DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Montaż tempomatu akcesoryjnego / zewnętrznego

breweryszein - 2008-09-06, 11:24
Temat postu: Montaż tempomatu akcesoryjnego / zewnętrznego
Czy jest możliwe zamontowanie tempomatu w Dacii ???
laisar - 2008-09-06, 13:20

Oczywiście: http://www.dacialoganmcv.nl/?p=731
Paf - 2008-09-06, 17:04

Fajnie... A czy ktoś rozumie ten piękny język? Ja tylko pojąłem że kompletna instalacja to 400 euro. Chętnie bym się dowiedział czy ktoś w Polsce coś takiego założył?
GeRRaD - 2008-09-06, 17:37

Tempomat - fajna rzecz....... tyle że moim zdaniem nie w PL - gdzie primo - nie ma atostrad, scundo - brak kultury jazdy :-(
kier - 2008-09-06, 18:08

A nie lepiej sobie sprytnie pociągnąć kawałek sznureczka od linki gazu i do tego jakas wajchę zrobic?
Tanie, skuteczne, i ecodriving bedzie ;)

--
pozdrawiam
kier

P.S. Miałem w cinquecento kawałek kabelka, dzwigienki nie bylo, tylko popielniczka przytrzaskiwalem. Powodem zrobienia tego bylo gasniecie zimnego silnika na niskich obrotach. Oczywiscie silnik zagazowany ;)

dogberry - 2008-09-06, 20:32

Na tempomacie więcej pali :mrgreen:
laisar - 2008-09-06, 20:47

Ten piękny język rozumie - i tłumaczy także na nasz - np Google (: Wyniki może nie są powalające - na np angielski jest zdecydowanie lepiej (tu można skorzystać jeszcze np z BabelFisha) - ale da się wszystko zrozumieć.

I owszem, może faktycznie w PL nie jest to specjalnie przydatny gadżet, ale w końcu niektórzy jeżdżą czasem także poza granice naszego ukochanego kraju. Choć w sumie to i u nas trafiają się trasy, na których w odpowiednim dniu, porze i sprzyjającym układzie gwiazd i wiatrów można by skorzystać z takowej pomocy... (;

jacek - 2008-09-06, 21:42

Ja posiadam półtempomat działa powyżej 100km/h siedzi na fotelu pasażera :mrgreen:
wox - 2008-09-06, 22:39

No i bardzo dobrze, a przy okazji za darmo :mrgreen:
laisar - 2008-09-06, 23:01

Jakie tam za darmo... (((;
jacek - 2008-09-06, 23:32

Fakt to najdroższy tempomat na świecie. Miesięczny abonament za korzystanie to cała wypłata.
wox - 2008-09-06, 23:42

jacek napisał/a:
Miesięczny abonament za korzystanie to cała wypłata.

Fajnie to brzmi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Paf - 2008-09-09, 22:30

Taki tempomat to i jam mam, ale on działa tylko w jedną stronę, reguluje prędkośc w dół, w górę czasami uda mi się jak się zagapi :lol: No i prawy bok od tego boli ;-)
laisar - 2008-09-09, 22:43

Trzeba się wyposażyć w wersję rozszerzoną - u mnie z tylnej kanapy rozlegają się (na razie 2, pewnie za jakiś czas dołączy 3.) głosy: "Szybciej!", "Gazu!", "Nie możesz go wyprzedzić?!" (((: W sumie to ostatni tekst leci także czasem od kol. małżonki, najczęściej akurat wtedy jak usiłuję nieco zwiększyć ekonomię podróży chowając się w cieniu aerodynamicznym TIR-a... ;)
Paf - 2008-09-09, 22:47

U mnie syn (7 lat) trzyma z mamuśką, np.: "Tata, tam było ograniczenie do 50-ciu a ty jedziesz 60!" (No dobra, czasem 70). Czytać toto nie bardzo umie, ale na liczbach się zna.
jurek - 2008-09-10, 08:20

to sobie w życiu dobrze poradzi. załatw mu jescze plecy. pozdr
Andrzej - 2008-09-10, 10:46

jacek napisał/a:
Fakt to najdroższy tempomat na świecie. Miesięczny abonament za korzystanie to cała wypłata.


To nie tempomat tylko ogranicznik prędkości!!!
też taki mam załącza się przy 100km/h, z tym, że mój ma jeszcze czujnik zbliżeniowy, który mówi:
"musisz podjeżdżać tak bisko, zobaczysz, kiedyś walniesz w samochód, naprawdę nie rozumiem po co tak bisko podjeżdżasz. Jak on zahamuje to go walniesz, kiedyś zobaczysz na pewno walniesz, poza tym nie rozumien po co tak blisko podjeżdżać kiedy można nie podjeżdżać tak blisko tylko bardziej daleko podjeżdząć, bo przecież nie ma po co tak blisko podjeżdzać, bo takie podjeżdąznie po prostu nie ma sensu... bla, bla, bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla..."

...ciesz się że przynajmniej korzystać możesz :mrgreen:

GeRRaD - 2008-09-10, 10:54

...........tempomat ma rację - trzeba zachowywać odległości :lol: :lol: :lol:
Andrzej - 2008-09-10, 11:12

GeRRaD napisał/a:
...........tempomat ma rację - trzeba zachowywać odległości :lol: :lol: :lol:


I Ty Brutusie przeciwko mnie...

GeRRaD - 2008-09-10, 20:26

:lol: :lol: :lol:
laisar - 2008-09-10, 21:49

Tempomat z czujnikiem odległości? Wot, tiechnika... (;
Mamert - 2008-09-11, 11:55

Andrzej napisał/a:
bla, bla, bla, bla,bla,

A ten tempomat czasami nie wchodzi na Daciaklub ??? :mrgreen:

Andrzej - 2008-09-14, 07:16

Ten nie! :mrgreen:
piotrres - 2008-10-23, 17:01

Paf napisał/a:
U mnie syn (7 lat) trzyma z mamuśką, np.: "Tata, tam było ograniczenie do 50-ciu a ty jedziesz 60!" (No dobra, czasem 70). Czytać toto nie bardzo umie, ale na liczbach się zna.


He, he, córcia robi to samo (lat 5) :lol:
Ew. Tataaa! a dlacego jesce jest na "cwólce" a nie już na "piątce".... :shock: He, he sam sobie takie wychowałem !!! :shock:

Gość - 2009-05-21, 15:35

witam
moj pierwszy post na forum :)
chcialbym odgrzebac temat udalo mi sie znalezc tempomat dedykowany do daci czy ktos ma moze jakies doswiadczenia? http://cgi.ebay.pl/Waeco-...%3A1%7C294%3A50
Bardzo chcialbym go zalozyc :),
W zwiazku z tym mam pytane do wszystkich o warsztat ktory podjal by sie montazu najlepiej warszawa lub okolice?
Pozdrawiam

jacek - 2009-05-21, 21:29

znalazłem takie coś http://www.1ro.de/dacia/forum/ftopic1926.html czytaj przez tłumacza google
eastcowboy - 2009-08-25, 21:31
Temat postu: 1.4 +1.6 MPI
WAECO MS-50

Dacia-Logan-Club

PDF WAECO



jjmalin - 2011-06-04, 20:35

proszę

http://allegro.pl/tempoma...1632035897.html

bebe - 2011-06-05, 22:18

Wie ktoś, jak tego Waeco MS50 się montuje? Bo polska wersja ich strony w ogóle nie przyznaje się do tempomatów, w wersji angielskiej napisali, że do montażu, poza elektryką i podłączeniem do linki gazu, potrzebne jest "vacuum power source". WTF? Instalacja podciśnienia w samochodzie? Jest coś takiego?

Sam pomysł nawet fajny, te tempomaty Waeco bywały na Allegro po 3 stówy, jakby taki trafić znowu to czemu nie.

eplus - 2011-06-06, 17:39

Podciśnienie z serwa hamulców.
laisar - 2011-06-06, 17:53

bebe napisał/a:
Wie ktoś, jak tego Waeco MS50 się montuje?

Waeco (;

maciek - 2011-08-29, 14:51

proszę bardzo tempomat w Dusterze
http://translate.google.c...866510_au.shtml

bodzio - 2011-08-29, 15:07

no zaje....przetłumaczył
bebe - 2011-08-29, 15:31

maciek napisał/a:
proszę bardzo tempomat w Dusterze

...za 700 Euro. :) Proszę, tempomat za 600 zł pasujący do każdej Dacii (i nie tylko).

maciek - 2011-08-29, 15:41

bebe, raczej mi chodziło o to jak to wygląda niż ile kosztuje :mrgreen:
bebe - 2011-08-29, 15:45

maciek napisał/a:
bebe, raczej mi chodziło o to jak to wygląda niż ile kosztuje :mrgreen:

To co ja podałem, nie wygląda lepiej - to psztykadełko do ustawiania prędkości jest jeszcze ohydniejsze niż ta rachityczna gałka.

eplus - 2011-08-29, 22:44

Jak w Conradzie coś jest za 555, to gdzie indziej można znaleźć za 222.
bebe - 2011-08-29, 22:56

eplus napisał/a:
Jak w Conradzie coś jest za 555, to gdzie indziej można znaleźć za 222.

To znajdź. :)

Ja szukałem, i zasadniczo doipa. Waeco Polska nie przyznaje się do tempomatów w ogóle. Jest wesoły miś na Allegro, który sprzedaje te tempomaty po... 700 zł (+300 zł montaż, w Mikołowie). W archiwum Allegro można znaleźć pojedyncze sztuki sprzedawane na aukcjach po 300-400 zł, ale przez ostatnie kilka miesięcy nie trafił się żaden. Ludzie na zachodnich forach/blogach, którzy kupowali ten tempomat, płacili bodajże €140, czyli nawet więcej niż w Conradzie. Żeby było śmieszniej, w niemieckim Conradzie ten tempomat kosztuje €180, a w niemieckim Waeco... €200. :D

Ale leć, szukaj taniej, orle, sokole, bażancie! :>

eplus - 2011-08-30, 11:49

bebe napisał/a:
eplus napisał/a:
Jak w Conradzie coś jest za 555, to gdzie indziej można znaleźć za 222.

To znajdź. :)

:>


A za 230 może być? Znalezione w Google "tempomat"+ "cena".

http://www.berlingo-klub....7&t=81&start=30
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

bebe - 2011-08-30, 12:49

eplus napisał/a:
A za 230 może być? Znalezione w Google "tempomat"+ "cena".

http://www.berlingo-klub....7&t=81&start=30
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Błaaagam! :> Mówimy o tempomacie Waeco Magicspeed MS50, a nie o "jakimś tempomacie do berlingo". :]

bebe - 2011-09-24, 20:35

Wheee, mam tempomat! :) Kolega Piotrula, 5 godzin walki i "gro i bucy". :) Zdjęcia i krwawe szczegóły jutro, bo chwilowo padam na twarz.
Piotrula - 2011-09-25, 10:38

Nie było źle, i nawet znacznie nie przekroczyliśmy czasu montażu podanego przez producenta.
bebe - 2011-09-25, 23:57

Montaż tempomatu uniwersalnego Waeco MagicSpeed MS50.

W dużym skrócie - cały montaż zrobiliśmy według instrukcji producenta, poniżej tylko elementy daciowe. :)

Jedynym słusznym miejscem na serwo tempomatu jest pusta przestrzeń nad prawym nadkolem.


Miejsce jest o tyle fajne, że nawet jest tam gwint, do którego można przykręcić serwo. W samym serwie zmieniliśmy tylko stronę, na którą skierowany jest blaszany wspornik (są otwory pod śrubki w korpusie serwa).



Podciśnienie pochodzi z plastikowo-gumowego węża przed silnikiem. Oryginalny wąż gumowy dołączony do tempomatu jest odrobinę za krótki, docelowo zostanie wymieniony i wtedy podam długość.


Kabel z sygnałem dla serwa jest przypięty do jednego z cięgien reflektorów, do kabiny wchodzi przez gumowe przejście z główną wiązką - trzeba naciąć ową gumę, bo inaczej nie da rady przeciągnąć konektorów.


Zasilanie modułu (+ stały, + po stacyjce, masa) są wzięte z przewodów za skrzynką bezpieczników w kabinie. Sygnał prędkości jest z UCH, wtyczka EHI, pin A6. Sygnał z czujnika hamulca, zgodnie z instrukcją, jest wzięty z przewodu do świateł stop.

Nie zamontowaliśmy czujnika wciśnięcia sprzęgła, bo w Dacii jest... za dużo miejsca. :) Po prostu pod deską rozdzielczą hula wiatr, obok pedału sprzęgła nie ma żadnych stałych elementów, do których można by podłączyć drugi element czujnika. Oparliśmy się pokusie założenia czujnika na kolumnę kierownicy, chociaż wtedy tempomat można by rozłączać ruszając kierownicą (i nie działałby na zakrętach). :> Czujnik będzie, ale chyba rozwiązany inaczej niż przy pomocy czujnika z tempomatu.

Moduł sterujący chwilowo przyklejony jest do deski po lewej stronie kierownicy. Miejsce beznadziejne, bo nie widać LEDa informującego o pracy tempomatu, umiarkowanie wygodne jest klikanie w guziczki. Na szczęście nie jest to miejsce docelowe, nad tym jeszcze pracuję.


Testy były bardzo stresujące, bo początkowo nic nie chciało nam działać. :) Z naszych doświadczeń istotne są trzy rzeczy:
  1. w instrukcji jest błąd - przy wchodzeniu do trybu diagnostycznego serwa LED na obudowie modułu świeci się od razu po uruchomieniu silnika, i gaśnie po wciśnięciu guzika ON/OFF, a nie, jak sugeruje instrukcja, zapala się po wciśnięciu ON/OFF.
  2. napięcie linki od serwa - powinna być lekko napięta, trzeba pociągnąć za nią i sprawdzić czy nie ma luzu w korpusie.
  3. przy podłączeniu wszystkiego "na pająka" w ramach pierwszego uruchomienia i testów zwracamy uwagę, czy coś się nie odpięło - np. czujnik wciśnięcia hamulca, bez którego cały tempomat nie działa...
Podsumowując - cała akcja nie jest dla słabych duchem, i IMHO nie jest możliwa do przeprowadzenia poza poprawnie wyposażonym warsztatem i bez udziału mechanika/elektryka samochodowego.

Dla województwa mazowieckiego i okolic gorąco polecam Piotrulę, bo świetnie sobie poradził, a z następnymi tempomatami będzie mu szło o wiele łatwiej. :)

jackthenight - 2011-09-26, 09:04

Koledzy gratuluje, odważyliście się jako pierwsi to zamontować, także w imieniu forum dziękujemy.

A może ten czujnik od pedału sprzęgła można by było zaadoptować gdzieś w okolicy samej skrzyni biegów, w miejscu gdzie linka ciągnie za dźwignię w skrzyni.

A jak działanie tego tempomatu ? Napisz, czy działanie tego tempomatu podczas jazdy całkowicie zaspokoiło twoje oczekiwania, czy jednak masz jakieś uwagi, spostrzeżenia.

Sygnał prędkości wziąłeś z UCH - a nie każda Dacia ma doprowadzony do UCH sygnał prędkości. Miałeś ten sygnał doprowadzony fabrycznie, czy sam go kiedyś tam doprowadziłeś, np. w celu aktywacji automatycznego zamykania drzwi podczas jazdy ?

laisar - 2011-09-26, 10:14

Gratulacje dla zespołu montażowego (:


(TSD Dacia powinna wprowadzić na rynek kity CKD-Zrób-To-Sam - to byłby hit!).

bebe - 2011-09-26, 11:19

jackthenight napisał/a:
A może ten czujnik od pedału sprzęgła można by było zaadoptować gdzieś w okolicy samej skrzyni biegów, w miejscu gdzie linka ciągnie za dźwignię w skrzyni.

Jest to jakiś pomysł, ale trzeba by zastosować inny czujnik. Ten oryginalny to jakiś wynalazek z magnesem - maksymalna odległość przy puszczonym sprzęgle to 10 mm, minimalna przy wciśniętym to 20 mm, czyli minimalny skok to jakieś 15 mm. Sądząc po tym, na jaką głębokość wchodzi to popychadło od pedału, może być na styk. I trzeba by ciągnąć kolejne przewody z komory silnika. Na razie muszę wyczaić, jak w ogóle działa ten czujnik (zwiera czy rozwiera), i chyba zastąpię go jakimś zwykłym przełącznikiem wciskanym.

jackthenight napisał/a:
A jak działanie tego tempomatu ? Napisz, czy działanie tego tempomatu podczas jazdy całkowicie zaspokoiło twoje oczekiwania, czy jednak masz jakieś uwagi, spostrzeżenia.

Zobaczymy jeszcze w trasie (dłuższej niż kilkanaście km), ale na chwilę obecną - rewelacja.

Spostrzeżenia, póki co, dwa: po pierwsze, nie bardzo wiem, co robić z prawą stopą - na podłogę póki co boję się odstawić, a oprzeć nie ma na czym. :) Albo się przyzwyczaję, albo będę kombinował z jakimś mikro-podnóżkiem z prawej strony. Po drugie - zastanawiam się nad zmianą czułości modułu. Moduł ma przełączniczek pozwalający wybrać czułość - niską, średnią i wysoką. Domyślnie jest średnia i tak jest teraz u mnie. Wydaje mi się, że w opisie na holenderskim blogu, gdzie montowali ten sam tempomat w tym samym silniku, było napisane, że ustawili na czułość wysoką. W obsztrukcji napisali, że czułość wysoką należy ustawiać, kiedy na średniej tempomat szarpie przy przyspieszaniu/zwalnianiu. U mnie nic nie szarpie, ale zdarza mu się "zagapić" (na wjeżdżaniu/zjeżdżaniu z wzniesień) i wtedy dosyć zdecydowanie przyspiesza/zwalnia. Nie ma mowy o szarpaniu, ale powiedzmy, że tempomat korzysta z całej mocy silnika i na plecach to czuć. :) Na równej drodze utrzymuje prędkość idealnie, więc chyba zostanie tak jak jest.

jackthenight napisał/a:
Sygnał prędkości wziąłeś z UCH - a nie każda Dacia ma doprowadzony do UCH sygnał prędkości. Miałeś ten sygnał doprowadzony fabrycznie, czy sam go kiedyś tam doprowadziłeś, np. w celu aktywacji automatycznego zamykania drzwi podczas jazdy ?

Wydaje mi się, że każda... Przynajmniej w serwisówce ten pin jest opisany jako "Wejście sygnału prędkości" bez żadnej adnotacji, że to zależy od wersji. W każdym bądź razie, ja miałem sygnał doprowadzony do UCH (wersja Laureate), wykorzystywany jest nie tylko do sterowania centralnym zamkiem, ale również powinien być doprowadzony do kostki radioodtwarzacza (niektóre mają opcję automagicznego zwiększania głośności wraz z prędkością). Instalację i radioodtwarzacz mam oryginalne.

Właśnie, jest jeszcze jeden myczek przy instalacji tempomatu. :) Biorąc sygnał prędkości z komputera, przy jeździe próbnej trzeba zwrócić uwagę na częstotliwość mrugania LEDa na module - jeśli przy prędkości ok. 50 km/h mruga sporo szybciej niż ok. 1 raz na sekundę, to znaczy, że sygnał podawany jest w formacie 8000 impulsów na km/h, a nie 1250 impulsów na km/h (w jednostkach może być jakaś bzdura, podaję za obsztrukcją tempomatu). W takim przypadku tempomat się nie włączy, żeby zrozumiał "szybszy" sygnał, trzeba przeciąć pętelkę z czarnego przewodu przy wtyczce modułu. (Wszystko jest opisane w obsztrukcji, ale nie od razu doczytaliśmy... ;)

Auto Krytyk - 2011-09-26, 13:19

Jeżeli fabrycznie producent nie przewidział i nie montował do żadnego modelu tempomatu do Dacii to ja bym takiego czegoś nie montował. Poza tym ten tempomat ma bezsensowną budowę powinien mieć albo dźwignię, którą można zamocować na kolumnie kierownicy albo dżojstik mocowany gdzieś przy sterowaniu radiem. Mogą też być problemy z ubezpieczeniem ac przy większej szkodzie z własnej winy. Nie daj boże jak się zwarcie jakieś zrobi i silnik sam będzie sobie dodawał gazu, ułamki sekund czasem decydują o naszym losie na drodze.
jackthenight - 2011-09-26, 13:37

bebe napisał/a:
Wydaje mi się, że każda... Przynajmniej w serwisówce ten pin jest opisany jako "Wejście sygnału prędkości" bez żadnej adnotacji, że to zależy od wersji.


Żadna Dacia wyprodukowana do 2008 roku włącznie tego sygnału nie ma doprowadzonego. Serwisówki masz już od nowszych modeli, w starszych schematach ten pin w UCH nie jest wykorzystany.
Także dlatego właśnie uczulam, że ten sygnał prędkości wcale być nie musi przy UCH, a w autach wyprodukowanych do 2008 roku włącznie tego sygnału przy UCH w 99% nie ma na pewno. U siebie musiałem sam doprowadzić, u kolegi wieży również - także wiem co mówię.
U mnie nie ma doprowadzonego sygnału prędkości do radia, bo fabryczne radio nie obsługuje funkcji automatycznego ściszania/podgłaszania więc przewodu od prędkości w ogóle nie doprowadzili do radia. Oczywiście mowa o tych starszych modelach radia Blaupunkt, w tych nowszych możliwe że już jest doprowadzony, chociaż na schematach go nie ma.
Dlatego uczulam, aby później ktoś nie był zdziwiony, że nie ma sygnału prędkości przy UCH czy przy Radiu.
Na pewno sygnał prędkości doprowadzony jest zawsze do zegarów - i tylko to jest pewne w DACII :) Również zawsze występuje w złączu R212 w skrzynce przekaźników. Na schematach można dokładnie odnaleźć który pin i kolor przewodu.
Ale tak ja wspominałem, być może od roku np. 2010 zawsze doprowadzali sygnał prędkości do UCH, ale tylko w wersji Laureate.

benny86 - 2011-09-26, 13:40

Z elektryki jestem zielony, ale z tego co pamiętam z lekcji fizyki jeśli jest zwarcie to od tego jest bezpiecznik, który odłącza napięcie? Chyba że coś pochrzaniłem...

TAXI AIRPORT napisał/a:
Poza tym ten tempomat ma bezsensowną budowę powinien mieć albo dźwignię, którą można zamocować na kolumnie kierownicy albo dżojstik mocowany gdzieś przy sterowaniu radiem.

Sposób włączenia to już chyba szczegół, grunt żeby był pod ręką. Nie znam zasady działania tego konkretnego tempomatu, ale w innych (tzn w nowym aveo np) działa to w ten sposób, że nawet lekkie dotknięcia hamulca wyłącza tempomat.

TAXI AIRPORT napisał/a:
Mogą też być problemy z ubezpieczeniem ac przy większej szkodzie z własnej winy.

Nie wiem jak dealerzy Dacii, ale w chevrolecie przy przedłużaniu ubezpieczenia (tzw. pakiet dealerski,bardzo korzystny)nikt mnie nie pytał czy i co zamontowałem w aucie. Pani sprawdziła tylko czy była jakaś szkoda na OC i AC, wyliczyła składkę, wydrukowała papiery i git.

bebe - 2011-09-26, 14:10

TAXI AIRPORT napisał/a:
Jeżeli fabrycznie producent nie przewidział i nie montował do żadnego modelu tempomatu do Dacii to ja bym takiego czegoś nie montował.

Fabrycznie producent nie przewidział wielu rzeczy, np. świateł do jazdy dziennej czy termometru... :) W tych samych silnikach w Clio czy Megane tempomaty są, ale skoro według Ciebie znaczek na klapie ma decydujące znaczenie dla działania silnika pod klapą, to kimże ja jestem, by wątpić w Twe zdanie? :] Sam tempomat ma wszelkie wymagane papiery dopuszczające go do stosowania na terenie EU.

TAXI AIRPORT napisał/a:
Poza tym ten tempomat ma bezsensowną budowę powinien mieć albo dźwignię, którą można zamocować na kolumnie kierownicy albo dżojstik mocowany gdzieś przy sterowaniu radiem.

Zgłoś się do działu R&D Waeco, na pewno z wdzięcznością przyjmą gotowe rozwiązanie z Twoich rąk! :]

TAXI AIRPORT napisał/a:
Nie daj boże jak się zwarcie jakieś zrobi i silnik sam będzie sobie dodawał gazu, ułamki sekund czasem decydują o naszym losie na drodze.

Tempomat ma osobny bezpiecznik, wyłącza się po wciśnięciu hamulca i (docelowo) sprzęgła. Reszta w rękach bogów. :]

jackthenight - 2011-09-26, 14:11

bebe napisał/a:
Ten oryginalny to jakiś wynalazek z magnesem


Czyli jest to czujnik tzw. kontraktron.
Przeważnie pod wpływem magnesu zwiera swoje styki.
To wcale żaden wynalazek, to typowy czujnik występujący bardzo często w przemyśle.



bebe napisał/a:
maksymalna odległość przy puszczonym sprzęgle to 10 mm, minimalna przy wciśniętym to 20 mm, czyli minimalny skok to jakieś 15 mm. Sądząc po tym, na jaką głębokość wchodzi to popychadło od pedału, może być na styk.

Chyba źle to zrozumieliście. :)

Nie ma znaczenia jak głęboko wciskasz sprzęgło, czy jak płytko.
Magnes przykręcasz do dźwigni pedału sprzęgła.
Natomiast czujnik na jakimś wsporniku, tak aby był obok magnesu w pozycji kiedy nie dotykasz sprzęgła. Odległość magnesu od czujnika to max 10mm, najlepiej aby było kilka milimetrów od czujnika. Czyli czujnik ma być blisko magnesu, wtedy kiedy nie naciskasz na sprzęgło.
Jak zaczynasz wciskać sprzęgło, to magnes idzie w dół i od razu czujnik przestaje widzieć magnes. Także nie ma znaczenia czy mocno wciskasz sprzęgło czy lekko - jeśli pedał sprzęgła pójdzie w kierunku podłogi o odległość grubości czujnika, to już czujnik nie widzi magnesu.

Nie wiem czy wyjaśniłem to zrozumiale, ale zapewne znasz czujniki które zakładają w alarmach domowych na szyby, drzwi w domu.

Wystarczy tylko lekko uchylić drzwi lub okno, a magnes który jest zamontowany na drzwiach lub oknie oddali się od czujnika i gotowe.

Piotrula - 2011-09-26, 16:13

Hm,
widzę, 'bebe', że jazda Twoją Matyldą od kiedy się do niej dotknąłem grozi co najmniej śmiercią, lub kalectwem. Prawda jest taka, że tam, gdyby nawet doszło do jakiegokolwiek zwarcia ( co jest niemal niemożliwe, bo przewody musiałby się zewrzeć, a są od siebie daleko, zaizolowane i umocowane), to tam są przecież bezpieczniki, jeden na plusie po stacyjce ( a wtedy właśnie działa tempomat (!)), a jako drugi posłuży ten w skrzynce bezpieczników, o amperażu 10 A ( czerwony), bo tam wlutowany jest stały plus. A skoro fabrycznie w tempomacie jest 15A, to ten będzie nawet 'czulszy'. Dziękuję za uwagę.

jackthenight - 2011-09-26, 17:33

Piotrula a czemu nie zamontowałeś czujnika do dźwigni pedału sprzęgła ?
Piotrula - 2011-09-26, 18:00

Bo z założenia kolega bebe chciał autem wyjechać tego samego dnia, a bez większych przeróbek i dłuższego pomyślunku, zamontować tam tego nie ma gdzie w sposób opisany przez producenta. Z tego co jest mi wiadome, do tematu jeszcze wrócimy.
jackthenight - 2011-09-26, 18:10

A to żadnego wspornika nie było w zestawie ?
Bo można by było jakiś wspornik przymocować do mocowania włącznika hamulca, i tak go ustawić aby czujnik znajdował się obok magnesu, który to został przymocowany do dźwigni pedału sprzęgła. Lub znajdował się nad magnesem.
Wciskając sprzęgło, magnes odsunął by się od czujnika, przerywając obwód.
Tam w schemacie widzę, że masa jest podawana non stop podczas pracy tempomatu - i to masa, która idzie przez żarówki od stopów.
Przerwanie sygnału masy przez wciśnięcie sprzęgła, lub podanie plusa przez włącznik stopu przerywa pracę tempomatu.

A czujnik od sprzęgła to zwykły kontraktron - tutaj napisałem o nim więcej :
http://www.daciaklub.pl/f...p=101947#101947

Piotrula - 2011-09-26, 18:23

Wcale nie mówię, że to zły pomysł, bo to właśnie ten patent trzeba tam opracować. Z rzeczy, które są tam fabrycznie, nie da się wykombinować niestety ABSOLUTNIE nic.
wojtek_pl - 2011-09-26, 18:31

A po co jest ten czujnik przy pedale sprzęgła ?

I drugie pytanie: czy jest tam czujnik naciśnięcia pedału hamulca? Może być sygnał od świateł hamowania. Powinien być aby przy hamowaniu odłączać tempomat i utrzymywanie prędkości...

Piotrula - 2011-09-26, 18:39

Wciśnięcie hamulca oczywiście powoduje odłączenie tempomatu.
Z założenia, to samo ma się dziać po wciśnięciu sprzęgła, po to jest ten czujnik.

jackthenight - 2011-09-26, 18:58

wojtek_pl napisał/a:
A po co jest ten czujnik przy pedale sprzęgła ?


A jak jedziesz autem i wciskasz sprzęgło, to również w tym momencie puszczasz nogę z gazu. Prawda ?
To samo musi robić tempomat, czyli poluzować linkę od gazu w momencie wciśnięcia sprzęgła.

wojtek_pl napisał/a:
czy jest tam czujnik naciśnięcia pedału hamulca?

Tempomat podłącza się pod włącznik stopu, który masz już w aucie.

mekintosz - 2011-09-26, 19:47

Bebe gratuluje odwagi w doposazaniu daci. Troszke jednak z dystansem podchodze do tempomatu nie homologowanego do danego pojazdu (np brak czujniak w sprzegle ). Pewnie nic sie zlego nie zdarzy ale aby w przypadku jakiegos ..tłu.. nieszczescia ubezpieczyciel wywinąl sie od odpowiedzialnosci przez w/w modyfikacje. jednak termometr/siwatła led jednak nie wplywaja tak drastycznie na sama predkosc iprowadzenia auta. Rozumiem, ze juz jestes po gwarancji, czy nadal obowiazuje ona ?
bebe - 2011-09-26, 20:43

jackthenight napisał/a:
Czyli jest to czujnik tzw. kontraktron.
Przeważnie pod wpływem magnesu zwiera swoje styki.

Przeważnie tak, ale wydaje mi się, że akurat ten konkretny egzemplarz rozwiera połączenie modułu z masą (jest połączony szeregowo do czujnika hamulca). Zarówno czujnik, jak i obsztrukcja zostały u Piotruli (ciapa jestem), więc nie mam jak sprawdzić doświadczalnie. Będę jeszcze temat przemyśliwał z moim tatą, elektronikiem.

jackthenight napisał/a:
Nie ma znaczenia jak głęboko wciskasz sprzęgło, czy jak płytko.
Magnes przykręcasz do dźwigni pedału sprzęgła.
Natomiast czujnik na jakimś wsporniku, tak aby był obok magnesu w pozycji kiedy nie dotykasz sprzęgła. Odległość magnesu od czujnika to max 10mm, najlepiej aby było kilka milimetrów od czujnika. Czyli czujnik ma być blisko magnesu, wtedy kiedy nie naciskasz na sprzęgło.

Ja to wszystko wiem. :) Kieruję się tylko tym, co zobaczyłem w samochodzie, a tam wygląda to tak, że pedał sprzęgła popycha takie popychadełko, punkt zaczepienia tego popychadełka jest dość blisko osi pedału. Efekt jest taki, że pedał ma duży skok, ale droga przebyta przez popychadełko (i tym samym linkę sprzęgła, czy co tam jest) jest relatywnie mała, i stąd moja obawa, że droga przebyta przez magnes od kontaktronu będzie zbyt mała i całość będzie działała niepewnie/wcale. To z resztą tłumaczyłoby też nerwową reakcję Dacii na sprzęgło. ;)

Żadnego wspornika w komplecie nie było, a nawet gdyby był, to też nie bardzo by było do czego go przymocować, bo bezpośrednio nad pedałem jest absolutnie NIC (gdzieś w oddali majaczy spód... licznika), a nad pedałem i z przodu zwiesza się plastik deski rozdzielczej, który, jak wiadomo, w Dacii jest wybitnie twardy ;) , ale jednak nie powierzałbym mu ciężaru utrzymania czujnika wraz ze wspornikiem. Problem polega właśnie na tym, że wokół tego pedału jest sporo przestrzeni. Z jednej strony nie ma do czego przymocować magnesu od czujnika, z drugiej - umocowany wspornik w środku "niczego" będzie aż się prosił o zahaczenie stopą.

Nawet gródź średnio nadaje się do zamocowania czegokolwiek, bo akurat w okolicy pedału sprzęgła pokryta jest jakąś gumą.

Fajnie jest to rozwiązane w dCi, ale tam jest inny pedał sprzęgła i nawet w Dacii ma miejsce na włożenie czujnika (pasują od Clio).

mekintosz napisał/a:
Troszke jednak z dystansem podchodze do tempomatu nie homologowanego do danego pojazdu (np brak czujniak w sprzegle ).

On jest homologowany do użycia w każdym pojeździe, czujnik sprzęgła ma w komplecie.

mekintosz napisał/a:
Rozumiem, ze juz jestes po gwarancji, czy nadal obowiazuje ona ?

Jeszcze przez 4 lata ponad obowiązuje. :) Po prostu - jestem hardkorem. ;)

jackthenight - 2011-09-26, 21:48

bebe napisał/a:
ale wydaje mi się, że akurat ten konkretny egzemplarz rozwiera połączenie modułu z masą (jest połączony szeregowo do czujnika hamulca)


O boże ile razy można to tłumaczyć, już raz to pisałem. Nie czytałeś uważnie tego co już pisałem - siadaj dwója.

Słuchaj bebe, kontraktron zwiera jak w pobliżu jest magnes.
Ty naciskając na pedał sprzęgła oddalasz magnes od kontraktronu, a tym samym rozwierasz, czyli przerywasz obwód masy. Proste ?

Bebe, czytamy jeszcze raz : http://www.daciaklub.pl/f...p=101985#101985

bebe napisał/a:
bo bezpośrednio nad pedałem jest absolutnie NIC

Jak to nic. A mocowanie na włącznik świateł stopu przy pedale hamulca?

Aha, instrukcja i schematy są na stronie np. : http://www.produktinfo.co...KEITSREGLER.pdf

bebe - 2011-09-26, 22:10

jackthenight napisał/a:
Bebe, czytamy jeszcze raz : http://www.daciaklub.pl/f...p=101985#101985

Oj tam, oj tam, bo zmieniłeś w międzyczasie. :P Ale oczywiście masz rację, po prostu gadamy jak dwa głuche gołębie. ;)

jackthenight napisał/a:
bebe napisał/a:
bo bezpośrednio nad pedałem jest absolutnie NIC

Jak to nic. A mocowanie na włącznik świateł stopu przy pedale hamulca?

Jest przy pedale hamulca, a nie sprzęgła. :) Ale już chyba rozumiem, co artysta ma na myśli - ewentualny wspornik dla czujnika "zaczepić" przy czujniku hamulca. Rzucę okiem i dam znać, jak to wygląda.

Dzięki wielkie za pomoc!

jackthenight - 2011-09-26, 22:14

bebe napisał/a:
ewentualny wspornik dla czujnika "zaczepić" przy czujniku hamulca.

A no właśnie, to nie jest duża odległość. Także pewnie jakiś wspornik można by było przykręcić do już istniejącego wspornika włącznika świateł stopu.

jackthenight - 2011-10-10, 05:15

I jak bebe z tym czujnikiem sprzęgła, założyliście już ?
bebe - 2011-10-10, 10:31

jackthenight napisał/a:
I jak bebe z tym czujnikiem sprzęgła, założyliście już ?

Nie, nie mam czasu. :( Tyle, że wczołgałem się pod deskę rozdzielczą i mam już mniej więcej pomysł, jak go założyć.

Miałem nadzieję, że da radę wykorzystać czujnik z clio, ale, zasadniczo, doipa - czujnik pasuje chyba tylko do sprzęgła w dCi, u mnie pedał sprzęgła jest zupełnie inaczej zamocowany i nie ma w ogóle tej blachy, w której siedzi czujnik.

wilfranck - 2012-01-27, 00:26

Fixing clio 3
na moim sandero






http://duster.forum-dacia.com/viewtopic.php?t=3209

wilfranck - 2012-01-27, 00:29

montaż regulatora WAECO

http://duster.forum-dacia.com/viewtopic.php?t=3452

dobry wieczór wszystkim

faj3r - 2012-03-12, 11:50

to jest fajna dźwignia http://www.conrad.de/ce/P...oduktdaten_ciao
bebe - 2012-03-12, 19:20

faj3r napisał/a:
to jest fajna dźwignia http://www.conrad.de/ce/P...oduktdaten_ciao

Nie pasuje do MS50.

corrado - 2014-01-24, 11:56

wilfranck napisał/a:
montaż regulatora WAECO

http://duster.forum-dacia.com/viewtopic.php?t=3452

dobry wieczór wszystkim


Czy można poprosić o dokument do tego, albo przekopiowany treść posta z instrukcją montażu nawet po francusku, nie mogę się zarejestrować z tłumaczem po francusku w chromie, bo chyba nie trzyma sesji w przeglądarce.

Karenzo - 2014-02-06, 23:12
Temat postu: Zakład który zamontuje mi tempomat
Tak jak w temacie jeżdżę duże w trasy i zaczyna mi doskwierać brak tempomatu
Czy jakiś zakład by mi profesjonalnie go zamontował ?
jakie by były koszty ?
w elektryce nie jestem zbyt zdolny więc nie chciał bym potem żeby coś się w trasie zepsuło.
No chyba że znajdzie się taki cudotwórca z dacia klubu który chciał by się tego podjąć
wiadomo że jest lzparts ale nie pasuje do LPG

mekintosz - 2014-02-07, 00:08

Może Bebe Ci pomoże, montował w swojej MCV ? Tylko on nie ma LPG ;-(
Karenzo - 2014-02-07, 00:11

czytałem cały temat tempomat
ale ja mam inna sytuacje ponieważ mam przepustnice sterowaną elektronicznie co jest ważne przy tempomacie
a do pracy tempomatu lpg nie ma znaczenia

bebe - 2014-02-07, 10:51

Karenzo napisał/a:
czytałem cały temat tempomat
ale ja mam inna sytuacje ponieważ mam przepustnice sterowaną elektronicznie co jest ważne przy tempomacie
a do pracy tempomatu lpg nie ma znaczenia

Tempomat Waeco MS-50 według producenta można również założyć w samochodzie z elektroniczną przepustnicą, siłownik steruje wtedy... pedałem gazu. :O Taki sposób montażu jest opisany w instrukcji, ale elegancja tego rozwiązania jest (jak dla mnie) mocno dyskusyjna.

Nie wiem, co sprzedaje LZ Parts, ale Waeco robi jeszcze inne tempomaty, poszukaj na ich stronie (byle nie polskiej, w polskiej wersji tempomaty nie istnieją :).

Raphael - 2014-02-09, 12:09

Jak ostatnio pytałem się o zamontowanie tempomatu w ASO, dowiedziałem się, że ciężka sprawa, dużo roboty, sporo trudności i oni się raczej nie podejmą :)
mekintosz - 2014-02-09, 12:39

ASO są od rzeczy łatwych, szybkich, które i tak czasem można nieźle spaprać. Takie cuda jak tempomat to tylko w wyspecjalizowanych warsztatach niezależnych. Kurcze, wstyd dla ASO ! Gdyby tylko klient się zgodził zapłacić określoną sumę mogli by przy okazji montażu tempomatu nauczyć się tego i móc oferować w opcjach jak niefabryczne czujniki czy lampy DRL. Chyba, że silniki renault w dusterze nie nadają się do obsługi nie fabrycznego tempomatu - to rozumiem.
Karenzo - 2014-02-09, 15:04

Do każdego silnika z elektronicznym sterowaniem przepustnicy da się zainstalować tempomat
sztuka jest zamontować do takiego z linką ale się da .
Cały problem z dacią że to nie przetarta ścieżka i nie ma gotowych recept na sukces .
Żeby zamontować taki tempomat po raz 1 trzeba by sie znać na elektryce a nie odtwarzać instrukcje .

bebe - 2014-02-09, 23:15

Może po prostu zadzwońcie do Piotruli i zapytajcie? :) On zakładał pierwszy tempomat (mój), ale na nim nie poprzestał, to raz, dwa, że ogarnia elektrykę, elektronikę i mechanikę, więc jeśli ktoś będzie wiedział, to on, a trzy, że przecież głowy Wam nie urwie, co szkodzi zapytać? :) Najwyżej odpowie, że nie zrobi. :]
corrado - 2016-01-24, 18:07

Tak przy okazji , co to jest Piotrula a raczej kto ? I jak można go znaleźć - mile widziane namiary ? 8-)
laisar - 2016-01-24, 19:32

Użytkownik DPKL, mechanik samochodowy.
egi - 2016-03-19, 17:47
Temat postu: Tempomat do Sandero 2008
Czy jest możliwością założenie tempomatu do daci sandero 2008 ?. Proszę o porady i ewentualnie wskazówki jak sie zabrać do tego.
laisar - 2016-03-19, 18:18

egi napisał/a:
Czy jest możliwością założenie tempomatu do daci sandero 2008

Tak.

Abelos - 2016-05-13, 13:42

Dziś pytałem w salonie ile kosztuje montaż fabrycznego tempomatu w ASO do Dacia Sandero.

Cena 11 tysięcy - Tak wiec jak ktoś to umie i robi dobrze to niech zakłada warsztat i będzie kasa. ;)

DrOzda - 2016-05-13, 13:59

Bzdura - jeśli ECU ma program tempomatu - a w nowym powinno mieć, to wystarczy dołożyć okablowanie przycisk włącznika i wymienić kierownicę ewentualnie - koszt maks 500 PLN. W pełnym wypasie wymiana pedału gazu na taki obsługujący wyłączenie ogranicznika prędkości. Kilka osób w DE dokładało tempomat do 1.2 TCE w Lodgy j.w.
Dzida - 2016-05-13, 17:01

Abelos napisał/a:
Cena 11 tysięcy

A zapytałeś może co składa się na tą kwotę, biorąc pod uwagę że tempomat do Sandero kosztuje bodajże 650 PLN przy zakupie nowego samochodu??

W mojej skodzie np. w porównaniu do fabrycznego tempomatu za ca. 1000 PLN, można założyć tempomat za 1/4 tej kwoty (wliczając w to już dokodowanie).

Marcinbzyk - 2016-05-14, 06:28

To znaczy, że za 250 zł nowy przełącznik i kodowanie w komputerze? Chyba nie oryginalny zestaw i u Pana Mietka w warsztacie.
Dzida - 2016-05-14, 10:55

Marcinbzyk napisał/a:
To znaczy, że za 250 zł nowy przełącznik i kodowanie w komputerze?

Zdefiniuj pojęcie oryginalny zestaw??? Akurat w Skodzie jest to nie jest zestaw, tylko jedna manetka (od kierunków) która ma funkcję tempomatu lub nie. Kodowanie w ASO to 80-150 PLN (w zależności od danego ASO).

Zakładałem do siebie to wiem, ale przecież nie musisz mi wierzyć. (a ja cię nie zamierzam przekonywać). :mrgreen:

Abelos - 2016-05-15, 18:06

Powiedzieli mi ze muszą wymienić komputer, i polowe elektroniki by go zamontować
TEMPOMATY - 2016-05-17, 13:14

Dzień dobry,
Zapraszam do odwiedzenia naszej oferty na Tempomat:

LINK DO OFERTY NA FORUM DACII

W cenie detalicznej 1490 zł oferujemy Tempomat kompatybilny ze wszystkimi, nawet najstarszymi modelami Dacii oraz innych modeli wszystkich marek. Dla Klubowiczów Forum Dacii, oferujemy zniżki na zestaw Tempomatu.

W skład zestawu wchodzi:

Centrala AP900 lub AP900c,
Wiązki elektryczne,
Manetka CM35 (lub do wyboru CM7),
Instrukcja obsługi w języku polskim,
Schemat podłączenia do danego modelu auta,
Pomoc techniczna przy montażu urządzenia.

W przypadku starszych modeli aut gdzie sterowanie przepustnicą jest na linkę (mechaniczne) oferujemy zestaw Tempomatu AP-500.

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt pod:
tel. 506 165 113 ,
email. biuro@tempomaty.pl
lub poprzez forum.

Zapraszam również do odwiedzenia naszej strony internetowej TEMPOMATY.PL

Poniżej wrzucam również zdjęcie zamontowanego już Tempomatu w samochodzie Dacia Dokker.

Pozdrawiam,
Leszek

Gercio - 2017-12-06, 07:30

Czy ktoś z Was może zamontował to cudeńko (tempomaty.pl) u siebie i mógłby podzielić się spostrzeżeniami?

Mi trochę tempomatu brakuje czasami, dlatego się nad montażem tego ustrojstwa zastanawiam.


Z góry dziękuję :mrgreen:

przemoc84 - 2018-10-25, 09:34
Temat postu: tempomat w Sandrze
tak mnie naszło w nocy jak wracałem z Kielc autem wyposażonym właśnie w tempomat, czy te pierwsze Sandry 2009-2012 miały w opcji tempomat? Czy da się go dołożyć? jako że trasa którą głównie pokonuję to 2pasmówka lub się nią stanie w przyszłym roku zastanawiam się czy to wejdzie...
route2000 - 2018-10-25, 12:38

W tym roczniku to raczej nie.... :-/
DrOzda - 2018-10-25, 12:45

W dCi dawało się dołożyć, niestety ECU 1.4 MPI nie ma tej funkcji.
Można go dołożyć jako zewnętrzne urządzenie , zdaje się że bebe tak zrobił w MCV.

przemoc84 - 2018-10-26, 07:31

dzięki za info zagadam więc do bebe
przemoc84 - 2018-10-26, 12:29

odkopię trochę

znaleźć teraz w rozsądnej cenie lub w ogóle znaleźć graniczy z cudem... allegro same archiwa conrad brak w magazynie, amazon i ebay sold out

polon18 - 2018-10-26, 13:19

A co potrzebujesz?
przemoc84 - 2018-10-26, 13:24

znaleźć w rozsądnej cenie Waeco MS-50
polon18 - 2018-10-26, 18:15

Nowe/ używane jaka cena
przemoc84 - 2018-10-26, 18:49

szukam ale ciężko by je znaleźć w akceptowalnej cenie... magazyny świecą pustkami
polon18 - 2018-10-26, 19:50

To kup używkę są też inne modele
Np
gold cruise ap50 , ap 150

shrek - 2018-10-27, 04:52

Albo poczekaj. Jak skosnookie wyprodukujai wysla do europy kontyner tempomatow to znowu sie pokaza wszedzie. Co do ceny to nigdy nie byly tanie.
shrek - 2018-10-27, 04:56
Temat postu: Re: tempomat w Sandrze
przemoc84 napisał/a:
tak mnie naszło w nocy jak wracałem z Kielc autem wyposażonym właśnie w tempomat, czy te pierwsze Sandry 2009-2012 miały w opcji tempomat? Czy da się go dołożyć? jako że trasa którą głównie pokonuję to 2pasmówka lub się nią stanie w przyszłym roku zastanawiam się czy to wejdzie...


Trzeba poszperac w ecu czy ma taka opcje, ewentualnie podlaczyc kabelki. Szanse sa 50/50 bo niektore mialy nisktore nie.

Fruxo - 2018-10-27, 23:25

przepustnica sterowana elektronicznie czy na linkę
bo duster do 2011 miał linke

przemoc84 - 2018-10-29, 08:34

ja wiem że tanie nie są ale na teraz jedynie opcja to jakaś polska firma ale oni chcą 1,5tys :shock: a niby do kupienia na conrad jest za ok 0,5tys no to jest różnica

polon18, nie wiem czy to działa na podobne zasadzie i jak cenowo wygląda, co do używki to ciężko namierzyć

corrado - 2018-10-30, 22:10

mozesz kupic tez z rosji
ja kupilem przez kolege z Bialorusi - wyszlo mnie wtedy z 1.5 r temu ok 500-600pln

polon18 - 2018-10-30, 22:48

No szkoda że tak późno odpisałeś. Ten ap50 to popularne w holandii modele firmy gold cruise . spytałem bo mogłem załatwić używkę kompletną za 60€ niby była używka ale jak nowa w pudełku i z instrukcją (sam sobie w sceniku ten montowałem)
Ale już sprzedany
Są też inne modele tej firmy.

Fruxo - 2018-10-31, 12:47

https://www.drivenge.ru/shop/product.aspx?id=7
na portalach ogłoszeniowych można znaleźć w kalingradzie więc mała wycieczka z rodzina będzie dobrym pretekstem do nabycia tego cuda
Ja co prawda 2 razy już w tym roku byłem w kalingradzie i za każdym zapominałem kupić

corrado - 2018-11-02, 13:19

wlasnie drivenge u siebie mam
jacekviola - 2020-04-25, 12:17

a zakładał ktos uniwersalny ?

https://tempomaty.pl/samochody/tempomat-dacia-duster/

https://tempomaty.pl/wp-content/uploads/Dacia_Duster.jpg

pomijam estetykę takiego rozwiązania - jednemu się może podobać, innemu nie - ale ciekaw jestem czy ktoś to ma i jakie ma opinie.

laisar - 2020-04-25, 12:48

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + tempomat = http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1137
Fruxo - 2020-04-25, 12:50

Temat wałkowany tu od lat , ten polski robiony w chinach się nie opłaca bo koszt ok 2000 zł
lepiej rosyjski koszt 600-700 zł

jacekviola - 2020-04-25, 12:57

Fruxo napisał/a:
Temat wałkowany tu od lat , ten polski robiony w chinach się nie opłaca bo koszt ok 2000 zł
lepiej rosyjski koszt 600-700 zł


tak, ale ja pytalem o OPINIE jak się sprawuje ten lite-on ze strony
w sciaganie z Rosji się nie będę bawić

Kinomad - 2020-10-08, 12:11
Temat postu: Tempomat
Cześć forumowicze,
Mam do was pytanko. Zastanawiam się na zamontowaniem tempomatu do daci dokker z 2014r. Podzwoniłem w okolicy po elektrykach samochodowych, bo nie chce bawić się w to samemu. Dostałem od jednego ofertę 300 zł za nowy tempomat + 200 zł za robociznę. Czy myślicie, że tempomat za 300 zł ma szansę działać prawidłowo czy mogą być z nim może jakieś problemy?
Mam nadzieję, że ktoś ogarnięty podpowie mi w tym temacie, bo jestem zielony w elektronice.
Pozdrawiam.

laisar - 2020-10-08, 12:39

Gdybyś podał jakąś nazwę modelu lub typ, to można by próbować cokolwiek ocenić, ale z samej ceny nic nie wynika...
Kinomad - 2020-10-08, 15:25

No właśnie w ogóle zastanawiałem się czy jest możliwość dorwania nowego tempomatu za 300 zł . Na pewno się podpytam i dam znać.
mne - 2020-10-08, 17:39

W tym roczniku zapewne masz wszystko tylko aktywować, mnie koszt wyniósł kierownica 150zł ładna skórzana + 120zł taśma i 30zł wyłącznik - aktywowałem sam, bez przeróbek i kombinowania.
Kinomad - 2020-10-12, 11:19

Mne nie do końca rozumiem.
Czyli mówisz, że żadnej centrali nie potrzebuje, że jest ona już zainstalowana?
Wystarczy załatwić podzespoły typu kierownica włącznik taśma i aktywować?

laisar - 2020-10-12, 11:43

Czasem wystarczy - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9281

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group