Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-08, 21:32 Pedał hamulca w Sandero na postoju w podłodze.
Witam
Czy normalnym zjawiskiem jest mozliwosc maksymalnego wdepniecia pedalu hamulca np na postoju z wlaczonym silnikiem jak sie caly czas naciska na niego , az do podlogi ? Oczywiscie po odpuszczeniu natychmiast wraca do gornego polozenia i hamuje bezproblemowo po ruszeniu ?
Zapada się czy po prostu nie stawia oporu aż do podłogi?
Ostatnio miałem pęknięty jeden z twardych przewodów hamulcowych (w Fiacie Palio), ale płyn wyciekał na tyle wolno, że w trakcie normalnej jazdy i delikatnego hamowania nie było nic czuć, za to przy mocniejszym przydepnięciu pedał uciekał zbyt głęboko.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-08, 23:07
Naciskam - pedal sie zapada bardzo powoli az do wyczucia "twardego konca przy podlodze". Wymaga to dosyc mocnego wcisniecia i odczekania 4-5 sek. Po odpuszczeniu i ponownym zahamowaniu wszystko wraca do normy tj. auto hamuje i pedal wysoko. Jednak w poprzednim citroen ax kojarze, ze wcisnac pedal do ziemi mozna bylo przy okazji odpowietrzania ukladu, stad zapytuje tu.
U mnie to stopniowe zapadanie się wiązało się wyraźnie z sugestywnym kap-kap-kap z okolic tylnego koła... no ale tu jest ABS (chociaż nie przypominam sobie takiego objawu z jakiegokolwiek samochodu z ABSem, jakim jeździłem), a ja nie jestem mechanikiem ;P
Wysłany: 2011-09-09, 08:29 Re: Pedał hamulca w Sandero na postoju w podłodze.
mekintosz napisał/a:
Witam
Czy normalnym zjawiskiem jest mozliwosc maksymalnego wdepniecia pedalu hamulca np na postoju z wlaczonym silnikiem jak sie caly czas naciska na niego , az do podlogi ? Oczywiscie po odpuszczeniu natychmiast wraca do gornego polozenia i hamuje bezproblemowo po ruszeniu ?
to poważna sprawa jeżeli nie ubywa Ci płynu hamulcowego to jest uszkodzona pompa hamulcowa
sprawdz wspomaganie naciskaj pedał hamulca bez włączonego silnika i nie puszczając hamulca włącz silnik pedał powinien troszkę opaść
nie bagatelizuj tego bo stłuczka murowana
Zyga - a Ty tez nie strasz - 3 szefow serwisow u mnie na to patrzylo i TTTM - a ja przez 10kkm stluczki nie mialem - napewno trzeba to sprawdzic, zeby sie upewnic, ze nie odbiega nic od normy ale jak auto hamuje skutecznie w trakcie jazdy, nie ma zadnych niepokojacych objawow i odkrywa sie to po 5kkm tak jak ja gdy stojac na swiatlach cos mocniej pocisnalem w hamulec to chyba raczej sa gorsze problemy na tym swiecie? No chyba, ze to rzeczywiscie usterka a serwisy wciskaja kit? Ale w to nie wierze prawde mowiac...
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-09, 08:59
Moze niech sie inni wypowiedza, łatwo ten test zrobic np. stojac na swiatlach. Jesli we wszystkich Daciach bedzie tak samo to nie ma problemu , jesli nie to jest problem.
moim skromnym zdaniem jest to bardzo normalny objaw, bo niby dlaczego hydraulika miałaby przestać pracować na ciepłym silniku - pedał nie wpada, nie lata bez celu także wszystko w porządku, ja mam inny problem, o którym już pisałem, mianowicie temu że można je bez większego problemu doprowadzić do czerwoności, ba jakby jeździć bardzo agresywnie to pewnie i do bialości...
Zyga - a Ty tez nie strasz - 3 szefow serwisow u mnie na to patrzylo i TTTM - a ja przez 10kkm stluczki nie mialem - napewno trzeba to sprawdzic, zeby sie upewnic, ze nie odbiega nic od normy ale jak auto hamuje skutecznie w trakcie jazdy, nie ma zadnych niepokojacych objawow i odkrywa sie to po 5kkm tak jak ja gdy stojac na swiatlach cos mocniej pocisnalem w hamulec to chyba raczej sa gorsze problemy na tym swiecie? No chyba, ze to rzeczywiscie usterka a serwisy wciskaja kit? Ale w to nie wierze prawde mowiac...
każdy jest kowalem swojego losu pomierz ciśnienie w układzie hamulcowym i będziesz wszystko wiedział a do tych szefów nie jeździj szkoda czasu
nie ma innych serwisow Renault/Dacia na Slasku praktycznie - bylem u Dabrowskich, Pietrzaka i Zieby.
Tlumaczenie jest takie, ze gdyby nie wchodzilo to cisnienie rozwalilo by membrane - i to do mnie przemawia bo hamulec nie wpada "sam z siebie" tylko jak go coraz mocniej sie gwalci cisnieniami ktorych na drodze nigdy nie bedziesz uzywal (bo juz dawno kola sie zatrzymaly niezaleznie od predkosci itp itd).
Tak naprawde na jakiej podstawie sie wypowiadasz tak kategorycznie? Jesli masz jakis dokument/opracowanie przeczace temu co piszemy to prosze podrzuc i pierwszy pojade z tym do serwisu - ale narazie mamy takie rozmowy na poziomie ludowych madrosci niestety vs opinie serwisow ktore odpowiadaja jednak za to co mowia i vs doswiadczenie userow ktorzy jezdza i na szczescie zyja ;)
nie ma innych serwisow Renault/Dacia na Slasku praktycznie - bylem u Dabrowskich, Pietrzaka i Zieby.
Tlumaczenie jest takie, ze gdyby nie wchodzilo to cisnienie rozwalilo by membrane - i to do mnie przemawia bo hamulec nie wpada "sam z siebie" tylko jak go coraz mocniej sie gwalci cisnieniami ktorych na drodze nigdy nie bedziesz uzywal (bo juz dawno kola sie zatrzymaly niezaleznie od predkosci itp itd).
Tak naprawde na jakiej podstawie sie wypowiadasz tak kategorycznie? Jesli masz jakis dokument/opracowanie przeczace temu co piszemy to prosze podrzuc i pierwszy pojade z tym do serwisu - ale narazie mamy takie rozmowy na poziomie ludowych madrosci niestety vs opinie serwisow ktore odpowiadaja jednak za to co mowia i vs doswiadczenie userow ktorzy jezdza i na szczescie zyja ;)
to w takim razie zadzwoń do pierwszego lepszego rzeczoznawcy i zapytaj o problem
lub do innego serwisu niekoniecznie ASO Renault i takze spytaj czy normalnym jest że pedał hamulca wpada ci do końca na postoju
ciekawy jestem odpowiedzi
podane ciśnienie z pompy hamulcowej nie ginie po drodze do tłoczków a każda pompa jest tak zbudowana ,że z chwilą awarii wspomagania na końcu przesuwu wywiera cisnienie bezpośrednio do układu nawet w przypadku uszkodzenia innego swojego obwodu.
Najlepiej zajrzyj do literatury.
Natomiast tak serio patrzac - ja technicznie to analizujac jak najbardziej widze potrzebe "ujscia" nadmiaru cisnienia - podobno wlasnie w dieselach jest to temat bo tu te cisnienia moga byc duze (tak mi mowili) - jesli cisnienie przekracza jakis poziom dopuszczalny to co sie ma stac? Lepiej zeby cos wybuchlo czy zeby "popuscilo"? W pierwszym przypadku cisnienie spada do zera - w drugim pozostaje stale...
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-09, 16:35
jjmalin napisał/a:
u mnie pedał idzie lekko za połowe...
U mnie konczy swoja drodze na podlodze, czuc charakterystyczny twardy koniec, jakby dotknal jakiegos nie miekkiego elementu. Opis testu identyczny jak w poscie rozpoczynajacym watek na stronie klubu forda.
W moim Sandero pedał kończy swój bieg tak jak u jjmalin czyli lekko za połową, ale w poprzednim samochodzie miałem podobny problem. Przyczyną była wadliwa pompa, a dokładnie rzecz biorąc pompa miała wżery na tłoku co skutkowało przy okazji ubytkiem płynu w układzie. Więc sprawdź czy nie masz ubytku i obejrzyj pompę czy się nie poci.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-09, 21:49
Czytam z zaciekawieniem na Wasze raporty. Szczegolnie Sandero/Logan/Duster DCI. Jesli okaze sie ze ja mam ten symptom to bez wizyty w ASO sie nie obejdzie.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2011-09-09, 22:25, w całości zmieniany 1 raz
U mnie też nic takiego się nie dzieje. Jak "napompuje" pedał przy wyłączonym silniku, to pręży się u góry maksymalnie, potem po uruchomieniu pompy normalnie odpuszcza gdzieś do połowy i tyle. Ja mam tylko ten problem, że jak zaparkuję na górce i puszczę ręczny chcąć uruchomić silnik (z wciśniętym nożnym i sprzęgłem), to auto zaczyna się staczać w poprzednim aucie normalnie trzymało.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum