DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - (Non?)sensowność ostatniego przeglądu gwarancyjnego

jackthenight - 2010-04-15, 23:13
Temat postu: (Non?)sensowność ostatniego przeglądu gwarancyjnego
[Wydzielone z http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1264 ].


A podajcie mi argumenty za tym aby jechać na przegląd główny po 3 latach - czyli kiedy kończy się gwarancja.
Jak dla mnie jest to już nie opłacalne taki przegląd - bo kosztuje a i tak kończy się już gwarancja więc po co jechać po 3 latach na przegląd główny jeśli np. mamy 30 tyś przejechanych km (wiadomo że już więcej z gwarancji nie skorzystamy bo nam się już ona konczy)?

laisar - 2010-04-16, 00:01

Przede wszystkim: jeśli coś znajdą do naprawy - to i tak będą musieli to zrobić, nawet jeśli zanim zdążą się za to zabrać termin końca gwarancji faktycznie minie.


Po drugie: raz do roku porządniejsze sprawdzenie samochodu warto chyba zrobić - więc jeśli ASO faktycznie zrobi to porządnie, to "stówka" nie jest bardzo wygórowaną kwotą (3 lata to drugi przegląd serwisowy, czyli najmniejszy - a nie główny [zwłaszcza po 30 tys. km]). No i może coś jednak znajdą - p.w.

(Ale jak ktoś na bieżąco sprawdza różne rzeczy - to pozostaje tylko pkt. 1).


Po trzecie: warto zrobić sam przegląd antykorozyjny - gwarancja jest przecież na lat 6.



Ale w sumie to sam stoję przed podobnym dylematem - do 3 latek jeszcze chwila, ale 45 tys. km zbliża się bardzo szybko...

mag - 2010-04-16, 19:00

laisar napisał/a:
Przede wszystkim: jeśli coś znajdą do naprawy - to i tak będą musieli to zrobić, nawet jeśli zanim zdążą się za to zabrać termin końca gwarancji faktycznie minie.

Jesteś pewien, czy tylko tak Ci się wydaje?

benny86 - 2010-04-16, 19:08

Laisar ma rację, jeśli ujawnimy i zgłosimy usterkę w okresie trwania gwarancji, a sama usterka nie podlega wyłączeniu spod gwarancji, to musi zostać usunięta bezpłatnie
wox - 2010-04-16, 21:57

mag napisał/a:
laisar napisał/a:
Przede wszystkim: jeśli coś znajdą do naprawy - to i tak będą musieli to zrobić, nawet jeśli zanim zdążą się za to zabrać termin końca gwarancji faktycznie minie.

Jesteś pewien, czy tylko tak Ci się wydaje?


Nic się nikomu nie wydaje. Podaję przykład:

w połowie września 2006 kończyła mi się gwarancja w Fusionie; tydzień przed tym terminem zgłosiłem "zaolejenie" przekładni kierowniczej - wymieniono ją (w ramach gwarancji) dopiero w listopadzie (oczywiście, żeby miało sens, to co napisałem, dodam, że w ASO powiedzieli mi, że nawet gdybym, to zgłosił kilka dni po upływie gwarancji, to i tak by wymienili).

laisar - 2010-04-16, 22:32

mag napisał/a:
Jesteś pewien, czy tylko tak Ci się wydaje?

A pytasz serio, czy tylko sobie jaja robisz? <;

(Czytaj: tak, pewien - przecież inaczej żadna gwarancja nie miałaby najmniejszego sensu, bo wystarczyłoby, żeby gwarant przeczekał klienta).

mag - 2010-04-17, 15:33

laisar napisał/a:
A pytasz serio, czy tylko sobie jaja robisz? <;

A serio, bo nie raz czytałem że coś się popsuło po gwarancji - coś co musiało się psuć jeszcze w okresie gwarancyjnym - i firma co najwyżej "partycypowała" w kosztach naprawy, a nie traktowała jej jako gwarancyjnej...

laisar - 2010-04-18, 00:37

Liczy się po prostu termin zgłoszenia.
mag - 2010-04-18, 07:28

Czyli jeżeli na tym ostatnim przeglądzie nic nie powiedzą w serwisie - to gwarancji i tak nie ma???
benny86 - 2010-04-18, 10:35

Hmm usterki/awarie to raczej właściciel/użytkownik musi zgłosić jakie zauważył, usłyszał, dostrzegł itp. Jeśli na przegląd pojedziesz przed upływem gwarancji to powinno to objąc jeszcze, Ale jak się spóznisz, choćby parę dni, mają prawo odmówić naprawy w ramach gwarancji, chyba że potraktują to jako gest w stronę klienta (przy drobniejszych awariach jest szansa)
laisar - 2010-04-19, 13:15

Cytat:
Czyli jeżeli na tym ostatnim przeglądzie nic nie powiedzą w serwisie - to gwarancji i tak nie ma???

Jak to w życiu - odpowiedź brzmi: "To zależy...".

Jeżeli serwis nie znalazłby czegoś, co powinien znaleźć w trakcie danego przeglądu, to nawet po zakończeniu okresu gwarancji można dochodzić swoich praw z dużym prawdopodobieństwem sukcesu. W takim przypadku powinna wystarczyć opinia rzeczoznawcy - bo w razie czego, właśnie na jej podstawie, sąd zapewne wydałby wyrok korzystny dla klienta.

A w praktyce - pozostaje kwestia tego, czy dana rzecz warta jest "szarpania" się...

mag - 2010-04-20, 19:59

laisar napisał/a:
pozostaje kwestia tego, czy dana rzecz warta jest "szarpania" się...


i o to mi chodziło... tak na prawdę mam wrażenie, że ten ostatni przegląd, to takie pożegnalne "obdarowanie" serwisu gotóweczką ;-)

benny86 - 2010-04-20, 22:04

mag napisał/a:
mam wrażenie, że ten ostatni przegląd, to takie pożegnalne "obdarowanie" serwisu gotóweczką

Tutaj już poruszasz temat-rzekę - "Czy warto serwisować samochód po gwarancji w ASO?" :d:d

laisar - 2010-04-20, 23:06

No cóż - jeśli wrażenie jest przemożne, to oczywiście można nie "obdarowywać"... I liczyć, że jednak nie ujawni się nic, co mogło być znalezione na tym przeglądzie.

(Chociaż TSD w niezależnych warsztatach akurat taki przegląd bywa nawet droższy. Aczkolwiek pozostaje rzecz jasna jeszcze kwestia rzetelności jego przeprowadzenia - u klienta potencjalnie "na wylocie" z ASO / do złapania przez warsztat niezależny...).

Beckie - 2010-04-21, 07:27

Jeśli ktoś posiada 1.6 MPI i zastanawia się czy jechać na ostatni przegląd, to radzę pojechać. Nie wiem, których roczników to dotyczy ale u mnie ostatnio przeprogramowali komputer. Podobno żeby nie występowały problemy z uruchomieniem silnika przy temp. ok 20 st. C. Może ma to coś wspólnego z telepaniem autem zaraz po rozruchu. Było kilka takich przypadków na forum.
Jarosław P - 2010-10-04, 22:56

Jestem po pierwszym przegladzie , ale myślami juz przy trzecim i tak sobie myslę że jeżeli nic się z autem nie będzie działo nic nie będzie stukać ani pukać to jaki jest sens tego przeglądu ? gwarancja i tak sie wtedy skończy a aso nawet palcem nie kiwnie niby posprawdza i powie że wszystko w porządku i tylko weźmie kasę !

Wg mnie lepiej pojechać przed koncem gwarancji do jakiegos diagnosty aby zrobił niezależny przegląd i wtedy udac się do aso z ewentualnymi usterkami i powiedzieć im o nich. Moze wtedy wymienią co trzeba.

benny86 - 2010-10-04, 23:11

3 przegląd zrówna Ci się z pierwszym badaniem technicznym ( no chyba ze masz lpg?) jedziesz tydzień czy dwa wcześniej na badanie techniczne, jak coś wyskoczy zgłaszasz przed upływem gwarancji ( i gwarancja i termin badania liczone sąod dnia rejestracji samochodu)
Jarosław P - 2010-10-04, 23:32

Tak dobry pomysł , tylko teraz pomyslałem ze na blachę jest 6 lat gwarancji i co bedzie jak nie zrobie przegladu w aso a po czterech czy np pieciu latach wyjdzie korozja ?

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2010-10-06, 09:22 ]
Odpowiedź i dalsza dyskusja nt gwarancji antykorozyjnej: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=64858#64858.

Beckie - 2011-05-18, 18:08

Jako, że okres gwarancji mechanicznej kończy mi się w październiku a przegląd po 60 000 km będę robił przy stanie licznika ok. 70 000 km, ominę ASO szeroookim łukiem.
Tym bardziej, że wymiana oleju, filtra oleju, filtra powietrza i świec zapłonowych będzie mnie kosztować ok. 300 zł brutto + przegląd i czyszczenie klimatyzacji gratis (Norauto).
W ASO za przegląd życzą sobie "ok. 1000 zł".
Aż mnie korci żeby zadzwonić do ASO i zapytać ile będzie kosztował przegląd bez wyżej wymienionych czynności. :idea:

benny86 - 2011-05-19, 10:28

rezygnacja z ASO przy takich cenach to jedyne sensowne wyjście, ale można zlecić im wykonanie TYLKO przeglądu nadwozia (żeby podtrzymać gwarancję na blachy?)
Norauto - cóż, ja po moich doświadczeniach nie wydam u nich złamanego grosza, ale może tylko żorskie centrumnorauto tak sobie w kulku leci...

Beckie - 2011-05-19, 13:30

Wydaje mi się, że w Norauto jest podobna rotacja ludzi jak w ASO więc może akurat trafiłeś na narybek. Astrą niekiedy bywałem w trzech ich warsztatach (podobnie w Carmanie) i nie mogę nic złego powiedzieć...
benny86 - 2011-05-19, 15:39

Nie wiem, może zle trafiłem, może nie, sprzedali mi uszkodzone radio, do tego skopali montaż całkowicie, swoje usłyszeli co myślę o takim traktowaniu klienta z możliwością kontaktu z centralą też chętnie skorzystałem. Niedawno zauważyłem że zniszczyli jeden plastik przy demontażu głośnika, ale teraz już nic z tym nie zrobię. Partaczy trzeba eliminować z rynku i tyle
Alien - 2011-05-19, 17:51

Znajomy też miał przeboje z Nourauto - odkręcili mu korek ze skrzyni i zlali olej a do silnika dolali kolejne 4 litry oleju - szczęśliwie zauważył co się kroi.
lep - 2011-05-19, 20:04

Dlatego tak prostą i ważną czynność jak wymiana oleju warto robić samemu. Dla przestrogi mogę podać przykład fatalnej w skutkach wymiany oleju w warsztacie samochodowym.

Kumpel pojechał bo zwyczajnie nie chciał się babrać w oleju a wymiana była w cenie oleju.
Mechanior zlał olej do beczki potem zalał nowy. Sprawdził poziom oleju i okazała się że za dużo wlał. No i prosta sprawa, trzeba wskoczyć do kanału i zlać trochę i po sprawie.
Ale tu zaczęły się schody. Okazało się że "mechanik" krzywo wkręcił korek (czytaj na siłę) bo nie spodziewał się że kiedykolwiek zobaczy tego klienta i że zarząda sprawdzenia poziomu oleju. Przerodziło się to w koszmar bo trzeba było całą miskę odkręcać. Jak zaczęli sklejać na silikon to ciągle się olej lał.
W końcu sam musiał ściągać miskę, odtłuszczać krawędzie i kleić ot taka historyjka.

I jeszcze jedna opowieść o wymianie w warsztatach.
Czekając na wydanie auta po naprawie znajomy czytał gazetkę i ukradkiem zerknął na wymianę oleju w innym samochodzie. "Mechanik" odkręcił korek zlał olej do beczki, potem wlał nowy olej, który natychmiast wylał się do beczki w kanale - zapomniał korka wkręcić.
Potem się rozejrzał nabrał oleju z tej beczki ze zlewkami i zalał gościowi.
Znajomy mówił że po prostu go zmroziło.

mrówa - 2011-05-19, 20:10

lep napisał/a:
Mechanik" odkręcił korek zlał olej do beczki, potem wlał nowy olej, który natychmiast wylał się do beczki w kanale - zapomniał korka wkręcić.
Potem się rozejrzał nabrał oleju z tej beczki ze zlewkami i zalał gościowi.

:shock: :shock: :shock: :cry:

benny86 - 2011-05-19, 20:24

Wpiszcie w google "norauto opinie" i otwórzcie pierwszą stronkę ;-)
Beckie - 2011-05-19, 21:05

Dam im szansę.
michalo30 - 2012-10-07, 16:52
Temat postu: 3-ostatni przeglad gwarancyjny
Witajcie
Z żalem musze się pogodzić z faktem iz w listopadzie tego roku moja Dacia Sandero konczy 3 rok.Za tym idzie koniec gwarancji.Brałem udział w dwóch wczesniejszych przegladach serwisowych i nie powiem nieco mnie szarpnęło po kieszeni. Naszczeście w moim autku jak na razie jest wszystko ok . Olej silnikowy wymieniony rok temu z filtrami przy stanie 17 tys km, w serwisie powiedzieli ze nastepna wymianka za 2 lata razem z filtrami.Panowie i stad moje pytanko:Co obejmuje ten ostatni 3 przegląd bo wymiane oleju napewno nie? i mniej wiecej ile kosztuje.Czy podarować sobie ten 3 przeglad bo i tak gwaracja wygasa a naprawde dbam o autko . Mam znajomego mechanika który sie bedzie moi autkiem po gwarancji opiekował. Co sadzicie?
Pozdrawiam

Mariusz - 2012-10-07, 17:10

Sprawdzą całe autko pod kątem zawieszenia, oceny powłoki lakierniczej oraz podepną pod kompa i przejadą się Twoim autkiem. Ja oczywiście wymieniłem jeszcze olej+ filtr oleju. Filtr powietrza i kabinowy wymieniłem sobie sam. W tym miesiącu jadę na przegląd po 4 latach. Po 4 latach wymiana rozrządu + pompa wody + pasek akcesoriów z napinaczem. :-( Nawet nie chcę myśleć o ile wyjadę lżejszy w portfelu.
Martens - 2012-10-07, 17:29

michalo30, zanim pojedziesz na ten przegląd, poproś owego mechanika, żeby dokładnie obejrzał auto. Mnie taka "niezależna" kontrola przed końcem gwarancji oszczędziła 1000 zł.
jackthenight - 2012-10-07, 17:31

Mariusz napisał/a:
Po 4 latach wymiana rozrządu + pompa wody + pasek akcesoriów z napinaczem. :-( Nawet nie chcę myśleć o ile wyjadę lżejszy w portfelu.


A ja jeszcze nie wymieniałem.
Przy przebiegu 41 tyś. to aż szkoda wymieniać pasek czy pompę.
Poczekam jeszcze z rok i wtedy sobie wymienię wszystko sam.

laisar - 2012-10-07, 17:44

Jeżeli nie przekraczałeś średnich rocznych przebiegów założonych przez producenta, to po 3 latach wypada "mały" przegląd, tzw. serwisowy: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1564 - i ani zakres, ani ceny jakoś drastycznie się nie zmieniły (czyli olej na własne życzenie - można, ale standardowo nie obejmuje).

Czy warto go robić w ASO, czy nie, to już zdania są podzielone: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3171

bodzio - 2012-10-07, 18:56

Ja nie robiłem tego przeglądu, zrobiłem badanie techniczne w aso. W czwartek stuknęło mojej sanderce.3 lata.Główny przegląd za rok pewnie zrobię.
Marek1603 - 2012-10-07, 19:13

Polecam zrobić przegląd serwisowy wraz z kontrolą antykorozyjną i robić ją jeszcze do końca gwarancji antykorozyjnej czyli do 6lat. Koszt 96zł.

Masz prawie ten sam silnik więc polecam przeczytać mój temat o kosztach części bo robocizna we własnym zakresie znaczy własnemi ręcami. ;-) :-)
http://www.daciaklub.pl/f...t=1008&start=30

xman - 2013-08-05, 14:45
Temat postu: Ostatni przegląd...
Witam !

Niebawem czeka mnie ostatni przegląd gwarancyjny.
Proszę o informacje jak się do niego przygotować, jak wygląda itp. ?
W zasadzie nie mam zastrzeżeń co do swojej loganki, lecz może powinienem zgłosić jakieś elementy do wymiany/sprawdzenia korzystając, że będzie to wykonane gwarancyjnie ?
Nie chciałbym później żałować, że na coś nie zwróciłem uwagi.
Chętnie wysłucham każdej sugestii :)

Pozdrawiam :)

Martens - 2013-08-06, 15:53

xman, przed tym przeglądem znajdź w twojej okolicy warsztat niezależny i poproś, by dokładnie sprawdzili auto. Dopiero potem jedź do ASO z listą usterek. Oczywiście, możesz to też zrobić przed samym końcem gwarancji, chyba, że oba terminy sie zbiegają.
Ja skorzystałem z niezwykle życzliwej pomocy w tym serwisie, opisanym na naszym forum: http://www.daciaklub.pl/f...ghlight=#106902
W efekcie ocaliłem jakieś 1200 zł.

Stepway - 2013-08-06, 21:02

Martens napisał/a:
Ja skorzystałem z niezwykle życzliwej pomocy w tym serwisie, opisanym na naszym forum: http://www.daciaklub.pl/f...ghlight=#106902
W efekcie ocaliłem jakieś 1200 zł.


A jakieś szczegóły, na czym konkretnie oszczędziłeś? Obawiam się że bez sugestii warsztat przyjrzy się głównie mechanice, zawieszeniu a to na ostatnim przeglądzie może być kwestią sporną co do objęcia gwarancją.

Od siebie do autora tematu dodałbym przede wszystkim wnikliwą obserwację pod kątem zarodków korozji. U mnie niestety po dwóch latach, jednej duższej zimie, Dacia kwitnie. Jeżeli będziesz miał wątpliwości, to ciągnij po gwarancji mechanicznej, przeglądy antykorozyjne. Mimo powszechnie wątpliwej skuteczności roszczeń, lepszy rydz niż nic.

chriskb - 2013-08-07, 07:42

Ja bym radził sprawdzić także pod kątem jakichkolwiek wycieków, one są bardzo kosztowne do usunięcia.
Kratylos - 2013-08-07, 10:15


Martens - 2013-08-09, 13:19

Stepway napisał/a:
A jakieś szczegóły, na czym konkretnie oszczędziłeś?


Nie pamiętam, za skomplikowane to dla mnie było. Zapisałem dokładnie na kartce, zgłosiłem w aso, pan z aso nieco podejrzliwie zapytał, dlaczego przypuszczam, że właśnie taka usterka, ze spokojem odparłem, kto ją wykrył i dyskusja na tym się zakończyła :lol:
Chodziło o coś w układzie kierowniczym albo zawieszeniu.

kejo81pl - 2016-04-13, 09:24
Temat postu: koniec gwarancji
Koledzy i koleżanki.
Proszę o pomoc o co się upomnieć i co sprawdzić przed końcem gwarancji.
Z góry dziękuję.

route2000 - 2016-04-13, 09:40

Wszystko co jest nie tak z autem. ;-) Blacharka, silnik, zawieszenie, wyposażenie auta, hamulce...
kejo81pl - 2016-04-13, 13:59

ktoś praktykuje podjazd na stację kontroli przed ostatnia wizytą w ASO(aby sprawdzić co i jak)?
Andrzej Zajczuk - 2016-04-13, 16:14

Żaden serwis autorytatywnie nie odpowie co się może popsuć. A za sprawdzenie pewnie każe zapłacić , chyba, że usterka ewidentna.
Ja wykonuję przegląd raz na rok i przy przeglądzie zgłaszam usterki zauważone między przeglądami. Takie przeglądy mam za sobą cztery i za każdym razem coś jest na gwarancji naprawiane. Gwarancja trzyletnia + dwa lata odpłatna serwisowa.
Raz tylko była usługa poza przeglądem bo padł akumulator ale objęła go akcja serwisowa.
Następny przegląd wypadnie przed datą upływu gwarancji.

Martens - 2016-04-16, 10:58

kejo81pl, skorzystaj z niezależnego ale polecanego warsztatu. Powiedz wprost, że kończy Ci się gwarancja i zależy Ci na wyłapaniu możliwie wszystkich usterek, które można naprawić jeszcze na gwarancji. Zapłacisz za to pewnie ze 100-300 zł, ale będziesz miał dokładny wykaz, co zgłosić albo tez pewność, że wszystko jest ok. Ja tak zrobiłem (pisałem o tym kilka postów wyżej), co oszczędziło mi 1000 zł. A właściciel niezależnego warsztatu był tak miły, że za ten przegląd nie wziął ode mnie ani grosza.
kris konin - 2017-02-03, 11:46
Temat postu: 3 przegląd - czy warto jechać?
zbliża się trzeci przegląd i koniec gwarancji na dustera. pytanie czy warto jechać ?

czy nie lepiej jechac do znajomego mechanika, niech sprawdzi auto i jak nie będzie uwag to wymiane płynów i kontrole zrobie poza aso. pytam głównie dlatego że miejscowe aso jest beznadzieje.

z mozliwych do zgłoszenia spraw mam:
- pękniete plastiki na teleskopach klapy tylnej
- dzwoni cos czasem w wydechu
- coś trzeszczy w mocowaniu pasa kierowcy w słupku
- regulacja drzwi bo się czasem nie zamykaja w normalnym trzaśnięciu
- moze jakas kontrola lakieru itd
- może jest cos co warto po trzech latach gruntownie sprawdzić ?


pytanie czy wiejskie aso w Koninie cos w tym temacie zrobi bo tu zawsze był kłopot z czymś więcej niż zmiana oleju (dzwonia gdzies do centrali i Poznania i pytaja co robic)

jak panowie robiscie w waszych przypadkach, co radzicie. nie chodzi mi o kasę bo aso za przegląd weźmie ze 150 zł więcej i pewnie części mi wymieni, ale jak zrobiłem od poprzedniego przeglądu 10 kkm to moze nie ma po co jechać.

jas_pik - 2017-02-03, 12:38

To jedź do lepszego ASO , sam najpierw pooglądaj wszystko aby wiedzieć co można im zlecić do wymiany na koniec gwarancji
jan ostrzyca - 2017-02-03, 13:03

A gwarancja na blachy? Jak przestaniesz jeździć do ASO i po 4.5 roku wyjdzie ruda będziesz sam naprawiał blachy.
Marek1603 - 2017-02-03, 15:02

jan ostrzyca napisał/a:
A gwarancja na blachy? Jak przestaniesz jeździć do ASO i po 4.5 roku wyjdzie ruda będziesz sam naprawiał blachy.


Może zrobić tylko przegląd antykorozyjny dla jej utrzymania. Ja płaciłem chyba 150zł.
Co rok albo 30000km o ile dobrze pamiętam.

PiotrWie - 2017-02-03, 20:35

Ja (kilka lat temu) odpuściłem sobie - pojechałem kilka tygodni przed upływem gwarancji do zaprzyjaźnionego mechanika, po przebadaniu Dacii stwierdził że nie ma się do czego czepić - i za odpowiednik przeglądu po 60tyś zapłaciłem ok 400.
Jeśli chodzi o gwarancję antykorozyjną pamiętajcie że chodzi o przerdzewienie blachy na wylot - korozja powierzchowna jest ew. naprawiana z gwarancji na lakier, a to o ile dobrze pamiętam 2 lata. A pomimo ogromnego wątku o tragicznej korozji w Daciach nie znalazłem żadnego wpisu o przerdzewieniu blach - trochę wpisów o korozji powierzchniowej a głównie narzekanie że rdzewieje żeliwo - jak by istniało takie które nie pokrywa się rudym nalotem.

leo - 2017-02-03, 23:42

jan ostrzyca napisał/a:
A gwarancja na blachy? Jak przestaniesz jeździć do ASO i po 4.5 roku wyjdzie ruda będziesz sam naprawiał blachy.


Eee... Jak mają zrobić tak, jak u Ciebie zrobili, to lepiej dać sobie spokój. Za zaoszczędzone pieniądze na przeglądach w ASO można (w razie problemów) dać blachę w pewne ręce do naprawienia.

Fruxo - 2017-02-04, 01:12

nie warto
shrek - 2017-02-04, 06:44

Ja osobiscie bym nie jechal. Zreszta tylko raz u nich bylem i to po 20 tys.
czaju - 2017-02-04, 09:42

Ja bym jechał. Nawet na tym forum znam ludzi dla których ASO zachowało się bardzo w porządku robiąc to gruntownie i np. w ramach gwarancji zostały wymienione elementy zawieszenia. Przegląd sam w sobie nie jest drogi, ważne żeby nie zlecać dodatkowych rzeczy jak wymiana tarcz/klocków, obsługa klimatyzacji, bo to może poczekać do końca gwarancji i zrobić za mniej niż połowę.
No i przy odsprzedaży na otomoto zaznaczysz sobie "Serwisowany w ASO" :)

piku - 2017-02-04, 09:54
Temat postu: Re: 3 przegląd - czy warto jechać?
kris konin napisał/a:
zbliża się trzeci przegląd i koniec gwarancji na dustera. pytanie czy warto jechać ? czy nie lepiej jechac do znajomego mechanika, niech sprawdzi auto (...) z mozliwych do zgłoszenia spraw mam:
- pękniete plastiki na teleskopach klapy tylnej
- dzwoni cos czasem w wydechu
- coś trzeszczy w mocowaniu pasa kierowcy w słupku
- regulacja drzwi bo się czasem nie zamykaja w normalnym trzaśnięciu
- moze jakas kontrola lakieru itd
- może jest cos co warto po trzech latach gruntownie sprawdzić ?.


Ja zrobiłem kolejny przegląd, szósty (ostatni podczas gwarancji) w ASO i zamierzam w ASO zrobić przegląd wszystkiego (także lakieru) tuż przed upływem gwarancji, czyli przy ok. 99500 km (nie ustaliłem, ile za to wezmą, ale mam jeszcze ok. 1,5 tys. km do tej chwili :-) ).

Wszystkie wady/usterki, o których piszesz, zgłosiłbym do ASO - wydaje się, że powinny zostać usunięte w ramach gwarancji.
Ja m.in. zgłosiłem stuki pod deską rozdzielczą podczas jazdy po zaśnieżonych drogach - nie powinno ich być, bo gdy jadę np. kilkanaście km po takich drogach, jest to bardzo uciążliwe i nie wiadomo, co się tam rozpada/odpada. Kłopot w tym, że takie postukiwania dość trudno zlokalizować - trzeba by zdemontować deskę, a to jest problem (czy po zmontowaniu nie będzie gorzej...).

Dar1962 - 2017-02-04, 11:50

po 3 latach już nie pojechałem, nie było co zgłaszać, zresztą w moim przypadku dodatkowo zniechęcającym czynnikiem była 90 km odległość do aso. Auto na 3 przegląd pojechało do pobliskiego Bosch Serwice, gdzie za 1/4 robocizny aso zrobiono mi solidną kontrolę i obsługę wszystkiego, co potrzebne. Kolejne przeglądy robiłem identycznie
czegebara - 2017-02-04, 12:30

Witam. Do serwisu w Kaliszu masz ok. 50 km. Dam ci stronę serisową, gdzie można zadzwonić i przedstawic sprawę, głównie jesli idzie o te wskazane usterki. Bo jak sie nie mylę to masz jeszcze gwarancję. Nie znam dobrze osobiście serwisu,bo byłe zaledwie parę razy i to tylko na przegląd i wumiane opon. Ale mam koleżenke, która kożysta z serwisu dla Reno Clio i jest zadowolona. Nigdy nie miała sytuacji, że coś naprawili a coś przypadkowo zepsuli,albo ,,że ten typ tak ma". Jak miała ostatnio łożysko do wymiany to dzwonili ,czy chce wymienic klocki bo za ok pół roku mogą sie skończyć. Mysle ,że warto przedzwonić, może wstepnie by ocenili koszty, choć pewnie powiedza,że wolą widzieć samochód. Warto choćby dla porównania kosztów,bo gdzie kolwiek pojedziesz to samochód na pewno zostawisz na cały dzień,no i przejazd.


http://www.autocentrumlis...a-juz-w-kaliszu

kris konin - 2017-02-22, 09:57

panowie - czy jeśli zrezygnuje z przeglądu po 3 latach w ASO to stracę jakieś inne uprawnienia i gwarancje ? no jeszcze czeka mnie badanie techniczne które pewnie ASO może zrobić po przeglądzie trzyletnim.
eplus - 2017-02-22, 10:19

Będziesz wbijał pieczątkę w dowód? Jedź na przegląd do SKP dwa dni wcześniej, wytłumacz diagnoście, że szukasz usterek do reklamacji, za stówkę ci sprawdzi zawiechę, wydech itp. i jak coś wyjdzie, to zdążysz zareklamować, a przegląd rejestracyjny musisz zrobić i tak! :idea:
route2000 - 2017-02-22, 10:20

Po trzech latach gwarancja na mechanikę już się "skończyła", dalsze wszelkie usterki i badania techniczne robisz już za kasę, nie za darmo. Możesz to robić dalej w ASO albo gdzie nigdzie. ;-)
Masz jeszcze 6 lat gwarancji na blachy.

Marek1603 - 2017-02-22, 10:45

route2000 napisał/a:

Masz jeszcze 6 lat gwarancji na blachy.


I jak chcesz ją utrzymać musisz robić przegląd antykorozyjny chyba co dwa lata albo 30kkm.

Fruxo - 2017-02-23, 19:44

gwarancja na perforacje jest praktycznie nie egzekwowana
Martens - 2017-02-24, 14:31

w moim MCV serwis w ramach gwarancji na blachy wymienił jedne tylne drzwi (pewnie było im łatwiej i taniej, niż naprawiać), choć pewnie nie była to perforacja. Małe ognisko rdzy pojawiło się przy napisie "Dacia". Piszę o tym, bo na własnej skórze sprawdziłem, że ta gwarancja działa, a rdzę wykryto właśnie na przeglądzie gwarancyjnym.
grapess - 2017-03-30, 15:05
Temat postu: Czy warto jeszcze robić przegląd w ASO?
Cześć,

Siedzę i myślę i nie mogę się zdecydować :)

Czas leci i sytuacja nastąpiła taka. Za kilkanaście dni kończy mi się gwarancja na samochód.

Czy w związku z tym zrobić przegląd w ASO? czy nie szaleć i wymienić co nieco samemu ( np. filtr kabiny ) Olej w np. norauto i przyoszczędzić parę stówek???

Jedyne na co liczę to może w ASO wykryją coś co by dało się jeszcze na gwarancji naprawić :)

No i co tu zrobić????

Pozdrawiam i czekam na ratunek :)

laisar - 2017-03-30, 16:55

Jeden rabin powie, że warto, drugi rabin powie, że nie warto, a trzeci rabin powie, że obaj mają rację... To po prostu nie jest kwestia do obiektywnego rozważenia.

Np ja zrobiłem - coś tam znaleźli, coś tam wymienili, więc byłem zadowolony, ale gdyby nic nie znaleźli, to też bym był (że auto sprawne).


Nawet teraz bywa, że dalej zrobię przegląd w ASO - fakt, że głównie te zwykłe lub czasem promocyjne, ale akurat na rozrząd też dostałem dobrą ofertę i skorzystałem. Dzięki temu jestem w bazie jako "lojalny klient", co kiedyś być może się przyda. A może nie, ale to tak jak np z ubezpieczeniem. Kasa to nie wszystko, bardziej liczy się to, co się za nią dostaje. Choćby potencjalnie.


Z większością rzeczy jeżdżę jednak do dobrego mechanika - chociaż wcale nie jest dużo tańszy od ASO... ale za to lepszy [:


http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3171

bebe - 2017-03-30, 17:20

Można tak, a można tak. (Maść na szczuri, maść na szczuri! ;)

Ja nadal jeżdżę do ASO (dwa lata po gwarancji), bo zwyczajnie nie mam czasu doktoryzować się z warsztatów w Warszawie, a w ASO mam wszystko w kupie (przegląd, SKP, ubezpieczenie) i bezproblemowy dojazd.

jan ostrzyca - 2017-03-30, 18:28
Temat postu: Re: Czy warto jeszcze robić przegląd w ASO?
grapess napisał/a:

Jedyne na co liczę to może w ASO wykryją coś co by dało się jeszcze na gwarancji naprawić

Sami wykryją i sami naprawią? Jajcarz!

DrOzda - 2017-03-30, 18:40

Dostają zwrot kosztów od RP więc też im zależy żeby coś znaleźć.
dudu$ - 2017-03-30, 20:41

Według mnie nie warto . Koszt takiego przeglądu w ASO to 560zł przynajmniej tyle kosztuje przeglad Sandero II, nie wiem jak jest z Lodgy a, kupno 3 filtrów ( Powietrza, kabinowego, oleju) i oleju poza ASO to koszt ok 210zł. Do tej kwoty należy sobie doliczyć 50zł za wymianę i 98zł za przegląd techniczny. Zostaje nam w kieszeni około 150zł które możemy przeznaczyć na paliwo.
grapess - 2017-03-31, 09:57

Dzięki wszystkim za odpowiedzi :)

Filtr kabinowy i tak będę sam wymieniał, bo w ASO cena nie proporcjonalna do usługi.

Olej i filtr oleju muszę gdzieś wymienić, bo sam tego nie zrobię.

Co do przeglądu to nie mam pojęcia za co płacę, spalin nie sprawdzają, ciśnienia sprężania nie sprawdzają, oględziny wzrokowe to se sam zrobię.

Dzwoniłem do ASO z pytaniem co wchodzi w skład przeglądu, Pani nawet dokładnie nie była w stanie wymienić co tam robią. Obawiam się, że wymienią olej i filtr i po zabawie.

Dar1962 - 2017-03-31, 16:00

grapess napisał/a:
Olej i filtr oleju muszę gdzieś wymienić, bo sam tego nie zrobię.

jeśli nie u kolegi który ma kanał, to najtaniej w sieciówce typu Bosch Service

eplus - 2017-03-31, 16:43

W Pb w roczniku 2010 tylko co drugi przegląd był olejowy: 15000 nie, 30000 tak, 45000 nie itd. A mimo to na tych nieparzystych też coś robili. ;)

edit - pewnie sprawdzali poziom oleju?

grapess - 2017-03-31, 22:17

Wkurza mnie to, bo po programach Magdy Gesler, czy w naszym temacie, 'Będzie pan zadowolony", nie mam ochoty nigdzie jeździć.

Sam sobie naprawię, a jak nie naprawię to se zbuduję takie coś co se sam naprawię :P

Wojciech-EL - 2018-11-06, 15:17
Temat postu: Trzeci i czwarty przegląd razem? Olać gwarancję?
Witam,

Mam wykupioną usługę FNS na 5 lat / 80.000 km

Pierwszy przegląd był przy przebiegu 15.000 km (12 mies)
Drugi przy przebiegu 35.000 km (21 mies)
Trzeci przegląd gwarancyjny w ASO wypada w marcu 2019 lub przy przebiegu 55.000 km.
Obecnie jest 51.000, a więc tuż tuż.
Według książki przeglądów, przy przebiegu 60.000 km należy wykonać czwarty przegląd, który jest rozszerzony i oprócz oleju silnikowego z filtrem + filtra kabinowego, zakłada wymianę filtra powietrza dla silnika oraz świec zapłonowych.

Chcę zrobić wszystko przy trzecim przeglądzie, żeby bez sensu nie jechać po 5 tysiącach kilometrów na kolejny przegląd.

Wczoraj na szybko pan z ASO Jaszpol przy ul. Brukowej wyliczył mi, że koszt takiego przeglądu wyniesie około 1250 zł.

Bardzo drogo!

Za pierwszy i drugi płaciłem też niemało, po około 760 zł ale 1250 zł za to co zawsze plus cztery świece i filtr powietrza to stanowczo za drogo!

Wasze rady?

Jechać pytać do innej ASO?
Olać FNS i serwisować samochód w niezależnym warsztacie?

DrOzda - 2018-11-06, 15:22

Kupić materiały eksploatacyjne samemu za około 250 PLN komplet i zlecić przegląd z ich wymianą za jakieś 250 PLN.
Oryginalne cześci kupisz tu:
https://www.renault-czesc...,2,434?pageId=3

Wojciech-EL - 2018-11-06, 15:30

DrOzda, I nie stracę gwarancji? Mogę im zlecić przegląd i wymianę na swoich częściach i materiałach?
Wojciech-EL - 2018-11-06, 15:34

DrOzda, Już wszystko jasne. Dzwoniłem do Jaszpol Łódź. Mogę po swojej stronie kupić olej, filtr, filtr kabinowy, świece i filtr powietrza, a im zlecić przegląd i wymianę.
maly0709 - 2018-11-07, 09:05

Wojciech-EL napisał/a:
DrOzda, Już wszystko jasne. Dzwoniłem do Jaszpol Łódź. Mogę po swojej stronie kupić olej, filtr, filtr kabinowy, świece i filtr powietrza, a im zlecić przegląd i wymianę.

Napisz po przeglądzie jak wycenili w jaszpolu samą robociznę, to najbliższy dla mnie serwis i pewnie tam będę robił przeglądy.

jammo - 2018-11-07, 10:11

Wojciech-EL napisał/a:
Według książki przeglądów, przy przebiegu 60.000 km należy wykonać czwarty przegląd, który jest rozszerzony i oprócz oleju silnikowego z filtrem + filtra kabinowego, zakłada wymianę filtra powietrza dla silnika oraz świec zapłonowych.


Nie wiem jak w Sandero, ale przy czwartym przeglądzie w Dusterce są wymieniane także płyny eksploatacyjne, tzn. płyn hamulcowy i chłodniczy, dlatego cena wzrasta dość znacznie.

Dymek - 2018-11-07, 10:27

W Sandero po 4 latach (lub 120tys km), zgodnie z moją rozpiską obsługi, przybywają dodatkowo:
-wymiana płynu hamulcowego;
-wymiana filtra powietrza (silnika);
-wymiana świec zapłonowych.
Dodatkowo po 80 tys km jest demontaż bębnów hamulcowych i przegląd zawartości.
Wymiana płynu chłodniczego figuruje dopiero w 5 roku użytkowania.

Wojciech-EL - 2019-01-22, 13:48

Przegląd i serwis przy 60.000 km wykonany.
Zakupiłem:
Olej ELF 5W40+filtr+podkładka (Renault)
Filtr kabinowy (Renault)
Filtr powietrza silnika (Renault)
Komplet świec zapłonowych (Renault)
dodatkowo:
Klocki hamulcowe (Renault)
Koszt przeglądu i serwisu w Jaszpol Łódź, ul. Brukowa, to niecałe 800 zł brutto

Wojciech-EL - 2019-01-22, 13:50

DrOzda, skorzystałem z Twojego sklepu, dzięki.
Nie wiem skąd wziąłeś tą cenę 250 zł za przegląd na moich częściach.
Zapłaciłem dużo więcej, wliczając w to wymianę klocków, które także kupiłem.

Piotr - 2019-01-25, 14:33

Wojciech-EL napisał/a:
Przegląd i serwis przy 60.000 km wykonany.
Zakupiłem:
Olej ELF 5W40+filtr+podkładka (Renault)
Filtr kabinowy (Renault)
Filtr powietrza silnika (Renault)
Komplet świec zapłonowych (Renault)
dodatkowo:
Klocki hamulcowe (Renault)
Koszt przeglądu i serwisu w Jaszpol Łódź, ul. Brukowa, to niecałe 800 zł brutto

Serio? Policzyli 800 zł za wymianę oleju, filtrów, świec zapłonowych i klocków hamulcowych?

arczi_88 - 2019-01-25, 15:38

Wojciech-EL, zerknij proszę w fakturę i sprawdź ile skasowali za wymianę świec.
Wojciech-EL - 2019-01-29, 23:23

arczi_88, Właśnie mam przed sobą fakturę za ostatni przegląd serwisowy,
wykonany w dniu 21.01.2019 w autoryzowanym serwisie Renault Dacia
Jaszpol w Łodzi, przy ul. Brukowej 2.
Oto wszystkie pozycje i ceny brutto:

1. Przegląd pojazd, 1,5 rh, 378,23 zł
2. Demontaż/Montaż filtr powietrza silnika, 0,20 rh, 50,43 zł
3. Wymiana filtra w kabinie pasażerskiej, 0,20 rh, 50,43 zł
4. Demontaż/Montaż świec zapłonowych, 0,50 rh, 126,08 zł
5. Wymiana klocków hamulcowych na osi przedniej, 0,70 rh, 176,51 zł
W sumie: 781,68 zł

Wychodzi, że najdroższy był przegląd pojazdu w/g checklisty Dacia z podpięciem do komputera. W pozycji tej jest również wymiana oleju silnikowego.

Piitubski - 2019-01-30, 09:23

Ale zdzierają. Filtr powietrza wymiana to 1 minuta, filtr kabinowy 5 minut - banalnie proste.
arczi_88 - 2019-01-30, 09:42

I zawsze można to zrobić samemu a nie dać się kroić 😜
Wojciech-EL - 2019-01-31, 15:57

arczi_88, No jak chce się mieć samochód na gwarancji, to trzeba "dać się kroić".
Mam FNS do 80.000 km.

Piitubski - 2019-01-31, 20:47

Zmień serwis. Ja sam wymieniałem filtr kabinowy - poinformowałem o tym serwis i nie było żadnego problemu - gwarancję mam. Przywiozłem swoje materiały z polecanego tu sklepu i z usługą serwisową w ASO zapłaciłem łącznie ok. 400 złotych.
rysiek223 - 2019-01-31, 20:55

Też mam zawsze wszystko swoje i za przegląd płacę 240 zł
Wojciech-EL - 2019-02-10, 13:01

Nie będę już jeździć do ASO.
To był ostatni przegląd u nich. Autko ma 55.000, a gwarancja kończy się przy 80.000 więc za 20.000 pojadę do znajomego zaufanego mechanika.

Ircys - 2020-01-18, 12:29
Temat postu: Gwarancja na 5 lat, a przegląd po 4 roku?
Mam na mojego Dokkera przedłużoną gwarancję na 5 lat (była jakaś tam promocja przy kupnie autka). Do tej pory robiłem regularne (co roku) przeglądy w ASO. Zaraz kończy mi się 4 roczek. Czy po 4 roku też jestem zmuszony robić przegląd w ASO aby nie utracić gwarancji? Co w ogóle powinno się zrobić/wymienić po 4 roku?
Obecny przebieg to 58 tyś.

Pozdrawiam

laisar - 2020-01-18, 12:56

W ogóle nie ma konieczności robienia przeglądów w ASO dla zachowania gwarancji, w żadnym roku - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2295

Wykaz i interwały czynności serwisowych zmieniały się w zależności od rocznika i wersji silnikowej i powinny być podane w dokumentach otrzymanych razem z autem - np ja mam je wyszczególnione w książce gwarancyjnej.

Można je także sprawdzić po zalogowaniu w portalu MyDacia - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6856

Ogólne pojęcie można sobie również wyrobić po lekturze tematu na forum - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1564

Czasami zależą też od ofert dodatkowych - np kontraktów serwisowych - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7822

dudu$ - 2020-01-18, 13:05

Z własnego doświadczenia jako posiadacz do niedawna Lodgy 1.6 Sce i przedłożona również gwarancja na 5 lat odpuścił bym ten ostatni przegląd i olał ta przedłożoną gwarancję. Dlaczego, a bo ona w sumie to nic nie obejmuje oprócz silnika, przeniesienia napędu i kilku innych rzeczy, które raczej przy tym przebiegu i wieku auta się nie zdarzą. Szansa na wystąpienie jakiejś poważniejszej usterki to raptem 1%. Ewentualnie na Twoim miejscu pojechał bym na sam przegląd zabezpieczenia korozyjnego ( koszt chyba 200zł) w celu przedłużenia gwarancji właśnie na perforację i korozję bo Dacia daj na to 6 lat,a zdarzają się przypadki, ze w niektórych miejscach pojawiają się wykwity - pod klapką wlewu paliwa, w środku na masce pod wygłuszeniem czy na tylnej klapie. Jeśli jednak będziesz chciał mieć na ten ostatni rok gwarancję na całe auto, to musisz przygotować się na duże wydatki. Jak co rok wymiana filtra oleju wraz z olejem i filtrem kabinowym - na częściach ASO wyjdzie prawie 500zł no i przy przebiegu 60tyś km aby nie utracić gwarancji na silnik musisz wymienić filtr powietrza i świece zapłonowe łącznie z uszczelkami kolektora ssącego. Koszt w ASO na ich częściach to prawie 800zł wiec łączny koszt serwisu na ostatni roku wyniesie Ciebie +/- 1200zł. jeżeli załatwisz sobie sam części oryginalne to zaoszczędzisz z 200-350zł.
Ircys - 2020-01-18, 13:30

laisar napisał/a:
W ogóle nie ma konieczności robienia przeglądów w ASO dla zachowania gwarancji, w żadnym roku - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2295


OK, dzięki rozumiem

laisar napisał/a:

Wykaz i interwały czynności serwisowych zmieniały się w zależności od rocznika i wersji silnikowej i powinny być podane w dokumentach otrzymanych razem z autem - np ja mam je wyszczególnione w książce gwarancyjnej.

Można je także sprawdzić po zalogowaniu w portalu MyDacia - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6856


Wchodzę na MyDacia i widzę po 4 roku:
"LUT, 2020
Obsługa serwisowa
Zaplanowane czynności
• Wymienić płyn hamulcowy"

a na karcie, którą mam od dealera jest dużo większy wykaz: https://tinypic.pl/udowvoz37bqs

Wchodząc w zakładkę gwarancji widzę:
"FORMULA NON STOP
59 miesięcy - koniec 07/02/2021
Gwarancja antykorozyjna
72 miesięcy - koniec 07/02/2022"

laisar napisał/a:
Ogólne pojęcie można sobie również wyrobić po lekturze tematu na forum - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1564

Czasami zależą też od ofert dodatkowych - np kontraktów serwisowych - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7822


Dzięki, ciekawa lektura

pikodat - 2020-01-18, 21:23

dudu$ napisał/a:
Jeśli jednak będziesz chciał mieć na ten ostatni rok gwarancję na całe auto, to musisz przygotować się na duże wydatki. Jak co rok wymiana filtra oleju wraz z olejem i filtrem kabinowym - na częściach ASO wyjdzie prawie 500zł no i przy przebiegu 60tyś km aby nie utracić gwarancji na silnik musisz wymienić filtr powietrza i świece zapłonowe łącznie z uszczelkami kolektora ssącego. Koszt w ASO na ich częściach to prawie 800zł wiec łączny koszt serwisu na ostatni roku wyniesie Ciebie +/- 1200zł. jeżeli załatwisz sobie sam części oryginalne to zaoszczędzisz z 200-350zł.

Ergo - dla potencjalnych nowych nabywców - być może atrakcyjna jest oferta Easy Service w ktorej także ten przegląd jest - wraz z czesciami i robocizna - w cenie. Tak jak i 4 poprzednie.

laisar - 2020-01-18, 23:09

Ircys napisał/a:
na karcie, którą mam od dealera jest dużo większy wykaz

To lista przypisana do auta w momencie jego dostarczenia i jest najważniejsza.

Natomiast MyDacia powinna podawać zaktualizowane informacje z bazy danych ASO - zatem jeśli np w wyniku jakiejś naprawy gwarancyjnej olej został wymieniony wcześniej, to roczny lub dwudziestotysięczny interwał biegnie tego momentu, a nie od poprzedniego przeglądu.

Jednakże i w MyDacia, i w ASO mogą się też zdarzyć zwyczajne błędy, więc skoro już odnalazłeś swój wykaz, to możesz teraz sprawdzić jego wykonanie, z uwzględnieniem wcześniejszych przeglądów i innych wizyt w serwisie.

Ircys - 2020-01-20, 20:43

laisar napisał/a:
Ircys napisał/a:
na karcie, którą mam od dealera jest dużo większy wykaz

To lista przypisana do auta w momencie jego dostarczenia i jest najważniejsza.

Natomiast MyDacia powinna podawać zaktualizowane informacje z bazy danych ASO - zatem jeśli np w wyniku jakiejś naprawy gwarancyjnej olej został wymieniony wcześniej, to roczny lub dwudziestotysięczny interwał biegnie tego momentu, a nie od poprzedniego przeglądu.

Jednakże i w MyDacia, i w ASO mogą się też zdarzyć zwyczajne błędy, więc skoro już odnalazłeś swój wykaz, to możesz teraz sprawdzić jego wykonanie, z uwzględnieniem wcześniejszych przeglądów i innych wizyt w serwisie.


Przeglądy robiłem rokrocznie pod koniec stycznia, więc olej był wymieniany właśnie rok temu i od tego czasu ani razu nie byłem w serwisie. Zatem zdziwiło mnie, to że mydacia pokazuje … tylko płyn hamulcowy, a przecież na karcie serwisowej jest tego całkiem sporo.
Spróbuję to wyjaśnić w ASO podając VIN.

Pozdrawiam

Ircys - 2020-01-23, 13:29

Po odpytaniu ASO podają, że trzeba zrobić:
1. wymiana świec zapłonowych A1L3
2. wymiana filtra powietrza 0014
3. wymiana filtra kabinowego 0025
4. wymiana płynu hamulcowego 3337
5. przegląd (wymiana oleju) 0009
czyli MyDacia ma się do tego nijak...

Pozdrawiam

franius - 2020-01-23, 20:00

Za 5 miesięcy będę miał taki sam dylemat. Daj znać na ile to wycenią :-)

Do tego mogą dojść też klocki.

Co obejmuje gwarancja między 3 a 5 rokiem ?
Byłem przekonany że to samo co do 3 roku...

Ircys - 2020-01-23, 20:46

franius napisał/a:
Daj znać na ile to wycenią :-)


1500 zł na ich częściach :(

franius napisał/a:
Do tego mogą dojść też klocki.


To robiłem w zeszłym roku, łącznie z tarczami

franius napisał/a:
Co obejmuje gwarancja między 3 a 5 rokiem ?
Byłem przekonany że to samo co do 3 roku...


Ja też...

Pozdrawiam

Ircys - 2020-01-28, 21:07

Przegląd zrobiony w ASO.
Wymienione:
1. olej
2. świece
3. filtr powietrza
4. filtr przeciwpyłowy
5. płyn hamulcowy
6. filtr kabinowy

Przy serwisie zauważono, że są wycieki z rozrządu, więc zostałem zaproszony na kolejną wizytę/naprawę i tu przydała się przedłużona gwarancja :)

Mariusz_84 - 2020-02-02, 15:53

wycenili mi przedłużona gwarancje do 5 lat za 2099zl czy te darmowe przeglady w cenie sa miedzy 3-5 rokiem gwarancji czy za caly okres 5 lat nic nie place za przeglady???
laisar - 2020-02-02, 16:18

Cały wybrany okres, nic - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7822
pikodat - 2020-02-02, 16:26

Mariusz_84 napisał/a:
wycenili mi przedłużona gwarancje do 5 lat za 2099zl czy te darmowe przeglady w cenie sa miedzy 3-5 rokiem gwarancji czy za caly okres 5 lat nic nie place za przeglady???

Ani za przeglądy ani za części w tych przeglądach
Kruczek (a raczej coś, co na siłę można uznać za kruczek) - dotyczy to TYLKO czynności przewidzianych przez producenta (lub wynikających z gwarancji).
Czyli zużyte części w hamulcu , pozaterminowe wymiany oleju, jeśli na nie masz ochotę - płacisz sam (co w sumie jest oczywiste).

Drugi kruczek (choć to nazwać kruczkiem byłoby zbyt mocne)- jak masz 5 lat umowę i załóżmy od 3 lutego, to ostatni darmowy przegląd będzie za 5 lat najpóźniej 2 lutego.
Czyli jeśli roczne przeglądy bedziesz robił co 12 miesięcy i pięć dni - to piątego przeglądu nie zrobisz - musisz robić co np. 11 miesięcy i 26 dni.Czyli trzeba pilnować dat przeglądów.

Anty-kruczek - w cenie masz assistance producenta

michauek22 - 2020-04-05, 13:56

dudu$ napisał/a:
odpuścił bym ten ostatni przegląd i olał ta przedłożoną gwarancję. Dlaczego, a bo ona w sumie to nic nie obejmuje oprócz silnika, przeniesienia napędu i kilku innych rzeczy, które raczej przy tym przebiegu i wieku auta się nie zdarzą.

Może tak a może nie :)

dudu$ - 2020-04-05, 15:22

michauek22 napisał/a:
dudu$ napisał/a:
odpuścił bym ten ostatni przegląd i olał ta przedłożoną gwarancję. Dlaczego, a bo ona w sumie to nic nie obejmuje oprócz silnika, przeniesienia napędu i kilku innych rzeczy, które raczej przy tym przebiegu i wieku auta się nie zdarzą.

Może tak a może nie :)


Wszystko zależy od przebiegu naszego auta i od tego czy w ostatnim, czasie kierowca zauważył coś niepokojącego podczas jazdy swoim autem. Niektóre usterki szczególnie te związane z silnikiem czy skrzynią biegów nie powstają od pstryknięcia palcem. Jeżeli pada silnik czy skrzynia to zazwyczaj można zauważyć ich inne działanie - stuki, puki, problemy z wrzuceniem biegów itp. W swojej rodzinie mam kilka Dacii a ja osobiście jeżdżę już trzecią i naprawdę do przebiegu 100tyś km w tych autach jeżeli coś się psuje to jest to zazwyczaj rozszczelnienie klimatyzacji które następuje przy przebiegu około 80tyś- 100tyś km, pozostałe usterki to jakieś pierdoły które kosztują grosze - mnie w lodgy uszkodził się czujnik temperatury , który kosztuje od 40zł

mne - 2021-02-25, 20:29

Ja mam przegląd na koniec marca po 5 roku i zastanawiam się czy warto jechać do ASO, jak to u Was wyglądało?
dudu$ - 2021-02-25, 21:22

Ja mam gwarancję na Dustera do listopada br. W listopadzie najpierw podjadę sobie do stacji okręgowej aby zrobić przegląd techniczny i sprawdzić czy wszystko jest w porządku, a później umówię sie do ASO Dacii na przegląd blacharski za te 200zł z groszem aby utrzymać gwarancję na blachę na ten 6 rok
keikan - 2021-02-26, 10:22

mne napisał/a:
Ja mam przegląd na koniec marca po 5 roku i zastanawiam się czy warto jechać do ASO, jak to u Was wyglądało?


Bardzo warto.. Przynajmniej u mnie tak było.
Po oddaniu auta na serwis w ASO poprosiłem kierownika o dokładne sprawdzenie całego auta nie kryjąc, że to mój ostatni przegląd przed końcem gwarancji (pięcioletniej).
Po przeglądzie dostałem informację, że :" już niedługo będzie do wymiany przednie zawieszenie"... czyli rozleci się już po gwarancji.
Pan z ASO powiedział, że zaraz na to wypiszą protokół i umówiłem się na serwis za kilka dni.
Przednie zawieszeni zostało więc zrobione w ASO w ramach jeszcze obowiązującej gwarancji.
Zawsze parę stówek w kieszeni...

telecaster1951 - 2021-02-26, 22:14

keikan napisał/a:
Przednie zawieszeni zostało więc zrobione w ASO w ramach jeszcze obowiązującej gwarancji.
Zawieszenie na gwarancji? Serio?
laisar - 2021-02-27, 00:29

telecaster1951 napisał/a:
Zawieszenie na gwarancji? Serio?

Oczywiście, nie on pierwszy ani ostatni - ja też miałem, inni w tym i w sąsiednim temacie o przeglądach także się chwalili takimi naprawami.

gregory1976 - 2021-02-27, 10:23

W moim przypadku (Dacia Lodgy 1.2 TCE) po przeczytaniu paru artykułów na temat tego silnika i zaobserwowaniu niepokojących odgłosów podczas przyspieszania pod górkę przy dużym obciążeniu (metaliczne stuki) zgłosiłem to do ASO i skończyło się wymianą silnika ;) (na gwarancji). Generalnie warto wykorzystać ostatni przegląd i zgłosić wszystkie zauważone problemy.
telecaster1951 - 2021-02-27, 16:00

keikan, A napiszesz co było w tym zawieszeniu, że gwarancja zadziałała?
dudu$ - 2021-02-27, 17:59

Panowie, to czy coś zostanie uwzględnione do wymiany na ostatnim przeglądzie gwarancyjnym zależy tylko i wyłącznie od ASO. Ja w warszawie miałem styczność z 3 z bodajże 6 ASO w okolicy ( korzystałem z usług RGG Jerozolimskie, Białowieska oraz Lewinowska) i niestety ale w żadnym z tych trzech nie odczułem aby kto kol wiek z obsługi chciał mi pomóc w moich zgłoszeniach a co dopiero aby wymienić jakąś rzecz na gwarancji - zazwyczaj słyszę TTTM. U mnie nadal występują drgania szyby przedniej a ASO próbuje mi wmówić ze to tylko Dacia i jak wyżej TTTM albo mówią że to nie możliwe aby szyba drgała i to pewnie jakieś plastiki a one nie podlegają rozszerzonej gwarancji, wiec jeżeli w waszych ASO macie osoby które za darmo wyszukają wam co kol wiek aby wymienić przed upływem gwarancji na wasz pojazd to ja wam zazdroszczę.
EBmazur - 2021-02-27, 18:52

telecaster1951 napisał/a:
keikan napisał/a:
Przednie zawieszeni zostało więc zrobione w ASO w ramach jeszcze obowiązującej gwarancji.
Zawieszenie na gwarancji? Serio?

Ano serio - podczas drugiego przeglądu poinformowałem o złym ustawieniu kierownicy podczas jazdy na wprost , zdiagnozowano uszkodzenie wahacza . Wymiana od ręki w ramach gwarancji

telecaster1951 - 2021-02-27, 21:15

Oo, bo właśnie mam taki objaw. W takim razie umówię się i zobaczymy czy da się coś ugrać.
laisar - 2021-02-27, 21:37

telecaster1951 napisał/a:
co było w tym zawieszeniu, że gwarancja zadziałała?

2010.03.08 / 40949 km - luz na przegubie kulistym wahacza P P, luz na łączniku drążka stabilizatora P P - wymiana wahacza P P, wymiana łącznika drążka stabilizatora P P.

(Gwarancje miałem do 2010.06.21 / 100000 km).

klazow - 2021-02-27, 22:35

Jestem pozytywnie zaskoczony.
Gdybym przeczytał, że zdaniem ASO wszystko to kwalifikuje się jako materiał eksploatacyjny, to ani zdziwiony, ani wzburzony ani zniesmaczony bym nie był.
Jak widać: Dacia to solidna marka. :mrgreen:

Co do ostatniego przeglądu na gwarancji to (jak dla mnie) inne pytanie powinno być postawione:
"Czy, a jeśli to kiedy, przenieść się z przeglądem z ASO do zwykłego warsztatu?"

Ja nie stosuję podejścia aby auto prewencyjnie przeglądać tylko na gwarancji.
Czekanie na awarię wychodzi drożej i złe wspomnienia sprowadza.

BLACHA_997 - 2021-02-28, 09:55

klazow napisał/a:
"Czy, a jeśli to kiedy, przenieść się z przeglądem z ASO do zwykłego warsztatu?"


Dla mnie, mając poprzedniego Dustera, takim momentem była konieczność wymiany rozrządu. Było to po 6 latach. Przeszedłem do zwykłego warsztatu w którym cały przegląd (taki sam jak w ASO - płyny, filtry, oleje, chyba nawet świece itp wraz z wymianą rozrządu) kosztował mnie 1300zł, a nie jak wycenili w ASO 2400zł. Od tego czasu coroczne przeglądy robiłem w tym warsztacie - zwłaszcza, że gwarancja na perforację blachy także się skończyła, więc nie było sensu trzymać się ASO.

keikan - 2021-02-28, 11:17

telecaster1951 napisał/a:
keikan, A napiszesz co było w tym zawieszeniu, że gwarancja zadziałała?


lewy wahacz... ale żeby było porządnie - zrobili oba (bo ten drugi już też już widać, że "poleci" - słowa kierownika ) i przy okazji wszelkie gumy, tuleje itp ;)

keikan - 2021-02-28, 11:20

klazow napisał/a:
Jestem pozytywnie zaskoczony.
Gdybym przeczytał, że zdaniem ASO wszystko to kwalifikuje się jako materiał eksploatacyjny, to ani zdziwiony, ani wzburzony ani zniesmaczony bym nie był.
Jak widać: Dacia to solidna marka. :mrgreen:

Co do ostatniego przeglądu na gwarancji to (jak dla mnie) inne pytanie powinno być postawione:
"Czy, a jeśli to kiedy, przenieść się z przeglądem z ASO do zwykłego warsztatu?"

Ja nie stosuję podejścia aby auto prewencyjnie przeglądać tylko na gwarancji.
Czekanie na awarię wychodzi drożej i złe wspomnienia sprowadza.


Kolego. Ja robię przeglądy w ASO do dziś.. Tylko rozrząd w Sandero II zrobiłem w innym warsztacie, bo cenowo to było ok . 400 zł różnicy (części oczywiście oryginalne Renault, mimo, że po gwarancji, bo wolę coś , co jest sygnowane przez producenta).
Resztę - oleje, filtry itp robię w ASO.. Cena praktycznie ta sama, a zawsze wpis w książce przeglądów jest, co podnosi wartość auta przy ew. sprzedaży (testowałem to na Dusterze).

klazow - 2021-02-28, 14:27

Ja na postawione przez siebie pytanie jeszcze odpowiadać nie muszę. Moja DD ma rok i trochę... więc sprawa jeszcze przyszłościowa.
Z poprzednim autem też tematu nie było, Daewoo zbankrutowało więc ASO zniknęło. Rozstrzygnęli za mnie.

Mam nadzieję, że pecha na markę Dacia nie ściągnę i tym razem sam zadecyduję. Pewnie jeszcze trochę wrażeń co do ASO do tego czasu zbiorę.
Jak dla mnie to może być drożej ale tylko jeśli z tym drożej jakaś wartość dodana się wiąże.
Może też być drożej jeśli taniej znaczy źle. Bo wtedy powtarzam sobie, że "jestem zbyt biedny aby kupować tanie rzeczy".

No ale te dylematy mogą poczekać. :-P

Krystian67 - 2021-11-29, 18:51
Temat postu: Przeglad gwarancyjny - ostatni.
Dziś jak w opisie. Zapytanie do podobnych , którzy konczą gwarancje easy -serwice .
Nic wielkiego , ale ciekawostką jest zmiana oleju na Castrol 5w 40 . Czy może ktoś mi podpowiedzieć skąd ta zmiana w aso. 3 poprzednie sezony to niby Elf /motrio/ Czy bać się tej zmiany. Mam na myśli gorszy , niz był. Wymieniono rowniez kpl. swiec. Jest ok. Ale w okolicy koncówek na kable zauważyłem zielony nalot w formie oblepionej mażi / kolor śniedzi/ czy to normalne , czy wilgoc itp. Proszę o podpowiedzi.

laisar - 2021-11-29, 19:09

Krystian67 napisał/a:
skąd ta zmiana [castrol za elfa] w aso

http://www.daciaklub.pl/f...1806619#1806619
Rysiob napisał/a:
podpisali umowę z Castrolem po kilkudziesięciu latach partnerstwa z Elfem. Najwyraźniej którejś ze stron się coś finansowo przestało zgadzać :)


Krystian67 napisał/a:
Czy bać się tej zmiany

Nie, olej jak olej, to nie F1 - ważniejsze, żeby zmieniać co 15, a nie co np 30 tys. tys. km...

Krystian67 napisał/a:
w okolicy koncówek na kable zauważyłem zielony nalot w formie oblepionej mażi

Zgodnie ze sztuką na łączeniu świec z kablami powinno się nakładać smar z dodatkiem fluoru - może to on ma taką barwę?

Dymek - 2021-11-29, 19:21

W piątek miałem również ostatnią, gwarancyjną wizytę w ASO- easy service na 4 lata/60 tys km. A więc pierwszy rozszerzony.
Olej jak zwykle- Motrio 5w40 a rozszerzenia to filtr powietrza, świece oraz płyn hamulcowy. Kto teraz jest producentem olejów serwisowych Motrio- tego nie wiem.

Krystian67 - 2021-11-29, 20:29

Czyli ma być tanio . Pyt, jeśli nie przerobię 7000 w roku , czy też ten olej wymieniać na następny rok. Pytałem o koszt tego przegladu .Dla mojego to 1250 zł. Podstawowy 850.
Znam posiadaczy którzy rezygnuja z tych usług , mając dwuletnie auta. Co do świec to ok zrozumiałem . I tak może byc

laisar - 2021-11-29, 22:12

Krystian67 napisał/a:
jeśli nie przerobię 7000 w roku , czy też ten olej wymieniać na następny rok

Tak, bo jak niemal wszystko, także olej zużywa się nie tylko od przebiegu, ale także po prostu od upływu czasu.

dudu$ - 2021-11-29, 22:41

Moja teściowa do dnia dzisiejszego miała gwarancję na swojego Dustera II. Pojechałem tym autem na wymianę oleju do ASO gdzie przywiozłem swój filtr i olej ( filtr OEM olej Valvoline Synpower 5w40), do tego zleciłem przegląd perforacyjny za 150zł + przegląd zimowy oraz ustawienie zbieżności. Za wszystko zapłaciłem 517zł. Pozostałe filtry czyli powietrza i kabiny wymieniłem sam w 3 minuty ( filtry zakupione u kolegi Toka93) dzięki czemu w portfelu zostało 200-250zł. Auto skończyło 3 lata wiec musiałem zrobić też przegląd techniczny na SKP czego niestety w warszawskich ASO się nie zrobi ( no może poza jednym na ul. puławskiej ale tam w jedną stronę mam z 25km i to jeszcze w korkach ). Uważam, że jeżeli komuś kończy się gwarancja 3 letnia lub przedłużona to w ASO powinien zlecić jak najmniej bo i tak nic nie wykryją ( przynajmniej te warszawskie RRG Warszaw). Teściowa uparła się na wymianę oleju ok, miała prawo jej auto i jej pieniądze mi było by szkoda
Prezes - 2021-11-29, 23:52

dudu$ napisał/a:
przegląd techniczny na SKP czego niestety w warszawskich ASO się nie zrobi ( no może poza jednym na ul. puławskiej

Na Jerozolimskich też mają, wiem, bo robiłem :-)

dudu$ - 2021-11-30, 14:02

Prezes napisał/a:
dudu$ napisał/a:
przegląd techniczny na SKP czego niestety w warszawskich ASO się nie zrobi ( no może poza jednym na ul. puławskiej

Na Jerozolimskich też mają, wiem, bo robiłem :-)


ASO RRG Jerozolimskie już nie istnieją :) Przynajmniej z 2 miesiące temu dostałem taka informację na infolinii, a przejeżdżając tamtędy wyglądało na tym, że budynek Renault był rozbierany ( wyburzany)

Dymek - 2021-11-30, 14:29

dudu$ napisał/a:
ASO RRG Jerozolimskie już nie istnieją

Coś Pan wędzisz... :roll: Nadal jest na liście jako pierwsza lokalizacja w Wawie Jeszcze tydzień temu przymierzałem się tam umówić na przegląd, ale termin nie pasował. Jakiś remont to w tym roku chyba był faktycznie.

chrom6 - 2021-11-30, 14:57

dudu$ napisał/a:
Prezes napisał/a:
dudu$ napisał/a:
przegląd techniczny na SKP czego niestety w warszawskich ASO się nie zrobi ( no może poza jednym na ul. puławskiej

Na Jerozolimskich też mają, wiem, bo robiłem :-)


ASO RRG Jerozolimskie już nie istnieją :) Przynajmniej z 2 miesiące temu dostałem taka informację na infolinii, a przejeżdżając tamtędy wyglądało na tym, że budynek Renault był rozbierany ( wyburzany)


istnieją istnieją, rozbudowują się

dudu$ - 2021-11-30, 20:07

W sumie nie zagłębiałem się w temat ASO Jerozolimskie. Myślałem, że je zlikwidowali ponieważ dzwoniłem 2 miesiące temu na infolinie chcąc umówić się na wizytę autem, to dostałem informację, iż serwisu Renault już tam nie ma .W sumie czy będzie czy nie to mnie to ani nie grzeje ani nie chłodzi, robiłem kiedyś u nich przegląd Lodgy i jak zwykle wciskali mi kit, że TTTM

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group