DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Dodatkowe zabezpieczenie przeciwkradzieżowe.

OPTYMISTKA - 2010-06-22, 19:55
Temat postu: Dodatkowe zabezpieczenie przeciwkradzieżowe.
Potrzebuję pilnie rady-jaki alarm zamontować można do MCV-w tym tygodniu odbior,a musi być alarm do ubezpieczenia-czy brać w serwisie czy mozna kupic jakis tanszy i zlecić im zamontowanie?
Domel - 2010-06-22, 20:21

a po co Ci alarm do ubezpieczenia? Wystarczą dwa zabezpieczenia, immobilaizer fabryczny już masz, a dodatkowo proponowałbym blokade skrzyni niż alarm. Jak będzie wył w nocy to wyjdziesz zobaczyć co się dzieje i jeszcze poza samochodem zdrowie stracisz. Będą chcieli ukraść to i tak ukradną.
A jeśli samochód poniżej 50k to nawet jedno zabezpieczenie jest wymagane.

marchewa - 2010-06-22, 20:30

U siebie mam alarm zamontowany w serwisie, podobno dedykowany dla Renault. Jego plusem jest brak pilota, wszystko działa z oryginalnego kluczyka z centralnym zamkiem.
I na tym kończą się jego plusy, poza tym jest za drogi w stosunku do tego co oferuje, np brak opcji domykania szyb, nie wiem jak u innych ale u mnie syrena jest bardzo cicha co też jest wadą. Brak osobnego pilota też czasami przeszkadza, nie można włączyć syreny alarmu np w celu odstraszenia intruza kręcącego się przy aucie...

Ogólnie nie polecam, ja zamontowałem bo nie chciało mi się dodatkowo jeździć i załatwiać, ale to był błąd, gdybym teraz kupował to na pewno wybrałbym jakiś inny i zamontował go poza ASO, wyszłoby taniej i lepiej.

OPTYMISTKA - 2010-06-22, 21:00

Wartość samochodu powyżej 50 tys,musi być drugie zabezpieczenie,wiem na pewno,nam alarmu nie trzeba,dlatego musimy zamontować coś aby było-czy można montować alarm poza salonem,jak auto jest na gwarancji?
toon - 2010-06-22, 21:56

Nie wyjedziesz z salonu jak nie ubezpieczysz. Nie ubezpieczysz jak nie będziesz mieć drugiego zabezpieczenia.
Mnie ta sprzedaż wiązana wk...ia ale nie masz wyjścia i musisz coś jeszcze założyć. Zarówno alarm jak i blokadę na skrzynkę instalatorzy reżymowych serwisów potrafią spieprzyć i skasować 300% ale z dwojga złego lepiej blokadę. Nie chcą Ci tego dać gratis?

tomi - 2010-06-23, 06:12

Może trzeba było wynegocjować alarm fabryczny przy kupnie, na ale teraz to już za późno.
flowerman - 2010-06-23, 06:43

Weź blokadę, ciężej ją rozbroić niż alarm.

Mi tak doradzili w salonie i na razie nie narzekam.

A do ubezpieczenia wystarczy.

krakry1 - 2010-06-23, 07:25

Jeżeli alarm fabryczny (serwisowy) jest taki sam jak w Sandero - Alarm Cobra (a myślę, że tak), to jest do du .. . Po pierwsze ma wszystkie wady, które opisał powyżej Marchewa - po drugie brak mu czujników włączających alarm, gdy auto jest przez kogoś np. uderzane, popychane itp. Innymi słowy alarm jest włączony, a ktoś może skakać po samochodzie, a ten i tak się nie odezwie. Kiszka.
laisar - 2010-06-23, 09:00

Dodatkowe czujniki zawsze można dołożyć - tj. o ile tylko centralka w ogóle ma odpowiednie wejścia, żeby je podłączyć...


@OPTYMISTKA: Koledzy słusznie radzą z tą blokadą, aczkolwiek trzeba pamiętać, że to zabezpieczenie przeciwko kradzieży całego samochodu, natomiast zwykły alarm może chronić również przed włamaniem. Ale... wiadomo, tylko trochę: jak złodziej uparty lub "fachowy" - to i tak się włamie /:

Jeśli więc drugie zabezpieczenie ma być "zapchajdziurą" do wymogów ubezpieczenia, to blokada mniej kłopotliwa (zwykły element mechaniczny, a nie elektryczny, który patałachom łatwiej zepsuć...

OPTYMISTKA - 2010-06-23, 19:28

Tak jak koledzy radzą-zdecydowaliśmy się na blokadę,ale pan w serwisie powiedział ,że NIE ma blokad do MCV,poradżcie-jak ktoś ma zamontowaną-jaka to blokada podchodzi jaki model.
Domel - 2010-06-23, 19:56

to poczekaj z odbiorem, az sprowadza. U mnie diler zamontowam BearLock. Swoja droga musze ich odwiedzic, bo obiecalem .)
OPTYMISTKA - 2010-06-23, 20:41

Domel napisał/a:
to poczekaj z odbiorem, az sprowadza. U mnie diler zamontowam BearLock. Swoja droga musze ich odwiedzic, bo obiecalem .)


Rzecz w tym,ze w serwisie powiedzieli,że nie mogą ściągnąć blokady,bo nie wiedzą jaka będzie pasować konkretnie do MCV- jaki to ma być dokłdnie model,?

maciek - 2010-06-23, 22:06

ile koni będzie miał twój 1,5dci?? 65 czy 85??
OPTYMISTKA - 2010-06-24, 05:07

Ponawiam prośbę-jaka blokada pasuje do MCV- w salonie twierzą,że nie mogą zamontować.bo nie wiedzą,która pasuje-PILNE HELP!
jeżeli ktoś ma zamontowaną-jaki salon mobtował-skontaktujemy się,zeby dowiedzieć się ewentualnie.czy ten typ co do Renault np.

ADAM 12 - 2010-06-24, 06:26

OPTYMISTKA napisał/a:
Ponawiam prośbę-jaka blokada pasuje do MCV- w salonie twierzą,że nie mogą zamontować.bo nie wiedzą,która pasuje-PILNE HELP!
jeżeli ktoś ma zamontowaną-jaki salon mobtował-skontaktujemy się,zeby dowiedzieć się ewentualnie.czy ten typ co do Renault np.


http://www.niedzwiedz-lock.pl/-producent blokad.
Montaż jako gratis wykonano w salonie Rosiak i syn Komorniki k/Poznania.

flowerman - 2010-06-24, 07:29

Potwierdzam


BEAR-LOCK

OPTYMISTKA - 2010-06-24, 09:47

Bardzo dziękuję Adamowi12 - blokada zamówiona,zaraz wyślą -dobrze,że jest takie przyjazne forum,odbierzemy wiec chyba we wtorek. :lol:
Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem.

[ Komentarz dodany przez: Beckie: 2010-06-24, 15:00 ]
Posty o dodatkowych czujkach autoalarmu zostały wydzielone:
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=54714#54714

Domel - 2010-06-24, 20:28

swoja drogą co to za salon, który nie sprzedał jeszcze MCV z blokadą? .)
straszna_maruda - 2010-06-25, 16:31

Ja dorzucę od siebie że blokada na skrzynię biegów ocaliła mi auto od kradzieży. Zamki i blokada kierownicy to robota tak naprawdę na parę sekund, blokada skrzyni spowodowała, że złodzieje zrezygnowali z kradzieży.
OPTYMISTKA - 2010-06-26, 11:34

Nie będę pisać jaki to salon,ale też byliśmy zbulwersowani,że powiedzieli,że blokad nie ma i nawet nie próbowali zorientować się,jakie są montowane.Może to i lepiej wyszło,bo kupiliśmy u producenta za 270 zł z przesyłką,ale za montaż chcą 300 zł.
emka - 2010-07-07, 21:02

Kurcze a ja właśnie jutro odbieram sandacza z salonu ubezpieczonego od A do Z i bez dodatkowych zabezpieczeń - jedynie z fabrycznym immobiliserem i właśnie zaczęłam się zastanawiać nad alarmem. Dodam od siebie,że mąż ma mazde 6 i faktycznie wymagane są dwa zabezpieczenia do ubezp.powyżej wartości auta 50tyś. mazda daje fabryczny alarm, który nie ma dodatkowego panelu ( zintegrowany w kluczykach)- ale za chiny ludowe facio od ubezp. nie mógł go włączyć(dobrze,ze mialam na to papier,bo nie chcial dać ubezp.).
to co dodatkowo sobie zamontować? czy taka blokada na skrzynię czy na pedały nie jest zachętą dla złodzieja,ze oto co musisz zrobić aby mnie mieć ..??? alarmy sa rozne wiec bedzie musial pogłowkowac a tak ma na tacy podane co musi zrobić???

SARCO - 2010-07-07, 22:54

Nie wiem czy ubezpieczyciel pójdzie na coś takiego jak wyłącznik prądu, bo prawda jest taka że złodzieje kupują alarmy blokady i uczą się je rozbierać/otwierać.Dla przykładu jak wchodziło Punto dwa to na potęgę kradli nówki u mnie pod pracą,auta miały alarmy,blokady a i tak znikały jedno auto tylko ocalało,złodzieje otwarli rozbroili auto alarm i odpalili auto (z kodowanym kluczykiem)ale ujechali ledwo 400 metrów i auto zgasło z braku paliwa bo właściciel sam zainstalował sobie odcięcie prądu do pompy paliwa-proste i skuteczne.
stempik - 2010-07-08, 11:49

SARCO napisał/a:
ubezpieczyciel pójdzie na coś takiego jak wyłącznik prądu


Nie wiem czy pójdzie ale takie odcięcie (czego byśmy nie odcinali, zapłon czy pompę) działa dokładnie jak alarm, z ta różnicą że autko się nie drze, jak już co do czego dojdzie. Utrudnienie dla potencjalnego złodzieja jest jednak w większości wypadków wystarczająca. Trzeba tylko pamiętać aby nie zakładać tego u dielera. Można też przeciąć przewody sygnałowe z gniazda OBD.

jackthenight - 2010-07-08, 14:01

stempik napisał/a:
Można też przeciąć przewody sygnałowe z gniazda OBD.


Domyślam się o co ci chodzi, jednak warto by chociaż to przez jakiś przełącznik podłączyć, aby w przyszłości diagnostyka przez OBD2 była jednak możliwa.

zdzisiu27 - 2010-07-08, 19:33

Jeśli dobrze przemyślisz system alarmowy, to z ulicy będzie auto bardzo trudno ukraść, tyle, że z tym się wiążą koszty. Bo jak wrzucisz dobry alarm (np. Seo) z dobrym montażem (czyli wybebeszeniem deski, kable w jednym kolorze, jakieś dobre odcięcie) i paroma czujnikami oraz powiadomieniem radio / komórka / sms i gpsem i dodatkowym zasilaniem (jak to się robi w tych droższych furach), to naprawdę trudno jest ruszyć auto.. Pytanie, czy opłaca się montować zabezpieczenia za 5k zł do auta wartego 35k zł ... :-)
SARCO - 2010-07-09, 00:03

Widziałem kiedyś dokument BBC na temat złodziei specjalizujących się w kradzieżach aut.Twórca dokumentu zaprosił do eksperymentu eksperta od zabezpieczeń(skruszony przestępca) i poprosił o otwarcie i odjechanie 30 autami różnych marek i z różnymi zabezpieczeniami.Ekspert się zgodził pod warunkiem że nie będą go filmować podczas "PRACY",więc na parkingu kręcili wywiady z właścicielami pojazdów którzy się chwalili swoimi zabezpieczeniami(Alarmy,blokady,piny,imobilaizery itd.).Ekspert przestawił 29 aut,jednego nie ruszył,ale nie dlatego że był tak zabezpieczony ,tylko wystąpiła awaria i musiał interweniować mechanik :mrgreen: .
O swoje auta muszą się martwić właściciele aut luksusowych,kradzionych na zamówienie,oraz najbardziej popularnych i w miarę nowych, które kradnie się na części.
Bardziej obawiał bym się włamania,bo przy tym auto zostaje a z nim zostają szkody w postaci rozwalonego zamka albo szyby :-( .

laisar - 2010-07-09, 01:53

Toteż np zdzisiu27 użył tylko słów "trudno ukraść" - a nie, że jest to niemożliwe...
stempik - 2010-07-13, 12:28

zdzisiu27 napisał/a:
Bo jak wrzucisz dobry alarm (np. Seo) z dobrym montażem

Trzeba się zastanowić czy potrzebujemy alarmu dla spełnienia pewnych obowiązków zabezpieczenia autka, np. tych wymuszanych przez ubezpieczyciela czy dla siebie.
Dalej jestem zdania że dla siebie, starczy jakieś odcięcie zamontowane w trudno dostępnym miejscu. I obowiązkowe przecięcie przewoidów sygnałowych z OBD (może z montazem na nich przełącznika jak poleca kolega jackthenight)


jackthenight napisał/a:
warto by chociaż to przez jakiś przełącznik podłączyć

Ja swoje gniazdo przeniosłem w całości.

greg1367 - 2011-07-01, 14:51

Wykonanie odcięcia pompy paliwa,koszt to tylko 3zł :-D Motor 19/2007
http://www.fotosik.pl/pok...eadb80f76c.html

jackthenight - 2011-07-01, 14:57

A był już przypadek w Polsce aby ktoś ukradł Dacię ?
greg1367 - 2011-07-01, 15:10

jackthenight napisał/a:
A był już przypadek w Polsce aby ktoś ukradł Dacię ?

Chyba jeszcze takiego obciachu żaden sobie nie zrobił :mrgreen:

bushi - 2011-07-01, 15:30

Ale jest pelno kradziezy, gdzie gowniarze nie patrzac na marke kradna woz zeby sie nim w nocy porozbijac po miescie i na koniec w najlepszym wypadku porzucaja gdzies auto, albo je topia badz podpalaja.
jackthenight - 2011-07-02, 05:38

A dzisiaj rano wchodzę do auta, patrzę i oczom nie wierzę :), ktoś ukradł mi wycieraczki
których łączny koszt to 15 zł - tragedia sobie myślę, ale z drugiej strony właśnie miałem jakoś niebawem wymieniać wycieraczki, także tylko złodziej przyśpieszył moją decyzję :)

bushi - 2011-07-02, 09:08

Jednak Lodz to jest jeden wielki slums. Gowniarstwo kradnie wszystko - znaczki, wycieraczki, lusterka, kola. Stare pokolenie nierobow uczy mlode pokolenie nierobow jak nie szanowac cudzej wlasnosci oraz pasozytniczego trybu zycia. Kumpel, ktory od kilku lat mieszka w Poznaniu przyjechal na weekend do rodziny i wystarczylo, ze na troche zostawil woz na parkingu Manufy i pozegnal sie z lusterkami.
piotrkrk - 2011-07-02, 20:37

Znajomy był ostatnio w Łodzi (chyba pierwszy raz w życiu) i oto co mi później napisał:

"Dwa lata z antena CB na dachu, samochod stal w dziwnych miejscach i nic....
Przyjezdzam do centrum Łodzi ide na sniadanie wracam i widze obciety kabel....
Qrfa!!! Co za goscinnosc!!!"

krakry1 - 2011-07-02, 21:14

piotrkrk napisał/a:
Qrfa!!! Co za goscinnosc!!!"
... Ziemia Obiecana. :mrgreen:
Auto Krytyk - 2011-07-02, 21:39

łuć kuwa :mrgreen:
http://youtu.be/IJ2kvZpJ_BU

Stepway - 2011-07-02, 21:41

Stąd też doceniam wyższość zabezpieczeń elektrycznych (wyjek) nad mechanicznymi.

Cóż - lusterka, antena CB, kołpaki, lusterka, znaczki... ryzyko jest zawsze i wszędzie, ale kiedy ktoś czyha na radio, jest szansa że głośny alarm z sygnalizacją świetlną, spłoszy amatora cudzych rzeczy.

Z mechanicznch zabezpieczeń, po licznych opiniach, testach (może i sponsorowanych - bo wszystkie dają 10/10), zdecydowałbym się na blokadę Zeder. Tak jak pisał Kolega powyżej, alarmy i zabezpieczenia, powinno montować się dla siebie nie dla ubezpieczyciela. Cena wspomnianej blokady jest wysoka, ale patrząc na zakres prac potrzebnych do montażu, spodziewałbym się większej skuteczności niż pospolitej blokady skrzyni za 100-150zł.

Sęk w tym, że (chyba) żegnamy się z gwarancją (jej częścią?). Urządzenie montowane jest na osi kierownicy.

Pomimo wszystko i tak uważam, że w parze z każdym zabezpieczeniem powinno iść AC w pożądnym towarzystwie ubezpieczeń.

bushi - 2011-07-03, 16:27

Stepway napisał/a:
lusterka, antena CB, kołpaki, lusterka, znaczki... ryzyko jest zawsze i wszędzie


Ale niestety w niektorych miejscach stopien tego ryzyka zbliza sie niebezpiecznie do 100%...
Jak zostawiam w robocie Drakule na parkingu na cala dobe to zawsze modle sie, zeby nic jej sie nie stalo, bo w nocy to nawet parapety i inne elementy budynku kradna na zlom.

A kontynuujac temat tyrystora - moze ktos kumaty zrobi tutorial, w ktorym okresli jakie parametry ma miec tyrystor i pokaze, w ktory daciowy kabelek trzeba sie nim wpiac.

Stepway - 2011-07-03, 17:52

bushi napisał/a:
Stepway napisał/a:
lusterka, antena CB, kołpaki, lusterka, znaczki... ryzyko jest zawsze i wszędzie


Ale niestety w niektorych miejscach stopien tego ryzyka zbliza sie niebezpiecznie do 100%...


Zgadzam się. Nie znamy dnia ani godziny. Naszą Daćkę, ktoś w dzień przerysował czymś ostrym przez dwoje drzwi. Czasem poprostu trafia się na zwykłych wandali, tego nie da się uniknąć. Możemy jedynie starać się minimalizować zagrożenie, zdejmując panel radio, chowając kuszące rzeczy do bagażnika, lub pod fotel.

Zastanawiałem się nad montażem CB do Stepway'a. Raczej skłaniałbym się ku montażowi anteny na relingach na stałe, z możliwością zdjęcia przed wyjazdem na myjnię. Waham się jednak, bo to byłoby to niezbyt roztropne. Takie zaproszenie do straty szyby. Szczególnie, że nie garażuję auta, często podróżuję i nie zawsze mam możliwość zostawienia samochodu na parkingu strzeżonym - szczególnie na noc.

Strata radio, CB to pikuś w porównaniu z szkodami jakie towarzyszą kradzieży.
Czasem to szyba, czasem zamki - niestety. Z opowieści wiem, że zdarzają się też tacy, co zdewastują pół samochodu. No ale... chciało się mieć samochód? Prawda :)

BLONDI83 - 2012-05-31, 10:36
Temat postu: Jaki wybrać alarm do DUSTERA
Witam, jestem w trakcie oczekiwania na mojego wymarzonego DUSTERKA. Chcę kupić alarm, ale nie wiem jaki mam wybrać pod kątem napięcia zasilania. Jak to jest z Dusterkiem, niestety tu moja kobiecość zawodzi, Panowie z Allegro odpisują mi, cyt" unikamy późniejszych problemów dlatego nie gwarantujemy czy będzie pasował ten alarm pod Pani samochód" ufff, :roll: a ja chcę mojego przystojniaka zabezpieczyć przed kradzieżą. Panowie pomocy! Czym się kierować kupując alarm (nie chcę jakiegoś mega drogiego, ale chce mieć pewność że będzie odpowiedni, (samo założenie w ASO będzie mnie kosztować 300,00 zł).
A może mi coś polecicie?
Za pomoc z góry dziękuję :lol:

mrówa - 2012-05-31, 12:30

Poszukaj na forum wpisów o zasadności alarmu w daćce. Na razie popytu na nie nie ma (i tak ma być :). A dla prawdziwego złodzieja żaden alarm nie straszny.
Dar1962 - 2012-05-31, 13:23

w mojej - całkowicie subiektywnej - ocenie alarm jest urządzeniem o problematycznej przydatności. Miałem go tylko w jednym ze sporej ilości posiadanych aut i źle go wspominam (rozładowany akumulator) Zużywa energię elektryczną nawet w stanie wyłączonym, czasami potrafi świrować, sam się załącza itd, na jego wycie nikt już praktycznie nie zwraca uwagi. Ja zleciłem montaż blokady skrzyni biegów i to tylko dlatego,że mój ubezpieczyciel wymagał dwóch zabezpieczeń. Jeśli zależy ci na skutecznym zabezpieczeniu auta - lepszym sposobem będzie instalacja jakiejś zupełnie nietypowej i nietypowo ukrytej blokady zapłonu. Ze standardowymi zabezpieczeniami złodzieje radzą sobie szybko i bezproblemowo
Helena - 2012-05-31, 13:29

właśnie miałam powiedzieć, że alarm to zakłada się dla firmy ubezpieczeniowej bo wymagane są 2 zabezpieczenia :)
Domel2250 - 2012-05-31, 13:46

Dar1962 napisał/a:
w mojej - całkowicie subiektywnej - ocenie alarm jest urządzeniem o problematycznej przydatności. Miałem go tylko w jednym ze sporej ilości posiadanych aut i źle go wspominam (rozładowany akumulator) Zużywa energię elektryczną nawet w stanie wyłączonym, czasami potrafi świrować, sam się załącza itd, na jego wycie nikt już praktycznie nie zwraca uwagi. Ja zleciłem montaż blokady skrzyni biegów i to tylko dlatego,że mój ubezpieczyciel wymagał dwóch zabezpieczeń. Jeśli zależy ci na skutecznym zabezpieczeniu auta - lepszym sposobem będzie instalacja jakiejś zupełnie nietypowej i nietypowo ukrytej blokady zapłonu. Ze standardowymi zabezpieczeniami złodzieje radzą sobie szybko i bezproblemowo

Zgadzam się w 100%. Miałem alarm w trzech poprzednich autach i za każdym razem innej renomowanej marki, w dwóch po kilku latach dochodziło do nawarii alarmu, lub zabiciu przez alarm akumulatora-finał, to odpięcie alarmu....W trzecim aucie bylo ok, do 11-stego miesiąca, kiedy to auto mi ukradli....
Podstawa, to dobre ubezpieczenie, bo jak ktoś się uprze to i tak każde auto ukradnie.
PS. Aktualnie chyba u wszystkich ubezpieczycieli dostępnych u dealera wymagane jest tylko jedno zabezpieczenia do wartości 60 tys pln. Chyba, że korzystniej jest dla Ciebie ubezpieczenie gdzie indziej. W takim razie ja będąc na Twoim miejscu, wybrałbym najtańsze i najprostsze zabezpieczenie, jakie jest dostępne. Choćby wspomniana już blokada skrzyni biegów

benny86 - 2012-05-31, 14:00

Jak dla mnie jedynym sensownym zabezpieczeniem jest ZEDER. Inne zabezpieczenia mają sens gdy chcemy spełnić wymagania ubezpieczyciela albo wydłużyć złodziejowi czas potrzebny do sforsowania auta (a to może być decydujące).

Inna sprawa, że na przestrzeni 10 ostatnich lat kradzież samochodów zdecydowanie spadła, a wykrywalność wzrosła.

chriskb - 2012-05-31, 15:24

benny86 napisał/a:
Jak dla mnie jedynym sensownym zabezpieczeniem jest ZEDER.


Zdecydowanie tak, mają najlepszą reklamę. :mrgreen:

Własnej roboty dobrze ukryty przełącznik i pozostaje tylko laweta.

benny86 - 2012-05-31, 15:44

chriskb napisał/a:
Zdecydowanie tak, mają najlepszą reklamę.

Oglądałeś może test "Jazdy Polskiej" z TVNu (autorstwa K. Bielaka) :mrgreen: Pozostaje nie tylko laweta, można jeszcze wyrwać kolumnę kierowniczą przy pomocy łomu i dżwigu budowlanego 8-)
Znasz jakiś sposób na sforsowanie tego zabezpieczenia? Ukryty wyłącznik miałem w escorcie i sobie chwaliłem, ale i to jest do wykrycia - wystarczy poobserwować dokładnie zwyczaje kierowcy.
Generalnie jestem zwolennikiem blokad mechanicznych+AC na dobrych warunkach (np. brak udziału własnego,stała kwota ubezpieczenia). Można jeszcze wozić rotweilera w aucie, ale nie wiem czy na takie bydle nie jest wymagane pozwolenie?

chriskb - 2012-05-31, 15:58

Jak jest AC to aut nie kradną, chyba że na zamówienie. ;-)
benny86 - 2012-05-31, 16:03

Jak jest zamówienie na części to kradnie się jak leci, byle model i rocznik się zgadzały... Kiedyś opisywałem przypadek części do laguny których "nie ma, ale na jutro mogą być" 8-)
monopios - 2012-05-31, 16:52

chriskb napisał/a:
Własnej roboty dobrze ukryty przełącznik i pozostaje tylko laweta.

Dwa mikro styki w dobrze ulokowanych miejscach i nawet dobry obserwator niema szans.

BLONDI83 - 2012-05-31, 17:03

Witam ponownie, po przeczytaniu postów odstąpiłam od kupna alarmu. Zatem kieruje kolejne pyt, jeżeli nie alarm to co?
Co byście mi najbardziej polecili?
W poprzednim aucie miała blokadę skrzyni biegów (niedzwiadka), ale może teraz wymyślili coś jeszcze skuteczniejszego?

Dar1962 - 2012-05-31, 19:14

KAŻDE auto da się ukraść, to tylko kwestia czasu, jaki złodziej musi mu poświęcić - im dłużej i trudniej, tym lepiej dla kierowcy a gorzej dla złodzieja

-jeżeli montujesz zabezpieczenie z uwagi warunki polisy AC, radzę wybrać jakąś w miarę tanią blokadę. W ASO tanio nie będzie - ok 600 zł. Ceny w warsztatach będą pewnie niższe o przynajmniej 200 zł ale jest magiczne słowo "gwarancja" - obawiam się, że w razie jakichkolwiek problemów ze skrzynią biegów w okresie gwarancyjnym ASO może usiłować zwalać winą na nieautoryzowany montaż blokady.
-jeśli zależy ci na skutecznym zabezpieczeniu auta przed uruchomieniem przez złodzieja - najlepszą metodą jest - jak wspomniałem wyżej montaż nietypowego odcięcia zapłonu. Ale tu znów kłania się magiczne słowo "gwarancja" - Ergo? na razie pozostaje chyba Auto Casco plus blokada montowana w ASo

dystrykt9 - 2012-05-31, 19:34

Domel2250 napisał/a:
Aktualnie chyba u wszystkich ubezpieczycieli dostępnych u dealera wymagane jest tylko jedno zabezpieczenia do wartości 60 tys pln.

Zależy jaki ubezpieczyciel, ale są towarzystwa, gdzie jest próg 70 tys. Koleżanka musi zdecydować się, który ubezpieczyciel jej odpowiada i być może wystarczy do ubezpieczenia tylko fabryczny immobiliser.
A później faktycznie tylko jakieś nietypowe odcięcie zapłonu dla uspokojenia myśli :-D

BLONDI83 - 2012-05-31, 19:47

Najlepszym zabezpieczeniem dla DUSTERKA będę ja z moim Waltherem CP99 :)
Puki co kupię sobie radio :-) to chyba jest mi najbardziej potrzebne ;-) ;-)

monopios - 2012-05-31, 19:59

BLONDI83 napisał/a:
Waltherem CP99

Fajna zabawka, dobra celność do 10m, szybko traci się magazynek i długo trwa załadunek :->

Dar1962 - 2012-05-31, 20:15

monopios napisał/a:
BLONDI83 napisał/a:
Waltherem CP99

Fajna zabawka, dobra celność do 10m, szybko traci się magazynek i długo trwa załadunek :->


only glock 17 - wiem, co mówię ;-)
dobra celność do 30 metrów a pociski 9 mm parabellum przewracają niedźwiedzia

monopios - 2012-05-31, 20:21

Dar1962 napisał/a:
only glock 17

To nie jest ta KATEGORIA BRONI

BLONDI83 - 2012-05-31, 21:00

A tak serio co myślicie o tzw "odcinaczach zapłonu"
yakov - 2012-05-31, 21:05

BLONDI83 napisał/a:
A tak serio co myślicie o tzw "odcinaczach zapłonu"

Jedynie samoróbka.
http://ukradlimiauto.pl/

Dar1962 - 2012-05-31, 21:41

wieki temu w "maluchu" miałem zainstalowany przez kolegę elektryka stycznik o wartości 20 zł ukryty wewnątrz pod wykładziną nadkola. Zabawka odcinała prąd do cewki. Dzięki temu pewnej nocy nie odjechał z parkingu w Lublinie :-P . Każde nietypowe rozwiązanie jest lepsze od standardowego, mniej istotne,czy to będzie odcięcie zapłonu bądź paliwa
benny86 - 2012-05-31, 21:44

Magiczne słowo przy takich samoróbkach - gwarancja...
Dar1962 - 2012-05-31, 21:45

dlatego niestety nie wchodzi w rachubę - pozostaje alarm lub mechaniczna blokada - oba zakładanie w aso. Dla auta mniej szkodliwa jest blokada :-P
benny86 - 2012-05-31, 21:49

Nie no, jest już kilku kolegów na forum którym gwarancja minęła... W escorcie miałem i jak przekażnik padł sam nie mogłem odpalić, zmostkowałem pod uczelnią wg wskazówek telefonicznych ojca i tyle.
laisar - 2012-05-31, 22:08

Nie przesadzajcie - jak to było już wielokrotnie pisane, nie ma się co aż tak bardzo trząść nad gwarancją, bo ewentualne ingerencje jedynie mogą być podstawą do jej nie uznania, a nie jest to automatyczne.

Natomiast jeśli ktoś faktycznie żywi wielkie obawy, to może po prostu dokonać przeróbki bez cięcia oryginalnych przewodów, a przed wizytami w ASO mniej lub bardziej skrupulatnie usuwać oznaki wprowadzonych zmian.

chriskb - 2012-06-01, 06:41

benny86 napisał/a:
Magiczne słowo przy takich samoróbkach - gwarancja...


Co ma to wspólnego :?: Taki układ jest wpięty w istniejący układ elektryczny i nic nie zmienia. Sam założyłem w Mesiu mikro-włącznik w pokrętle kratki nawiewu i ASO nigdy go nie kwestionowało.

TD Pedro - 2012-06-01, 08:12

Dar1962 napisał/a:
ukryty wewnątrz pod wykładziną nadkola

też tak miałem... :mrgreen: z tego wniosek, że było to niemal "standardowe" rozwiązanie tym samym gwarantowało w zasadzie tylko dobre samopoczucie właściciela :-P ....

Dar1962 - 2012-06-01, 10:59

TD Pedro napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
ukryty wewnątrz pod wykładziną nadkola

też tak miałem

ale zadziałało, albo złodziej był głupi - nocą na parkingu przy Zana włamał się do mojego, rozwalił obudowę kolumny, pogrzebał a potem odjechał stojącym obok :-P

benny86 - 2012-06-01, 11:29

chriskb napisał/a:
Co ma to wspólnego

Naprawdę uważasz, że nie potraktują tego jako ingerencję w instalację elektryczną samochodu? Chciałbym żebyś miał rację, ale znając życie obawiam się że sie mylisz...

Dar1962 - 2012-06-01, 16:20

benny86 napisał/a:
chriskb napisał/a:
Co ma to wspólnego

Naprawdę uważasz, że nie potraktują tego jako ingerencję w instalację elektryczną samochodu? Chciałbym żebyś miał rację, ale znając życie obawiam się że sie mylisz...

nie potraktują tak długo, jak z autem będzie wszystko OK. Przy jakiejkolwiek awarii elektryki prawdopodobnie zwalą winę na nieautoryzowany montaż

benny86 - 2012-06-01, 16:48

Dar1962 napisał/a:
Przy jakiejkolwiek awarii elektryki prawdopodobnie zwalą winę na nieautoryzowany montaż

No i o to mi właśnie chodzi, aby w razie przypadkowej usterki nie kopać się z koniem, nie jeździć po rzeczoznawcach itp.

chriskb - 2012-06-01, 19:06

Cytat:
Przy jakiejkolwiek awarii elektryki prawdopodobnie zwalą winę na nieautoryzowany montaż


A co to jest autoryzowany montaż? Jaki ma wpływ dodatkowy wyłącznik w układzie elektrycznym na działanie takiego układu?

Czy jak ASO z miejscowości A montuję alarm to jest to autoryzowane przez ASO w miejscowości B. Montaż zabezpieczenia przed kradzieżą może wykonać każdy elektryk samochodowy i nie znalazłem zapisu że to jest zabronione, czy też wpływa na utratę gwarancji.

Tylko dla firm ubezpieczeniowych zabezpieczenia przed kradzieżą są klasyfikowane na fabryczne i nie fabryczne.

Dar1962 - 2012-06-01, 19:13

chriskb napisał/a:
Jaki ma wpływ dodatkowy wyłącznik w układzie elektrycznym na działanie takiego układu?

zapewne żaden - co nie zmienia restrykcyjnego podejścia ASO do czegokolwiek zamontowanego poza ich stacjami

robik19 - 2012-06-01, 19:19

Proponuję poczekać do odbioru samochodu. W moim samochodzie diler zamontował alarm gratis!
BLONDI83 - 2012-06-03, 15:23

Chyba najpierw odbiorę samochód i dopiero pomyślę nad zabezpieczeniem, puki co mam mętlik w głowie i nie znalazłam odpowiedniego dla siebie zabezpieczenia samochodu. Znając życie w przyszłości pewnie już tradycyjnie zamontuje w ASO BEAR LOCKA
chriskb - 2012-06-03, 15:33

BLONDI83,

Wykup AC to będzie najlepszym zabezpieczeniem przed złodziejami. Części do DD są relatywnie tanie to nie ma jeszcze dużego zapotrzebowania na te auta.

Poproś jakiego znajomego elektryka to ci odetnie ukrytym wyłącznikiem rozrusznik i pompę paliwa i będzie spokój. Wtedy auto nie odjedzie bez zgody kierowniczki.

Dar1962 - 2012-06-03, 18:07

chriskb napisał/a:
BLONDI83,

Wykup AC to będzie najlepszym zabezpieczeniem

Aby wykupić AC, w większości przypadków ubezpieczyciele żądają 2 zabezpieczeń

benny86 - 2012-06-03, 18:11

Dar1962 napisał/a:
Aby wykupić AC, w większości przypadków ubezpieczyciele żądają 2 zabezpieczeń

To akurat zależy od wartości samochodu, z reguły 2 zabezpieczenia są wymagana jeśli przekracza ona 60kzł, ktoś ostatnio pisał o 70kzł

art350 - 2012-06-03, 19:48

Jak zamawiałem Zadymiarza to Pan w salonie mówił,że powyżej wartości 60 tys. wymagane są 2 zabezpieczenia. :mrgreen:
Dar1962 - 2012-06-03, 19:53

zamawiając dobrze wyposażonego Dustera - nawet z silnikiem benzynowym - ławo przekroczyć tą barierę - mnie się udało i to dość łatwo ;-)
Szadziu - 2012-06-03, 22:37

miesiąc temu odbierałem swojedo i w ASO mieli niezłe (OC z AC) z alliansa za niecałe 1800 zł
warto podpytać bo niezawsze powiedzą , mają mniejszą prowizję z tego

BLONDI83 - 2012-06-04, 18:23

60 tyś udało mi się przekroczyć :-) AC na pewno wykupię, może po prostu zacznę swoje zabezpieczanie od poszukania dogodnej polisy
monopios - 2012-06-04, 18:35

Proponuje przeczytać ten temat, trochę wiadomości o AC.
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=328

lodziaz - 2014-06-23, 12:01
Temat postu: problem z alarmem
Panie i Panowie mam pytanie dotyczące alarmu czy mieliście w standardzie ? jeśli dopłacaliście za instalacje to ile was wyniosła taka operacja - w katalogu do Lodzi znalazłem na dacia.pl że koszt wynosi ok 600 zł a teraz przez telefon sprzedawca powiedział że u nich kosztuje to ponad 1200 zł .. jak to jest że nie jest to spójne z cennikiem dacia.pl ?

i dodatkowe pytanie o dywaniki - dostaliście ? bez proszenia się o nie ? bez targów ? :)

mam już klepniętą umowę zadatek i pozytywną opinie do kredytu więc samochód będzie do odbioru po instalacji LPG i to byłby najlepszy czas na instalację alarmu ..

route2000 - zazdroszczę pakietu offroad :) może kiedyś sobie też dokupię :)

route2000 - 2014-06-23, 12:09

Ja nie mam alarmu, bo i tak nie pomoże.... tylko jest do rozładowania akumulatora :-P Najlepszym zabezpieczeniem jest pakiet ubezpieczeniowy.
A dywaniki to po prostu poprosiłem jako prezent od dealera ;-)
A jaką instalację LPG będziesz miał - fabryczną czy montowaną w salonie?

lodziaz - 2014-06-23, 12:23

LPG zakładam w salonie - a to nie taka sama instalacja jak w fabryce ?

mi się wydawało że samochód musi mieć autoalarm żeby ubezpieczenie działało ..
kodowany kluczyk , immobiliser to chyba za mało :) - info z internetu

route2000 - 2014-06-23, 12:48

Ja ubezpieczałem u samego dealera. Mają korzystne pakiety ubezpieczeń. Mam tylko immobiliser. Za full pakiet (OC, NW, AC) zapłaciłem ok. 1500 zł.
W fabryce zakładają LPG, ale komputer jest zablokowany i ciężko jest dostać do niego w celu poprawki w eksploatacji. Natomiast zakładany u dealera ma możliwość konkretnej regulacji pod dany silnik.
Poczytaj o fabrycznym LPG, o tym czy montować LPG oraz o niefabrycznym LPG
Miłej lektury. :-D

kicia - 2014-06-23, 13:27

Mi jeden ze sprzedawców powiedział, że PZU nie wymaga drugiego zabezpieczenia (pierwszym jest immobiliser) jeśli samochód kosztuje do 75 tys.
Wydaje mi się, że podobnie jest też u innych ubezpieczycieli.

lodziaz - 2014-06-23, 13:50

My z Kasią wzieliśmy samochód na raty w RCI z przedłużoną gwarancją na 5 lat - 120 K km + ubezpieczenie OC+AC+NNW+asistance ( polska i europa ) za 500 zł :)
// EDIT // doprecyzuje że 500 zł za ubezpieczenie bo za gwarancje + 1099zł :)

LPG bierzemy w salonie bo akurat trafiła się Biała Lodzia taką jak chcieliśmy stojąca na parkingu :) - powinienem na coś zwrócić uwagę szczególną że akurat bbyła dostępna od ręki a nie musiałem zamawiać ? bo jak widzę po forum wszyscy zamawiają i czekają

a nam się trafiła z czujniekiem parkowania skórzaną kierownicą i drążkiem, radio Plug&Play z bluetooth'em i kołem zapasowym .. i rabat $$

do odbioru wydrukowałem sobie już check list z forum :)

benyo - 2014-06-23, 20:24
Temat postu: Re: problem z alarmem
Po co autoalarm ?? przecież nasze samochodziki są "nieprestiżowe". Za to prestiżowe VW są na pierwszym miejscu :)

http://statystyka.policja...-2012-roku.html

http://autokult.pl/2012/1...tyki-wojewodztw

lodziaz - 2014-06-23, 21:32

już wiem że w Lodzi mam 2 zabezpieczenia ( centralny + immobilizer ) i to w zupełności wystarczy w samochodzie poniżej 70 Kzł wartości :) zaoszczędzony 1100 zł

wkrótce nasze samochody mogą się stać popularne też wśród złodziei :P



..forum jest tak obszerne że brakuje czasu na odkrywanie wszystkich tajników :)

kicia - 2014-06-26, 22:24

kicia napisał/a:
Mi jeden ze sprzedawców powiedział, że PZU nie wymaga drugiego zabezpieczenia (pierwszym jest immobiliser) jeśli samochód kosztuje do 75 tys.
Wydaje mi się, że podobnie jest też u innych ubezpieczycieli.

Mała poprawka - dzisiaj podpisywaliśmy umowę z Allianz i tam był taki punkt:
Cytat:
Wymogi posiadania zabezpieczeń przeciwkradzieżowych:
1) W pojazdach osobowych i terenowych o wartości:
- do 100 000 zł (brutto) - jedno fabrycznie montowane zabezpieczenie przeciwkradzieżowe

Podobno niedawno się te zapisy zmieniły, wiec podejrzewam że w PZU i innych ubezpieczycielach też będzie koło 100 tysięcy złotych. Znaczy nijak Dacią nie da się tego przekroczyć. :-)

rottweiler - 2015-02-08, 22:30

mam zamiar w najbliższym czasie zamontować bezobsługowy immobilizer + elektrozawór do odcięcia dopływu paliwa, oraz wyłączenie zasilania gniazda OBD
-w którym miejscu najlepiej umieścić elekrtozawór?
-czy do modułu UCH żeby mieć swobodny dostęp trzeba zdemontować deskę rozdzielczą?

laisar - 2015-03-23, 11:35

rottweiler napisał/a:
czy do modułu UCH żeby mieć swobodny dostęp trzeba zdemontować deskę rozdzielczą?

Nie.

Domel2250 - 2015-04-08, 08:54

Z powodu nieprzyjemnych, ale na szczęście dla mnie szczęśliwie zakończonych (dla złodzieja już mniej :-) ) ostatnich zdarzeń dotyczących mojego DD szukam dodatkowego zabezpieczenie przeciw kradzieżowego. TZW specjaliści proponują dodatkowe odcięcie zapłonu/paliwa na tzw. chipa-podobno nie do obejścia-tu jestem sceptyczny-wystarczy mi, aby po podmianie kompa w aucie złodziej nadal nie mógł odjechać.....wtedy pewnie zrezygnuje.....
Czy ktokolwiek używał (niekoniecznie w Dacii) widział, zna takie zabezpieczenie, może polecić, odradzić?

rottweiler - 2015-04-08, 12:10

Każde auto da sie ukraść. Można tylko utrudnić lub wydłużyć czas pracy na obejście zabezpieczeń. Mam zamontowane immo z bezobslugowym tranponderem odcina paliwo i rozrusznik.
Lajkonik - 2015-04-08, 12:20

Dokładnie. A najlepsze jest każde niestandardowe zabezpieczenie. Najgorsze są fabryczne zabezpieczenia, bo te złodzieje mają rozpracowane. Włamując się od razu wie taki co ma robić. Nim więcej nietypowych zabezpieczeń, tym więcej pracy i szukania dla złodzieja.
corrado - 2015-04-08, 13:02

też mam blokade rozruchu/zapłonu

wszystko ok

Karenzo - 2015-04-08, 13:39

najtańszy i najlepszy to wyjmować bezpieczniki
albo rozłączać coś w silniku
Ja kiedyś rozłączałem czujnik halla bo był łatwo dostępny .
Silnik kręcił ale nie odpalał

corrado - 2015-04-08, 13:58

Karenzo napisał/a:
najtańszy i najlepszy to wyjmować bezpieczniki
albo rozłączać coś w silniku
Ja kiedyś rozłączałem czujnik halla bo był łatwo dostępny .
Silnik kręcił ale nie odpalał


... Najlepiej to miec szofera i jezdzic taksowka sponsorowana przez panstwo

Domel2250 - 2015-04-08, 16:39

rottweiler napisał/a:
Każde auto da sie ukraść. Można tylko utrudnić lub wydłużyć czas pracy na obejście zabezpieczeń. Mam zamontowane immo z bezobslugowym tranponderem odcina paliwo i rozrusznik.


I o to mi właśnie chodzi-utrudnić i zniechęcić :-) .

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. :-)

macminer - 2018-11-24, 22:21
Temat postu: Alarm? Immobilizer? Duster II
Prawdopodobnie na dniach podejmę decyzję o zakupie Dustera II. Zastanawiam się nad ewentualnymi zabezpieczeniami:

1) Czy warto montować alarm dostępny jako akcesorium Dacii? Ktoś ma jakieś doświadczenia związane z tym alarmem? W poprzednich samochodach miałem alarm, który w jednym przypadku był stanowczo zbyt czuły i uruchamiał się np. pod wpływem burzy, a w ostatnim samochodzie nigdy nie miał okazji zadziałać.
2) Czy w wersji z kluczykiem jest immobilizer? Jeśli tak, to czy daje on cokolwiek, czy lepiej poszukać niezależnego warsztatu montującego swoje zabezpieczenia?
3) Analogicznie - czy w wersji Keyless też jest jakiś immobilizer lub podobne zabezpieczenie?

ttedi - 2018-11-24, 23:29

Już w trzecim samochodzie stosuję "Niedźwiedź-Lock".
eplus - 2018-11-25, 09:51

Immobilizer to chyba od wielu lat standard wszędzie. Keyless to chyba esencja immobilizmu.
maugu - 2018-11-25, 10:54

eplus napisał/a:
.... Keyless to chyba esencja immobilizmu.

Ma też swoje ograniczenia:
https://www.wyborkierowco...keyless-raport/

eplus - 2018-11-25, 11:32

Spoko, Dacii w ogóle nie ma na liście :!: :idea: ;-)
maugu - 2018-11-25, 12:15

Niestety są wszystkie możliwe renówki. - może jest w Dacii inny system?
eplus - 2018-11-25, 13:44

Dacia się nie załapuje do rankingów Auto Świata. :lol: Swoją drogą taka publikacja to podżeganie do kradzieży.
maugu - 2018-11-25, 18:34

Prawdę mówiąc nic nie wiem o jakości fabrycznych zabezpieczeń Dacii (Dustera), ale raz próbowano mi ukraść samochód który był zabezpieczony tylko (zainstalowanym przez męża w nietypowym miejscu) ukrytym wyłącznikiem (zapłon i chyba odcięcie paliwa). Ten prosty sposób znakomicie zdał egzamin. Skończyło się na wymianie szyby i naprawie poprzecinanych przewodów. W innym samochodzie miałam zamontowany dość skomplikowany (Polski) elektroniczny system alarmowy wraz z immobilizerem. Jadąc na wakacje (do ciepłych krajów) poprosiłam producenta o radę jak postąpić w przypadku awarii urządzenia prawie 2k km od serwisu. Jakiś tajny „myk” na ominięcie zabezpieczeń. Niestety nie dostałam takiego – urządzenie było „za dobre” i nie przewidywano żadnych obejść, a może niespecjalnie (co mnie nie dziwi) chciano się podzielić metodami dezaktywacji zabezpieczeń. Uzgodniliśmy tylko, że w razie awarii przyślą schemat w których miejscach się wpięli z immobilizerem do instalacji bo wszystko było raczej niewidoczne dla zwykłego elektryka i w trakcie wyjazdu wymagałoby pewnie prucia wielu wiązek elektrycznych by uruchomić samochód. Maleńki kluczyk który miałam tylko bowiem wyłączał syrenę, ale immobilizera już nie. Obyło się na strachu bo system działał bezawaryjnie jeszcze przez wiele lat. Natomiast o awarię fabrycznego systemu bym się już nie bała bo ASO są teraz w każdym kraju co kilkadziesiąt kilometrów. Co do immobilizerów mechanicznych to one też się mogą popsuć, lub zostać zablokowane przy próbie włamania, a jeżeli jest to daleko od producenta (serwisu) no to mamy kłopot. Pewnie co najmniej kilka godzin demontażu i to ze specjalistycznym sprzętem. Poza tym mamy dodatkowy klucz do noszenia (z reguły dość pokaźny). Dlatego uważam, że najprostsze i nietypowe rozwiązania są najlepsze, a dodatkowo są... tanie. Reasumując do ukrytego wyłącznika dodałabym teraz jeszcze tracker GPS – też stosunkowo tani gadżet. Nie uchroni nas to co prawda przed profesjonalnym złodziejem z lawetą i zagłuszaczem sygnału, ale profesjonalni złodzieje nie kradną Dacii (chyba).
macminer - 2018-11-25, 20:05

maugu napisał/a:
zabezpieczony tylko (zainstalowanym przez męża w nietypowym miejscu) ukrytym wyłącznikiem


Mój tata stosował taki system w swoich kolejnych autach i żadnego mu nie ukradli. Po jego śmierci nie wiedzieliśmy, jak uruchomić samochód - na szczęście okazało się, że patent znała siostra.

Cytat:
W innym samochodzie miałam zamontowany dość skomplikowany (Polski) elektroniczny system alarmowy

A ile mniej więcej kosztowała instalacja takiego serwisowego zabezpieczenia? Pamiętasz nazwę producenta?

Jeśli chodzi o alarmy fabryczne to najbardziej obawiam się tego, że są one z góry rozpracowane przez złodziei (tj. widząc auto danej marki zakładają, że może mieć właśnie alarm fabryczny i mają na niego metodę). Ale może w przypadku Dacii się mylę?

maugu - 2018-11-25, 20:24

macminer napisał/a:
...
A ile mniej więcej kosztowała instalacja takiego serwisowego zabezpieczenia? Pamiętasz nazwę producenta?
...


To było dawno temu, o ile pamiętam to był alarm DOG (coś tam, coś tam), firmy DEST. Firma chyba jeszcze istnieje i produkuje alarmy, ale już nowe wersje. Ceny i kosztów montażu nie pamiętam, ale samochód chyba stał u nich 1 - 2 dni.

BogdanK - 2018-11-25, 23:06
Temat postu: Re: Alarm? Immobilizer? Duster II
macminer napisał/a:

1) Czy warto montować alarm dostępny jako akcesorium Dacii?
2) Czy w wersji z kluczykiem jest immobilizer?

2 x tak. Dodatkowo kup sobie zabezpieczenie mechaniczne tj. blokadę na pedały.

GRL - 2018-11-26, 00:19
Temat postu: Re: Alarm? Immobilizer? Duster II
BogdanK napisał/a:
2 x tak. Dodatkowo kup sobie zabezpieczenie mechaniczne tj. blokadę na pedały.

I jeszcze żula na abonament, żeby trzymał wszystkie klamki od środka.

A tak na poważnie.
Porządnie ubezpieczyć i przestać o tym myśleć, bo się zwariuje.
A jeżeli już się chce wydać 1000zł na jakieś zabezpieczenie (bo tyle pewnie będzie kosztował alarm z montażem), to lepiej zainwestować w lokalizator GPS.
Znam przypadek odnalezienia busa w czyimś garażu już 30 minut po kradzieży.
A na alarm już prawie nikt nie zwraca uwagi.
(No chyba, że na wsi, na własnej działce, tuż pod nosem, w środku nocy...)

charger - 2018-11-26, 11:35

Wcześniejszy używany samochód który kupiłem miał zamontowany auto-alarm z odcięciem zapłonu (zasilanie pompy paliwa) i spiętym z centralnym zamkiem drzwi (oczywiście był kluczyk ale tylko jako wyłącznik syreny). Przez 4 lata miałem spokój, system był wyłączony.

Pewnego pięknego razu, coś mu się "popie...liło", doszło do jakiegoś spięcia. W rezultacie zazbroił samochód (drzwi), mrygał wszystkimi kierunkami, włączył syrenę i odciął zapłon.

Przez cały dzień prułem kable usiane po całym aucie (czujnik maski, klapy, 4 drzwi, kable do centralki oraz centralkę upchaną gdzieś pod deską rozdzielczą i okablowanie pompy paliwa). Na sam koniec okazało się że przepięcie spaliło pompę paliwa.

Dobrze że ogarniam elektrykę samochodową w takim stopniu że sam to mogłem naprawić.

Wymieniłem pompę, kupiłem sterownik centralnego zamka z 2 pilotami za 60 złotych, polutowałem co trzeba i auto działa bez problemu od 3 lat.


PS. W swoim pierwszym aucie miałem przełącznik blokady zapłonu "na przycisk". Pewnego pięknego dnia przycisk się rozleciał i musiałem demontować tunel centralny żeby kable połączyć.

Żeby podsumować:
Nigdy nie kupiłbym takiego gówna i nie zakładał takiego syfu do swojego samochodu, nowego czy starego. Zainwestuj w ubezpieczenie a nie pchaj niepotrzebnej elektroniki. Takie rzeczy na początku działają, z czasem stwarzają tylko problemu.

maugu - 2018-11-26, 12:23
Temat postu: Re: Alarm? Immobilizer? Duster II
GRL napisał/a:
...
I jeszcze żula na abonament, żeby trzymał wszystkie klamki od środka.
...


Blisko, blisko...;
https://joemonster.org/filmy/2375/Najlepszy_autoalarm_do_twojego_samochodu

Maniek27 - 2018-11-26, 12:27

Czy warto to nie wiem, ale podczas składania zamówienia utargowałem z dealerem fabryczny alarm w gratisie, więc z mojego punktu widzenia uważam, że warto było :-)
GRL - 2018-11-26, 13:05
Temat postu: Re: Alarm? Immobilizer? Duster II
maugu napisał/a:
GRL napisał/a:
...
I jeszcze żula na abonament, żeby trzymał wszystkie klamki od środka.
...


Blisko, blisko...;
https://joemonster.org/filmy/2375/Najlepszy_autoalarm_do_twojego_samochodu

Hehe.
Akurat piłem do stand up'u Rafała Paczesia, pt. "Bang".
Gdzieś pod koniec swojego monologu opowiada o perypetiach związanych z ubezpieczeniem nowego BMW.
Polecam. :mrgreen:

jammo - 2018-11-26, 13:07

Alarm szczególnie w mieście , może być niekiedy dużym utrapieniem. Miałem tak z pierwszym autem, które kupiłem córce jak poszła na studia. Było to używane Renault Megane Coupe, które miało zamontowany, chyba oryginalny alarm. Auto miało jeden feler, że posiadało już trochę zużyty akumulator, o którym to przekonaliśmy się dopiero jak zrobiło się zimno. Jak postało kilka dni bez jazdy, to potrafił on padać co powodowało niestety załączanie się alarmu. Raz córka, która mieszkała z racji studiów w Rzeszowie przyjechała do domu autobusem, zostawiając auto przed blokiem. pech chciał, że właśnie wtedy zaczął padać akumulator i załączyła się syrena. Jako , że córki nie było, a chłopak (obecny mąż) był w pracy, nie miał kto tego wyłączyć i tak całe do południa auto stało, mrygało i wyło :-D . Sąsiedzi mało szału nie dostali, całe szczęście, że Chłopak, do którego dzwonili znajomi z bloku, miał zapasowe kluczyki i kiedy wrócił z pracy, dopiero wtedy wyłączył alarm. Nie wiem co by było, jakby auto wyło przez cały wikend, chyba skończyło by się interwencją policji.
maugu - 2018-11-26, 14:08
Temat postu: Re: Alarm? Immobilizer? Duster II
GRL napisał/a:
...
Akurat piłem do stand up'u Rafała Paczesia, pt. "Bang".
...:


Niezłe, niezłe:) ale teraz menele w Łodzi to już zjawisko kultowe, a często to tylko kamuflaż:
https://www.youtube.com/watch?v=O5WvQPNXTWA

subiel - 2018-11-27, 14:30

immobilizer jest chyba montowany już w każdym samochodzie fabrycznie.

alarmu jako takiego nie polecam, przejazd samochodu na sygnale, śmieciarka itd potrafią włączyć...
za to polecam rozwiązania mechaniczne :) takie jak blokada skrzyni biegów, pedałów, odcięcie paliwa :)

żadna z form nie uchroni Cię przed zbitą szybą czy urwanym lusterkiem. ale za to nikt nie odjedzie furą.

Transfogarski - 2018-11-27, 15:59

Dylemat czy montować dodatkowe zabezpieczenie pojawia się zawsze przy zakupie samochodu. Elektroniczne czy może mechaniczne? Przerabiałem ten temat ostatnio i doszedłem do następujących wniosków:
- każde zabezpieczenie mechaniczne i elektroniczne może się popsuć,
- stosować należy wyłącznie produkty atestowane, renomowanych producentów,
- istotna jest wygoda użytkowania i możliwość alternatywnego rozbrojenia zabezpieczenia w przypadku utraty klucza/pilota/pastylki.
- w każdym zakładzie,w którym rozmawiałem na temat dodatkowych zabezpieczeń odradzano mi autoalarmy (podobna cena montażu).

Ja zdecydowałem się na dodatkowy immobilizer (Omega Immo firmy Expero). Jedyne co trzeba robić to nosić ze sobą (najlepiej nie z kluczami tylko np. z dowodem rejestracyjnym pastylkę/kartę immobilizera - zasięg do 5m). Kradzież kluczyków nie daje możliwości uruchomienia samochodu. Można dezaktywować bez użycia karty/pastylki. Urządzenie jest najwyższej klasy zabezpieczeń i jest montowane dodatkowo w salonach mazdy i forda.

macminer - 2018-11-27, 16:41

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Samochód zamówiłem dzisiaj. Kupon na akcesoria przekazałem w trakcie składania zamówienia. Ponieważ teoretycznie akcja promocyjna trwa do końca roku, prawdopodobnie najpierw dostanę akcesoria, a dopiero później samochód. Ciekawe, że nikt w Renault/Dacii pod koniec listopada nie ma pojęcia, czy "Dacia dla przyjaciół" będzie kontynuowany w przyszłym roku.

jammo - 2018-11-30, 10:38

Transfogarski napisał/a:
Ja zdecydowałem się na dodatkowy immobilizer (Omega Immo firmy Expero). Jedyne co trzeba robić to nosić ze sobą (najlepiej nie z kluczami tylko np. z dowodem rejestracyjnym pastylkę/kartę immobilizera - zasięg do 5m). Kradzież kluczyków nie daje możliwości uruchomienia samochodu. Można dezaktywować bez użycia karty/pastylki. Urządzenie jest najwyższej klasy zabezpieczeń i jest montowane dodatkowo w salonach mazdy i forda.


Ok, kolego Transfogarskiale wszystko fajnie, ale mam tu parę pytań, np.
- jak to się wszystko ma do naszych nowych Dusterów. Czy salon Dacia jest w stanie zamontować na zamówienie taki dodatkowy immobilizer tej firmy Omega Immo ?
- Czy mam rozumieć według twojego wpisu, że salon Mazdy i Forda zamontuje taki immobilizer do innej marki też np. Dustera? czy tylko do swoich modeli aut?
- Jaka zewnętrzna firma zajmuje się montażem immobilizerów tej marki Omega Immo i jak wygląda wtedy gwarancja na nowe auto. Czy zakładając do nowego auta nie grozi to utratą gwarancji producenta na instalację elektryczną ?

tAboon - 2018-11-30, 10:41

jammo napisał/a:
Czy zakładając do nowego auta nie grozi to utratą gwarancji producenta na instalację elektryczną ?
Grozi :) Jakakolwiek ingerencja w instalację grozi utratą gwarancji. ASO również może odmówić zamontowania części, która nie jest sygnowana marką producenta.
Fruxo - 2018-11-30, 11:17

W dusterze mam blokadę skrzyni biegów w pancerzu uważam że jest to najlepsze zabezpieczenie. Miałem w poprzednim aucie 16 lat i kradli go 3 razy i ani razu nie odjechali.
W sandero mam alarm po obd bo była akurat promocja z montażem za 500 dużo on nie jest warty ale liczę że odstraszy przy małych sprawach.
W jeszcze innym aucie mam już alarm podpięty pod GSM i dopiero to ma sens bo przy uruchomieniu alarmu centrala od razu do mnie dzwoni. Alarm już się zwrócił jak o 1 w nocy wybili mi szybę na wakacjach.

Dymek - 2018-11-30, 12:57

Fruxo napisał/a:
W sandero mam alarm po obd bo była akurat promocja z montażem za 500...

A jesteś pewien, że po OBD? Bo rok temu była akcja z alarmem OBD po 400zł, ale tak naprawdę montowali starszy model "zwykły" Cobra a nie ten po OBD. Dziwne, bo montażowej roboty z tym mieli znacznie więcej.

Fruxo - 2018-11-30, 13:37

A nie wiem zakładałem że musi być pod obd bo jego montaż polega tylko na wpięciu wtyczki i za te pieniądze nikt czegoś innego nie robi.
eplus - 2018-11-30, 14:14

Piszcie Koledzy, jakie macie zabezpieczenia, specjaliści chętnie się dowiedzą. hahahaha! :mrgreen:
Fruxo - 2018-11-30, 14:57

Jedyne dacie jakie kradną to z silnikami TCE dla silnika właśnie , k4m kosztuje 700 zł na allegro , k9k niewiele więcej.
GRL - 2018-11-30, 22:10

Fruxo napisał/a:
Jedyne dacie jakie kradną to z silnikami TCE dla silnika właśnie , k4m kosztuje 700 zł na allegro , k9k niewiele więcej.

To muszę sobie zamówić naklejkę na maskę "to tylko Sce".
Skąd w ogóle bierzesz te rewelacje? :lol:

Dlaczego mieliby nie kraść innych?
Skoro rynek używanej blacharki jest niemal zerowy dla nowego modelu.
A czymś trzeba łatać prostowane ulepy przywiezione z zachodu.

Belphegor - 2018-12-01, 10:01

Fruxo - to muszą chyba na słuch kraść. Nigdzie na aucie nie ma napisane, że to TCe. Jedynie dźwięk silnika jest nieco inny, niż w przypadku SCe.
shrek - 2018-12-03, 13:36

eplus napisał/a:
Piszcie Koledzy, jakie macie zabezpieczenia, specjaliści chętnie się dowiedzą. hahahaha! :mrgreen:


I fotki ukrytych przelacznikow wstawcie :mrgreen:

Transfogarski - 2018-12-03, 16:41

jammo napisał/a:

Ok, kolego Transfogarskiale wszystko fajnie, ale mam tu parę pytań, np.
- jak to się wszystko ma do naszych nowych Dusterów. Czy salon Dacia jest w stanie zamontować na zamówienie taki dodatkowy immobilizer tej firmy Omega Immo ?
- Czy mam rozumieć według twojego wpisu, że salon Mazdy i Forda zamontuje taki immobilizer do innej marki też np. Dustera? czy tylko do swoich modeli aut?
- Jaka zewnętrzna firma zajmuje się montażem immobilizerów tej marki Omega Immo i jak wygląda wtedy gwarancja na nowe auto. Czy zakładając do nowego auta nie grozi to utratą gwarancji producenta na instalację elektryczną ?


Po kolei:
Nie montowałem tego w Dacii tylko w innym aucie. Montaż odbył się w autoryzowanym punkcie montażu firmy Expero. Firma jest z Mazowsza ja montowałem w Warszawie. Jak jest w innych częściach kraju, nie mam pojęcia.
Z tego co wiem, to żeby montować urządzenia klasy profesjonalnej, a takim urządzeniem jest omego immo, trzeba mieć odpowiednie uprawnienia i poświadczenia bezpieczeństwa. Listę punktów montujących sprzęt firmy expero w Twojej okolicy najlepiej uzyskać kontaktując się z tą firmą. Jak jest z gwarancją na Dacię po montażu dodatkowego sprzętu poza ASO to najlepiej odpowie Importer/Gwarant. Zasad jest jednak prosta jeśli wyniknie jakaś awaria z powodu montażu dodatkowego sprzętu to gwarancja tego nie obejmuje.
Plusem tego urządzenia jest to, że absolutnie go nie widać z zewnątrz. ASO musiałoby rozpruć pół samochodu żeby się zorientować że coś jest zamontowane

Kazik1955 - 2023-02-02, 20:49

Witam. Dacia Duster - system bezkluczykowy. Jakie dodatkowe zabezpieczenie wybrać. Co polecacie?
Dardus - 2023-02-03, 19:20

Lepszego od AC nie znajdziesz. Ale jest alternatywa, chłopak ma głowę na karku. Link poniżej. ;-)

https://youtu.be/LPZmlfBkQ5A

dmgary - 2023-02-11, 09:32

Albo takie rozwiązanie.

https://www.youtube.com/watch?v=4_8x_t8cY6U

Ma tylko jedną wadę ... ;-)

https://zabezpiecz-auto.pl/urzadzenia/canlock-premium-syrena/

kamilko - 2023-03-21, 12:09

Ja używam blokady na skrzynie biegow , nie da się wrzucić zadnego biegu bez odblokowania , mechaniczne blokady czasem najlepsze, może nie wygląda to super ale to ma działać a nie wyglądać . Poza tym odstrasza złodzieja sam widok.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group