Yarocz mam pytanko ten PCmscan bedzie działa z Espacem IV?
I drugie : z etgo co wyczytałem w temacie to chyba nie zagada na kablu którego używam do DDT2000 - dobrze rozumiem?
Potrzebuje inny kabel? Jak tak to jaki?
PCMScan działa na kablu ELM 327 .
Wykaz aut można sprawdzić u sprzedających kable np:
http://allegro.pl/kb3a-ka...1312160916.html
Więc z twoim autem powinien działać.
Do DDT2000 używasz kabla VAGCOM obsługującego linie KKL.
Zestawienie, program - kabel:
DDT2000 - grupa Renault - VAGCOM
PCMSCAN - uniwersalny - ELM 327
VAG 4.9 - grupa VW - VAGCOM
FiatECUScan - grupa Fiat - VAGCOM i ELM 327
EvoScan - mitsubishi - VAGCOM ( w/g informacji: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1639031.html )
_________________
Ostatnio zmieniony przez yarocz 2011-01-16, 15:09, w całości zmieniany 2 razy
Udało mi się połączyć z moim ECU DCM 3.4 po magistrali CAN właśnie interfejsem ELM327.
Jest demonstracyjna wersja programu EOBD-Facile.
Niestety wersja testowa jest zabezpieczona w bardzo męczący sposób np.
trzeba odświeżać czytane dane przyciskiem i nie zobaczy się większości funkcji.
Pełna wersja jest tania bo kosztuje 14 euro.
Jedno jest ważne że przy pomocy taniego interfejsu udało się połączyć z magistralą CAN.
Było by super gdyby DDT2000 rozpoznał ten interfejs. Widać że sama komunikacja
jest możliwa poprzez ELM 327 z DCM 3.4 więc ten dedykowany interfejs derelek'a
nie może być bardziej skomplikowany.
A może wystarczy zmienić adres w DDT2000 z 7A na ten wykryty e EOBD - 7E8 ?
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-24, 19:17
Skoro połączył się ELM 327, a przecież to nie jest interfejs CAN tylko interfejs oparty na liniach K i L, to również i kabel KKL powinien się połączyć przez DDT2000.
Faktycznie spróbuj zmienić adres na 7E8, jeśli nie wiesz jak zmienić, to ja ci zmienię adres i podeślę plik xml do sprawdzenia u ciebie w aucie.
DDT2000 nie działa z ELM.
lep napisał/a:
Jedno jest ważne że przy pomocy taniego interfejsu udało się połączyć z magistralą CAN.
Z Canem się nie łączyłeś, widocznie ten DCM3.4 ma dwa interfejsy : CAN i KL.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-24, 19:22, w całości zmieniany 2 razy
Jestem raczej przekonany że to CAN bo zgadzają
się wszystkie parametry tego protokołu stosowanego
w wielu renaultach: 11 bit 500kb
i takie właśnie informacje mam w belce statusu:
Cytat:
Z Canem się nie łączyłeś, widocznie ten DCM3.4 ma dwa interfejsy : CAN i KL.
Sam komputer wtrysku czy EGR jak zwał tak zwał jest na CAN-ie natomiast pozostałe
sterowniki ABS, UCH, AIR BAG itp zostawili bez zmian i tu się łącze bez problemu po
KWP2000.
Jeśli to nie problem to podeślij ten plik ze zmianą adresu, kombinowałem trochę
sam i chętnie zobaczę twoją wersję.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-24, 20:54
Faktycznie lep, szybko przejrzałem zdjęcia i nie zauważyłem, że to faktycznie łączyło się po CAN.
To może zamiast tego programu spróbuj programu PCMSCAN :
Ja go używałem, gdyż robi świetnie wykresy z danych silnika, odczytuje zamrożone ramki, błędy silnika, można je kasować itp.
Według mnie PCMSCAN to najlepszy program do ELM 327, sądzę że program powinien cię w pełni zadowolić.
PS. Sprawdź skrzynkę wiadomości na forum - coś ci tam wysłałem w związku PCMSCAN.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-24, 21:32, w całości zmieniany 5 razy
Dzięki jackthenight, jak będę miał jakieś pozytywne efekty z PCMSCAN-em to dam znać.
Zgodnie z obietnicą sprawdziłem działanie PCMSCAN oraz dodatkowo ScanMaster-ELM.
Obydwa programy mają bardzo podobne funkcje.
Dla tych którzy łączą się interfejsem ELM 327 ważne jest żeby ustawić w konfiguracji
portu COM x szybkość portu na 38400 (gdzieś doczytałem na forum). Na niższych
ustawieniach odczytywane dane były zakłamane i czasami pokazywało 800 obr/min a niekiedy 5000 okazało się że pomogło ustawienie szybkości tak jak wyżej.
Programem można kasować błędy (pewnie nie wszystkie). Dla diesla są tylko
podstawowe parametry takie jak:
- temp. cieczy chłodzącej
- obroty
- temp. powietrza
- ciśnienie w common rail (240 atm/bar niesamowite )
Jak widać połączenie następuje bezproblemowo na magistrali CAN
Wykryło 12 PID-ów ale na szczęście bardzo ważnych. Posiadacze benzynowych
silników mają zdecydowanie więcej danych od podglądu.
Dane można oglądać w postaci wartości liczbowych ale jest także możliwość
przedstawienia danych na wykresie.
Ostatnio zmieniony przez lep 2011-03-24, 16:40, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-10-24, 07:05
wystarczy telefon z bluetooth na androidzie jak sie nie myle na symbianie tez sie da i interfejs ELM 327 (wersja bluetooth) który wpinamy w złącze diagnostyczne odpalamy aplikacje na telefonie i mamy wszystkie dane na bieżąco
Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 150 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-10-24, 20:10
W kwestii ELMa 327 - to jest urządzenie, które potrafi dogadać się ze standardem OBD2 po kilku protokołach (w tym CAN). Urządzonko potrafi nierzadko samo wykryć protokół, choć można też podać jawnie. Rzecz w tym, że po ustawieniu protokołu, ELM sam zaczyna opakowywać zapytania do auta w nagłówki odpowiednie do protokołu i przetwarza też odpowiedzi.
W związku z tym, dla operatora (czy softu diagnostycznego) używanie ELMa jest proste. W optymistycznym przypadku wysyła na port COM (lub emulowany USB COM, na jedno wychodzi) słówko "ASP0" do wybrania automatycznie protokołu, a potem wrzuca jedynie dwie liczby: tryb i ID zapytania (np. "01 05", do spytania o aktualną temperaturę cieczy chłodzącej). ELM hardwarowo dokleja nagłówek z adresem, ogonek z sumą kontrolną i takie tam. Chwilę później na porcie pojawia się odpowiedź od auta i ELM też hardwarowo odcina pierdoły i zostawia tam tylko interesujące dane.
To jest super, gdy się pisze soft do diagnostyki, ale szkodliwe, gdy chce się gadać z autem jakimś nietypowym, własnościowym protokołem. Dlatego wydaje mi się, że DDT2000 z ELMem nie zadziała. ELM będzie próbował gadać jak z OBDII, doklejając nadgorliwie te nagłówki, kiedy Renaultowski wewnętrzny standard komunikacji działa inaczej. Dlatego prostszy (!) interfejs KKL, bez żadnej elektroniki, głupia przejściówka na COM, zadziała, a ELM skonfunduje komputer :)
OBDII to jedno, a język w jakim gadają CLIPy i DDT to drugie. OBDII jest praktycznie identyczne dla wszystkich nowych aut (po 2001 roku, 2003 w przypadku diesli). To opisany standard, choć rozszerzany w nie zawsze udokumentowany sposób (w sensie, numerki od 0 do iluś tam odpowiadają zawsze określonym parametrom, a powyżej są zdefiniowane przez producenta auta i tam może być nawet aktualny bieg wycieraczek). Wszystkie softy typu ScanMaster-ELM gadają po OBDII i dostarczają tylko tej informacji, którą definiuje bazowy standard.
A bazowy OBDII informuje tylko o silniku i układzie przeniesienia mocy. Nie ma tam poduszek, ABSu, wyposażenia elektrycznego itd. W OBDII możemy zdiagnozować usterkę silnika i usunąć pewne błędy, ale nie dowiemy się, że klimatyzacja się popsuła. Do tego służą specjalne protokoły producentów.
RnR - wszystko jeden chiński pies, kupuj najtańsze ;) Weź tylko pod uwagę wersję (1.4a, 1.4b itd), ma być jak najwyższa.
Ostatnio zmieniony przez _Big_Mac_ 2011-10-24, 20:13, w całości zmieniany 1 raz
Czy ktoś z Sz. Klubowiczów około-warszawskim użytkuje może ELM327 z Bluetoothem? Bo zanabyłem takowy drogą kupna, ale albo nie umiem go zmusić do współpracy z moim telefonem, albo w ogóle nie działa - byłbym wdzięczny, gdyby ktoś korzystający z takiego ustrojstwa mógł to zweryfikować, próbując się podłączyć do mojego dongla...
laisar, jaki masz telefon ?
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-01-04, 22:20, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli dobrze pamiętam to są programy na androida. A zwykły program na Javie może sobie nie radzić z przetwarzaniem danych.
A masz do tego zainstalowany program na telefonie
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum