Wysłany: 2008-03-18, 12:40 Działanie skrzyni biegów
Moze jestem przeczulony, ale zrobiłem Loganem 1,5 tys km i przy wrzucaniu biegów czuję opór na synchronizatorach. Nie przeszkadza on we wrzucaniu biegów, ale czy to normalne?
Oczywiscie moge wrzucac biegi z taka sila, zeby opor synchronizatorów był niewyczuwalny. Jak lepiej wrzucac biegi, mocniej czy delikatniej? W obu przypadkach ruch dżwignią jest w miarę jednostajny.
Moge byc troche przeczulony, gdyż ostatnie 40 tys zrobiłem w padace, która czasami nie pozwała wrzucic biegu ;) padł synchronizator 2 i 4 biegu ;)
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-03-18, 14:14
kier napisał/a:
ale czy to normalne?
Z tego, co piszesz wniskuje, ze chodzi o delikatny opor przy wrzucaniu kazdego biegu. Jest to normalne zjawisko i nie masz sie czym przejmowac. IMO Takie "cos" zwieksza precyzje wybierania biegow, gdyz drazek nie chodzi jak "w masle".
Jesli mimo wszystko uwazasz, ze cos odbiega razaco od normy mozesz przejechac sie do jakiegos ASO (nie pytaj mechanika bo on i tak powie, ze to normalne ) i porownac z praca drazka w innych samochodach (Logan, Clio III, Megane II), ktore stoja w salonie. Jesli wtedy utwierdzisz sie w przkonaniu, ze z twoim smaochodem jest cos nie tak od razu podejdz do serwisu, aby to sprawdzili.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2008-03-18, 16:09, w całości zmieniany 1 raz
Logan jest dużo lepszy w tym względzie niz np. Laguna II, jednak oddając sprawiedliwość auta vw/audi oferują przyjemniejsze doznania (krótszy skok, większa pewnośc prowadzenie drążka).
Suma sumarum - Logan wypada dobrze (chyba że jest jakaś wada jednostkowa)
Szybka zmiana biegow w zwyklym samochodzie nie jest zalecana, ze wzgledu na trwalosc miedzy innymi synchronizatorow. Nalezy to robic pewnie z wyczuciem.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-03-18, 17:40
Problem z "oporną" zmianą biegów nasila się zimą. Zgłaszałem w serwisie, jednak mechanik orzekł, że nic "nie czuje".
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Zimą ciężej chodzi ale przy minusowych temperaturach. Jak się rozgrzeje już jest OK. Poza tym, sprzęgło i skrzynia bardzo leciutko chodzi w Loganach z silnikiem benzynowym a w dieslu ciężko jedno i drugie.
Biegi trzeba precyzyjnie wrzucać, można się do tego przyzwyczaić.
_________________ Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
Jak dla mnie lepiej byloby gdyby lewarek byl krotszy, nawet na wzor z VW albo chociazby z 307ki, wtedy bylby krotszy skok, i dzwignia chodzilaby precyzyjniej. Razem z tym wskazany bylby regulowany na wysokosc fotel albo dlugie rece
U mnie biegi wchodzą bardzo precyzyjnie. Chociaz czasami zdarza się, że zamiast jedynki wrzucę trójkę - ale sadze, że jest to mój błąd, a nie samochodu.
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-03-26, 11:37
Jak ktoś ładnie określił: jestem mordercą skrzyń biegów. Jakoś nie wierzę, że nowoczesne skrzynie biegów można wrzucać lekko, łatwo, i przyjemnie dwoma paluszkami.
W Loganie trochę problemów może sprawiać na początku wrzucanie wstecznego biegu. Wrzucanie zaraz po zatrzymaniu samochodu sprawia, że czasami coś zaskrzypi-była o tym mowa na forum. Podobnie jak przy wrzucaniu piątki-trzeba drążek mocniej odchylać w bok.
Druga rzecz, która pojawi się z czasem wraz ze zwiększającym się przebiegiem to ciężej, z lekkim oporem wchodząca jedynka.
II, III, IV chodzą bez problemów.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Mnie w Loganie uderzyło to, że leciutko się prowadzi, a biegi wskakują lekko, sprężyście i chętnie. Moja jedenastoletnia Nexia, chociaż wcale nie zdezelowana, jest przy nim jak czołg. Może to kwestia wersji albo egzemlarza?
Jak dla mnie to biegi chodzą super i ekstra wskakują, i właśnie fajnie ze jest taki mały opór, gdyż mam lepsze wyczucie...
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
O widzę że jest tu więcej osób które śmigały lub śmigają nexią. Kurcze to były piękne czasy. Myślałem że po kupnie logana będzie dużo lepiej niż w nexii, ale muszę stwierdzić że jest odwrotnie. Moja nexia miała wymienione kompletne zawieszenie wliczając w to każdą możliwą gumę z zawieszenia. I jak bym miał porównać to logan tylko wyglądaem bije nexię i niczym pozatym. Śmiem stwierdzić że w nexii były nawet lepsze plastiki deski rozdzielczej. No i wyciszenie w porównaniu z loganem to było mistrzostwo. Tam na piątce jak się leciał 100-120 to tylko lekki szumek wiatru, żadnego odgłosu silnika, a w loganie przy setce to silnik słychać bardziej niż szum powietrza.
Po dłuższej eksploatacji muszę powiedzieć że logan mi się strasznie podoba z wyglądu, ale mogłem lepiej kupić peugeota 406 rocznik 2003, czyli te ostatnie modele.
406 tez ładne auto (wolę niż 407) Zawsze pozostaje tylko jedno "ale"........ w cenie nowego Logana auto używane
No tak to jest to jedno ale. Albo-albo. Nowy z gwarancją i dwie klasy niżej, czy starszy sprawdzony samochód wyżeszej klasy, już niestety dawno po gwarancji i trzeba się liczyć że ma jakieś wady ukryte, które trzeba będzie pokryć z własnej kieszeni
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-06-02, 08:18
Trochę trudny temat, gdyż dotyczy subiektywnych odczuć. Jednak tuż po rozpoczęciu jazdy przez około 10, może 15 km I bieg czasami nie wchodzi (wyskakuje?) gdy go nie dociśnie się mocniej dłonią. Warto poćwiczyć na sucho podczas postoju z wyłączonym silnikiem włączanie I biegu. Wtedy łatwo można wyczuć opór, taki przeskok, który trzeba pokonać, by włączyć I bieg. W pośpiechu, gdy dźwigni zmiany biegu podczas ruszania nie dociśniemy odpowiednio mocno to mimo, że dźwignia jest ustawiona prawidłowo to nie ruszymy. Tylko, czy to jest wina skrzyni biegów, czy kierowcy?
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
1 bieg to nieco inno sprawa, w zasadzie jest zsynchronizowany, ale unikalbym wrzucania go gdy samochod jeszcze sie porusza.
Co do pierwszego postu, obecnie przejechalem 4900, i albo skrzynia sie dotarla, albo ja stalem sie mniej wrazliwy, w kazdym razie jest dobrze :)
Jak szanowny przedmowca zauwazyl, odczucia subiektywne - trudna sprawa ;)
Miałem ostatnio okazję trochę pojeździć na zmianę z moją MCV-ką Citroenem C3.
W "cytrynce" gałka lewarka przypomina kapsel na butelce, co może nieźle wygląda i pasuje stylistycznie do reszty krzywizn samochodu, ale jest jest fatalnie nieergonomiczne - klasyczny przerost formy nad treścią.
Same biegi wchodzą zdecydowanie precyzyjniej, z wyraźnym "kliknięciem" (coś podobnego było kiedyś w Astrze I moich rodziców), ale, o dziwo, za to znacząco ciężej niż w Loganie. Być może jest to - przynajmniej do pewnego stopnia - wynikiem zastosowania znacząco krótszej dźwigni.
Ogólnie - skrzynia Logana jednak bardziej mi się podoba: długi skok nie przeszkadza, precyzja jest wystarczająca, a lekkością działania bije na głowę ten konkretny egzemplarz Citroena.
Wysłany: 2008-11-12, 22:34 Re: Jak chodzi skrzynia biegów w Loganach?
Witam u mnie jest tak z 5 biegiem tak jakby był mniej precyzyjny i głośniejszy przy wrzucaniu oczywiście serwis powiedziała że te typy tak mają ale jak uważam to jest ok oczywiście sprzegło wciskam prawidłowo
k z 5 biegiem tak jakby był mniej precyzyjny i głośniejszy przy wrzucaniu
Teoria grubymi nicmi szyta: Jak jeszcze troche pojezdzisz to powinno przejsc - pewnie w samochodzie zbyt czesto piatka nie byla wrzucana i sie jeszcze nie "spasowala" - synchronizatory nie dotarte (???) :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum