Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-08, 22:03
wojtek_pl napisał/a:
PS2. Najwyżej dostanę mandat za 'niemanie' świateł. Zawsze mogę je wyłączyć (przez wyjęcie bezpiecznika), udawać, że ich nie ma i jeździć na mijania.
Mandat to pryszcz, poza tym w takim przypadku policja raczej nie bawi się w mandaty tylko zabiera dowód rejestracyjny. Problem może być przy ewentualnej wypłacie odszkodowania - ubezpieczyciel ma prawo jej odmówić, jeśli w momencie kolizji/wypadku pojazd nie spełniał wymogów przepisów opuszczających do ruchu (w tym - świateł).
Mandat to pryszcz, poza tym w takim przypadku policja raczej nie bawi się w mandaty tylko zabiera dowód rejestracyjny
dokładnie wczoraj kolega taty dostał mandat i zabrano mu dowód rejestracyjny tylko za to że mu jedna żarówka się przepaliła przy tablicy rejestracyjnej.
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Podobno - przynajmniej dawniej tak było - policja (milicja) nie daje (dawała) mandatu za usterki, które kierowca usunie "od ręki", jak te żarówki. Raz w mojej okolicy drapnęli gościa, który w maluchu nie miał światła cofania. A on wymienia żarówkę - ale nie pomogło. Więc zaczynają pisać mandat, ale facet mówi: "Jasne, wyłącznik w skrzyni biegów, zaraz to naprawię". Gliniarze: "Coś pan, nie dasz rady na drodze!". Kierowca: "Spoko, to proste!" i wyjmuje podnośnik i zaczyna zabawę. Policjanci postali koło niego z pół godziny, on cały czas się grzebał koło auta, w końcu stróże prawa znudzili się i nie czekając na efekty naprawy odjechali.
Kupiłem i będę montował w Loganie.
Wymiary spełniają - od krawędzi pojazdu do krawędzi światła będzie 35 centymetrów.
Tylko muszę dorobić dwa kątowniki z blachy aluminiowej żeby je przykręcić pod kątem do wytłoczeń w gnieździe kratek zderzaków tak jak na zdjęciu kolegi:
Oryginalne mocowania się nie nadają.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2011-09-14, 11:49, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-16, 13:04
Poprosiłem o pomoc w "wykładni" w sprawie pomiarów tych odległości na forum diagnostów:
http://www.norcom.com.pl/...p=118001#118001
"O tak: "...2. Ilekroć w niniejszych przepisach jest mowa o "odległości rozmieszczenia świateł", należy przez to rozumieć, że:
1) największą wysokość mierzy się od płaszczyzny jezdni do najwyższego punktu powierzchni świetlnej przy pojeździe nieobciążonym;
2) najmniejszą wysokość mierzy się od płaszczyzny jezdni do najniższego punktu powierzchni świetlnej przy pojeździe nieobciążonym;
3) odległość od bocznego obrysu pojazdu mierzy się do najbardziej odległego od podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu punktu powierzchni świetlnej;
4) odległość od przedniego lub tylnego obrysu pojazdu mierzy się do najbardziej wysuniętego odpowiednio
do przodu lub do tyłu punktu powierzchni świetlnej;
5) odległość między dwoma światłami skierowanymi w tę samą stronę mierzy się między najbliższymi punktami rzutów ich powierzchni świetlnych na płaszczyznę prostopadłą do osi tych świateł..." Dz.U. 32 z 2003 poz 232 ze zmianami, załącznik nr 6."
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-16, 13:49
RnR napisał/a:
Czyli te swiatla jednak nie sa poprawnie bo nie miesza sie CALE w 40cm od krawedzi pojazdu tak?
"odległość od bocznego obrysu pojazdu mierzy się do najbardziej odległego od podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu punktu powierzchni świetlnej; "
płaszczyzna symetrii z grubsze tnie znaczek Dacii na połówki - najbardziej oddalony punkt świetlny to punkt lampy najbliższy od obrysu pojazdu
więc nie muszą się mieścić całe
Jeszcze definicja obrysu bocznego:
"4. Boczny obrys pojazdu oznacza płaszczyznę równoległą do podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu, przechodzącą przez najdalej wysunięty punkt na zewnątrz pojazdu, z wyjątkiem lusterek, świateł bocznych i elementów elastycznych (§ 2 ust. 2 rozporządzenia)."
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-16, 21:28
Planuje umieszczenie w dolnych rogach plastra miodu - oslony chlodnicy. Zmierzylem w Sandero łapia sie na odleglosc 60 cm i 40 cm od obrysu. Tylko nie wiem, czy uda sie zamontowac w odpowiednim kierunku do jazdy - zderzak jest lekko wygiety. Trzeba cos przestawic by swiecily na wprost. Niby jest jakas regulacja 10 stopni.
PS> Czy przepisy cos mowia o zakazie uzywania swiatel do jazdy dziennej w okresie jesienno-zimowym ? Jak jest sprecyzowana sprawa przejscia na swiatla mijania z dzinennych po zapadnieciu zmroku ? Czy mozna za dnia np. w tunelu jechac na dziennych ?
dacia_ledy.jpg Planowane miejsce montazu
Plik ściągnięto 223 raz(y) 86,9 KB
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2011-09-16, 21:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-09-16, 21:53
Z tego co wiem w tunelu jest obowiązek włączania świateł mijania. Dzienne używa się zaś w porze dziennej w warunkach o nieograniczonej przejrzystości powietrza - a więc nawet lekka mgiełka, mżawka, deszczyk itp. obligują nas do włączenia świateł mijania. Co do pory roku nie ma żadnych wskazań, czy przeciw wskazań.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2011-09-16, 21:54, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum