Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Interfejs diagnostyczny ELM327 (OBD-II / EOBD)
Autor Wiadomość
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 455
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-02, 20:55   

Jak już pisałem wcześniej ELM 327 można wykorzystać do diagnostyki aut z grupy Fiat.
Dziś sprawdziłem koledze Punto z silnikiem 1,4 .

1.jpg
Informacje o wspomaganiu.
Plik ściągnięto 674 raz(y) 47,23 KB

2.jpg
Parametry wspomagania kierownicy.
Plik ściągnięto 558 raz(y) 71,42 KB

3.jpg
Monitorowanie parametrów silnika.
Plik ściągnięto 554 raz(y) 69,53 KB

_________________

 
Kamikadze231 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Espace
Silnik: 3.5V6
Rocznik: 2003
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 8
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-11-19, 09:29   

Yarocz mam pytanko ten PCmscan bedzie działa z Espacem IV?
I drugie : z etgo co wyczytałem w temacie to chyba nie zagada na kablu którego używam do DDT2000 - dobrze rozumiem?
Potrzebuje inny kabel? Jak tak to jaki?
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 455
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-19, 10:05   

PCMScan działa na kablu ELM 327 .
Wykaz aut można sprawdzić u sprzedających kable np:
http://allegro.pl/kb3a-ka...1312160916.html
Więc z twoim autem powinien działać.
Do DDT2000 używasz kabla VAGCOM obsługującego linie KKL.
Zestawienie, program - kabel:
DDT2000 - grupa Renault - VAGCOM
PCMSCAN - uniwersalny - ELM 327
VAG 4.9 - grupa VW - VAGCOM
FiatECUScan - grupa Fiat - VAGCOM i ELM 327
EvoScan - mitsubishi - VAGCOM ( w/g informacji: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1639031.html )
_________________

Ostatnio zmieniony przez yarocz 2011-01-16, 15:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
dyfre 
Zielony listek


Marka: daewoo ale chce dacia
Model: lanos ale chce logana
Silnik: 1,5
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 4
Skąd: szczecin
Wysłany: 2010-12-13, 18:04   

może mi ktos powiec gdzie jest podłączenie pod kompa w wersji benz bo byłemu gazownika swojego i nie mógł sie doszukac gdzie on sie mieści
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-13, 18:34   

W schowku pasażera jest gniazdo.
_________________

 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 455
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-12-18, 16:54   

dyfre napisał/a:
może mi ktos powiec gdzie jest podłączenie pod kompa w wersji benz bo byłemu gazownika swojego i nie mógł sie doszukac gdzie on sie mieści


Lokalizację można sprawdzić :

http://diagnostyka-samoch...tion=diag_gdzie

gn.jpg
Plik ściągnięto 680 raz(y) 79,2 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez yarocz 2010-12-19, 20:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 455
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-22, 14:26   

Dziś poprzez kabel VAG KKL i program FiatECUScan sprawdziłem i skasowałem błędy silnika w pandzie. ;-)

Wykryte błędy to:
P0300 - Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach
P0302 - Cylinder 2 - wykryte wypadanie zapłonów
Opis danych błędów w/g DTC.

Wymiana świec i kabli wysokiego napięcia powinno załatwić sprawę.

1.jpg
Informacje o silniku
Plik ściągnięto 506 raz(y) 122,54 KB

2.jpg
Błędy
Plik ściągnięto 483 raz(y) 108,92 KB

_________________

 
lep 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 90 FAP
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 89
Skąd: DG
Wysłany: 2011-02-24, 18:29   

Udało mi się połączyć z moim ECU DCM 3.4 po magistrali CAN właśnie interfejsem ELM327.
Jest demonstracyjna wersja programu EOBD-Facile.
Niestety wersja testowa jest zabezpieczona w bardzo męczący sposób np.
trzeba odświeżać czytane dane przyciskiem i nie zobaczy się większości funkcji.
Pełna wersja jest tania bo kosztuje 14 euro.
Jedno jest ważne że przy pomocy taniego interfejsu udało się połączyć z magistralą CAN.

Było by super gdyby DDT2000 rozpoznał ten interfejs. Widać że sama komunikacja
jest możliwa poprzez ELM 327 z DCM 3.4 więc ten dedykowany interfejs derelek'a
nie może być bardziej skomplikowany.



A może wystarczy zmienić adres w DDT2000 z 7A na ten wykryty e EOBD - 7E8 ?

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-24, 19:17   

Skoro połączył się ELM 327, a przecież to nie jest interfejs CAN tylko interfejs oparty na liniach K i L, to również i kabel KKL powinien się połączyć przez DDT2000.
Faktycznie spróbuj zmienić adres na 7E8, jeśli nie wiesz jak zmienić, to ja ci zmienię adres i podeślę plik xml do sprawdzenia u ciebie w aucie.

DDT2000 nie działa z ELM.

lep napisał/a:
Jedno jest ważne że przy pomocy taniego interfejsu udało się połączyć z magistralą CAN.


Z Canem się nie łączyłeś, widocznie ten DCM3.4 ma dwa interfejsy : CAN i KL.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-24, 19:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
lep 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 90 FAP
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 89
Skąd: DG
Wysłany: 2011-02-24, 20:19   

Cytat:
Skoro połączył się ELM 327, a przecież to nie jest interfejs CAN tylko interfejs oparty na liniach K i L


ELM327 jest kompatybilny z takimi protokołami:

* ISO15765-4 (CAN)
* ISO14230-4 (KWP2000)
* ISO9141-2
* J1850 VPW
* J1850 PWM

Jestem raczej przekonany że to CAN bo zgadzają
się wszystkie parametry tego protokołu stosowanego
w wielu renaultach: 11 bit 500kb
i takie właśnie informacje mam w belce statusu:



Cytat:
Z Canem się nie łączyłeś, widocznie ten DCM3.4 ma dwa interfejsy : CAN i KL.


Sam komputer wtrysku czy EGR jak zwał tak zwał jest na CAN-ie natomiast pozostałe
sterowniki ABS, UCH, AIR BAG itp zostawili bez zmian i tu się łącze bez problemu po
KWP2000.

Jeśli to nie problem to podeślij ten plik ze zmianą adresu, kombinowałem trochę
sam i chętnie zobaczę twoją wersję.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-24, 20:54   

Faktycznie lep, szybko przejrzałem zdjęcia i nie zauważyłem, że to faktycznie łączyło się po CAN.
To może zamiast tego programu spróbuj programu PCMSCAN :

http://www.palmerperforma...mscan-setup.exe

Ten program również jest kompatybilny z : ISO-15765 (CAN) jak również działa z ELM 327.

http://www.palmerperforma...mscan/index.php

Ja go używałem, gdyż robi świetnie wykresy z danych silnika, odczytuje zamrożone ramki, błędy silnika, można je kasować itp.
Według mnie PCMSCAN to najlepszy program do ELM 327, sądzę że program powinien cię w pełni zadowolić.

PS. Sprawdź skrzynkę wiadomości na forum - coś ci tam wysłałem w związku PCMSCAN.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-24, 21:32, w całości zmieniany 5 razy  
 
lep 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 90 FAP
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 89
Skąd: DG
Wysłany: 2011-02-24, 21:36   

Dzięki jackthenight, jak będę miał jakieś pozytywne efekty z PCMSCAN-em to dam znać.

Zgodnie z obietnicą sprawdziłem działanie PCMSCAN oraz dodatkowo ScanMaster-ELM.
Obydwa programy mają bardzo podobne funkcje.
Dla tych którzy łączą się interfejsem ELM 327 ważne jest żeby ustawić w konfiguracji
portu COM x szybkość portu na 38400 (gdzieś doczytałem na forum). Na niższych
ustawieniach odczytywane dane były zakłamane i czasami pokazywało 800 obr/min a niekiedy 5000 okazało się że pomogło ustawienie szybkości tak jak wyżej.
Programem można kasować błędy (pewnie nie wszystkie). Dla diesla są tylko
podstawowe parametry takie jak:
- temp. cieczy chłodzącej
- obroty
- temp. powietrza
- ciśnienie w common rail (240 atm/bar niesamowite :shock: )



Jak widać połączenie następuje bezproblemowo na magistrali CAN


Wykryło 12 PID-ów ale na szczęście bardzo ważnych. Posiadacze benzynowych
silników mają zdecydowanie więcej danych od podglądu.


Dane można oglądać w postaci wartości liczbowych ale jest także możliwość
przedstawienia danych na wykresie.
Ostatnio zmieniony przez lep 2011-03-24, 16:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-10-24, 06:17   

http://www.daciaklub.pl/f...p=104867#104867
Mamert napisał/a:
temperatury obserwuję już jakieś 4 miesiące (na ELM327 + android)

Mogę prosić o rozwinięcie tematu androida? :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-10-24, 08:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-10-24, 07:05   

wystarczy telefon z bluetooth na androidzie jak sie nie myle na symbianie tez sie da i interfejs ELM 327 (wersja bluetooth) który wpinamy w złącze diagnostyczne odpalamy aplikacje na telefonie i mamy wszystkie dane na bieżąco ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=-IEnFd7LIB8 ;-)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2011-10-24, 07:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-24, 08:18   

HA ! Fajny pomysł. Zaraz sobie obstaluję... :-)
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-10-24, 19:01   

Piękne :) Jakaś sprawdzona marka/źródło tych interfejsów istnieje czy poprostu kupować? :)
_________________
 
_Big_Mac_ 



Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 150
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-10-24, 20:10   

W kwestii ELMa 327 - to jest urządzenie, które potrafi dogadać się ze standardem OBD2 po kilku protokołach (w tym CAN). Urządzonko potrafi nierzadko samo wykryć protokół, choć można też podać jawnie. Rzecz w tym, że po ustawieniu protokołu, ELM sam zaczyna opakowywać zapytania do auta w nagłówki odpowiednie do protokołu i przetwarza też odpowiedzi.

W związku z tym, dla operatora (czy softu diagnostycznego) używanie ELMa jest proste. W optymistycznym przypadku wysyła na port COM (lub emulowany USB COM, na jedno wychodzi) słówko "ASP0" do wybrania automatycznie protokołu, a potem wrzuca jedynie dwie liczby: tryb i ID zapytania (np. "01 05", do spytania o aktualną temperaturę cieczy chłodzącej). ELM hardwarowo dokleja nagłówek z adresem, ogonek z sumą kontrolną i takie tam. Chwilę później na porcie pojawia się odpowiedź od auta i ELM też hardwarowo odcina pierdoły i zostawia tam tylko interesujące dane.

To jest super, gdy się pisze soft do diagnostyki, ale szkodliwe, gdy chce się gadać z autem jakimś nietypowym, własnościowym protokołem. Dlatego wydaje mi się, że DDT2000 z ELMem nie zadziała. ELM będzie próbował gadać jak z OBDII, doklejając nadgorliwie te nagłówki, kiedy Renaultowski wewnętrzny standard komunikacji działa inaczej. Dlatego prostszy (!) interfejs KKL, bez żadnej elektroniki, głupia przejściówka na COM, zadziała, a ELM skonfunduje komputer :)

OBDII to jedno, a język w jakim gadają CLIPy i DDT to drugie. OBDII jest praktycznie identyczne dla wszystkich nowych aut (po 2001 roku, 2003 w przypadku diesli). To opisany standard, choć rozszerzany w nie zawsze udokumentowany sposób (w sensie, numerki od 0 do iluś tam odpowiadają zawsze określonym parametrom, a powyżej są zdefiniowane przez producenta auta i tam może być nawet aktualny bieg wycieraczek). Wszystkie softy typu ScanMaster-ELM gadają po OBDII i dostarczają tylko tej informacji, którą definiuje bazowy standard.

A bazowy OBDII informuje tylko o silniku i układzie przeniesienia mocy. Nie ma tam poduszek, ABSu, wyposażenia elektrycznego itd. W OBDII możemy zdiagnozować usterkę silnika i usunąć pewne błędy, ale nie dowiemy się, że klimatyzacja się popsuła. Do tego służą specjalne protokoły producentów.

RnR - wszystko jeden chiński pies, kupuj najtańsze ;) Weź tylko pod uwagę wersję (1.4a, 1.4b itd), ma być jak najwyższa.
Ostatnio zmieniony przez _Big_Mac_ 2011-10-24, 20:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-10-24, 20:22   

Dzięki
_________________
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-26, 16:30   

No i właśnie przetestowałem interfejs ELM327 BT z telefonem (Android). I działa bardzo sympatycznie. :-)
 
lep 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 90 FAP
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 89
Skąd: DG
Wysłany: 2011-10-26, 17:43   

Tu link do instrukcji OBDScope
Ostatnio zmieniony przez lep 2011-10-26, 17:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-27, 21:48   

To ja jeszcze dodam, że wcale nie trzeba Androida - wystarczy komórka ze zwykła Javą...
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-12-07, 21:40   

http://www.daciaklub.pl/f...p=110136#110136
laisar napisał/a:
Czy ktoś z Sz. Klubowiczów około-warszawskim użytkuje może ELM327 z Bluetoothem? Bo zanabyłem takowy drogą kupna, ale albo nie umiem go zmusić do współpracy z moim telefonem, albo w ogóle nie działa - byłbym wdzięczny, gdyby ktoś korzystający z takiego ustrojstwa mógł to zweryfikować, próbując się podłączyć do mojego dongla...

laisar, jaki masz telefon ?
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-01-04, 22:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-07, 21:45   

SE Elm.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-12-07, 22:10   

brak systemu operacyjnego :-(

Jeśli dobrze pamiętam to są programy na androida. A zwykły program na Javie może sobie nie radzić z przetwarzaniem danych.
A masz do tego zainstalowany program na telefonie :?:
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-07, 22:57   

maciek napisał/a:
A masz do tego zainstalowany program na telefonie :?:

No przecież inaczej bym nie zawracał szanownych 4 liter, nie? d:

http://www.mympgtracker.com/ecutracker/

Programik pięknie działa na telefonie (jest tryb demo, można obejrzeć różne funkcje "na żywo"), ale się nie łączy z donglem /:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne