DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
korozja / zabezpieczenia antykorozyjne w Dacii
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-09-08, 05:56   

Zdjęcie poproszę.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-09-08, 11:12   

waski napisał/a:
To co znalazła dzisiaj moja żona w naszym Loganie po prostu mnie powaliło na kolana. W tylnych prawych drzwiach na górnej uszczelce ale nie tej która jest wsadzona na obramowaniu, która odgradza drzwi od kabiny tylko ta druga, która jest na górze, ta która robi właściwie za taką rynienkę. Może trochę zakręciłem z opisem, ciężko to wytłumaczyć....
Bo cholera aż mi wstyd przed teściem gdzie w jego bitej sprowadzonej z Włoch jedenastoletniej Hondzie Civic gdzieniegdzie są jakieś lekkie oznaki korozji, a w mojej Dacii która ma pięć lat jest już dziura w karoserii.


Czy chodzi ci o coś takiego?

Miałem to po 1,5 roku użytkowania auta. Naprawa z gwarancji (oraz przedniego błotnika). Potem autko oglądałem pod kątem ew. ognisk korozji i poza odpryskiem w rynience w okolicy otworu bagażnika nie wylazło już nic.
Ten kolor chyba tak miał. :-?

A co do Civica, to wątpliwa satysfakcja (Schadenfreude ?), ale 4,5 letnia Honda mojego kolegi
z pracy zliczyła już poprawki z tytułu rudej.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-09-08, 11:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-09-08, 12:17   

Jak już było mówione na forum obecnie robione auta są na lat kilka, a nie jak przedtem na kilkanaście. Do tego dochodzi ekologia (lakiery wodne), oszczędności, a wszystko to jest biznes po to żeby częściej wymieniać auta na nowe i był ruch w interesie.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-09-08, 16:00   

Jak u mnie ruda wejdzie to będę miał pretekst żeby zmienić na DUSTERA z pełnym błogosławieństwem małżonki :-P :mrgreen:
_________________

 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-09-08, 17:24   

Każdy pretekst jest dobry. :mrgreen:
 
jacekviola 



Marka: VW, MB
Model: Golf VI kombi, W169
Silnik: 1.9TDI
Rocznik: 2008, 2005
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 49
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-09-15, 10:33   

popatrzcie co się dzieje w innych samochodach:

http://home.agh.edu.pl/~evermind/honda/honda.htm

jestem przerażony jakością wspołczesnych aut.
_________________
pasja życia - kompleks RIESE http://pl.wikipedia.org/wiki/Riese
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-04, 23:42   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=64856#64856
Jarosław P napisał/a:
Tak dobry pomysł , tylko teraz pomyslałem ze na blachę jest 6 lat gwarancji i co bedzie jak nie zrobie przegladu w aso a po czterech czy np pieciu latach wyjdzie korozja ?

Ano nic - można przecież robić sam przegląd antykorozyjny (:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-10-06, 08:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-10-05, 13:52   

laisar napisał/a:
Ano nic - można przecież robić sam przegląd antykorozyjny (:


Z tym, że jest jeden mały myk. Taki, że gwarancja na peforację udzielana jest pod warunkiem przeglądów antykorozyjnych i dokonywnia napraw (jesli jest taka potrzeba) ale już na koszt właściciela.

Gwarancją perforacyjną objęte jest tylko wyłażenie rdzy od wewnątrz karoserii na zewnątrz, czyli dziury.

Tak więc w czasie gwarancji na lakier (2 lata) warto wynaprawiać wszelkie wady lakiernicze i ewentualną korozję na koszt ASO, bo potem wszelkie naprawy jesli nie dotyczą łatania perforacji, są już na koszt właściciela.

Pytanie czy to się opłaca? Gwarancja na perforację kosztuje (przeglądy, naprawy) i jest mozliwa do tylko jesli zrobi się dziura. Ale dziura nie ma prawa powstać bo naprawy prewencyjne dokonywane są w ramach garancji na koszt właściciela...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
piotrpek 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 34
Skąd: Wrocław okolice
Wysłany: 2010-10-05, 20:40   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=64422#64422
Jarosław P napisał/a:
Dowiedzialem sie tez ze moje auto jest czesciowo ocynkowane tylko nikt nie wie gdzie bo producent podobno tego nie podaje ... :-(

Wydaje się, że też częściowo nie mówi dokładnie, tylko ciekawe czy co drugie czy trzecie słowo jest .T. lub .F. :mrgreen:

Przed kupnem mojej Drakulki w 2008 szukałem informacji o ocynkowaniu i co ?
U sprzedawcy nie posiadali takowej wiedzy, a nie chcieli zgadywać.
W necie doczytałem, że blachy nadwozia zabezpieczone są taką samą technologią malowania jak karoserie MAN i tyle.
Poczytałem też o rdzewiejących parolatkach (nadwozia ocynkowane) znanych firm, co nie potwierdzało reguły o wyższość zabezpieczenia przez ocynkowanie nad innymi sposobami zabezpieczeń :-) .
_________________
Logan Arctica 1.4 (Marine) :) już minęło 60kkm i wszystko OK!
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-10-06, 08:26, w całości zmieniany 3 razy  
 
Piotrek721015 



Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.0 tce LPG TECHNO
Rocznik: 2024
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 447
Skąd: ZGY
Wysłany: 2010-10-06, 06:43   

Ja przy zamawianiu dustera pytałem sprzedawcę czy nadwozie daćki jest ocynkowane. Odparł, że owszem, jednostronnie, ale nie był w stanie stwierdzić czy od wewnątrz, czy od zewnątrz.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-06, 08:19   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=64422#64422
Jarosław P napisał/a:
Dowiedzialem sie tez ze moje auto jest czesciowo ocynkowane tylko nikt nie wie gdzie bo producent podobno tego nie podaje ... :-(

Żadna tajemnica: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=49320#49320


jan ostrzyca napisał/a:
Pytanie czy to się opłaca?

To już każdy sam musi rozważyć, bo w grę wchodzi niewymierna ocena tzw. "spokoju ducha"... (;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-10-06, 08:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2010-10-06, 09:01   

U mnie na razie/odpukać/ spokój, auto garażowane pod chmurką. W rodznie mamy forda Ka, 2005r, obecnie w warsztacie "blacharz-lakiernik".
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-10-07, 17:16   

jacekviola napisał/a:
popatrzcie co się dzieje w innych samochodach:

http://home.agh.edu.pl/~evermind/honda/honda.htm
.


Hmm, to identycznie jak ten sam model Civica (2005) mojego kolegi z pracy.
Dodatkowo krawędź pokrywy silnika i...chyba coś mu ostatnio wyłazi na dachu :-?

"A moja Kia ma...":

http://www.auto-swiat.pl/...poty-z-lakierem
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-10-07, 17:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
RYKI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1,4
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 99
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2010-10-09, 10:55   

Witam
Czytając wszystkie posty na temat wad lakierów ognisk zapalnych rdzy przychodzi mi na myśl jedno spostrzeżenie . Należy szczególnie dbać o powierzchnię lakierniczą . Wykwity zgłaszać ,zadrapania lakierować samemu , woskować ,woskować i jeszcze raz woskować. Obmywać z soli i zanieczyszczeń .
Na nie dbanie o lakier mogą sobie pozwolić właściciele aut ogólnie mówiąc droższych .
_________________
www.papierniczysklep.otwarte24.pl
www.ryki.flog.pl
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-10-20, 11:19   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=64422#64422
Jarosław P napisał/a:
Dowiedzialem sie tez ze moje auto jest czesciowo ocynkowane tylko nikt nie wie gdzie bo producent podobno tego nie podaje , zastanawiam sie po co ta tajemnica.

To tak jak z kosmitami, Yeti czy Potworem z Loch Ness - wszyscy słyszeli ale nie wielu widziało...
_________________
Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-10-20, 11:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lmoska 


Marka: RENAULT
Model: GRAND SCENIC
Silnik: 1,9 dCI 130KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 59
Skąd: Puławy
Wysłany: 2010-10-23, 21:40   

A czy ktoś ma info jak z zabezieczeniem antyruda ma się w DASTERKU ??
Technologia taka jak u Logana i Sandero, po przyznam się kupić Dasterka ful wypas czyli za ok 70000 zł i dostać rudej po kilku latach nic przyjemnego :->
Ile jest lat gwarancji na Dasterka to jest mechaniczna, lakier i perforacjia

Pozdrawiam
_________________
GRAND SCENICZEK 1,9 dCI 130KM
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-10-23, 23:26   

Tak samo jak w innych modelach. 2 lata na lakier i 6 lat na perforację. 3 lata mechaniczna bądź 100tys kilometrów
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-24, 14:51   

...z możliwością przedłużenia do 4 lub 5 lat (chociaż na nieco zmienionych warunkach).
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-02, 20:21   

Lmoska napisał/a:
A czy ktoś ma info jak z zabezieczeniem antyruda ma się w DASTERKU ??
...
Pozdrawiam


Aby odpowiedzieć na to pytanie jakiś dziedziczny kiłomózgowiec postanowił dokonać perforacyjnego testu nadwozia (vide: obrazek) Dustera: usuwając ptasi dielektryk koloru
białego, znalazłem coś co wziąłem za pęknięcie lakieru,a okazało się głębokim nacięciem aż do żywego metalu, wykonanym w rynience przy relingach, tak złośliwie że jak stoisz przy aucie to tego nie widać. W rysie widać lekki pomarańczowy nalot.

Temu dobremu człowiekowi należałoby odessać strzykawą resztki mózgu przez kość ogonową. Bez znieczulenia. A może gdzieś w Polsce nie widziałem, że w tym miejscu zawsze parkuje pan Henio

rysa.jpg
Plik ściągnięto 7771 raz(y) 103,38 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-02, 20:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-02, 21:14   

piotrres napisał/a:
Aby odpowiedzieć na to pytanie jakiś dziedziczny kiłomózgowiec postanowił dokonać perforacyjnego testu nadwozia (vide: obrazek) Dustera: usuwając ptasi dielektryk koloru
białego, znalazłem coś co wziąłem za pęknięcie lakieru,a okazało się głębokim nacięciem aż do żywego metalu, wykonanym w rynience przy relingach, tak złośliwie że jak stoisz przy aucie to tego nie widać. W rysie widać lekki pomarańczowy nalot.

Temu dobremu człowiekowi należałoby odessać strzykawą resztki mózgu przez kość ogonową. Bez znieczulenia. A może gdzieś w Polsce nie widziałem, że w tym miejscu zawsze parkuje pan Henio


Nie ma to jak przeklinający (po swojemu) inteligent...Wolę wulgarne dziewczyny niż dziwnie klnących osobników po szkołach. Przynajmniej wiem o czego chcą i kiedy kogoś znieważają.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-02, 21:19   

Nieraz soczysta i staropolska: Ku... - jest niezastąpiona i jak najbardziej na miejscu. :-P
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-02, 22:13   

krakry1 napisał/a:
Nieraz soczysta i staropolska: Ku... - jest niezastąpiona i jak najbardziej na miejscu. :-P

Oż motyla noga!
No dobrze piszę już KOT ale słabi mnię, ja wyjdę na ulicę, to Ku... lata gęściej niż zarodniki Cladosporium
Poza tym w zdrowym trzonie społeczeństwa Ku... służy do wyrażania, i zachwytu i strachu, i wściekłości i radości, i nie można już bez Pani Ku...y zbudować nawet zdania prostego. I dlatego też jest nie na miejscu, bo nie ma właściwej mocy rażenia.

jan ostrzyca napisał/a:
Wolę wulgarne dziewczyny niż dziwnie klnących osobników po szkołach

Problem w tym, że potrafię wydrzeć facjatę tak, że się kaprale w wojsku z wrażenia wieszają. I dlatego z tego nie korzystam.
A wulgarnych dziewczyn po szkołach zwyczajnie nie ciepię( "A k... wiesz, Wojtek to jest ku..., przech....j", Zasłyszane. To był taki zachwyt wyedukowanej panienki nad kolegą.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-02, 22:23, w całości zmieniany 3 razy  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-11-02, 22:31   

Lmoska napisał/a:
A czy ktoś ma info jak z zabezieczeniem antyruda ma się w DASTERKU ??
Technologia taka jak u Logana i Sandero, po przyznam się kupić Dasterka ful wypas czyli za ok 70000 zł i dostać rudej po kilku latach nic przyjemnego :->
Ile jest lat gwarancji na Dasterka to jest mechaniczna, lakier i perforacjia

Pozdrawiam


Bardziej wkurzające byłoby gdyby okazało się że jest trwały jak samochody z lat 80-90 ubiegłego wieku, a za 5 lat jedynym "słusznym" samochodem byłby elektryczny, zaś spalinowy przeżytkiem dla burżujów, których stać na paliwo po bardzo wysokich cenach
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-03, 16:16   Pęknięcia lakieru

No i już wieszałem na suchej gałęzi Anonimowego Wielbiciela Daciek poddając go uprzednio wymyślnym torturom, a tu okazuje się, że istnieje przyczyna "naturalna" :-? I wynika min. z zastosowanej technologii...zabezpieczenia antykorozyjnego.

Ale po kolei:
Dzisiaj rano zauważyłem drugą rysę o niemal identycznym kształcie, tyle, że ze strony lewej (vide: zdjęcia). Pojechałem z tym do Zodiacu i po rozmowie z panami doradcą technicznym i mechanikiem wnioski są następujące:

1. Uszkodzenie powstało na warstwie mastyki (stąd na zdj. taki na nie inny kolor w rysie) zabezpieczającej linię zgrzewania. Wynika to z mniejszej sztywności skrętnej nadwozia 5-drzwiowego w porównaniu np. z sedanem. Warstwa uszczelniająca bardziej pracuje, a z nią lakier.
2. Problem jest znany z innych 5 drzwiowców np. podobny występował w Clio II. A Duster jest podobno o wiele solidniejszy.
3. Usunięcie problemu na gwarancji to ok. 2...3h (i odstawienie wehikułu na 2...3 dni)
i jako takie nie wymaga akceptacji RP
4. Punkty 1 i 2 sugerują, że to się może odnawiać.

Toteż sugestia: Koleżanki i Koledzy rzućcie okiem na tył dachu.

rysa_w_zbliżeniu.jpg
Plik ściągnięto 511 raz(y) 152,37 KB

rysy.jpg
Plik ściągnięto 7595 raz(y) 66,22 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
Gość

Wysłany: 2010-11-25, 22:41   

Witam na forum. Szukając odpowiedzi na nurtujący mnie temat zabezpieczenia antykorozyjnego Dustera i braku konkretnej odpowiedzi postanowiłem zapytać u źródła otrzymując następującą odpowiedź:

Cytat:
Szanowny Panie,

W odpowiedzi na Pana e-mail uprzejmie informujemy, iż zabezpieczenie antykorozyjne Dacii Duster powstaje w procesie kataforezy. Jeśli jest Pan zainteresowany zakupem Dacii Duster uprzejmie informujemy, iż prezentacji zalet samochodu może dla Pana dokonać sprzedawca z jednego z Autoryzowanych Salonów Dacia. Jeśli chciałby Pan, aby pracownik salonu Dacia niezobowiązująco skontaktował się z Panem, prosimy o informację zwrotną wraz z podaniem wybranego Partnera Dacia, który miałby do Pana oddzwonić (lista znajduje się w załączniku). Proszę również, dla ułatwienia takiego kontaktu, o podanie Pana imienia i nazwiska oraz numerem telefonu.

Dziękujemy za zainteresowanie marką Dacia.

Zapraszamy również do odwiedzenia naszej strony internetowej www.dacia.pl

W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami pod numerem telefonu (+48 22) 575 99 99 – jesteśmy do dyspozycji Klientów od poniedziałku do soboty w godzinach od 08.00 do 20.00.
Z poważaniem,
Róża Gąsiewska
Dział Kontaktów z Klientami
Renault Polska Sp. z o.o.
ul. Marynarska 13
02-674 Warszawa
tel.: +48 22 575 99 99
e-mail: kontakt.klient@renault.com.pl


Ta informacja ma już jakąś wartość, ale co to ta "kataforeza". Szukając chwilkę w necie można znaleźć następujące wyjaśnieni wklejone prosto ze strony:

Cytat:
Malowanie metodą elektroforetyczną polega na zanurzeniu przedmiotów metalowych w roztworze koloidowym farby wodorozcieńczalnej z jednoczesnym przepływem prądu elektrycznego, stałego o stabilizowanym napięciu.
Przepływ prądu poprzez kąpiel farby powoduje ruch cząstek stałych farby od elektrod do malowanych przedmiotów.
Cząstki te tworzą elektro-osadzoną powłokę o grubości proporcjonalnej do: czasu malowania; wielkości napięcia; gęstości prądu.
alowanie elektroforetyczne występuje jako: ANAFORETYCZNE – gdzie przedmiot malowany jest anodą (+) i roztwór farby alkaliczny pH 7 – 8. KATAFORETYCZNE – gdzie przedmiot malowany jest katodą ( - ), roztwór farby kwaśny pH 5,5 – 5,9 .
Zaletą malowania elektroforetycznego w porównaniu do innych metod jest : -- bardzo głęboka penetracja farby we włoskowate szczeliny, przekroje i profile zamknięte oraz bardzo równomierna grubość powłoki i najlepsza możliwa szczelność i przyczepność powłoki do przedmiotu.
Gwarancją tych efektów jest konieczność zastosowania przygotowania powierzchni poprzez odtłuszczenie i fosforanowanie.
Uzyskuje się w efekcie odporność antykorozyjną powłoki (wg znormalizowanego testu w komorze solnej)
Dla anaforezy – 250 – 400 godz.; dla kataforezy -- 500 – 1000 godz.
W zależności od rodzajów przedmiotów, ich warunków pracy ,stosuje się odpowiednio fosforanowanie żelazowe lub cynkowe ,kojarzone z anaforezą lub kataforezą.
Przykładowo: Przedmioty nie narażone na silną korozję można fosforanować żelazowo i malować anaforetycznie a np. nadwozia lub części samochodów należy fosforanować cynkowo i malować kataforetycznie ,bo standardowe światowe wymagania wynoszą 750 godz. testu solnego.

I tyle, tylko czy będzie rdzewieć czy nie to chyba kwestia szczęścia tak wniaskuje po obejrzeniu następującego filmiku:
http://www.youtube.com/wa...sHk&feature=fvw
Taśma montażowa, malowanie zanurzeniowe (Kataforeza) - chyba było, wszystkie w takim samym szarym kolorze i ok. Tylko co ta ekipa nakłada ręcznie na spód karoserii uszczelnienia wosk, konserwacja, baranek itp. Mamy trochę pecha pan "Drakula" na taśmie skrobnie się w pupe i czegoś nam może nie domalować lub możemy to mieć super zrobione bo machnął szerzej i dwa razy dobrze że finalny kolor robot nakłada a nie chłopaki bo wtedy każdy egzemplarz byłby unikalny.
Pozdrawiam i sorki że tak długo jak na pierwszy raz.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-11-26, 00:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne