DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Witam wszystkich!

qwerty - 2011-11-12, 15:03
Temat postu: Witam wszystkich!
Chciałbym się utwierdzić w dobrym wyborze przyszłego autka i przy okazji co nieco podpytać - co wybrać? Jaki silnik, czym napędzany? Jaką wersję wyposażenia wybrać, aby najlepiej dopasować do moich potrzeb?
Może zacznę od przebiegu - rocznie jest to ok.30kkm, z czego większość (2/3) zimą i wtedy przeważnie jeżdżę sam w trasy, rodzinka 5-o osobowa, w porywach babcię jako 6-ą też trzeba przewieźć. ;-)
Mój wybór jednoznacznie pada na MCV 7os., nówkę sztukę z salonu, bo z używkami jeszcze zbyt cienko w dobrym stanie, jak piszecie na 4um - ale co dalej??
Z góry dzięki wielkie za podpowiedzi...

maciek - 2011-11-12, 15:13

Witam,

rok temu bym Tobie napisał że brać diesla 1.5dci 85KM
dzisiaj bym Ci powiedział że brać benzynę + LPG

ale to zależy ile masz do wydania :?:

laisar - 2011-11-12, 15:21

Hejka!

Pierwsza - i w zasadzie jedyna wystarczająca - rada, to wizyta w salonie i jazdy testowe, bo nie istnieje jedna dobra uniwersalna odpowiedź. Prawidłowa, w Twoim przypadku, zależy po prostu od Twoich preferencji...

Ogólnie, to daćkowe diesle są podobne do reszty ofert konkurencji - zwyczajny CR z turbo: ciągnie od dołu, pali niewiele i... tyle.

Benzyniaki to z kolei nieco starawe, proste, ale za to dość odporne wolnossaki - niezbyt oszczędne w mieście (choć bez tragedii), bardzo przyzwoite na trasie (jeśli ich nie katować jazdą 150 kmh), z przeciętnymi (choć zazwyczaj wystarczającymi) osiągami.

LPG - jest.

Etanol - przy dotychczasowej dostępności paliwa chyba nie ma o czym gadać. No chyba że masz własną destylarnię... (;


Zachęcam rzecz jasna do poczytania forum - o wykresach trakcyjnych, o spalaniu itp sprawach - ale koniec końców tylko jazdy testowe (najlepiej powtarzane w różnych warunkach i długościach) pozwolą Ci dobrze wybrać [:

Seal - 2011-11-12, 16:31
Temat postu: Re: Witam wszystkich!
qwerty napisał/a:
Może zacznę od przebiegu - rocznie jest to ok.30kkm, z czego większość (2/3) zimą i wtedy przeważnie jeżdżę sam w trasy, rodzinka 5-o osobowa, w porywach babcię jako 6-ą też trzeba przewieźć. ;-)

Witaj!
Jeżeli oprócz oszczędności lubisz czerpać przyjemność z jazdy i stać cię na zakup to namawiał bym mimo cen paliw na 90 KM dCI [tu jest 85KM ale warto poczytać] http://www.autogaleria.pl...ate-fl,304.html
Oczywiście najlepiej pojechać do salonu i porównać obie alternatywy i wtedy podjąć decyzję.
Niezależnie którą wersję zasilania kolega wybierze warto za 310 PLN dokupić elektryczne szyby z tyłu ponieważ korbki od ręcznych mocno się "wpijają" w kolana pasażerów jadących z tyłu.

laisar - 2011-11-12, 17:37

Diesel to dalece nie zawsze i nie dla każdego = przyjemność z jazdy d:
Marek1603 - 2011-11-12, 18:43

Witaj w klubie.

Jeżeli na krótkich odcinkach pomykasz do 5km to PB bierz. Zwłaszcza w zimie szybciej się nagrzewa.

Seal - co do korbek to ściągnij je i przestaw w inne położenie i po kłopocie.

yarocz - 2011-11-12, 20:19

Witaj .......... ;-)
Przy tej tendencji wzrostu cen paliw to chyba lepiej wybrać benzynę.

Seal - 2011-11-12, 20:51

laisar napisał/a:
Diesel to dalece nie zawsze i nie dla każdego = przyjemność z jazdy d:

No widzisz a ja nie kierowałem się ekonomią tylko przyjemnością i myślę, że nie jestem w tym tak bardzo stwierdzeniu osamotniony :mrgreen:

laisar - 2011-11-12, 23:14

Ooo, na pewno nie osamotniony - ale z tego, że połowa ludzi lubi jeździć dieslami, a druga połowa nie lubi, nie wynika właśnie żaden argument za którąkolwiek opcją.

(Tzn., że ktoś inny niż Ty może napisać: "Jeżeli lubisz czerpać przyjemność z jazdy, to namawiał bym na benzyniaka" - i to też będzie prawdziwa prawda, bo po prostu ludzie lubią różne rzeczy).

qwerty - 2011-11-13, 17:16

Ej, panowie!! Nie kłóćcie się - każdemu co innego się podoba. ;-)

Mnie osobiście nie sprawia to właściwie różnicy - jeździłem samochodami i na benzynę, i na LPG i na 'ropę'...
Co prawda kusi mnie diselek, ale jednocześnie odstrasza ten jakiś FAP... wyczytałem na 4um, że to jakieś problematyczne 'ustrojstwo' jest. Za przemawia ekonomia - te 5l/setkę, ale z drugiej strony większość jazd zimą... - auto musi być na każde zawołanie.
Wybór padnie prawdopodobnie na 1,6 z LPG w wersji 7-o os. z wyposażenia zależy mi najwięcej na klimie...
Gdyby wprowadzili jeszcze podwyższoną wersję 4x4 możliwe były by wyjazdy w dzikie rejony Eurazji... :roll:

laisar - 2011-11-13, 17:51

Nikt się nie kłóci - właśnie chodzi tylko o to, żeby wytłumaczyć, że nie wszyscy muszą mieć przyjemność z diesla, więc to marny argument.


O FAP-ie słychać w zasadzie wyłącznie obawy - jeszcze chyba nikt nie miał z nim faktycznych problemów technicznych.


MCV4x4 to jak na razie można sobie zrobić niestety wyłącznie samemu: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3118

Seal - 2011-11-13, 19:47

laisar napisał/a:
Nikt się nie kłóci. Chodzi tylko o to, żeby wytłumaczyć, że nie wszyscy muszą mieć przyjemność z diesla, więc to marny argument.

Kolega pytał o spostrzeżenia użytkowników, więc podałem mu swoje. Ponadto uważam, że w dyskusji nie ma "marnych" argumentów. Każdy użytkownik ma swoje zdanie, swoje preferencje a siłą Forum jest właśnie ta różnorodność.

Należy w tym miejscu podkreślić, że każdy wybór - silnik diesla, benzyna, instalacja LPG - mają swoje wady i zalety a wybór każdego rozwiązania pociąga za sobą poważne, długookresowe konsekwencje (w tym również finansowe). Dlatego warto poznać wszelkie opinie przed dokonaniem zakupu, aby życie nas nie zaskoczyło, kiedy przysłowiowa klamka zapadnie.

bebe - 2011-11-14, 12:54

Ja bym teraz wziął diesla. :)

W obecnej benzynie przeszkadza mi: brak dołu, czyli żeby przyspieszać, trzeba redukować i dać ognia, hałas się robi i wydaje mi się to mało eleganckie. :) Na nerwy też działa mi spalanie, nawet nie w sensie kasy, bo przy moich przebiegach i tak różnica nie jest duża, tylko zasięgu - raz nawet udało mi się nie dojechać na jednym tankowaniu z Warszawy do Zielonej Góry, a to już po prostu ujma na honorze. :]

Poprzednio miałem turbodiesla (nie Dacię) i wtedy narzekałem na: ceny części i napraw - rozrządu, pompy wtryskiwaczy, turbiny - akurat wymieniałem tylko rozrząd, ale widmo ewentualnych kosztów mąciło spokój mego snu; hałas w każdym zakresie obrotów, zwłaszcza w zimie; czekanie przed wyłączeniem silnika, aż turbina się ochłodzi.

Tak więc, czego nie wybierzesz, zawsze znajdzie się powód do narzekania. ;)

benny86 - 2011-11-14, 13:21

bebe napisał/a:
czekanie przed wyłączeniem silnika, aż turbina się ochłodzi.

znając z forum Twój zapał do udoskonalania to akurat nie problem - montujesz tzw. turbo-timer, który po wyjęciu kluczyka ze stacyjki pozostawia pracujący silnik i gasi go po ustawionym czasie. Inna inszość jest taka, że prawo zabrania pozostawienia samochodu z pracującym silnikiem "bez opieki", ale jeśli w między czasie np. usadawiasz w wózku swoją pociechę to już nie problem

laisar - 2011-11-14, 14:36

Turbo-timer do silnika to przeżytek - lepiej byłoby wstawić dodatkową, elektryczną pompkę do obiegu oleju: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=448
limo - 2011-11-14, 16:06

no ale przy zatankowaniu pb i lpg zasięg się mocno zwiększa :mrgreen: przy moich wymaganiach (17000 przebiegu od kwietnia tego roku, 60% małe miasto, 40% trasa) jeszcze raz wybrałbym benzynkę + ew. lpg

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group