DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - wymiana świec żarowych / błąd P0670 w 1.5 dCi

woszczyn - 2011-12-09, 10:41
Temat postu: wymiana świec żarowych / błąd P0670 w 1.5 dCi
Witajcie To mój 2 temat jaki zawarłem na forum wiec proszę o wyrozumiałość.

Mam LOGANA 1,5 DCI 68 KM z grudnia 2006
Podłączyłem do do czytnika kodów błędów CREADER V i dostałem kod P0670
Kod ten po wyczyszczeniu błędów pojawia się cyklicznie i wskazuje na problemy ze świecami żarowymi.

Czy ktoś z forumowiczów miał lub ma kłopoty z odpalaniem porannym DRAKULI?
Jakie polecacie świece żarowe do tego modelu? Proszę o krótkie uzasadnienie.

Jak sprawdzić która świeca jest OK a która padła ?
Czy lepiej jest wymienić wszystkie 4 , czy tylko uszkodzoną ?
Czy potrzeba do tej operacji jakiś specjalnych narzędzi ?

monopios - 2011-12-09, 11:39

woszczyn napisał/a:
Jak sprawdzić która świeca jest OK a która padła ?

Sposób 1: grzejesz świece dwa trzy razy wychodzisz z auta i dłoniom sprawdzasz która jest ciepła. Zimna świeca oznacza że zmarło jej się i do wymiany.

Sposób 2: wykręcasz świecę i podpinasz jeden koniec przewodu do terminala świecy a drugi koniec do "+" akumulatora, a obudową świecy dotykasz do "-" akumulatora jak żarnik się grzeje to świeca jest dobra. Radzę świece trzymać w kleszczach bo się trochę grzeje.

woszczyn napisał/a:
Czy lepiej jest wymienić wszystkie 4 , czy tylko uszkodzoną ?

można jedną, ja osobiście wolałem wymieniać wszystkie cztery, ale to już tylko zależy od Ciebie

wat - 2011-12-10, 08:55

jaki przebieg że świece już umieraja?
woszczyn - 2011-12-11, 02:09

74 tys
Marek1603 - 2011-12-11, 11:01

Na żywotność świec ma wpływ też jakość paliwa.
woszczyn - 2011-12-11, 18:09

Marek1603 napisał/a:
Na żywotność świec ma wpływ też jakość paliwa.


niby jak przecież to zamknięta szczelnie zwykła grzałka elektryczna ?
może ciut szybsza niż te w czajniku :)

Marek1603 - 2011-12-11, 20:09

No właśnie. W zasadzie woda w czajniku nie powinna mieć wpływu na żywotność grzałki. Ale jeżeli porównamy wodę zmiękczoną i z kamieniem to co nam wyjdzie.

Reklam nie oglądacie. ;-) :-D

Poprostu może była wadliwa i nie ma się co zabardzo czepiać.

mekintosz - 2013-08-29, 20:06
Temat postu: Kod błędu P0670
Odczytałem w Daci Logan znajomego (1.5 dci 68 KM) nastepujacy kod błędu - P0670.

http://www.dtcsearch.com/P0670/

P0670 - Generic
Type Powertrain - Computer and Auxiliary Outputs - ISO/SAE Controlled
Description
Glow Plug Control Module Control Circuit/Open

Znalazłem jedynie coś o "sterowniku swiec żarowych"

http://www.ptclub.nazwa.pl/1.pdf

Coż to może oznaczać dla tego samochodu? Bład po skasowaniu natychmiast sie pojawia po odpaleniu silnika.

carolinus - 2013-08-29, 21:25

Hej :)

na 99% świeca (świece) do wymiany - znaczy się taką mam nadzieję :D

[edit]
hmmm.. albo i nie - jeszcze ewentualnie sterownik świec żarowych pada?
Gdzie w loganie jest czujnik sterownika świec? przy termostacie?

Ktoś ma jakiś patent na sprawdzenie tego we własnym zakresie czy tylko aso?
c.

mekintosz - 2013-08-29, 21:49

Czyli coś wiemy ;-) .. na pocieszenie nie kosztuja tyle co wtryski oraz możesz do ziemy pojezdzic ;-)
firefox - 2013-08-29, 22:35

świec żarowych nie trzeba naraz wszystkich wymieniać, można pojedynczo.
carolinus - 2013-10-29, 22:31

Wymieniłem 4 (2 stare określone jako "sprawne" mam w rezerwie).
Zbliża się zima i nie chciałem ryzykować :)

Muszę się do mekintosza uśmiechnąć coby sprawdzić czy błąd nadal się pokazuje po wymianie świec :)

c.

mekintosz - 2013-10-30, 06:39

;-) nie kupiles jeszcze kosteczki ? Smiało zapraszam na testy ;-) adres Znasz ;-)
carolinus - 2013-10-31, 19:35

Dziękuję za otwarte zaproszenie :)

Kosteczki elm327 nie kupiłem .... bo na razie nie mam na czym sprawdzać :P
-muszę zakupić tablet na androidzie albo zmienić wreszcie telefon na jakiś androidowy wynalazek.

c.

d3mol3k - 2013-10-31, 20:42

carolinus - a jakie objawy przed wymianą były w starcie silnika a jakie teraz po?
Zastanawiam się nad swoimi bo cosik za długo odpala i tak dziwnie pierwsze spaliny "śmierdzą" ;-)

carolinus - 2013-11-04, 17:20

Hmm.. w zasadzie to może ciut dłużej kręcił jak było zimnawo
- ale to pewnie siła autosugestii. Gdyby nie wycieczka do mekintosza to nawet bym nie wiedział że coś jest nie tak.

Spaliny - nie mam pojęcia jakie są/były bo nie miewam okazji pooglądać swojego uruchomionego auta :D

Może się mylę* - ale podgrzewanie / brak podgrzewania świec ma znaczenie tylko przy minusowych temperaturach (diesel)
- po uruchomieniu silnika świece już w sumie do niczego nie są potrzebne....
*Proszę kogoś bardziej zaznajomionego w temacie o ewentualną korektę mojej wypowiedzi.

Jeszcze nie sprawdziłem czy ten sam błąd się pojawi, temp. w okolicach +5 stopni,
po przekręceniu kluczyka spiralka "zaświeca się" tylko razem z innymi kontrolkami na 1-2 sek i niemal natychmiast gaśnie.

c.

d3mol3k - 2013-11-05, 18:24

Dzięki corolinus - no mój coś za długo kręci przy 0 stopniach.

@mekintosz - elm237 bluetooth polecasz laikowi do sprawdzania błędów?

carolinus - 2013-11-07, 21:33

A sprawdzałeś akumulator?
Mój też jest jeszcze fabryczny z 2007 roku
- od zakupu w lipcu 2013 nie zawiódł jeszcze ani razu ale wiek swoje robi. No i było ciepło...

Jak znajdę chwilę to podjadę do magików od akumulatorów co to mają specjalny przyrząd do sprawdzenia aktualnej pojemności. Na szybko można jedynie zwykłym miernikiem sprawdzić czy jest ładowanie, ewentualnie czy nie za małe napięcie daje po włączeniu np. ogrzewania/wiatrak, światła.

Liczę się z tym że jak przyjdą mrozy to będę musiał na szybko kupić nowy :) Znaczy akumulator, nie samochód :D

c.

Lukas87 - 2013-11-07, 21:41

carolinus napisał/a:
ewentualnie czy nie za małe napięcie daje po włączeniu np. ogrzewania/wiatrak, światła.


Trzeba podłączyć miernik i patrzeć do ilu volt spada napięcie w chwili kręcenia rozrusznikiem.

d3mol3k - 2013-11-11, 12:47

@carolinus - nie sprawdzałem :-(
@Lukas87 - a do jakiej max powinno spaść?

carolinus - 2013-11-12, 19:40

Sprawdź ile masz napięcia "na pusto", ile masz po uruchomieniu oraz do ilu spada przy rozruchu.
Nie wiem jakie są normy ale wydaje mi się że jeśli w trakcie rozruchu spadnie poniżej 9V to już nie jest dobrze :/

przykładowe żródło


Nie mam czasu - w swoim musze zrobić 2 rzeczy:
1. "odkorkować" oryginalne "jednorazowe" korki i sprawdzić poziom elektrolitu (aerometru niestety nie mam więc nie sprawdzę gęstości)
2. podjechać do magików od akumulatorów i zrobić konkretny test - robi się coraz chłodniej i średnio widzę ganianie z akumulatorem w ręku do sklepu :/

poznan1111 - 2014-03-02, 20:35
Temat postu: logan - nie grzeją świece żarowe
Witam
mam problem przy mojej logance z 2011r 1.5 dci
świece żarowe są sprawne,iskrzą przy podłączeniu napięcia lecz nie grzeją.
Próbowałem sprawdzić sterownik,ale do końca nie wiem jak.
Dałem radę tylko ustalić żę do kostki wpinającej do sterownika dochodzi główne zasilanie i nic więcej się tam nie dzieje

mekintosz - 2014-03-02, 21:29

Kontrolka świec nie gasła i silnik nie odpalał ? Udało Ci sie odczytać kod błedu jakiś softem ?
poznan1111 - 2014-03-02, 21:33

kontrolka się zapala i gaśnie,błędów brak
mekintosz - 2014-03-02, 21:42

Dziwne.. silnik nie odpala ? Myślałem, że pada jedna świeca a nie komplet. Przykro mi nie potrafię pomóć ;-(
d3mol3k - 2014-03-02, 22:10

Przekaźnik?
poznan1111 - 2014-03-02, 22:15

super,
to pewnie któryś w tej puszce przy akumulatorze, śa tam większe i mniejsze może wiesz który to będzie

mekintosz - 2014-03-02, 22:26

http://allegro.pl/dacia-l...3978177861.html


Szukaj czegoś w tym stylu ;-)

W temacie o bezpiecznikach w komorze silnika nie znalazłem informacji gdzie on sie podziewa.

http://www.daciaklub.pl/f...b6801ec42aa4c18

d3mol3k - 2014-03-02, 22:26

Szukaj czegoś takiego:

no i zajrzyj tu: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2301 ale jak patrzyłem na szybko to tam go nie widziałem.

poznan1111 - 2014-03-02, 22:31

myslałem ze jest jeszcze jakis inny, ten mam wykrecony. tylko do niego dochodza przewody
na grubym czerwonym jest zasilanie , cztery sa przewodami do swiec . zostaje jeden gruby i dwa ciekie i na nich nie pojawia sie zaden prad ,po właczeniu sacyjki

mekintosz - 2014-03-02, 22:36

Może to coś zasugeruje, nie w Daci ale Renówkowe:

http://megane.com.pl/topic/36283-swiece-zarowe/

poznan1111 - 2014-03-02, 22:42

dzięki
wiem coś więcej,jutro dam odpowiedz czy działa

d3mol3k - 2014-03-02, 22:45

Oj tam mekintosz byłeś szybszy bo ja w tym czasie dodawałem grafikę :-P
@poznan1111 czy ten przekaźnik to jest ten obok akumulatora pod czerwonymi kabelkami?

poznan1111 - 2014-03-03, 21:29

cześć
to jest ten przekaznik z tym że ja go mam zamontowany na przedniej belce.
Dziś sprawdzałem ale do niczego nie doszłem,pozostaje tylko mechanik :cry: [/hide]

d3mol3k - 2014-03-14, 17:43

I jak potoczyła się sprawa Twoich świec żarowych?
d3mol3k - 2015-02-05, 10:56

Na początki dzięki wszystkim powyżej :roll:
Dobra od początku: sprawdziłem kody błędów w związku z długim odpalaniem autka przy temperaturach w granicy -3/+3 stopni. Akumulator kręcił nawet sprawnie ale auto nie chciało się chętnie odpalić. Z rury wydobywał się jasny dymek. Ale po około 5 - 7 sekundach odpalał (ufff). Po odczytaniu listy kodów błędu wyszedł tylko jeden - ten z tytułu postu czyli P0670


W dniu dzisiejszym świece zostały wymienione kodzik skasowany - po ponownym uruchomieniu auta brak nowych (żadnych) kodów błędów. A świece wyglądały tak:





Obecnie zamontowane świece NGK No4 Y-732J (kpl.) w cenie 39,90 za sztukę - 5% rabat.
Stan licznika 68500 km

Lukas87 - 2015-02-05, 11:28

d3mol3k napisał/a:
A świece wyglądały tak:


To nie ma wyglądać to ma grzać :mrgreen: swoją drogą sprawdzałeś które nie grzeją??

d3mol3k - 2015-02-05, 14:01

Na razie nie sprawdziłem :-| Dokopie się do aku w domku i sprawdzę - to jest w planach na ten weekend. I mam nadzieję że się uda. Dam znać w każdym bądź razie bo sam jestem ciekaw.
jaro777 - 2015-02-06, 06:25

Jaki koszt wymiany kompletu? Jakie świece?
d3mol3k - 2015-02-06, 22:40

Lukas87 napisał/a:
To nie ma wyglądać to ma grzać :mrgreen: swoją drogą sprawdzałeś które nie grzeją??

No i sprawdziłem. Wszystkie 4 przeleciałem omomierzem i tylko jedna ruszyła wskazówkę pozostałe trzy "nie zagadały".





jaro777 napisał/a:
Jaki koszt wymiany kompletu? Jakie świece?

Tu są szczegóły (całość 240 PLN NGK): http://www.daciaklub.pl/f...1661678#1661678

mekintosz - 2016-05-24, 00:04

Dopadł mnie błąd P0670OBD. Diagnoza - padły dwie środkowe świece. Mechanik sprawdził - kabelek od PLUS akumulatora do świecy, iskrzyły tylko zewnętrzne. Zatem do wymiany. Dwie, czy od razu komplet ? Samochód pali, w zimie palił ale mrozy były lekkie w tym roku. Zostałem poinformowany o ryzyku ukręcenia się świecy i ew koszcie wyjęcie trupa.

Możecie zasugerować jakiego producenta warto kupić?

BERU

http://allegro.pl/swieca-...6197402597.html

ISKRA SŁOWENIA

http://allegro.pl/swiece-...5577861047.html


CHAMPION

http://allegro.pl/swieca-...5103873289.html

route2000 - 2016-05-24, 07:30

Świece NGK też nie są złe. Lepiej wymienić na takie same co były poprzednio w silniku (zalecenie producenta).
Ja bym wymienił od razu komplet i miałbym święty spokój na następne lata (co widzę z awatarka, że masz auto 7 lat), ale Ty decydujesz o tym - Twoja kasa. ;-)

mekintosz - 2016-05-24, 07:56

Tylko trzeba je odkręcić by sprawdzić producenta. Poza tym to są świece od nowości, pewnie renault oryg.
route2000 - 2016-05-24, 10:31

Zajrzyj jeszcze do sklepu internetowego i tam są oryginalne świece żarowe dedykowane do tego silnika. ;-)
Skoro już ma tyle lat i najechane tyle km to już wymień je wszystkie na nowe.

Karenzo - 2016-05-24, 10:35

wymieniaj komplet
Bo ci się te 2 odezwą pewnie w zime
ja mogę tylko polecić polskiego producenta
http://www.iskra-kielce.p...we-,3387,0.html

route2000 - 2016-05-24, 10:37

mekintosz, kolega Karenzo dobrze Ci radzi... ;-)
Wymień wszystkie i będziesz miał spokój na następne lata...

kali - 2016-05-24, 13:34

Swieczki w komplecie nie ważne czy zapłonowa czy żarowa. :lol:
mekintosz - 2016-05-26, 21:48

Zamówione świece NGK 4 szt. Trzymajcie kciuki, by wymiana była bezproblemowa, gdyż ryzyko ukręcenia podobno duże ;-(
route2000 - 2016-05-27, 09:14

Nie wymieniaj świec żarowych przy gorącym silniku. Jeszcze przed odkreceniem przedmuchaj sprężonym powietrzem gniazda świec, spokojnie odkręcaj i bez szarpania. Powinno puścić. A potem nowe wkręć i dokręć kluczem dynamometrycznym na odpowiednią wartość (nie wiem ile, ale przy świecach zapłonowych w benzynie wartość była 25 Nm). ;-)
mekintosz - 2016-05-27, 10:37

Przekażę koledze Piotrula gdyż on aktualne jest serwis manem mojej daci :-) Mam nadzieję, że w fabryce nie dokrecili ich zbyt mocno.
shrek - 2016-05-28, 05:54

Sasiad ostatnio wymienial swiece w mercedesie i urwal 3 swiece. Tak wiec delikatnie i powodzenia.
mekintosz - 2016-05-28, 21:51

Świece wymienione, na szczęście bez uszkodzeń. Oryginalnie siedziały beru, są teraz NGK. Co dziwne, program na androida Torque nie potrafi skutecznie skasować błędu świec. Chyba, że mimo ich wymiany wciąż coś jest źle ?
kali - 2016-05-29, 23:36

Aktywnego błedu nie skasujesz.
mekintosz - 2016-05-29, 23:37

Skąd wiadomo, że aktywny. Wszak świece wymienione.
kali - 2016-05-30, 00:04

Pytanie czy aby napewno kupiłeś te do tego silnika. I czy napewno wszystko inne jest OK.
Skoro nie można skasować to błąd jest aktywny.

zachjan - 2018-01-16, 09:06
Temat postu: Duster DCI trudny rozruch na mrozie
Wczoraj rano pojawił się problem z odpaleniem zimnego silnika. Kontrolka świec zgasła, rozrusznik kręci i nic. Po kilku próbach odpalił. Po pracy też kłopoty z odpaleniem. Akumulator ładowany całą noc a dziś rano to samo. Na rozgrzanym silniku odpala w sekundzie. Gdzie problem ?
jas_pik - 2018-01-16, 09:17

W świecach - chyba padły niestety :oops:
zachjan - 2018-01-16, 09:21

Dziwne, że wcześniej nie było żadnych oznak przy niższych temperaturach. Odpalał w sekundzie
A na jakim napięciu pracują 4,4V czy 11V ?

corrado - 2018-01-16, 13:31

swiece zarowe do wymiany, trzeba sprawdzic ktora bo pewnie nie wszystkie poszly ...

laisar - 2018-01-16, 13:44

zachjan napisał/a:
na jakim napięciu pracują 4,4V

Tak.

A testowana oporność powinna być mniejsza niż 2 omy.

Dawid - 2018-01-16, 14:14

Musisz zmienić akumulator jeśli ten co masz jest z 2011
Sciemniają sie minimalnie swiatła jak kręcisz kierownicą do oporu na ułamek sekundy ?

corrado - 2018-01-16, 14:26

a co do tego akumulator ma ? skoro sam pisze kolega, ze na cieplym opala w sekundzie, wiec akumulator jest dobry i da rade krecic.
zachjan - 2018-01-16, 21:01

Akumulator sprawdzony testerem - w porządku. Świece DENSO na 4,4 v zakupione, jutro po południu wymiana.
shrek - 2018-01-17, 08:00

Sprawdz czy na swiece idzie prad po przekreceniu kluczyka.
corrado - 2018-01-17, 10:01

zachjan napisał/a:
Akumulator sprawdzony testerem - w porządku. Świece DENSO na 4,4 v zakupione, jutro po południu wymiana.


Daj znac jakie kupiles i czy komplet i jak przebiegla wymiana bo ja tez mam jedna swiece uwalona ale nie wymienialem jeszcze .

zachjan - 2018-01-17, 12:32

Dziś się ociepliło to odpalił po drugiej próbie.
Kupiłem komplet, jak wymieniać to wszystkie - stara zasada.

corrado - 2018-01-17, 13:16

Jesli mozesz to podaj nr tych swiec jakie trzeba kupic ?
i ile dales za nie ? I powiedz jak wymieniles na lekko cieplym silniku ?

zachjan - 2018-01-17, 18:10

Po podłączeniu do komputera ukazał się błąd przekaźnika świec, po odkręceniu filtra i osłony silnika i podpięciu miernika pod świece - dwie z nich na 2 i 3 cylindrze padnięte. Wymienione wszystkie i po problemie. Koszt jednej świecy DENSO DG-609 (czerwone oznaczenie, 4,4 V) w miejscowym sklepie motoryzacyjnym 48 zł czyli 192 zł za komplet. Wymiana na lekko ciepłym silniku, wkręcone na smar ceramiczny.
route2000 - 2018-01-18, 10:12

zachjan napisał/a:
Po podłączeniu do komputera ukazał się błąd przekaźnika świec, po odkręceniu filtra i osłony silnika i podpięciu miernika pod świece - dwie z nich na 2 i 3 cylindrze padnięte. Wymienione wszystkie i po problemie. Koszt jednej świecy DENSO DG-609 (czerwone oznaczenie, 4,4 V) w miejscowym sklepie motoryzacyjnym 48 zł czyli 192 zł za komplet. Wymiana na lekko ciepłym silniku, wkręcone na smar ceramiczny.

A używałeś klucza dynamometrycznego? Jeśli tak, to na jaką wartość?

zachjan - 2018-01-18, 18:40

Producent zaleca od 10 do 15 Nm. Dziś rano odpalił w sekundzie więc wymiana uzasadniona.
route2000 - 2018-01-19, 09:11

Bo wiadomo, że świece żarowe też się wypalają, bo pracują w bardzo wysokiej temperaturze. ;-)
Dawid - 2018-01-19, 14:14

Akumulator z 2011 zachowuje sie tak
Jak jest ciepło akumulator ma w sobie dużo prądu
Jak jest zimno ma mało prądu. (w skutek temperatury )
Jak jest zimno a silnik wczesniej pracował akumulator ma duzo prądu, bo alternator go ładował wcześniej.

Wiem, że piszesz "Akumulator ładowany całą noc a dziś rano to samo." ale sam mam DCI i miałem "sprawny" działający akumulator z 2010 i po wymianie na nowy akumulator Yuasa opisane przez ciebie problemy wyparowały.

zachjan - 2018-01-19, 18:55

To nie kwestia akumulatora tylko świec. Rozumiem, że nowy akumulator naprawił by świece. Ciekawa teoria. :lol:
zachjan - 2018-01-23, 14:14

Pomimo ujemnych temperatur zero problemów z porannym rozruchem. Wymiana świec pomogła w 100 procentach.
nowalinski - 2018-02-01, 22:34

mam problem z grzaniem swiec zarowych.swiece nowe,przekaznik swiec zarowych nowy,bezpieczniki dobre-swiece nie grzeja.dacia duster 1.5dci4x4 ,R.P.2012
route2000 - 2018-02-02, 10:42

Może coś w UCH nawaliło sterowanie świecami żarowymi...?
Musisz podpiąć kompa by sprawdzić, czy nie ma błędów...

shrek - 2018-02-03, 04:55

nowalinski napisał/a:
R.P.2012


Heh ja w piereszym momecie widzialem.
R.I.P.2012

A powaznie, to Uch nie ma nic wspolnego z grzaniem swiec tylko sterownik wtrysku.
Sprawdz na poczatek zasilanie. Czy masz + i - na przekazniku. Czy PRZY ZIMNYM SILNIKU po przekrecenu klucza wychodzi zasilanie na swiece i jaka watrosc. Dobrze by bylo jak pisal route2000 podpiac kompa moze podpowie cos jakis blad. Obowiazkowa sprawdzic ( przez kompal/telefon) czujnik temperatury. Mozesz jeszcze na zimnym odpiac mu czujnik temp. i zobaczysz czy lepiej pali i czy komp steruje przekaznikiem.
Sprawdz kable/wiazke. Czy nie posiadaja uszkodzej.
Zacznik od podlaczenia kompa i sprawdzenia zasilania , czujnika temp.

Cytat:
Posty: 1

Lepiej na poczatku sie przywitac, bo bedzie refleksja od modow.

nowalinski - 2018-02-04, 09:39

witam wszystkich na forum.Jak pisalem wczesniej mam problem z grzaniem swiec zarowych.Po podpieciu pod kpmpa pokazuje mi trzy bledy.1-polecenie silnika dolotu powietrza,2-wtryskiwacz czastek stalych,3-elektrozawor wtrysku czastek stalych.Po wykasowaniu bledow jest bez zmian.Po nocy gdy silnik jest zimny nadal niema grzania swiec i musze go krecic okolo 3-4 minut zanim zaskoczy.Zaskakuje kolejno jeden cylinder potem drugi i.t d.Po uruchomieniu pierwszy raz pozniej juz niema problemu-startuje natychmiast Zasilanie swiec jest gdy robie pomiary bez rozruch.Musze sprawdzic podczas krecenia, ale musze znalezdz druga osobe ktora pokreci silnikiem po nocy.Jest to dla mnie problem ,poniewaz jestem w niemczech i klopot jest znalezdz jakiegos kumatego niemca tak rano by mi pomogl.Jestem mechanikiem ,ale nie elektrykiem,ale mam troche pojecia o elektryce i zastanawiam sie czy czasem niema nic wspolnego z tym zawor cisnienia paliwa i nie odlacza grzania swiec podczas rozruchu.Mam auto od nowosci i to jest pierwszy problem ktory sie pojawil od 2013 r.Przepraszam za bledy gdyz korzystam z niemieckiego kompa,a on ma niemiecka klawiature i niema wszystkich polskich liter.Prosze o sugestie czego mozna sie czepic i dojsc do przyczyny w/w problemu.Pozdrawiam wszystkich na forum.
shrek - 2018-02-04, 10:57

nowalinski napisał/a:
witam wszystkich na forum.Jak pisalem wczesniej mam problem z grzaniem swiec zarowych.Po podpieciu pod kpmpa pokazuje mi trzy bledy.1-polecenie silnika dolotu powietrza,2-wtryskiwacz czastek stalych,3-elektrozawor wtrysku czastek stalych.Po wykasowaniu bledow jest bez zmian

Bledy powracaja?

nowalinski napisał/a:
Po wykasowaniu bledow jest bez zmian.Po nocy gdy silnik jest zimny nadal niema grzania swiec

Normalne bo bledy nie maja nic wspolnego z grzaniem

nowalinski napisał/a:
Zaskakuje kolejno jeden cylinder potem drugi i.t d

Bo nie grzeje i dlatego.

nowalinski napisał/a:
pozniej juz niema problemu-startuje natychmiast

Bo jest cieply.

nowalinski napisał/a:
Zasilanie swiec jest gdy robie pomiary bez rozruch.

Gdzie masz to zasilanie? Bezposrednio na swiecach czy na przekazniku?
Sprawdz czy masz zasilanie na bezposrednio na swiecach po przekreceniu klucza jak jest zimno bez odpalania.

nowalinski napisał/a:
Musze sprawdzic podczas krecenia,

Nie bedzie, albo bedzie duzo nizsze. Bez sensu sprawdzanie podczas krecenia.

nowalinski napisał/a:
czy czasem niema nic wspolnego z tym zawor cisnienia paliwa i nie odlacza grzania swiec podczas rozruchu.

Nie ma nic wspolnego.

J/w sprawdz czy masz zasilanie na swieczkach jak jest to wyciag swiece i sprawdz lub odrazu wymien .

nowalinski - 2018-02-05, 20:52

Witam .Narazie dziekuje za podpowiedzi .Musze znalezdz czas aby podejsc do tego jeszcze raz i posprawdzac jeszcze raz wszystko od poczatku.Wczoraj t.j. w niedziele zregenerowalem filter czastek stalych i pokasowalem wszystkie bledy.bledy nie powracaja.pozdrawiam.
nowalinski - 2018-02-11, 17:40

Witam wszystkich.nadal mam problem z grzaniem swiec.Dzisiaj sprawdzilem jeszcze raz wszystko i do przekaznika przychodzi zasilanie a z przekaznika nie wychodzi napiecie na swiece,moze ktos wie co steruje tym przekaznikiem?.Przekaznik nowy ,swiece nowe, czujnik temperatury silnika-nowy,i niema napiecia na swiecach.Tester pokazal mi blad polaczenie jednostki diagnostycznej podgrzewania wstepnego-uklad otwarty-staly-DTC 038013.Po usunieciu bledu blad wraca.Moze jest jakis bezpiecznik od tego przekaznika.Bardzo prosze o podpowiedzi czego mozna jeszcze sie czepic,brak mi juz pomyslow.
jas_pik - 2018-02-11, 18:58

A nie lepiej udać się do dobrego elektryka , jeśli chcesz sam szukać to sprawdź połączenia .
Nie chcesz korzystać z usług fachowca to musisz poszukać gdzie jest w przewodach przerwa

shrek - 2018-02-11, 19:27

nowalinski napisał/a:
,...moze ktos wie co steruje tym przekaznikiem?.

Sterownik silnika.
Moze masz gdzies przerwe iedzy kompem a sterownikiem.
Na przekazniku masz dwa przewody sterujace( ciekie) jeden masa, drugi plus sprawdz ich obecnosc. Sprobuj zasterowac recznie przekaznikiem.

nowalinski - 2018-02-12, 23:12

witam.dzieki za podpowiedz.pujde za rada i sprobuje recznie podac prad albo - ,ale mnie ciekawi to z kad ten przekaznik otrzymuje sterowanie.?Musze przejsc na reczne poniewaz bede pilnie potrzebowal teraz auto rano (wczesnie) t.j. okolo 5.00 ,gdyz zona idzie do szpitala a u nas zapowiadaja mrozy nawet do -8 w nocy i nad ranem.jak sie ociepli bede szukal przyczyny.problem jest ten ze moje swiece sa 4.4 v i musze isc przez przekaznik.gdyby byly 11-12v juz dawno bym je polaczyl na krotko.jeszcze raz dzieki.moze orietujesz sie skad przychodza te dwa cienkie przewody i czy na jeden z nich powinno przychodzic 12 v? nie posiadam zadnego schematu.Pozdrawiam.
shrek - 2018-02-13, 04:14

nowalinski napisał/a:
moze orietujesz sie skad przychodza te dwa cienkie przewody i czy na jeden z nich powinno przychodzic 12 v? 6

Tak
quote="nowalinski"] ,ale mnie ciekawi to z kad ten przekaznik otrzymuje sterowanie.?[/quote]
Trzeci raz pisze. Z KOMPUTERA.

d3mol3k - 2018-02-13, 08:52

Nie pamiętam jak jest w Dacii. Swego czasu miałem problem z Hyundai Sonata - okazało się że spalony był bezpiecznik 80 A odpowiedzialny za grzanie świec żarowych i elektryczną nagrzewnicę powietrza we wnętrzu autka. Bezpiecznik po wymianie przy próbie uruchomienia autka od razu przepalał się - przyczyną było przetarcie się wiązki elektrycznej biegnącej od świec do głównej wiązki komory silnikowej.

Może pomoże.

EDIT
Przeglądałem forum i w poście http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2301 znalazłem coś takiego:
Cytat:
Płytka 597E / 597-4
diesel
F1 - (80A) - Bezpiecznik zasilania przekaźnika dodatkowego ogrzewania 1 - przekaźnika dodatkowego ogrzewania 2
F2 - (80A) - Bezpiecznik zasilania zespołu elektrycznego pompy wspomagania kierownicy

shrek - 2018-02-13, 12:38

Podobno bezpieczniki sprawdzone.
d3mol3k - 2018-02-13, 13:35

To pozostaje sprawdzić wiązkę do świec u mnie była przetarta i stykała do bloku tu może będzie tylko przerwana i luźno wisząca. A może coś przegryzło ją.
Marmach - 2018-03-18, 15:40

Miałem podobne objawy, tzn. na mrozie -10C samochód odpalał po 3-4 sekundach kręcenia z przerwą na jedno kaszlnięcie silnikiem. Kontrolka świec oczywiście gaśnie bez problemu.

Sprawdziłem dzisiaj komputer i świece:
- na komputerze błąd P0670
- 3 z 4 świec martwe :-)

Przebieg 84kkm. Teraz pozostaje znaleźć odpowiednie świece (chyba nie takie jak w Dusterze tylko DG-005) i wykręcić...

corrado - 2018-10-24, 08:43

Czy ktoś już wymieniał swiece żarowe u siebie w 1.5dci ? Mam dwie do wymiany , ale przyznam się nigdy nie wymieniałem żarowych , więc potrzebna pomoc. :roll:
grzech - 2018-10-24, 15:10

„Szukajcie a znajdziecie”.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6346

corrado - 2018-12-16, 22:08

Marmach, jak przebiegla wymiana swiec u CIebie ?
shrek - 2018-12-17, 07:03

Jak sa wkrecone od nowosci lub wymienione prawidlowo, czyli dokrecone na odpowiedni moment to wymiana jest bezproblemowa.
corrado - 2018-12-21, 12:17

okazalo sie ze 3 swiece uwalone mam, kurcze a mam dwie nowe , musze jedna jeszcze dokupic i druga sprawa to klucz inny dlugi bo nie wchodzi fajkowy .
Czy na razie dwie swieczki moge wymienic i bedzie oczywiscie lepiej odpalac niz na jednej czy calkiem nie grzeje wtedy ? moge sprawdzic miernikiem ale nie chce mi sie

Black Dusty - 2018-12-21, 13:09

Jak już bierzesz się do roboty to wymień tyle świec ile masz cylindrów, ja bym tak przynajmniej zrobił bo za chwilę ta niby dobra też Ci padnie.
corrado - 2018-12-21, 14:20

niestety teraz swieta, jutro wyjezdzam nie mam czasu i gdzie dokupic , bo na pewno bym to zrobil
BoloSr - 2019-01-25, 19:36
Temat postu: ŚWIECA ŻAROWA
Witam
Pacjent Dacia Duster 1.5 90 KM
3 z 4 swiece zarowe uwone co kupic??

shrek - 2019-01-26, 05:53
Temat postu: Re: ŚWIECA ŻAROWA
BoloSr napisał/a:

Pacjent Dacia Duster 1.5 90 KM
3 z 4 swiece zarowe uwone co kupic??

Kup 4 swiece zarowe i je wymien ;-)
Polecam NGK . Zakladalem juz pare kompletow i po prawidlowym przykreceniu da sie je odkrecic bez problemow. Nie zebym cos reklamowal ,ale jakosc porownywalna do ori.
Zakladalem ostatnio w Kfiacie u Fiony. Co prawda Kfiat, ale procedura ta sama co k9k.
https://youtu.be/w_Vad_YhrdQ
Nie zapomnij o kluczu dynamometrycznym chyba, ze masz doswiadczenie i wyczucie.
Dzis popoludniu jade wymienic swiece w Mega-ance k9k 110 km jak chcesz filmik instruktazowy to napisz.

shrek - 2019-01-26, 13:22

No juz po wymianie, ale niestetynie nagralem.

Wymiana swiec :
Wypiac rure intercoolera, ktora przechodzi przez srodek( zalezy od kodu silnika)
Odkrecic srubki plastikowej oslony - zdemontowac ja. Wychodzi ciezko od strony skrzyni.
Sciaagamy fajke
Dmuchamy sprerzonym powietrzem
Odkrecamy nakretke rurki wtrysku od strony wtrysku.
Popuszczamy nakretke wtrysku od strony listwy.
Obracamy rurke w taki sposob, zeby bylo dojscie do swiec.
Odkrecamy swiece.
Wkrecamy palcami i dokrecamy na 15 Nm.
Zakrecamy rurke wtrysku.
Przechodzimy do nastepnej.
Na 1 i 2 wtrysk od rozrzadu trzeba sie pogimastykowac, bo malo miejsca, zeby rurke odkrecic.

Fruxo - 2019-01-26, 13:26

Z NGK jest niestety tak że trzeba kupować w dużych hurtowniach bo na allegro 90% to chińskie podróbki.
BoloSr - 2019-01-26, 15:11

Jade za chwile do kumpla i bedziemy wymieniac.
Zalewac swiece jakas oliwa czy bez tego powinno pójść??

BoloSr - 2019-01-26, 17:03

Dobra i juz po robocie poszlo bez problemu.
Stare wykrecily sie a nowe weszly jak trza.
Nowe to Denso DG-609 4.4V z czerwonym paskiem.

w zalaczniku stare 3 juz zdechly jedna jeszcze zyla :)

shrek - 2019-01-27, 07:31

Renowka i Pezot w tych raczej fajnie wychodza swiece.
koliber20 - 2019-11-23, 21:06
Temat postu: Wymiana świec żarowych
Auto kupione niedawno. Duster 4x2 1,5 Dci 2011 r. 107 KM. Ma problem z odpalaniem. Po podpięciu pod skaner ODBII pokazuje się błąd P0380. Podejrzewam świece, chyba nigdy nie były wymieniane. Chciałbym je wymienić ale nie wiem na jakie i o jakich parametrach. Znalazłem DENSO ŚWIECA ŻAROWA DG-005 DACIA DUSTER LOGAN 1.5 na allegro ale nie wiem czy będą pasować. Wymienić chyba muszę 4 sztuki? Może ktoś Mi pomoże.
AndrzejW - 2019-11-23, 22:01

Ja wymieniałem kilka miesięcy temu na takie jak podałeś. Też mi skaner pokazywał taki błąd. Auto paliło bez problemów. Bład zobaczyłem przypadkowo, bo sprawdzałem czy mi chodzi interfejs OBDII. Sprawdziłem miernikiem oporność świec i wyszło, że 3 są przepalone. Wymieniłem wszystkie. Sprawdzenie świec jest bardzo proste, bo mierzysz oporność pomiędzy masą i końcówką świecy na którą jest nałożony "grzybek". Oczywiście nie musisz wszystkich wymieniać tylko uszkodzone, ale moje auto miało już ponad 240tys km przebiegu i zdecydowałem się wymienić wszyskie.
toka93 - 2019-11-24, 00:57

Najpierw przemierz świece a potem wymieniaj, bo może być uszkodzony sterownik świec a nie same świece.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group