Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Skrzynka bezpieczników i przekaźników w komorze silnika
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-24, 13:10   Skrzynka bezpieczników i przekaźników w komorze silnika

Skrzynka bezpieczników i przekaźników w komorze silnika występuje w dwóch odmianach, różniących się umiejscowieniem i rozkładem elementów wewnętrznych, ale funkcjonalnie identycznych:

- stara była montowana tylko w Loganach sedanach (L90) sprzedawanych przed 17 maja 2005 i otaczająca akumulator;

- nowa, montowana we wszystkich modelach Dacii sprzedawanych po 17 maja 2005.


1. Umiejscowienie (wersja stara / nowa):

- pokrywa zamknięta:




- pokrywa otwarta:





2. Rozkład i opis elementów:

(wersja stara):




(wersja nowa - silniki: benzynowe / diesla):



UWAGA: Jeśli ktoś korzystał z ilustracji przed 30.11.2009, to niech zwróci uwagę na płytkę 1047 - na poprzednim rysunku były bowiem błędy: przekaźniki 236 i 238 oraz bezpieczniki 597A-1 i 597A-2 zostały zamienione miejscami.

Uwaga: obecność niektórych jest uwarunkowana poziomem wyposażenia i opcjami dodatkowymi.


Płytka 597A / 597-3
benzyna
F1 - (60A) - Bezpiecznik stacyjki - dźwigni zespolonej - przekaźnik świateł dziennych
F2 - (60A) - Bezpiecznik dźwigni zespolonej - skrzynka bezpieczników kabiny
diesel
F1 - (70A) - Bezpiecznik moduł grzania świec żarowych

Płytka 597B / 1047 (lub raczej 597-...6 (?) - bo 1047 to prawdopodobnie błąd)
F1 - (30A) - Bezpiecznik zasilania płytki przekaźników
F2 - (25A) - Bezpiecznik zasilania przekaźnika wtrysku
F3 - (5A) - Bezpiecznik zasilania przekaźnika wtrysku - komputer wtrysku

Płytka 597C / 597-1
F1 - (50A) - Bezpiecznik modułu elektronicznego ABS
F2 - (25A) - Bezpiecznik modułu elektronicznego ABS

Płytka 597D / 597-2
F1 - (40A) - Bezpiecznik zasilania przekaźnika dużej prędkości zespołu wentylatora - płytka zespołu 2. przekaźników sterowania
F2 - (30A) - Bezpiecznik zasilania przekaźnika centralnego modułu wtrysku

Płytka 597E / 597-4
diesel
F1 - (80A) - Bezpiecznik zasilania przekaźnika dodatkowego ogrzewania 1 - przekaźnika dodatkowego ogrzewania 2
F2 - (80A) - Bezpiecznik zasilania zespołu elektrycznego pompy wspomagania kierownicy

Płytka 597F / 597-5
diesel
F1 - (60A) - Bezpiecznik stacyjki - dźwigni zespolonej - przekaźnika świateł dziennych
F2 - (60A) - Bezpiecznik dźwigni zespolonej - skrzynki bezpieczników w kabinie

Płytka 299-1
231 - Przekaźnik przednich świateł przeciwmgielnych
753 - Przekaźnik pompy spryskiwacza reflektora

Płytka 299-2
233 - Przekaźnik nawiewu zimnego powietrza

Płytka 784
336 - Przekaźnik dużej prędkości zespołu wentylatora
474 - Przekaźnik włączania klimatyzacji
700 - Przekaźnik małej prędkości zespołu wentylatora

Płytka 1034
288 - Przekaźnik świateł dziennych
289 - Przekaźnik świateł dziennych
290 - Przekaźnik świateł dziennych

Płytka 1047
236 - Przekaźnik pompy paliwowej
238 - Przekaźnik blokady wtrysku
F1 - (30A) - Bezpiecznik zasilania płytki przekaźników
F2 - (25A) - Bezpiecznik zasilania przekaźnika wtrysku
F3 - (5A) - Bezpiecznik zasilania przekaźnika wtrysku - modułu elektronicznego układu wtrysku
F4 - (15A) - Bezpiecznik zasilania przekaźnika elektrozaworu gazu

Przekaźniki jednostkowe
diesel
983 - Przekaźnik zasilania modułu elektronicznego układu wtrysku diesel
Ostatnio zmieniony przez laisar 2020-05-28, 16:56, w całości zmieniany 7 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-24, 17:37   

Kurcze a ja szukałem opisu tej nowszej skrzynki w komorze silnika i znaleźć nie mogłem.
A kolega Laisar jak zawsze wszystko znajduje - jestem niezmiernie wdzięczny.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-24, 20:06   

Proszę bardzo (: - chociaż szczerze mówiąc: nie tyle znalazłem (bo też wciąż szukam nowych schematów), co po prostu podedukowałem na podstawie eksperymentów na własnym samochodzie oraz strzępów informacji w innych (głównie diagnostycznych) notach technicznych.


Natomiast dopiero teraz zauważyłem, że chyba dieslowa skrzynka będzie się trochę różnić, więc bardzo bym prosił jakiegoś posiadacza o zrobienie w wolnej chwili fotki.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-30, 11:32   

Aktualizacja: Znalazłem aktualny opis skrzynki, w tym także do diesla, zatem poprawiłem obrazki i opisy [:


UWAGA: Jeśli ktoś korzystał z opisu rozmieszczenia elementów składowych nowej wersji przed dniem dzisiejszym, to niech zwróci uwagę na płytkę 1047 - na poprzednim rysunku były bowiem błędy: przekaźniki 236 i 238 oraz bezpieczniki 597A-1 i 597A-2 zostały zamienione miejscami.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-12-01, 00:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-12-20, 15:09   

Jeszcze można dodać, że płytka przekaźników :

597A = 597-3
597B = 1047
597C = 597-1
597D = 597-2
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-21, 17:35   

"Bardzo słusznie, nad-Króliku!" - dzięki (:

Chociaż... "597B = 1047" z oryginalnego obrazka i jego opisu to raczej błąd (producenta dokumentacji) - to powinno być jakieś "597-X"... I tak zresztą występuje na faktycznych schematach.

No ale na razie zostawiam /:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-12-21, 17:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2009-12-22, 14:17   

Silnik Diesla, Phase1, z klimatyzacją



Do silników benzynowych, Phase2, bez klimatyzacji

VISU.zip
Pobierz Plik ściągnięto 909 raz(y) 243,55 KB

Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2015-04-08, 18:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-22, 14:36   

Dzięki, eastcowboy, ale w załączonym dokumencie schemat i opis skrzynki do benzyniaków jest dokładnie taki sam jak w pierwszym poście (łącznie z tym 1047 zawierającym F1-F4)...

Natomiast podpis na drugiej fotce - "597-6" - to, jak rozumiem, Twój własny domysł?
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2009-12-22, 14:46   

Masz rację. To jest błąd na mój obraz :roll:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-22, 14:59   

Kiedy właśnie bardzo prawdopodobne, że to nie błąd - tylko że tak powinno być... (:
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2010-01-23, 23:53   

Oryginalny przekaźnik świateł do jazdy dziennej -Sandero w Słowenii (odłączone kable w Niemczech)



 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-02-13, 13:09   

Mam pytanko czy w skrzynce bezpieczników jest jakiś taki bezpiecznik gdzie po przekręceniu kluczyka w stacyjce pojawia się napięcie cały czas (bez przerw) a zanika dopiero po wyłączeniu kluczyka i zgaszeniu silnika.
_________________
Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2011-02-13, 13:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-20, 12:26   

Pawlo napisał/a:
czy w skrzynce bezpieczników jest jakiś taki bezpiecznik gdzie po przekręceniu kluczyka w stacyjce pojawia się napięcie cały czas

Nie - wszystkie bezpieczniki w komorze silnika są pod napięciem cały czas, bezpośrednio z akumulatora.

Plus po zapłonie można tam znaleźć tylko na przekaźnikach (np 983-5, 336-1 czy 700-5) - jak zawsze należy jednak zachować ostrożność w kwestii dodatkowego obciążania danej linii.


(Natomiast bezpieczniki zasilane po zapłonie znajdują się w skrzynce w kabinie).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-09-20, 12:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne