DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Lodgy Stepway

GerardC - 2013-02-10, 18:25
Temat postu: Lodgy Stepway
Juz mi się podoba,tylko czy będzie miała wyższe podwozie jak w stepwayach?Jeżeli tak to zamianiam za Dustera.

http://www.auto7.it/dacia...rsione-stepway/

ryjas - 2013-02-10, 18:27

Fajne;) Doker Stepway trochę bardziej w moim typie ale Stepwaye generalnie mi się podobają.
Axia - 2013-02-11, 14:39

Mogliby zrobić jeszcze napęd na 4 koła. Podoba mi się taka wersja. Zwłaszcza wyższe zawieszenie.
maciek - 2013-02-11, 14:49

jak by to wprowadzili to kto by kupił Nowego Scenica XMOD :?: :mrgreen:
ian - 2013-02-11, 15:03

Dacia, nie idź tą droga (szczególnie napęd 4×4) :-D . Renault miało już w swojej ofercie uterenowionego Scenica, który odniósł baaaaardzo umiarkowany sukces na rynku. Można porównać obie propozycje (Scenic: koło zapasowe mocowane do pokrywy bagażnika, podnoszona do góry tylna szyba, relingi dachowe, szerokie listwy boczne i osłony nadkoli)...
laisar - 2013-02-11, 15:15

ian napisał/a:
Renault miało już w swojej ofercie uterenowionego Scenica, który odniósł baaaaardzo umiarkowany sukces na rynku

Z tego, że wyprzedził epokę kompaktowych SUVów nie wynika, że był marny i że teraz podobny model nie sprzedawałby się świetnie...

Axia - 2013-02-11, 18:19

Jak dla mnie Scenic mógł być. W oczy nie razi, nie wiem co prawda jak z zawieszeniem i czy miał większy prześwit.
laisar - 2013-02-11, 18:34

Axia napisał/a:
jak z zawieszeniem

Wzmocnione.

Axia napisał/a:
czy miał większy prześwit

21 cm.


OIDP - większe bolączki go nie trapiły, tylko raczej jakieś drobiazgi. Po prostu nie był zbyt piękny, a wtedy - jeszcze zbyt dziwny.

bebe - 2013-02-11, 18:42

laisar napisał/a:
Z tego, że wyprzedził epokę kompaktowych SUVów nie wynika, że był marny i że teraz podobny model nie sprzedawałby się świetnie...

Marność wynikała bardziej z tego, że napęd 4x4 okazał się kiepski jak niewiemco (już nie pamiętam, co to było, coś mi się bździ że Steyr/Puch), patent z kołem na klapie był dramatycznie zły, a obłożenie plastikiem parówkowatego nadwozia z lat '90 spowodowało, że RX4 na nowo zdefiniował słowo "brzydki". :>

Mikele - 2013-02-11, 20:15

Czuję to samo co wtedy, kiedy zobaczyłem MCV Steppe, czyli po prostu się zakochałem, od pierwszego wejrzenia :-) Lubię takie wersje Daciek, wszystkie "steppe" wyglądają bardzo, ale bardzo rasowo
mud maX - 2013-02-11, 20:21

Projektanci z Renault częściej niż inni mają tendencję do zbytniego wizjonerstwa, którego nie są w stanie ogarnąć nawet najzdolniejsi marketingowcy. Mówi się czasem, że potencjał takich modeli jak Twingo czy Avantime nie przełożył się na wynik ekonomiczny, bo były motoryzacyjnym falstartem.
Co do Lodgy Stepway - moim zdaniem lepiej nie. Dodawanie pakietu SUV do wszystkiego, co jeździ to zły kierunek. To tak jakby założyć garnitur i buty do wspinaczki.

mekintosz - 2013-02-11, 20:24

Padały łożyska wału napędowego ;-( Mimo to fajny pojazd.
bebe - 2013-02-11, 20:57

mud maX napisał/a:
Mówi się czasem, że potencjał takich modeli jak Twingo czy Avantime nie przełożył się na wynik ekonomiczny, bo były motoryzacyjnym falstartem.

Śmiem zauważyć, że w segmencie jednobryłowych trzydrzwiowych małych samochodów jak i, hehehehehehe, vanów coupe obecnie dostępnych jest zero, słownie 0 modeli jakiejkolwiek marki. :D W związku z czym to nie był falstart, bo nikt inny nie wystartował. :> To był po prostu strzał w stopę. :] O ile w przypadku Twingo można się jeszcze spierać, o tyle Avantime był zwyczajnie głupi. :> To jest moje zdanie i ja się z nim zgadzam. :P

marszelest - 2013-02-11, 21:25

bebe,
Cytat:
.... tyle Avantime był zwyczajnie głupi......

raczej zbyt awangardowy , i zbyt drogi,
mimo to była fajna bryka :mrgreen:

maciek - 2013-02-11, 21:26

bebe napisał/a:
o tyle Avantime był zwyczajnie głupi. :>


była zajebisty :-D

yadoctor - 2013-02-11, 22:59

bebe napisał/a:
Śmiem zauważyć, że w segmencie jednobryłowych trzydrzwiowych małych samochodów [...] obecnie dostępnych jest zero, słownie 0 modeli jakiejkolwiek marki.

A jak byś opisał Volkswagena up! lub Fiata 500? Trojaczki C1, 107 i Aygo oraz model iQ też się chyba wpisują w twój opis. I są, mniej lub bardziej, konkurentami Twingo.

Za to Lodgy Stepway mi się nie podoba. W ogóle (i to jest moja opinia) Lodgy wygląda jak szafa na kółkach, a podnoszenie jej i udawanie, że zrobi się z tego terenówka jeszcze pogarsza sprawę.
Pozdrawiam ;-)

laisar - 2013-02-11, 23:09

bebe napisał/a:
napęd 4x4 okazał się kiepski jak niewiemco

Jak na straszną handlową wtopę i liczbę wyprodukowanych egzemplarzy - jeździ tego (u nas! w kraju "samochody-na-f-to-Zuuuuoooo"!) całkiem sporo. Ergo: nie może być tak tragicznie...

...Co szybki gugiel w innych krajach wydaje się potwierdzać - najpoważniejsze były chyba te łożyska wału, o których napisał mekintosza, których zaniedbanie naprawy mogło uszkodzić także skrzynię (renówkową, tylko zmodyfikowaną przez, owszem, Steyr-Daimler-Puch).


bebe napisał/a:
patent z kołem na klapie był dramatycznie zły

Ale to chyba Twoje "IMHO", bo większych skarg w internetach jakoś nie widzę?


bebe napisał/a:
X4 na nowo zdefiniował słowo "brzydki"

Mnie tam się podobają takie wydumki (:

laisar - 2013-02-11, 23:23

mud maX napisał/a:
Projektanci z Renault częściej niż inni mają tendencję do zbytniego wizjonerstwa

Niestety, już nie ): - a jeśli do tego nie wrócą, to marnie skończą, bo oprócz elektrowózków nie oferują ostatnio niczego nowego. Na samych odgrzewanych kotletach - clio4, megane3, scenic3, escape4, nie-twingo2 - długo nie pożyją. Jak zresztą niestety widać po wynikach sprzedaży...

bebe napisał/a:
strzał w stopę. :] O ile w przypadku Twingo można się jeszcze spierać

2,5 mln. szt. Piękny strzał, zaiste...

(Naśladowcy już podani, więc odpuszczam).

bebe napisał/a:
Avantime był zwyczajnie głupi

Dla Ciebie - to już Ty wiesz najlepiej, jaki był, ale sam w sobie pomysł miał ziarno racjonalności. I można się spierać, jakie byłyby efekty, gdyby został dopracowany i wypuszczony pól roku czy nawet rok później - oraz nie został dobity równie ciekawym i równie niedopracowanym VelSatisem...

Gdybologia.

Za to teraz mamy od Reno zajefajnie niegłupiego latitude'a - prawda? <:

laisar - 2013-02-11, 23:28

yadoctor napisał/a:
udawanie, że zrobi się z tego terenówka

MSZ zupełnie nie o to chodzi, bowiem spora grupa użytkowników dacii ceni je sobie m.in. właśnie za nieco większy niż standardowy obecnie prześwit. Z tego punktu widzenia "nisko" zawieszona lodgy jest dla nas "upośledzona".

Plastiki to już tylko dodatek - najlepiej opcjonalny, ale jeśli nie byłoby wyjścia, to też do przełknięcia. A sądząc po sandero stepway - można nawet oczekiwać, że będą faktycznie użyteczne jako ochrona niektórych miejsc.

mud maX - 2013-02-11, 23:43

Wszystko prawda. Tylko czy Admin zapomniał co sam napisał w DOBRE RADY pkt. 4? ;-)
laisar - 2013-02-12, 00:18

mud maX napisał/a:
czy Admin zapomniał co sam napisał w DOBRE RADY pkt. 4?

Nie, po prostu w ramach przygotowania do podziału niniejszego tematu na 3 różne, stosuje się od razu raczej do pkt. 2 [:

bebe - 2013-02-12, 08:11

yadoctor napisał/a:
bebe napisał/a:
Śmiem zauważyć, że w segmencie jednobryłowych trzydrzwiowych małych samochodów [...] obecnie dostępnych jest zero, słownie 0 modeli jakiejkolwiek marki.

A jak byś opisał Volkswagena up! lub Fiata 500? Trojaczki C1, 107 i Aygo oraz model iQ też się chyba wpisują w twój opis. I są, mniej lub bardziej, konkurentami Twingo.

Nie są jednobryłowe (z wyjątkiem iQ, który z kolei jest dwuosobowy). Jedyną cechą, która wyróżniała Twingo z miliarda zwykłych, małych samochodów w tamtych czasach, było jednobryłowe nadwozie. Które było fajnym pomysłem, ale w teorii, bo w praktyce czemuś się nie przyjęło.

laisar napisał/a:
bebe napisał/a:
strzał w stopę. :] O ile w przypadku Twingo można się jeszcze spierać

2,5 mln. szt. Piękny strzał, zaiste...

(Naśladowcy już podani, więc odpuszczam).

Ale o to właśnie chodzi - sprzedawał się dobrze, nic mu w sumie nie brakowało, a naśladowców się nie doczekał.

laisar napisał/a:
bebe napisał/a:
Avantime był zwyczajnie głupi

Dla Ciebie - to już Ty wiesz najlepiej, jaki był, ale sam w sobie pomysł miał ziarno racjonalności.

Jeszcze raz - powiedz mi w twarz, że van coupe miał w sobie ziarno racjonalności. :D

laisar napisał/a:
I można się spierać, jakie byłyby efekty, gdyby został dopracowany i wypuszczony pól roku czy nawet rok później - oraz nie został dobity równie ciekawym i równie niedopracowanym VelSatisem...

No można, ale nadal byłby vanem coupe, co jak dla mnie zamyka temat. :)

bebe - 2013-02-12, 08:11

laisar napisał/a:
...Co szybki gugiel w innych krajach wydaje się potwierdzać - najpoważniejsze były chyba te łożyska wału, o których napisał mekintosza, których zaniedbanie naprawy mogło uszkodzić także skrzynię (renówkową, tylko zmodyfikowaną przez, owszem, Steyr-Daimler-Puch).

Wał to jedno, ale generalnie RX4 okazał się zbyt "kompromisowy" ;) - był kiepski zarówno w terenie (bo to minivan), jak i na szosie (bo minivan na wysokim zawieszeniu).

laisar napisał/a:
bebe napisał/a:
patent z kołem na klapie był dramatycznie zły

Ale to chyba Twoje "IMHO", bo większych skarg w internetach jakoś nie widzę?

Wszystko to moje IMHO. :] Patent z kołem na klapie był zły, bo łączył w sobie wady klapy otwieranej na bok i do góry przy jednoczesnym wyeliminowaniu ich zalet. W szczególności - górnej połówki nie dało się otworzyć bez otwarcia dolnej... :D

laisar - 2013-02-12, 08:47

bebe napisał/a:
czemuś się nie przyjęło

Przyjęło - ale bardziej na zasadzie wpływu na design, dzięki czemu dwubryłowce są czasami prawie-prawie-jednobryłowe.

(Że nie jest to wiekowieczna genialnie idealna idea to chyba i tak nikt nikogo nie próbował przekonać).


bebe napisał/a:
powiedz mi w twarz, że van coupe miał w sobie ziarno racjonalności

Patrzę Ci prosto w oczy: miał (: Ty się po prostu niepotrzebnie zafiksowałeś na słówku "kupe!", a tymczasem owo ziarno leży obok - że wieeeelkie i luksusowe, ale że w zasadzie dla 2 osób, więc wystarczy 2 drzwi, za to wyrąbistych, żeby emerytom się dobrze wsiadało. Bo to przecież auto dla ludzi, którzy etap jeżdżenia espacem z dziećmi mają za sobą, ale polubili ten typ auta - więc zamiast wozić się 7-osobową landarą albo jakimś młodogniewnym płaszczakiem-sporciakiem, do którego ciężko zgiąć grzbiet, to dostają cut-mjut-stylowe vanopodobne cuś.

...Tyle że oprócz wspomnianych już technikaliów po 2000 przeszliśmy także uteskowienie / biedronkizację motoryzacji, Reno odpuściło sobie segment "premium" oraz okazało się, że nawet na mitycznym Zachodzie nie ma aż tylu znowu bogatych emerytów chętnych na vannowate luksusy.

(Mercedesowa R-klasa, podobna przecież w założeniu, jeszcze dycha, ale radzi sobie jedynie trochę lepiej od avantajma).

laisar - 2013-02-12, 09:06

bebe napisał/a:
RX4 okazał się zbyt "kompromisowy"

O MCV-ce też tak niektórzy mówią <:

("Na 7 osób za małe (bo gdzie bagaże), na autostrady za słabe-głośne-wolne-i-żarłoczne, w terenie gorsze od nivy, poza tym brzydkie i śmierdzące, a po pierwszej zimie zaraz zgnije").

bebe napisał/a:
Wszystko to moje IMHO

Pytałem, bo zawsze mogło chodzić o jakieś powszechne odpadanie zawiasów czy coś.

bebe napisał/a:
górnej połówki nie dało się otworzyć bez otwarcia dolnej

Nieprawdą jest, jakoby.

yadoctor - 2013-02-12, 20:49

bebe napisał/a:
Nie są jednobryłowe (z wyjątkiem iQ, który z kolei jest dwuosobowy).

Błąd. iQ jest czteroosobowy. Fakt, nie ma wtedy w ogóle bagażnika, ale jak komuś jest on potrzebny, to zainteresuje się większym samochodem za mniejszą cenę.
Co do reszty - sylwetka Twingo:

I sylwetka up:

Nie chce mi się szukać reszty. W czym up! jest mniej jednobryłowy od Twingo ?

Ponadto delikatnie zasugeruję, że lekko zeszliśmy z tematu :-(

@ponizej - z tego co wiem wyszliśmy od tezy "
Śmiem zauważyć, że w segmencie jednobryłowych trzydrzwiowych małych samochodów [...] obecnie dostępnych jest zero, słownie 0 modeli jakiejkolwiek marki." Jeśli obecnie dostępnych, to wypadałoby, aby argumenty dotyczyły obecnego twingo.

kapelusznik - 2013-02-13, 09:15

yadoctor napisał/a:
Co do reszty - sylwetka Twingo:
yadoctor napisał/a:
W czym up! jest mniej jednobryłowy od Twingo ?

mam wrażenie, graniczące z pewnością, że bebe pisał o pierwszym Twingo

bebe napisał/a:
sprzedawał się dobrze, nic mu w sumie nie brakowało, a naśladowców się nie doczekał.

bebe - 2013-02-18, 12:42

laisar napisał/a:
bebe napisał/a:
powiedz mi w twarz, że van coupe miał w sobie ziarno racjonalności
Patrzę Ci prosto w oczy: miał (: Ty się po prostu niepotrzebnie zafiksowałeś na słówku "kupe!", a tymczasem owo ziarno leży obok - że wieeeelkie i luksusowe, ale że w zasadzie dla 2 osób, więc wystarczy 2 drzwi, za to wyrąbistych, żeby emerytom się dobrze wsiadało. Bo to przecież auto dla ludzi, którzy etap jeżdżenia espacem z dziećmi mają za sobą, ale polubili ten typ auta - więc zamiast wozić się 7-osobową landarą albo jakimś młodogniewnym płaszczakiem-sporciakiem, do którego ciężko zgiąć grzbiet, to dostają cut-mjut-stylowe vanopodobne cuś.

No dobra, prawie mnie przekonałeś. :] Krótkowzrocznie założyłem, że jeżdżenia vanem nie można lubić, bo tym się jeździ za karę. ;) Doświadczenie z vanami mam zerowe, może to stąd.

bebe - 2013-02-18, 12:43

laisar napisał/a:
bebe napisał/a:
górnej połówki nie dało się otworzyć bez otwarcia dolnej
Nieprawdą jest, jakoby.

Zwracam honór, faktycznie. Z tyłu to wyglądało tak jakby szyba nie miała prawa minąć się z kołem.

bebe - 2013-02-18, 12:44

kapelusznik napisał/a:
mam wrażenie, graniczące z pewnością, że bebe pisał o pierwszym Twingo

Jako żywo. Drugie Twingo było dwubryłowe, ergo - właściwie nie było to Twingo. :]

laisar - 2013-02-19, 01:28

bebe napisał/a:
założyłem, że jeżdżenia vanem nie można lubić

Uprasza się o nie znikanie bliźnich!

bebe napisał/a:
Doświadczenie z vanami mam zerowe

To tak jak w daćce, tylko bardziej - jeszcze więcej miejsca, jeszcze szybciej jeździ, jeszcze (((: lepiej wyciszone, itp itd etc i w ogóle.

laisar - 2013-02-19, 01:33

bebe napisał/a:
Drugie Twingo było dwubryłowe, ergo - właściwie nie było to Twingo

Powinien być odgórny zakaz używania tych samych nazw dla nowych wersji produktów - w końcu nie byłoby by potworków w rodzaju clio4, golfa7, colta6 czy civica9 /:

bebe - 2013-02-19, 07:38

laisar napisał/a:
bebe napisał/a:
Doświadczenie z vanami mam zerowe

To tak jak w daćce, tylko bardziej - jeszcze więcej miejsca, jeszcze szybciej jeździ, jeszcze (((: lepiej wyciszone, itp itd etc i w ogóle.

...jeszcze gorsza widoczność, jeszcze trudniej zaparkować, jeszcze większy promień skrętu... :/

laisar - 2013-02-19, 09:32

bebe napisał/a:
jeszcze gorsza widoczność

Siedzi się jeszcze wyżej, więc zależy - jak oszklenia dużo, to jest spoko.

bebe napisał/a:
jeszcze trudniej zaparkować

Plusy ujemne gabarytu.

(Albo odwrotnie, zależnie od gustu).

bebe napisał/a:
jeszcze większy promień skrętu

A to akurat niekoniecznie - rozstaw osi nie musi być już większy, a po wtóre to układ kierowniczy w daćkach jest zrobiony na aby-aby. Tymczasem przy wypasie i gabarytach da się to zrobić _dobrze_. Pozostaje więc tylko uważać na zachodzenie nawisów (czyli j.w., +/-).


Nie namawiam, oczywiście, pokazuję jedynie inną optykę (:

laisar - 2013-03-04, 09:47

http://www.daciaklub.pl/f...p=160327#160327
Mikele napisał/a:
jeśli dopuszczą do produkcji Dacię Lodgy Stepway

Już jest przyklepana: http://www.daciaklub.pl/f...p=154938#154938

Mikele napisał/a:
to sprzedaję aktualne autko i kupuję ją sobie

Taniej wyszłoby chyba jednak kupienie tego wypasionego pakietu "SUV" do MCVki (((;

Mikele - 2013-03-04, 10:21

Laisar, gdyby był dostępny pakiet taki, jak ma na sobie prototypowa MCV Steppe Concept (szary plastik, nadkola, felgi), to bym się długo nie zastanawiał.

Ale to co jest dostępne obecnie na Ecoplast Acess to niestety tylko ersatz tego bardzo fajnego pakietu, ale i tak o tym myślałem, tylko ceny są zaporowe - przód i tył plus progi to wydatek około 3000 złotych, więc zamontowałem tylko osłony tylnych drzwi, które z doświadczenia mogę powiedzieć że się przydają i kilka razy uniknąłem dzięki nim obtarcia lakieru.

laisar - 2013-03-04, 10:53

Mikele napisał/a:
szary plastik, nadkola, felgi

Szary przecież jest (:

Nadkola też są - tyle że osobno i nie wiem czy one są szare.


Mikele napisał/a:
tylko ceny są zaporowe

No ale o tym mówiłem - owszem, drogi, no ale wymiana auta na nówkę przecież droższa...

Mikele - 2013-03-06, 09:43

Laisar, ja widziałem niestety tylko czarny i "matowy chrom" na elementach, na stronie http://www.ecoplast-access.com/ wydaje mi się, że to są jedyne oryginalne zestawy "pseudo-suv" do Logana MCV. Jak widziałeś gdzieś szare, to podziel się linkiem, plz.

I jeszcze zapytanie odnośnie Lodgy Stepway - w artykule z silników wymieniany jest tylko najmocniejszy diesel, który dla mnie w ogóle nie jest opcją. Czy ktoś wie może czy będzie benzyna 115 KM ze zwykłej Lodgy ?

laisar - 2013-03-06, 10:17

Mikele napisał/a:
w artykule z silników wymieniany jest tylko

Przecież ten artykuł to 1) nieoficjalny 2) staroć - co będzie naprawdę, to się dopiero dowiemy.

Mikele napisał/a:
widziałem niestety tylko czarny i "matowy chrom"

No weź przestań, jaki to chrom - nie widziałem na żywo na MCV, ale na fotkach wygląda na taki sam plastik jak np klamki czy kółka na wywietrznikach, właśnie bardziej szary niż mający cokolwiek wspólnego z metalem. Tak jest też na sandero+SUV czy duster+look.

(TSD Ecoplast część elementów robi też z "Twoim lakierem" - "ton caisse").

Ale szarego a la steppe faktycznei nie widziałem - może po prostu pomalować? (;

Mikele - 2013-03-06, 10:41

laisar napisał/a:

No weź przestań, jaki to chrom - nie widziałem na żywo na MCV, ale na fotkach wygląda na taki sam plastik jak np klamki czy kółka na wywietrznikach, właśnie bardziej szary niż mający cokolwiek wspólnego z metalem.


Jakkolwiek by to nie wyglądało, w oficjalnych materiałach, jeżeli się nie mylę, nosi to właśnie nazwę "matowego chromu", chociaż z chromem oczywiście nie ma nic wspólnego :mrgreen:

laisar napisał/a:
Ale szarego a la steppe faktycznei nie widziałem - może po prostu pomalować? (;


Ja już wolę żadnego plastiku nie malować, może zrobię dziś fotki jak mi się łuszczy kolor na grillu i zderzaku, to się załamiesz... :cry:

laisar - 2013-03-06, 13:24

Mikele napisał/a:
w oficjalnych materiałach, jeżeli się nie mylę, nosi to właśnie nazwę "matowego chromu"

"Version grise", twierdzi Ecoplast - czyli właśnie szara.

Giacuzzi nie pamiętam.

Mikele napisał/a:
wolę żadnego plastiku nie malować

Można folią okleić... <:

Mikele - 2013-05-20, 08:57

Takie zdjęcie znalazłem na necie.
Samochód wygląda nieco inaczej niż na wizualizacji tutaj , ale w sumie zawsze chyba tak to wychodzi :) Przede wszystkim wydaje mi się (może to tylko złudzenie ?), że zawieszenie jest znacznie niższe...

Zdjęcie pochodzi z tureckiej strony tutaj niestety ani słowem nie wspominają w tekście o wersji Stepway, nic też nie znalazłem na stronie firmowej http://www.dacia.com.tr/

Może to tylko taki pakiet "look" do Lodgy ?

maciek - 2013-05-20, 19:05

http://www.turkeycarblog....yor/#more-14398


Dokker i Lodgy Stepway są tylko dla Turków, części są produkowane przez Turecką firmę, która otrzymuje zamówienia na przerobienie na taką wersje, o ile dobrze zrozumiałem

Mikele - 2013-05-21, 08:32

No właśnie na Lodgy Stepway to mi to średnio wygląda, moim zdaniem ;-)
Ciekawe - jeśli to prawda że robią takie zestawy, to może oferta jest gdzieś w necie ?

d3mol3k - 2013-12-11, 22:02

No to jeśli tak ma wyglądać Stepway (ten na zdjęciu gdzieś wyżej) to bez windowania zawieszenia już nie będzie pełnoprawnym Stepwayem. Szkoda.
laisar - 2013-12-12, 00:49

d3mol3k napisał/a:
bez windowania zawieszenia już nie będzie pełnoprawnym Stepwayem

No i może właśnie dlatego wciąż go jakoś nie widać, mimo wcześniejszych zapowiedzi... Co prawda MSZ mogłoby to akurat nakręcić słabą sprzedaż, ale może zostawiają to sobie, żeby mieć co pokazać na przyszłorocznych autosalonach, np najbliższej Genewie?

(To ja tylko tradycyjnie dołączam jeszcze życzenie o 4x4 (; ).

Rysiob - 2014-09-12, 12:11


Dokker i Lodgy pojawią się niebawem w wersji Stepway.




laisar - 2014-09-12, 16:12

Troszku im zeszło, ale może lepiej później niż wcale... Jednak najciekawsze jest to czy podnieśli zawieszenie w lodgy?
Dar1962 - 2014-09-12, 18:10

logika nakazywałaby tak uczynić - w końcu "stepway" co czegoś zobowiązuje :-P W sandero z tym przydomkiem przeswit zawstydza niejednego "prawdziwego" suva
Rysiob - 2014-09-18, 07:25

No i są fotki Lodgy Stepway.






Wedle Es.Autoblog.com w Hiszpanii ma być dostępna z silnikami 1.2 TCe i 1.5 dCi 110, zarówno z pięcioma, jak i siedmioma fotelami.

laisar - 2014-09-18, 08:01

Co prawda a materiałach dla prasy nie ma nic o zawieszeniu, ale w dokumentacji technicznej przy lodgy pojawiły się opcje: "zawieszenie wzmocnione" oraz "zawieszenie podwyższone" - więc jest jakaś nadzieja.

Silniki w Lodgy Stepway: TCe 115 ze skrzynią 5-biegową i dCi 110 z 6 przełożeniami.

Dokker Stepway: TCe 115 i dCi 90, oba z skrzyniami 5b.

Wygląd:
* zderzaki w kolorze nadwozia (w lodgy także tylny);
* satynowo-chromowane "płyty ślizgowe" z przodu i z tyłu;
* przednie lampy przeciwmgłowe;
* czarne nakładki ochronne na błotniki oraz listwy podprogowe;
* metalizowane wykończenie relingów, lusterek zewnętrznych i 16-calowych felg;
* wytłoczenia oraz niebieskie ściegi na obiciu foteli;
* metalizowane na niebiesko wstawki na konsoli;
* nowe siatkowe kieszenie z tyłu;
* 5 kolorów do wyboru, w tym Niebieski Azurite dostępny wyłącznie w wersji Stepway;
* naklejka Stepway na drzwiach przednich.

Lodgy 5- i 7-osobowa.

waldek72 - 2014-09-18, 11:10
Temat postu: dokker i loggy stepway
czy temat już jest znany?:
stepway

route2000 - 2014-09-18, 11:32

Eeee..... To ja już mam Lodgy Stepway od połowy kwietnia.... :-P
maciek - 2014-09-23, 19:47

katalog francuski
http://www.dacia.fr/media...dgy_STEPWAY.pdf

d3mol3k - 2014-09-23, 20:32

jest jeszcze video Lodgy tamże: http://www.dacia.fr/gamme...e-media/videos/


Jakoś jednak nie widzę podwyższonego zawieszenia ala Sandero Stepway :-(

laisar - 2014-10-02, 07:18

A jednak... podnieśli! (;

Standardowa lodgy - prześwit 120 mm pod obciążeniem.

Lodgy Stepway - prześwit 130 mm pod obciążeniem / 168 mm bez ładunku.

W przeciwieństwie do poprzednich, na nowych fotkach wygląda też na to, że nie ma tamy powietrznej pod przednim zderzakiem, a zostały tylko owiewki przed kołami.

Prezes - 2014-10-02, 07:37

laisar napisał/a:
Standardowa lodgy - prześwit 120 mm pod obciążeniem.

Właśnie. Te 12cm Lodgy było odstraszające, a jak się na nią patrzy to nie jest tak źle.
A czy 14,2 cm w MCV to pod obciążeniem czy bez? Jak porównywać te auta pod tym względem?

laisar - 2014-10-02, 07:48

Prezes napisał/a:
czy 14,2 cm w MCV to pod obciążeniem czy bez?

16 cm - z ładunkiem.

Prezes - 2014-10-02, 09:34

Chodzi mi o to nieprawdziwe MCV, aktualna wersja :mrgreen:
laisar - 2014-10-02, 09:39

Prezes napisał/a:
MCV, aktualna wersja

Nieobciążony.

Prezes - 2014-10-02, 10:03

Dzięki laisar za informację. To teraz nie wiem, jak można porównywać zawieszenie mcv i Lodgy.
Wg danych katalogowych jest to: 142 mm nieobciążone vs. 120 mm obciążone. To który jest wyżej podłogą nad ziemią?

laisar - 2014-10-02, 10:22

Jeżeli przyjąć konsekwentnie, że tak jak w innych daciach, których dane są dostępne, ugięcie pod ładunkiem wynosi ok 35-38 mm, to nieobciążona lodgy miałaby teoretycznie 155-158 mm prześwitu.

Nie wiem jednak, czy tamy powietrzne wliczają się do "najniżej położonych elementów podwozia pojazdu", ani czy w przypadku lodgy jeszcze niżej nie są np podstawy sprężyn tylnego zawieszenia (bo czasem tak to wygląda).

Prezes - 2014-10-02, 10:33

Czyli teoretycznie Lodgy ma większy prześwit niż nowa MCV?
laisar - 2014-10-02, 10:41

Istnieje taka możliwość.
route2000 - 2014-10-02, 10:49

Ja swoją Lodzią przewiozłem płytki chodnikowe. Załadowana na maxa jechała po drodze gruntowej z dołkami i nie czułem, żeby coś szurała pod spodem czyli ma dobry prześwit. ;-)
Marek1603 - 2014-10-02, 18:33

Prezes napisał/a:
Czyli teoretycznie Lodgy ma większy prześwit niż nowa MCV?


Tak właśnie mi się wydawało, bo już parę razy podchodziłem lodzią do pewnych przejazdów z obawą i dała radę.

zdzisiu27 - 2014-10-05, 17:54

film z targów w Paryżu z Dokkerem i Lodgy Stepway:
https://www.youtube.com/w...K3bJUfVWB3KQP6g

wrzesi - 2014-10-31, 19:17

BTW, prześwit dziś mierzyłem w nieobciążonym aucie:

1. Na samym przedzie: 17cm

2. Między osiami: od 18cm przy przedniej osi do 20cm w okolicach środka i tylnych kół.

laisar - 2014-10-31, 19:26

wrzesi napisał/a:
Na samym przedzie: 17cm

Między ziemią a tamą powietrzną (tym plastikiem pod zderzakiem)???

wrzesi - 2014-10-31, 19:46

Tak
maciek - 2015-01-02, 12:33

Cennik Lodgy i Dokker Stepway oraz gamy 2015 powinnyśmy poznać na dniach.
Dominus - 2015-01-07, 18:17

Lodgy w wersji Stepway jak dla Mnie wygląda świetnie :-D

Pojawiły się ceny w konfiguratorze

LODGY 5-miejsc / STEPWAY

Stepway 1.2 TCe 115 56 500 ZŁ

Stepway 1.5 dCi 110 62 600 ZŁ

LODGY 7-miejsc / STEPWAY

Stepway 1.2 TCe 115 7-miejsc. 58 500 ZŁ

Stepway 1.5 dCi 110 7-miejsc. 64 600 ZŁ















maciek - 2015-02-20, 20:06

W Maju będę miał okazję testować Lodgy Stepway. Macie jakieś pytania? Fajnie jakby można by było porównać prześwit, przydała by się inna Lodgy w celach porównawczych ;-)
d3mol3k - 2015-02-21, 12:29

No mnie interesuje właśnie ten prześwit. Czy zmienili tak jak to miało miejsce w wersji pierwotnej ph1 czy nic nie zmienili w tej kwestii i dodali tylko elementy pakietowe dla podkreślenia gamy Stepway.
Choć ta informacja cieszy i powinna utwierdzić mnie że jednak jest OK że podniesione:
laisar napisał/a:
A jednak... podnieśli! (;

Standardowa lodgy - prześwit 120 mm pod obciążeniem.

Lodgy Stepway - prześwit 130 mm pod obciążeniem / 168 mm bez ładunku.

W przeciwieństwie do poprzednich, na nowych fotkach wygląda też na to, że nie ma tamy powietrznej pod przednim zderzakiem, a zostały tylko owiewki przed kołami.


Jeśli jednak zmienili ciekawe jak prowadzi się w ruchu miejskim i poza nim w porównaniu do wersji zwykłej.

Znalazłem teraz takie oto obrazki (http://www.lodgyteam.com/....php?f=9&t=2207) ;-( i obawiam się tylko zewnętrznego pakietowego wizerunku Stepway. Czyli jeśli auto nie ma zwiększonego prześwitu to nie powinno nazywać się Stepway:


Jedno jest pewne - Lodgy w opakietowaniu Stepway wygląda najlepiej :-) .

route2000 - 2015-02-23, 10:07

maciek napisał/a:
W Maju będę miał okazję testować Lodgy Stepway. Macie jakieś pytania? Fajnie jakby można by było porównać prześwit, przydała by się inna Lodgy w celach porównawczych ;-)

Jestem z Lublina i możemy się spotkać w celach porównawczych ;-)
Wszak byłem pierwszy na forum (sorry za wypowiedź, ale nigdy nie widziałem kogoś innego na naszym forum w tej wersji) jak wprowadziłem swoją Lodgy w wersji All Road co później przemianowali nazwę na Stepway.

maciek - 2015-02-23, 20:37

route2000 napisał/a:
maciek napisał/a:
W Maju będę miał okazję testować Lodgy Stepway. Macie jakieś pytania? Fajnie jakby można by było porównać prześwit, przydała by się inna Lodgy w celach porównawczych ;-)

Jestem z Lublina i możemy się spotkać w celach porównawczych ;-)
Wszak byłem pierwszy na forum (sorry za wypowiedź, ale nigdy nie widziałem kogoś innego na naszym forum w tej wersji) jak wprowadziłem swoją Lodgy w wersji All Road co później przemianowali nazwę na Stepway.


Myślałem o tobie ;-) , do Maja jeszcze jest chwila, choć w celach porównawczych wolałbym coś z 1,5 dci żeby się nie okazało że cięższy silnik obniża samochód :-D

d3mol3k - 2015-02-23, 21:26

maćku pewnie juz widziałeś - http://www.auto-swiat.pl/...nie/fg7qw#fp=as Możesz sie odnieść przy okazji rzetelnie do tego powyższego materiału.
Zbój - 2015-02-24, 09:10

Chciałem się tylko upewnić, czy na stronie Dacii wciąż nie ma wersji Stepway w cenniku, a jedynie jest w konfiguratorze? Chciałem ustalić, jakie są różnice między Lodgy Stepway, a Lodgy Prestige z Pakietem SUV (oba warianty z 5 miejscami i silnikiem TCE 115).
Cendra - 2015-02-25, 20:45

Czemu te plastiki na błotnikach mają taki "ząbek" wystający? To mi się nie podoba... :roll:
Marek1603 - 2015-02-25, 20:55

Może i dziwne ale na żywo nawet nieźle wygląda.
mekintosz - 2015-02-25, 22:00

Cendra napisał/a:
Czemu te plastiki na błotnikach mają taki "ząbek" wystający? To mi się nie podoba... :roll:


Land Rover też ma takie ząbki ;-)

Cendra - 2015-02-25, 23:19

Sadero Stepway nie ma i wygląda o wiele lepiej :)
daminlord - 2015-02-26, 14:44

Czekam na moją Lodzie Stepway. Jak odbiorę to wrzuce fotki detali, które różnia wersje zwykłą od stepway.
d3mol3k - 2015-02-26, 22:49

@maćku znalazłemcos takiego jeszcze w archiwum mego zapytania na fanpage Dacia wybieram mądrze:
Cytat:
Dacia. Wybieram mądrze. Robert,
W Lodgy i Dokker w wersji Stepway nie będzie zmian dotyczących zwiększenia prześwitu
23 września 2014 o 10:18 · Lubię to!

Ajgor - 2015-02-26, 23:14

daminlord napisał/a:
Czekam na moją Lodzie Stepway. Jak odbiorę to wrzuce fotki detali, które różnia wersje zwykłą od stepway.


My również Cię serdecznie witamy!!! ;-)

cloud - 2024-06-04, 22:50

A można do Lodgy dokupić w sensownej cenie i zamontować osłony plastikowe od Stepway?

Ktoś próbował? Jaki efekt?

laisar - 2024-06-04, 23:44

Dokupić oczywiście można, ale montaż wymaga jeszcze wymiany błotników i zderzaków, bo w stepwayu są inne.

Dla wersji nie-stepway był swego czasu "Pakiet Offroad" - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9517 - ale nie wiem czy wciąż jest dostępny.

DrOzda - 2024-06-05, 07:59

Tylko "z rozbiórki"raczej.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group