DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Zimny gaśnie

marek68_68 - 2012-01-15, 15:45
Temat postu: Gdy włączam kieunkowskaz to światła z tyłu szaleją
Ostatnio gdy [Logan] jest zimny i dojeżdzam do skrzyżowania to obroty spadają i gaśnie. Później gdy się zagrzeje wszystko jest ok.
jackthenight - 2012-01-15, 15:54

To chyba to ci pomoże : http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2385
A okazało się, że winny był silnik krokowy i jego wymiana rozwiązała problem.

waski - 2012-01-15, 23:36

W małym stopniu może być faktycznie silniczek krokowy, ale jeśli masz gaz, możesz mieć to samo co ja mam od ponad roku, rano autko zapala od kopa, po chwili zaczyna sie nierówna praa jednostki, zapala się kontrola oczyszczania spalin i silnik gaśnie przy zrzuceniu go z biegu na luz. Jak się zagrzeje wszystko ok. Byłem na komputerze i wyszło wypadanie zapłonu na drugim cylindrze. muszę sprawdzić kompresję na cylindrach i będzie coś wtedy bardziej wiadomo, ale na razie nie ma kasy, więc musze się męczyć tak jak jest. :cry:
Daster - 2012-01-16, 12:21

Wypadanie zaplonu to raczej nie problem z kompresja, a z iskra. Nalezy zaczac sprawdzanie od siec a skonczyc na cewkach (lub odwrotnie :-D )
waski - 2012-01-17, 06:10

Daster napisał/a:
Wypadanie zaplonu to raczej nie problem z kompresja, a z iskra. Nalezy zaczac sprawdzanie od siec a skonczyc na cewkach (lub odwrotnie :-D )


To nie moje zdanie, tylko elektryka samochodowego i to dobrego, a zrobienie kompresji, nalezy zrobić, zeby się przekonac czy z jednostka wszystkow porządku, bo powiedział ż niepokoi go to że zapłon wypada tylko na drugim cylindrze, a przewaznie wypadanie nastepuje parami i dlatego powiedział żebym sprawdzil kompresję na cylindrach.

Daster - 2012-01-17, 07:45

Nie wiem jak w twoim silniku ale w 1.6 16V sa 4 cewki po jednej na kazdy cylinder. Znane sa problemy z wadliwym dzialaniem cewek marki SAGEM wiec wypadanie zaplonu tylko na jednym cylindrze moze dotyczyc tylko tej jednej cewki-swiecy, ktora puki sie nie nagrzeje to nie trzyma "parametrow iskry"
jurek - 2012-01-17, 09:20

Sprawdz czujnik temperatury. pozdr
r_lukas - 2012-01-17, 20:38

Zapłon może wypadać z wielu przyczyn. W grande taki błąd wywalało jak niedomagał jeden z wtrysków gazu. Później jak jeden z wtrysków benzyny się przetkał... W tak świeżym aucie wątpię żeby były problemy z kompresją. Jeżeli gaśnie auto tak jak u Ciebie to raczej wina leży po stronie elektryki. zamień na początek kable/świece na cylindrach i po wywaleniu błedu sprawdź którego dotyczą cylindra. jeżeli tego samego to podmień wtryski/zastosuj dodatek do paliwa do czyszczenia wtrysków (może wydawać się śmieszne ale w grande punto pomogło) jeżeli to nie pomoże to dalej cewki itd. Co do samego gaśnięcia to nie wiem jak w benzynach reno ale u fiata nawalały map sensory - tu jednak jest chyba prościej tj. w na przepustnicy silnik krokowy i to on może być problemem

ps. samo wypadanie zapłonu na jednym cyl. nie zgasi silnika

jackthenight - 2012-01-17, 22:15

Panowie ale to nie jest temat o wypadaniu zapłonu, nie pomagacie autorowi.
Galernik - 2012-01-23, 13:31

Przy instalacji gazowej LPG może być konieczna regulacja zaworów.
Przechodziłem ten sam problem (średnio co 30-35 tys. km przebiegu) i po regulacji wszystko ustawało.

piotrek400 - 2012-01-24, 18:10

Ja również....
Przechodziłem ten sam problem (8 tys. po założeniu gazu) i po regulacji wszystko ustawało. Przy instalacji gazowej LPG może być konieczna regulacja zaworów.

Marcin_R - 2017-03-20, 11:24

Ja ma podobny problem ... odpale zimny silnik to pod domem chodzi bez problemu , nic nie gaśnie nawet jak się przygazuje na większe obroty to ładnie spada do 800 i jest OK.
Kiedy tylko rusze z miejsca zatrzymam sie na pierwszym skrzyzowaniu to gaśnie , kolejne zatrzymanie znowu gaśnie , dopiero przy trzecim troszkę sie podławi ale wraca na obroty i już od tej pory jest OK .

taka sytuacja jest za kazdym razem jak auto troszke postoi , niezależnie od tego czy gaz czy benzyna , zawsze jest tak samo , ustaje po przejechaniu okolo 3km .

wymienione:
-silnik krokowy
-swiece , kable , cewka
-czujnik temperatuty płynu
-filtr powietrza
-wyczyszczona przepustnica
-lambda sprawna

zaworu EGR chyba nie mam jak również przepływomierza

po tych zabiegach nie ma nawet najmniejszego efektu, nadal identycze zachowanie silnika.

mechanik stwierdził że regulacja zaworów nie pomoże , a skupiłby sie raczej na jakiś przewodach ciśnieniowych ale w nieustalonym terminie bo nie ma czasu ...

dlatego pomyślałem że zapytam tutaj ... może ktoś coś wymyśli :(

Pzdr.

route2000 - 2017-03-20, 11:58

Ewentualnie przeczyścić czujnik położenia wału.
Marcin_R - 2017-03-20, 12:01

Przypomniało mi sie jeszcze dwie rzeczy ...
czytałem że lambda działa dopiero po nagrzaniu ,a ja już zauważyłem że działa od razu sygnalizując problem kontrolką check engine kiedy wypadały mi zapłony , teraz OK , cewke wymieniłem .
jeszcze jedna rzecz dot. silnika krokowego , zanim go wymieniłem to silnik gasł niezależnie od tego czy był zimny czy po 100km jazdy ... gaśnięcie silnika wtedy jeszce dało sie uratować kiedy w ostatniej chwili wpuściło sie powietrze pedałem gazu czyli odchylając wlot w przepustnicy, teraz to juz tak nie działa , nawet jak widze że obroty lecą w dół to naciskanie nie pomaga , silnik gaśnie dosłownie tak jakbym wyciągnął kluczyk ze stacyjki . daltego wiem żeto nie krokowiec zwłaszczaże jest nowy.

route2000 - 2017-03-20, 13:40

A przepustnicę masz na lince czy elektroniczną? Jak elektroniczna przepustnica to trzeba za pomocą CLIP-a zrobić kalibrację, bo może jest za mało uchylona przepustnica i za mało powietrza dochodzi do cylindrów.
Marcin_R - 2017-03-20, 14:11

route2000 napisał/a:
Ewentualnie przeczyścić czujnik położenia wału.


Wymieniałem czujnik jakieś 10 miesięcy temu bo silnik nie chciał odpalać za pierwszym razem , a z czasem już wcale nie odpalił ...
teraz go nie ruszałem bo uznałem że gdyby to ten czujnik był winny to by świrował bez względu na temp.
ale może masz racje , wyczyszcze go dzisiaj i dam znać .
dzieki :)

Marcin_R - 2017-03-20, 14:13

route2000 napisał/a:
A przepustnicę masz na lince czy elektroniczną? Jak elektroniczna przepustnica to trzeba za pomocą CLIP-a zrobić kalibrację, bo może jest za mało uchylona przepustnica i za mało powietrza dochodzi do cylindrów.


nie, przepustnica na lince , a krokowy na dodatkowym , bocznym kanale doprowadzający powietrze . . .

Marek1603 - 2017-03-20, 16:01

Jaki przebieg i czy jest LPG?
Czy w ogóle była robiona regulacja zaworów jak jest/nie ma LPG?

Marcin_R - 2017-03-20, 16:23

Marek1603 napisał/a:
Jaki przebieg i czy jest LPG?
Czy w ogóle była robiona regulacja zaworów jak jest/nie ma LPG?


134 000 km przebiegu , LPG założone jakieś 70 000km temu , nigdy nie były zawory regulowane ... czytałem tez że tak sie robi dlatego zdziwiło mnie kiedy mechanik stwierdził że nie ma sensu ...

wracając do postu z czujnikiem położenia wału to właśnie wyczyściłem go aczkolwiek nie było za bardzo z czego , efektu brak .

DrOzda - 2017-03-20, 16:36

Zmień mechanika bo jest niezłym dyletantem.
Szczelinomierz podkładka pod dekiel zaworów i pół godziny roboty.

kali - 2017-03-20, 16:56

Niepotrzebnie wymieniłeś tyle rzeczy na pałę.
Wypadanie zapłonów to nie sonda.
Wyreguluj zawory.

Marcin_R - 2017-03-20, 17:16

kali napisał/a:
Niepotrzebnie wymieniłeś tyle rzeczy na pałę.
Wypadanie zapłonów to nie sonda.
Wyreguluj zawory.


nie wymieniałem niepotrzebnie , kable i cewke wymieniłem bo w biały dzień odrobina wilgoci powodowała że widać było jak sie sypią iskry , czujnik temp . wymieniłem bo mi wskaźnik głupoty pokazywał o czym pisałem gdzieś na forum , świece wymieniłem bo ponad 70 000 km na nich zrobiłem , krokowca wymieniłem wcześniej bo już czyszczenie nie pomagało , potrafił sie zawiesić na 2500 obratów.

Wiem że wypadanie zaworów to nie sonda , ale niespalone paliwo było wykryte chyba przez sonde co skutkowało miganiem check engine do czasu az iskry z wilgotnej cewki przestały sie sypac , a zaczeły lecieć na świece .

kali - 2017-03-20, 17:22

Sonda nie wykrywa nie spalonego paliwa tylko ilość tlenu w spalinach. Za to ECU wykrywa brak zapłonu na danym cylindrze.
Marcin_R - 2017-03-20, 17:38

kali napisał/a:
Sonda nie wykrywa nie spalonego paliwa tylko ilość tlenu w spalinach. Za to ECU wykrywa brak zapłonu na danym cylindrze.


czyli to ECU odpowiada za mruganie kontrolką , a nie sonda ?
tak sie zastanawiam własnie czy to może nie bedzie sonda strzelona ?
ktoś pisał że ona działa dopiero jak sie nagrzeje i może przyczynić sie do zbyt
ubogiej mieszanki na zimnym silniku ,zaobserwowałem że czasem silnik do końca nie wystygnie ,a dolegliwość sie pojawia , sonda szybciej stygnie niż silnik ,
cały czas mam wrażenie że problem wynika z mieszanki

Marek1603 - 2017-03-20, 17:49

W tych silnikach na LPG regulacje zaworów przeprowadza się co 15-20kkm. Wyreguluj (im szybciej tym lepiej), a kontrolka przestanie mrugać.

Zawory źle ustawione i spaliny nie mają takich parametrów jak powinny co wykrywa sonda.
Na świecach to max 45kkm i wymieniaj nawet jak nic się nie dzieje.

kali - 2017-03-20, 18:16

Sonda ma własną grzałkę. Więc szybko daje odczyty. Nawet zimą pojawiają się po minucie, od uruchomienia silnika.
Marcin_R - 2017-03-20, 19:13

Marek1603 napisał/a:
W tych silnikach na LPG regulacje zaworów przeprowadza się co 15-20kkm. Wyreguluj (im szybciej tym lepiej), a kontrolka przestanie mrugać.

Zawory źle ustawione i spaliny nie mają takich parametrów jak powinny co wykrywa sonda.
Na świecach to max 45kkm i wymieniaj nawet jak nic się nie dzieje.


kontrolka mrugała do czasu aż wymieniłem cewke i kable...
nie wiem jak uzasadnić prawidłową prace rozgrzanego silnika jeśli to zawory ?

wyczytałem że jeśli sonda nie działa prawidłowo to można to stwierdzić odłączając
ją na zimnym silniku , jeśli silnik dla odmiany nie zgaśnie wtedy jest uszkodzona...

kapelusznik - 2017-03-20, 19:17

Nie filozuj tylko reguluj zawory.
Przy takim przebiegu już kilka razy powinieneś to zrobić.

kali - 2017-03-20, 19:19

Na forum pokazałem ja to się robi. Uszczelka około 20zł. A czas regulacji około 1h.
route2000 - 2017-03-20, 22:31

Marcin_R napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Jaki przebieg i czy jest LPG?
Czy w ogóle była robiona regulacja zaworów jak jest/nie ma LPG?


134 000 km przebiegu , LPG założone jakieś 70 000km temu , nigdy nie były zawory regulowane ... czytałem tez że tak sie robi dlatego zdziwiło mnie kiedy mechanik stwierdził że nie ma sensu . .

Wywal tego nie kumatego mechiora, jedź do innego mechanika i niech WYREGULUJE zawory, bo już pewnie masz poparte i źle chodzi silnik. Jak piszą koledzy, masz LPG to regulacja zaworów jest priorytetem co 15 tys.km i tyle.

Marcin_R - 2017-03-21, 07:47

route2000 napisał/a:

Wywal tego nie kumatego mechiora, jedź do innego mechanika i niech WYREGULUJE zawory, bo już pewnie masz poparte i źle chodzi silnik. Jak piszą koledzy, masz LPG to regulacja zaworów jest priorytetem co 15 tys.km i tyle.


masz racje ... dzisiaj jeszcze zadzownie po mechanikach i zapytam , ktory mi to zrobi ...
bede sie musiał chyba nauczyć regulować bo 15 tys. robię w około 5 mieięcy .

Dzieki :)

route2000 - 2017-03-21, 08:31

Moja regulacja z diagnostyką komputerową silnika (na moją prośbę) kosztowała mi 150 zł w warsztacie zajmującymi się autami francuskimi (nie w ASO, bo tam sama regulacja to 250 zł - wiem, bo tam raz już regulowałem).
Poszukaj mechaników specjalizujących się w autach francuskich, bo Dacia ma silnik francuski z Renaulta.
A regulacja jest tak bardzo prosta jak budowa cepa, bo jest regulowana na śrubki (kto pamięta silnik z PF 126p, gdzie się regulowało zawory na śrubki? Tylko, że w PF 126p zaworów było 4, a w Dacii jest 8) ;-)

Masz tutaj szczegółowy opis regulacji ze zdjęciami. :-)
To jest tak samo w silnikach 1,4 i 1,6 8V.

Marek1603 - 2017-03-21, 10:08

Koszt regulacji z uszczelką to około 50zł.
Marcin_R - 2017-03-21, 13:52

route2000 napisał/a:

Masz tutaj szczegółowy opis regulacji ze zdjęciami. :-)
To jest tak samo w silnikach 1,4 i 1,6 8V.

Na prawdę świetny materiał !
Biorąc pod uwagę fakt że juz sam nie raz demontowałem przepsutnice , wymieniałem cewke
świece itp.. to po przeczytaniu tego materiału stwierdzam że regulacja wydaje się banalnie prosta i czuję się na siłach aby tego zabiegu osobiście dokonać .
Najpierw zaopatrze sie uszczelkę i szczelinomierz , poźniej w czas i dam znać jak poszło :)


Troszkę jestem poirytowany zachowaniem gaziarza że bedąc u niego dwa razy w roku (co 15 kkm) na przeglądzie gwarancyjnym nie wspomniał nigdy i regulacji zaworów.

Dziękuje Wszystkim za bardzo cenne porady :)

Marcin_R - 2017-03-21, 16:24

własnie zrobiłem wstępne oględziny i okazuje sie że jest dość spoko ... filtr powietrza ściągnę
bo już nie raz to robiłem , cewke usunę bez problemu , a do ośmiu torxów z pokrywy klucz
też mam .... tak czy inaczej przyda sie to rozkręcić bo ewidentnie z lewej strony jest dość
mocno spocona obudowa na co wcześniej nie zwróciłem uwagi więc od razu uszczelkę sie
wymieni, którą właśnie zamówiłem :)

route2000 - 2017-03-21, 17:12

No to czekamy na wieści czy już zrobiłeś sam i jak poszło..
Mam nadzieję, że to może być przyczyną gaśnięcia silnika.... Zobaczymy, czas pokaże..
Powodzenia ;-)

kali - 2017-03-21, 17:20

Cewki zostawiasz. Tu masz pokazane.
http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1651032

damiaszek - 2017-03-22, 10:38

A jak już wyregulujesz zawory, to sprawdź jeszcze jak wyglądają korekty LTFT i zwłaszcza STFT przy przełączaniu z gazu na benzynę i z powrotem. Kolejną przyczyną gaśnięcia zwłaszcza na zimnym silniku mogą być rozjechane korekty benzyna vis gaz i zalewany silnik. Błędy mieszanki mogą jeszcze nie wyskakiwać, bo jak się zagrzeje to wraca w zakres pracy korekt
Marcin_R - 2017-03-25, 20:17

zabrałem sie wczoraj za regulacje , wszystko poszło zgodnie z opisem , niestety przy odkręcaniu pokrywy zaworów urwała sie śruba w prawym rogu od przodu i w tym momencie miałem rezygnować z całego przedsięwzięcia ale jednak postanowiłem zaryzykować . Kolejne wyszły bez problemu ,cały zabieg trwał około 3 godzin .
Regulacja okazała sie dość prostym zajęciem , które stwierdziło u mnie idealne luzy na zaworach wlotowych , natomiast wszystkie 4 zawory wylotowe były podparte, nie dało sie tam wcisnąć nawet listka 0,05 .

wczoraj auta nie sprawdzałem bo piwko piłem przy regulacji , a dzisiaj ....
nie uwierzycie ale Dacia wreszcie NIE GAŚNIE ! odczuwalny jest też minimalny
wzrost mocy , domyślam sie że spalanie też spadnie...

DZIĘKUJE WSZYSTKIM ZA POMOC , a przede wszystkim za konkretny opis wykonania tego zabiegu !

PS. zerwaną śrubkę rozwierce i skręce z nakrętką bo jest taka możliwość .

Marcin_R - 2017-03-28, 19:34

problem urwanej śrubki (niedociśniętej uszczelki) rozwiązany .
bez większego trudu rozwierciłem i skręciłem śrubką M6 , od dołu nakrętka .



Nie moge się nadziwić do dzisiaj że po samej tylko regulacji silnik idealnie pracuje i
co najważniejsze nie gaśnie :)

Marcin_R - 2017-04-03, 06:40

zastanawiam sie nad jedną rzeczą ...
jeśli regulacja zaworów jest priorytetem co 15 tys.km , więc przy moim rocznym
przebiegu przebiegu okolo 35 tys bedę musiał robić z dwa razy w roku, to czy
przy następnej regulacji nie wymienić tych delikatnych i kruchych torxów na
nowe 8 szt śrubek również z gwintem M6 ale na zwykłą nasadke 10 ?

na prawde te orginalne są bardzo kruche bo dużo siły nie trzeba było żeby przy wykręcaniu
urwała sie główka i wole tego uniknąć w przyszłości ..

jak sądzicie ?

route2000 - 2017-04-03, 07:46

A czy nasadka 10 wejdzie? Jeśli tak to można, albo kupić takie same torx, ale wzmocnione, to na przyszłość nie będą pękać. ;-)
Masz już "stare" auto, więc gwarancja już Cię nie obejmuje... Możesz robić ulepszenia i modyfikacje czyli poprawiać co fabryka spartoliła. :-)

48piotr - 2017-04-03, 11:18

Marcin_R napisał/a:
8 szt śrubek również z gwintem M6 ale na zwykłą nasadke 10 ?

Śruby o zwiększonej wytrzymałości 8.8 ,10.9 ,lub 12.9
Do nabycia w""żelaznym sklepie",a nie markecie budowlanym.

Marcin_R - 2017-04-03, 12:52

route2000 napisał/a:
A czy nasadka 10 wejdzie? Jeśli tak to można, albo kupić takie same torx, ale wzmocnione, to na przyszłość nie będą pękać. ;-)


dzisiaj specjalnie sprawdzałem i sie okazało że nasadka 10 jest ciut mniejsza
od samej główki obecnego torxa , więc spokojnie sie zmieści , jeśli zaś chodzi
o typ klucza to ja osobiście nie przepadam za żadnymi torxami i imbusami .

Dodam jeszcze że kiedys kupiłem sobie taki klucz 10 (foto) , który teraz okazał sie
rewelacją bo tylko tym kluczem odkręciłem obudowe termostatu , kleme z akumulatora,
nakrętki kontry z regulacji zaworów , ramiona wycieraczek , nakrętke z środkowej częsci
osłony tunelu ,czujnik położenia wału ,można też obudowe filtra powietrza i jeszcze mógłbym wymieniać ,
a doszo by 7 dodatkowych śrubek z pokrywy zaworów bo już jedna wymieniona


Marcin_R - 2017-04-03, 12:55

48piotr napisał/a:

Śruby o zwiększonej wytrzymałości 8.8 ,10.9 ,lub 12.9
Do nabycia w""żelaznym sklepie",a nie markecie budowlanym.


dzięki ,nie wiedziałem że coś takiego jest ... kupie sobie i chyba dorobie jeszcze
idealnie dopasowane,grubsze podkładki bo mam taką możliwość .

Marcin_R - 2017-04-12, 13:09

chciałem tu tylko wrócić do skutków regulacji zaworów , otóż spalanie na
poziomie 8,4 l/100km spadło do poprzednich wartości czyli :
między 6,9 l , a 7,3 l na 100km (LPG).

route2000 - 2017-04-12, 13:38

A, no widzisz.... Jak ważne jest regularne sprawdzenie i regulacja zaworów. Robi się co 15 tys.km. ;-)
Marcin_R - 2017-06-10, 19:30

route2000 napisał/a:
A, no widzisz.... Jak ważne jest regularne sprawdzenie i regulacja zaworów. Robi się co 15 tys.km. ;-)


Kolejna kontrola/regulacja zaworów prawdopodobnie we wrześniu ale już jestem
przygotowany ,zakupiłem śruby M6x30, dorobiłem odpowiednie podkładki no i
zaopatrzyłem się już w nową uszczelkę . Oryginalne śruby pokrywy zaworów są
beznadziejne już nawet nie z powodu rodzaju łba czyli torx ale z powodu materiału z
jakiego są wykonane . Proszę mi wierzyć że przy dokręcaniu wystarczy minimalnie większy
moment żeby śrubę urwać ! Jak już śruba urwie się w bloku silnika no to jest problem bo
niedokręcenie pokrywy w miejscu urwania powoduje znaczne jej pocenie . Dlatego żeby nie
dopuścić w przyszłości do takiej sytuacji postanowiłem śruby wymienić na sześciokątne o
zwiększonej twardości . Oryginalne śruby mają stosunkowo szeroki łeb dlatego
postanowiłem wykonać odpowiedniej szerokości podkładki z nierdzewki pod śruby :)



Wbrew pozorom bardzo ciężko było doszukać się w sklepach śrub klasy wyższej niż 5.8 , a
12.9 chyba już nie istnieje , udało mi się zakupić 8.8 , przetestowałem i wiem że nie ma
szans aby się zerwała nawet przy bardzo dużej sile dokręcenia , a przecież taka siła nie
jest przy pokrywie wskazana , odpowiednio z czuciem ... uszczelka ma być dociśnięta, a nie
zmiażdżona !
Śruby oczywiście trzeba było obcinać bo były tylko długości 30mm gdzie oryginalne mają
25mm , nawet i dobrze bo podkładka ma 3mm grubości wiec mogłem sobie długość
dopasować .
Zrobię zdjęcia jak już będę po kolejnej regulacji :)

PS.jak ktoś chce to podkładek mam duzo :)

Marek1603 - 2017-06-10, 20:27

Ależ są śruby kołnierzowe M6x25 10.9 sześciokątne.
http://allegro.pl/sruba-k...6707191096.html

Marcin_R - 2017-06-10, 20:39

Marek1603 napisał/a:
Ależ są śruby kołnierzowe M6x25 10.9 sześciokątne.
http://allegro.pl/sruba-k...6707191096.html

jakoś nie mogłem sie doszukać odpowiedniej nigdzie ,
ta np .nie ma gwintu na całej długości

Marek1603 - 2017-06-10, 21:07

A potrzebna jest na całej długości?

https://allegro.pl/listing?string=%C5%9Bruba%20m6%2010.9&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-com-1-4-0511

http://allegro.pl/m6x20-s...42-13cef0021797

route2000 - 2017-06-11, 11:38

Marcin_R napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Ależ są śruby kołnierzowe M6x25 10.9 sześciokątne.
http://allegro.pl/sruba-k...6707191096.html

jakoś nie mogłem sie doszukać odpowiedniej nigdzie ,
ta np .nie ma gwintu na całej długości

Myślę, że nie musi być na calej dlugosci gwint, bo pokrywa zaworów ma jakąś tam grubość plus uszczelka to ta śruba Ci pewnie starczy. Jak będziesz zdejmował pokrywę to od razu zmierz grubość i sprawdź ile śruba wchodzi do pokrywy i będziesz wiedział czy starczy gwintu.
Taka info przyda się dla potomnych. ;-)

Marcin_R - 2017-06-11, 18:07

Marek1603 napisał/a:
A potrzebna jest na całej długości?

https://allegro.pl/listing?string=%C5%9Bruba%20m6%2010.9&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-com-1-4-0511

http://allegro.pl/m6x20-s...42-13cef0021797


a no widzisz Marku1603 ,nie tak łatwo , lista aukcji nie zawiera praktycznie żadnej śruby,
która by mi odpowiadała , bo albo za krótka , albo za długa i trzeba obcinać tak jak
ja to zrobiłem , albo na imbus (gorsze od torx) ,albo jeszcze jakaś stożkowa ...

ta z konkretnej aukcji fajne , ale zaś jest 5mm krótsza od oryginału

konkretnej , sześciokątnej długości 25mm i powyżej 8.8 nie łatwo sie doszukać

Marcin_R - 2017-06-11, 18:12

route2000 napisał/a:

Myślę, że nie musi być na calej dlugosci gwint, bo pokrywa zaworów ma jakąś tam grubość plus uszczelka to ta śruba Ci pewnie starczy.


może i nie musi być gwintu na całej długości ale przypatrz sie proponowanej śrubie :



problem w tym że kiedy wkręci się ją do końca gwintu to ona dalej nie pójdzie
bo powierzchnia nienagwintowana jest średnicy gwintu , musiała by być cieńsza od
gwintu aby wejść głębiej ... rozumiesz o co chodzi ?

wat - 2017-06-11, 19:18

wydaje mi się że w Gliwicach jest kilka dobrych sklepów ze śrubkami i jeśli nawet czegoś nie mają na stanie to ściągają pod klienta ;)
Marek1603 - 2017-06-11, 20:17

Marcin_R napisał/a:
rozumiesz o co chodzi ?


Route2000 chciał ci tylko powiedzieć abyś sprawdził czy grubość pokrywy zaworów nie jest równa długości bez gwintu na śrubie. Jeżeli tak jest to nie potrzeba gwintu na całej długości. Powiem więcej, pokrywa lepiej "leży" na takiej śrubie jak na obrazku.

laisar - 2017-06-11, 21:59

Dla poszukujących śrubek - http://www.asmet.com.pl i http://www.bispol.com.pl mają klasy wyższe niż 5.8. (i 12.9 też istnieje).
sierpik - 2017-09-22, 01:35

Hej, też od jakiegoś czasu problem z obrotami, a mianowicie gaśnie na wolnych i nie zapala jak jest zimny. Uparłem się na silniczku krokowym a okazało się, że wystarczyło podregulować zawory i nierówne obroty ustały. Pozostała kwestia niezapalania na zimnym silniku... mechanik wymienił świece i dał mi instrukcję, a mianowicie wlać troszkę więcej paliwa do zbiornika (98) i załączać zapłon tak do 3 razy aby więcej dostał paliwa. Pomogło teraz jest tak jak powinno. Zaworów nie regulowałem od nowości, mam instalację LPG od roku.
Fruxo - 2017-09-22, 01:42

nie możliwe żeby 12 lat bez regulacji wytrzymał chyba że ma 30 tyś przebiegu
Cytat:
załączać zapłon tak do 3 razy

nie korzystaj więcej z usług tego magika

sierpik - 2017-09-22, 04:36

Serio nigdy nie były regulowane, z tym zapłonem to może źle się wyraziłem chodziło oto aby przełączać stacyjkę na 2 i wyłączyć tak powtórzyć. Miałem stwierdzić czy na pewno działa pompa, no i dać więcej paliwa.
DrOzda - 2017-09-22, 07:56

Fruxo napisał/a:
nie możliwe żeby 12 lat bez regulacji wytrzymał chyba że ma 30 tyś przebiegu

Czemu nie ? Jeśli jeździ na benzynie to regulacja luzu zaworowego może być konieczna dopiero po 200 kkm .... stąd zresztą producenci nie zaprzątają sobie głowy ułatwianiem czy automatyzacją tej operacji bo dla zwykłego użytkownika samochodu ten problem nie istnieje do końca użytkowania samochodu ...

laisar - 2017-09-22, 08:02

Zresztą przebieg przebiegowi też nie jest równy, bo sposób eksploatacji również wpływa na luz zaworowy. Inaczej będzie się zmieniał w aucie traktowanym łagodnie, a inaczej przy częstych dynamicznych przyśpieszeniach czy długich odcinkach z prędkościami autostradowymi.
Marcin_R - 2017-10-14, 21:55

route2000 napisał/a:
A, no widzisz.... Jak ważne jest regularne sprawdzenie i regulacja zaworów. Robi się co 15 tys.km. ;-)


dopuściłem sie dzisiaj kolejnej regulacji luzów :) od poprzedniej mineło 18 000km .
Kontrola wykazała mniejsze niż prawidłowe luzy na zaworze wylotowym 1 i 4
cylindra , aczkolwiek nie były jeszcze podparte .
Cała robota tym razem pochłoneła juz tylko 2 godziny czasu .
Przy okazji wydało się że jedna ze świec była wyraźnie niedokręcona !
Wymieniłem też te beznadziejne torxy na inne śruby ze specjalnie
dorobionymi do tego celu podkładkami :)











Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group