Ja bym się ucieszył gdyby światła wyłączyły się same jak zapomnę... już parę razy Dustacz stał sobie na parkingu w firmie otwarty, albo z nie zgaszonymi światłami, bo w pośpiechu zapomniałem. Nie, nie dopada mnie jeszcze demencja, po prostu kiedy weszła ustawa o obowiązku jazdy na światłach non stop, to w poprzednim autku (206) panowie z ASO za free i w ciągu kilku minut przestawili komputerek i światła zapalały się i gasiły same, po odpaleniu i zgaszeniu silnika. I przez parę lat nie musiałem o tym pamiętać. A w ASO Renault/Dacia jak odbierałem Dustacza to co prawda nie wiedzieli jeszcze czy tak można, ale wiedzieli już że potrwa i będzie kosztowało. Autko po 4 miesiącach używania lubię coraz bardziej, ale ASO...
W Dusterze komputerkiem się nie da.
Autko zostawione otwarte powinno się samo zamykać, a szczególnie, gdy kierowca pozostawi kluczyki w stacyjce, bo wtedy dla złodzieja to jeden ruch i odjeżdża.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-03, 08:34
treblig1974 napisał/a:
Ja bym się ucieszył gdyby światła wyłączyły się same jak zapomnę... już parę razy Dustacz stał sobie na parkingu w firmie otwarty, albo z nie zgaszonymi światłami, bo w pośpiechu zapomniałem.
Przecież jak zostawisz włączone światła i otworzysz drzwi kierowcy to włącza się alarm dźwiękowy przypominający ci o włączonych światłach - więc jakim cudem można pozostawić auto z włączonymi światłami ? Albo się bardzo śpieszysz, albo to problem wynikający ze słabego słuchu albo już sam nie wiem co.
Przecież jak zostawisz włączone światła i otworzysz drzwi kierowcy to włącza się alarm dźwiękowy przypominający ci o włączonych światłach - więc jakim cudem można pozostawić auto z włączonymi światłami ? Albo się bardzo śpieszysz, albo to problem wynikający ze słabego słuchu albo już sam nie wiem co.
Pośpiech i hałas razem wzięte - rano rusza transport spod firmy, ciężarówki zwykle nocują na parkingu dla pracowników, a odpalane na zimno MANy i DAFy potrafią trochę decybeli wygenerować... A poza tym nawet gdy światła są wyłączone, to i tak przy otwarciu drzwi słychać sygnał, tyle ze inny niż alarm ostrzegający o wyłączonych światłach, więc się czasami zapomnę.
Ostatnio zmieniony przez treblig1974 2011-04-03, 13:03, w całości zmieniany 1 raz
Jak światła są włączone, a drzwi otwarte, to słyszę takie monotonne "piiii piii pii" (sorki za nieudolne próby dźwiękonaśladowcze...) Jeśli natomiast otwieram drzwi gdy światła są wyłączone, to Dustacz ogłasza coś w stylu szybkiego "piko piko, piko piko" (w 206 identyczny sygnał ogłaszał odcięcie zasilania po paru min od wyjęcia kluczyków z zamku - pikał, a potem wyłączało się radio, halogeny i inne takie podbieracze prądu, których się zapomniało wyłączyć) U Was w Dusterach jest inaczej?
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-10, 08:39
Czy inne Dustery też tak mają ?, że otwierając drzwi przy wyłączonych światłach wydobywają się jakieś dźwięki typu "piko piko piko piko" ? (ale przy wyłączonych światłach)
Sprawdźcie to Panowie, gdyż jest to jakaś nowość o której pierwszy raz słyszę, aby była w Dacii.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-04-10, 08:40, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli natomiast otwieram drzwi gdy światła są wyłączone, to Dustacz ogłasza coś w stylu szybkiego "piko piko, piko piko"
Zapłon w aucie jest wtedy włączony
Mialem tak gdy wyłączałem zapłon (byl to Hyundai), radio wyłączało się automatycznie wraz z zapłonem (Sony) i wtedy dawało dźwięk "piko piko" 3 razy. Wiele modeli Sony tak ma.
Wszystko, co potrzebne, jest pod osłoną kolumny kierownicy - może oprócz 12 przerywanego przy rozruchu (to jest na gnieździe zapalniczki).
Natomiast z dźwignią w pozycji wyłączonych świateł (mijania świecą dzięki automatowi) nie będzie możliwości załączyć trwale świateł drogowych (nie pozwala na to mechaniczna konstrukcja dźwigienki).
Ostatnio zmieniony przez eplus 2011-09-04, 14:09, w całości zmieniany 1 raz
Bo w kodeksie tego nie ma - tylko w ministerialnym rozporządzeniu "w sprawie warunków technicznych pojazdów...". I wynika z niego, że światła mijania muszą świecić się razem z (m.in.) pozycyjnymi.
Same światła mijania nie spełniają warunków świateł do jazdy w dzień - można ich tylko używać w zastępstwie tych ostatnich.
Dz.U. z 2009r nr 155 poz 1232 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2009r w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów, oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach.
W poprzednim samochodzie miałem bardzo prosty automatyczny wyłącznik świateł mijania, na jednym przekaźniku. Byłem z niego zadowolony. Załączał światła w chwili zgaśnięcia kontrolki ładowania akumulatora.
opis na załączniku niezbyt czytelny - jest
1. wpiąć między kontrolkę ładowania a alternator.
2i 3. światła pozycyjne lewe i prawe.
4. światła mijania.
5. światła drogowe
6. stały plus
automat.JPG
Plik ściągnięto 251 raz(y) 25,89 KB
Ostatnio zmieniony przez grzech 2012-06-24, 09:06, w całości zmieniany 1 raz
Cześć!!
Czy może ktoś z kolegów powiedzieć albo podać schemat DD, który z przewodów w kostce przy przełączniku zespolonym za kierownicą to:
zasilanie świateł mijania
świartła mijania
zasilanie światełdrogowych
światła drogowe
światła drogowe
dzięki
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2011-09-17, 14:41, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum