Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Montaż dodatkowych czujek autoalarmu.
Autor Wiadomość
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-23, 19:39   Montaż dodatkowych czujek autoalarmu.

[ Komentarz dodany przez: Beckie: 2010-06-24, 14:58 ]
Posty wydzielone z:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3396

krakry1 napisał/a:
Jeżeli alarm fabryczny (serwisowy) jest taki sam jak w Sandero - Alarm Cobra (a myślę, że tak), to jest do du .. . Po pierwsze ma wszystkie wady, które opisał powyżej Marchewa - po drugie brak mu czujników włączających alarm, gdy auto jest przez kogoś np. uderzane, popychane itp. Innymi słowy alarm jest włączony, a ktoś może skakać po samochodzie, a ten i tak się nie odezwie. Kiszka.


Funkcje alarmu zależą od czujników jakie dodano do alarmu.
Ogólnie każdy alarm jest czysty, nie ma zbytnio dużo czujników w sobie - należy dodatkowe czujniki dokupić.
Czujnik wstrząsowy można również dodać do alarmu Cobra - i wcale nie musi być to czujnik kupowany w ASO - jest wiele tego na allegro.

Jeśli chodzi o pilot to są modele tego alarmu które mają piloty np. model 3998 - taki właśnie posiadam - dzięki czemu mam dodatkowo 2 piloty, które mogą mi również służyć do otwierania drzwi, gdyby zepsuł mi się pilot w kluczyku. Teraz mam trzy piloty : dwa piloty od alarmu i pilot w kluczyku.

Ja jestem z tego alarmu Cobra 3998 zadowolony z prostego powodu - dostałem go gratis do auta :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-06-24, 13:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-23, 20:03   

To chyba masz lepszy alarm niż mój. Mam alarm Cobra 7887, żadnych dodatkowych pilotów do alarmu, nie dostałem - mam jeden w kluczyku.

I od razy mam do kolegi Jackthenight'a (mojego guru w sprawach elektroniki - nie żartuję) pytanie - czy montaż takich czujników wstrząsowych to sprawa skomplikowana (cięcie kabli, grzebanie pod deska rozdzielczą itp. ) czy proste podłączenie jakiejś wtyczki z czujnikiem?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-23, 23:03   

krakry1 napisał/a:
czy montaż takich czujników wstrząsowych to sprawa skomplikowana (cięcie kabli, grzebanie pod deska rozdzielczą itp. ) czy proste podłączenie jakiejś wtyczki z czujnikiem?


Skomplikowana bardziej niż podłączenie czujników cofania - nie.
Czujnik wstrząsowy ma trzy przewody. Jeden plus, drugi minus i trzeci sygnał.
Sygnał podłączamy do alarmu - w Cobrze jest dodatkowy kabel do którego podłączamy właśnie dodatkowy czujnik (oczywiście jeśli mamy do tego schemat) lub można (dużo łatwiej) podłączyć pod kabel od czujnika maski.
Podłączyli u ciebie czujnik maski ?

Także montaż tego nie jest trudny i na pewno dasz sobie radę.

Np. ten czujnik : http://allegro.pl/item108..._do_alarmu.html


Masz tam 4 przewody.

Czerwony to 12V
Niebieski to masa.

Dwa kable czarne - jeden daje sygnał gdy mamy lekki wstrząs(pre alarm), a drugi daje sygnał gdy jest duży wstrząs(alarm właściwy)
Cobra akurat nie obsługuje pre alarmu, dlatego czarny kabel (alarm właściwy) łączysz z przewodem od czujnika maski.
Najlepiej jak to wszystko polutujesz.
Plus i minus możesz pobrać bezpośrednio z akumulatora.
Miejsce tego czujnika wstrząsowego możesz również wybrać gdzieś blisko akumulatora, będzie wtedy również blisko do kabla z czujnika maski - także jak widać - można to łatwo zamontować.

Można też taki czujnik dodać do alarmu :

http://allegro.pl/item105...zasowy_m_9.html

Podłączenie podobne jak wyżej - wraz z czujnikiem dostaniesz instrukcję podłączenia.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-06-24, 09:44, w całości zmieniany 4 razy  
 
toon 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.5dCi 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-06-23, 23:25   

trzy uwagi:

nie jest rozsądne podłączanie zasilania czujnika do stałego plusa. porządny alarm powinien mieć wyjście zasilające czujniki tylko w czasie uzbrojenia. niby 25mA to nie wiele ale po co to "zjadać" podczas gdy auto jest np. w garażu. a jak są 3 czujniki to 3 razy więcej. na dodatek czujka dłużej pożyje jak nie będzie chodzić 24h/365dni/kilka lat.

jackthenight napisał/a:
Dwa kable czarne - jeden daje sygnał gdy mamy lekki wstrząs(pre alarm), a drugi daje sygnał gdy jest duży wstrząs(alarm właściwy)
Cobra akurat nie obsługuje pre alarmu, dlatego czarny kabel (alarm właściwy) łączysz z przewodem od czujnika maski.


jak oba są czarne, to który jest pre, a który właściwy? jakieś dodatkowe oznaczenie?

dobry alarm powinien mieć oddzielną obsługę czujników (osobne wejścia). dzięki temu można (przy odpowiedniej kombinacji przycisków pilota) uzbroić alarm jak w aucie zostaje np. piesek. dodatkowo, w przypadku wystąpienia alarmu mamy możliwość rozpoznania po ilości mrugnięć diody, które czujniki go wywołały.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-23, 23:50   

toon napisał/a:
nie jest rozsądne podłączanie zasilania czujnika do stałego plusa. porządny alarm powinien mieć wyjście zasilające czujniki tylko w czasie uzbrojenia. niby 25mA to nie wiele ale po co to "zjadać" podczas gdy auto jest np. w garażu. a jak są 3 czujniki to 3 razy więcej.


Akurat alarm Cobra nie posiada takiego wyjścia zasilania dla dodatkowego czujnika.
Niektóre modele posiadają tylko dodatkowe wejście dla sygnału z dodatkowego czujnika.

Np ten : http://allegro.pl/item105...zasowy_m_9.html
posiada maks. pobór prądu 5mA - także jest to znikoma/śladowa wartość.

toon napisał/a:
na dodatek czujka dłużej pożyje jak nie będzie chodzić 24h/365dni/kilka lat.


Z tym się nie zgodzę.
Akurat elektronika nie lubi ciągłych wyłączeń i włączeń. Lepiej jak jest włączona non stop.
Alarm również jest zasilany 24h, twoje radio również (podtrzymanie pamięci), komputer pokładowy UCH w naszych Daciach również jest zasilany 24h/dobę.
W laptopach zalecają przechodzenie w stan wstrzymania lub uśpienia zamiast jego wyłączania poprzez zamykanie systemu.

toon napisał/a:
jak oba są czarne, to który jest pre, a który właściwy? jakieś dodatkowe oznaczenie?


Boże, no ja tylko podałem przykładowy czujnik z allegro. Na pewno po kupnie jego
otrzymasz wraz z czujnikiem schemat na którym będzie to wyjaśnione.

toon napisał/a:
dobry alarm powinien mieć oddzielną obsługę czujników (osobne wejścia). dzięki temu można (przy odpowiedniej kombinacji przycisków pilota) uzbroić alarm jak w aucie zostaje np. piesek. dodatkowo, w przypadku wystąpienia alarmu mamy możliwość rozpoznania po ilości mrugnięć diody, które czujniki go wywołały.


Kolega krakry1 napisał, że nie posiada pilota do alarmu - jego alarm aktywuje się z pilota kluczyka auta.

A mój 3998 owszem posiada takie bajery jak uzbrojenie alarmu z wyłączeniem np. czujników ultradźwiękowych - ale jakoś nie miałem potrzeby z tego korzystać.

A dobry alarm to nawet może i powiadamiać cię na komórkę o próbie włamania, informować cię dokładnym komunikatem tekstowym który czujnik aktywował alarm.
A ilość mrugnięć diody to jest już raczej przeżytek kilkunastoletni, jak nie dłużej.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-06-24, 09:39, w całości zmieniany 5 razy  
 
toon 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.5dCi 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-06-24, 21:40   

Cytat:
Z tym się nie zgodzę.
Akurat elektronika nie lubi ciągłych wyłączeń i włączeń. Lepiej jak jest włączona non stop.

Jeszcze nie spotkałem się z czujnikiem, który brałby 5mA. Tym bardziej jeśli był to czujnik z allegro. Uważam, że lepiej jest go włączać tylko na czas uzbrojenia niż ryzykować, że zrobi zwarcie podczas jazdy. Podtrzymuję również swoje zdanie na temat oszczędzania energii, tym bardziej jeżeli mamy do aku podłączonych kilka urządzeń nieustająco pobierające naście/dziesiąt/... mA.

Cytat:
W laptopach zalecają przechodzenie w stan wstrzymania lub uśpienia zamiast jego wyłączania poprzez zamykanie systemu.

Ja znam zupełnie odwrotne uzasadnienie ale nie mam dowodów więc nie dyskutuję.

Cytat:
Boże, no ja tylko podałem przykładowy czujnik z allegro. Na pewno po kupnie jego otrzymasz wraz z czujnikiem schemat na którym będzie to wyjaśnione.

Jestem wrażliwy na punkcie badziewia z allegro z racji mojego wcześniejszego zajęcia zakładania i serwisowania alarmów. Na dzień dzisiejszy zajmuję się tym bardzo dorywczo ale z wiele większą chęcią porządnie skasuję klienta, któremu nagle stanęło auto na środku drogi z powodu kiczowatego alarmu z fatalnym montażem, niż klienta, który zażyczy sobie solidne rozwiązanie zabezpieczające.

Cytat:
A dobry alarm to nawet może i powiadamiać cię na komórkę o próbie włamania, informować cię dokładnym komunikatem tekstowym który czujnik aktywował alarm.
A ilość mrugnięć diody to jest już raczej przeżytek kilkunastoletni, jak nie dłużej.

Jak komuś potrzebne powiadomienie to jego sprawa. Mrugnięcia diody są dla mnie rozwiązaniem banalnie prostym, strasznie tanim, może starym (patrz przeróżne rozwiązania w daćkach) ale dającym odpowiedź na dwa najważniejsze pytania: był alarm? z jakiego/jakich czujników?
Pomyśl jak wiele informacji można uzyskać otrzymując odpowiedź na te pytania. Kiedyś miałem klienta, który parkował auto obok postoju taksówek daleko od domu ale za to bezpiecznie. Po kilku dniach, nie wiadomo dlaczego ktoś zalał mu pianką w sprayu syrenkę. Później się okazało, że miał tak wyczulony czujnik ultradźwiękowy, że włączał się od radyjek CB panów taksówkarzy.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-24, 22:55   

toon napisał/a:
Jeszcze nie spotkałem się z czujnikiem, który brałby 5mA. Tym bardziej jeśli był to czujnik z allegro. Uważam, że lepiej jest go włączać tylko na czas uzbrojenia niż ryzykować, że zrobi zwarcie podczas jazdy. Podtrzymuję również swoje zdanie na temat oszczędzania energii, tym bardziej jeżeli mamy do aku podłączonych kilka urządzeń nieustająco pobierające naście/dziesiąt/... mA.


Wyolbrzymiasz zbytnio.


toon napisał/a:
któremu nagle stanęło auto na środku drogi z powodu kiczowatego alarmu z fatalnym montażem


A czy ktoś tu pisze o odcięciach zapłonu czy innych tego typu zabezpieczeniach. Ja nie jestem zwolennikiem, aby alarm mógł odciąć zapłon, czy pompę czy coś innego jeszcze - bo wtedy faktycznie usterka alarmu może zatrzymać auto.
A usterka alarmu (który służy tylko do hałasowania i migania kierunkowskazami) może co najwyżej spalić bezpiecznik alarmu, ale nie zatrzymać auto - chyba że ktoś bardzo spartaczył podłączenie alarmu - ale to faktycznie musi się ktoś bardzo postarać.

toon napisał/a:
Mrugnięcia diody są dla mnie rozwiązaniem banalnie prostym, strasznie tanim, może starym (patrz przeróżne rozwiązania w daćkach) ale dającym odpowiedź na dwa najważniejsze pytania: był alarm? z jakiego/jakich czujników?


Dla ciebie może i tak, ale dla przeciętnego użytkownika auta ilość mignięć nic całkowicie
nie oznacza - nawet nie wiedzą że ilość mrugnięć oznacza z którego czujnika został aktywowany alarm.

toon napisał/a:
Pomyśl jak wiele informacji można uzyskać otrzymując odpowiedź na te pytania.


O jej, ja to wiem, ty to wiesz - no piszę że to staroć jak świat długi i szeroki.
Przeciętny użytkownik i tak nic z tego nie wie - dla niego lepiej jak informacja jest czytelna i bardziej zrozumiała - a miganie diody - jak nieraz pytałem kierowców to odpowiadali mi wzruszeniem ramionami - dlatego dobry alarm to pojęcie bardzo względne -
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-06-24, 23:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
toon 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.5dCi 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-06-24, 23:03   

jackthenight napisał/a:
Plus i minus możesz pobrać bezpośrednio z akumulatora.


jeśli obaj wiemy o co chodzi to nie polecaj takich rozwiązań.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-24, 23:08   

To jest najprostsze rozwiązane(i wcale nie takie złe jak to opisujesz), a jeśli miałoby być rozwiązaniem lepszym (mając na uwadze fabryczny alarm Cobra) to należałoby podłączyć czujnik wstrząsowy np. przez przekaźnik - ale wtedy kolega krakry1 sam sobie tego nie podłączy - chyba że mu przygotuję schemat podłączenia z przekaźnikiem - ale to musi mi kolega krakry1 napisać, że chce taki schemacik bo inaczej to nie chce mi się rysować w Paint-cie:)

Toon, jeśli znasz lepsze rozwiązanie podłączenia czujnika wstrząsowego do alarmu Cobra to po prostu napisz.

EDIT : A z racji tego że Toon pracowałeś kiedyś przy montażu alarmów, to może masz jeszcze dostęp do schematów alarmów i a w szczególności alarmu Cobra 7887 ?
Ja posiadam schematy i instrukcje montażowe do Cobra z serii 39xx, 38xx, oraz 31xx, jednak do Cobra 7887 nie mogę nigdzie nic znaleźć.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-06-25, 14:10, w całości zmieniany 7 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-25, 15:46   

Panowie wielkie dzięki za wyczerpujące odpowiedzi.

Mam w takim razie mało inteligentne pytanie jak sprawdzić, że mam podłączony czujnik wtargnięcia pod maskę? (wiem że alarm to sygnalizuje odpowiednią ilością mrugnięć - 1 mrugnięcie w instrukcji - ale prosto sprawdzić drzwi czy bagażnik, po prostu otwieram je kluczykiem bez wyłączenia alarmu, a w przypadku maski muszę najpierw otworzyć drzwi i kiszka też mi 1 raz mrugnie, ale na drzwi czy na maskę).

I dodatkowo gdzie szukać tego przewodu od alarmu pod maską? oraz gdzie oni wkładają w Sandero alarm? - znalazłem coś przypadkiem za tapicerką w bagażniku nad tylnym lewym nadkolem (przy okazji jak montowałem czujnik cofania). Ma to wygląd sześcianu, ale nie wiem, czy to centralna alarmu czy tylko syrena od alarmu?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-25, 15:53   

krakry1 napisał/a:
jak sprawdzić, że mam podłączony czujnik wtargnięcia pod maskę


Normalnie jak zamykasz(uzbrajasz alarm) auto to kierunkowskazy migną dwa razy -czyli wszystko ok.
Jak otworzysz maskę i z otwartą maską zamkniesz auto (oczywiście wszystkie drzwi muszą być zamknięte) to mignięć kierunkowskazów powinno być chyba pięć - jeśli tak będzie to czujnik maski masz podłączony, a jeśli migną kierunki tylko dwa razy to czujnika maski nie podłączyli.
Ten czujnik maski znajduje się po lewej stronie, między lewym reflektorem a chłodnicą.
Jest taki dzyndzelek co wystaje, a jak zamykasz maskę to ten dzyndzelek się chowa.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-06-25, 15:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-25, 15:57   

Dzięki Jackthenight za błyskawiczna odpowiedź, za chwilę zbiegnę do autka i sprawdzę.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-25, 16:22   

I znowu ja sprawdziłem maska jest zabezpieczona - czujnik maski jest dokładnie tam, gdzie napisałeś Jackthenight. Poza tym mam dylemat, czy rzeczywiści mam alarm Cobra 7887 - bo, najpierw jeżeli otworzę np. bagaznik przy uzbrojonym alarmie zaczyna najpierw piszczeć, a potem, po jakim czasie zaczyna się drzeć w niebogłosy. Może to piszczenie to właśnie prealarm, którego jak pisałeś moja Cobra nie posiada?
Informacje o numerze alarmu mam z instrukcji którą mi dali przy odbiorze samochodu - może rzucili mi coś co mieli pod ręką. Jak to sprawdzić?
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-25, 19:04   

krakry1, w Sandero jest zamek bagażnika otwierany na kluczyk?
_________________
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-25, 19:12   

Tak bagażnik otwiera się kluczykiem. A przy okazji, to co mam w bagażniku to syrena alarmu.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-25, 19:16   

krakry1 napisał/a:
to co mam w bagażniku to syrena alarmu.


To jest syrena, ale równie dobrze może to być syrena z centralką w jednej obudowie.
Jak idzie do niej gruba wiącha przewodów to również to jest centralka - jak tak właśnie mam.

Jeśli masz instrukcję od 7887 to masz taki alarm, a prealarm owszem działa ale na wejście od drzwi - a nam chodzi o prealarm dla dodatkowego czujnika - trzeba by mieć schemat od tego alarmu aby być pewnym.

Natomiast wracając do tematu czujnika maski - to do niego dochodzą dwa przewody, jeden idzie bezpośrednio do masy, a drugi idzie do kabiny auta. I właśnie do tego drugiego możesz podłączyć sygnał z czujnika wstrząsowego.

Beckie napisał/a:

w Sandero jest zamek bagażnika otwierany na kluczyk?


Tak można zamykać bagażnik na kluczyk, ale również można zamykać go centralnym z pilota.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-06-25, 19:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-25, 19:23   

jackthenight napisał/a:
Tak można zamykać bagażnik na kluczyk, ale również można zamykać go centralnym z pilota.
Dokładnie tak.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-25, 19:56   

Tak tylko pytam bo u mnie w MCV tylko z pilota.
_________________
 
toon 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.5dCi 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-06-27, 23:08   

schematu cobry nie mam. przy takiej ilości urządzeń na rynku dawno straciłem orientację.

szczerze mówiąc ciężko mi pomóc we właściwym podłączeniu dodatkowych czujników do cobry. mogę jedynie polecać chociaż założenie bezpiecznika na zasilaniu jeśli ma on chodzić cały czas. przy podłączaniu go do linii czujników krańcowych drzwi koniecznie trzeba założyć diodę prostowniczą (katodą w stronę czujnika drzwiowego, a od anody sygnał alarmu z czujnika i wejście do centralki).

trochę się dziwię, że piszecie o syrenie w bagażniku. jeśli już to powinna to być druga syrena do wytworzenia dużego ciśnienia akustycznego wewnątrz auta dla wkurzenia złodzieja. podstawowa winna być w komorze silnika. wadą syrenki w aucie jest potencjalne niebezpieczeństwo w przypadku awarii. wyobraźcie sobie jak na jakiejś dziurze odłącza się masa i wszyscy pasażerowie dostają 90dB po uszach...

niczego nie chcę reklamować jednak wolę urządzenia po prostu droższe. szczególnie upodobałem sobie rozwiązanie jednego producenta z wszystkimi kablami w kolorze czarnym ze znacznikami, które się zdejmuje po instalacji. cholernie trudne w serwisowaniu ale również w rozpracowaniu.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-28, 12:58   

toon napisał/a:
mogę jedynie polecać chociaż założenie bezpiecznika na zasilaniu jeśli ma on chodzić cały czas


Tak bezpiecznik można dać tak około 500mA - ale u kolegi Krakry1 jak się zdecyduje postaramy się aby założył też przekaźnik włączający czujnik wstrząsowy tylko podczas wyłączonego zapłonu. Myślałem aby zrobić to tak, że styki normalnie zwarte w przekaźniku wykorzystać jako zasilanie czujnika, a cewkę zasilać z napięcia po kluczyku. Wtedy da nam to efekt taki, że podczas jazdy czujnik wstrząsowy nie będzie włączony.

toon napisał/a:
przy podłączaniu go do linii czujników krańcowych drzwi koniecznie trzeba założyć diodę prostowniczą (katodą w stronę czujnika drzwiowego, a od anody sygnał alarmu z czujnika i wejście do centralki).


Nie, to nie będzie podłączane pod linie czujników drzwi - tylko będzie podłączone pod linie czujnika maski.
Takie podłączenie diody jak podałeś wymaga przecinania kabla czujnika maski - a tego byśmy chcieli uniknąć. Lepiej będzie diodę dać katodą do strony czujnika wstrząsowego, a anodą do linii czujnika maski ( czyli dioda w kierunku do czujnika wstrząsowego)- wtedy kabla czujnika maski ciąć nie trzeba.
Diodą od strony anody dolutowujemy się do przewody sygnału maski, a stroną od katody lutujemy do przewodu sygnału czujnika wstrząsowego.

toon napisał/a:
trochę się dziwię, że piszecie o syrenie w bagażniku. jeśli już to powinna to być druga syrena do wytworzenia dużego ciśnienia akustycznego wewnątrz auta dla wkurzenia złodzieja. podstawowa winna być w komorze silnika. wadą syrenki w aucie jest potencjalne niebezpieczeństwo w przypadku awarii. wyobraźcie sobie jak na jakiejś dziurze odłącza się masa i wszyscy pasażerowie dostają 90dB po uszach...


:) Tak, u nas jeszcze centralka jest zintegrowana z syreną.

toon napisał/a:
jednak wolę urządzenia po prostu droższe. szczególnie upodobałem sobie rozwiązanie jednego producenta z wszystkimi kablami w kolorze czarnym ze znacznikami


Piszesz chyba o alarmach firmy Prestige - kiedyś u mojego taty w aucie chciałem coś mu naprawić, ale właśnie brak oznaczeń na kablach strasznie wydłużył czas naprawy.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-06-28, 13:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
flowerman 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 85KM, 1.6 16V 105
Rocznik: 2009, 2010/2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2010-06-28, 13:54   

jackthenight napisał/a:
toon napisał/a:
mogę jedynie polecać chociaż założenie bezpiecznika na zasilaniu jeśli ma on chodzić cały czas


Tak bezpiecznik można dać tak około 500mA - ale u kolegi Krakry1 jak się zdecyduje postaramy się aby założył też przekaźnik włączający czujnik wstrząsowy tylko podczas wyłączonego zapłonu. Myślałem aby zrobić to tak, że styki normalnie zwarte w przekaźniku wykorzystać jako zasilanie czujnika, a cewkę zasilać z napięcia po kluczyku. Wtedy da nam to efekt taki, że podczas jazdy czujnik wstrząsowy nie będzie włączony.



Jack - tak przy okazji.

Jeśli zastosujesz takie rozwiązanie, to pomyśl też o zwykłym ręcznym wyłącznik cewki już za zapłonem.

Bo jak mu "strzeli" przekaźnik to się alarm wstrząsowy uruchomi w czasie jazdy.

Więc lepiej móc go wyłączyć ręcznie

Rzadkość, ale nie można tej opcji wykluczyć.

Tak tylko wspominam o tym na marginesie.

Pozdro. Flo
_________________
stan licznika: 121000 km - 20-11-2013
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-28, 14:40   

flowerman napisał/a:
Jeśli zastosujesz takie rozwiązanie, to pomyśl też o zwykłym ręcznym wyłącznik cewki już za zapłonem.


Przecież zawsze możesz wyciągnąć bezpiecznik- nie potrzeba już wyłącznika.

flowerman napisał/a:
Bo jak mu "strzeli" przekaźnik to się alarm wstrząsowy uruchomi w czasie jazdy


Nie ma takiej możliwości.
Alarm wstrząsowy na pewno się nie uruchomi podczas jazdy, bo centralka alarmu podczas jazdy nie jest uzbrojona.

Przekaźnika można by w ogóle nie stosować, ale niech już tam sobie będzie, aby podczas jazdy ten czujnik wstrząsowy był wyłączony - z tym przekaźnikiem chodzi głównie o oszczędzanie energii podczas jazdy - i w sumie o nic więcej.
Będzie jeszcze bezpiecznik, dioda - pełne zabezpieczenie przed jakimkolwiek zwarciem czy inną nieprzewidzianą sytuacją.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-06-28, 14:47, w całości zmieniany 3 razy  
 
flowerman 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 85KM, 1.6 16V 105
Rocznik: 2009, 2010/2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2010-06-28, 16:16   

Jeśli tak to ok.

Sorki za zwrócenie uwagi ;-)
_________________
stan licznika: 121000 km - 20-11-2013
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-28, 18:30   

Jackthenight, a taki łopatologiczny schemacik, gdzie czujnik wstrząsowy, gdzie które diody, gdzie kabel od maski itp. mógłbyś mi narysować. No o ile masz czas?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-28, 19:18   

flowerman napisał/a:
Sorki za zwrócenie uwagi


Każda uwaga jest ważna i cenna, bo "co dwie głowy to nie jedna"

krakry1 napisał/a:
taki łopatologiczny schemacik, gdzie czujnik wstrząsowy, gdzie które diody, gdzie kabel od maski itp. mógłbyś mi narysować


Tak, narysuje niebawem taki schemacik.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne