Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Depresatory ON / Diesel w zimie - czy trzeba się bać?
Autor Wiadomość
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-10-21, 13:26   

Ja profilaktycznie przed zimą daję WD-40 - wypiera wilgoć. Nigdy nie miałem problemu, żeby dostać się do środka. W razie czego stacyjce też nie zaszkodzi.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
mollu 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 159
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2010-10-21, 13:38   

może to nie w daci ale pasuję raczej do każego :)
ja w zeszłym roku miałem tylko jedną akcje z gasnącym silnikiem

dowiedziałem się potem, że należy mieć pełen bak bo jak jest mało paliwa to przy mrozach zbiera się na ściankach szron/ mróz a potem woda miesza się z ropą i są problemy - fakt że w chwili gdy mi nie chciał odpalić samochód miałem mało w baku

czy to jest prawda czy nie tego nie wiem - ale potem utrzymywałem ilość ropy na wysokim poziomie i nie miałem już problemów
Ostatnio zmieniony przez mollu 2010-10-21, 13:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-10-21, 14:15   

mollu, z benzyną jest to samo.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3772
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-21, 16:05   

Dokładnie tak jest. W duże mrozy (< -20 C) tankujemy pod korek i dotankowujemy nawet jeśli ubyło tylko ćwierć baku przed postojem pod chmurką. W krajach nordyckich popularne są elektryczne grzałki do zbiorników paliwa (oraz do miski olejowej plus webasto :) )
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2010-10-21, 16:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
mike 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2010-10-22, 19:18   

nie wierzę w taką przyczynę problemów, bo po pierwsze, w Neste nie spotkałem różnych jakościowo olejów napędowych bo oferuje ona jeden rodzaj ON; po drugie ta firma wcześniej od innych zaczyna oferować paliwa zimowe czym zresztą chwali się ogłoszeniami widocznymi przy wjazdach do ich stacji; po trzecie czas działania świec żarowych nie ma nic wspólnego z tym co mamy w baku - to zależy tylko od zewnętrzej temperatury otoczenia auta; Kłopoty z zatykaniem filtra paliwa wystepują zdecydowanie częściej jesienią, gdy w zbiornikach mamy jeszcze paliwo letnie lub co najwyżej mieszankę letniego z przejściowym, a mogą się pojawić b. niskie temperatury, niż wiosną (bo wtedy mamy w bakach jeszcze paliwo zimowe albo mieszankę zimowego z przejściowym);
tak czy inaczej, ci z nas którzy parkują pod chmurką i jeśli zależy im by każdego ranka odpalić auto z silnikiem diesla, powinni stosować depresatory od wczesnej jesieni do mniej więcej końca zimy (ci którzy jeżdżą niezbyt dużo) lub od wczesnej jesieni do końca kwietnia (ci którzy pochłanianią regularnie b. duże dystanse).
to niewiele kosztuje a gwarantuje, że nie wytrąci się parafina, która nie pozwoli na urochomienie samochodu; niektóre stacje (np. Statoil, BP) oferują w czasie b. silnych mrozów ON o szczególnej odporności na b. niskie temperatury - oczywiście można z tego korzystać ale równie dobrze można wlać do baku swój depresator i mieć przekonanie że faktycznie on tam jest, a koszt jest dużo mniejszy;
mój kolega nie stosuje takich zabiegów, ale garażuje w podgrzewanym pomieszczeniu, a temperatury dzienne są znacznie przyjaźniejsze i jemu wystarczają zwykłe atrybuty ON oferowane przez znane stacje paliw; ja nie chcę ryzykować i też chcę mieć możliwośc odpalenia auta w każdej chwili, chociaż od dłuższego czasu zacząłem korzystać z komunikacji publiczenej, w czasie dojazdów do pracy - ale chcę miec pewność, że w razie potrzeby będę mógł uruchomić Drakulę nawet w największe mrozy;
_________________
1,5 dci Laureate
 
mike 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2010-10-26, 19:21   

w ostatnią sobotę tankowałem ON w stacji Orlenu w Jabłonnie i jej obsługa twierdziła, że mają już paliwo zimowe do -25 st. C; nie wiem czemu koncern się tym nie chwali? okazuje się, że w tym roku są szybsi niż Neste, chyba że i oni zapomnieli chwalić się o wprowadzeniu do sprzedaży takiego paliwa? a może oferta paliw zależy od kierownictwa poszczególnych stacji?
_________________
1,5 dci Laureate
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-27, 01:19   

Bac sie mozna chyba cen ON ! Dzis zaszalalem i wlalem jakims cudem po korek, do trzeciego odbicia rekordowa ilosc paliwa 48,3 l w cenie rownie przerazajacej 4,99 PLN ! Shell Diesel V-Power. Na szczescie stosunkowo duzo nie podrozuje wiec powinno wystarczyc moze do konca roku ;-)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-28, 15:36   Dodatki na zime do oleju napedowego.

Witam

Zima za oknem, jeszcze mrozy arktyczne nie nadciagaja ale ja chcialem sie przygotowac ;-) To moja pierwsza zima z Dacia, i pierwsza z silnikiem diesla na pokladzie. Zatankowalem wiec do pelna samochod. Wiem, ze czesc uzytkownikow dolewa do zbiornika preparaty zapobiegajace wytracaniu sie parafiny oraz kondensacji wody w paliwie i przewodach paliwowych. Nie wiem czy jest to zalecane/dozwolone przez producenta. Czy warto cos dolewac, czy wystarczy zimowy olej napedowy ? Bede wdzieczny za glosy za/przeciw. Poprosze tez Was o rekomendacje bezpiecznych sprawdzonych specyfikow.
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-28, 16:49   

Depresator K2 do -39C, jest tani około 20zł i dobry starcza na długo 1l na 1000l paliwa. Ja wlewam 50ml na bak. Starczy na 10-20 baków w zależności od mrozu.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-11-28, 17:04   

BYŁO!!!
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=39537#39537
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=66353#66353

Szukaj....szukaj...

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2010-12-01, 02:00 ]
...albo patrz wyżej - tematy połączone.
_________________
 
Gość

Wysłany: 2010-12-03, 09:44   Re: Depresatory ON / Diesel w zimie - czy trzeba się bać?

Witam kolegów i koleżanki na forum. Podczepię sie wypowiedzi kolegi o paliwie w Legionowie. Wymieniałem w dn. 01.12.2010 r. filtr paliwa w Focusie 1,8 TDDi, potrzebowałem troche paliwa, po to, by zalać wymieniany filtr paliwa przed założeniem. Pojechałem do Orlenu na ul. Sobieskiego, kupiłem chyba ze 4 litry ON Eko. Wlewając do bańki 5L widziałem, ze było strasznie mętne. Wymieniłem filtr paliwa, zalewając filtr kupionym owym paliwem, a część paliwa z banki wlałem do czystego słoika, reszte paliwa z banki zostawiłem na dworze. To co zobacz yłem, potwierdziło kur.....wa moje przypuszczenia. Paliwo mętne, jakby ktos dolał szklankę mleka (chrzczone-woda). Pojechałem i pokazałem obłudze na stacji. Mowią, ze powino być wszystko w porzadku i takie tam….. Ja obsłudze, że 1000 km na takim paliwie w zimie i stoi filtr, gośc tylko bąkał cos pod nosem. Przyjechałem za 15 min do domu, chciałem wlać te 3,5 L paliwa ktore zostało w bance na dworzu. Wlałem z 1,5 L przez lejek i koniec, w lejku pełno. Myslę, kur.....wa, co jest?? Patrzę, a w lejku na dnie lód, jakby ktos wsypał garśc lodu. Więc tak zachwoje sie paliwo z tej stacji. Wytrąciła sie woda z paliwa po 20 min paliwa na mrozie w tem ok -12oC. Ludzie, czy mozna to puszczać płazem????Nic dziwnego, że potem, kolejnego dnia po zaatankowaniu takiego paliwa, nie mozna odpalić rano samochodu, ,bo zablokowany filt paliwa jest lodem, albo staną wtryski, pompa, a mamy XXI wiek. Omijac ta stacje z daleka. Pozdrawiam
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-03, 10:52   

Cytat:
Gdzie zgłosić niską jakość paliwa? Kontrolą jakości paliw sprzedawanych na stacjach benzynowych zajmuje się Inspekcja Handlowa. Kontrole organizowane są co kwartał. Wybór kontrolowanych stacji nie jest przypadkowy: na liście znajdują się głównie te, które w przeszłości sprzedawały paliwa zakwestionowane przez Inspekcję Handlową, a także te, na które złożono skargę.



Skargę można złożyć pisemnie do IH (plac Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, skr. pocztowa 247), telefonicznie (nr tel. 0-22 55 60 419), a także wypełnić formularz na stronie www.uokik.gov.pl. W ciągu 3 miesięcy stacja zostanie skontrolowana, a autor skargi otrzyma informację o wyniku kontroli. Ponadto informacje te trafią na listę skontrolowanych stacji dostępną na www.giih.gov.pl.


żródło:
http://www.autoporadnik.p...rtykul?page=0,1
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-12-03, 15:09   

Tu jest filmik o cudownym preparacie do diesli - Xeramic
http://www.youtube.com/watch?v=ExtKYDLqITY
dla mnie to szukanie naiwnych na cudowne środki.
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-12-03, 17:59   

marektbg napisał/a:
Tu jest filmik o cudownym preparacie do diesli - Xeramic
http://www.youtube.com/watch?v=ExtKYDLqITY
dla mnie to szukanie naiwnych na cudowne środki.

Zapytam z ciekawosci.
Jakie masz doswiadczenie w zimowej eksplaotacji samochodu z silnikiem wysokopreznym?
Jest to normalne zjawisko nie zwiazane z producentem a z zachowaniem koncentratu przy nizszej temperaturze. A widziales napalm? 8-)
Poczytaj sobie komentarz pod wyswietlonym filmem.
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-12-03, 18:04   

Daster napisał/a:
Jest to normalne zjawisko nie zwiazane z producentem a z zachowaniem koncentratu przy nizszej temperaturze.
Doładnie tak - to że coś zamarza, czy gęstnie w butelce, nie znaczy wcale, że traci swoje właściwości. Tu chodzi o to jak sprawuje się rozpuszczone w ON, a nie jak zachowuje się w stanie pierwotnym.
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-12-03, 18:35   

OK OK nie bijcie :shock:
Pracowałem w firmie gdzie było ponad 20 busów i nikt nigdy żadnych wynalazków oprócz STP Stop Smoke (jak zaczynały kopcić po przekroczeniu 250-300kkm) nie używał. Sam dieslami służbowymi przejeździłem 6 zim.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-12-03, 18:45   

Ja jeżdżę drugim dieslem (TDCI, a teraz dCi) 7 zimę - nigdy nic nie dolewałem
 
mike 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2010-12-04, 20:39   

marektbg napisał/a:
Tu jest filmik o cudownym preparacie do diesli - Xeramic
http://www.youtube.com/watch?v=ExtKYDLqITY
dla mnie to szukanie naiwnych na cudowne środki.

---------
to nie tak; na depresatorach jest zamieszczana informacja, by były przechowywane w temperaturze dodatniej przed ich dolewaniem do ON ; po zmieszaniu z tankowanym ON obniżą jego temperaturę krzepnięcia i to chodzi - czyż nie? sam depreator żeluje w mrozie, co nie oznacza, że to jakiś przekęt;
_________________
1,5 dci Laureate
 
mike 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2010-12-04, 21:11   

wox napisał/a:
Ja jeżdżę drugim dieslem (TDCI, a teraz dCi) 7 zimę - nigdy nic nie dolewałem

---
za mało danych podałeś - może parkujesz w garażu, tankujesz paliwo na b. niskie temperatury (np. w Statoil), nie uruchamiałeś auta gdy temperatura spadła poniżej 25 st. C itp.
pewnie, że -25 st. C (max. mróz przy którym np. Orlen zapewnia płynność ON (śr. -23)) nawet przy gruncie występuje u nas dość rzadko, ale jednak; jeśli ktoś musi jeździć niezależnie od aury i nie chce być nieprzyjemnie zaskoczony powinien dolewać depresator do ON; to niewiele kosztuje a daje gwarancję, że parafina nie zablokuje filtra paliwa w jego aucie; ale czy kwota do 20 zł jest warta by ją wydać na cały zimowy sezon i mieć komfort w tym zakresie to już zależy od każdego posiadacza diesla; najważniejsze by mieć świadomość o możliwych komplikacjach i przeciwdziałaniu im, a nie na łykaniu informacji, że komuś się udało przez ileś tam zim i zaoszczędził trochę grosza;
_________________
1,5 dci Laureate
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-12-04, 21:29   

Parkuję w garażu (i to ogrzewanym) więc poranne odpalanie mam z głowy, ale tankuję głównie na Neste, a pracuję na Podhalu i zdarzało mi się wyjeżdżać spod pracy przy ponad 20-stopniowym mrozie.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-06, 20:07   

Witam,

pytanie, gdzie kupujecie ten dodatek do ON Skydd ? Da się znaleźć go na stacjach benzynowych ?
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 332
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-10-07, 18:00   

Ja stosuję STP dostępny w każdym markecie teraz w Auchan jest promocja i kosztuję 12,99zł godny polecenia i nic się nie dzieje z silnikiem.
Lejesz opakowanie na zbiornik paliwa.
_________________
Pawlo
 
kristof54 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 DCI 90
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 20
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-10-21, 22:23   

A jak się ma dolewanie dodatków do paliwa do silników z FAP-em?
czy to nie szkodzi?
Nigdy nie jeździłem dieslem a to moja pierwsza zima.
Może ktoś wie?
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-11, 19:09   

Odświeżając temat, jaki jest sposób na pozbycie się wytrąconej parafiny ze zbiornika ? Jaka temperatura rozpuści parafinę ? A może dolać trochę benzyny do ON (NIE WIĘCEJ NIŻ 8%) jak wyczytałem w różnych miejscach? Benzyna powinna rozpuścić parafinę... Bo z tego co wyczytałem różne dodatki zapobiegają wytrącaniu się parafiny ale jak już jest to mało co pomoże. A czy taki zapchany filtr paliwa można zregenerować ? Podgrzać albo przemyć czymś co rozpuści parafinę ?

Kurczę, nie chciałbym za chwilę znowu wymieniać filtr.

Dolałem Skydd, samochód postał te 2 godziny w serwisie, potem na zewnątrz było tylko -9C ... I teraz nie wiem czy za moment będę miał znowu problem czy nie. Bo nie chciałem aby mi spuszczali paliwo w serwisie bo był pełny zbiornik (300 zł !!!). Zrobiłem po tej wymianie jakieś 50 km bez problemów.

Czy w układzie Common Rail jest jakiś zamknięty obieg paliwa dostarczanego przez pompę ze zbiornika, i którego nadmiar wraca do tegoż zbiornika ?

Wracając do głównego pytania: jak zlikwidować/rozpuścić parafinę w oleju napędowym ?

http://www.wrp.pl/Indhold...lt.aspx?id=8001
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-02-11, 19:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gawin 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 40
Skąd: Bukowina
Wysłany: 2012-02-11, 19:19   

Z tego co pytałem w ASO to pod żadnym pozorem do tych silników benzyny nie można dolewać... wcześniej gdzieś o tym też czytałem.
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne