Wysłany: 2009-07-24, 13:10 Skrzynka bezpieczników i przekaźników w komorze silnika
Skrzynka bezpieczników i przekaźników w komorze silnika występuje w dwóch odmianach, różniących się umiejscowieniem i rozkładem elementów wewnętrznych, ale funkcjonalnie identycznych:
- stara była montowana tylko w Loganach sedanach (L90) sprzedawanych przed 17 maja 2005 i otaczająca akumulator;
- nowa, montowana we wszystkich modelach Dacii sprzedawanych po 17 maja 2005.
1. Umiejscowienie (wersja stara / nowa):
- pokrywa zamknięta:
- pokrywa otwarta:
2. Rozkład i opis elementów:
(wersja stara):
(wersja nowa - silniki: benzynowe / diesla):
UWAGA: Jeśli ktoś korzystał z ilustracji przed 30.11.2009, to niech zwróci uwagę na płytkę 1047 - na poprzednim rysunku były bowiem błędy: przekaźniki 236 i 238 oraz bezpieczniki 597A-1 i 597A-2 zostały zamienione miejscami.
Uwaga: obecność niektórych jest uwarunkowana poziomem wyposażenia i opcjami dodatkowymi.
Płytka 299-2
233 - Przekaźnik nawiewu zimnego powietrza
Płytka 784
336 - Przekaźnik dużej prędkości zespołu wentylatora
474 - Przekaźnik włączania klimatyzacji
700 - Przekaźnik małej prędkości zespołu wentylatora
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-24, 17:37
Kurcze a ja szukałem opisu tej nowszej skrzynki w komorze silnika i znaleźć nie mogłem.
A kolega Laisar jak zawsze wszystko znajduje - jestem niezmiernie wdzięczny.
Proszę bardzo (: - chociaż szczerze mówiąc: nie tyle znalazłem (bo też wciąż szukam nowych schematów), co po prostu podedukowałem na podstawie eksperymentów na własnym samochodzie oraz strzępów informacji w innych (głównie diagnostycznych) notach technicznych.
Natomiast dopiero teraz zauważyłem, że chyba dieslowa skrzynka będzie się trochę różnić, więc bardzo bym prosił jakiegoś posiadacza o zrobienie w wolnej chwili fotki.
Aktualizacja: Znalazłem aktualny opis skrzynki, w tym także do diesla, zatem poprawiłem obrazki i opisy [:
UWAGA: Jeśli ktoś korzystał z opisu rozmieszczenia elementów składowych nowej wersji przed dniem dzisiejszym, to niech zwróci uwagę na płytkę 1047 - na poprzednim rysunku były bowiem błędy: przekaźniki 236 i 238 oraz bezpieczniki 597A-1 i 597A-2 zostały zamienione miejscami.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-12-01, 00:13, w całości zmieniany 2 razy
Chociaż... "597B = 1047" z oryginalnego obrazka i jego opisu to raczej błąd (producenta dokumentacji) - to powinno być jakieś "597-X"... I tak zresztą występuje na faktycznych schematach.
No ale na razie zostawiam /:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-12-21, 17:43, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki, eastcowboy, ale w załączonym dokumencie schemat i opis skrzynki do benzyniaków jest dokładnie taki sam jak w pierwszym poście (łącznie z tym 1047 zawierającym F1-F4)...
Natomiast podpis na drugiej fotce - "597-6" - to, jak rozumiem, Twój własny domysł?
Mam pytanko czy w skrzynce bezpieczników jest jakiś taki bezpiecznik gdzie po przekręceniu kluczyka w stacyjce pojawia się napięcie cały czas (bez przerw) a zanika dopiero po wyłączeniu kluczyka i zgaszeniu silnika.
_________________ Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2011-02-13, 13:10, w całości zmieniany 1 raz
czy w skrzynce bezpieczników jest jakiś taki bezpiecznik gdzie po przekręceniu kluczyka w stacyjce pojawia się napięcie cały czas
Nie - wszystkie bezpieczniki w komorze silnika są pod napięciem cały czas, bezpośrednio z akumulatora.
Plus po zapłonie można tam znaleźć tylko na przekaźnikach (np 983-5, 336-1 czy 700-5) - jak zawsze należy jednak zachować ostrożność w kwestii dodatkowego obciążania danej linii.
(Natomiast bezpieczniki zasilane po zapłonie znajdują się w skrzynce w kabinie).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-09-20, 12:29, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum