DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Usterka wskażnika poziomu paliwa oraz rezerwy.

mekintosz - 2014-07-10, 19:54
Temat postu: Usterka wskażnika poziomu paliwa oraz rezerwy.
Przedwczoraj tankowałem paliwo, klilka litrów. Wszystko działało aż dziś. Zauważyłem, że mam znów rezerwę. Ponownie dotankowałem kilka litrów by zgasła. Patrzę a wciaż świeci się kontrolka z dystrybutorem. Nie ma wskażań cegiełek , zaś podczas odpalania silnika ikona dystrybutora kilkukrotnie mruga. Pech, że gwarancja się skończyła 8.07 ;-( Macie jakieś pomysły na diagnoze, naprawę zanim udam się do ASO ? Myślałem, że może coś uszkodziałem podczas montażu gniazd 12V ale to było w niedziele i działało na 100%. Ostatnio troszkę padało, może jakaś wilgoć ? Ja rzadko tankuje więcej niż 10l, mało jeżdże. Ostatnio miałem rezerwę, na której przejechałem 30 km. Mógł się zawiesić pływak ?



MM - 2014-07-10, 21:33

po prostu zatankowałbym do pełna ...
corrado - 2014-07-10, 21:39

A lampka miga szybko/przerywa jakby było zwarcie conajmniej na płytce zegarów.
Kliknij jeszcze przełącznikiem od zegarów na kierunkowskazie do pozycji ile zostało możliwych km do wyczerpania baku ... ? Jak tam sensowna wartość, to chyba tylko lampka / zwarcie.

Ewentualnie wyjmij zegary - i zobacz czy nie zamokła płytka, skoro podejrzewasz od deszczów. Demontaż prosty w 15-30min to zrobisz.

mekintosz - 2014-07-10, 22:10

Zatankowałem kolejne 5 l. Nic. Nadal mruga. W zbiorniku jest na pewno ok 15 l paliwa. Komputer nie wyświetla prognozowanej ilości km do przejechania - odczytuje prawidłowo popsutą rezerwę.
jas_pik - 2014-07-10, 22:16

Sprawdź ( ewentualnie pryśnij spreyem kontakt) złącza .
A może wystrczy test diagnostyczny zegarów?

Cav - 2014-07-10, 22:20
Temat postu: Re: Usterka wskażnika poziomu paliwa oraz rezerwy.
mekintosz napisał/a:
Przedwczoraj tankowałem paliwo, klilka litrów. Wszystko działało aż dziś. Zauważyłem, że mam znów rezerwę. Ponownie dotankowałem kilka litrów by zgasła. Patrzę a wciaż świeci się kontrolka z dystrybutorem. Nie ma wskażań cegiełek , zaś podczas odpalania silnika ikona dystrybutora kilkukrotnie mruga. ]


Zatankuj więcej.
Przy tankowaniu kilku litrów komp nie odczytuje ponownie danych z pływaka, musi być zatankowane więcej.
Zawsze tak miałem w Renault.
Chociaż już 5 l z reguły wystarczyło.

Jest jeszcze jedno wyjście- może działa u Ciebie tryb testowy wskaźników (w Dusterze II już go nie ma), spróbuj go uruchomić, wtedy odczyt powinien być przeprowadzony od nowa.

pol34 - 2014-07-10, 22:20

Miałem podobny przypadek tylko bez mrugania kontrolki paliwa,problem rozwiązałem przez wejście w tryb serwisowy zegarów,a następnie kilka sekund przytrzymałem wciśnięty przycisk do zmiany stanu licznika.Wszystko wróciło do normy paliwa miałem w baku 12 l rezerwa się wyłączyła i pojawiły się dwie cegiełki.U mnie ten sposób zdziałał :mrgreen:
mekintosz - 2014-07-10, 22:44

Dziękuję, właśnie wróciłem z testów. Udało mi się na chwilkę uzyskać dwie kreski i zgaszoną rezerwę oraz odczyt pozostałych km. Jednak kontrolka z dystrybutorem cały czas mrugała. Podczas jazdy z poprawną informacją znów wskoczyła rezerwa. Test LCD potwierdza sprawność wyświetlacza. Mam też symbol "Jo" ( low? ) oraz tajemnicze cyfry nie będące przbiegiem pojazdu.
mekintosz - 2014-07-10, 22:46

jas_pik napisał/a:
Sprawdź ( ewentualnie pryśnij spreyem kontakt) złącza .
A może wystrczy test diagnostyczny zegarów?


Złącza .. zegarow, pływaka ?

pol34 - 2014-07-10, 22:48

Tajemnicze cyfry to wersja oprogramowania licznika, jeszcze spróbuj odłączyć akumulator może coś to da.
corrado - 2014-07-10, 22:54

Sprawdź pod tylną kanapą - czy tam połączenie od pływaka jest ok .
Druga sprawa możesz sprawdzić miernikiem , czy masz rezystancję faktycznie wskazującą we wtyczce lewej ( przy słupku ) od zegarów na niski poziom paliwa - wtedy wykluczysz sam zegar i m.in. kontrolkę.

Musiałbym poszukać - miałem rozpiskę pinów w obu wtyczkach zegara. ...

Nie wiem tylko czy umiesz pomierzyć i wyciągniesz zegary.

mekintosz - 2014-07-10, 22:58

Też pomyślałem o sprawdzeniu okablowania okolicy pompy paliwa. Jutro się za to za dnia wezmę. Jakbyś odszukał parametry oraz dokładnie gdzie mam mierzyć byłbym wdzięczny ;-) Czytałem, że w dusterach była jakaś akcja serwisowa właśnie wadliwych pływaków. Nie wiem czy może to tez sandero dotyczyło ?
carolinus - 2014-07-11, 00:33

mekintosz napisał/a:
... Mam też symbol "Jo" ( low? ) oraz tajemnicze cyfry nie będące przbiegiem pojazdu.


– Usterki "czujnik poziomu paliwa" obecne lub zapisane w pamięci, wyświetlane są jako
"-JO- -" w przypadku obwodu przerwanego,
"-JC- -" w przypadku zwarcia.
– Usterki "wydatek paliwa" obecne i zapisane w pamięci są wyświetlane jako "D- - - -" w przypadku braku sygnału o wydatku paliwa.

link do całego posta:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3787

Znaczy się jest duża szansa że to tylko kabelek :)
W sumie jak mi wyskoczył błąd pxxx na torque to w/g opisów wyglądało na być może poważną awarię - a okazało się że to padnięta świeca...

mekintosz - 2014-07-11, 07:19

Sęk w tym, że torque nic nie raportuje ;-(
corrado - 2014-07-11, 07:29

Carolinus już napisał w czym rzecz , to co się wyświetla "Jo" to błąd okablowania, też myślę że to okablowanie na punktach - bak <-> zegary.
mekintosz - 2014-07-11, 08:13

Czyli szukać braku styku. Od strony baku - pod siedziskiem tylnej kanapy, zaś od strony zegarów gdzie przebiega wiązka ?
jas_pik - 2014-07-11, 08:18

To prawdopodobnie brak kontaktu (zaśniedziały styk/prztarty/przerwany/odłączony).
I tu i tu trzeba szukać.
Podejrzewam okolice złącz pod siedzeniem - jeśli często podnosiłeś tylną kanapę mogłeś naruszyć wiązkę i doprowadzić do rozłączenia , lub też wilgoć mogła spowodować zaśniedzenie styku - a to daje identyczny objaw.

corrado - 2014-07-11, 08:19

Idz wzdłuż okablowania od kanapy do przodu auta , progiem z prawej strony auta - przynajmniej w dusterze. Nie wiem czy nie idzie do sterownika silnika (kolo akumulatora) a stamtąd może do zegarów - ale nie mam teraz schematu elektrycznego. :roll:
mekintosz - 2014-07-11, 10:37

Nowy screen 
corrado - 2014-07-11, 10:41

Cytat:
– Usterki "temperatura płynu" obecne lub zapisane w pamięci, wyświetlane są jako
"- - -TO" w przypadku obwodu przerwanego,
"- - -TC" w przypadku zwarcia.
Usterki "temperatura płynu" nie są znaczące, a usterka "TO" nie powinna być brana pod uwagę gdy silnik jest zimny.
– Usterki "czujnik poziomu paliwa" obecne lub zapisane w pamięci, wyświetlane są jako
"-JO- -" w przypadku obwodu przerwanego,
"-JC- -" w przypadku zwarcia.


Czyli masz "JOTO"
co oznacza przerwę w ukladzie czujnika poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego ,
Sprawdź sterownik komputera , przy akumulatorze - wyjmij wtyczki i przepsikaj "kontaktem"

mekintosz - 2014-07-11, 14:50

Gdzie jest ten sterownik? Obok skrzynki bezpieczników w komorze silnika czy to metalowe coś przytwierdzone do blachy za akumulatorem, element z radiatorem? Odłączyć plus akumulatora czy wystarczy nie wkładać kluczyka do stacyjki?
corrado - 2014-07-11, 14:53

To drugie coś z radiatorem koło aku.
Ma chyba 3 wtyczki z kablami włożone.
Odłączyć aku.

mekintosz - 2014-07-11, 15:48

Nie mam preparatu typu kontakt. Może wd 40 być ewentualnie? Czy wystarczy odłączyć tylko kleme ujemną przed sprawdzenie wtyczek ?
mekintosz - 2014-07-11, 17:45

Jak się je odbezpiecza te złącza?
corrado - 2014-07-11, 18:05

Mam szukać w schematach które to piny we wtyczkach?

Jaki silnik K9k 796 ? 86KM ? Umiesz sprawdzić rezystancje ? Czy przewód nie przerwany ?
Nie , tylko alkohol czysty typu izopropylowy. Odłącz całkiem aku przed wyjęciem wtyczek.

1. Temp.chłodziwa :



ELEMENTY istotne:

244 - czujnik temp. płynu chłodzącego
ten środkowy - to ECU- el. 120 ( zamieszczam tylko górna część dla czytelności )
(
jak widać tylko ta wtyczka z największą ilością pinów interesuje)
R212 - to przekaźnik którry łączy z zegarami ( sprawdzić połączenie - to gdzie jest to na 1 fotce ) - sprawdzić czy ma połącznie i czy zmasowane jest dobrze ( masuje też czujnik temp. pł.chł.)
247 - ZEGARY


2. PALIWO


Lokalizacja R2 i zegarów - widać wtyczka lewa przy słupku zegarów


199- czujnik paliwa w baku
R2 - przekaźnik ( wtyczka jak w poprzednim przypadku R212 ) - lokalizacja -> pod zegarami koło bezpieczników
247 - ZEGARY

Czyli czujnik paliwa idzie bezpośrednio do zegarów i tam pewnikiem wszystko oblicza a dopiero stamtąd sygnal o spalanym paliwie idzie do złącza OBD itd.

BigT - 2014-07-11, 18:26

mekintosz, masz miernik typu multimetr? Jeśli nie to kup taki za 10zł nawet, aby z wyświetlaczem i testerem obwodu.
Bez tego będzie ciężko.

corrado - 2014-07-11, 18:54

zaktualizowane.
mekintosz - 2014-07-11, 19:26

Hmm.. nie trzeba chyba. Na szybko zaizolowałem, połączę "kostką" zaś w weekend przy dostępie do 220V na dworze zalutuje. Strasznie tandetnie i niechlujnie zabezpieczone oryginalne przewody. Przetarły się ! Wstyd dla Renault.
corrado - 2014-07-11, 19:30

Fajnie. No to jak już rozwiązany problem to możesz nacisnąć mi pomógł, bo raczej mi się należy ;-) 8-)
Cav - 2014-07-11, 20:19

mekintosz napisał/a:
Hmm.. nie trzeba chyba. Na szybko zaizolowałem, połączę "kostką" zaś w weekend przy dostępie do 220V na dworze zalutuje. Strasznie tandetnie i niechlujnie zabezpieczone oryginalne przewody. Przetarły się ! Wstyd dla Renault.


Standard w tej firmie.
W Megane po 3 latach przetarła się wiązka kabli do bagażnika, nie szło go nawet otworzyć.
ASO zażądało 200 zł za diagnozę (zrezygnowałem), elektryk naprawił za 30 zł.
Nie dość, że produkują badziew, to jeszcze próbują na tym zarobić.

jas_pik - 2014-07-11, 20:29

mekintosz napisał/a:
. Strasznie tandetnie i niechlujnie zabezpieczone oryginalne przewody. Przetarły się ! Wstyd dla Renault.

Tym razem koniecznie trzeba poprawić konstruktorów Renault/Dacia - nie zapomnij o peszelku (koszulce izolacyjnej) bo znów się przetrze

mekintosz - 2014-07-11, 20:50

Dałem luźną miękką termokurczkę, by to lekko pracowało. Nie podgrzewalem jej, luźno nasunełem na izolację. Na to kawałek peszelka.

Co dziwne, wciąż mam bład "Jo" ;-( Nawet po odłączeniu akumulatora na kilka minut.

mekintosz - 2014-07-11, 21:03

Cav napisał/a:

Nie dość, że produkują badziew, to jeszcze próbują na tym zarobić.


Smutne jest to, że w ramach oszczędności wiązki są z cienkich przewodów, w moim odczuciu słabo ogólnie chronione. W przypadku tego przewodu w komorze komory pompy aż się prosi o choć jedną taniuśką rureczkę a nie kawałek izolacji co 4 cm. Na pocieszenie nic więcej się nie popsuło i dzięki forum udało się za free to naprawić.

Sztuką jest zarabiać na badziewiu, więc Renault ma żyłkę do intereu ;-) Generalnie jednak użytkownicy daci, którzy trafią na takie niedoróbki raczej nie wrócą do tej marki.

jas_pik - 2014-07-11, 21:36

mekintosz napisał/a:
Co dziwne, wciąż mam bład "Jo" ;-( Nawet po odłączeniu akumulatora na kilka minut.

Jeszcze gdzieś jest przerwa w obwodzie. Może problem kontaktu do masy?
Posprawdzaj i powtórnie zrób test wyśweitlaczy.
A swoją drogą dlaczego DD ph2 nie ma tego testu?
Co najmniej dziwne - lub test jest tak tajny że jeszcze nikt nie odkrył sposobu jego uruchomienia - typu - dwa przyciśnięcia pedału hamulca raz sprzęgła + a później minus na kierownicy i 10 sekund przycisku na dźwigni wycieraczek :mrgreen:

mekintosz - 2014-07-11, 22:05

jas_pik napisał/a:

A swoją drogą dlaczego DD ph2 nie ma tego testu?
Co najmniej dziwne - lub test jest tak tajny że jeszcze nikt nie odkrył sposobu jego uruchomienia -.....ek :mrgreen:


Bo wtedy członkowie Dacia Klub Polska mogli sobie wzajemnie pomagając samodzielnie naprawiać swoje dustery. ASO nic nie zarobi - stąd testu nie ma ! ;-)

Cav - 2014-07-12, 07:31

jas_pik napisał/a:

Posprawdzaj i powtórnie zrób test wyśweitlaczy.
A swoją drogą dlaczego DD ph2 nie ma tego testu?


Podczas grzebania w necie, dotarłem do info dla Renault, bodajże Scenica, że w nowszych wersjach takiego testu nie ma, gdyż wszystkie testy mają być robione po podpięciu Clipa.
Może tu jest tak samo?

carolinus - 2014-07-14, 18:07

Hej Łukasz,

daj znać jak poszło co z tym błędem "JO" - czy już znalazłeś przyczynę?

c.

mekintosz - 2014-10-14, 18:28

Nic się nie zmieniło. Samochód jeździ jak powinien, stąd odpuściłem śledztwo. Jakieś pomysły co to może być ?
garfield1988gse - 2018-03-30, 20:37

Odgrzeję trochę temat.

W poniedziałek zatankowałem do pełna (kilkanaście litrów). Po włączeniu auta okazało się, że jak przed tankowaniem brakowało dwóch "cegiełek" tak po tankowaniu nadal ich brakuje.

Przejeździłem cały tydzień i ciągle pokazywało mi, że brakuje tylko dwóch "cegiełek".

Dziś zatankowałem znów do pełna (prawie 18 litrów) i dalej brakuje dwóch "cegiełek".

Odłączyłem na 5 minut akumulator bo myślałem, że może komputer się zawiesił, ale to też nie pomogło.

Podniosłem tylną kanapę, żeby zobaczyć czy kable idące do baku nie są gdzieś przetarte, ale wyglądają na nietknięte.

Proszę pomóżcie - co mogę (i w jaki sposób) mogę jeszcze sprawdzić zanim udam się do ASO?

pixa - 2018-03-30, 21:02

Może pływak się gdzieś zawiesił?
shrek - 2018-04-03, 16:30

garfield1988gse napisał/a:

Proszę pomóżcie - co mogę (i w jaki sposób) mogę jeszcze sprawdzić zanim udam się do ASO?


ZAwieszony lub walniety plywak.
Tam gdzie sprawdzales wtyczke. Odkrec ta duza nakretke i wyciag plywak, podlacz z powrotem wtyczke, zmien polozenie plywaka, przekrec kluczyk i zobaczysz czy cos sie zmienia Lub zmierz miernikiem zmianze rezystancji.

garfield1988gse - 2018-04-28, 19:21

Koledzy pixa i shrek mieliście rację, zawiesił się pływak. Dobrałem się do baku i ogarnąłem temat :-)
shrek - 2018-04-29, 05:41

Te plywaki to czesta przypadlosc Reno.
wojciech_69 - 2020-06-10, 08:51

shrek napisał/a:
Te plywaki to czesta przypadlosc Reno.


Odebrałem autko po naprawie (nic z układem paliwowym itp....), gdzie w chwili odbioru auta było pół baku, spadło do min więc zatankowałem do pełna (wskaźnik reagował poprawnie). Przejechałem ok 800 km a na wskaźniku wszystkie 8 kresek - pełen bak... Zatankowałem ponownie do pełna, obecnie mam przejechane ok 300 km i nadal pełen bak...

Czy w Sandero Stepway 2 pływak również znajduje się pod tylną kanapą i to również prawdopodobnie jego wina?...

laisar - 2020-06-10, 09:44

wojciech_69 napisał/a:
Czy w Sandero Stepway 2 pływak również znajduje się pod tylną kanapą

Oczywiście.

wojciech_69 - 2020-06-12, 07:50

A czy to normalne, że po odpięciu wtyczki od pływaka zegary nadal pokazują pełen bak i nie można odpalić auta?.... Po ponownym wpięciu wtyczki pali od "strzała"....
Dymek - 2020-06-12, 08:07

wojciech_69 napisał/a:
A czy to normalne, że po odpięciu wtyczki od pływaka zegary nadal pokazują pełen bak i nie można odpalić auta?.... Po ponownym wpięciu wtyczki pali od "strzała"....

A pływak ma osobną wtyczkę a nie razem z zasilaniem pompy paliwa? :shock:

wojciech_69 - 2020-06-12, 08:12

Dymek napisał/a:
wojciech_69 napisał/a:
A czy to normalne, że po odpięciu wtyczki od pływaka zegary nadal pokazują pełen bak i nie można odpalić auta?.... Po ponownym wpięciu wtyczki pali od "strzała"....

A pływak ma osobną wtyczkę a nie razem z zasilaniem pompy paliwa? :shock:


Tego nie wiem... Dlatego zadałem pytanie, żeby się dowiedzieć o co chodzi z tą wtyczką - poza tym jakiś czas temu miałem 2x taką sytuacje ze musiałem auto długo kręcić na rozruszniku bo nie chciało zapalić właśnie jakby ta wtyczka była gdzieś odłączona, identyczny objaw, i może jest tak jak mówisz... bo oprócz wtyczki idą jeszcze dwa sztywne przewody (może paliwowe)...

Dymek - 2020-06-12, 08:17

Moje pytanie było retoryczne... Pompa paliwa jest w zbiorniku- jeden zespół razem z pływakiem. Jeśli odłączysz wtyczkę to pompa paliwa nie działa a więc jak ma silnik pracować?

wojciech_69 - 2020-06-12, 08:22

OK, spoko. Nie znam się w ogóle na mechanice dlatego mogę się tylko domyślać co i jak... w takim razie mam odpowiedz na moje problemy i pytania... pewnie siada pływak z pompą i tyle ;)
adrian23 - 2020-06-19, 13:48

u mnie to samo, po zatankowaniu dalej brak dwóch cegiełek. jak przy kolejnym tankowaniu się nie zmieni to się dobiorę za ten pływak :mrgreen:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group