Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster 1.5 dCi 90 KM czy 110 KM
Autor Wiadomość
djraff 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: ----
Wersja: Duster
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 9
Skąd: Tychy
Wysłany: 2011-10-11, 19:27   Duster 1.5 dCi 90 KM czy 110 KM

Witam koledzy i koleżanki,
Jestem w trakcie wybierania Dustera 4x2 wersja Laurette 1.5 dCi nie wiem tylko jaka wersja 90 KM czy 110 KM. Czytałem w specyfikacji że wersja 90 KM mniej pali nie ukrywam że chodzi mi o koszt zakupu, spalanie itp. Czy możecie mi doradzić co wybrać oraz ile dane wersje palą w realu. Czy są oszczędne???? Czekam na info pozdrawiam
_________________
DJ - Wodzirej na wesela itp.
www.djraff.pl
www.djwesele.blogspot.com
www.karinafalinska.com
Ostatnio zmieniony przez djraff 2011-10-11, 19:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-10-11, 19:33   

w jakich warunkach będziesz jeździć? miasto czy trasa? Miasto - mniejsza moc, trasa większa.
Gdzieś badali że 90KM mniej pali i jest chyba trochę mniej skomplikowana konstrukcyjnie więc może wyjść tańszy serwis
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2011-10-11, 19:57   

bierz 100
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
djraff 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: ----
Wersja: Duster
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 9
Skąd: Tychy
Wysłany: 2011-10-11, 20:01   

co do jazdy, 50/50 trasa/miasto. koszt zakupu mniejszy a wiadomo suv nie jest rajdówka wiec na osigach mi nie zalezy tylko na ekonomi i servisie
_________________
DJ - Wodzirej na wesela itp.
www.djraff.pl
www.djwesele.blogspot.com
www.karinafalinska.com
Ostatnio zmieniony przez djraff 2011-10-11, 20:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-10-11, 20:03   

zawsze Cipa można dać ;-) :-P
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-10-11, 20:48   

Jeżeli nie zamierzasz się ścigać, czy uprawiać innych ekstremalnych jazd - silnik 90 KM będzie w zupełności wystarczający.
 
z234 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5dci 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-11, 20:54   

Jeśli chodzi o koszty to faktyczeni 90 (ja mam 85km) pali do 6 litrow przy jedzie 50miasto/50trasa i ma prostsza turbinę, ale do 110 mozesz dokupic ESP, ktore wg mnie jest konieczne do tego auta!!! jak ja kupowalem to slabszej wersji przekonal mnie fakt braku FAPu (wtedy nie bylo dostepnej wersji 4x2 100km), teraz niestesty kazdy diesel to ma.
Na twoim miejscu postawilbym na bezpieczenistwo i wybral 110 z ESP
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-10-11, 21:20   

Jak nie potrzebujesz wersji 4X4 to do spokojnej i ekonomicznej jazdy tańsza wersja z silnikiem 90 KM jest wystarczającą. Po kilku miesiącach przekonasz się ze jest za słaba zawsze można jak pisze maciek, dodać chip-box i moc będzie około 110 KM
 
Kabe 


Marka: X
Model: X
Silnik: X
Rocznik: 1234
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 126
Skąd: Xixi
Wysłany: 2011-10-11, 21:40   

XX
Ostatnio zmieniony przez Kabe 2011-12-27, 18:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-11, 21:50   

Kabe napisał/a:
Wybrałem 90 (wtedy 85). Po 15 tysiącach mogę z ręką na sercu powiedzieć: nie żałuję.

Ja mogę powiedzieć dokładnie to samo o wersji 110KM. Spalanie obecnie przy codziennym dojeździe w korkach spod Warszawy do centrum i przy spokojnej jeździe to 6.1l/100km. Muszę powiedzieć, że nawet przy 110KM szału nie ma i dla mnie, do bezpiecznego wyprzedzania na trasie i do komfortowej jazdy 110KM to minimum. Ale każdy chwali to co ma, nikt Ci nie powie, co jest najlepsze w związku z Twoim stylem jazdy, wcześniejszymy mocami silników, i odczuciem komfortu, jeżeli się nie przejedziesz obiema wersjami i nie porównasz to na forum pewnie będzie 50/50 opini.
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2011-10-11, 21:56   

zdecydowanie 110 KM, to minimu dla Dustera, spalanie srednie 6,3 l/1oo km
 
Kabe 


Marka: X
Model: X
Silnik: X
Rocznik: 1234
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 126
Skąd: Xixi
Wysłany: 2011-10-11, 22:18   

XX
Ostatnio zmieniony przez Kabe 2011-12-27, 18:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotrek721015 



Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.0 tce LPG TECHNO
Rocznik: 2024
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 447
Skąd: ZGY
Wysłany: 2011-10-12, 06:25   

Jeśli nie oczekujesz wielkiej różnicy w osiągach, to cena zakupu jest podstawowym parametrem do rozważenia. Uwzgledniając, że 4x2 jest tańszy w zakupie i eksploatcji (spokojnie mieszczę sie ponizej 6 l/100 km) to przy pogodzeniu sie z nieco gorszymi osiągami uznałem zakup 90-cio konnej wersji za rozsądny zakup.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-12, 08:15   

Ze względu na moc i moment obrotowy to wiadomo, że im więcej tym lepiej. Teraz 90KM ma FAP, więc nie ma nic co by przemawiało na korzyść prócz ceny. A różnica jest w skrzyni. Osobiście by mi skrzynia 6-stopniowa nie pasowała. Jeździłem na takiej w Renault i mnie wkurzała, no ale po autostradach nie jeżdżę, więc może nie potrzebuję.
 
akofreda 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 220
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-10-12, 08:51   

Ale to, że ma 6 biegów nic nie znaczy. Jedynka służy do terenu i ostrych podjazdo zjazdów. W normalej eksploatacji mkamy 5 biegów od 2 do 6.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-12, 08:53   

Zestopniowanie skrzyni 6b rzeczywiście może być kontrowersyjne - chociaż to bardziej rzecz gustu - ale jej obsługa i działanie jest jednak co najmniej o klasę lepsze od pięciobiegówek.


@djraff: Popieram radę kol. Kabe - nie ma co za wiele pytać, bo taki wybór to przede wszystkim kwestia osobistych upodobań, trzeba więc po prostu odbyć jazdy próbne i sprawdzić, co Ci odpowiada.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-10-12, 10:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-12, 10:15   

Ja zapomniałem całkowicie o tym, że 90KM wersja nie ma 6 stopniowej skrzyni. Muszę powiedzieć, że do dobrego człowiek szybko się przyzwyczaja i dla mnie nie wyobrażam sobie dustera bez 6 biegu. Zgodnie z tym, co jest w katalogu dla wersji 4x2 (bo o taką było pytanie) to zestopniowanie biegach od 1 do 5 jest b.podobne.

Prędkość przy 1000 obr./min
90KM - 110KM
1. 7,98 - 7,58
2. 14,53 - 14,50
3. 22,51 - 21,36
4. 30,62 - 28,97
5. 39,34 - 37,01
6. ----- - 44,25

Więc ten 6 bieg daje bardzo dużo i teraz, bym z niego na pewno nie zrezygnował. Nawet przy jeździe w granicach 90-100km/h na 6 robi się poprostu ciszej nie wspominając, że spadają obroty i spalanie. Ktoś pisał, że 110KM jest cięższe, niby tak ale 15kg to raczej niezauważalna różnica.
Ostatnio zmieniony przez jacusb 2011-10-12, 10:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
mlodyprzem 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV 2013
Silnik: 1,2
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 127
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-10-12, 10:37   

można jeszcz zajrzeć tu:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5209
 
djraff 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: ----
Wersja: Duster
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 9
Skąd: Tychy
Wysłany: 2011-10-12, 16:09   

Dziękuje za wszystkie informacje i czekam na więcej opnii i komentarzy. :-)
_________________
DJ - Wodzirej na wesela itp.
www.djraff.pl
www.djwesele.blogspot.com
www.karinafalinska.com
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-10-12, 19:52   

Prawda jest taka, ze 109 koni , mniej straci na wartości. O ile oczywiście silnik ten nie okaże się padłem. 109 koni to moim zdaniem minimum aby jakoś dynamicznie się poruszac. Jesli ktos jest naaaaprawde spokojnym kierowcą, może się zdecydowac na 90.
Nie byłbym takim zwolennikiem chipowania dCi, to delikatne konstrukcje.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-12, 19:59   

Znaczy generalnie Nm i KM to nigdy nie jest za dużo :-P :mrgreen: ale jak ktoś ma parcie na oszczędzanie to może wziąć słabszy silnik... Trzeba tylko być świadomym konsekwencji. Słabszy silnik to gorsze przyspieszanie czyli trudniejsze włączanie się do ruchu i wyprzedzanie. I wcale nie musi mniej palić bo aby samochód jechał trzeba go mocniej kręcić, choć może niekoniecznie dotyczy to diesla.
 
Ryszard 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 22luty2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 107
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2011-10-12, 20:07   

Kabe napisał/a:
.... A co do ESP? No cóż, nie ulega wątpliwości, że wielu ludziom uratował życie. Ale przecież każdy ESP wchodzi do gry wtedy, gdy zostają PRZEKROCZONE predefiniowane parametry ruchu pojazdu, uznane za bezpieczne. Czyż nie jest częścią fachu automobilisty poruszanie się po "dobrej" stronie tych granic? Przecież wtedy ESP *nigdy* się nie włączy! Tak czy owak, jest to proteza. ....


O ESP ( kontrola trakcji )
Ja akurat wybrałem benzynę 2x4, bo jeżdżę mało: ok 12-15 tys km rocznie i miasto. Przeżywałem strasznie brak tego EPS. A okazało się że nigdy Duster nawet nie stworzył jakiejkolwiek niebezpiecznej sytuacji. Pewnie trzeba się starać bardzo - i na własne życzenie żeby go przewrócić. Okazuje się to mniej ważnym argumentem.
R
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-10-12, 20:07   

Cytat:
Nie byłbym takim zwolennikiem chipowania dCi, to delikatne konstrukcje.


110/1,5 = 73 KM/l
90/1,5 = 60 KM/l

Nowy Renault:

130/1,6 = 81 KM/l

To są te same silniki w silniku 1.6 dCi nieznacznie zwiększono pojemność. Nie ma chyba strachu aby nieznacznie zmienić mapę silnika i podnieść o 20% moc i moment obrotowy
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-12, 20:10   

Ryszard napisał/a:

O ESP ( kontrola trakcji )
Ja akurat wybrałem benzynę 2x4, bo jeżdżę mało: ok 12-15 tys km rocznie i miasto. Przeżywałem strasznie brak tego EPS. A okazało się że nigdy Duster nawet nie stworzył jakiejkolwiek niebezpiecznej sytuacji. Pewnie trzeba się starać bardzo - i na własne życzenie żeby go przewrócić. Okazuje się to mniej ważnym argumentem.
R

Wolę mieć i nie używać niż nie mieć a potrzebować.

ESP może się przydać nie tylko w przypadku teoretycznej możliwości wywrotki...
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-18, 19:20   

Jak masz kasę to bierz 110 KM z ESP.
ESP mam ale nie dla tego, że szaleję na zakrętach ale mam dla tego, że jak jakiś "głupek" mi wyjedzie z boku to wtedy trzeba będzie się ratować.
W spalaniu to takich wielkich różnic nie ma na nie korzyść 110 :lol:
Panowie przecież to nie apteka :-P
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne