Wróciłem z wyjazdu więc raportuję.
W serwisie wyregulowano zawory, zmieniono komputer instalacji gazowej i wydaje się że wszystko jest ok... Jeśli po prawie tygodniu jazdy nowym Megane z ASO można nazwa tak powiedzieć
_________________
Ostatnio zmieniony przez rimo 2011-09-05, 08:41, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2011-09-09, 14:33
No wiece, salon/ASO musi jakos zarobic na te wszystkie swoje wysokie koszty/oplaty, przyslowiowe marmury, place pracownikow itd. .
Mysle, ze raczej nie chodzi tu o fabryczne instalacje lpg, tylko o takie domontowywane na zlecenie danego salonu, wiec w ta ww wysoka cene wliczone pewnie jest rowniez "przymkniecie oka" przez dane ASO na fakt zamotowania instalki lpg w przypadku, gdyby cos w silniku padlo, co nawet nie musialoby miec zwiazku z lpg, ale na co normalnie juz nie przyslugiwalaby gwarancja z powodu ingerencji zwiazanej z instalacja gazowa.
P.S. Ciekawe czym tlumacza te spore roznice cen instalek, np. prawie 600zl miedzy Loganem a Dusterem 4x2... a juz zwlaszcza te kolejna roznice 450zl miedzy DD 4x2 a 4x4. Instalki przeciez praktycznie takie same, a zbiornik raczej latwiej/prosciej zamontowac w bagazniku (4x4) niz ten zwykle podwieszany w 4x2 (podwieszony wymaga dodatkowego stelaza). Nie wiem, moze w przypadku 4x4 na tyle jest utrudniony dostep od spodu, ze to az powoduje koniecznosc jakiegos innego/drozszegp mocowania, ew. dlatego ze w podlodze bagaznika nie ma (z tego co pamietam) przetloczenia/wneki na kolo zapasowe, to moze wymagana jest jakas dodatkowa konstrukcja, zeby lepiej umocowac i ustabilizowac zbiornik toroidalny (zamiast tradycyjnej jednej sruby centralnie). Jesli nawet byloby cos w tym stylu na rzeczy, to chyba nie az tak, zeby kosztowalo te dodatkowe 450zl... tym bardziej ze, jak wspomnialem, podwieszany tez wymaga pewnej dodatkowej konstrukcji.
Mnie to bardziej wyglada na cos w tym stylu: masz Logana, placisz tyle, masz MCV czy Sandero, placisz tyle (wiecej), stac Cie na Dustera 4x2 plcisz tyle (sporo wiecej), stac Cie na Dustera 4x4 placisz tyle (duzo wiecej, najwiecej) .
Cze
Właśnie odebrałem DD po montażu LPG i przejechałem pierwsze 200 km. Jest rewelacyjnie. Zero różnicy między jazdą na benzynie a LGP. Autko jedzie płynnie i dynamicznie. Przełączanie PB/LPG nie wyczuwalne. Naprawdę jest ok.!!!
Instalacja Lavato Smart
Koszt instalacja LPG do DD w ASO (3200) zwróci sie po 16,500 km Pozdro!!
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2011-09-10, 18:06, w całości zmieniany 4 razy
Zauważyłem u siebie niepokojące zjawisko w czasie wakacji, mianowicie miałem benzyny w baku na 4 "cegiełki", a po 2 wyjazdach nad morze, gdzie jeździłem non stop na gazie, nie licząc rozruchu, spadło mi do zera wycieku nie stwierdziłęm ... jak to możliwe?
Pewien stary mechanik powiadał, że auto na rozruch "ciągnie szklankę benzyny". Ile w tym prawdy? Sam zauważam, że w moim Fordzie też "znika" benzyna mimo iż mam nawet odpalanie na LPG (na miesiące letnie używam non stop. Zimą wolę tradycyjnie z benzyny).
Z tą benzyną jest różnie - u mnie gazownik ustalił jakąś temperaturę (40 stopni?) do przełączania - łatwo zauważyć że latem prawie od razu Dacia jest na gazie, a zimą trzeba chwilę pojeździć - inna sprawa to mrozy (-15) kiedy to ciśnienia gazu nie ma prawie w ogóle i auto jeździ głównie na benzynie.
Wątpię żeby samochód potrzebował 0,2l na rozruch... bardziej na osiągnięcie optymalnej temperatury pracy przy przeciętnej temperaturze powietrza...
Ostatnio zmieniony przez czaju 2011-09-11, 21:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-09-11, 21:58
Jeżdżę może pół na pół, ale w mieście mam krótkie postoje. Jak nie zdąży ostygnąć, to odpalam na gazie i dosłownie po sekundzie chodzi już na LPG. Zimnego odpalam praktycznie 2 razy dziennie. Rano po odpaleniu ok. 15km, a popołudniem 80 z 4 przystankami na 20 minut.
Ale nawet przez całe lato, gdy było ciepło to do przeskoczenia na LPG często potrzebował tylko kilkaset metrów.
Przy temp. pow. 30*C w praktyce po odpaleniu automatycznie przeskakuje na LPG.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Instalacje sekwencyjne wiadomo odpalają na bęzynie ale potem w zależności od warunków pracy silnika potrafią wysyłać sygnał do wtrysków bęzynowych, żeby wzgogacić miesznkę paliwową - stąd te ubytki paliwa w zbiorniku.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-12, 08:42
Im cięższa noga tym benzyny więcej schodzi. W zależności od ciśnienia do silnika kierowany jest gaz lub benzyna. To nie instalacje jak kiedyś na gaźniku, gidze można było tylko na gazie jeździć
No to ja wam powiem tak , że co tankowanie zbiornika gazu dolewam też 4/5 l benzyny i to jest praktycznie stała liczba którą auto potrzebuje do odpalania i ujechania kawałek zanim się zagrzeje. Jak jeździsz do pracy 20km w jedną stronę to zużyjesz mniej benzyny niż jak byś miał 4km do pracy. Nie zauważyłem natomiast znikania benzyny w trakcie jazdy na gazie.
Z tą ciężką nogą to się nie zastanawiałem nad tym ... w sumie możliwe, ale żeby aż tyle poszło ... jak jechałem nad morze to rozruch nie ma tutaj nic do rzeczy - przeskoczyło i już - potem kilkaset km na gazie, a że dynamicznie jechałem to inna sprawa ...
"Wysoko" to bardzo subiektywne określenie ale dokładnej wartości też nie podam, bo nie patrzę wtedy na zegary . Pytanie ile wtedy leci jednego i drugiego ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum