Wysłany: 2008-01-23, 07:49 Regulacja zaworow, jaki koszt i co ile km ?
Ciekaw jestem co ile kilometrow rzeba regulowac zawory w 1,4 i czy jesli samochod jest na gwarancji serwis zrobi to za darmo czy tez tzreba placic. Wiem ze byl juz podobny temat na starym forum ale w sumie odpowiedzi tam nie znalazlem. Poprzednio mialem samochod w ktorym nie trzeba bylo tego robic wiec mam watpliwosci
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-23, 08:11
Regulację zaworów przeprowadza się obowiązkowo przy LPG. W "fabrycznym" silniku logana nie ma takiej potrzeby.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Przy instalacji gazowej - Serwis zrobi to w ramach gwarancji jeżeli masz instalację zakładaną przez ASO, a będziesz musiał to robić średnio co 10tys. km, bez gazu takie ustawianie zaworów raczej nie będzie potrzebne - no chyba że po bardzo dużych przebiegach.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Co 10 tys. to zawory ustawiało się w 126p i Polonezie. Przy tym silniku w loganie i jeździe na gazie spokojnie dopiero przy wymianie paska rozrządu (wg mnie bezpiecznie przy ok. 60 - 80 000 km).
Przy instalacji gazowej - Serwis zrobi to w ramach gwarancji jeżeli masz instalację zakładaną przez ASO, a będziesz musiał to robić średnio co 10tys. km, bez gazu takie ustawianie zaworów raczej nie będzie potrzebne - no chyba że po bardzo
dużych przebiegach.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-23, 12:54
Karpiu66 napisał/a:
Black Eryk napisał/a:
Przy instalacji gazowej - Serwis zrobi to w ramach gwarancji jeżeli masz instalację zakładaną przez ASO, a będziesz musiał to robić średnio co 10tys. km, bez gazu takie ustawianie zaworów raczej nie będzie potrzebne - no chyba że po bardzo
dużych przebiegach.
Ja mam 18 tyś i nic nie regulowałem jeszcze
Pozwolisz, że zapytam?
Jak Ci się sprawuje LPG?
Zakładałeś w ASO czy "na mieście"?
Utrzymali gwarancję na silnik?
Ile kosztuje instalacja?
Jaki model instalacji (markę) posiadasz?
Ile pali LPG a ile benzyny?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Pozwolisz, że zapytam?
Jak Ci się sprawuje LPG?
Troche muli
Zakładałeś w ASO czy "na mieście"?
W Aso
Utrzymali gwarancję na silnik?
UtrzymaliIle kosztuje instalacja?
Dostałem gratis
Jaki model instalacji (markę) posiadasz?
LANDI RENZO Omegas
Ile pali LPG a ile benzyny?[/quote]
W/g kompa W tasie benzyny 5.5 a gazu 6.5 Po miescie benzyny 7,5 , a gazu 9 [odcini 5-10 km]
witam ja regulowałem zawory po ok. 28-29 tys. (gaz, silnik 1.4) - przy okazji przegladu 30tys, objawy - szarpanie przy przyspieszaniu na niskich biegach, początkowo niewielkie, ale z czasem się rozwinęło i było dość męczące...., teraz jest na liczniku 39 tys i wszystko ok.
Przy instalacji gazowej - Serwis zrobi to w ramach gwarancji jeżeli masz instalację zakładaną przez ASO, a będziesz musiał to robić średnio co 10tys. km, bez gazu takie ustawianie zaworów raczej nie będzie potrzebne - no chyba że po bardzo
dużych przebiegach.
Ja mam 18 tyś i nic nie regulowałem jeszcze
Pytałem kiedyś w ASO przy okazji chodzenia za swoim dci i stwierdzili że trzeba będzie robić co około 10tys.km.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Przejechałem innym Renaultem 130 tys. km. , z czego 80 tys. z lpg i silnik nie wymagał regulacji zaworów. W innym samochodzie, Sienie 1,4, regulacja po 150 tys. Silnik w loganie nie jest pewnie gorszy. W tej sprawie trzeba zachować zdrowy rozsądek, chyba że zamierzamy wesprzeć finansowo ASO.
To tylko stwierdzenie ASO - ale myślę że mogą mieć rację, szczególnie że chyba z niczego sobie nie wymyślają regulacji zaworów. No chyba że chcieli mnie odstraszyć od benzyniaka. Tak czy siak regulacja na pewno będzie konieczna jeżeli nie ma hydraulicznej...
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Zgoda. Popychacze hydrauliczne są jednak wrażliwe na jakość oleju i często wymagają wymiany już po 120 tys. czyli tak naprawdę przy terminie regulacji zaworów bez tych popychaczy. Wielu producentów, nie tylko renault, ale też japońskie marki, pozostawiło ręczną regulację w wielu silnikach. Przy wałku rozrządu w głowicy (chyba już nie ma innych rozwiązań) i dobrej technologii materiałej to rozsądne rozwiązanie.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2008-03-31, 09:56
no to powodzenia. ja bym tego nie zrobil niestety ale na szczescie mam dobrego i taniego mechanika. sluchaj majsterklepo- na forum autoswiata jeden z uzytkownikow pisze, ze clio to nawiekszy s.. jak sie na to zapatrujesz? pozdr
W auto swiecie twierdza ze clio to syf? W zasadzie mnie nie dziwi to to niemiecka gazeta przeciez.
Ja bardzo dobrze znam clio, rok 2003 silnik 1,2 8v. W srodku cichutko, o niebo ciszej niz w loganie, bezawaryjny, zawieszenie wygodne i trwale. Blachy tez. Zastanawiaja mnie wpisy ze clio to badziew. Pewnie pisza to ci co nigdy nie mieli, albo wlasciciele golfow dwujek itp niemieckich maszyn niedowartosciowani swoim sprzetem. W internecie mozna pisac wszystko co sie chce, ciezko sprawdzic czy ten co pisze to faktycznie jest mechanikiem albo posiadzczem czegos po czym tak jedzie. Czasem nawet na tym forum mam wrazenie ze niektorzy uzytkownicy podszywaja sie za posiadaczy dacii w rzeczywisosci pewnie jezdzacy rowerem albo autobusem
Tak na marginesie opinii o Renault w aktualnym "Zakupie kontrolowanym 5" panienka (blachara) kupując SUVa stwierdziła że ona to nie ma zaufania do Renault .... woli dobre niemieckie maszyny
Korzystając z pięknej pogody wymieniłem olej i wyregulowałem zawory, prawidłowy luz był tylko na 4 cylindrze, uszczelka pod pokrywą zaworów z cienkiej stalowej blachy z lekkim przetłoczeniem na środku, przebieg 28 kkm.
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 325 Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-04-14, 18:51
loganik napisał/a:
Korzystając z pięknej pogody wymieniłem olej i wyregulowałem zawory, prawidłowy luz był tylko na 4 cylindrze, uszczelka pod pokrywą zaworów z cienkiej stalowej blachy z lekkim przetłoczeniem na środku, przebieg 28 kkm.
Loganik
Masz jakies foto z tej regulacji? Moze zrobisz jakis poradnik dla innych
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum