a oddzielenie ASO od Renault uważam za mało prawdopodobne - koszty znaczne a korzyści niezyt duże(z punktu widzenia renault)
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-24, 14:38   

o limuzynę chodziło mi samochód pokroju fluence mają bardzo dobra sprzedaż
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-09-24, 18:57   Re: Parę rad by dacia była lepsza

maciek127 napisał/a:
Piszę jako przyszły "konsument" Dacii, możecie podzielać moją opinię lub nie. Zapraszam też do dyskusji.

1.) Chciałbym żeby we wszystkich Daciach był środek taki jak w Sandero Lub w Dusterze, Wnerwia mnie to że w części MCV jest nowe wnętrze a w biedniejszych te stare które jest brzydsze.
2.) Wolałbym żeby przyciski od szyb elektrycznych były tak jak w brazylijskim Loganie na drzwiach a nie w konsoli centralnej.
3.) Więcej opcji do wyposażenia (mówię żeby te biedne wersje można by wyposażyć w co się zechce) Wprowadzenie prawdziwego radia fabrycznego a nie jakiego Blaupunkta z sterowaniem przy kierownicy.
4.) Wprowadzenie silniejszych silników do Sandero, Logana (1,6 16V) MCV (1,4 TCE 130) Do Dustera 1,4 TCE 130 i nowego diesla 1,6 o którym usłyszymy niedługo
5.) Wprowadzenie Automatu do każdego modelu
6.) Wprowadzenie małego samochodu w klasie A/B w cenie około 23tys. zł
7.) Wprowadzenie dużego sedana (limuzyny) i jego siostry Kombi
8.) Większy przydział samochodów na Polskę
9.) Oddzielenie salonów i ASO od Reanault.
10. ) Prowadzenie upragnionego ESP w opcji

ad 1 Słusznie!
ad 2 Czy ja wiem?
ad 3 Racja!
ad 4 Na pewno z czasem będą.
ad 5 Ciekawe jaka będzie cena takiej opcji, to może być zawodne i zwiększyć zużycie paliwa.
ad 6 Planują.
ad 7 Planują.
ad 8 Racja!
ad 9 A, to jak całowanie lwa w dupę - korzyść żadna ryzyko duże.
ad 10 Racja!

I moje życzenie - sygnał dźwiękowy niech pozostawią w kierunkowskazie. :lol:
_________________
WhiteDragon
 
Matthias[Wlkp] 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: 2010-09-24, 19:50   

Wszystko pięknie, tylko wtedy kto będzie kupował Renault? ;)

Myślę, że punkty 3,4 i 5 to mogłoby być dla Renault strzeleniem sobie w stopę... Niestety - chcesz mieć pełny wypas - kup Renówkę - oszczędzasz - Daćka.
_________________
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2010-09-24, 20:02   

Co do przycisków szyb w drzwiach, to w przednich lewych musiałyby być 4, kabli też ze 6x tyle i więcej przewodów w wiązkach drzwiowych, które pracują przy otwieraniu drzwi, a więc są narażone na uszkodzenie.
Co do oddzielenia salonów to niektórzy chyba mają zdanie dokładnie odwrotne - żeby przenieść Dacię całkiem do Renault, bo przecież Renault Logan to brzmi dumniej niż Dacia Logan. :lol:
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-09-24, 20:17   

Jeszcze nie spotkalem w zadnym aucie problemu z przetartymi kablami od szyb, nawet po 20 latach - "ciekawy" argument :lol:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-24, 23:52   

Ad 1) Niestety, to po prostu celowe działanie, żeby zachęcić do kupna droższych wersji... Ale MSZ w zupełności wystarczyłoby to dołączyć do pkt. 3. jako kolejną płatną opcję - najlepsza jest zawsze możliwość wyboru.

Ad 2) J.w. - ja zdecydowanie wolę je tam gdzie są i nie życzę sobie pozbawiania mnie tego - ale jako kolejna płatna opcja? Proszę bardzo (;

Ad 3) Popieram po milionokroć! Ale na radiu mi nie zależy, zwłaszcza w cenach, jakich można by się spodziewać - aczkolwiek jako... (tak, tak, oczywiście (: ) kolejna płatna opcja - także popieram.

Ad 4-7 + 9-10) J.w.

Ad 8) RP też pewnie popiera... (:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2010-09-25, 05:35   

fi napisał/a:
Jeszcze nie spotkalem w zadnym aucie problemu z przetartymi kablami od szyb, nawet po 20 latach - "ciekawy" argument :lol:

A w tylnej klapie? Ja mam problem z łamaniem wiązki tylnej klapy w każdym kolejnym aucie oprócz fiata126p (miał tylko oświetlenie tablicy). Mam głupią nadzieję, że Rumuni potrafili to rozwiązać.
Zalewanie wodą sprzętu w drzwiach pewnie też się nie zdarza? A na wyłączniku w czasie jazdy jest stały plus, więc elektroliza działa (sam silnik ma plus tylko przez sekundy pracy).
Ostatnio zmieniony przez eplus 2010-09-25, 05:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-09-27, 10:09   

Cytat:
Wolałbym żeby przyciski od szyb elektrycznych były tak jak w brazylijskim Loganie na drzwiach a nie w konsoli centralnej.


Serio, na drzwiach elektryka może być bardziej awaryjna. W Fabiach I generacjach sterowanie szyb psuło się, bo przewody wilgotniały, a w innych markach zdarzało się, że przyciski z czasem nie kontaktowały. Montaż w drzwiach przednich bardziej naraża na ryzyko usterki?

Cytat:
Wprowadzenie silniejszych silników do Sandero, Logana


O tak, przydałby się montaż jakiegoś mocnego benzyniaka. Co prawda Logan miał takiego przez pewien czas w ofercie, ale nie cieszył sie on zbyt dużym wzięciem.

Cytat:
Wprowadzenie dużego sedana (limuzyny) i jego siostry kombi


Większego od Logana? Być może już w 2012 roku. Tylko musiałby być tańszy o około 5-6 tysięcy od Fluenca.

Cytat:
Wprowadzenie upragnionego ESP w opcji


To z pewnością wymuszą przepisy Unii Europejskiej.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-27, 10:24   

Cytat:
1.) Chciałbym żeby we wszystkich Daciach był środek taki jak w Sandero Lub w Dusterze, Wnerwia mnie to że w części MCV jest nowe wnętrze a w biedniejszych te stare które jest brzydsze.
2.) Wolałbym żeby przyciski od szyb elektrycznych były tak jak w brazylijskim Loganie na drzwiach a nie w konsoli centralnej.
3.) Więcej opcji do wyposażenia (mówię żeby te biedne wersje można by wyposażyć w co się zechce) Wprowadzenie prawdziwego radia fabrycznego a nie jakiego Blaupunkta z sterowaniem przy kierownicy.
4.) Wprowadzenie silniejszych silników do Sandero, Logana (1,6 16V) MCV (1,4 TCE 130) Do Dustera 1,4 TCE 130 i nowego diesla 1,6 o którym usłyszymy niedługo
5.) Wprowadzenie Automatu do każdego modelu
6.) Wprowadzenie małego samochodu w klasie A/B w cenie około 23tys. zł
7.) Wprowadzenie dużego sedana (limuzyny) i jego siostry Kombi
8.) Większy przydział samochodów na Polskę
9.) Oddzielenie salonów i ASO od Reanault.
10. ) Prowadzenie upragnionego ESP w opcji
_________________


jeszcze mi się przypomniało
11.) Podanie oficjalnie co jest i gdzie ocynkowane w samochodzie
12.) regulacja fotela w opcji

jeśli czegoś TOBIE brakuję wpisz
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Alex 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 14
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2010-09-28, 19:46   

Przydałoby się:
13) silnik 1.9dci
14) ładniejsza deska rozdzielcza
 
tolkiszon82 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: "--"
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 117
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-28, 19:56   

15.) dla mnie osobiscie brakuje 2.0 T jakies 150 km do dustera ze skrzynia 6 ale taka z prawdziwego zdarzenia i tempomatem (ale wtedy juz by to niebyła chyba konkurencyjna cena :mrgreen: )
_________________
Przepraszam za orografie :)
 
flowerman 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 85KM, 1.6 16V 105
Rocznik: 2009, 2010/2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2010-09-29, 06:44   

Jak jechać to po bandzie

16) 4x4 dla MCV
_________________
stan licznika: 121000 km - 20-11-2013
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-29, 07:55   

flowerman napisał/a:
Jak jechać to po bandzie

16) 4x4 dla MCV

:lol:

przepraszam
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-29, 10:37   

To się nie ma z czego śmiać d; - jakby tak Dacia chciała, jak pewnie nie może <; to przecież konstrukcja jest tak doskonale modułowa, że większość elementów można właściwie przekładać niemal "na żywca", w prosty sposób tworząc nowe modele-hybrydy.

No to ja wyjadę więc za bandę:


0) Możliwość dowolnej konfiguracji - nie tylko w zakresie wyposażenie, ale także konstrukcji.


Czyli wybieramy:
- przód (do pierwszych drzwi włącznie): Logan, Sandero, Duster;
- środek (opcjonalny, można zrezygnować): osobowy, dostawczy, pikap (zawęża wybór w następnym punkcie do: "pikap");
- tył: mały hatchback (Sandero), duży hatchback (Duster), sedan (Logan sedan), osobowy (MCV), dostawczy (Van), pikap;
- prześwit: obniżony, zwykły (Logan / Sandero), powiększony (Duster);
- komfort zawieszenia: miękkie (Logan), średnie (MCV), twarde (van/pikap/SUV);
- silnik: [dowolny z gamy, którą najlepiej poszerzyć jeszcze o coś mocniejszego];
- napęd: 4x2, 4x4;
- inne: [?].


Teraz zatem mamy np:
* Logan + osobowy + osobowy + kufer = Logan sedan
* Logan + osobowy + osobowy + osobowy = MCV
* Logan + pikap + pikap = pikap
* Sandero + osobowy + osobowy + mały hatchback = Sandero


Widzieliśmy już jednak także MCV-kę z przodem Sandero:
Sandero + osobowy + osobowy + osobowy = "Grand Sandero"
- można by więc na pewno poszaleć jeszcze bardziej (((:

* Duster + osobowy + osobowy + pikap + powiększony prześwit + 4x4 = Dacia Navara?

To by dopiero konkurencja była do tyłu...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-09-29, 10:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-09-29, 13:44   

flowerman napisał/a:
Jak jechać to po bandzie

16) 4x4 dla MCV


A dlaczego nie? :-D
MCV + 4x4 + powiększony prześwit i większe koła? Bezkonkurencyjne auto - nawet gdyby miało kosztować tyle co Duster.
_________________
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-09-29, 17:32   

Beckie napisał/a:
nawet gdyby miało kosztować tyle co Duster.

No właśnie, zapewne tyle by kosztawała taka MCV-ka a to dla niezdecydowanych (niewiedzących, czego tak naprawdę chcą/potrzebują) klientów, mogłoby oznaczać wewnętrzną konkurencję
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-09-29, 17:59   

No ja np. bym wolał taką MCV niż Dustera. A dlaczego??? Wiadomo. :mrgreen:
_________________
 
Fresu 


Marka: Citroen
Model: Xsara Picasso
Silnik: 1,6 benz 110kM
Rocznik: 2007
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-29, 18:00   

Ja bym poprawił jakość wnętrza MCV-ki - zmieniłbym:

1) fotele - na bardziej wygodne tj. z dłuższym podparciem ud i pleców,
2) tapicerkę - na mniej toporną i o przyjaźniejszej fakturze (chociażby welurową jak ongiś w Renault),
3) kolor wnętrza - dodałbym opcję jasnej (a przynajmniej jaśniejszej) tapicerki, bo aktualna czarna jest klaustrofobiczna,
4) kierownicę - na lepiej leżącą w dłoniach tj. z grubszym kołem.

Dodatkowo z zewnątrz:
5) popracowałbym nad fajniejszymi reflektorami,
6) dodałbym większe przetłoczenia karoserii, w tym bardziej uwypuklone nadkola, by MCV-ka stała się bardziej dynamiczna wizualnie.

I nic więcej bym nie zmieniał, bo w sumie tylko w/w przesłanki były argumentem mojej żony, by jednak nie kupować MCV-ki i zainteresować się C4 Picasso.
Ostatnio zmieniony przez Fresu 2010-09-29, 18:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-09-29, 21:41   

flowerman napisał/a:
Jak jechać to po bandzie

16) 4x4 dla MCV


W pełni popieram!!! (bo kiedyś się w błocie zakopałem).
_________________
WhiteDragon
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2010-09-30, 08:38   

Jak dla mnie to jakość wykończenia środka nie musi się zmieniać - moją MCVkę traktuję baaardzo utylitarnie i często przewożę nią taką ilość sprzętu, że bagażnik jest zapchany niemal po dach, a i na środkowej kanapie co nieco leży. Mam już parę zabrudzeń i otarć na plastikach, czy podsufitce, ale właśnie o taki efekt chodziło mi przy kupnie - mam wielkie auto, na miarę moich potrzeb, a jednocześnie nie wydałem takiej kasy, że płaczę za każdym razem gdy mi się w nim coś pobrudzi.

Co do 4x4 w Loganie MCV to sprawa dla RG powinna być niby prosta - takiego napędu nie ma w żadnym kombiaku grupy, więc nie byłaby to chyba kanibalizacja swoich marek. A za 55 tyś takie auto jak mam, tylko z napędem na wszystkie koła, kupiłbym bardzo chętnie.

Ledwie dwa tygodnie temu kolega wyciągał mnie z gliny, w którą wpadłem przodem tak, że kół nie było widać, bo chciałem ominąć kałużę... :mrgreen:
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-10-01, 07:39   

Miałem kiedyś podobną przygodę - nawrotka przed kałużą. Trochę się pobujałem przód-tył-przód... i się z gliny wybujałem.
Gdyby nasze MCVki miały jeszcze większy prześwit i 4x4, to by prowokowały do prawdziwego offroadu, więc i wciągarka by się przydała w opcji. :mrgreen:
A TSD awaryjnie to by się chyba dało zastosować zwykłą wciągarkę budowlaną (?). Tylko czy 200 kg udźwigu owej by dało radę we współpracy z napędem samochodu?
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-01, 08:10   

Pewnie tak - to jest przecież udźwig, czyli 100% walki z grawitacją, natomiast potrzebny w przypadku uwalniania auta uciąg ma dzięki wynalazkowi koła znacznie mniej do roboty [:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne