Po epoce "burzy i naporu tj 600 + 550 mm założyłem 2x 550 mm elastyczne i to jest to!
Rzecz w tym, że "600" przy częściowo zwilżonej szybie dostawała drgań samowzbudnych, co było "widać słychać i czuć". Na szybie suchej lub w ciężkiej ulewie problemu nie było (równomierne tacie suche, bądź hydrodynamiczne).
Jak dla mnie: 2x550 mm plus przestawienie w fazie wycieraczki kierowcy jest rozwiązaniem z wszech miar zadowalającym . Dobra widoczność plus cicha praca.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Wysłany: 2011-08-15, 20:47 Re: Jak Duster uratował nam wakacje
piotrres napisał/a:
(inni wymiękali min. zawrócił gość w J. Compas'sie )
Nikt, nawet w Jeepie, nie uwaza, ze Compass ma cokolwiek wspolnego z terenowka - to 100% kompakt, brat blizniak Dodga Callibra - wiec nie jestem pewien, czy jest sie tu z czego cieszyc... Gdyby wymieklo jakies yeti, to by bylo o czym pisac
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2011-08-19, 11:06
piotrres napisał/a:
( a pamiętacie pewnego dzielnego Litwina ? )
Imponujące, zwłaszcza, że praktycznie seryjnym Sandero (tak przynajmniej pisali). To napawa mnie optymizmem co do naszych planów za 2 lata - nad Байкал o ile sił i odwagi starczy
(inni wymiękali min. zawrócił gość w J. Compas'sie )
Nikt, nawet w Jeepie, nie uważa, ze Compass ma cokolwiek wspólnego z terenówką - to 100% kompakt, brat bliźniak Dodge Callibra
Jak to nie a wytłoczone na zderzaku tylnym 4x4 ?
a to był jedyny w tym miejscu terenówkopodobny (inna, rzecz, że wyroiło się ASUV'ów czyli terenówek autostradowych) z napędem na cztery łapy.
Z resztą pan kierownik mógł po prostu nie czuć się na siłach i ja to rozumiem: "Masz wątpliwości, a sprawa nie jest gardłowa? Odpuść."
fi napisał/a:
- wiec nie jestem pewien, czy jest się tu z czego cieszyć...[b/]
A czy ktoś tu ma tzw. "Schadenfreude"?
[quote="fi' Gdyby wymiękło jakieś Yeti, to by było o czym pisać
Eee, tam nawet gdyby się tam ktoś w Yeti zakopał (w co wątpię) to starałbym się pomóc (i to bez tego mojego sarkastycznego uśmieszku)
Pozdrawiam.
Ad rem,
w weekend zdarzyło mi się pokonać (po raz pierwszy) Dusterem, kilkukilometrowy odcinek piaszczystej drogi. Prowadził mnie Krzysztof H. Jak się okazało, przysiółek nie bez kozyry nazywa się Piaski.
dobre, że nie kopne albo ruchome. Auto szło dość pewnie (gł. II i III bieg V=20...30 km/h) przy hamowaniu b.wyraźnie zaznaczał swoją obecność ABS. Generalnie jazda przypominała poruszanie się po ośnieżonej nawierzchni. Na dachu dwa rowery. Dodam, że rowerami ciężko było późnej ten odcinek przejechać.
Cała trasa z dwoma bicyklami na dachu (trzeci w kufrze) to:
L=7O km po głównie po wiejskich drogach, V_max=92 km/h, V_śr=50 km/h, na pokładzie 3 osoby +15 kg bagażu (sakwy i plecaki) klimatyzacja 90% trasy 3 postoje i wynik spalania:
b_j=8,0...8,1 L/hkm
gruntowka.jpg Droga dla traktorów
Plik ściągnięto 206 raz(y) 152,32 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-08-23, 17:44, w całości zmieniany 2 razy
W sobotę zaliczyłem trasę Rzeszów->Nowa Słupia->Ujazd (Krzyżtopór)->Klimontów->Rzeszów razem: 390 km
na pokładzie 3+1 klimatyzacja 90% trasy kilka wyprzedzeń: V_śr=58,3 km b_j=7,0 L/hkm
W Nw. Słupi na "Dymarkach" zoczyłem bojowy wóz legionów rzymskich, podpisany na drzwiach: Senatus Populusque Romanum
W Ujeździe zaliczyliśmy ruiny największej, do czasu powstania Wersalu rezydencji czyli zamek Krzyżtopór
W Klimontowie, piękna bazylika. Nie zdążyłem sprawdzić czy pewne liceum zmieniło już tabliczkę z nazwą patrona
Krzyztopor.JPG Zamek Krzyżtopór w Ujeździe
Plik ściągnięto 300 raz(y) 85,85 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-08-25, 21:52, w całości zmieniany 2 razy
Rzeszów->Sanok->Rzeszów L=173 km
za kierownicą 100 % MNzŻ.
Dwa wyprzedania ciężarówek pod górę w Lutczy,
na pokładzie 2+1, klimatyzacja 50% trasy
V_śr =55 km/h
b_j= 6,5 L/hkm
wiem, wiem, kup Jej diesla...
zuzycie_paliwa_Lena.jpg
Plik ściągnięto 20583 raz(y) 24,35 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-09-21, 21:32, w całości zmieniany 2 razy
I jeszcze obrazki z astrowypraw piotrresa
W trybie w jakim użytkuję DD średnie spalanie to 8,1L/hkm
wbrew zdjęciom, "efektowne" odcinki stanowią może z 1% przebiegu mojego DD i pokonane zostały niewielkimi prędkościami, w trosce o sprzęt i ludzi.
P.S.>:
Na mokrej trawie pod górkę, jednak przydałaby się napędzana tylna oś
astro1.JPG
Plik ściągnięto 252 raz(y) 167,63 KB
DD_busz_po_polsku_4.JPG
Plik ściągnięto 160 raz(y) 219,06 KB
dd_twarza_w_dol_2.JPG
Plik ściągnięto 271 raz(y) 171,08 KB
dd_twarza_w_dol_5.JPG
Plik ściągnięto 273 raz(y) 75,16 KB
DD_twarza_w_dol.JPG
Plik ściągnięto 214 raz(y) 121,28 KB
DD_busz_po_polsku_2.JPG
Plik ściągnięto 247 raz(y) 129,74 KB
DD_busz_po_polsku.JPG
Plik ściągnięto 491 raz(y) 154,3 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-09-21, 21:56, w całości zmieniany 6 razy
Dzisiaj, Rzeszów->Przemyśl->Rzeszów, via Bachórz i Krasiczyn, razem: 170 km
klimatyzacja 50%,
serpentyny, dość dynamiczna jazda (ciężko policzyć te wyprzedzone ciężarówki z kruszywem)
V_śr=54 km/h
V_max=120 km/h (zaraz po wyprzedzaniu)
tam: b-j=6,9 L/hkm
z powrotem: b_j=7,1 L/hkm
średnio: b_j=7,0 L/hkm
wg mojego szefa "to coś pali koszmarnie dużo".
P.S>:
19998 km i lewa żarówka H7
20200 km i prawa żarówka H7
wymiana banalnie prosta (łatwiej niż w Loganie)
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-10-06, 15:12, w całości zmieniany 3 razy
200 km w ruchu miejsko-podmiejskim, klimatyzacja 50%, odcinki gruntowe 20%:
V=23,5 km/h
b_j=9,8 L/hkm
Przy okazji zmierzyłem maksymalny kąt pojazdu na suchej drodze gruntowej (+pył lessowy) i wyszło mi, że graniczna wartość do ruszenia pod górę ze startu zatrzymanego to kąt ok. 17,5-18° (tj nachylenie drogi ok. 32% )
Dla wersji 2WD oczywiście.
30_09_2011g.JPG
Plik ściągnięto 406 raz(y) 193,01 KB
30_09_2011f.JPG
Plik ściągnięto 228 raz(y) 247,53 KB
30_09_2011c.JPG
Plik ściągnięto 229 raz(y) 245,3 KB
30_09_2011a.JPG
Plik ściągnięto 244 raz(y) 61,6 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-09-30, 22:53, w całości zmieniany 3 razy
RZ->KR->RZ: na pokładzie 2+1 klimatyzacja 50% trasy, dwa starty z zimnego silnika,
korek w korek pod Bochniąx2:
L=360 km, V_śr=57 km/h V_max=150 km/h (licznikowe na A4) V_max_prawdz. = 140 km/h
b_j=8,2 L/100 km
RZ->RP->RZ via Krasiczyn:
L=185 km, klimatyzacja 50% trasy, dwa starty z zimnego silnika, korek przy wyjeździe Przemyśla, korki w Rzeszowie, maszyny i urządzenia rolnicze,podjazdy op. 10%, serpentyny
L=185 km, V_max=100 km/h V_śr=53 km/h:
tam: b_j=7,5 L/hkm
z powrotem: b_j=6,7 L/hkm
średnia: b_j=7,1 L/hkm
RZ->RST->RZ:
W obie strony Mega-Giga-Tera-korek na odcinku Trzebownisko-Jasionka-Stobierna (budowa A4 i przebudowa "19"), Z powrotem korek na Lubelskiej i Wyzwolenia: klimatyzacja 50% trasy.
L=142 km V_max=110 km/h (wyprzedzanie) V_śr=52 km/h
tam: b_j=7,0 L/hkm
z powrotem: b_j=7,2 L/hkm
średnio: b_j=7,1 L/hkm
mimo gorszych warunków niż rok temu splanie niższe o ca. 0,5 L/hkm
______________________________________
L_całk=21500 km
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-11-07, 23:15, w całości zmieniany 5 razy
Wysłany: 2011-10-09, 23:04 My Harrier/Mój błotniak
Zarzekałem się, że po błocie nie jeżdżę, a tu księżycowy regolit zmienił się dzisiaj w błoto, a Kurzaczyk w Błotniaka. Na szczęście nie przewiduję już z korzystania z takich dróg.
Okazuje się, że DD 2WD radzi sobie z błotkiem do głębokości równej wysokości opony, i to w terenie dość nierównym.
Zauważyłem jednak pewne niepokojące zjawisko:
na błocie auto ma tendencję do uciekania w lewo, podobnie miałem na śniegu, czy mokrych liściach, czy przy podjazdach pod górkę po mokrej trawie np. tu:
http://www.daciaklub.pl/forum/download.php?id=4674 (tylko prawe koło wydziera trawę do gołej gleby)
wygląda to tak jakby ciągnął tylko prawym kołem (koła ustawione do jazdy na wprost). Z resztą w takich warunkach z reguły obheftany jest prawy bok i prawe lusterko. Patrz załączniki. Zastanawiam się jaka jest tego przyczyna. nb. w deszczu na autostradzie autko zachowuje się przewidywalnie: zero ściągana (no chyba, że koleina z wodą) Coś z "dyfrem"? Czy mam się odchudzać?
bloto_P.jpg
Plik ściągnięto 280 raz(y) 180,29 KB
bloto_L.jpg
Plik ściągnięto 243 raz(y) 194,31 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-10-09, 23:30, w całości zmieniany 5 razy
Stąd Krtku, uwaga o odchudzaniu, ale z drugiej strony: jeżeli dołożę te swoje 92 kg na lewo od osi symetrii, to lewe koło ma lepszy docisk więc może przenieść większy moment tarcia, ergo powinien lepiej ciągnąć po lewej. Chyba...
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
mnie opisane zjawisko czasami irytuje w wersji 2WD, ale MNzŻ komentuje to tak: "no ale daje radę, więc o co chodzi?!". No ale Moja Pani 4WD u "miastowego" uważa za objaw kryzysu wieku średniego
wojtek_pl napisał/a:
Moja rada: wozić ciepłą kobitkę na prawym fotelu.
przyjąć pozycję za kierownicą "pozycję na portugalskiego kochanka:"
-lewa na "12:00"
-prawa na prawym zagłówku
-pozycja półleżąca
-pet w kąciku ust
Znów w delegacjach:
RZ->RP->RZ: V_śr=55 km/h b_j=7,2 l/hkm
RZ->RST->RZ: V_śr=49 km/h b_j=7,3 L/hkm
Trochę więcej, trochę mniej, średnio w tybie mieszanym, z przewagą "trasy" wychodzi ok. 7,0 L/hkm
Wg katalogu: 7.1 L/hkm
od teraz sprawdzam ile wychodzi przy moim mieszanym trybie życia, bez podziału trasa/miasto.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-10-17, 18:55, w całości zmieniany 7 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-10-12, 20:47
ja wybrałem prostszy i trochę tańszy model: ALPINE CDE-120RM - głównie ze względu na kolor podświetlenia - ale radio ma też dobre opinie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2011-10-12, 20:48, w całości zmieniany 1 raz
Od dzisiaj na zimówkach (następna okazja do zmiany opon dopiero za tydzień) na "stalufelgach"
Trzeba poszukać jakichś sensownych kołpaków, bo te pomarańczowe ośki "troszkę" rażą, a takich małych "kapselków" nie widziałem.
A na szybach pierwszy lód...
na_zimówkach.jpg
Plik ściągnięto 262 raz(y) 189,41 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-10-17, 18:59, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum